(Warszawa) Agresor - Piątek WIBHiIŚ PW

... czyli zloty miłośników planszówek! Tu możesz także umawiać się na granie w Twoim mieście.
feniks_ciapek
Użytkownik wspierający
Posty: 313
Rejestracja: 09 lut 2018, 11:14

Re: (Warszawa) AGRESOR Piątek WIBHiIŚ PW

Post autor: feniks_ciapek » 28 wrz 2018, 08:54

Będę dzisiaj pewnie ok. 16:00 z Ethnos, jeśli ktoś się chce dołączyć na szybką partię.

DziejopisWawel
Posty: 80
Rejestracja: 13 wrz 2016, 19:05

Re: (Warszawa) AGRESOR Piątek WIBHiIŚ PW

Post autor: DziejopisWawel » 28 wrz 2018, 14:55

feniks_ciapek pisze:
28 wrz 2018, 08:54
Będę dzisiaj pewnie ok. 16:00 z Ethnos, jeśli ktoś się chce dołączyć na szybką partię.
Jeśli można to do ciebie dołącze
A tak na serio to zgadzam się z Jaxem. Dodawanie kości do mechaniki gry jest okropieństwem.

Awatar użytkownika
Geko
Moderator
Posty: 6763
Rejestracja: 18 mar 2006, 22:29
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: (Warszawa) AGRESOR Piątek WIBHiIŚ PW

Post autor: Geko » 03 paź 2018, 10:19

Czy jakaś dobra dusza ma Great Western Trail i miałaby ochotę przynieść i zagrać?
Moje blogowanie na ZnadPlanszy.pl
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.

Awatar użytkownika
roadrunner
Użytkownik wspierający
Posty: 151
Rejestracja: 22 sie 2013, 12:30

Re: (Warszawa) AGRESOR Piątek WIBHiIŚ PW

Post autor: roadrunner » 03 paź 2018, 12:15

Geko pisze:
Załatwione. Potrzebna jeszcze jedna osoba, bo w 4 w gwt nie gram. Jax?
Mam | Mogę zagrać | Udane transakcje: 9 na forum, 1 na FB

Awatar użytkownika
Geko
Moderator
Posty: 6763
Rejestracja: 18 mar 2006, 22:29
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: (Warszawa) AGRESOR Piątek WIBHiIŚ PW

Post autor: Geko » 03 paź 2018, 14:26

Swietnie :-) Powinienem być zaraz po 17. Podejrzewam, że Jax nie będzie chętny ;-)
Moje blogowanie na ZnadPlanszy.pl
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.

Awatar użytkownika
jax
Użytkownik wspierający
Posty: 7967
Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
Lokalizacja: Warszawa

Re: (Warszawa) AGRESOR Piątek WIBHiIŚ PW

Post autor: jax » 03 paź 2018, 19:38

Tak, słusznie, dla mnie GWT tylko jako opcja rezerwowa.
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw

DziejopisWawel
Posty: 80
Rejestracja: 13 wrz 2016, 19:05

Re: (Warszawa) AGRESOR Piątek WIBHiIŚ PW

Post autor: DziejopisWawel » 03 paź 2018, 20:52

Ja byłbym chętny ale nie jestem pewien co do obecności w piątek.
A tak na serio to zgadzam się z Jaxem. Dodawanie kości do mechaniki gry jest okropieństwem.

berem
Użytkownik wspierający
Posty: 1134
Rejestracja: 26 sie 2008, 14:24
Lokalizacja: Warszawa

Re: (Warszawa) AGRESOR Piątek WIBHiIŚ PW

Post autor: berem » 04 paź 2018, 11:46

Wiem, że w tym miejscu aktualnie są małe szansę na znalezienie chętnego do rozgrywek w gry wojenne to, jeśli mi się nie uda na nie umówić, mogę przynieść coś innego: 1989 Jesień Narodów, Battlestar galactica PL z dowolnymi dodatkami, Clash of culture, Fief, Kupcy i Korsarze, Last night on the earth, Alea iacta est, Egizia, El Grande, Funny friends, Gloria mundi, La citta, Robo Rally, Ships, Słup Ognia, Szogun z dodatkiem, Świat bez końca, Terraformacja Marsa + Wenus + Preludium, Tikal, Troyes, Zagłada Atlantydy.

