[PnP] Terraformacja Marsa - Fanowskie dodatki (Pionierzy, Ekspansja, Wysoka orbita, Wenus faza 2, Księżyc, MvsM i inne)

Nasze home-rules do różnych gier, a także PRZETESTOWANE i ciekawe home-rules znalezione w sieci.
marsic999
Posty: 3
Rejestracja: 16 lut 2019, 10:05

Re: [PnP] Terraformacja Marsa - Fanowskie dodatki po polsku! (Pionierzy, Ekspansja terytorialna, Wysoka orbita i inne)

Post autor: marsic999 »

Witam,

bardzo proszę o wpisanie mnie na listę osób, które będą mogły zamówić wszystkie dodatki.
Przycho
Posty: 1
Rejestracja: 08 sty 2020, 11:14

Re: [PnP] Terraformacja Marsa - Fanowskie dodatki po polsku! (Pionierzy, Ekspansja terytorialna, Wysoka orbita i inne)

Post autor: Przycho »

Witam, proszę o wpisanie na listę:
wszystkie dodatki
Awatar użytkownika
flowerus
Posty: 490
Rejestracja: 06 lut 2010, 12:47
Lokalizacja: Olsztyn
Has thanked: 4 times
Been thanked: 7 times

Re: [PnP] Terraformacja Marsa - Fanowskie dodatki po polsku! (Pionierzy, Ekspansja terytorialna, Wysoka orbita i inne)

Post autor: flowerus »

Przycho pisze: 08 sty 2020, 11:33 Witam, proszę o wpisanie na listę:
wszystkie dodatki
marsic999 pisze: 06 sty 2020, 17:29 Witam,

bardzo proszę o wpisanie mnie na listę osób, które będą mogły zamówić wszystkie dodatki.
Ludzie, czytajcie co jest napisane. Zamówienia nie w tym wątku. Pierwszy post zawiera wszystkie informacje.
There are only 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't!
MarJez
Posty: 10
Rejestracja: 21 paź 2019, 10:00
Has thanked: 2 times
Been thanked: 4 times

Re: [PnP] Terraformacja Marsa - Fanowskie dodatki po polsku! (Pionierzy, Ekspansja terytorialna, Wysoka orbita i inne)

Post autor: MarJez »

siemka

jak się mają idy marsowe https://boardgamegeek.com/thread/226744 ... cards-4-co do kart wysokiej orbity? widzę duplikaty
Pyzdra
Posty: 24
Rejestracja: 15 maja 2017, 13:48

Re: [PnP] Terraformacja Marsa - Fanowskie dodatki po polsku! (Pionierzy, Ekspansja terytorialna, Wysoka orbita i inne)

Post autor: Pyzdra »

Duplikaty których kart? Jedyny wspólny deck dla tych dodatków to korporacje, żadna z nich się nie powtarza.
MarJez
Posty: 10
Rejestracja: 21 paź 2019, 10:00
Has thanked: 2 times
Been thanked: 4 times

Re: [PnP] Terraformacja Marsa - Fanowskie dodatki po polsku! (Pionierzy, Ekspansja terytorialna, Wysoka orbita i inne)

Post autor: MarJez »

sorki, nie Wysoka orbita, racja. tam są srebrne karty.

Idy marsowe vs pionierzy.
np czerwone miasto. jest w wersji Pionierzy jako P65 bodajże i w Idach jako i033
dd333
Posty: 88
Rejestracja: 04 wrz 2019, 10:24
Has thanked: 35 times
Been thanked: 60 times

Re: [PnP] Terraformacja Marsa - Fanowskie dodatki po polsku! (Pionierzy, Ekspansja terytorialna, Wysoka orbita i inne)

Post autor: dd333 »

MarJez pisze: 17 sty 2020, 13:44 Idy marsowe vs pionierzy.
np czerwone miasto. jest w wersji Pionierzy jako P65 bodajże i w Idach jako i033
Oba dodatki robili różni autorzy i tak sie składa, że czasem wpadają na podobne pomysły :)
Wg. mnie nie ma sensu robić 2 kart z czerwonym miastem więc zostanie to z Pionierów, a część z Id marsowych zostanie pominięta.

