Strona 237 z 393

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne

: 10 lip 2019, 09:49
autor: Wolf
Pax Pamir w drodze, dostałem numer przewozowy, jedzie z Niemiec, więc niedługo będzie.
Spoiler:

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne

: 10 lip 2019, 10:02
autor: Odi
Pax Pamir w drodze, dostałem numer przewozowy, jedzie z Niemiec, więc niedługo będzie
.

Będę grał :)

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne

: 10 lip 2019, 10:06
autor: Jan_1980
Można zaklepać miejsce do pierwszej gry?

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne

: 10 lip 2019, 10:10
autor: Andy
Hapsburg Eclipse (taką zastosowali pisownię) to bardzo fajna gra, choć mechanizm buntów narodowościowych, które mogą wybuchnąć w podwójnej monarchii już na początku wojny, jest mocno niehistoryczny. Wygrać jest bardzo trudno, mnie się dotąd udało raz czy dwa.

Z serii States of Siege bardzo lubię pokrewną Ottoman Sunset, w której próbujemy uratować przed upadkiem Imperium Ottomańskie w czasie I wojny światowej. Można ją nawet rozgrywać razem z Habsburgami, czego nie próbowałem. Sporo smaczków blisko- i środkowowschodnich.

Ale te dwa znane mi tytuły z serii SoS bije na głowę We Must Tell the Emperor, czyli II wojna światowa na Dalekim Wschodzie w godzinę! Ekstremalnie trudna do wygrania (bo dowodzimy Japonią), ale nadspodziewanie trafnie oddająca różne aspekty wojny na Pacyfiku i w Azji, mimo oczywistych w tej serii uproszczeń.

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne

: 10 lip 2019, 10:18
autor: Muad
Janek będziemy mieli 2 pudła a nawet 3 jak się wczoraj dowiedziałem xd

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne

: 10 lip 2019, 10:32
autor: Jan_1980
Nastawiać się na przyszły tydzień? :)

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne

: 10 lip 2019, 11:26
autor: Odi
Andy, kiedyś sporo czytałem o tej serii. We must tell chętnie nabędę - z pewnością kiedyś pojawi się to na KS ;)

Mam wrażenie, że przydałoby się w naszej grupie trochę nowych gier, ale - uwaga - takich, które możemy jednak ukończyć w czasie spotkania (czyli 5 godz. maks).

Wkrótce Pax Pamir, Rafał odebrał jakąś taktyczną dłubaninę (;)) i być może nabędzie Napoleona 1807. Sam się zastanawiam nad zakupem, bo - patrząc na sukces Napoleona 1806 - gra może okazać dokładnie tym, co lubię (bloczki& skala operacyjna & point to point & cdg).

ktoś jeszcze ma na widoku coś ciekawego z tematyki historycznej?

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne

: 10 lip 2019, 12:02
autor: Jan_1980
Jak były członek z grupy się odezwę. A to:
Commands Colors Medieval?
Czy Bartek nie grał kiedyś z kimś w coś podobnego tylko w epoce napoleońskiej?

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne

: 10 lip 2019, 12:32
autor: Odi
Tak, graliśmy ze Sławkiem w Napoleonics, a jeszcze kiedyś kilka razy zdarzyło mi się popykać w Ancients.

Fajna rzecz. Medieval podobno najlepsza część serii (z pierwszych opinii). No i najlepiej pasująca do mechaniki.

Może nie tyle w podobnym stylu, ile w podobnym segmencie jest Manoeuvre, które przyniósł wczoraj ze sobą Rafał. Stara już rzecz (na dzisiejsze standardy), ale bardzo dobra.

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne

: 10 lip 2019, 12:35
autor: Muad
Minigry:
Sun Tzu - Sztuka Wojny (chiny)
2 de mayo (hiszpania)
Grizzled (francja)

Inne:
Pericles *małe scanariusze (grecja)
Shitenno (japonia)
Tammany Hall (usa)

! Każdego coina da radę w 5h rozegrać

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne

: 10 lip 2019, 14:53
autor: lacki2000
Odi pisze: 10 lip 2019, 08:34Ja też tęsknię za Marią. Póki co musi mi wystarczyć nucenie.
Ała, naprawiłem link do nucenia :)
A rozgrywka w czas Krysi fajna była, pretender sporo napsuł drugiemu cezarowi, przez co pierwszy wygrał bez problemu :) Ja trochę źle grałem, bo przegapiłem ważne decyzje strategiczne, no ale to moja druga gra od dawna i musiałem sobie przypomnieć te wszystkie wartości akcji, ich szanse powodzenia itp. Więc bardziej obserwowałem co robią przeciwnicy i reagowałem o rundę za późno :]
W grze trochę słabe jest otwarcie. Każdy powinien wziąć 2 prowincje i wziąć jedną kartę dwójkę, bo druga runda na tym polega. No i wtedy ostatni gracz miałby nieco lepiej, bo brałoby się te prowincje startowe systemem wahadłowym, od gracza 1 do 4 a potem od 4 do 1. W standardowych zasadach gra wymusza na ostatnim graczu pójście w armię, bo na dyplomację i politykę na ogół się nie załapuje. No ale to też oczywiście zależy od tego jak wejdą barbarzyńcy. Losowość w tej grze bardzo determinuje wynik końcowy, o czym mogliśmy się wczoraj przekonać :) Oczywiście w tego typu grze jest to dobra losowość, dość sensownie symulująca realia tamtych czasów.

