(Warszawa) Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

... czyli zloty miłośników planszówek! Tu możesz także umawiać się na granie w Twoim mieście.
Awatar użytkownika
yosz
Posty: 6356
Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 192 times
Been thanked: 482 times
Kontakt:

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: yosz »

Wdrożenie w nocy - odpadam :(
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Awatar użytkownika
stalker
Posty: 2594
Rejestracja: 24 cze 2004, 23:14
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 32 times
Been thanked: 12 times

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: stalker »

Ja będę, ale pewnie jak zwykle 17:30. Możliwe, że dopiero ok 18. Nie planuję nic testować, ale będę miał Migawki w zapasie.
Lukasz M. Pogoda | w biblioteczce | zainteresowało mnie
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych. Chcesz pomóc w testowaniu lub masz swój projekt? Monsoon Group pomoże! Informacje na forum tutaj. Zapraszamy!
Awatar użytkownika
poooq
Posty: 1236
Rejestracja: 28 lut 2009, 22:04
Lokalizacja: Warszawa Wesoła
Has thanked: 130 times
Been thanked: 57 times

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: poooq »

Postaram się dotrzeć jak najwcześniej, myślę, że 16:45 na bank, w zapasie dziewiczy prototyp układanki z elementami zarządzania na 4 osoby.
Po co piać, gdy można grać?
Awatar użytkownika
Filippos
Posty: 2466
Rejestracja: 02 sty 2007, 16:54
Lokalizacja: Wawa, sercem w Wawie, nogą w wawie i innymi częściami ciała też;))

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: Filippos »

Imć Drako przychodzi tylko na test własnej gry? To za tydzień w takim razie całe spotkanie tylko jako tester i tasujesz talie i segregujesz znaczniki. :) :wink:

Ja będę od 17.30 z Dino i Solanką. W Dino na przetestowanie czeka 8 kart genów, które wprowadzą strategię w grze na całkiem nowy poziom! :)
Zwykle gram w to co mam
Moja strona o projektowaniu: http://milunski.com/
Awatar użytkownika
MichalStajszczak
Posty: 9416
Rejestracja: 31 sty 2005, 19:42
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 501 times
Been thanked: 1438 times
Kontakt:

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: MichalStajszczak »

Filippos pisze:W Dino na przetestowanie czeka 8 kart genów, które wprowadzą strategię w grze na całkiem nowy poziom!
GMO w epoce dinozaurów? :shock: :D
Awatar użytkownika
Jan Madejski
Posty: 736
Rejestracja: 15 wrz 2011, 13:08
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 14 times
Been thanked: 61 times

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: Jan Madejski »

Ja się pojawię o 16:30-16:40. Tym razem nie odmówię grze bankowej.
Będę miał też coś swojego na później, ale jeszcze nie jestem pewien co ;)
Awatar użytkownika
draco
Posty: 2096
Rejestracja: 05 sty 2006, 23:15
Lokalizacja: Warszawa, żona też

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: draco »

Filippos pisze:Imć Drako przychodzi tylko na test własnej gry? To za tydzień w takim razie całe spotkanie tylko jako tester i tasujesz talie i segregujesz znaczniki. :) :wink:

Ja będę od 17.30 z Dino i Solanką. W Dino na przetestowanie czeka 8 kart genów, które wprowadzą strategię w grze na całkiem nowy poziom! :)
Imć Filippos przesadza i wprowadza niezdrową atmosferę. W co grałem, to można sprawdzić na bgg i proszę mi tu nic nie insynuować. Czy Dino = Jurrasik od Barda? Chętnie pomaltretuję mezozoiczną grę dalej.
Karol Madaj
Posty: 659
Rejestracja: 28 sty 2010, 15:41
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 89 times
Been thanked: 46 times

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: Karol Madaj »

Przyjdę w okolicach 17.30 ciekawy ewolucji dinozaurów :)
Awatar użytkownika
Mały brzydki pędrak
Posty: 984
Rejestracja: 24 sty 2006, 19:37
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 11 times

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: Mały brzydki pędrak »

Ja znowu odpadam.
Awatar użytkownika
Filippos
Posty: 2466
Rejestracja: 02 sty 2007, 16:54
Lokalizacja: Wawa, sercem w Wawie, nogą w wawie i innymi częściami ciała też;))

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: Filippos »

Drako bacz na emoty i się nie obrażaj.:) Jeśli faktycznie ostatnio tyle grałeś w gry innych to nie mam problemu z tym że dziś przyjdziesz grać tylko swoją produkcję.