Z powodu braku czasu nie zdążyłem dokończyć polskiej wersji Id marsowych, więc druk tego dodatku może odbędzie się poźniej.
Za jakiś miesiąc wznowię jeszcze prace nad dodatkiem Księżyc (poprawki do istniejących już elementów, stworzenie nowych oraz oczywiście pełna polska wersja, która również jest przygotowywana), więc będą już 2 dodatki na kolejny druk.
W zasadzie to 3 dodatki. Zapomniałem już że zacząłem przygotowywać również pakiet ok 25. kart projektów ;).
Awatar użytkownika
grandi72
Posty: 21
Rejestracja: 31 sie 2017, 17:01
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 4 times
Been thanked: 6 times

Re: [PnP] Terraformacja Marsa - Fanowskie dodatki po polsku! (Pionierzy, Ekspansja terytorialna, Wysoka orbita i inne)

Post autor: grandi72 »

Terraformację Marsa mam w swojej kolekcji od dawna, póki co rozbudowałem ją tylko o Wenus (dostałem w prezencie, więc nie miałem wpływu na wybór).
Przeczytałem odrębny wątek o oficjalnych dodatkach i o tym, jak zmieniają grę, co w skrócie można podsumować tak:

1. Hellas & Elysium (2017) – alternatywna mapa, mechanicznie nic nie zmienia, nie dodaje kart projektów i korporacji, podnosi regrywalność
2. Venus Next (2017) – dodatkowa plansza z planetą Venus, nowa mechanika – wprowadzenie czwartego wskaźnika terraformacji (WT) planety Wenus, wprowadzenie mechaniki automatycznego podnoszenia jednego z czterech wskaźników raz na pokolenie, przyspieszający rozgrywkę, wprowadza jednostki dryfowców (wykorzystywane później w Koloniach)
3. Preludium (2018) – wprowadzenie nowego rodzaju kart: preludium, które przyspieszają rozkręcenie silniczka, umożliwia szybsze przejście od ciułania do dużego zarabiania, mocno przyspiesza rozgrywkę i podnosi satysfakcję, rozwijając skrzydła rozgrywce
4. Kolonie (2018) – wprowadzenie eksploracji kolejnych planet, tworzenie placówek i czerpanie z nich dochodu. Wykorzystuje i rozwija dryfowce wprowadzone w dodatku Wenus, dlatego dobrze łączy się z tym dodatkiem. Zdecydowanie wydłuża rozgrywkę
5. Niepokoje (2019) – wprowadza dwie mechaniki: wydarzenia globalne, które będą działać na wszystkich graczy oraz parlament Marsa, gdzie można wysyłać swoich delegatów i wpływać na balans frakcji walczących ze sobą o wpływy, co daje szybkie bonusy i dodatkowe punkty na koniec gry. Wprowadza karty, które mogą przy odpowiednim ustawieniu rządów w parlamencie wprowadzić większą lub nawet negatywną interakcję, gdzie ktoś zyska więcej a ktoś inny mniej.

Czy znajdzie się ambitny fan, który mógłby w podobny sposób scharakteryzować wymienione na początku tego wątku dodatki fanowskie? czy to jest tylko więcej tego samego (projektów i korporacji)? Osobom takim jak ja, które grały z zadowoleniem w podstawkę przydałaby się taka charakterystyka w podjęciu decyzji zakupowej ;) Nie chciałbym kupować kota w worku tylko na podstawie kilku zdjęć.
dd333
Posty: 88
Rejestracja: 04 wrz 2019, 10:24
Has thanked: 35 times
Been thanked: 60 times

Re: [PnP] Terraformacja Marsa - Fanowskie dodatki po polsku! (Pionierzy, Ekspansja terytorialna, Wysoka orbita i inne)

Post autor: dd333 »

Ja osobiście nie patrzyłbym na razie na fanowskie dodatki jak masz TYLKO jeden oficjalny.
Raz, że wszystkie oficjalne dodatki są poprostu fajne i nie żałuję zakupu żadnego z nich (chociaż ja Wenus oceniłbym najniżej ze wszystkich). 2. wiele dodatków fanowskich wykorzystuje elementy, mechaniki oficjalnych dodatków.

