Prawdę mówiąc bardziej liczyłem na odpalenie ToC z długo wyczekiwanym dodatkiem. Jest szansa?
(Gdańsk) Gry wojenne i historyczne - umawianie się oraz dyskusje
- Highlander
- Posty: 1629
- Rejestracja: 15 gru 2013, 00:09
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 100 times
- Been thanked: 146 times
Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne
- lacki2000
- Posty: 4050
- Rejestracja: 30 maja 2012, 00:09
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 271 times
- Been thanked: 152 times
Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne
A ode mnie kamyczek hejtu poleciałby w stronę okładki Europa Divided. Prostota okładki gry planszowej to jest oczywiście atut, ale ta dwukolorowa twarz kobiety niewiele mówi o treści gry. Jakbym takie coś zobaczył na półce, to raczej bym strzelał, że to coś o społecznej walce kobiet o prawa wyborcze itp.
No i obecne punkty zapalne w Europie Środkowej mają trochę szerszy kontekst, bo duży wpływ na eskalację konfliktów zbrojnych miało USA i ich prezydent Obama, laureat Pokojowej Nagrody Nobla
(10mMarkusów dla gry, 2M dla Obamy)
No i obecne punkty zapalne w Europie Środkowej mają trochę szerszy kontekst, bo duży wpływ na eskalację konfliktów zbrojnych miało USA i ich prezydent Obama, laureat Pokojowej Nagrody Nobla
(10mMarkusów dla gry, 2M dla Obamy)
Nie dajcie gnuśnieć umysłom, grajcie w Go! - Konfucjusz (Kǒng Fūzǐ, 551-479 p.n.e.)
:: Moja kolekcja (BGG) :: Chciałbym do kolekcji (BGG) :: Chętnie kupię (BGG) ::
:: Moja kolekcja (BGG) :: Chciałbym do kolekcji (BGG) :: Chętnie kupię (BGG) ::
- Odi
- Administrator
- Posty: 6443
- Rejestracja: 21 kwie 2007, 12:51
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 570 times
- Been thanked: 932 times
Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne
Phalanxi właśnie zrozumieli, że popełnili katastrofalny błąd wysyłając nam grę
A poważnie, to jutro jednak proponuję ED. ToC z dodatkiem kiedy indziej.
Hańcza, Ty tak na serio?
A poważnie, to jutro jednak proponuję ED. ToC z dodatkiem kiedy indziej.
Hańcza, Ty tak na serio?
-
- Posty: 3656
- Rejestracja: 04 lis 2009, 14:12
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 50 times
- Been thanked: 150 times
Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne
No pewnie. Po 1990 calkowita wygrana zachodu, stabilizacja i pelne zakotwiczenie Europy Sr-Wsch. Z punktu widzenia gry planszowej to nuuuda. To zreszta trzecioplanowy teatr działań. Dzieje się dużo ale w Azji i na Bliskim Wschodzie. To że Rosja ciągle "atakuje" Europę to fakty bardziej medialne na potrzeby propagandy USA.
- Odi
- Administrator
- Posty: 6443
- Rejestracja: 21 kwie 2007, 12:51
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 570 times
- Been thanked: 932 times
Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne
Hańcza, to wpadnij na granie.
Pogadamy sobie o tych "faktach medialnych".
Pogadamy sobie o tych "faktach medialnych".
- Markus
- Posty: 2442
- Rejestracja: 04 mar 2005, 00:35
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 548 times
- Been thanked: 270 times
Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne
Rozwliłeś system tym stwierdzeniem. Ten nasz wątek powinien być ukryty przed światem w celu ochrony dobrych ludzi przed ta rzeką hejtu jaka tu płynie
No bez żartów, każdy nastawił się na Kryśkę w nowej kiecy, a ty mówisz że ona nie przyjdzie
- Highlander
- Posty: 1629
- Rejestracja: 15 gru 2013, 00:09
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 100 times
- Been thanked: 146 times
Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne
Weź ToC chociaż na okazanie! Pewnie i tak ED zbrejkujemy w 30 minut (na bazie samej okladki) i będzie można spokojnie siąść do ToC
- Highlander
- Posty: 1629
- Rejestracja: 15 gru 2013, 00:09
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 100 times
- Been thanked: 146 times
- Wolf
- Posty: 1517
- Rejestracja: 12 lut 2012, 16:33
- Lokalizacja: Gdynia / Gdańsk
- Has thanked: 43 times
- Been thanked: 194 times
Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne
Nie napisałem, że się dziwię. Któż nie lubi zaglądać pod kieckę
Był swego czasu poruszony temat gry Cataclysm: A Second World War, na Heavy Cardboard pojawił się filmik z tłumaczenia i rozgrywki:
https://www.youtube.com/watch?v=A3ZFL0xLrLw
Był swego czasu poruszony temat gry Cataclysm: A Second World War, na Heavy Cardboard pojawił się filmik z tłumaczenia i rozgrywki:
https://www.youtube.com/watch?v=A3ZFL0xLrLw
- Highlander
- Posty: 1629
- Rejestracja: 15 gru 2013, 00:09
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 100 times
- Been thanked: 146 times
Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne
W wolnej chwili zerkne. Gra była już ogrywana w Polsce, niestety w Trójmieście nie ma zadnego egzemplarza, a chętnie bym zagrał aby mieć porównanie z T&T. Uroki życia na prowincjiWolf pisze: ↑13 maja 2019, 18:48 Był swego czasu poruszony temat gry Cataclysm: A Second World War, na Heavy Cardboard pojawił się filmik z tłumaczenia i rozgrywki:
https://www.youtube.com/watch?v=A3ZFL0xLrLw
- Odi
- Administrator
- Posty: 6443
- Rejestracja: 21 kwie 2007, 12:51
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 570 times
- Been thanked: 932 times
Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne
Nie no ale chyba wszyscy śledzący nasz wątek wiedzą że sobie tak żartujemy
Wiedzą, prawda?
