(Gdańsk) Gry wojenne i historyczne - umawianie się oraz dyskusje

... czyli zloty miłośników planszówek! Tu możesz także umawiać się na granie w Twoim mieście.
Awatar użytkownika
Odi
Administrator
Posty: 6443
Rejestracja: 21 kwie 2007, 12:51
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 569 times
Been thanked: 931 times

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne

Post autor: Odi »

Markus pisze: 18 kwie 2019, 13:22
Odi pisze: 18 kwie 2019, 07:39

Gdybym wtedy znał Was, wszystko byłoby inaczej..........
Niestety wtedy znał tylko mnie, więc jest jak jest :-) [...] Niestety Bartek był wtedy na fali wyprzedaży 'białych kruków" np "Aśka", Napoleon Triumph, Orzeł i Gwiazda :lol:
Jak byście grali jedynie z Markusem, też wolelibyście wyprzedaż...

:D ;)
Awatar użytkownika
Markus
Posty: 2442
Rejestracja: 04 mar 2005, 00:35
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 545 times
Been thanked: 270 times

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne

Post autor: Markus »

Odi pisze: 18 kwie 2019, 13:27
Markus pisze: 18 kwie 2019, 13:22
Odi pisze: 18 kwie 2019, 07:39

Gdybym wtedy znał Was, wszystko byłoby inaczej..........
Niestety wtedy znał tylko mnie, więc jest jak jest :-) [...] Niestety Bartek był wtedy na fali wyprzedaży 'białych kruków" np "Aśka", Napoleon Triumph, Orzeł i Gwiazda :lol:
Jak byście grali jedynie z Markusem, też wolelibyście wyprzedaż...

:D ;)
I ty Brutusie .....
A taki miły był jak w Schronie pokazywał "Maneuvre" :-) ;-)
Awatar użytkownika
Odi
Administrator
Posty: 6443
Rejestracja: 21 kwie 2007, 12:51
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 569 times
Been thanked: 931 times

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne

Post autor: Odi »

A ja myślałem, że już zawsze będziemy grać w Combat Commandera... I co? I zostałem teraz z tym Combat Commanderem, jak Himmilsbach z niemieckim.
Awatar użytkownika
Highlander
Posty: 1628
Rejestracja: 15 gru 2013, 00:09
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 100 times
Been thanked: 144 times

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne

Post autor: Highlander »

Odi pisze: 18 kwie 2019, 16:25 A ja myślałem, że już zawsze będziemy grać w Combat Commandera... I co? I zostałem teraz z tym Combat Commanderem, jak Himmilsbach z niemieckim.
A co ja mam powiedzieć? CC+dodatki to była moja największa inwestycja ever w wojenne planszówki :) Generalnie mogę zagrać, najlepiej w któryś z nieruszonych jeszcze dodatków.
KROLM
Posty: 107
Rejestracja: 02 paź 2016, 21:24
Been thanked: 4 times

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne

Post autor: KROLM »

T&T po godzinach ;)

Tłumaczenie zasad + rozgrywka do końca 1945 zajęła 8 godzin, więc tyle ile zakładałem na pierwszą partię.

