Osadnicy: Narodziny Imperium

Masz pytanie o zasady jakiejś gry - zamiast pisać na forum ogólnym, napisz osobnego posta na tym podforum. Uwaga! W tytule wątku podaj nazwę gry (i krótko czego dotyczy pytanie)!
Nitshu
Posty: 4
Rejestracja: 02 kwie 2018, 17:06

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium

Post autor: Nitshu » 02 kwie 2018, 17:15

Mam pytanie apropo karty Barbarzyńców "ELITA" która brzmi: "Produkcja: 1 PZ za każdą kartą pod tą lokacją maks.3. Cecha: Zawsze gdy plądrujesz kartę z ręki, możesz włożyć ją pod tę lokację zamiast odrzucać"
Czy pod tę kartę moge wkładać tylko splądrowane z ręki karty czy mogę również odkładać karty z ręki bez plądrowania ich w dowolnym momencie swojej tury? Jak np. pod "Bramę" u Japończyków.

Awatar użytkownika
Qrzy
Użytkownik wspierający
Posty: 107
Rejestracja: 05 lut 2017, 19:15

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium

Post autor: Qrzy » 02 kwie 2018, 18:30

Gdyby tak było, byłoby to napisane na karcie.
Ta jednak mówi wyraźnie, kiedy możesz włożyć pod nią inną kartę. ;)

Masmix21
Posty: 1
Rejestracja: 20 kwie 2018, 17:22

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium

Post autor: Masmix21 » 20 kwie 2018, 17:53

Mam pytanie odnośnie karty: "Królewski Basen". O dokładnie o zdanie "Usuń z niej dobra wydane na aktywację". W przypadku czyszczenia na przykład Zamku po dwukrotnej aktywacji przez Basen wydaje mi się że prawidłowo powinno się usunąć jednego robotnika zamiast dwóch.

1) Słowo "(...)aktywację." jest w liczbie pojedynczej. Jedną aktywację. Dwie aktywacje - ę zmienia się na e.
2) Gdyby ta karta działała tak że wydaję 2 złota w celu czyszczenia Zamku to dostałbym aż 6 kart ( używam 2 robotników - czyszczenie - 2 robotników - czyszczenie - 2 robotników) co jest moim zdaniem zbyt mocne.

Skłaniam się więc ku zasadzie że Królewski Basen czyści jedną wykonaną akcję za 1 sztukę złota.
Jak sądzicie? Wiem że niektórzy uważają że Basen ma prawo wyczyścić całkowicie kartę z akcją aktywowaną 2 razy.
Jest jakieś oficjalne FAQ ? Może macie jakiś kontakt do Portalgames żebym mógłbym o to dopytać ? Czy istnieje miejsce w którym można znaleźć opis tej karty w języku angielskim ? Może by to nieco rozjaśniło. Ja tej karty po angielsku w internecie nie znalazłem :)

EDIT: Znalazłem opis po angielsku : Spend 1 (gold) to choose one other of your ACTION (location). Discard Goods spent to activate it. You may activate the (location) again. May be activated twice.

Nic to nie rozjaśniło. Chciałbym wiedzieć na 100% jak to powinno być :)

Nitshu
Posty: 4
Rejestracja: 02 kwie 2018, 17:06

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium

Post autor: Nitshu » 16 maja 2018, 12:06

Mam pytanie do jednej z kart produkcyjnych dodatku trzej przyjaciele z boiska. Nie pamiętam jak się nazywa ale brzmi "produkcyjna: za każdy BIAŁY zestaw w twoim imperium możesz wymienić 1 żeton podstawowej technologi na 1 żeton zaawansowanej technologi".
1. Czy mogę wymieniać żetony które są położone już na lokacjach czy tylko wymieniam żetony ze swoich zasobów ogólnych?
2. Czy kolejność dobierania zasobów z produkcji ma w tym przypadku znaczenie? Ponieważ na początku rozpatrywania produkcji mogę nie mieć żadnych żetonów podstawowej technologii do wymiany na ręce ale pod koniec fazy produkcji może mi się już jakiś "wytworzyć" i czy mogę go wtedy zamienić.

