Strona 5 z 228

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon cafe

: 24 sie 2009, 12:16
autor: Filippos
Zaczynamy o 17.30. Wszystko jest tłumaczone na miejscu. Mało która gra ma na etapie testowania gotową instrukcję.

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon cafe

: 24 sie 2009, 14:06
autor: draco
Spotkania zwyczajowo zaczynają się o 17:30, ale jeśli ktoś ma zamiar przyjść wcześniej, to nie ma problemu, bo ja też będę wcześniej.

Instrukcja :?: Marzenie. Instrukcje pisze się zazwyczaj po znalezieniu wydawcy, bo przy wstępnym testowaniu pojawia się za dużo zmian, aby był sens to robić. Wszystko tłumaczymy na miejscu.

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon cafe

: 24 sie 2009, 14:16
autor: konev
Ołki dołki... wszystko wiem... możliwe, że też wyrobię się wcześniej to będziesz miał czas Draco na wytłumaczenie mi gier.

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon cafe

: 24 sie 2009, 14:37
autor: Mayasty
Cześć

Ja się kiedyś też chętnie dołączę do testowania prototypów (a przy okazji mogę też zaproponować do testowania swój). Co prawda nie jestem z Warszawy, ale w najbliższych miesiącach będę regularnie bywał 2 dni w tygodniu (wtorek, środa). Od czego zależy czy spotycie się w poniedziałki czy w środy ?

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon cafe

: 24 sie 2009, 14:42
autor: yosz
Na zmianę, spotykamy się w poniedziałki i środy. W tym tygodniu poniedziałek, w następnym środa

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon cafe

: 24 sie 2009, 14:44
autor: Filippos
Mayasty pisze:Cześć

Ja się kiedyś też chętnie dołączę do testowania prototypów (a przy okazji mogę też zaproponować do testowania swój). Co prawda nie jestem z Warszawy, ale w najbliższych miesiącach będę regularnie bywał 2 dni w tygodniu (wtorek, środa). Od czego zależy czy spotycie się w poniedziałki czy w środy ?
Od tygodnia: jak w tym spotykamy się w poniedziałek to w następnym w środę, na przemian. :)

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon cafe

: 25 sie 2009, 11:30
autor: Filippos
Dzięki za kolejne spotkanie!
Wczoraj w przemiłym, pięcioosobowym gronie przetestowaliśmy dwie gry. Najpierw było Pret-a-Porter Ja_na, które poz pewnych zmianach w silniku (mechanizm licytacji) zaczęło bardzo fajnie działać. Moim skromnym zdaniem zdecydowanie najlepsza to ze wszystkich, do tej pory poznanych, wersji tej gry!

Później była nowa produkcja Draco - Psy 6. Bardzo losowa, bardzo wesoła gra dla dzieci. Bardzo mi się też spodobała - choć można marudzić na wielką losowość to przy grze dla dzieci jest ona jak najbardziej uzasadniona. Gra ma natomiast świetny flow - płynie sobie wesoło, rundy graczy są błyskawiczne i jest wesoło. Po tuningu kart i przy założeniu że Draco chce zostawić to jako super lekką grę która gra w graczy raczej niż oni w nią tak, żeby dzieciaki miały szansę ogrywać rodziców będzie bardzo fajna!!!

Wielkie podziękowania dla Perpetki i Koneva za testowanie z nami!!!

Tradycyjnie zapraszam na kolejne spotkanie w środę 2 września o 17.30. My z Yoszem przytargamy jeszcze Magnum Sal (może już ostatni raz?? 8) ) Kto będzie jeszcze i z czym??

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon cafe

: 25 sie 2009, 11:58
autor: konev
Ja standardowo dam Wam znać bliżej środy, czy będę. Jeżeli będę to przytargam tylko swój zadek :).

Co do gier:
Pret-a-Porter: klimatyczna, tematyczna i mózgożerna :). Póki co nie jestem w stanie jej rozpracować i policzyć :). Jak na pierwszą chaotyczną grę z mojej strony i pierwsze wrażenie to zbyt mała możliwość planowania i realizacji zamówień - po prostu nie wiadomo jakie są w grze. Albo bym zwiększył liczbę zamówień do licytacji, albo zrobił stałe zamówienia, które losowo wchodzą do gry. No i zarządzania kostkami akcji i towarów nie daruje. Musi być bardziej elegancki sposób :).

