(Warszawa) Agresor - Piątek WIBHiIŚ PW

... czyli zloty miłośników planszówek! Tu możesz także umawiać się na granie w Twoim mieście.
Awatar użytkownika
Draqe
Posty: 166
Rejestracja: 04 maja 2014, 15:12

Re: (Warszawa) AGRESOR Piątek WIBHiIŚ PW

Post autor: Draqe »

Ktoś coś dzisiaj?
Awatar użytkownika
DziejopisWawel
Posty: 152
Rejestracja: 13 wrz 2016, 19:05
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 134 times
Been thanked: 5 times

Re: (Warszawa) AGRESOR Piątek WIBHiIŚ PW

Post autor: DziejopisWawel »

Draqe pisze: 18 maja 2018, 09:58 Ktoś coś dzisiaj?

Ja mogę wziąść cywilizacje poprzez wieki ale jestem otwarty na inne tytuly.
"Daj nam, Boże, sto lat wojny."
Awatar użytkownika
Draqe
Posty: 166
Rejestracja: 04 maja 2014, 15:12

Re: (Warszawa) AGRESOR Piątek WIBHiIŚ PW

Post autor: Draqe »

Mam ze sobą jedynie Pocket mars.

Cywilizacje poprzez wieki mogą być. Chętnie bym wypróbował, ale będę najwcześniej o 17:30
Awatar użytkownika
DziejopisWawel
Posty: 152
Rejestracja: 13 wrz 2016, 19:05
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 134 times
Been thanked: 5 times

Re: (Warszawa) AGRESOR Piątek WIBHiIŚ PW

Post autor: DziejopisWawel »

ok
"Daj nam, Boże, sto lat wojny."
Username
Posty: 2
Rejestracja: 12 maja 2018, 13:24

Re: (Warszawa) AGRESOR Piątek WIBHiIŚ PW

Post autor: Username »

Ja chetnie wpadne jak sie cos dzieje, @Draqe jak masz 7 cudów to moznaby pograc jesli chcesz;p moglbym byc na ok.18
Awatar użytkownika
Draqe
Posty: 166
Rejestracja: 04 maja 2014, 15:12

Re: (Warszawa) AGRESOR Piątek WIBHiIŚ PW

Post autor: Draqe »

Coś na pewno się dzieje, ale 7 cudów akurat dziś nie mam xD
jedrek
Posty: 220
Rejestracja: 10 lip 2008, 20:47
Lokalizacja: Warszawa

Re: (Warszawa) AGRESOR Piątek WIBHiIŚ PW

Post autor: jedrek »

Kto będzie grał w ten piątek? Dołączyłbym się do jakiegoś euro lub czegoś innego :)
Awatar użytkownika
Draqe
Posty: 166
Rejestracja: 04 maja 2014, 15:12

Re: (Warszawa) AGRESOR Piątek WIBHiIŚ PW

Post autor: Draqe »

Z @Jax umówiłem się na Nations w ten piątek.
Reszta nie wiem.
Awatar użytkownika
Geko
Posty: 6491
Rejestracja: 18 mar 2006, 22:29
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: (Warszawa) AGRESOR Piątek WIBHiIŚ PW

Post autor: Geko »

jedrek pisze: 23 maja 2018, 12:38 Kto będzie grał w ten piątek? Dołączyłbym się do jakiegoś euro lub czegoś innego :)
Możliwe że będę, jeszcze dam znać. Może Steam z jakąś fajną mapą?
Moje blogowanie na ZnadPlanszy.pl
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
Awatar użytkownika
Geko
Posty: 6491
Rejestracja: 18 mar 2006, 22:29
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: (Warszawa) AGRESOR Piątek WIBHiIŚ PW

Post autor: Geko »

Jędrek, mamy już mamy 4 osoby do Steama (dwóch Krzyśków, ja i potencjalnie Ty), start zaraz po 17. Daj znać, że jesteś chętny.
Moje blogowanie na ZnadPlanszy.pl
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
jedrek
Posty: 220
Rejestracja: 10 lip 2008, 20:47
Lokalizacja: Warszawa

Re: (Warszawa) AGRESOR Piątek WIBHiIŚ PW

Post autor: jedrek »

