Re: (Gdańsk) Gry wojenne i historyczne
: 30 wrz 2019, 21:46
Ale to ktoś jutro w ogóle będzie?
Fascynaci planszówek - łączcie się!
https://www.gry-planszowe.pl/
Niby mu życia nie chcesz układać a piszesz, że się musi wypowiedzieć :]
Hmm... im dłużej pisałem, tym bardziej rozumiałem że brakiem autonomiczności zachowań jednostek (typu ostrzał obronny, ucieczka) w powiązaniu z szybszą cyrkulacją decku można zamodelować lepsze wyszkolenie. Więc ruszać większości kwestii nie ma co.Odi pisze: ↑30 wrz 2019, 10:08 Maćkowi odpowiem bardziej szczegółowo, jak tylko znajdę chwilę.
Oczywiście się nie zgadzam
Albo inaczej: bardzo wiele rzeczy, o których piszesz, jest kwestią interpretacji mechanik w grze i własnych oczekiwań. Ty Maciej potrzebujesz oddania konkretnej taktyki przez rozkaz/mechanikę/działanie literalnie wymienione w grze.
Ja bardziej patrzę na efekty istniejących mechanik, i z nich wywodzę dowód na uwzględnienie w grze danej taktyki/sytuacji etc. Czyli tak naprawdę trochę to kwestia de gustibus.
Nie rezygnuj, na pewno przyjdzie Markus popatrzeć w co grasz
Nie boję sięęęBartek, nie boisz się kupować pierwszej edycji gry wydanej przez Portal? Przecież życie uczy że dopiero druga edycja jest w miarę ogarnięta
Czy to ty pisałeś że jak jest za dużo cyferek na żetonie to wtedy "to nie może się udać"?Jan_1980 pisze: ↑03 paź 2019, 11:26 1 osobówka, bardzo taktyczna: 1 żeton - 1 żołnierz:
https://compassgamesbucket.s3.us-east-2 ... ooklet.pdf
Dla niewtajemniczonych:
Napiszę o tym kiedyś hejterski tekst, tyle że rozszerzyłbym go ogólnie o patologię jaką są polskie wydania. No i oczywiście koniecznie musiałyby się tam znaleźć jakieś Twoje przemyślenia. Hejterski tekst bez Markusa to nie to samo
Ty to jesteś niezłym krejzolem
Z NW Poland jest trochę problem jeżeli chodzi o łatwość wyciągnięcia na stół. Wspominałem o tym swego czasu. Akurat to pudełko ma to do siebie, że wszystkie scenariusze zaawansowane wymagają 2 map. Do tego mapa strategiczna ma swoje zasady walki naziemnej (uproszczone, ale dodatkowy narzut zasad), ma także działania morskie, które może w tym regionie nie będą nie wiadomo jak intensywne, ale ponownie: dodatkowy narzut zasad itd. Co za tym idzie nadaje się lepiej jako drugie / kolejne pudełko w kolekcji NW kiedy gracze już są ograni niż jako pierwsze, bo w pierwszym ważniejsza jest większa uniwersalność.Gryszaq pisze: ↑05 paź 2019, 01:25Tym bardziej, kurna nie mam pojęcia, dlaczego zasady zaawansowane Next Wara mi sprawiają trudności. Może nie mogę się w nie dostatecznie wgryźć ze względu na modernistyczne koncepcje. Muszę po prostu zagrać porządnie solo, tylko te cholerne dwie mapy zajmują dużo miejsca...
Jasne, pytanie tylko czy chcesz inwestować w kolejny system. Niedawno przyniosłeś ciekawie wyglądające Where Eagles Dare, przy którym z pewnością można sporo czasu spędzić, szereg innych gier jest do grania. W pewnym momencie trzeba zwolnić z kupowaniem i zacząć grać, bo się utonie w tych wszystkich zasadach. Do tego kwestia czasu, jak się chce rozegrać jakiś bardziej skomplikowany scenariusz to najlepiej celować w dzień wolny, a tych jest mocno ograniczona ilość, więc trzeba sobie dawkować kupowanie wielkich potworów do kolekcji, bo i tak się ich nie ogra jak będzie za dużo.