Psy 6 - o wiele lepsza niż Psy 5 i wielka rewolucja w stosunku do Psów 4 ;). A tak na serio to bardzo przyjemna gra. Ładnie płynie, fajny pomysł i dzieciakom na pewno się może spodobać. Karty bym znacznie urozmaicił, tak by każda opowiadała jakąś historyjkę/wypadek, czy łut szczęścia w przygotowaniach do konkursu. Mogło by być bardzo klimatycznie. Może już nie długo kupię ją by grać z córką :)?

Wielkie dzięki za spotkanie.

P.S. Nie wiem na ile osoby zainteresowane chcą by dyskutować na forum szczegóły mechaniki, tematyki itp. Jak lepiej czegoś nie mówić i dyskutować na PW to dajcie znać, co bym wyedytował post i się dostosował :).

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon cafe

: 25 sie 2009, 13:01
autor: ja_n
To forum jest chyba jak najbardziej w porządku. Jeśli ktoś nie będzie chciał żeby tu o czymś pisać, to powie to podczas testowania.

Dzięki za uwagi do pret-a-porter, przyniosę grę pewnie w środę znowu. Jeśli zdążymy, to zagramy (choć priorytet oddaję innym grom tym razem). Spróbujemy zagrać tak jak sugeruje konev - czyli z żetonami wyłożonymi od razu na statkach. Choćby po to, żebyście się mogli przekonać, że to jest bardziej upierdliwe niż obecna metoda :). No i zmienią się karty rozwoju i karty statków (krótsze talie, nowe rodzaje kart rozwoju). Coś wymyślę także z kolejnością graczy - ta obecna nie działała jakoś rewelacyjnie.

Co do planowania zamówień, to zostanie raczej tak jak jest teraz, ew. wrócę do odkrywania trzech zamówień zamiast dwóch. Może więcej w talii będzie kart do podglądania i przestawiania kolejności zamówień - dla maniaków planowania to może być cenna karta :). Można by wprowadzić jeszcze jeden patent - na odwrocie karty mogłaby być podopowiedź jakie materiały będą na karcie, ale bez ilości, jakości, wyceny i robocizny. Tylko taki hint, jakie zamówienia się zbliżają, żeby można było lepiej poplanować. Ale to tylko pomysł, może w przyszłości go sprawdzę, a może nie - nie wiem jeszcze. Coś jak prognozy magazynów o modzie na temat tego co szykują projektanci :).

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon cafe

: 25 sie 2009, 13:23
autor: draco
Filippos pisze: Tradycyjnie zapraszam na kolejne spotkanie w środę 2 września o 17.30. My z Yoszem przytargamy jeszcze Magnum Sal (może już ostatni raz?? 8) )
Znaleźliście wydawcę ziomy :?: :)

Wielkie dzięki za testowanie gier. Pret-a-porter wymaga jeszcze sporo pracy, ale to normalne przy złożonych grach.

Psy 6 muszę przetestować na grupie docelowej (ale to idiotycznie brzmi :roll: ), czyli dzieciach. Cieszę się, że gra płynie dobrym nurtem, choć jeszcze trzeba pomyśleć na kartami. Miło mi, że mogłem wam dostarczyć materiałów do dobrej zabawy. :)

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon cafe

: 25 sie 2009, 13:49
autor: Filippos
draco pisze:
Filippos pisze: Tradycyjnie zapraszam na kolejne spotkanie w środę 2 września o 17.30. My z Yoszem przytargamy jeszcze Magnum Sal (może już ostatni raz?? 8) )
Znaleźliście wydawcę ziomy :?: :)
Jeszcze nie, ale chyba zaczniecie już szukać. :wink:

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon cafe

: 27 sie 2009, 11:42
autor: stalker
ja_n pisze:Co do planowania zamówień, to zostanie raczej tak jak jest teraz, ew. wrócę do odkrywania trzech zamówień zamiast dwóch. Może więcej w talii będzie kart do podglądania i przestawiania kolejności zamówień - dla maniaków planowania to może być cenna karta :). Można by wprowadzić jeszcze jeden patent - na odwrocie karty mogłaby być podopowiedź jakie materiały będą na karcie, ale bez ilości, jakości, wyceny i robocizny. Tylko taki hint, jakie zamówienia się zbliżają, żeby można było lepiej poplanować. Ale to tylko pomysł, może w przyszłości go sprawdzę, a może nie - nie wiem jeszcze. Coś jak prognozy magazynów o modzie na temat tego co szykują projektanci :).
Mnie się takie podpowiadanki bardzo podobają :) zawsze to pozwala sobie coś tam wstępnie planowć, choć jednocześnie trochę ryzykujemy (ale jeśli można zapamiętać, co już było, to jest szansa wydedukować, co to będzie i jeszcze jedno fajne ćwiczenie dla szarych komórek!)