Fungal
Posty: 25
Rejestracja: 02 lip 2016, 19:48

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium

Post autor: Fungal » 16 maja 2018, 19:24

Masmix21 pisze:
20 kwie 2018, 17:53
Mam pytanie odnośnie karty: "Królewski Basen". O dokładnie o zdanie "Usuń z niej dobra wydane na aktywację". W przypadku czyszczenia na przykład Zamku po dwukrotnej aktywacji przez Basen wydaje mi się że prawidłowo powinno się usunąć jednego robotnika zamiast dwóch.
1) Słowo "(...)aktywację." jest w liczbie pojedynczej. Jedną aktywację. Dwie aktywacje - ę zmienia się na e.
2) Gdyby ta karta działała tak że wydaję 2 złota w celu czyszczenia Zamku to dostałbym aż 6 kart ( używam 2 robotników - czyszczenie - 2 robotników - czyszczenie - 2 robotników) co jest moim zdaniem zbyt mocne.
EDIT: Znalazłem opis po angielsku : Spend 1 (gold) to choose one other of your ACTION (location). Discard Goods spent to activate it. You may activate the (location) again. May be activated twice.
Za jedną sztukę złota usuwasz wszystkie dobra wydane na wszystkie akcje z budynku z akcją. Zagranie podane w Twoim przykładzie nie jest wcale takie zbyt mocne. Gdyby stosować Twoją interpretację to za 4 ludzi i 2 złota otrzymałbyś 4 karty. Dodatkowo trzeba pamiętać, że musisz mieć do tego te 2 odpowiednie budynki. Tymczasem każdy gracz mając 8 robotników może dociągnąć taką samą liczbę 4 kart i to bez odpowiednich budynków. Twój zysk względem niego byłby więc marginalny.

Jest więc tak, że w podanym przypadku gracz otrzyma 6 kart za 6 robotników i 2 złota (oczywiście na przestrzeni kilku tur), podczas gdy przeciwnik musiałby wydać na ten sam efekt 12 robotników. Tutaj zysk względem poniesionego kosztu wygląda już lepiej, ale wcale nie jest to zbyt mocne.
Nitshu pisze:
16 maja 2018, 12:06
Mam pytanie do jednej z kart produkcyjnych dodatku trzej przyjaciele z boiska. Nie pamiętam jak się nazywa ale brzmi "produkcyjna: za każdy BIAŁY zestaw w twoim imperium możesz wymienić 1 żeton podstawowej technologi na 1 żeton zaawansowanej technologi".
1. Czy mogę wymieniać żetony które są położone już na lokacjach czy tylko wymieniam żetony ze swoich zasobów ogólnych?
2. Czy kolejność dobierania zasobów z produkcji ma w tym przypadku znaczenie? Ponieważ na początku rozpatrywania produkcji mogę nie mieć żadnych żetonów podstawowej technologii do wymiany na ręce ale pod koniec fazy produkcji może mi się już jakiś "wytworzyć" i czy mogę go wtedy zamienić.
1. Można wymienić tylko żetony z zasobów ogólnych.
2. Kolejność w takim przypadku ma znaczenie ale zgodnie z zasadami każdy gracz może samodzielnie zdecydować o kolejności w jakiej produkują jego budynki produkcyjne. W związku z tym nic nie stoi na przeszkodzie aby najpierw wyprodukować żetony podstawowe innymi budynkami. Następnie na koniec fazy produkcji można wykonać produkcję opisanego budynku co skutkować będzie zamianą odpowiedniej liczby żetonów podstawowych na te zaawansowane.

Nitshu
Posty: 4
Rejestracja: 02 kwie 2018, 17:06

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium

Post autor: Nitshu » 24 maja 2018, 13:22

michaland1 pisze:
30 gru 2017, 23:32
Witam wszystkich. Na wstępie jeśli już takie pytanie było to przepraszam.

1) Czy grając Barbarzyńcami gdy chcę (za pomocą karty HOŁOTA) splądrować własną lokację zwykłą ale leży na niej tarcza to mogę to zrobić tak jak by jej nie było? Jeśli tak to rozumiem, że tarcza przepada? - już doczytałem. Tarcza nie działa przy akcji karty HOŁOTA

2) Czy grając Barbarzyńcami gdy chcę splądrować za pomocą katy (użyj 1/2 mieczy aby splądrować własną kartę lub lokację przeciwnika...), ale przeciwnik ma na karcie tarczę to mogę to zrobić za opisane 2 miecze, 3, czy wcale?

