Strona 208 z 230

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

: 08 maja 2015, 00:53
autor: Sir-lothar
Witam,

po dłuższej przerwie udało się dotrzeć na spotkanie. Dobrze było znów się pojawić i zobaczyć jak fajne mają ludzie pomysły.
Prototypów obrodziło - 3 stoliki, ok 12 osób.

Jako, że nie pamiętam tytułów gier podaje ich robocze tytuły:
@"Wysokie-wyniki-są-lepsze" the dice game
Spoiler:
@"I-want-it-all" the card game
Spoiler:
@"Być urbanistą" the tile game
Spoiler:
@"diggy-diggy-hole" the dice game
Spoiler:
Za grę i słuchanie mojego narzekania dziękuję i pozdrawiam.

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

: 11 maja 2015, 16:43
autor: Filippos
Na Lothara zawsze można liczyć! Dzięki!

Rozważam zmianę punktowania kultury w zależności od epoki po prostu. Minusem tego rozwiązania jest to że traci na znaczeniu aspekt przestrzenny. Na pewno trzeba aktualny system zmienić bo jest raz przegięty, dwa - nie rozpędza się tylko hamuje, trzy - trudno się to liczy.

Co do szarych budynków kilka będę teraz zmieniał, ale wydaje mi się że niektóre są bardzo fajne tyle że wspierają konkretne strategie, więc jak grasz inną to są słabe.

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

: 12 maja 2015, 15:09
autor: Panrac
Witam, jutro pojawię się wreszcie z nowym prototypem. Gra na wyobraźnię przestrzenną o roboczej nazwie Cube. Obecnie podejrzewam, że koncepcja jest zbyt łatwa lub zbyt trudna, być może jedno i drugie, więc liczę na konstruktywne psucie.

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

: 16 maja 2015, 20:34
autor: Sir-lothar
Witam,

dzięki za testy mojego (nieudanego) projektu :) Jako, że nie widzę przyszłości dla niego postaram się przynieść coś nowego w którym postawię przed graczami jakieś wyzwanie :).

Po za nim grały jeszcze dwa stoliki i było ok. 10 osób.

Co do gry w 3d to nadal boli mnie głowa jak próbuję sobie wyobrazić jak wygląda ruch. Przy czym mechanicznie gra przypomina trochę pinball - spadają kulki z góry na dół. Uważam, że sama rozgrywka (chodzenie) zajmuje bardzo mało czasu w stosunku do przygotowania gry (budowanie).

Pozdrawiam.

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

: 18 maja 2015, 14:51
autor: Panrac
Dzięki za testy kostki. Na 5 osób, które testowały mam wrażenie, że dwie miały własnie zasadnicze zatrzeżenia co do możliwości wyobrażenia sobie ruchu przestrzennego. Być może wynika to ogólnie ze sposobu w jaki postrzegamy przestrzeń. Jest to jakieś zawężenie grupy docelowej, ale wciąż jeszcze nie zniechęcające. Obserwacja z pinballem jest trafna i na tym polega główne ograniczenie tego pomysłu. Tak więc będę jeszcze próbował coś wyciągnąć z niego, ale prawdopodobnie z zupełnie zmienioną mechaniką.

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

: 19 maja 2015, 18:48
autor: Sir-lothar
Hej,

miałbym prośbę, czy ma ktoś dostęp do jakieś literatury na temat projektowania gier planszowych i były wstanie wskazać/pożyczyć? Pomyślałem sobie, że jak coś przeczytam na ten temat to stanę się mądrzejszy :)

Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam.

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

: 19 maja 2015, 20:54
autor: konev
Sir-lothar pisze:Hej,

miałbym prośbę, czy ma ktoś dostęp do jakieś literatury na temat projektowania gier planszowych i były wstanie wskazać/pożyczyć? Pomyślałem sobie, że jak coś przeczytam na ten temat to stanę się mądrzejszy :)

Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam.
Mam kilka ksiazek, ktore aktualnie leza i sie kurza.
Niestety ja jestem daleko od domu i jedyne wyjscie jest takie, ze podjedziesz do Wesolej i zona moja Ci je wyda :).