Wiedzą...?
- Markus
- Posty: 2442
- Rejestracja: 04 mar 2005, 00:35
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 548 times
- Been thanked: 270 times
Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne
Spoiler:
Janek czy to jes powód dlaczego już nas nie odwiedzasz ?
- Wolf
- Posty: 1517
- Rejestracja: 12 lut 2012, 16:33
- Lokalizacja: Gdynia / Gdańsk
- Has thanked: 43 times
- Been thanked: 194 times
Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne
Trochę pooglądałem... no mnie nie porwało. Podtrzymuję opinię, że gra tego typu w takiej formie jest po prostu skazana na porażkę, przynajmniej dla mnie - zawsze wychodzi z tego takie dziwne połączenie z jednej strony prostoty (musi być stosunkowo prosto, bo inaczej długa gra stanie się jeszcze dłuższa), a z drugiej przekombinowania (najróżniejsze mini i mikro zasady, timingi itd. żeby oddać trochę bardziej specyfikę), a wszystko i tak grzęźnie w czasie rozgrywki i odwiecznym pytaniu: czy wyjdzie rzut? Co właśnie na większym poziomie abstrakcji kłuje w oczy bardziej, bo na nieudany atak dywizji pancernej mówi się trudno, a na nieudaną obronę Moskwy już nic się nie mówi , ale mniejsza z tym.Highlander pisze: ↑13 maja 2019, 18:56W wolnej chwili zerkne. Gra była już ogrywana w Polsce, niestety w Trójmieście nie ma zadnego egzemplarza, a chętnie bym zagrał aby mieć porównanie z T&T. Uroki życia na prowincji
Mechanizm losowania żetonów z kubka to całkiem niegłupi pomysł, oddaje niepewność sytuacji, my na poziomie strategicznym podejmujemy decyzje, ale dzięki temu, że nie możemy przewidzieć kolejności wejścia żetonów, które mogą symbolizować wojska, ofensywy jak i inne wydarzenia, nie mamy całkowitej pewności co do sytuacji. Przed naszym atakiem przeciwnik może się jeszcze dozbroić, a może to on nas zaatakuje pierwszy itd. Ma to sens. Mamy tutaj też większą próbę zróżnicowania stron pod kątem systemów politycznych. Natomiast, jako że czepiałem się walki w T&T, to mam wrażenie, że Cataclysm wygląda pod tym względem gorzej, abstrakcja w walce jest większa, a dobry / zły rzut może łatwo przechylić szalę zwycięstwa w danej ofensywie.
Tak czy inaczej zarówno Cataclysm jak i T&T zupełnie mnie nie pociągają, kompletnie nie czuję tych gier pod względem przyjemności z rozgrywki.
Heksówki trochę ostatnio pokrytykowałem od strony pewnych naturalnych bolączek tego rozwiązania na planszy, ale tam jednak z tej wielogodzinnej rozgrywki czerpałem sporo przyjemności i w Next Wara bym sobie dalej chętnie pograł. Osobna kwestia, że druga wojna jest już chyba tak zgranym tematem jak zombie w ameri, więc nowoczesny konflikt jest nie tylko miłą odmianą, ale w obecnej sytuacji geopolitycznej świetnie działa także na wyobraźnię.