Ja - Oś
Dawid - Aliant
Wojtek - Zssr

Bardzo nietypowe otwarcie. Już w pierwszym roku, Francuzi wypowiadają wojnę Włochom! Po lekkim szoku i niedowierzaniu, Oś szybko się otrząsnęła i podjechała pod Paryż, gdzie okopały się obie strony już do końca gry. Ten ruch nie jest taki głupi, ponieważ Surowce na poziomie 6 na początku gry są mocnym ciosem dla Osi w produkcji. Dodając do tego skuteczne zagrywki polityczne, na prawdę nie jest łatwo się po tym podnieść. Z wolna budowana armia niemiecka zajęła Danię i część Europy, ale zajęło to znacznie więcej czasu niż powinno. Alianci na tym bardzo dużo zyskali, gdyż docelowo doczekali się pomocy inwazji amerykańskiej. Początkowo Amerykanie myśleli o ataku na Berlin, ale pierwsze podejście ostudziło ich zamiary i przez Skandynawię dojechali do Moskwy atakując ZSSR. Po drodze zdobyli Leningrad, ale na samą Moskwę nie starczyło sił, ponieważ niemieckie U-boty w końcu zablokowały cały transport z kolonii od strony Indii i Persji. ZSSR mając chwilowy spokój, namiętnie inwestowało w technologię i chyba wynalazło wszystko co się dało, szukając bomby atomowej. Na ręku miał już wszystkie poziomy, na stole pierwszy, ale brakowało jednej karty dającej poziom drugi i ostatecznie bomba nie powstała. W końcu też czerwoni ruszyli się i zalali Europę odbijając większość krajów. Niemcy widząc to przejechali się po Rosji, przechodząc wąskim przejściem (zostawiając Europę samej sobie), ale na atak na stolicę nie starczyło siły.

Ostatecznie wygrała ZSSR na punkty 21, Oś 16 i Alianci chyba 11

Podstawowym błędem w tej grze było zbyt późne wydanie wojny ZSSR, ponieważ z pokojowych dywident uzbierał 8 punktów! Po grze, jak o tym pomyślałem, to faktycznie za cenę tego ujemnego punktu, należy wydawać wojnę, bo te punkty pokojowe całkowicie ustawiły rozgrywkę.

Bardzo dużo emocji, bardzo przyjemna gra. Niesamowity początek, potem brak potyczek przez dobre kilka lat (jakieś drobne podjazdy i sprawdzanie przeciwnika), a pod koniec wielka inwazja aliantów, zalanie Europy czerwonymi i blitkrieg na Rosję Osią plus blokada surowców. Mnie do tego typu gier ciągnie ;)

Ekipa dopisała, aczkolwiek to nie jest ich typ gier, więc pewnie na tym jednym razie się skończy. Czekam zatem na rękawicę od innych graczy.

Mimo, że przeczytałem instrukcję od dechy do dechy, czasem była sytuacja, którą trzeba było sobie przypomnieć w zasadach, stąd długość rozgrywki.
I tu pytanie, na które nie znalazłem odpowiedzi:
1. Czy mając technologię bombardowania fabryk i wysyłając samoloty na stolicę główną, po zrzuceniu bomb, przeciwnik do nas strzela czy jest bezbronny a my sobie spokojnie robimy re-base?
2. Czy ruszając się armią, możemy zajmować tereny przeciwnika (który nie ma tam żadnych jednostek) bez zatrzymywania się i w ten sposób z ruchem czołgów 3 zająć od razu trzy tereny? Tak robiliśmy bo wydaje się to logiczne, a w instrukcji jest tylko zapis aby zatrzymać się, gdy są jednostki wroga. I od razu pytanie, czy można zrobić ruch, zająć i wrócić na miejsce startowe?

Zdjęcia
Spoiler:
Gralnia/Wypożyczalnia/Sklep
www.krolm.pl
Awatar użytkownika
Markus
Posty: 2442
Rejestracja: 04 mar 2005, 00:35
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 545 times
Been thanked: 270 times

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne

Post autor: Markus »

ZSSR mając chwilowy spokój, namiętnie inwestowało w technologię i chyba wynalazło wszystko co się dało, szukając bomby atomowej. Na ręku miał już wszystkie poziomy, na stole pierwszy, ale brakowało jednej karty dającej poziom drugi i ostatecznie bomba nie powstała.
Z tą bombą to trochę loteria, wystarczy że przeciwnicy przetrzymają na ręce jeden z poziomów atomówki i "po ptakach" (nie pamiętam ile jest kopi każdego poziomu)