Dojazd jest latwy. 25 minut SKM z Centrum i wysiadasz na przystanku Wesola. Potem 3 minuty spaceru i jestes u mnie.
Jestem w posiadaniu:
Game Design Workshop
A Theory of fun in Game Design
The Art of Game Design
Dice Games Properly Explained

Daj znac tutaj czy na priv
[edit] Napisales, ze chodzi Ci o literature odnosnie projektowania gier planszowych konkretnie. Cos niby sie ukazalo DOKLADNIE na ten temat, ale nie wiem jak z jakoscia tych publikacji. Powyzsze tytuly nawiazuja raczej do projektowania gier ogolnie z wieloma nawiazaniami do planszowek, ale glownie do gier komputerowych.

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

: 19 maja 2015, 21:21
autor: stalker
Inna sprawa, że pewne zagadnienia mogą być wyłożone ciekawiej właśnie dlatego, że mowa o grach komputerowych, ponieważ autorzy nie unikają omawiania zagadnień dotyczących np. spajania mechaniki z fabułą. Niektóre z tych książek w ogóle mówią o teorii zabawy – co sprawia, że się dobrze bawimy :)

To w ogóle taka dość dziwna materia, jednak jej bliżej do sztuki niż do nauki, bo nauczyć się projektować silniki można, a do orientowania gier to jednak trzeba mieć talent :)

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

: 19 maja 2015, 21:24
autor: stalker
Jan Madejski pisze:Co tu taka cisza? Jak było w środę? Czyżby majówka rozpoczęła się już w kwietniu? ;)
Chyba tak :) a to wszysko dlatego, że się nikt nie zapowiada, bo myśli „po co mam pisać, i tak inni przyjadą” i jak wszyscy tak zaczynaja robić, to się okazuje, że jednak „inni” po prostu zapomnieli o testach ;) jak sie kwiatka nie podlewa to usycha.

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

: 19 maja 2015, 21:40
autor: konev
stalker pisze: To w ogóle taka dość dziwna materia, jednak jej bliżej do sztuki niż do nauki, bo nauczyć się projektować silniki można, a do orientowania gier to jednak trzeba mieć talent :)
Szczerze do zaczynam powatpiewac w twierdzenie, ze blizej projektowaniu gier do sztuki niz do nauki. Autor-rzemieslnik daje wstepny pomysl, ktory potem w wyniku czasami setek powtorzen jest przerabiany przez testerow. Ile w tym sztuki, a ile zarzadzania projektami? Fakt faktem, ze autorzy maja swoje rozpoznawalne style w grach planszowych jak w filmach rezyserzy. Stawiam teze, ze projektowanie to jednak 30% sztuki i 70% rzemiosla :).

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

: 19 maja 2015, 21:42
autor: stalker
To i tak lepiej niż słynne 10 percent of inspiration and 90 percent of perspiration

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

: 20 maja 2015, 00:39
autor: Sir-lothar
Witam,
stalker pisze:
Jan Madejski pisze:Co tu taka cisza? Jak było w środę? Czyżby majówka rozpoczęła się już w kwietniu? ;)
Chyba tak :) a to wszysko dlatego, że się nikt nie zapowiada, bo myśli „po co mam pisać, i tak inni przyjadą” i jak wszyscy tak zaczynaja robić, to się okazuje, że jednak „inni” po prostu zapomnieli o testach ;) jak sie kwiatka nie podlewa to usycha.
To ja napiszę, że będę - gotów do testów cudzych pomysłów.

Pozdrawiam.

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

: 20 maja 2015, 08:50
autor: Panrac
Mnie dzisiaj nie będzie, Cube leży popsuty. Życzę wszystkim udanych testów.

Chciałem tylko podkreślić, że według mnie nie wykluczania między sztuką a rzemiosłem. Wręcz przeciwnie, sztuka nie będąca rzemiosłem jest słabą sztuką.
Dla przykładu: http://pl.wikipedia.org/wiki/Czarny_kwa ... square.jpg
A jakby ktoś chciał z tego offtopica zrobić osobny temat, to zachęcam.