3) Czy grając Barbarzyńcami gdy chcę (za pomocą karty) splądrować własną lokację zwykłą, której treść mówi że za plądrowanie otrzymuję 1PZ (karta NAPAŚĆ), to za plądrowanie tej karty otrzymam jeszcze ten 1PZ z cechy plądrowanej karty czy już nie?

4) Czy mogę podczas jednego mojego ruchu wykonać akcję i po niej powiedzieć od razu pas, czy żeby spasować muszę czekać na mój następny ruch?

Z góry dziękuję za pomoc...na razie jak widać się wgryzam w Barbarzyńców :)
Czy potwierdzi ktoś jeszcze odpowiedz na pyt. nr 3?
Fungal napisał: "3. Jeśli chodzi o sytuację w której za pomocą akcji z "Hołoty" plądrujesz swoją lokację zwykłą "Szubienice', to za plądrowanie otrzymasz 1 PZ."
Mnie się wydaje, że najpierw plądrujemy a potem zbieramy profity z kart dających 1PZ za plądrowanie. W tym przypadku plądrowana karta nie dawałaby już 1PZ.
Jak myślicie?

odzio
Posty: 3
Rejestracja: 14 sie 2018, 10:24

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium

Post autor: odzio » 14 sie 2018, 10:31

Czesc,

przeczytalem instrukcje, FAQ i ten watek w poszukiwaniu odpowiedzi na temat karty szlak handlowy. Moje watpliwosci nie zostaly rozwiane, byc moze nie doczytalem dokladnie.

Jesli podpisuje umowe z karta przeciwnika to czy poza podlozeniem mojej karty z talii japonskiej fizycznie podpisuje z nia umowe poprzez ulozenie karty przeciwnika pod moja plansza frakcji? Czy podpisanie odbywa sie wylacznie przez podlozenie mojej karty?

Chodzi mi o to, czy przeciwnik w dalszym ciagu moze korzystac ze swojej lokacji frakcyjnej, czy szlak handlowy poza wiadoma korzyscia dla mnie, eliminuje rowniez mozliwosc czerpania korzysci z danej karty dla przeciwnika?

Peter128
Użytkownik wspierający
Posty: 617
Rejestracja: 23 lip 2012, 15:11

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium

Post autor: Peter128 » 15 sie 2018, 09:09

Szlak Handlowy daje Ci umowę, przeciwnik nadal może korzystać z tej karty.

odzio
Posty: 3
Rejestracja: 14 sie 2018, 10:24

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium

Post autor: odzio » 15 sie 2018, 10:37

Czy wynika to z instrukcji? Czy po prostu z praktyki? Na karcie jest napisane "Podpisz z nią Umowę", w instrukcji podpisanie umowy jest opisane jako wkładanie karty pod swoja planszę frakcyjną. Choć z drugiej strony dotyczy to kart wybieranych z ręki.

Peter128
Użytkownik wspierający
Posty: 617
Rejestracja: 23 lip 2012, 15:11

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium

Post autor: Peter128 » 15 sie 2018, 22:31

Jeśli ta karta miałaby również kraść lokacje przeciwnika, tekst z pewnością by to wyjaśniał. Nie bez powodu proszą o umieszczanie japońskiej karty pod kartą przeciwnika - dla mnie jasne, że to właśnie po to, żeby przeciwnik mógł dalej z niej korzystać. Wynika to bardziej z praktyki, logiki niż z litery instrukcji

odzio
Posty: 3
Rejestracja: 14 sie 2018, 10:24

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium

Post autor: odzio » 16 sie 2018, 00:25

Z praktyki może, ja mam za sobą raptem kilka partii, ale logiki? Dalej nie rozumiem podstaw logicznych. Biorąc pod uwagę ograniczenie ilości kart w talii frakcyjnej wlozenie karty pod spód jest stosunkowo bolesne i może zniechęcać do dewastacji imperium przeciwnika kosztem rozwoju własnego.