A Dino to zdecydowanie nie Jurrasik od barda. :)
Zwykle gram w to co mam
Moja strona o projektowaniu: http://milunski.com/
Awatar użytkownika
Jan Madejski
Posty: 736
Rejestracja: 15 wrz 2011, 13:08
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 14 times
Been thanked: 61 times

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: Jan Madejski »

"Niszczyliśmy małżeństwa - teraz rujnujemy przyjaźnie!"
Ciekawe, czy ktoś domyśli się, jakiej testowanej gry to hasło :lol:
Awatar użytkownika
Sir-lothar
Posty: 366
Rejestracja: 25 cze 2008, 01:00
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: Sir-lothar »

Witam,

Jako niezobowiązany restrykcjami tester podzielę się uwagami, które ciężko było wygłosić na spotkaniu w wyniku działania żydowskich partii masońskich:

- Dino:
pomysł zbędny i utrudniający:
- karta podzielona w poziomie na pól, na dolnej części bonus jak nie wykorzystamy karty, na gorze co dostaniemy jak wykorzystamy kartę.
uwagi:
zauważyłem, ze są dwa rodzaje celów: te, które zalezą od innego gracza (dinusie przy dużym, dinusie przy kimś, dominowanie terenów) oraz takie, które od innych nie zalezą (każdy przy gorze/wodzie, dwa na terenach, grupy). Podejrzewam, że te zależne od graczy są troszkę trudniejsze.
- Nie wiem, czy celowe jest robienie z tego tytułu pozycji dla niedorozwiniętych pierwszoklasistów, ale trochę decyzyjności nie wyszło by grze na złe.
Pomysły na karty katastrof:
(ogólnie pomysły 2x na turę bardzo ok)
- Zamień dwa małe dinki
- urośnij dinkiem, przestrasz kogoś
- przestrasz dużym dinkiem, dużego dinka
- porusz dinka o 1 pole
- wymień do 2 kart
pomysły na karty dinkow:
Jeśli kogoś straszysz dostań vp
za grupę terenu, na którym jesteś dominowany (masochiści)

- Solniczka:
budowa szybu daje gratisowego ludzika (którego nie można przestawiać, ale zawsze) za 3/5 g, oszczędza się kasę (bo ludek jest za 5-8), a potem zarabia. Nie wiem, czy wersja "klasyczna" szybu nie będzie dominowała ze względu na szybkość i monopol szybowy (alternatywne szyby powstaną daleko).
Strategia na solnika? postawić szyb z pupy miejscu, aby dodarcie do złoży kosztowało wszystkich dużo ludzi.
Koniq obecnie nic nie robi. albo tracimy ludzika nad szybem do przeniesienia urobku, albo tracimy ludzika w komnacie, którą odkrywamy (jeśli chcemy go stamtąd zabrać to tracimy akcje). Jedynie jak korzystamy z czyjegoś szybu to zyskujemy (ktoś buduje szyb ktoś odkrywa, my wydobywamy), takie pasożytnicze narzędzie. Jeśli pomagała by nam drabina i człowiek na dole, to byśmy mieli zaczątki strategi na Boba B.
Solanka: za łatwa do pozyskania, za wszechstronna. Zbiera się dużo ludzi, odkrywają tylko nowe tereny, wydobywają wodę, robi z niej sól i do króla.

(może napisze coś więcej później)

Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
veljarek
Posty: 1185
Rejestracja: 07 sty 2009, 19:50
Lokalizacja: Warszawa - Ochota
Has thanked: 5 times
Been thanked: 22 times

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: veljarek »

Wczoraj pograłem w Dino - mechanika działa bez zastrzeżeń, pozostaje zbalansować karty i można wydawać :)
Well done Filip.

