Warhammer 40000: Podbój

Masz pytanie o zasady jakiejś gry - zamiast pisać na forum ogólnym, napisz osobnego posta na tym podforum. Uwaga! W tytule wątku podaj nazwę gry (i krótko czego dotyczy pytanie)!
bellatrix850
Posty: 29
Rejestracja: 26 kwie 2014, 12:31

Re: Warhammer 40000: Podbój

Post autor: bellatrix850 » 10 cze 2015, 15:11

Mam pytanie o Lidera Eldarów Baharrotha.
Jak działa jego mobilność? Tzn. powiedzmy, że przydzieliłem go do planety (jest to jedyny lider na tej planecie i nie jest to pierwsza planeta) i przed fazą walki korzystam z mobilności i przenoszę go na dalszą planetę. Czy na poprzedniej planecie (tej, z której go poruszyłem) odbędzie się bitwa?

Awatar użytkownika
Looke83
Użytkownik wspierający
Posty: 149
Rejestracja: 26 paź 2013, 11:32
Lokalizacja: Poznań

Re: Warhammer 40000: Podbój

Post autor: Looke83 » 10 cze 2015, 20:06

Nie. Bitwy określa się po kolei...jak poruszyłeś warlorda z planety na dalszą to bitwa odbędzie się na dalszej planecie (o ile na tej z której się ruszyłeś nie ma warlorda przeciwnika)

bellatrix850
Posty: 29
Rejestracja: 26 kwie 2014, 12:31

Re: Warhammer 40000: Podbój

Post autor: bellatrix850 » 10 cze 2015, 21:43

Dziękuje.

Hera
Posty: 3
Rejestracja: 22 paź 2015, 22:26

Re: Warhammer 40000: Podbój

Post autor: Hera » 22 paź 2015, 22:30

Witam wszystkich, miałem dzisiaj taką sytuację: Na planecie znalazł się po jednej stronie Inkwizytor Coteaz, a po drugiej Pirat Pustki, oba z ATK 0. Co wtedy? Zdolność Coteaz'a tyczy się także jednostek przeciwnika?

Szoker
Posty: 52
Rejestracja: 06 wrz 2014, 10:06

Re: Warhammer 40000: Podbój

Post autor: Szoker » 23 paź 2015, 00:00

Poswiecac mozesz tylko swoje jednostki. Planety nikt nie wygrywa. Jesli to 1 to jest odrzucana a jak nie to lider wraca do domu.

Hera
Posty: 3
Rejestracja: 22 paź 2015, 22:26

Re: Warhammer 40000: Podbój

Post autor: Hera » 23 paź 2015, 11:06

Dzięki wielkie, już się bałem, że to przekoksowany lider, a zapomniałem, że poświęcać można tylko swoje jednostki. :)

Hera
Posty: 3
Rejestracja: 22 paź 2015, 22:26

Re: Warhammer 40000: Podbój

Post autor: Hera » 15 sty 2016, 17:57

Witam, niektóre zdolności kart odwołują się do sojusznika np. Imperialne Pięści kosmicznych marines. Czy chodzi tu tylko o te nieliczne karty z cechą sojusznik, czy wzięte karty z innej nacji też tu są brane pod uwagę?

Szoker
Posty: 52
Rejestracja: 06 wrz 2014, 10:06

Re: Warhammer 40000: Podbój

Post autor: Szoker » 31 sie 2016, 18:43

Chodzi o te nieliczne karty z cecha sojusznik, np pirat i kupiec.

Awatar użytkownika
Bary
Użytkownik wspierający
Posty: 2714
Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
Lokalizacja: Szczecin

Re: Warhammer 40000: Podbój

Post autor: Bary » 06 wrz 2017, 10:53

Rozumiem, że jedną akcję można wykonywać dowolną ilość razy podczas okienka akcji (jeśli nie ma obostrzeń na samej karcie)?
Akcję można wykorzystywać także, jeśli jej karta jest wyczerpana (jeśli sama treść nie zabrania)?
Żetony jednostek wchodzą do gry przygotowane, mimo że jednostka, którą zastępują, była wyczerpana?

mr_pepeush
Użytkownik wspierający
Posty: 117
Rejestracja: 29 gru 2014, 16:52
Lokalizacja: Wrocław

Re: Warhammer 40000: Podbój

Post autor: mr_pepeush » 17 wrz 2017, 23:40

Tak.
Tak.
Tak.

pytajnik1
Posty: 33
Rejestracja: 17 maja 2017, 12:24

Re: Warhammer 40000: Podbój

Post autor: pytajnik1 » 16 kwie 2018, 13:07

Witam,

mam dwie wątpliwości co do zdolności Bitwy na kartach planet.
1. Czy zdolność ta jest rozpatrywana na pierwszej planecie?
Wg zasad:
"Kiedy gracz wygra bitwę na planecie, może najpierw wybrać, czy chce rozpatrzyć zdolność bitewną danej planety.
Kiedy gracz wygra bitwę na pierwszej planecie, wygrywa daną planetę i umieszcza ją w swojej puli zwycięstwa."
Wydaję się, że wygranie pierwszej planety jest dodatkowym atutem przy wygraniu bitwy, ale na upartego można to odczytać tak, że na pierwszej planecie wygrywa się planetę, a na innych zdolność bitewną (trochę naciągane, ale dla jasności wolę się upewnić).

2. Czy jeżeli gracz A przydzielił do planety nr 3 Lidera, zaś gracz B nie przydzielił tam żadnych jednostek, to czy gracz A może rozpatrzyć zdolność bitewną? Wydawałoby się, że tak ale z uwagi na brak jednostek przeciwnika teoretycznie do bitwy nie dochodzi.

Pozdrawiam
Początkujący planszówkowicz prosi o wyrozumiałość :)

ODPOWIEDZ