Ja fanowskimi dodatkami zacząłem się interesować jak juz miałem ograną podstawkę wraz z oficjalnymi dodatkami dostępnymi w danym czasie i po prostu chciałem więcej i więcej :D

Jak znasz terraformację to już po samym spisie elementów dodatków mozna zobaczyć mniej wiecej co one wprowadzają do gry. Rownież można przeczytać któtkie opisy poszczególnych dodatków na bgg, żeby dowiedzieć się czegoś więcej lub poprostu instrukcję ;). Dla ułatwienia linki do wątków na bgg z dodatkami są w instrukcjach na 1. stronie.
Ogolnie każdy z dodatków wprowadza coś nowego/dobrego tj.: różnorodność, regrywalność, nowe mechaniki, nowe strategie, nowe elementy itp. Zdecydowanie nie powiedziałbym, że to tylko kolejne karty projektów i korporacji (z wyjątkiem pakietu 4.), chociaż tych też jest sporo, co dla mnie jest plusem ;).
Kliszalik
Posty: 39
Rejestracja: 19 mar 2019, 18:11
Has thanked: 2 times
Been thanked: 12 times

Re: [PnP] Terraformacja Marsa - Fanowskie dodatki po polsku! (Pionierzy, Ekspansja terytorialna, Wysoka orbita i inne)

Post autor: Kliszalik »

grandi72 pisze: 21 sty 2020, 12:40 Czy znajdzie się ambitny fan, który mógłby w podobny sposób scharakteryzować wymienione na początku tego wątku dodatki fanowskie? czy to jest tylko więcej tego samego (projektów i korporacji)? Osobom takim jak ja, które grały z zadowoleniem w podstawkę przydałaby się taka charakterystyka w podjęciu decyzji zakupowej ;) Nie chciałbym kupować kota w worku tylko na podstawie kilku zdjęć.
1. Ekspansja terytorialna - dodatek skupiający się na planszy Marsa. Oprócz kart projektów wprowadza pola zagrożeń, które mogą generować straty w produkcji zasobów oraz pola specjalne, przynoszące bonusy każdemu, kto położy swój obszar obok nich. Posiada w sobie element zaskoczenia, bowiem nigdy nie wiadomo, gdzie zagrożenia się pojawią. Myślę, że nie wydłuża rozgrywki.
2. Pionierzy - najobszerniejszy z w/w dodatków fanowskich, nie skupia się na jednym zagadnieniu, ale wzbogaca rozgrywkę w każdej dziedzinie i rozbudowuje grę współgrając ze wszystkimi oficjalnymi dodatkami. Jego Autorzy, oprócz nowych kart projektów, korporacji, preludium i wydarzeń globalnych przygotowali nową mapę, która podnosi regrywalność, a dodatkowa plansza Układu Słonecznego przynosi graczom wiele profitów. Trzeba się jednak pilnować, by na bieżąco liczyć symbole i przesuwać wskaźniki na torach planet, w związku z czym rozgrywka może się nieznacznie wydłużyć.
3. Wysoka orbita - dodatek odciągający od powierzchni Marsa, ale przy umiejętnym rozegraniu, korzystanie z tego, co oferuje może przyczynić się do zwycięstwa. Wprowadza nową talię, karty infrastruktury, będące połączeniem kart niebieskich i projektu standardowego oraz wiele kafli kolonii. Wskazane jest więc łączyć go z oficjalnym dodatkiem "Kolonie". Może nieznacznie wydłużać rozgrywkę.
4. Zestaw fanowskich kart (z Corporate Betterment) - jak sama nazwa wskazuje, zawiera nowe karty projektów. Nie wydłuża rozgrywki.

Opisałem jak umiałem, mam nadzieję, że pomogłem :), przy czym zgadzam się z dd333, że najpierw wypadałoby rozegrać wszystkie oficjalne dodatki ;). Też nie żałuję zakupu oficjalnych dodatków, a rozgrywka z połączeniem podstawy + wszystkich oficjalnych dodatków + w/w dodatków fanowskich, choć długa - daje mega frajdę :D
MarJez
Posty: 10
Rejestracja: 21 paź 2019, 10:00
Has thanked: 2 times
Been thanked: 4 times

Re: [PnP] Terraformacja Marsa - Fanowskie dodatki po polsku! (Pionierzy, Ekspansja terytorialna, Wysoka orbita i inne)

Post autor: MarJez »

ktoś kojarzy co to za dodatek ten po prawej? z planszą Jowisza czy czegoś?
dd333
Posty: 88
Rejestracja: 04 wrz 2019, 10:24
Has thanked: 35 times
Been thanked: 60 times

Re: [PnP] Terraformacja Marsa - Fanowskie dodatki po polsku! (Pionierzy, Ekspansja terytorialna, Wysoka orbita i inne)

