Shogun => problem

Nasze home-rules do różnych gier, a także PRZETESTOWANE i ciekawe home-rules znalezione w sieci.
Awatar użytkownika
Mustafa
Posty: 537
Rejestracja: 31 gru 2007, 12:21
Lokalizacja: Szkocja

Shogun => problem

Post autor: Mustafa »

Właśnie gramy sobie w którąś już z rzędu partię w szoguna i kolega wykonał następujące zagranie:
Kolega atakuje z prowincji "X"( nie ważne jakiej ) na sąsiednią "Y"( innego gracza) problem pojawia się w tym momencie , na prowincji X jest jedna kostka, na Y z 8 kostek i kolega robi taki myk: atakuje, ponieważ według zasad musi pozostać jedna kostka, atakuje liczbą kostek równą 0 i przetasowywuje przez wieże całą armię prowincji wroga oraz to co pozostało z wcześniejszych bitew ( w wyniku tej sytuacji zmniejsza sie liczba kostek przeciwnika itp )
Czy taka sytuacja może zajść i być uzasadniona jako posunięcie taktyczne w celu ewentualnej likwidacji ludzi na prowincji i wrzucenie ich do wieży czy jest do tego jakiś faq lub inna zasada.
Jeżeli taka zasada jest możliwa to daje niezwykłą zabawę w 2 pierwszych kolejkach, gdy na stole nie ma jeszcze wielu kostek i może to nieźle namieszać.
dzięki za odpowiedź :mrgreen:
Monsoon Group Rulez

A.J.Mustafa
Awatar użytkownika
melee
Posty: 4341
Rejestracja: 28 cze 2007, 20:20
Lokalizacja: Warszawa / CK
Been thanked: 2 times

Re: Shogun => problem

Post autor: melee »

a można atakować z prowincji, w której ma się jedną kostkę?
Awatar użytkownika
Ryslaw
Posty: 596
Rejestracja: 08 sty 2006, 14:17
Lokalizacja: Brzeg
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Shogun => problem

Post autor: Ryslaw »

No właśnie nie można. Musi co najmniej jednen oddział/kostka pozostać.
Awatar użytkownika
Mustafa
Posty: 537
Rejestracja: 31 gru 2007, 12:21
Lokalizacja: Szkocja

Re: Shogun => problem

Post autor: Mustafa »

Ryslaw pisze:No właśnie nie można. Musi co najmniej jednen oddział/kostka pozostać.
no zostaje problem czy można atakować armią z siłą o kostek??
Monsoon Group Rulez

A.J.Mustafa
Awatar użytkownika
Ryslaw
Posty: 596
Rejestracja: 08 sty 2006, 14:17
Lokalizacja: Brzeg
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Shogun => problem

Post autor: Ryslaw »

Oczywiście, że nie. Przecież to absurd. A może jescze będzie chciał atakować armią o ujemnej sile?
Awatar użytkownika
vder
Posty: 726
Rejestracja: 30 gru 2007, 20:20
Lokalizacja: warszawa
Has thanked: 288 times
Been thanked: 124 times

Re: Shogun => problem

Post autor: vder »

Ryslaw pisze:Oczywiście, że nie. Przecież to absurd. A może jescze będzie chciał atakować armią o ujemnej sile?
W sumie dałoby radę, tylko trzeba kostki do wieży od spodu wciskac i górą wyjmować :D:D:D
Awatar użytkownika
Wehr
Posty: 332
Rejestracja: 27 maja 2008, 19:10
Lokalizacja: C.K.S.M.K.Kraków/Zakopane
Has thanked: 12 times
Been thanked: 15 times

Re: Shogun => problem

Post autor: Wehr »

Wieża jest symulacją bitwy. Jak ma dojść do bitwy, skoro nie ma napastnika?
Obecnie: Agricola, Bitwy Westeros, 7 Cudów
Moja kolekcja
A to bym chciał :-P
Awatar użytkownika
Nataniel
Administrator
Posty: 5293
Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
Lokalizacja: Gdańsk Osowa
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Re: Shogun => problem

Post autor: Nataniel »

Nie slyszales o wojnie psychologicznej? :)
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
Awatar użytkownika
Aba
Posty: 1296
Rejestracja: 19 lis 2008, 22:02
Lokalizacja: Świętochłowice