Geko pisze: 23 maja 2018, 20:23 Jędrek, mamy już mamy 4 osoby do Steama (dwóch Krzyśków, ja i potencjalnie Ty), start zaraz po 17. Daj znać, że jesteś chętny.
Jestem chętny :)
Awatar użytkownika
DziejopisWawel
Posty: 152
Rejestracja: 13 wrz 2016, 19:05
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 134 times
Been thanked: 5 times

Re: (Warszawa) AGRESOR Piątek WIBHiIŚ PW

Post autor: DziejopisWawel »

Dzień dobry. Mam pytanie czy byłaby możliwość dołączenia do steam? Byłem wstępnie umówiony z Jax i Draqe na nations ale jeśli obie strony nie mają nic przeciwko to wolałbym zagrać w steam.
"Daj nam, Boże, sto lat wojny."
Awatar użytkownika
Geko
Posty: 6491
Rejestracja: 18 mar 2006, 22:29
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: (Warszawa) AGRESOR Piątek WIBHiIŚ PW

Post autor: Geko »

Nie wiem jak sytuacja z mapami (czy mam 5-osobowe z dodatków, bo nie chce grać na podstawowej, muszę sprawdzić w domu wieczorem) i najważniejsze - co na to ekipa od Nations.
Moje blogowanie na ZnadPlanszy.pl
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
jedrek
Posty: 220
Rejestracja: 10 lip 2008, 20:47
Lokalizacja: Warszawa

Re: (Warszawa) AGRESOR Piątek WIBHiIŚ PW

Post autor: jedrek »

Jestem w ekipie na Steam, ale jeśli obie strony wyrażą zgodę na taki transfer to ja wolałbym Nations :) To by chyba załatwiało sprawę.

Pytanie - o której mieliście grać w Nations?
Awatar użytkownika
jax
Posty: 8128
Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 78 times
Been thanked: 251 times

Re: (Warszawa) AGRESOR Piątek WIBHiIŚ PW

Post autor: jax »

jedrek pisze: 24 maja 2018, 16:34 Jestem w ekipie na Steam, ale jeśli obie strony wyrażą zgodę na taki transfer to ja wolałbym Nations :) To by chyba załatwiało sprawę.

Pytanie - o której mieliście grać w Nations?
Na Nations mamy chyba komplet nawet bez Dziejopisa. Tzn. 4 osoby. Na 5 nie gram, bo próbowałem i to byl koszmar.
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
Awatar użytkownika
jax
Posty: 8128
Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 78 times
Been thanked: 251 times

Re: (Warszawa) AGRESOR Piątek WIBHiIŚ PW

Post autor: jax »

Mam trochę młyna na privie, różne deklaracje...
Zatem porządkuję - skład na Nations:
- ja
- Draqe
- sillue
- Xrzysiek - decyduj czy rezygnujesz, bo Dziejopis jest chętny na Twoje miejsce
Start - 17:10 (tłumaczenie przepisów).
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
Awatar użytkownika
Geko
Posty: 6491
Rejestracja: 18 mar 2006, 22:29
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: (Warszawa) AGRESOR Piątek WIBHiIŚ PW

Post autor: Geko »

A w ekipie kolejowej zobaczymy co wyjdzie, mam mapy w przedziale dla 3-6 graczy (pomijając podstawowe dwie), wiec problemów nie będzie. Start zaraz po 17. Jak starczy czasu to chętnie jeszcze zagram w Neuroshimę Hex w 2 osoby (zabrałem swój egzemplarz z dodatkami) Swoją drogą miło że jest taki ruch i chęci :mrgreen:
Moje blogowanie na ZnadPlanszy.pl
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
Xrzysiek
Posty: 32
Rejestracja: 23 sie 2017, 21:33
Has thanked: 1 time

Re: (Warszawa) AGRESOR Piątek WIBHiIŚ PW

Post autor: Xrzysiek »

To ja zostawię miejsce przy Nations Dziejopisowi.
Awatar użytkownika
jax
Posty: 8128
Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 78 times
Been thanked: 251 times

Re: (Warszawa) AGRESOR Piątek WIBHiIŚ PW

Post autor: jax »