A tak w ogóle to postaram się być w środę, ale potwierdzę.

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon cafe

: 27 sie 2009, 11:57
autor: ja_n
stalker pisze:(ale jeśli można zapamiętać, co już było, to jest szansa wydedukować, co to będzie i jeszcze jedno fajne ćwiczenie dla szarych komórek!)
tutaj to nie bardzo. W grze jest 8 zamówień z 20 możliwych (a przy 3 graczach nawet z 30 możliwych). Nie bardzo jest pole do liczenia schodzących i dedukcji. Ale to cenna uwaga - trzeba rozważyć na ile gracze mogą zgadnąć jak wygląda zamówienie tylko po tej podpowiedzi.

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon cafe

: 01 wrz 2009, 09:38
autor: yosz
Zbliża się środa. Ja niestety z jutrzejszego testowania muszę spasować :( Pojawię się pewnie za to w następny poniedziałek.

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon cafe

: 01 wrz 2009, 10:05
autor: Filippos
Ja będę. Chcielibyśmy sprawdzić jeszcze raz Magnum Sal, najchętniej na trzy osoby ale to oczywiście zależy od tego ile nas będzie i ile gier będzie do testowania.

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon cafe

: 01 wrz 2009, 10:13
autor: ja_n
Zupełnie mi wypadło z głowy, że w tym tygodniu jest spotkanie w środę. Nie wiem czy dam radę przyjść - czekają mnie trudne negocjacje. Mam nadzieję, że dzisiaj podrasuję pret-a-porter - nowe karty rozwoju, skrócenie talii statków i rozwoju, dodanie ceny z rynku podróbek do wyświetlanej informacji na zamówieniach, dodanie częściowej informacji o potrzebnych składnikach na koszulce zamówienia. Jest trochę roboty przede mną :).

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon cafe

: 01 wrz 2009, 10:17
autor: stalker
Ja jeszcze nie wiem, czy dotrę na pewno -- muszę odebrać miśka z przedszkola i poczekać na żonkę. Najwcześniej ok 18, o ile na tak.

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon cafe

: 01 wrz 2009, 10:17
autor: konev
Mnie też raczej nie będzie, chociaż na 100% dam znać jutro.
Raz na 2-3 lata gwiazdy układają się w odpowiedni sposób i jest możliwość zmontowania 5-osobowej ekipy do GoT`a. Jutro może wypaść ten dzień :).

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon cafe

: 01 wrz 2009, 10:58
autor: Filippos
Panowie to ja bym tylko uprzejmie prosił o ostateczne deklaracje dziś do końca dnia jeśli można, bo od tego zależy co mam pakować do plecaka jutro i jak sobie dzień planować. Thanks from the mountain. :)

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon cafe

: 01 wrz 2009, 11:30
autor: Perpetka
A panie? :)

Ja bym była, tylko no nie tak punkt 17, bo punkt 17 to wychodzę z biura na Muranowie.

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon cafe

: 01 wrz 2009, 13:04
autor: Filippos
Panie nic nie muszą deklarować są zawsze mile widziane :D
Natomiast potrzebowalibyśmy jeszcze mimo wszystko z jednego testeroautora do szczęścia.

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon cafe

: 01 wrz 2009, 21:23
autor: konev
Zgodnie z życzeniem potwierdzam, że jutro mnie nie będzie... Życzę owocnego testowania i obiecuję poprawę, co do obecności...

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon cafe

: 01 wrz 2009, 22:10
autor: Perpetka
To rozumiem, że nici z testowania i mogę z czystym sumieniem przepisać się na granie w Wargamerze?

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon cafe

: 01 wrz 2009, 23:59
autor: stalker
E to umówmy się na przyszły poniedziałek -- moja żona się ucieszy a ja też znajdę chwilę nad posiedzeniem nad swoim projektem. Bo teraz to nie mam żadnej pewności, na którą bym dotarł itp. i po co innym psuć dzień?

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon cafe

: 02 wrz 2009, 08:20
autor: Filippos
No ok. ok. Z bólem serca odwołujemy zatem. :? Do zobaczenie w poniedziałek.
Ale jak nam Perpetkę Wargamerowcy "podbiorą" to kto weźmie na siebie odpowiedzialośc? No kto? :?: :evil: :P