Gratulacje za dogranie gry do końca. Zrobiłes coś, co pewnej ekipie prawie nigdy nie udało się w Krolmie :D
Jak widac inni ludzie i inne otwarcia w grze, czyli warto grac z róznymi osobami w tę grę.
KROLM
Posty: 107
Rejestracja: 02 paź 2016, 21:24
Been thanked: 4 times

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne

Post autor: KROLM »

Z tą bombą to trochę loteria, wystarczy że przeciwnicy przetrzymają na ręce jeden z poziomów atomówki i "po ptakach" (nie pamiętam ile jest kopi każdego poziomu)
Nie do końca. Są karty, które pozwalają skopiować technologię, która jest już na stole. Są także takie, które dają po odpowiednim roku gry dostęp do technologii, w tym między innymi do atomówek. Nie da się tak łatwo tego zablokować. Bardziej robi re-shuffle w tej grze ;)
Gralnia/Wypożyczalnia/Sklep
www.krolm.pl
Awatar użytkownika
Odi
Administrator
Posty: 6443
Rejestracja: 21 kwie 2007, 12:51
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 569 times
Been thanked: 931 times

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne

Post autor: Odi »

Ad.1
To jest normalna bitwa, tylko zamiast strzelać w samoloty czy jednostki naziemne, strzelasz w fabryki. Przeciwnik normalnie odpowiada.

Ad.2
Nie wiem czy rozumiem jak to wyglądało, ale nie możesz zajmować w się wycofywać. Jednostki nie wstawiają żadnych znaczników kontroli etc. Zajmują tylko teren, który mają bezpośrednio pod sobą (i do tego muszą mieć łączność z macierzą przez łańcuch innych jednostek lub friendly area).
Duinhir
Posty: 29
Rejestracja: 25 kwie 2013, 07:48

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne

Post autor: Duinhir »

Odi pisze: 19 kwie 2019, 12:46 Ad.1
To jest normalna bitwa, tylko zamiast strzelać w samoloty czy jednostki naziemne, strzelasz w fabryki. Przeciwnik normalnie odpowiada.

Ad.2
Nie wiem czy rozumiem jak to wyglądało, ale nie możesz zajmować w się wycofywać. Jednostki nie wstawiają żadnych znaczników kontroli etc. Zajmują tylko teren, który mają bezpośrednio pod sobą (i do tego muszą mieć łączność z macierzą przez łańcuch innych jednostek lub friendly area).
Co do ad. 1 to tak podejrzewałem, aczkolwiek nie jest to wprost napisane.

AD. 2 Chodzi oto, że zaczynam ruch dwoma czolgami. Wieżdzam na wrogi teren bez jednostek. Czy mogę drugim czołgiem jechać dalej i zająć kolejny czy muszę się zatrzymać na pierwszym?

Czy jest gdzieś wprost napisane, że opuszczając dany teren tracę nad nim kontrolę?
Awatar użytkownika
Odi
Administrator
Posty: 6443
Rejestracja: 21 kwie 2007, 12:51
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 569 times
Been thanked: 931 times

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne

Post autor: Odi »

Możesz jechać dalej.

Tak, jest gdzieś wprost napisane, że teren opuszczony przez wrogie wojska wraca do właściciela.
Awatar użytkownika
Highlander
Posty: 1628
Rejestracja: 15 gru 2013, 00:09
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 100 times
Been thanked: 144 times

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne

Post autor: Highlander »