Na stole obok Draco testował działającą grę o Bankowości. Następnym razem chcę spróbować :) czyli w bliżej nieokreślonym terminie.
_______________
Nie wystarczy grać w gry, trzeba jeszcze grać we właściwe gry
Awatar użytkownika
Filippos
Posty: 2466
Rejestracja: 02 sty 2007, 16:54
Lokalizacja: Wawa, sercem w Wawie, nogą w wawie i innymi częściami ciała też;))

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: Filippos »

Dziękuję wszystkim za świetne spotkanie. Graliśmy w pięć gier i było baaardzo zabawnie. Zwłaszcza przy ostatniej partii w Solankę. :lol: Herr Moshe Stalker mamy to nagrane, uważaj. :wink:

Bardzo się ciesze z kondycji Dino. Dziękuję też bardzo za cenne uwagi na temat balansu celów. I za super pomysły Krzyśka na karty genów. Dawanie VP za straszenie wymusiłoby liczenie liczby nastraszeń co niepomiernie do wzbogacenia rozgrywki zwiększa liczbę działań okołogrowych w czasie partii. Co do celów to faktycznie sąsiedztwo z dużym dinkiem jest bardzo trudne i losowe i jest ewidentnie do zmiany. Sąsiedztwo pary z jakimkolwiek przeciwnikiem owszem zależy nieco od innych, ale masz nieporównywalnie więcej dobrych spotów na ten cel niż np. dla pary przy źródełku. Prawie wszędzie jest jakiś przeciwnik, więc ten cel nie wydaje mi się trudniejszy od innych (jak oceniacie to pozostali gracze?). Z Tyranozaurem dominatorem jest tak że w jednej partii ludzie mówią - to mega trudne, w drugiej (tak jak Karol wczoraj) trzaskaja nim po kilkanaście punktów z uśmiechem na twarzy.

Krzysztof naprawdę uważasz że teraz decyzyjność w tej grze jest na poziomie "niedorozwiniętych pierwszoklasistów"? Proponuję wyjaśnić zasady i spróbowac zagrać z przeciętnie inteligentnym pierwszoklasistą. Podejrzewam że załapie reguły, ale czy wyłapie wszystkie możliwości podejmowania dezycji w tej grze w pierwszej partii szczerze wątpię. Jutro pewnie będzie test tej gry z drugoklasistami więc powiem Ci potem jak sobie radzili i czy podejmowali jakieś decyzje w grze. :)

Co do Solanki to faktycznie trzeba trochę osłabic chyba solankę. Albo przez zwiększenie przelicznika (2/4/6 zamiast 2/3/4) albo przez utrudnienie odsalania wody. W pierwszej kolejności sprawdzałbym pierwszy wariant. Po przemyśłeniu uważam tez że solanka powinna chyba znikać na koniec fazy, bo marsz całej brygady górników w pierwszej akcji nowej fazy wydaje się auto pilotowanym ruchem teraz. :wink: Kołowrót też prosi się o jakąś lekką zmianę, choć w poprzedniej partii kołowroty aż furczały. Chyba spróbowałbym w pierwszej kolejności po prostu automatycznego odsłaniania komnaty pod szybem żeby kołowrotnik nie musiał marnowac akcji i górnika na jej odsłonienie. Generalnie to ma być narzedzie dla złych pasożytów. Ty odkrywasz komnatę - ja ci kołowrotkiem wyciągam sól na góre i mnie nienawidzisz - lots of fun. :twisted:

Drewniany człowiek gracza w szybie owszem jest tańszy ale po pierwsze primo może być używany wyłącznie do jednego celu, po drugie primo nikt nie każe innym graczom płacić ci za wynoszenie wszystkiego tym szybem. Mogą tam przecież wstawic swojego ludzia. :D
Zwykle gram w to co mam
Moja strona o projektowaniu: http://milunski.com/
Awatar użytkownika
poooq
Posty: 1236
Rejestracja: 28 lut 2009, 22:04
Lokalizacja: Warszawa Wesoła
Has thanked: 130 times
Been thanked: 57 times

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: poooq »

Bardzo sympatyczne spotkanie i, przede wszystkim, wypełnione po brzegi testami.

Menadżer bankowy: działa i co najważniejsze pozostawia po sobie dobre wrażenie. Pomoc dla gracza w postaci łopatologicznej wskazówki kolorystycznej (greyscalowej) na kartach oraz uproszczenie mechanizmu kontrolowania przychodów i wydatków pozwoli na skupieniu się na zmianie PKB i jego konsekwencjach. Z przyjemnością zagram kiedyś z większą ilością startowego majątku banku.
Spoiler:
Heros: piękny prototyp, dostępna mechanika, jasna i czytelna sytuacja na stole plus klimat i otoczka fabularna. Wygrana Herą wzmocniła moje pozytywne odczucia i sympatie do gry :D , omówione zmiany (trójpunkty, przesunięcia czy ładowanie czerwonkami) zaostrzają apetyt na kolejne rozgrywki.
Spoiler:
Jeszcze raz dzięki wszystkim i do szybkiego!
Po co piać, gdy można grać?
Awatar użytkownika
draco
Posty: 2096
Rejestracja: 05 sty 2006, 23:15
Lokalizacja: Warszawa, żona też