Peter128
Użytkownik wspierający
Posty: 617
Rejestracja: 23 lip 2012, 15:11

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium

Post autor: Peter128 » 16 sie 2018, 07:57

Z logiki, że gdyby kartę przeciwnika brało się do siebie to bez uzasadnienia byłoby umieszczanie własnej karty jako zaznaczenia umowy. Byłaby to też przemocna karta - jest raptem kilka kart w grze, które niszczą inne karty, tu miałbyś zniszczenie plus umowę stosunkowo niskim kosztem - z pewnością gdyby była taka intencja twórców byłoby to dokładnie opisane na karcie.

Awatar użytkownika
vincentblack
Użytkownik wspierający
Posty: 288
Rejestracja: 17 lut 2014, 17:52
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium

Post autor: vincentblack » 22 sie 2018, 09:08

Mam kilka pytań dotyczących trybu kampanii solo (tej pierwszej, dostępnej na stronie Portalu), przejrzałem cały wątek ale nie znalazłem niestety satysfakcjonujących odpowiedzi:

1. Instrukcja mówi: "Kiedy w trakcie będziesz musiał zapłacić coś na swoje Imperium, to odłóż odpowiednie Dobra na karcie Imperium w polu Płatności.".
Po co taka zasada? Nie można ich po prostu zwracać do banku?

2. Zdarzenie - Zadanie: w którym momencie musimy wypełnić zadanie? Natychmiast w momencie rzutu na wydarzenie (ale skąd wtedy wziąć surowce jeśli jest to jeszcze przed fazą produkcji)? "Na raty" w ciągu gry? Na koniec partii?

3. Instrukcja mówi: "... jeśli przegrasz, oznacza to, że twoje Imperium odniosło, poważne straty – tracisz losowe Osiągnięcie".
Losowe czyli które? W jaki sposób wylosować to które tracimy?

Grzesio
Posty: 1
Rejestracja: 26 sie 2018, 20:03

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium

Post autor: Grzesio » 26 sie 2018, 21:11

Cześć,
jakiś czas temu zakupiłem ONI. Przeczytałem też od deski do deski cały wątek i wiele się douczyłem. Mam niestety ponownie pytanie odnośnie Egipt:Konstruktor rydwanów. Jak to właściwie działa? Nie uczestniczę w żadnych turniejach, a może tam ten temat był wałkowany wielokrotnie więc proszę o wsparcie. Otóż ...
  1. Egipt: Konstruktor rydwanów
    1. Opis karty Egipt: Konstruktor rydwanów jest następujący -
    "Akcja: Wydaj 1 "mieczyk", aby Splądrować "lokację" przeciwnika."
    2. W instrukcji podstawki s. 11 jest napisane:
    Konstruktor rydwanów - jego Akcja pozwala Splądrować Lokację przeciwnika, ie odrzucając dodatkowych żetonów Plądrowania (oprócz tych, które wymagane są do aktywacji Akcji). celem takiego plądrowania może być nawet Lokacja chroniona przez Samuraja czy żeton Obrony
    3. Na forum była następująca interpretacja (nie zamieszczona w FAQ), że wydajemy jeden "mieczyk" żeby Splądrować lokację przeciwnika.
  2. Barbarzyńcy: Mroczna kaplica
    1. Opis karty: Barbarzyńcy: Mroczna kaplica jest nastepujący -
    "Akcja: Wydaj 1 "mieczyk"/2 "mieczyki", aby natychmiast Splądrować "kartę" z ręki / "lokację" przeciwnika. Odrzuć dowolną liczbę uzyskanych Dóbr, aby otrzymać 2 "PZ" za każde Dobro "
    .
    2. W instrukcji podstawki s. 11 jest napisane:
    Mroczna kaplica - Kiedy gracz chce Splądrować Lokację przeciwnika chronioną przez Samuraja czy żeton Obrony, to musi wydać odpowiednio więcej żetonów Plądrowania, aby aktywować Akcję tej karty.
    3. Czyli jak Plądrujemy lokację to po normalnych kosztach jak opisane w zasadach instrukcji: więcej obrony, więcej ataku.
I jak do tej pory wszystko było dla mnie ok. Niestety zamieszanie wprowadziła odpowiedź Piotra z Portal Games (viewtopic.php?f=42&t=31111&hilit=wiele+ ... 00#p910214). Dotyczy ona dodatku Aztekowie: Święta zdobycz.