Re: Shogun => problem

Post autor: Aba »

Wojna dyplomatyczna, rozniecanie powstań narodowych poprzez propagandę - proste co :D
Awatar użytkownika
Wehr
Posty: 332
Rejestracja: 27 maja 2008, 19:10
Lokalizacja: C.K.S.M.K.Kraków/Zakopane
Has thanked: 12 times
Been thanked: 15 times

Re: Shogun => problem

Post autor: Wehr »

Wojna psychologiczna to może wywołać co najwyżej rozłupanie sześcianików, a wojna dyplomatyczna obalanie reżimu i niszczenie symboli władzy - zamków, świątyń i teatrów. :-P
Obecnie: Agricola, Bitwy Westeros, 7 Cudów
Moja kolekcja
A to bym chciał :-P
camel
Posty: 15
Rejestracja: 11 gru 2008, 02:18
Lokalizacja: Warszawa

Re: Shogun => problem

Post autor: camel »

Jest jeszcze jedna ciekawa zagwozdka... Cos co zdarza sie dosc czesto, a symulacji bitwy raczej nie odpowiada. Atakujesz dajmy na to jedna jednostka na trzy jednostki (pobudki niewazne) i wypada 7 twoich jednostek i jedna przeciwnika. Wynik - atakujac garstka ludzi, uzyskujesz potezna prowincje uzbrojona po zeby. Myslalem nad jakimis modyfikacjami typu, ze nie mozna wstawic do prowincji zajetej wiecej jednostek niz sie wrzucilo, bo nie przypominam sobie, zeby cos takiego bylo w instrukcji. Z drugiej strony mozna jakos na sile probowac to tlumaczyc (przekupienie wojska, poddanie sie, zdrada), ale w opisanej przeze sytuacji to juz chyba przesada.
profes79
Posty: 426
Rejestracja: 28 gru 2008, 18:16
Has thanked: 35 times
Been thanked: 135 times

Re: Shogun => problem

Post autor: profes79 »

no zostaje problem czy można atakować armią z siłą o kostek??
W instrukcji jest napisane, że jeżeli jakas akcja jest niemożliwa do wykonania to sie jej nie wykonuje - stąd jak masz atak z prowincji z której zgodnie z zasadami nie możesz go wykonać, to go nie wykonujesz i akcja ci przepada.
Awatar użytkownika
steady
Posty: 1034
Rejestracja: 25 wrz 2006, 17:51
Lokalizacja: Wrocław

Re: Shogun => problem

Post autor: steady »

Jak dla mnie losowość wieży jest marginalna - i tak kostki tam wrzucone w końcu wrócą. Co mi się nie podoba w Shogunie, to fakt, że niedoświadczony gracz może wykonywać ataki, które nie dają mu nic i osłabiają ofiarę agresji. Poza tym wadą gry jest masa ustawiania różnych znaczników na planszy i wszystkie czynności, które nie są akcjami graczy a wymagają czasu. Z tego samego powodu nie lubię Agricoli.
Awatar użytkownika
steady
Posty: 1034
Rejestracja: 25 wrz 2006, 17:51
Lokalizacja: Wrocław

Re: Shogun => problem

Post autor: steady »

Nie chcę zaśmiecać wątku, ale w Agri męczyło mnie właśnie dokładanie surowców. W Shogunie męczyło mnie zbieranie ryżu, kładzene znaczników i właśnie rozkładanie rozkazów. Jeżeli komuś to nie przeszkadza - super, ale dla mnie takie rzeczy często palą grę już na starcie.
profes79
Posty: 426
Rejestracja: 28 gru 2008, 18:16
Has thanked: 35 times
Been thanked: 135 times

Re: Shogun => problem

Post autor: profes79 »

i właśnie rozkładanie rozkazów
Podstawa gry. W pierwszym etapie czy drugim wszystko jest jasne; w trzecim roku juz musisz dobrze kombinować. M.in. w jednej z gier zająłem drugie miejsce bo mój atak zabrał przeciwnikowi prowincję w której miał zbierać później ryż. (gdyby nie to pewnie byłbym trzeci - na trzy osoby :P)
ODPOWIEDZ