- Highlander
- Posty: 1629
- Rejestracja: 15 gru 2013, 00:09
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 100 times
- Been thanked: 146 times
Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne
Na pewno ciekawą odmianą w tej skali rozgrywania konfliktów byłaby implementacja mechanizmu karcianego zamiast kostek, np. coś w stylu Sekigahary. Strona mająca lepsze dowodzenie miałaby mniej klanów w decku i więcej "katan" do aktywacji jednostek pancerno-zmotoryzowanych Wtedy zadziałałaby zasada "aby zwiększyć szanse na sukces w danej rundzie skoncentruj się na jednej kampanii", przy kilku kampaniach zrobi się już losowo.Wolf pisze: ↑13 maja 2019, 23:52 Trochę pooglądałem... no mnie nie porwało. Podtrzymuję opinię, że gra tego typu w takiej formie jest po prostu skazana na porażkę, przynajmniej dla mnie - zawsze wychodzi z tego takie dziwne połączenie z jednej strony prostoty (musi być stosunkowo prosto, bo inaczej długa gra stanie się jeszcze dłuższa), a z drugiej przekombinowania (najróżniejsze mini i mikro zasady, timingi itd. żeby oddać trochę bardziej specyfikę), a wszystko i tak grzęźnie w czasie rozgrywki i odwiecznym pytaniu: czy wyjdzie rzut? Co właśnie na większym poziomie abstrakcji kłuje w oczy bardziej, bo na nieudany atak dywizji pancernej mówi się trudno, a na nieudaną obronę Moskwy już nic się nie mówi , ale mniejsza z tym.
- Odi
- Administrator
- Posty: 6443
- Rejestracja: 21 kwie 2007, 12:51
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 570 times
- Been thanked: 932 times
Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne
Czytam zasady do Europy Podzielonej. Jeśli tylko spina się to w kartach - będzie hit.
Bardzo fajna mechanika.
Bardzo fajna mechanika.
- Wolf
- Posty: 1517
- Rejestracja: 12 lut 2012, 16:33
- Lokalizacja: Gdynia / Gdańsk
- Has thanked: 43 times
- Been thanked: 194 times
Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne
Ja się nie określiłem wcześniej - nie będzie mnie dzisiaj.
Generalnie przydałoby się po prostu cokolwiek, co sprawi, że gracz ma jakąś tam moc sprawczą, obarczoną oczywiście ryzykiem, ale w przeciwnym wypadku wychodzi na to, że sprowadza się to do ogólnikowej decyzji o ataku (jesteśmy na wyższym poziomie abstrakcji, więc manewrowania tutaj za wiele nie uświadczymy, armie też bardziej ogólne), której efekt zależy w dużym stopniu od rzutu kośćmi - trochę słabo jak na wielogodzinny tytuł. No niezbyt czuję takie rozwiązania, dostajemy mechanizm z prostej gry, w której byśmy się trochę ponaparzali i niewiele by z tego wynikało, a siedzimy przy kobyle.Highlander pisze: ↑14 maja 2019, 09:18Na pewno ciekawą odmianą w tej skali rozgrywania konfliktów byłaby implementacja mechanizmu karcianego zamiast kostek, np. coś w stylu Sekigahary. Strona mająca lepsze dowodzenie miałaby mniej klanów w decku i więcej "katan" do aktywacji jednostek pancerno-zmotoryzowanych Wtedy zadziałałaby zasada "aby zwiększyć szanse na sukces w danej rundzie skoncentruj się na jednej kampanii", przy kilku kampaniach zrobi się już losowo.
- Highlander
- Posty: 1629
- Rejestracja: 15 gru 2013, 00:09
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 100 times
- Been thanked: 146 times
Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne
Ja akurat dostrzegam po stronie gracza "moc sprawczą", tylko trzeba dobrze znać mechanikę i drogą doświadczenia ją optymalnie wykorzystać. Miałem ciekawe doświadczenia odnośnie wykonania zaskakującego podwójnego ruchu+ataku (dzięki któremu można okrążyć w kotle przeciwnika i zniszczyć brakiem zaopatrzenia), pozorowanie koncentracji sił które się okazują kadrami, znienacka atak na przemysł, znienacka Sea Lion i blokada, blefowanie odnośnie ukrytych technologii, z drugiej strony przesłona wojsk małymi bloczkami i trzymanie głównej armii w głębi kraju... odnoszę też wrażenie że Niemcami może się opłacać poczekać 1-2 lata z masowymi zbrojeniami a wcześniej większa inwestycja w karty technologii (aby ustalić w co warto iść). Niby najlepiej wypada piechota, ale wynik wczesnych badań R&D może dać inne ciekawe możliwości (atom? lotnictwo + bombardowania przemysłu?).Wolf pisze: ↑14 maja 2019, 16:26 Generalnie przydałoby się po prostu cokolwiek, co sprawi, że gracz ma jakąś tam moc sprawczą, obarczoną oczywiście ryzykiem, ale w przeciwnym wypadku wychodzi na to, że sprowadza się to do ogólnikowej decyzji o ataku (jesteśmy na wyższym poziomie abstrakcji, więc manewrowania tutaj za wiele nie uświadczymy, armie też bardziej ogólne), której efekt zależy w dużym stopniu od rzutu kośćmi - trochę słabo jak na wielogodzinny tytuł. No niezbyt czuję takie rozwiązania, dostajemy mechanizm z prostej gry, w której byśmy się trochę ponaparzali i niewiele by z tego wynikało, a siedzimy przy kobyle.