Post autor: dd333 »

MarJez pisze: 21 sty 2020, 16:18
ktoś kojarzy co to za dodatek ten po prawej? z planszą Jowisza czy czegoś?
To Wenus ;) Jest to robione przez autora tej Giga planszy. Natomiast jest niedokończony i dość dawno nie było aktualizacji posuwających tę część do przodu.
Adhai Grey
Posty: 38
Rejestracja: 06 lis 2019, 06:59
Has thanked: 11 times
Been thanked: 10 times

Re: [PnP] Terraformacja Marsa - Fanowskie dodatki po polsku! (Pionierzy, Ekspansja terytorialna, Wysoka orbita i inne)

Post autor: Adhai Grey »

grandi72 pisze: 21 sty 2020, 12:40 Terraformację Marsa mam w swojej kolekcji od dawna, póki co rozbudowałem ją tylko o Wenus (dostałem w prezencie, więc nie miałem wpływu na wybór).
Przeczytałem odrębny wątek o oficjalnych dodatkach i o tym, jak zmieniają grę, co w skrócie można podsumować tak:

1. Hellas & Elysium (2017) – alternatywna mapa, mechanicznie nic nie zmienia, nie dodaje kart projektów i korporacji, podnosi regrywalność
2. Venus Next (2017) – dodatkowa plansza z planetą Venus, nowa mechanika – wprowadzenie czwartego wskaźnika terraformacji (WT) planety Wenus, wprowadzenie mechaniki automatycznego podnoszenia jednego z czterech wskaźników raz na pokolenie, przyspieszający rozgrywkę, wprowadza jednostki dryfowców (wykorzystywane później w Koloniach)
3. Preludium (2018) – wprowadzenie nowego rodzaju kart: preludium, które przyspieszają rozkręcenie silniczka, umożliwia szybsze przejście od ciułania do dużego zarabiania, mocno przyspiesza rozgrywkę i podnosi satysfakcję, rozwijając skrzydła rozgrywce
4. Kolonie (2018) – wprowadzenie eksploracji kolejnych planet, tworzenie placówek i czerpanie z nich dochodu. Wykorzystuje i rozwija dryfowce wprowadzone w dodatku Wenus, dlatego dobrze łączy się z tym dodatkiem. Zdecydowanie wydłuża rozgrywkę
5. Niepokoje (2019) – wprowadza dwie mechaniki: wydarzenia globalne, które będą działać na wszystkich graczy oraz parlament Marsa, gdzie można wysyłać swoich delegatów i wpływać na balans frakcji walczących ze sobą o wpływy, co daje szybkie bonusy i dodatkowe punkty na koniec gry. Wprowadza karty, które mogą przy odpowiednim ustawieniu rządów w parlamencie wprowadzić większą lub nawet negatywną interakcję, gdzie ktoś zyska więcej a ktoś inny mniej.

Czy znajdzie się ambitny fan, który mógłby w podobny sposób scharakteryzować wymienione na początku tego wątku dodatki fanowskie? czy to jest tylko więcej tego samego (projektów i korporacji)? Osobom takim jak ja, które grały z zadowoleniem w podstawkę przydałaby się taka charakterystyka w podjęciu decyzji zakupowej ;) Nie chciałbym kupować kota w worku tylko na podstawie kilku zdjęć.
W przypadku Wysokiej Orbity - to zbiór 4 (niedługo 5) modułów:
1. Alternatywna Plansza Wenus - (wymaga dodatku Wenus, jak wskazuje nazwa) - podmienia oficjalną planszę, na poszerzoną o 3 dodatkowe zmiany
- nową wersję projektu standardowego Oczyszczanie Powietrza
- dodatkowe bonusy w dalszej części toru terraformacji Wenus
- kolonię Wenus,
Generalnie poprawia tempo gry z Wenus i lepiej integruje z Koloniami
2. Wysoka Orbita (później dodany podtytuł: Infrastruktura Kosmiczna) - talia kart (+planszetka dla wizualizacji) dostępnych od początku projektów będących skrzyżowaniem projektu standardowego (lecz limitowany) i niebieskich projektów. Każda karta oznacza część udziałów w danym sektorze gospodarki.
Dedykowane do grania razem z Koloniami, w ostateczności bez - wtedy jednak nie można korzystać z Frachtowców i Satelitów Komunikacyjnych. Także tryb SOLO.
Rozszerza pulę dostępnych zagrań, i tworzy nową przestrzeń rywalizacji o punkty.
3. Wolne Kolonie - (wymaga dodatku Kolonie) - zbiór 10 nowych Kolonii (w tym Wenus dla gier bez oficjalnego dodatku Wenus).
Przede wszystkim zwiększa różnorodność partii z Koloniami, dodatkowo integruje Infrastrukturę Kosmiczną z tym dodatkiem, oraz wprowadza nowe mechaniki i możliwość balansu rozgrywki (włączeniem kolonii Lagrange oraz Mars Project do puli losowanych można wpływać +/- na czas rozgrywki).
4. Kafelki Przemysłu (niezależne od dodatków) - 7 nowych, unikalnych kafelków, które wprowadzasz do gry na zasadzie podobnej do srebrnych kart z Infrastruktury Kosmicznej. Można za nie płacić Stalą i/lub megakredytami.
Wpływa na grę mapą, zajmowanie odległych pól, zwiększenie interakcji, ułatwienie uzyskania produkcji bez względu na karty)