Duinhir pisze: 19 kwie 2019, 19:08
Odi pisze: 19 kwie 2019, 12:46 Ad.1
To jest normalna bitwa, tylko zamiast strzelać w samoloty czy jednostki naziemne, strzelasz w fabryki. Przeciwnik normalnie odpowiada.
Ad.2
Nie wiem czy rozumiem jak to wyglądało, ale nie możesz zajmować w się wycofywać. Jednostki nie wstawiają żadnych znaczników kontroli etc. Zajmują tylko teren, który mają bezpośrednio pod sobą (i do tego muszą mieć łączność z macierzą przez łańcuch innych jednostek lub friendly area).
Co do ad. 1 to tak podejrzewałem, aczkolwiek nie jest to wprost napisane.
AD. 2 Chodzi oto, że zaczynam ruch dwoma czolgami. Wieżdzam na wrogi teren bez jednostek. Czy mogę drugim czołgiem jechać dalej i zająć kolejny czy muszę się zatrzymać na pierwszym?
Czy jest gdzieś wprost napisane, że opuszczając dany teren tracę nad nim kontrolę?
Hej,
Obejrzałem sobie zdjęcia z Waszej rozgrywki (np. Jugosławia, Albania, Turcja, ZSRR) i widzę że warto wyjaśnić kwestie kontroli danych obszarów (area):
- zakładając że na danym obszarze nie ma jednostek wojskowych, kontrolę nad obszarem sprawuje automatycznie Rywal który ma kontrolę nad stolicą kraju do którego należy obszar (nie ma żadnego wstawiania znaczników na tereny wroga przez które się przejechało - można je utrzymać tylko trzymając wojsko lądowe na stałe)
- kontrolę nad stolicą kraju ma ten kto ostatni zatrzymał tam jednostkę wojskową (nie liczy się "przejechanie" - kontrolę ustala się na koniec fazy ruchu danego gracza), w momencie wyjścia jednostki ze stolicy zostawia się tam swój znacznik kontroli ("duży")
- znaczniki kontroli ("duże") wstawia się tylko na stolicach, dziwnym wyjątkiem jest Albania która nie ma stolicy, w efekcie nie można jej kontrować inaczej niż trzymaniem jednostki wojskowej (np. niepotrzebnie mieliście znaczniki w Persji i Finlandii-Petsamo, na Islandii, albo we Francji-Marsylii w 1944/1945)
- zasady automatycznej kontroli poprzez stolicę nie dotyczą terenów "home" Great Powers (czyli UK+Kanada, ZSRR, Niemcy), tutaj kontrola Londynu/Moskwy/Berlina nie powoduje rozciągnięcia kontroli na wszystkie obszary (skutkuje jedynie wyzerowaniem produkcji przemysłowej) - czyli wróg kontroluje wyłącznie te "area" w których utrzymuje przynajmniej jedną jednostkę lądową
- aby przełamać mechanizm automatycznej kontroli danego area (np. Croatia) przez stolicę (np. Belgrade) trzeba na koniec ruchu utrzymywać tam swoją jednostkę wojskową (czyli w waszej grze Oś nigdy nie miała kontroli nad obszarem Chorwacji bo Jugosławia rozciągała nad nią automatyczną kontrolę ze stolicy - Belgradu)
- jednostki morskie i lotnicze (skrót "ANS") nie utrzymują kontroli nad lądowym "area", jeśli nie mają wsparcia jednostki lądowej muszą się przebazować w momencie sprawdzania kontroli na koniec każdej fazy ruchu (jeśli nie mogą, to są niszczone) nie mogą zdobywać obszarów przeciwnika, ale potrafią utrzymać kontrolę nad wcześniej zdobytymi
- zasoby z danego obszaru (area) pobiera ta nacja która go kontroluje w momencie rozliczania produkcji - oczywiście musi mieć linię handlową od tego obszaru do swojej głównej stolicy
- wszystkie jednostki które nie mają linii zaopatrzenia do którejś z własnych stolic tracą 1 step każdej jednostki na koniec sezonu (tym samym niemiecka grupa uderzeniowa z 1944 co doszła pod Moskwę nie miała zaopatrzenia i co każdy sezon traciła 1 step z każdej jednostki, tak samo jak ta samotna jednostka Niemiec w sowieckim Mińsku)


