Gloom of Kilforth

Nasze home-rules do różnych gier, a także PRZETESTOWANE i ciekawe home-rules znalezione w sieci.
tommyray
Posty: 1301
Rejestracja: 11 mar 2017, 14:51
Lokalizacja: Gliwice/Katowice
Has thanked: 406 times
Been thanked: 547 times
Kontakt:

Gloom of Kilforth

Post autor: tommyray »

Zebrałem tutaj najciekawsze moim zdaniem warianty gry jakie znalazłem na BGG, może kogoś zainteresują. Jeżeli ktoś zna inne ciekawe warianty lub zmiany reguł - podzielcie się :)

GoK Warianty i zasady dodatkowe
Źródło BGG

Zasada dotycząca Losu
Autor: eKytesc
Używając żetonu losu możemy dodać sobie jeden sukces lub odjąć jeden sukces wroga.

Konfrontacja z wyzwaniami typu Miejsca i Zadania
Autorzy: Gjerde i Ninjadorg

Jeżeli bohater osiągnął przynajmniej jeden sukces podczas mierzenia się z Zadaniem to to Zadanie staje się tymczasowo dostępne tylko temu bohaterowi i tylko on może się z nim dalej mierzyć
Jeżeli z jakiejkolwiek przyczyny bohater opuści daną lokację przed ukończeniem Zadania to to zadanie przestaje być przypisane do niego.


Tryb Eksploracji nieznanego ala TG ;)
Autor: wtcannonjr

Rozpoczęcie:
* Wyciągamy z kart Lokacji i kart Nocy - karty Sprawl City.
* Odkładamy karty Lokacji na bok i zamiast nich rozkładamy karty Nocy.
* Odwracamy karty Nocy graniczące ze Sprawl City. Zastępujemy je na planszy odpowiednimi kartami Lokacji.
* Te kilka kart Nocy staje cię naszym początkowym stosem Nocy.

* Każdorazowo gdy wkraczamy na nowy teren zastępujemy kartę Nocy kartą Lokacji, a kartę Nocy dodajemy do stosu Nocy
* Po każdym dniu tasujemy stos kart Nocy przed pociągnięciem karty.
* Jeżeli stos kart Nocy jest pusty to aplikujemy kartę Nocy dla Sprawl City.
* Jeżeli jednak Karta Nocy dla Sprawl City nie jest już dostępna, bo została wykorzystana wcześniej - bohaterowie ponoszą klęskę.

Z powodu tego, że znalezienie odpowiednich kart jest teraz trudniejsze to ekwipunek początkowy ustalamy następująco:
* Gracze ciągną po dwie karty z trzech różnych stosów Nagród. Zachowują po jednej z każdego, lub trzy w sumie (dowolnie).

Tryb Pełzającego Mroku / Creeping Gloom
Autor: wtcannonjr / inspired by Boom04

Pierwszej nocy pociągnij i rozstrzygnij normalnie kartę Nocy. Następnie umieść Starożytnego na tej lokacji.
Każdej nocy bohaterowie w lokacji ze Starożytnym tracą 2 punkty życia.
Każda kolejna karta Nocy jest rozstrzygana normalnie ale pomijana jest informacja o lokacji, która zapada w ciemności. Zamiast tego zostaje przemieszczony Starożytny na nową sąsiadującą / najbliższą nie ogarniętą ciemnością lokację. Ta lokacja zapada w ciemności i wszelkie odniesienie do lokacji w opisie karty Nocy traktujemy jako odnoszące się do tej nowej Lokacji.
Wybór lokacji: wg najmniejszego kosztu ruchu Starożytnego
- zwykła lokacja to koszt ruchu +1
- wejście do Sprawl City to koszt +2
- jeżeli koszt jest równy dla kilku lokacji to lokacje podatne na karty Intryg (podane na kartach Zdolności Starożytnych) są preferowane i mają koszt 0.5 zamiast 1
- jeżeli w lokacji znajduje się bohater koszt dodatkowy wynosi + 0.1
- jeżeli nadal koszt ruchu jest równy dla kilku lokacji - rzut kością

Zasada ograniczających współczynników
Interesujący wariant dla limitów kart
Walka/Siła:
* Maksymalna liczba Przedmiotów
Mądrość:
* Maksymalna liczba Zaklęć
Skaradanie się/Przebiegłość:
* Maksymalna liczba Tytułów
Wpływ / Charyzma:
* Maksymalna liczba Sprzymierzeńców
Ostatnio zmieniony 10 lip 2020, 13:41 przez tommyray, łącznie zmieniany 3 razy.
Awatar użytkownika
Goldberg
Posty: 1511
Rejestracja: 29 maja 2013, 13:22
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 83 times
Been thanked: 173 times

Re: Gloom of Kilforth

Post autor: Goldberg »

Super! Gra do mnie właśnie idzie więc wypróbuje. Dzięki za zebranie do kupy!
A w "kirche" co ja mam? Cztery gołe ściany i tak pusto jakby się miał interes za chwilę zlikwidować! Pastor gada jakieś rzeczy o piekle nieprzyjemne, a czy ja idę do kościoła żeby się denerwować?; Moryc "Ziemia Obiecana"
tommyray
Posty: 1301
Rejestracja: 11 mar 2017, 14:51
Lokalizacja: Gliwice/Katowice
Has thanked: 406 times
Been thanked: 547 times
Kontakt:

Re: Gloom of Kilforth

Post autor: tommyray »

Do trybu Eksploracji nieznanego - dodałbym coś jakby "Przepatrywanie/Zwiad" będące kopią odkrywania lokacji z Mistfall:
- kosztem jednej akcji odkrywasz zakrytą kartę Nocy z pobocznych miejsc i zastępujesz tę kartę nocy tak jak opisane w tym trybie.
- w związku z tym, że ilość naszych akcji jest mocno limitowana, to jeżeli po odkryciu Zwiadem nowego miejsca, postanowimy się tam przenieść - to już traktujemy koszt Zwiadu jako koszt Ruchu.
I dodatkowo, może warte zastosowania:
- jeżeli posiadamy Sprzymierzeńca możemy na niego zrzucić koszt akcji Zwiadu: robimy Veil/tap/zakrywamy kartę i tracimy na czas dnia bonusy płynące z jego współczynników / umiejętności.
ODPOWIEDZ