5. Społeczność (w opracowaniu + testy, częściowo będzie wymagać Niepokojów) - rozszerza Niepokoje o 6 nowych partii politycznych (każda ma 2 agendy - wczesną i późną) oraz dodaje 6 nowych agend do partii oficjalnych. Ponadto 30 nowych wydarzeń oraz 24 karty Stronników, które są w istocie tajnymi celami (trochę podobnie do Preludium) skłaniających do nietypowych strategii.

Pozdrowienia :)
MarJez
Posty: 10
Rejestracja: 21 paź 2019, 10:00
Has thanked: 2 times
Been thanked: 4 times

Re: [PnP] Terraformacja Marsa - Fanowskie dodatki po polsku! (Pionierzy, Ekspansja terytorialna, Wysoka orbita i inne)

Post autor: MarJez »

Doberek.

taka myśl mnie naszła znienacka i zrobiłem:

Obrazek

więcej pod: https://postimg.cc/gallery/w65qeo14/

Prototyp prototypu, dodatek The Moon, planszetka. 5 warstw po 1,5mm karton introligatorski + nadruk w kolorze na laserze na naklejki A4 + cięcie nożem kółkowym, cyrklem tnącym i zwykłym nożem do tapet.
Jeszcze niesklejone i niedocięte po obwodzie.

Te dodatkowe obniżenia w miejscu kopalni to specjalnie tak. Może lepiej byłoby zrobić zwykłe 3D po obwodzie grup kafelków.

Myślałem o całej mapie Marsa z obniżeniami pod oceany, ale dostępna do druku jest tylko wersja Arabia Terra.

Ma ktoś do druku wersje pozostałych plansz?
Adhai Grey
Posty: 38
Rejestracja: 06 lis 2019, 06:59
Has thanked: 11 times
Been thanked: 10 times

Re: [PnP] Terraformacja Marsa - Fanowskie dodatki po polsku! (Pionierzy, Ekspansja terytorialna, Wysoka orbita i inne)

Post autor: Adhai Grey »

Super wygląda :)

Niemniej autor coś wspominał o stworzeniu tzw. 'Moon track' jak tracki planetarne z Pathfindera, więc możliwe że te projekty zostaną zmienione.
MarJez
Posty: 10
Rejestracja: 21 paź 2019, 10:00
Has thanked: 2 times
Been thanked: 4 times

Re: [PnP] Terraformacja Marsa - Fanowskie dodatki po polsku! (Pionierzy, Ekspansja terytorialna, Wysoka orbita i inne)

Post autor: MarJez »

Adhai Grey pisze: 07 lut 2020, 12:42 Niemniej autor coś wspominał o stworzeniu tzw. 'Moon track' jak tracki planetarne z Pathfindera, więc możliwe że te projekty zostaną zmienione.
Traki planetarne są biedne na maxa. Ciągle się je zapomina przesuwać.
Ten projekcik to tylko ćwiczenie. Póki co koszt tego ćwiczenia to jakieś 5PLN + 2h mojego czasu.
Mam świadomość, że to prototyp, a i planszetka jeszcze w eng. Poczekam z wersją końcową na spolszczenie :-)
MarJez
Posty: 10
Rejestracja: 21 paź 2019, 10:00
Has thanked: 2 times
Been thanked: 4 times

Re: [PnP] Terraformacja Marsa - Fanowskie dodatki po polsku! (Pionierzy, Ekspansja terytorialna, Wysoka orbita i inne)

Post autor: MarJez »

Mars nabrał kształtu
Ma ktoś inne pliki od plansz Marsa?