Odnośnie bombardowania przemysłu - uzupełnię jeszcze że można wykonywać ataki kombinowane, np. wykonujesz nalot na Moskwę używając 5 bloczków lotnictwa po 4 stepy każdy. W bitwach - to ważne! - rzuca się osobno za każdy bloczek, i za każdym razem możesz wybrać cel (G - ground, N - naval, A - air, S - submarine, I -industry). W ten sposób jeśli atakujesz z zaskoczenia albo masz first strike, możesz najpierw zadysponować 1-3 bloczki aby rozprawiły się z celami "A" (lotnictwem ZSRR broniącym Moskwy), a potem pozostałych bloczków użyć do bombardowania przemysłu - w efekcie poniesiesz mniejsze straty.
Ostatnio zmieniony 20 kwie 2019, 15:50 przez Highlander, łącznie zmieniany 1 raz.
KROLM
Posty: 107
Rejestracja: 02 paź 2016, 21:24
Been thanked: 4 times

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne

Post autor: KROLM »

@Higlander

Dzięki za dopowiedzenie zasad :)

To teraz, można powiedzieć, że znam tę grę w 100% pod kątem instrukcji.

Jak ktoś będzie miał chęci to zapraszam powiedzmy w jakiś dzień (niedziela od 12 do 20) na pełną rozgrywkę, ponieważ granie do połowy czasu nie ma sensu. USA daje ogromnego kopa w jaja Niemcom jak zaczynają inwazję ;)
Gralnia/Wypożyczalnia/Sklep
www.krolm.pl
Awatar użytkownika
Highlander
Posty: 1628
Rejestracja: 15 gru 2013, 00:09
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 100 times
Been thanked: 144 times

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne

Post autor: Highlander »

KROLM pisze: 20 kwie 2019, 14:42 @Higlander
Dzięki za dopowiedzenie zasad :)
To teraz, można powiedzieć, że znam tę grę w 100% pod kątem instrukcji.
Ja po 20 partiach dalej nie czasami nie jestem pewien jakiejś zasady :) Również chętnie zagram po dłuższej przerwie. Wydaje mi się że przy agresywnej grze i dobrej dyscyplinie okienko czasowe 17-23 jest wystarczające, a niektóre partie kończyły się po 1 godzinie ;)

Jeszcze kilka spraw warto podkreślić:
1. przepisy o kontroli terenu są spisane w "1.14 Land Area Control", główna zasada: kontrolę ustala się na początku każdej "Phase" i ona się nie zmienia w trakcie (tych Phase jest mnóstwo w ciągu roku, w szczególności:
- Production,
- Government,
- Spring { Player 1 Movement, Player 1 Combat, Player 2 Movement, Player 2 Combat, Player 3 Movement, Player 3 Combat, Supply Phase}
- Summer {jak wyżej}
- Autumn {jak wyżej}
- Winter {jak wyżej}

2. Przemysł można podbijać max o 2 poziomy na rok
3. Technologie nuklearne można wynajdywać tylko jedną na rok (patrz 9.4), czyli jak ktoś nie skompletował 2 poziomu w 1943 roku to już nie wynajdzie bomby
4. ZSRR aby wygrać nuklearnie jeśli nie ma terenów blisko Berlina, musi zwiększyć zasięg lotnictwa z "2" na "3" aby spełnić wymóg dostarczenia bomby (z Leningradu)
5. Należy pamiętać że nie wolno się przemieszczać jednostkami przez tereny neutralne (nawet jeśli ma się 1 lub 2 znaczniki wpływów) ani dostarczać zaopatrzenia
6. Za to handel (surowce i ludność) idzie przez neutralne tereny (to jest ważne dla zablokowanych ubootami Aliantów - istnieje przez jakiś czas szlak z jednym segmentem lądowym Indie - Persja - Turcja - Bułgaria - Rumunia - Polska, i potem segment morski Bałtyk - Dania - Morze Północne)
7. Blokowanie dostawy surowców/ludności do stolicy wroga nie jest automatyczne - należy pamiętać o ogłaszaniu blokad w letniej fazie zaopatrzenia Summer, co daje Aliantom czas jesienią na jej przerwanie (blokada musi się utrzymać do początku fazy produkcji)
Duinhir
Posty: 29
Rejestracja: 25 kwie 2013, 07:48