Awatar użytkownika
Geko
Moderator
Posty: 6763
Rejestracja: 18 mar 2006, 22:29
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: (Warszawa) AGRESOR Piątek WIBHiIŚ PW

Post autor: Geko » 04 paź 2018, 12:38

Berem, ja chętnie zagram w 1989 powiedzmy wstępnie za tydzień.
Moje blogowanie na ZnadPlanszy.pl
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.

berem
Użytkownik wspierający
Posty: 1134
Rejestracja: 26 sie 2008, 14:24
Lokalizacja: Warszawa

Re: (Warszawa) AGRESOR Piątek WIBHiIŚ PW

Post autor: berem » 04 paź 2018, 15:49

Chciałbym po latach znów zagrać w tą grę ale raczej jutro już jestem umówiony i gdyby tak się stało to prawdopodobnie będę dogrywać tą jutrzejszą rozgrywkę za tydzień.

Xrzysiek
Posty: 21
Rejestracja: 23 sie 2017, 21:33

Re: (Warszawa) AGRESOR Piątek WIBHiIŚ PW

Post autor: Xrzysiek » 04 paź 2018, 18:40

Ja bym się dołączył do Great Western Trail.

Awatar użytkownika
Geko
Moderator
Posty: 6763
Rejestracja: 18 mar 2006, 22:29
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: (Warszawa) AGRESOR Piątek WIBHiIŚ PW

Post autor: Geko » 04 paź 2018, 19:57

Berem, klasyczny dylemat: za dużo gier, za mało czasu. Może innym razem.
Xrzysiek, jutro jednak GWT nie będzie, Roadrunner miał jeszcze pilniej umówioną rozgrywkę w co innego i teraz wyskoczyła. Ja zamierzam się pojawić na rowerze, więc nic ze sobą nie będę miał, ale chętnie dam się do czegoś przygarnąć. Jest nadzieja?
Moje blogowanie na ZnadPlanszy.pl
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.

DziejopisWawel
Posty: 80
Rejestracja: 13 wrz 2016, 19:05

Re: (Warszawa) AGRESOR Piątek WIBHiIŚ PW

Post autor: DziejopisWawel » 04 paź 2018, 23:01

To ja może mombasę przyniosę przyjemna gra i ten sam autor. Zagracie ks rzysiek i geko?
Ew terra mysticę albo three kingdoms (to drugie jest tylko na 3 graczy ale nigdy nie grałem i chyba nie zdąże ogarnąć zasad)
A tak na serio to zgadzam się z Jaxem. Dodawanie kości do mechaniki gry jest okropieństwem.

Xrzysiek
Posty: 21
Rejestracja: 23 sie 2017, 21:33

Re: (Warszawa) AGRESOR Piątek WIBHiIŚ PW

Post autor: Xrzysiek » 05 paź 2018, 01:49

Mógłbym zagrać w Mombasę. Jeszcze zamiast Terra Mystici, mógłbym przynieść Gaia Project.
Ostatnio zmieniony 05 paź 2018, 09:52 przez Xrzysiek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Geko
Moderator
Posty: 6763
Rejestracja: 18 mar 2006, 22:29
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: (Warszawa) AGRESOR Piątek WIBHiIŚ PW

Post autor: Geko » 05 paź 2018, 03:40

Panowie, ja się dostosuję, Mombasę chętnie sprawdzę, Gaję też. Generalnie jestem otwarty, tylko musicie założyć tłumaczenie zasad. Będę zaraz po 17.
Moje blogowanie na ZnadPlanszy.pl
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.

DziejopisWawel
Posty: 80
Rejestracja: 13 wrz 2016, 19:05

Re: (Warszawa) AGRESOR Piątek WIBHiIŚ PW

Post autor: DziejopisWawel » 05 paź 2018, 14:50

Ja też powinienem być o 17, biorę ze sobą mombasę ale w co zagramy to ustalimy na miejscu.
A tak na serio to zgadzam się z Jaxem. Dodawanie kości do mechaniki gry jest okropieństwem.