Obrazek
rarewaves
Posty: 5
Rejestracja: 14 lut 2020, 21:30
Has thanked: 2 times

Re: [PnP] Terraformacja Marsa - Fanowskie dodatki po polsku! (Pionierzy, Ekspansja terytorialna, Wysoka orbita i inne)

Post autor: rarewaves »

Czymógłbym otrzymać link do zestawu graficznego kart? Tj. chciałbym sam isę pobawić w kreowanie i potrzebuję bazowych grafik do tworzenia kart.
impossibleisnth
Posty: 39
Rejestracja: 16 wrz 2019, 01:09
Has thanked: 2 times
Been thanked: 8 times

Re: [PnP] Terraformacja Marsa - Fanowskie dodatki po polsku! (Pionierzy, Ekspansja terytorialna, Wysoka orbita i inne)

Post autor: impossibleisnth »

dd333, przed weekendem dotarły do mnie karty z drukarni. Robią niesamowite wrażenie. Jeżeli chodzi o wykonanie graficzne, to na pewno w żaden sposób nie odstają one od oryginału. Świetna robota!

Dla potomnych, jakby jeszcze w przyszłości karty szły do druku:

Kontrolowane kwitnienie: opis karty podnieść minimalnie do góry, gdyż litery dotykają dolnego obramowania karty.
Nadprzedowniki wysokotemperaturowe i Detoksykacja gleby mają ten sam nr karty (69). Zakładam, że jedna z nich powinna mieć nr 70, bo takiego brakuje na liście.
Laboratoria Nobla i Roboty terraformujące mają nr karty 75. Jedna z nich pewnie powinna mieć nr 76.
Stacja kosmiczna Gateway: „(poza planetą, ale sąsiadująco z polami na Marsie).” (w nawiasie była kropka zamiast przecinka)
Skoordynowany nalot: „z” do nowej linii
Numery kart też się nie zgadzają dla Badania Ekologiczne oraz Geologiczne prace badawcze. (obydwie mają nr A05). Brakuje numeru A06.
Karta Prawa Górnicze ma dziwny wzdłużny ślad/dodatkową linię na dolnej ramce pod opisem karty.
Na karcie Rozpad Monopolu pod numerem karty znajduje się pionowa linia. Albo to błąd w druku w moim egzemplarzu albo pozostałość edytorska.

Pozdrawiam i dawaj znać jakbyś potrzebował pomocy w przyszłości przy innych dodatkach.
dd333
Posty: 88
Rejestracja: 04 wrz 2019, 10:24
Has thanked: 35 times
Been thanked: 60 times

Re: [PnP] Terraformacja Marsa - Fanowskie dodatki po polsku! (Pionierzy, Ekspansja terytorialna, Wysoka orbita i inne)

Post autor: dd333 »

Pierwsze grafiki dodatku Wysoka Orbita: Społeczność:

Obrazek
Morteo
Posty: 6
Rejestracja: 28 lip 2018, 07:08
Been thanked: 2 times

'Sztab ekspertów' karta z Pionierów, pytanie

Post autor: Morteo »

Grafika karty ( przed strzałka) sugeruje że jeden ekspert kosztuje 2 ME a pod spodem jest napisane że 1 ME (taką mam kartę że zbiorczego druku MbPrint). To jak w końcu jest?
dd333
Posty: 88
Rejestracja: 04 wrz 2019, 10:24
Has thanked: 35 times
Been thanked: 60 times

Re: 'Sztab ekspertów' karta z Pionierów, pytanie

Post autor: dd333 »