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne

Post autor: Duinhir »

To o tym wiedziałem i tak graliśmy. Jedynie błąd z tym kontrolowaniem pojedynczych obszarów. Nie wiedziałem, że trzeba zostawić jednostkę.
Awatar użytkownika
Highlander
Posty: 1628
Rejestracja: 15 gru 2013, 00:09
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 100 times
Been thanked: 144 times

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne

Post autor: Highlander »

KROLM pisze: 20 kwie 2019, 14:42 @Higlander
Dzięki za dopowiedzenie zasad :)
To teraz, można powiedzieć, że znam tę grę w 100% pod kątem instrukcji.
No i już znalazłem błąd w moich wyjaśnieniach (poprawiłem i oznaczyłem w oryginalnym poście):
- jednostki morskie i lotnicze (skrót "ANS") nie utrzymują kontroli nad lądowym "area", jeśli nie mają wsparcia jednostki lądowej muszą się przebazować w momencie sprawdzania kontroli na koniec każdej fazy ruchu (jeśli nie mogą, to są niszczone) nie mogą zdobywać obszarów przeciwnika, ale potrafią utrzymać kontrolę nad wcześniej zdobytymi
Oficjalna wykładnia autora w tej kwestii (niestety nie napisano tego wprost w instrukcji): https://boardgamegeek.com/article/21302843#21302843
KROLM
Posty: 107
Rejestracja: 02 paź 2016, 21:24
Been thanked: 4 times

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne

Post autor: KROLM »

Lotniskowce w tej grze zostały obdarte z bardzo ważnej funkcji. Moim zdaniem powinno być tak, że jeśli samolot i lotniskowiec zaczynają ruch na wodzie, to samolotem można atakować wrogi ląd i zrobić re-base na lotniskowiec, a nie jak jest w instrukcji, że zaczynając ruch na wodzie muszę cofnąć się na przyjazny teren. W ten sposób lotniskowce mają bardzo okrojone znaczenie w tej grze. Ich pozorowany atak jest mało wartościowy w stosunku do podwójnie otrzymywanych obrażeń.
Gralnia/Wypożyczalnia/Sklep
www.krolm.pl
Awatar użytkownika
Highlander
Posty: 1628
Rejestracja: 15 gru 2013, 00:09
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 100 times
Been thanked: 144 times

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne

Post autor: Highlander »

KROLM pisze: 20 kwie 2019, 16:33 Lotniskowce w tej grze zostały obdarte z bardzo ważnej funkcji. Moim zdaniem powinno być tak, że jeśli samolot i lotniskowiec zaczynają ruch na wodzie, to samolotem można atakować wrogi ląd i zrobić re-base na lotniskowiec, a nie jak jest w instrukcji, że zaczynając ruch na wodzie muszę cofnąć się na przyjazny teren. W ten sposób lotniskowce mają bardzo okrojone znaczenie w tej grze. Ich pozorowany atak jest mało wartościowy w stosunku do podwójnie otrzymywanych obrażeń.
To nie tak jak myślisz :) Lotnictwo lotniskowcowe jest "wbudowane" w lotniskowiec i zajmuje całe jego "capacity" do przechowywania samolotów. Bloczek lotnictwa bazującego na lądzie reprezentuje nieporównywalnie większe ilości samolotów. W sumie to logiczne - zwykli piloci nie byli szkoleni do lądowania na lotniskowcach.

Taką samą mechanikę wcześniej zastosowano w grze Pacific Victory (też jest w pudle w Krolmie)
Awatar użytkownika
raj
Administrator
Posty: 5164
Rejestracja: 01 lis 2006, 11:22
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 265 times
Been thanked: 866 times
Kontakt:

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne

Post autor: raj »

To nie tylko jest kwestia pilotów, tu chodzi też o samoloty. Samoloty przeznaczone do bazowania lądowego są większe i cięższe i najzwyczajniej w świecie nie mieszczą się na lotniskowcach. NIe są też przystosowane do lądowania i startowania na nich.
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."

Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl
Awatar użytkownika
Highlander
Posty: 1628
Rejestracja: 15 gru 2013, 00:09
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 100 times
Been thanked: 144 times

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne

Post autor: Highlander »

Markus pisze: 19 kwie 2019, 10:47
ZSSR mając chwilowy spokój, namiętnie inwestowało w technologię i chyba wynalazło wszystko co się dało, szukając bomby atomowej. Na ręku miał już wszystkie poziomy, na stole pierwszy, ale brakowało jednej karty dającej poziom drugi i ostatecznie bomba nie powstała.
Z tą bombą to trochę loteria, wystarczy że przeciwnicy przetrzymają na ręce jeden z poziomów atomówki i "po ptakach" (nie pamiętam ile jest kopi każdego poziomu)
Proszę Cię bardzo:
  • Atomic research 4 = 3 sztuki
  • Atomic research 3 = 4 sztuki
  • Atomic research 2 = 4 sztuki
  • Atomic research 1 = 6 sztuk
  • Możliwe że jest kilka "jokerów" zależnych od osiągniętego roku gry
Kiedyś jak się jeszcze obawiałem że jak ktoś idzie w atom, to zawsze na ręku zostawiałem poziom "4" jeśli przypadkowo go dociągnąłem. Ale potem przeważyła zachłanność, te karty mają pewnie wysoką ilość fabryk i żal je trzymać jeśli nie zanosi się na atomówkę.

Generalnie nie lubię wychodzić od strategii na atom bo jest najbardziej losowa ze wszystkich - Twoja główna decyzja to zwiększenie dociągu kart technologii. Na koniec niewielka satysfakcja ze zwycięstwa osiągniętego przez "dobry dociąg".
Awatar użytkownika
Markus
Posty: 2442
Rejestracja: 04 mar 2005, 00:35
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 545 times
Been thanked: 270 times

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne

Post autor: Markus »

Wesołych Świąt Wielkanocnych!
Awatar użytkownika
Highlander
Posty: 1628
Rejestracja: 15 gru 2013, 00:09
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 100 times
Been thanked: 144 times

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne

Post autor: Highlander »

Markus pisze: 21 kwie 2019, 08:07 Wesołych Świąt Wielkanocnych!
Odpowiem klasykiem :)
Obrazek
Awatar użytkownika
Highlander
Posty: 1628
Rejestracja: 15 gru 2013, 00:09
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 100 times
Been thanked: 144 times

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne

Post autor: Highlander »

No dobrze. Kto się planuje zjawić we wtorek?

Pamiętam że zapowiadał się Hańcza.
Ja - może - jak zdążę wrócić do Gdańska.
Awatar użytkownika
Odi
Administrator
Posty: 6443
Rejestracja: 21 kwie 2007, 12:51
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 569 times
Been thanked: 931 times

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne

Post autor: Odi »

Powinienem być. Tylko nie będę mieć ze sobą żadnej gry, a chętny jestem na T&T, CC, U-Boota :)
Awatar użytkownika
lacki2000
Posty: 4049
Rejestracja: 30 maja 2012, 00:09
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 271 times
Been thanked: 151 times

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne

Post autor: lacki2000 »

Ja będę jeszcze w podróży, więc obecność jedynie duchowa.
Nie dajcie gnuśnieć umysłom, grajcie w Go! - Konfucjusz (Kǒng Fūzǐ, 551-479 p.n.e.)
:: Moja kolekcja (BGG) :: Chciałbym do kolekcji (BGG) :: Chętnie kupię (BGG) ::
Awatar użytkownika
Odi
Administrator
Posty: 6443
Rejestracja: 21 kwie 2007, 12:51
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 569 times
Been thanked: 931 times

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne

Post autor: Odi »

Mnie jednak dziś nie będzie :/
ODPOWIEDZ