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: draco »

Dzięki za testy Małych Bankierów. :) Wychodzi z tego grywalna gra edukacyjna o tym, jak działa bank i jego usługi. To dobrze, potencjalnie da się sprzedać na lekcje matematyki i przedsiębiorczości w gimnazjach i liceach. :wink:

Żeby nie było, że gram tylko w swoje, to zagrałem też w tantrixopodobną grę... No właśnie, czyją? Prosimy autora o wyjście z mroku. Generalnie fajny pomysł, bo nie ma dużo gier, gdzie wstążki służą do czegoś więcej niż zamykania. Padło kilka pomysłów racjonalizatorskich i chętnie zagram ponownie, gdy gra nabierze realnych, skomplikowanych na poziomie rodzinnym lub rodzinnym plus, kształtów. No i musi mieć projekt jakiś miodny tytuł do lansowania.
Awatar użytkownika
poooq
Posty: 1236
Rejestracja: 28 lut 2009, 22:04
Lokalizacja: Warszawa Wesoła
Has thanked: 130 times
Been thanked: 57 times

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: poooq »

draco pisze:No właśnie, czyją? Prosimy autora o wyjście z mroku.(...) No i musi mieć projekt jakiś miodny tytuł do lansowania.
Ola ładnie ochrzciła wczoraj mój prototyp: "Straszna Bieda" w skrócie "SB" -może IPN się połasi... :D
Po co piać, gdy można grać?
Awatar użytkownika
stalker
Posty: 2594
Rejestracja: 24 cze 2004, 23:14
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 32 times
Been thanked: 12 times

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: stalker »

Dziękuję wszystkim za udział w spotkaniu, było bardzo ciekawie i gorąco (chociaż dziś byłem tylko w roli testera). Frekwencja nie zabijająca, ale przyzwoita, chyba 8 osób? O grach już Filip napisał, ja zagrałem w Dino i Dużą solniczkę poproszę.
Sir-lothar pisze:Jako niezobowiązany restrykcjami tester podzielę się uwagami, które ciężko było wygłosić na spotkaniu w wyniku działania żydowskich partii masońskich:
Rozumiem, że jest Ci źle i chciałbyś się wypłakać, ale świat nie jest sprawiedliwy! :twisted:

A tak na poważnie, bawiłem się świetnie (ba, wygrałem! ale jacyś przeciwnicy byli niemrawi). Niestety, za bardzo się zaangażowałem w rolę gracza, a za mało analizowałem sytuację jako tester, więc uwagi będą dość szczątkowe. Poza tym już zbyt dawno nie grałem w MS i musiałem sobie dużo rzeczy odświeżyć. Co mi się nasuwa, to w ramce.
Spoiler:
Dino — obawiałem się, że będzie to kolejna gra logiczna w przebraniu… ale jest w grze jakiś napięcie, taka atmosferka współzawodnictwa, że nawet mi suchość mechaniki nie przeszkadza, a obecna wersja jest całkiem elegancka. Podczas testu wszystko chyba powiedziałem, ale niech będzie zapisane:
Spoiler:
Lukasz M. Pogoda | w biblioteczce | zainteresowało mnie
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych. Chcesz pomóc w testowaniu lub masz swój projekt? Monsoon Group pomoże! Informacje na forum tutaj. Zapraszamy!
Awatar użytkownika
Jan Madejski
Posty: 736
Rejestracja: 15 wrz 2011, 13:08
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 14 times
Been thanked: 61 times

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: Jan Madejski »

Część uwag podawałem podczas/po grach, teraz tylko podsumuję/dopowiem:

Kryzysowi bankierzy
- jak przystało na pierwszą partię w grę ekonomiczną, ciężko było się odnaleźć przez 2,5 tury. Walczyłem o to, aby nie zbankrutować (śladami autora gry :D ) i dopiero od połowy trzeciej grałem świadomie. A przynajmniej tak mi się zdaje, bo bez większej czytelności nie jestem do końca pewien, czy moje posunięcia miały w sobie jakąś strategię, czy zyski były po prostu wynikiem takiego, a nie innego dokładania ofert przez resztę graczy. Chciałbym zagrać jeszcze raz, w czytelniejszą wersję, by to rozstrzygnąć.
- po rozgrywce debatowaliśmy nad takimi szczegółami, jak kolejność rozpatrywania usług, co sugeruje, że silniczek gry sam w sobie działa. Moim zdaniem gra prosi się o większe przełożenie konsumentów na PKB (mniejsze oderwanie głosowania od "serca" gry), a może też o inne rozpatrywanie popytu (coś zamiast 2/2/1/0... Niby się to sprawdza, ale jest jakieś takie nieeleganckie - brak niespodzianek, brak kar za niezaspokojenie potrzeb / niepokrycie deklarowanych usług, lub nagród za zaspokojenie całości popytu...).
- nie dałoby się ubrać mechaniki w przyjemniejsze szaty? ;) "PKB", "fundusze", "kredyty" trochę odstraszają...

Wijące się węże ogrodowe
- zestaw kafli jest OK, po ograniczeniu do unikatowych wzorów;
- mechanizm dokładania bonusowego działa (przy limicie 3-4 kafli w łapce), chociaż nie odpowiadał mi warunek dopasowania 3 różnych kolorów, ponieważ za bardzo zależy od ruchu poprzedzającego gracza. Nastawiony na konkurencję gracz dołoży kafelek tak, by umożliwić następcy bonus, tylko, gdy sam przy takim wyłożeniu zdrowo zapunktuje. W innym przypadku położy raczej inny kafel w innym miejscu. Wolałbym, żeby bonusowe wykładanie było możliwe, jeśli dołoży się kafelek pasujący po prostu do 3+ ścianek - miejsca, na dołożenie 3 pasujących boków, powstają naturalnie podczas rozgrywki i nie da się im tak łatwo zapobiec (a dopasowanie 3 boków też nie jest takie znowu automatyczne; dodatkowo niski limit kafli w ręku zapobiegnie niezdrowym kombosom).
- budynki trafiające w "zablokowane" obszary - TAK! Dziury w konstrukcji są bolesne dla architektów ;) A wyłapanie bonusa na takim obszarze już daje nam jakiś punkt zaczepienia dla mechaniki.
Spoiler:
- poooq, wymyśl jakiś oryginalny temat dla tej gry :) Węże + węzły ("budynki", "mnożniki punktowe", "zakończenia ścieżek") dają dużo możliwości (innych, niż ograne motywy metra, królestwa itp.), a ja lubię, gdy tematyka nie jest wzięta z kosmosu.
- w zasadzie tworzenie ścieżek i wstawianie węzłów wystarcza na całą, przyjemną mechanikę gry. Ewentualne dodawanie dalszych "wektorów" rozgrywki może ją niepotrzebnie skomplikować.

Heros
- nadal nie działa. Ale typ rozgrywki zmienił się diametralnie w stosunku do poprzedniej wersji ;) Kombinuję dalej...
Awatar użytkownika
MichalStajszczak
Posty: 9416
Rejestracja: 31 sty 2005, 19:42
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 501 times
Been thanked: 1438 times
Kontakt:

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: MichalStajszczak »

Jan Madejski pisze:wymyśl jakiś oryginalny temat dla tej gry
Byle nie pnącza :lol:
Awatar użytkownika
oopsiak
Posty: 832
Rejestracja: 04 lip 2009, 00:48
Lokalizacja: Warszawa / gdzieś na morzu

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: oopsiak »

Mali Bankierzy - ciężko, ciężko... Nadal nie wiem, czemu postulowaliście zmianę kolejności; może poza przesunięciem najdroższych na koniec nie widzę w tym dalej sensu. Przyznam, że też pół gry grałam na ślepo i nie byłam w stanie zapamietać, któe opcje są bardziej opłacalne dla mnie, a które dla klienta i dopiero jak to ogarnęłam (odwróciłam do góry nogami kartoniki), zaczęło coś z tego wychodzić...

Węże - http://www.boardgamegeek.com/boardgame/ ... rix-gobble - jak dla mnie, mimo wszystko, mechanicznie aż za bardzo podobne, chociaż jeśli wpadniesz na jakiś mega-twist z budynkami i czymś jeszcze to może być fajne :)

Hiros - wpadło mi jeszcze do głowy - a może jakieś cele do osiągnięcia przez całą grę (ileś kostek konkretnego koloru, jakieś mieszanki, najwięcej twoich kart trykających hirosa, coś za karty na olimpie itp, jak w RftG)?