Fakt że Hańcza również podnosił takie zarzuty że gra jest płytka, ale również mało w nią grał.
- Wolf
- Posty: 1517
- Rejestracja: 12 lut 2012, 16:33
- Lokalizacja: Gdynia / Gdańsk
- Has thanked: 43 times
- Been thanked: 194 times
Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne
Może nie zaznaczyłem tego wyraźnie, ale ja to pisałem w kontekście Cataclysm, a nie T&T. Tam jest większy poziom abstrakcji i odnośnie walki moje zarzuty się tylko pogłębiły w tym tytule, bo to co jeszcze w T&T można zrobić tam zupełnie nie istnieje, a wynik rzutu może sporo namieszać. W porównaniu w T&T można jak najbardziej dużo więcej pokombinować w kwestii manewru, kompozycji wojsk, zaskoczenia, zróżnicowania efektu starć itd. bo inna skala.
Mnie mimo wszystko T&T nie bawi, ale Cataclysm tym bardziej wydaje mi się chybiony. Z jednej strony próbuje pogłębić inne elementy, ale z taką formą działań zbrojnych to na prawdę drapię się po głowie po co to wszystko? To już trzeba było z tego karciankę zrobić, zamiast takich upośledzonych walk na planszy i by można wtedy było zmieścić bardzo dużo.
Mnie mimo wszystko T&T nie bawi, ale Cataclysm tym bardziej wydaje mi się chybiony. Z jednej strony próbuje pogłębić inne elementy, ale z taką formą działań zbrojnych to na prawdę drapię się po głowie po co to wszystko? To już trzeba było z tego karciankę zrobić, zamiast takich upośledzonych walk na planszy i by można wtedy było zmieścić bardzo dużo.
- Highlander
- Posty: 1629
- Rejestracja: 15 gru 2013, 00:09
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 100 times
- Been thanked: 146 times
Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne
A ile razy grałeś w T&T i czy grałeś Niemcami?Wolf pisze: ↑15 maja 2019, 01:20 Mnie mimo wszystko T&T nie bawi, ale Cataclysm tym bardziej wydaje mi się chybiony. Z jednej strony próbuje pogłębić inne elementy, ale z taką formą działań zbrojnych to na prawdę drapię się po głowie po co to wszystko? To już trzeba było z tego karciankę zrobić, zamiast takich upośledzonych walk na planszy i by można wtedy było zmieścić bardzo dużo.
- Markus
- Posty: 2442
- Rejestracja: 04 mar 2005, 00:35
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 548 times
- Been thanked: 270 times
Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne
Siedzicie cicho co do wczorajszego dnia , więć albo gra was zszokowała na plus (oby), albo na minus (i wtedy nie wypada źle pisać o prezencie )
- Highlander
- Posty: 1629
- Rejestracja: 15 gru 2013, 00:09
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 100 times
- Been thanked: 146 times
- Markus
- Posty: 2442
- Rejestracja: 04 mar 2005, 00:35
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 548 times
- Been thanked: 270 times
Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne
Mój wczorajszy "user experience" z ta grą to białe litery (bez obwódki) na żółtym jaskrawym tle - "super" czytelność, nie dziękuje
Nadal nie wiem czy wam się podobało Wykrztuście to wreszcie z siebie
- Odi
- Administrator
- Posty: 6443
- Rejestracja: 21 kwie 2007, 12:51
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 570 times
- Been thanked: 932 times
Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne
Umówiliśmy się, że na razie wstrzymamy się z komentarzami do momentu rzutu okiem na GF i przesłania uwag wydawcy.
W skrócie: Maciek narzekał i na mechanikę, i na jej powiązanie z tematem. Dla mnie sama mechanika jest w miarę ok, ale o powiązaniu z tematem chętnie napisałbym elaborat.
Spoko, na pewno jeszcze będziemy żywo komentować Europę Podzieloną
W skrócie: Maciek narzekał i na mechanikę, i na jej powiązanie z tematem. Dla mnie sama mechanika jest w miarę ok, ale o powiązaniu z tematem chętnie napisałbym elaborat.
Spoko, na pewno jeszcze będziemy żywo komentować Europę Podzieloną