Sillue pewnie już przekazał newsa, ale napiszę:
Sorry, że nie dotarłem, jednak komunikacja publiczna z Mordoru jest po prostu żałosna (a od czasu przekraczającego wszelkie terminy poszerzania Marynarskiej - ultra-żałosna). Niestety działania bandy dyletantów (a raczej zupełny ich brak) spowodował dziś totalny paraliż komunikacyjny i nie byłem w stanie dotrzeć na Polibudę w sensownym czasie.
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
Awatar użytkownika
Geko
Posty: 6491
Rejestracja: 18 mar 2006, 22:29
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: (Warszawa) AGRESOR Piątek WIBHiIŚ PW

Post autor: Geko »

Jak widać, życie pisze różne scenariusze, każdy kij ma dwa końce (a proca trzy) i czasem plany po prostu idą sobie na fajrant. Nie inaczej było w ekipie kolejowej, w której ostatecznie znalazłem się w towarzystwie Jędrka i Dziejopisa (przy okazji pozdrowienia do roadrunnera, który powiedział, że przed 20 musi zmykać i jeśli nie zdążymy, co były bardzo prawdopodobne, to zrezygnuje - tak też zrobił).
Zaczęliśmy od Gold West, które jest niczym innym jak esencją klasycznego euro. Szybka rozgrywka, dosyć proste zasady, zarządzanie zasobami, zajmowanie terenów, realizacja celów itp. Wszystko ładnie działa, gra się przyjemnie. Wygrał Dziejopis z wynikiem 103 pkt, ja 91, Jędrek 85.
Następnie odpaliliśmy w tym samym składzie Steama na mapie Chin. Trochę czasu zeszło na tłumaczenie zasad Dziejopisowi i zapoznaniu się ze specyfiką zasad na tej mapie. Mapa jest ciasna i górzysta, budujemy normalnie dwa tory zamiast trzech, na początku zaczynamy z Pekinem wypełnionym tylko czerwonymi kostkami i innymi miastami, na których też jest jedna kostka czerwona (oprócz wyłożonych losowo). Poza Pekinem jedynym czerwonym miastem jest to z urbanizacji, co już nakreśla specyfikę tej mapy. Dodatkowo mamy element powodzi na głównych miastach w górnej części mapy, przez które płynie Żółta Rzeka i Jangcy (po dwa miasta na każdą z rzek). Przed wysyłką towarów losujemy z worka 2 żetony powodzi (są po 4 dla każdej z rzek) i jeśli trafimy na 2 takie same, to ta rzeka wylewa. W takiej sytuacji zdejmujemy z miast po jednym juanie (o ile jest) i w przypadku, gdy żaden juan nie zostaje na mieście, to po prostu jest one bezużyteczne (nie można nic z niego, przez niego, ani do niego wysyłać). Miasta nad rzekami zaczynają z jednym juanem, a podczas budowy torów każdy z graczy może dołożyć dodatkowego juana, jeśli tylko jest w stanie tam dotrzeć po swoich torach (lub ze wsparciem torów innych). Wprowadza to dodatkowy element ryzyka i kosztów, o który trzeba się martwić, choć przez 4 tury mieliśmy szczęście (nie było żadnej powodzi), dopiero w piątej się pojawiła.
Nie udało się niestety skończyć gry (rozegraliśmy 5 z 8 tur), ale odnoszę wrażenie, że wszyscy z przyjemnością móżdżyli i są chętni na powtórkę w przyszłości.
Dzięki za mile spędzony wieczór i do zobaczenia przy kolejnych rozgrywkach.
Moje blogowanie na ZnadPlanszy.pl
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
Awatar użytkownika
DziejopisWawel
Posty: 152
Rejestracja: 13 wrz 2016, 19:05
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 134 times
Been thanked: 5 times

Re: (Warszawa) AGRESOR Piątek WIBHiIŚ PW

Post autor: DziejopisWawel »