Awatar użytkownika
Geko
Moderator
Posty: 6763
Rejestracja: 18 mar 2006, 22:29
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: (Warszawa) AGRESOR Piątek WIBHiIŚ PW

Post autor: Geko » 05 paź 2018, 16:47

Właśnie zbieram się z pracy. Powinienem być ok. 17.20. Rozkladajcie co tam ustalicie, żeby było szybciej.
Moje blogowanie na ZnadPlanszy.pl
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.

Awatar użytkownika
jax
Użytkownik wspierający
Posty: 7967
Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
Lokalizacja: Warszawa

Re: (Warszawa) AGRESOR Piątek WIBHiIŚ PW

Post autor: jax » 06 paź 2018, 13:34

Wczoraj całkiem przyzwoita frekwencja - 5 stolików równolegle grało w Projekt Gaia, Valhallę, jakąś grę wojenną, 'jakąś' grę i Clank in
Space z dodatkiem Apocalypse.

Clank in Space jest oczywiście wyraźnie lepszy od zwykłego Clanka, ale o tym wiedziałem od dawna (i dlatego bazowego Clanka sprzedałem). Tym razem chciałem sprawdzić jak zadziała dodatek Apocalyspe.

W teorii bardzo fajna rzecz: oprócz nowych kart i 2 dwustronnych modułów - które już do 5 zwiększają ilość, z której można budować mapę - w dodatku otrzymujemy także 8 kart machinacji złego Lorda Eradikusa.
Przed każdą rozgrywką losowana jest 1 karta machinacji, które w miarę postępu gry są realizowane przez Lorda - ale gracze mogą temu przeciwdziałać - za przeciwdziałanie dostają czarne kosteczki, które potem mogą wykorzystywać żeby odpalać korzystne efekty z kart lub mapy.

W końcu jednak Lord osiąga swoje cele. Po każdym zrealizowanym przez niego etapie machinacji (są 3) dzieje się coś niekorzystnego (przeważnie) dla graczy. Wczoraj w dwóch grach mieliśmy plan Zabójczej Sztucznej Inteligencji (w ostatnim trzecim etapie Lord połączył swoją świadomość z innym złym i atakował nas jedną kosteczką więcej) i Plan Globalnych Internowań (tu ciekawy był np. efekt nr 2 - można było wydać Lordowi dysydenta z ręki za 5 kredytów (nie skorzystaliśmy ;) ); a na końcu wszystkie karty podrożały na stałe o 1).

Karty machinacji należą do jednego z 3 poziomów trudności. Wczoraj z roadrunnerem sprawdzaliśmy poziom 1 i 2 (a na poziomie 3 widziałem gdzieś efekt, że trzeba co turę trashować jedną z zagranych nie-startowych kart :shock: ).

Jak wrażenia?
Nie ma sensu grać bez dodatku, jeśli się go posiada. Nowych zasad niewiele a podniesiona regrywalność i jeszcze większa ilość możliwych do podjęcia decyzji.
Nie było jakiegoś szału, ale jestem zdecydowanie na tak.
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw

Awatar użytkownika
nahar
Użytkownik wspierający
Posty: 1087
Rejestracja: 24 sty 2005, 21:11
Lokalizacja: Warszawa....teraz

Re: (Warszawa) AGRESOR Piątek WIBHiIŚ PW

Post autor: nahar » 06 paź 2018, 20:02

Jakaś wojenna to było Iron & Oak GMT. Gra starciach okrętów z Wojny Secesyjnej na poziomie taktycznym - gra się do 5 okrętów na stronę.

Wczoraj flota CSA w składzie CSS Tennessee, CSS Alabama, CSS Arkansas oraz CSS Drewry próbowała powstrzymać eskadrę USN w składzie USS Onondaga, USS New Ironsides, USS Kennebec i USS Susquehanna przed przedarciem się na drugą stronę planszy.

Marynarka Unii wykonała zadanie zatapiając 2 okręty wroga.