MichalStajszczak pisze:
Jan Madejski pisze:wymyśl jakiś oryginalny temat dla tej gry
Byle nie pnącza :lol:
:lol:
LICZBA graczy/punktów/żetonów

MAM / ODDAM / CHCĘ
Awatar użytkownika
Sir-lothar
Posty: 366
Rejestracja: 25 cze 2008, 01:00
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: Sir-lothar »

Filippos pisze: Krzysztof naprawdę uważasz że teraz decyzyjność w tej grze jest na poziomie "niedorozwiniętych pierwszoklasistów"?
Raczej chodziło mi o atmosferę przy grze, przepraszam nie mam poczucia humoru.
Co do samej gry to masz dwa cele i próbujesz jeden z nich zrealizować jaknajlepiej, jest kombinowanie, wredne blokowanie (zamierzone lub nie) i chciałbym aby tak pozostało, chociaż rozumiem że tworzymy lekkie gry familijne:)

Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
draco
Posty: 2096
Rejestracja: 05 sty 2006, 23:15
Lokalizacja: Warszawa, żona też

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: draco »

oopsiak pisze: Węże - http://www.boardgamegeek.com/boardgame/ ... rix-gobble - jak dla mnie, mimo wszystko, mechanicznie aż za bardzo podobne, chociaż jeśli wpadniesz na jakiś mega-twist z budynkami i czymś jeszcze to może być fajne :)
Moim zdaniem wystarczą dwie innowacje, które już są, tzn.: a) przerwania wstążek vel pnączy ;) b) klocki, które zapełniają dziury i modyfikują punktację. Wilki i Owce w stosunku do Carcassonne są jeszcze mniej innowacyjne, a jednak zdobyły sobie rynek.
Karol Madaj
Posty: 659
Rejestracja: 28 sty 2010, 15:41
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 89 times
Been thanked: 46 times

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: Karol Madaj »

Wszystko już wprawdzie zostało napisane, ale nie odmówię sobie wtrącenia swoich trzech groszy :wink:

W Małych Bankierów nie grałem, ale... moim zdaniem mało edukacyjna była mechanika funduszy aukcyjnych. Nie znam się na bankowości, ale fundusze powinny być chyba oddane w mechanice podobnie jak kredyty mieszkaniowe, to znaczy ze zwrotem przez kilka tur w jakiś sposób powiązanym oczywiście z PKB ale nie tak, że jak jest na plusie to zarabiam a jak na minusie to tracę. Raczej zarabiam jak kupię na minusie i sprzedam potem na plusie. Z pewnością warto by w grę zagrać z jakimś dużym bankowcem :)

Dino - dla mnie super. Gra należy do jednej z moich ulubionych kategorii gier logiczno-losowych ze szczyptą nienawistnego klimatu ("odwal się! Mam grube łuski!") i z pewnością postawię ją na półce obok moich ulubionych tytułów Basilica i Eufrat i Tygrys :)
Trzeba jeszcze potestować cele i zdolności, ale dla mnie jest hit.

Solanka- miałem wrażenie, że solanka wyzyskuje klasę robotniczą. Ja tu schodzę pod ziemię, wylewam pot i łzy odpompowując wodę i kopiąc sól a tu przychodzą ci, ci... no... i se robią z mojej krwawicy piękną sól, na którą ja nie mam szans, bo wszystkich ludzi zaangażowałem pod ziemią. Aż się chce wziąć kilof i rozgonić to towarzystwo!
Awatar użytkownika
draco
Posty: 2096
Rejestracja: 05 sty 2006, 23:15
Lokalizacja: Warszawa, żona też

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: draco »

Karol Madaj pisze: W Małych Bankierów nie grałem, ale... moim zdaniem mało edukacyjna była mechanika funduszy aukcyjnych. Nie znam się na bankowości, ale fundusze powinny być chyba oddane w mechanice podobnie jak kredyty mieszkaniowe, to znaczy ze zwrotem przez kilka tur w jakiś sposób powiązanym oczywiście z PKB ale nie tak, że jak jest na plusie to zarabiam a jak na minusie to tracę. Raczej zarabiam jak kupię na minusie i sprzedam potem na plusie. Z pewnością warto by w grę zagrać z jakimś dużym bankowcem :)
Fundusze inwestycyjne da się łatwo naprawić. Jeden duży bankowiec już grał, ale mam nadzieję, że i kolejni zechcą. Dzięki za pomoc.
ODPOWIEDZ