================
P: 5) Święta zdobycz, Akcja: Wydaje 2 mieczyki, aby natychmiast Splądrować .... Czy uwzględniam żętony obrony,zaawansowaną technologię obory i samurajów czy niezależnie co leży na karcie to wystarczą dwa miecze?
O: Koszt Akcji należy odpowiednio podnieść, jeśli karta będąca jej celem jest chroniona.
Niestety nie mam tego dodatku, a nie udało mi się znaleźć na necie opisu tej karty. Na BGG poszukałem tylko samej karty ale nie przeglądałem FAQ.

================

I teraz zasadnicze pytanie.

Dlaczego pomimo identycznego (chyba) opisu na obu kartach inne koszty uruchomienia Akcji?

Jak dla mnie opis na karcie "Egipt: Konstruktor rydwanów" jest identyczny z "Aztekowie: Święta zdobycz" ale ponieważ nie mam Azteków to nie jestem do końca pewien. Bo może są jakieś dodatkowe profity dla Azteków jak w przypadku Barbarzyńców i dlatego należy zapłacić pełne koszty Plądrowania.

Przez identyczny rozumiem:
Wydaj n "mieczyk(ów)", aby Splądrować ...

TIA

zbazyl86
Posty: 91
Rejestracja: 21 sie 2014, 09:04

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium

Post autor: zbazyl86 » 28 sie 2018, 21:02

Mam pytanie dotyczące interpretacji karty z frakcji Japończyków "cesarki dekret wojskowy" z dodatku Chłopcy idą na wojnę:
Akcja: wydaj 3 mieczyki aby Podbić lokację przeciwnika oraz Splądrować lokację tego przeciwnika"

Pytanie czy chodzi o dwe lokacje "dowolne" w przypadku podboju i plądrowania, tak jak to ma w przypadku kart innych frakcji? Może i jest to czepianie się słówek, ale na innych kartach tam gdzie ma być lokacja "dowolna", odniesienie takie wyraźnie jest.

Swoją drogą interpretacja w/w karty bez odniesienia do lokacji dowolnych nie ma chyba sensu?

Fungal
Posty: 25
Rejestracja: 02 lip 2016, 19:48

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium

Post autor: Fungal » 30 sie 2018, 13:15

Grzesio pisze:
26 sie 2018, 21:11

Dlaczego pomimo identycznego (chyba) opisu na obu kartach inne koszty uruchomienia Akcji?
Dobre pytanie. Moim zdaniem dla akcji z rydwanów wydaje się tylko 1 żeton miecza dlatego, że posiada ona specjalne wyjaśnienie w instrukcji gdzie opisano, że nawet jeśli na karcie jest samuraj lub żeton obrony to koszt nie jest podwyższany. Dla kapliczki z kolei też jasno opisano w instrukcji, że w tym wypadku koszt jest podwyższany. Dla karty "Święta zdobycz" nie ma żadnego specjalnego objaśnienia więc wykonuje się "standardowe" plądrowanie czyli z podwyższonym kosztem.

Nie mniej faktycznie brakuje tu trochę konsekwencji w opisach na kartach.

Co do samej karty "Święta zdobycz" to jest to karta barbarzyńców z dodatku Aztekowie. Dalszy ciąg opisu akcji z tej karty nie ma żadnego wpływu na potrzeby naszych rozważań ale mimo to przytoczę pełen tekst:

Akcja: Wydaj 2 "mieczyki", aby natychmiast Splądrować lokację przeciwnika i wykonać Modlitwę 5: Jeśli dobrałeś kartę pasującą do Plądrowanej lokacji, ponownie otrzymaj Dobra przedstawione w polu Plądrowania tej lokacji. Możesz aktywować ją dwa razy.
zbazyl86 pisze:
28 sie 2018, 21:02
Mam pytanie dotyczące interpretacji karty z frakcji Japończyków "cesarki dekret wojskowy" z dodatku Chłopcy idą na wojnę:
Akcja: wydaj 3 mieczyki aby Podbić lokację przeciwnika oraz Splądrować lokację tego przeciwnika"

Pytanie czy chodzi o dwe lokacje "dowolne" w przypadku podboju i plądrowania, tak jak to ma w przypadku kart innych frakcji? Może i jest to czepianie się słówek, ale na innych kartach tam gdzie ma być lokacja "dowolna", odniesienie takie wyraźnie jest.