Awatar użytkownika
Geko
Moderator
Posty: 6763
Rejestracja: 18 mar 2006, 22:29
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: (Warszawa) AGRESOR Piątek WIBHiIŚ PW

Post autor: Geko » 07 paź 2018, 22:10

Xrzysiek i DziejopisWawel, dzięki za partyjkę w Projekt Gaja, czyli Terrę Mystikę po terraformacji ;-) Niestety w Terrę grałem dawno, stąd przypominające wyjaśnienie zasad w nawiązaniu do starej siostry średnio się sprawdziło. W zasadzie zacząłem z grubsza czaić zasady przed połową gry, po ich doczytaniu w instrukcji. Dopiero wtedy wyszły błędy w rozstawieniu (takie same planety bezpośrednio obok siebie) i zasadach (skakanie na 5 pole na torach rozwoju). A i tak niektórych kwestii do końca nie wiedziałem (np. punktowanie za ostatnie pola na torach rozwoju). Nie piszę tego bynajmniej by usprawiedliwiać moją słabą grę (na chłodno uświadomiłem, jaką powinienem mieć z grubsza strategię i jak nieefektywnie grałem), tylko powiedzieć, że gra naprawdę mi się spodobała i chętnie powtórzę rozgrywkę (wtedy przypomnę sobie zasady na spokojnie w domu). Gratulację dla Xrzyśka za świetną optymalizację i wysoki wynik. Dziejopis, Ty też całkiem nieźle kombinowałeś i miło było widzieć Twoje pomysły wcielane w życie. Do następnej rozgrywki, mam nadzieję, że niedługo 8)
Moje blogowanie na ZnadPlanszy.pl
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.

Xrzysiek
Posty: 21
Rejestracja: 23 sie 2017, 21:33

Re: (Warszawa) AGRESOR Piątek WIBHiIŚ PW

Post autor: Xrzysiek » 10 paź 2018, 16:46

Jeśli o mnie chodzi, to ja najchętniej w ten piątek znowu przyniósłbym Gaia Project i jeśli będą chętni, to liczę, że znowu uda mi się zagrać.

Mówiłeś jednak, że w ten piątek Ciebie nie będzie. To może spróbowalibyśmy powtórzyć rozgrywkę za 2 tygodnie, 26 października (w kolejny mnie z kolei nie będzie)?

Awatar użytkownika
Geko
Moderator
Posty: 6763
Rejestracja: 18 mar 2006, 22:29
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: (Warszawa) AGRESOR Piątek WIBHiIŚ PW

Post autor: Geko » 10 paź 2018, 16:56

Wstępnie 26.10 Projekt Gaja jak najbardziej tak. 19.10 planowane jest GWT.
Moje blogowanie na ZnadPlanszy.pl
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.

Awatar użytkownika
jax
Użytkownik wspierający
Posty: 7967
Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
Lokalizacja: Warszawa

Re: (Warszawa) AGRESOR Piątek WIBHiIŚ PW

Post autor: jax » 10 paź 2018, 20:26

Ja z kolei wezmę Paper Tales - grę która umknęła mi w 2017r a ze względu na mechanikę draftingu wydaje się idealna dla miłośników gier typu 7 cudów czy Łowcy Skarbów.
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw

DziejopisWawel
Posty: 80
Rejestracja: 13 wrz 2016, 19:05

Re: (Warszawa) AGRESOR Piątek WIBHiIŚ PW

Post autor: DziejopisWawel » 10 paź 2018, 20:38

A jest jeszcze miejsce do GWT?
A tak na serio to zgadzam się z Jaxem. Dodawanie kości do mechaniki gry jest okropieństwem.

Awatar użytkownika
Neoptolemos
Użytkownik wspierający
Posty: 687
Rejestracja: 09 sty 2014, 18:30

Re: (Warszawa) AGRESOR Piątek WIBHiIŚ PW

Post autor: Neoptolemos » 11 paź 2018, 14:55

Dołączam się do pytania - można się jutro dołączyć do jakiegoś stolika? Mogę być od ~17.30 i mam czas na luzie do 20, z ewentualnym lekkim zapasem.
Mogę też coś przynieść - np. Orlean, Zamki Burgundii albo Chaos w Starym Świecie, ale chętnie poznam GWT albo coś innego.

ODPOWIEDZ