Morteo pisze: 14 kwie 2020, 10:58 Grafika karty ( przed strzałka) sugeruje że jeden ekspert kosztuje 2 ME a pod spodem jest napisane że 1 ME (taką mam kartę że zbiorczego druku MbPrint). To jak w końcu jest?
W najnowszej wersji tej karty powinno być:
Akcja. Wydaj 2 M€, aby umieścić 1 jednostkę danych na dowolnej karcie.
Efekt trwały. Zagrywając karty, możesz używać jednostek danych z tej karty do zmiany wymagań Wskaźników Globalnych o ±1 poziom (1 obszar oceanu/1% Tlenu/2°C/1 WT Wenus) za każdą jednostkę danych.[/b]
więc ikonografia jest poprawna a w opisie jest błąd. W starszej wersji było:
Akcja. Wydaj 1 M€, aby umieścić 1 jednostkę danych na dowolnej karcie.
Efekt trwały. Zagrywając karty, możesz używać jednostek danych z tej karty do zmiany wymagań Wskaźników Globalnych o ±1 poziom (1 obszar oceanu/1% Tlenu/2°C/1 WT Wenus) za każde 2 jednostki danych.
Na karcie zaktualizowałem ikonografię, ale niestety umknęło mi to w opisie i też nikt wcześniej nie zgłaszał mi tego błędu.
Morteo
Posty: 6
Rejestracja: 28 lip 2018, 07:08
Been thanked: 2 times

Re: [PnP] Terraformacja Marsa - Fanowskie dodatki po polsku! (Pionierzy, Ekspansja terytorialna, Wysoka orbita i inne)

Post autor: Morteo »

Dzięki za wyjaśnienie. Tak też myślałem. Jednak tak sobie myślę że 2 MC to i tak chyba mało w porównaniu z korzyściami. Wczoraj grałem z żoną i nabudowalem sobie ekspertów tak że mogłem śmigać +/- 8 poziomów. Czy rozwazales pierwotnie żeby zapłacić za jednostkę danych eksperta nieco więcej? Myslalem zeby w obrębie zasad domowych może podnieść koszt jednostki danych na tej karcie do 3MC ale oczywiście nie chciałbym popełnić jakiejś rażącej herezji i odejscia od oryginalnej idei karty.
dd333
Posty: 88
Rejestracja: 04 wrz 2019, 10:24
Has thanked: 35 times
Been thanked: 60 times

Re: [PnP] Terraformacja Marsa - Fanowskie dodatki po polsku! (Pionierzy, Ekspansja terytorialna, Wysoka orbita i inne)

Post autor: dd333 »

Morteo pisze: 14 kwie 2020, 16:14 Dzięki za wyjaśnienie. Tak też myślałem. Jednak tak sobie myślę że 2 MC to i tak chyba mało w porównaniu z korzyściami. Wczoraj grałem z żoną i nabudowalem sobie ekspertów tak że mogłem śmigać +/- 8 poziomów. Czy rozwazales pierwotnie żeby zapłacić za jednostkę danych eksperta nieco więcej? Myslalem zeby w obrębie zasad domowych może podnieść koszt jednostki danych na tej karcie do 3MC ale oczywiście nie chciałbym popełnić jakiejś rażącej herezji i odejscia od oryginalnej idei karty.
W sumie nie grałem jeszcze z tą kartą więc ciężko mi się wypowiedzieć jak to wygląda w praktyce ale mam swoje przemyślenia:
zakładając że zagrywasz tę kartę w pierwszym pokoleniu (co raczej rzadko się będzie zdarzać), a gra trwa ok 14-15 pokoleń, akcję umieszczenia 1 jednostki danych na karcie możesz wykonać 1 raz na pokolenie, pozwala to na manipulację o 14-15 poziomów w ciągu całej gry. Każda taka manipulacja o 1 poziom wymaga wydania 1 jednostki danych z tej karty.
Też warto zaznaczyć że im późniejsze pokolenie tym mniej potrzebne są jednostki na tej karcie bo wskaźniki są na coraz wyższym poziomie, a i też trzeba mieć odpowiednie karty z globalnymi wymaganiami do zagrania, żeby jednostki z tej karty były do czegoś przydatne.

Czasem można też gromadzić jednostki danych na tej karcie z innych kart (o ile mamy szczęście i spośród masy kart dobraliśmy takie, które pozwalają na umieszczanie j.danych na dowolnej karcie) lub kolonii na księżycu Japet (o ile zostanie ona wylosowana w danej grze) ale to dodatkowy koszt lub/i utrata potencjalnych PZ na koniec gry za jednostki danych z innej karty (ale takie combosy to jest możliwość zrobić z wielu innych rzeczy).

W związku z powyższym wydaje mi się, że ta karta nie jest aż taka dobra i zbyt mocna.
ODPOWIEDZ