Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne
: 12 wrz 2018, 15:10
Krótko Rafał - decyzje do podjęcia w systemie bitwy lądowej:
Przed bitwą:
podjęcie decyzji o bitwie, w oparciu o
- szacowaną liczbę kart swoich i przeciwnika (jeśli przeciwnik ma 2/3 czy nawet 4/5 liczby naszych kart, to już
jest istotna przewaga)
- porównanie Battle Rating i umiejek dowódców (przewaga o 2 pkt w tym aspekcie daje znacznie większa
elastyczność w bitwie)
- zabezpieczenie sobie możliwości swobodnego odwrotu/ucieczki - uniemożliwienie tego samego
przeciwnikowi
- posiadane karty z efektami bitewnymi, typu "ambush" (jedyna niewiadoma na tym etapie)
- posiadane karty operacyjne, umożliwiające uchylenie się od kontruderzenia/wyzyskanie powodzenia
decyzja o interception/avoid battle
W czasie bitwy:
- decyzja o wykorzystaniu słoni bojowych
- decyzja o długości trwania bitwy w oparciu o ocenę jakości dociągu (np. brak rezerw), a co za tym idzie - jej
zaciętości
- decyzja o wykorzystaniu opcji withdraw (jeśli zabezpieczylismy tę opcję w fazie poprzedniej)/deny withdrawal
- umiejętne granie Probe przeciw Hannibalowi
- moment wykorzystania Double Envelopement w oparciu o szacunkową analizę ryzyka (patrzymy co zeszło, ile sami mamy, ile jest w talii, czym ryzykujemy oddając inicjatywę)
... więc nie mów mi, że naszym chłopakom brakuje luzu... tfu... że nie mamy KONTROLI nad wydarzeniami w bitwie
bo jeśli mam lepszego dowódce, więcej kart i lepszą pozycję na planszy, to wygram bitwę.
Więc o co chodzi?
Przed bitwą:
podjęcie decyzji o bitwie, w oparciu o
- szacowaną liczbę kart swoich i przeciwnika (jeśli przeciwnik ma 2/3 czy nawet 4/5 liczby naszych kart, to już
jest istotna przewaga)
- porównanie Battle Rating i umiejek dowódców (przewaga o 2 pkt w tym aspekcie daje znacznie większa
elastyczność w bitwie)
- zabezpieczenie sobie możliwości swobodnego odwrotu/ucieczki - uniemożliwienie tego samego
przeciwnikowi
- posiadane karty z efektami bitewnymi, typu "ambush" (jedyna niewiadoma na tym etapie)
- posiadane karty operacyjne, umożliwiające uchylenie się od kontruderzenia/wyzyskanie powodzenia
decyzja o interception/avoid battle
W czasie bitwy:
- decyzja o wykorzystaniu słoni bojowych
- decyzja o długości trwania bitwy w oparciu o ocenę jakości dociągu (np. brak rezerw), a co za tym idzie - jej
zaciętości
- decyzja o wykorzystaniu opcji withdraw (jeśli zabezpieczylismy tę opcję w fazie poprzedniej)/deny withdrawal
- umiejętne granie Probe przeciw Hannibalowi
- moment wykorzystania Double Envelopement w oparciu o szacunkową analizę ryzyka (patrzymy co zeszło, ile sami mamy, ile jest w talii, czym ryzykujemy oddając inicjatywę)
... więc nie mów mi, że naszym chłopakom brakuje luzu... tfu... że nie mamy KONTROLI nad wydarzeniami w bitwie
bo jeśli mam lepszego dowódce, więcej kart i lepszą pozycję na planszy, to wygram bitwę.
Więc o co chodzi?