To i ja dodam coś od siebie jako że nick podobno mnie zobowiązuje do tego. (niestety nie stoją za nim umiejętności tak że ostrzegam iż relacja może być średnia)
Gold West
Gra w która w dużej mierze polega na odpowiednim zarządzaniu surowcami. Można je podzielić na budowlane kamień/drewno do stawiania na polach "chatek" i "pałaców" (nie pamiętam jak się to nazywało w oryginale) które zwiększają nasz wpływ w danym typie regionu na którym go budujemy (1-szy i 2-gi gracz z najw. wpływem w danym typie regionu odpowiednio dużo punktują) jak i kruszce, (złoto/srebro/miedź) pozwalające nam na zbieranie kart inwestycji (dających dużo punktów + ew. bonusy) zaklepywanie dodatkowych celów punktujących w polu boomtown (takie jak dodatkowy pkt za każdy budynek przy wodzie) bądź przesunięcie dyliżansu na torze o pole za każdy kruszec (co któreś pole zdobywa się punkty).
Moja strategia "zrównoważonego rozwoju" tzn. dbanie zarówno o materiały budowlane jak i kruszce okazała się skuteczna. Dbając by mieć materiały budowlane w każdej turze byłem wstanie zbudować więcej chatek/pałaców niż przeciwnicy co przełożyło się na wpływy na każdym z 4 rodzajów terenów (niezbudowanie budynku oprócz braku wpływu skutkuje także dodatkowymi karami pkt). Dobierając do tego inwestycje zwiększające wpływy sprawiło że na każdym typie terenu byłem pierwszy bądź drugi pod względem wpływów (oba odpowiednio więcej i mniej punktowane) co sprawiło iż byłem wstanie przegonić przeciwników.
Nie mniej gra wydaje się (i niektóre recenzje to potwierdzają) zbalansowana i różne drogi na zwycięstwa mogą powodować wygraną. Największą wadą (tak mi się przynajmniej wydaję bo nie znalazłem podobnych opinii) jest jednak losowość (wiadomo potrzebna do urozmaicenia ale myśle że dało się lepiej to zrobić) spowodowana przez losową liczbę surowców na polach. Jest to gra w której liczy się każdy surowiec i jako że pola na których zbieramy surowce stopniowo są odkrywane a gra promuje stawianie budynków na polach sąsiadujących sprawia że to jak ułożą się surowce ma (przy najmniej w mojej opinii) znaczny wpływ na zwycięstwo (są pola z 3 surowcami lub z 2 a to duża różnica). Danie na kazdym polu tej samej liczby surowców lub deprymacja budowania w grupię mogła by to stonować ale pewnie się czepiam i myle . W końcu rozegrałem tylko 1 grę . Nie mniej na plus muszę dodać krótki czas rozgrywki. (nie to że nie lubię długich gier ale w tego typu grach myślę że przedłużanie rozgrywki działa na jej niekorzyść)
Steam - mapa chin
Pierwszy raz grałem w Steama i muszę przyznać iż bardzo mi się gra spodobała. Mapa chin jest wąska co spowodowało niezłą plątaninę torów w środkowej części mapy podsycając element rywalizacji o miejsce na mapie. Geko napisał już wiele w swoim poście powyżej na jej temat więc nie będę się rozpisywał. Dodam tylko że ustaliliśmy sobie że czerwony materiał to partyzanci chińskiej armii ludowo-wyzwoleńczej :D

Zdjęcie mapy z ostatniej jaką rozegraliśmy tury steamowej rozgrywki na mapie państwa środka.
Spoiler:
"Daj nam, Boże, sto lat wojny."
Awatar użytkownika
jax
Posty: 8128
Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 78 times
Been thanked: 251 times

Re: (Warszawa) AGRESOR Piątek WIBHiIŚ PW

Post autor: jax »

@Dziejopisie, patrząc na twoją stopkę, to nie powinieneś grać w Steama (a może też i w Gold West) ;)
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
Awatar użytkownika
Geko
Posty: 6491
Rejestracja: 18 mar 2006, 22:29
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: (Warszawa) AGRESOR Piątek WIBHiIŚ PW

Post autor: Geko »

Czy w najbliższy piątek klub jest otwarty?
Moje blogowanie na ZnadPlanszy.pl
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
Awatar użytkownika
Draqe
Posty: 166
Rejestracja: 04 maja 2014, 15:12

Re: (Warszawa) AGRESOR Piątek WIBHiIŚ PW

Post autor: Draqe »

Podbijam pytanie
Awatar użytkownika
jax
Posty: 8128
Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 78 times
Been thanked: 251 times

Re: (Warszawa) AGRESOR Piątek WIBHiIŚ PW

Post autor: jax »

Zakładam , ze bedzie zamkniety na podstawie danych historycznych.
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
ODPOWIEDZ