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne

: 10 lip 2019, 15:16
autor: Odi
Teoretycznie dzięki nowemu cezarowi ludowemu i nowej niebieskiej dwójce (bonusowe punkty do zakupu kart) nie ma aż takiego ciśnienia na posiadanie większej liczby prowincji, bo i przy dwóch można zrobić jakieś punkty na cesarstwie i mieć lepsze karty. W praktyce - jak to w ToC - najłatwiej dawać dobre rady z zewnątrz :D

A tu coś więcej o życiu prywatnym Marii ;)

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne

: 10 lip 2019, 16:25
autor: Markus
Lacki wczoraj zwrócił uwagę na jedną rzecz która zaczyna mnie niepokoić.
Kolejność graczy MA ZNACZENIE. Tj gracz będący ostatnim w kolejce ma pod górkę. Z drugiej strony drugi gracz w kolejce ma chyba jedną z lepszych szans na zajęcie tronu w Italii. Po pełnym kółku i kolejce pierwszego gracza otwiera się idealne okno na zajęcie tronu. Hmmm...
No więc zająłem ten tron a koledzy .... koledzy robili SIM CITY zamiast mnie wyrzucić/najechać. Dzikie plemiona przez conajmniej 3 kolejki nikogo nie niepokoiły, nie było złych wydarzeń. Poprostu idalna pogoda na simowanie. Ja w tym czasie 3 razy zaliczyłem punktowanie za cesarza (zwykłego). Jak odskoczyłem w punktach to koledzy obudzili się :-) ... pozostało lizanie ran po tych złych rzeczach jakie mnie spotkały.
Stało się to k kolejkę za późno
Cdn...

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne

: 10 lip 2019, 16:40
autor: lacki2000
Odi pisze: 10 lip 2019, 15:16 Teoretycznie dzięki nowemu cezarowi ludowemu i nowej niebieskiej dwójce (bonusowe punkty do zakupu kart) nie ma aż takiego ciśnienia na posiadanie większej liczby prowincji, bo i przy dwóch można zrobić jakieś punkty na cesarstwie i mieć lepsze karty.
Tej niebieskiej dwójki nie mieliśmy, a czy ten ludowy cezar jest odporny na pretendera? Chyba nie, a jest bardziej wrażliwy na przewrót w Italii. W tej grze miałem za małe poparcie w prowincjach, by brać tego ludowego cezara, więc zostałem standardowym, co też przy obecności pretendera nie przyniosło prawie żadnych korzyści.
Markus pisze: 10 lip 2019, 16:25 Kolejność graczy MA ZNACZENIE. Tj gracz będący ostatnim w kolejce ma pod górkę. Z drugiej strony drugi gracz w kolejce ma chyba jedną z lepszych szans na zajęcie tronu w Italii. Po pełnym kółku i kolejce pierwszego gracza otwiera się idealne okno na zajęcie tronu. Hmmm...
Co oznacza, że w tej sytuacji pierwszy gracz po pełnym kółku musi poważnie rozważyć branie trzeciej prowincji, bo taki ruch pomaga graczowi drugiemu. Chyba lepiej dla niego pójść kontrolnie na Rzym, albo dokupić legion najpierw, ale to też zależy od dostępnych kart i sytuacji geo-barbarzyńskiej :]

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne

: 10 lip 2019, 17:36
autor: jacus666
Ja tylko dodam, ze na Pax Pamir tez zaklepuje miejsce (pomimo tego, ze będę miał tez własny egzemplarz), a na kości - za tę ostatnią rundę i paradę niefortunności - soczyście pluje. Choć ToCa wciąż bardzo lubię.

Markus ma racje, za późno i za mało odważnie go atakowaliśmy. Jedna runda wcześniej duuuuuzo by zmieniła. Acz gratuluje!

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne

: 10 lip 2019, 18:58
autor: Muad
Z Nemo mam tylko jedną fotkę, z początku rozgrywki (zapomniałem na koniec zrobić):
Spoiler:
W dodatkach Odi są m.in. nowe wydarzenia, technologie i dwa nowe motywy: Adventurer i Humanists (coś związane z leczeniem ludzi i parlay :)

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne

: 11 lip 2019, 13:17
autor: Wolf
Wolf pisze: 10 lip 2019, 09:49 Pax Pamir w drodze, dostałem numer przewozowy, jedzie z Niemiec, więc niedługo będzie.
Spoiler:
Już jest jak coś ;)

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne

: 11 lip 2019, 13:21
autor: Jan_1980
Sobota wieczorem, Starowierska?

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne

: 11 lip 2019, 13:22
autor: Odi
Najs :)
Zainteresowany.

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne

: 11 lip 2019, 14:06
autor: Muad
Wolf jak się ustawiamy? Kiedy tutorial większy?

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne

: 11 lip 2019, 14:10
autor: Jan_1980
Mam nadzieje, że: "Sobota wieczorem, Starowierska?" :)

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne

: 11 lip 2019, 16:29
autor: Wolf
No wszystko fajnie, tylko że ja nie mam zasad ogarniętych :P. Więc sobota to chyba nierealistyczny termin, bo dopiero w sobotę będę mieć czas je przeczytać.

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne

: 11 lip 2019, 16:49
autor: Muad
Ja też :P tylko chciałbym pudło, także chętnie się wybiorę do Gdyni :)

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne

: 11 lip 2019, 20:51
autor: Wolf
No spoko to ustawić się możemy, ale lepiej na coś innego, a na Pamir jak ogarniemy zasady na spokojnie. Ja mogę też do Krolma wpaść jak coś.

Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne

: 12 lip 2019, 00:02
autor: Jan_1980
Twoja probrytyjska postawa smuci mnie!!!Czekam na PM co do ogrywania gry!