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

: 20 maja 2015, 08:52
autor: stalker
W tym wątku będzie tylko flame – dla jedynych to świetna sztuka konstruktywistyczna, dla drugich (dla mnie też) kwadrat na białym ;)

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

: 20 maja 2015, 10:00
autor: sipio
konev pisze: Stawiam teze, ze projektowanie to jednak 30% sztuki i 70% rzemiosla :).
stalker pisze:To i tak lepiej niż słynne 10 percent of inspiration and 90 percent of perspiration
W moim odczuciu to jest zmienne w czasie. Na początku gdy człowiek nie zna zbytnio gier i nie ma warsztatu to nawet najlepszy pomysł można zepsuć, czego świadkami byliśmy nie raz. Wtedy zgadzam się, że to jest 90/10.
Jak tylko warsztat się polepsza wtedy proporcje zaczynają się zmieniać na rzecz pomysłu i nawet nie wiem czy się nie odwracają do poziomie 30/70.
Oczywiście jak to z pomysłami bywa są różne. Trzeba po prostu je łapać i mądrze wybierać do dalszej obróbki.
Nawet taki sobie pomysł w rękach dobrego twórcy może zakończyć się dobrą grą.
Ale dobry pomysł i projektant z odpowiednim warsztatem to duża szansa na bardzo dobrą grę.
Większość z tych dobrych pomysłów od samego początku ma coś w sobie i to często widać po pierwszej grze.
A testy czy też dobry wydawca po prostu pomagają doszlifować diament. Choćby Pandemic, polecam
posłuchać wystąpienia Matt'a

Zresztą patrząc na nasze spotkania - osoby z odpowiednim warsztatem u nas przychodzą z pomysłami i praktycznie większość działa i kończą się lepszą (wydaną) lub gorszą (do szuflady) grą.
Osoby z mniejszym doświadczeniem mogą chodzić z pomysłem kilka lat i tak nic z tego nie wychodzi (choćby mój przypadek Piwa).
Nadzieja w tym, że po pierwsze warsztat rzeczywiście jakoś tam się rozwija. Teraz gdybym miał usiąść do projektowania gry o Piwie to kompletnie inaczej bym to zrobił i do tego samego punktu doszedł bym pewnie w kilka miesięcy a nie lat. Wallace wspominał że pierwsze 10 gier wyrzucił do kosza. Choć z drugiej strony Bauza jako pierwszą grę stworzył Takenoko. Jedynie co może go tłumaczyć, że miał doświadczenie w projektowaniu gier komputerowych. Tak więc w tej materii też liczy się talent.
A po drugie, że przesiewając pomysły trafi się w końcu na jakiś dobry. Byle by tylko nie zniechęcić się w tym czasie brakiem efektów.
Taką przynajmniej mam nadzieje ... :)

Ja tymczasem dzisiaj będę z Janosikiem.

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

: 20 maja 2015, 11:25
autor: pingus
Ja będę z nowym pomysłem do szybkiego zepsucia i jak zdążę to z poprawką do byłych górników (ale raczej nie zdążę).

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

: 20 maja 2015, 12:00
autor: sipio
pingus pisze:Ja będę z nowym pomysłem do szybkiego zepsucia i jak zdążę to z poprawką do byłych górników (ale raczej nie zdążę).
To czym stali się górnicy? Ja chętnie popsuje nowość :-)

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

: 20 maja 2015, 17:45
autor: Golob
Ja niestety dziś nie dam rady.

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

: 22 maja 2015, 20:25
autor: Sir-lothar
Witam,

na ostatnim spotkaniu grały 3 stoliki, czyli ok. 12 osób.

"Kosmiczna krewetka"
Spoiler:
"Smaruj Dżemorem"
Spoiler:
Pozdrawiam.

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

: 26 maja 2015, 17:27
autor: rwieczor84
Jakie plany na jutro?
Kto się pojawia?

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

: 27 maja 2015, 00:24
autor: pingus
Będę miał znowu krótką grę do zepsucia.

A oprócz tego z Filipem mamy prototyp.

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

: 27 maja 2015, 08:08
autor: stalker
Kooprodukcja? :)

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

: 27 maja 2015, 11:44
autor: pingus
stalker pisze:Kooprodukcja? :)
Tak jest. :)

Wygląda na to, że będzie w co grać! Radość. ;)

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

: 27 maja 2015, 12:07
autor: rwieczor84
ja będę koło 18:45 :)
więc nie zepsujcie wszystkich gier zbyt szybko!

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

: 27 maja 2015, 12:15
autor: sipio
pingus pisze:A oprócz tego z Filipem mamy prototyp.
Dzisiaj niestety nie dam rady być ale za tydzień już zamawiam sobie miejsce przy Waszej produkcji.