Swoją drogą interpretacja w/w karty bez odniesienia do lokacji dowolnych nie ma chyba sensu?
Podbój czyli przejmujesz najbardziej wyłożoną na lewo lokację przeciwnika z jednego, wybranego przez siebie rzędu. Plądrowanie czyli plądrujesz dowolną lokację która jest "dostępna" do plądrowania a więc ma wydrukowane w prawym górnym rogu "Splądruj i weź". Podbijasz więc np. 1 lokację frakcyjną przeciwnika i jednocześnie plądrujesz 1 zwykłą lub np. 1 japońską frakcyjną (gdyż te lokacje można plądrować).

ms-trex
Posty: 13
Rejestracja: 10 wrz 2018, 20:20

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium

Post autor: ms-trex » 25 wrz 2018, 17:56

Powiedzcie czy wszystkie dodatki do Osadników można jakoś ze sobą połączyć, co by grać z nimi wszystkimi na raz, czy jak bo trochę już zgłupiałem?

Awatar użytkownika
Tomzaq
Użytkownik wspierający
Posty: 1455
Rejestracja: 09 maja 2014, 18:27
Lokalizacja: Silesia Superior

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium

Post autor: Tomzaq » 25 wrz 2018, 18:23

Można, tylko nie da się wtedy wykręcać takich kombosów, jak w przypadku samodzielnego wyboru kart talii frakcji. Ale gra działa.
Who is John Galt?
Posiadam

ms-trex
Posty: 13
Rejestracja: 10 wrz 2018, 20:20

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium

Post autor: ms-trex » 25 wrz 2018, 20:17

wyboru kart talii frakcji
Czyli co ze wszystkich dodatków mogę sobie wybrać 30 kart dla talii frakcji i używać jej w każdej grze?

Awatar użytkownika
Tomzaq
Użytkownik wspierający
Posty: 1455
Rejestracja: 09 maja 2014, 18:27
Lokalizacja: Silesia Superior

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium

Post autor: Tomzaq » 26 wrz 2018, 07:56

ms-trex pisze:
25 wrz 2018, 20:17
wyboru kart talii frakcji
Czyli co ze wszystkich dodatków mogę sobie wybrać 30 kart dla talii frakcji i używać jej w każdej grze?
Tak, instrukcje mówią w jaki sposób tworzy się talię frakcji.
Who is John Galt?
Posiadam

ms-trex
Posty: 13
Rejestracja: 10 wrz 2018, 20:20

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium

Post autor: ms-trex » 26 wrz 2018, 08:20

Aha, to lipa, bo załóżmy że ja sobie zrobię taką wypas talię i chciałbym sobie grać z różnymi osobami np. z żoną która sobie takiej nie będzie robiła, to będzie od razu na przegranej pozycji, grając z losowymi kartami.

Awatar użytkownika
Tomzaq
Użytkownik wspierający
Posty: 1455
Rejestracja: 09 maja 2014, 18:27
Lokalizacja: Silesia Superior

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium

Post autor: Tomzaq » 26 wrz 2018, 09:35

ms-trex pisze:
26 wrz 2018, 08:20
Aha, to lipa, bo załóżmy że ja sobie zrobię taką wypas talię i chciałbym sobie grać z różnymi osobami np. z żoną która sobie takiej nie będzie robiła, to będzie od razu na przegranej pozycji, grając z losowymi kartami.
Każdy gracz przed grą tworzy sobie talię. W każdej grze talia może składać się z innych kart.
Who is John Galt?
Posiadam

loreciak
Użytkownik wspierający
Posty: 491
Rejestracja: 08 maja 2007, 08:16
Lokalizacja: Świebodzin

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium

Post autor: loreciak » 26 wrz 2018, 12:22

Tomzaq pisze:
26 wrz 2018, 07:56
ms-trex pisze:
25 wrz 2018, 20:17
wyboru kart talii frakcji
Czyli co ze wszystkich dodatków mogę sobie wybrać 30 kart dla talii frakcji i używać jej w każdej grze?
Tak, instrukcje mówią w jaki sposób tworzy się talię frakcji.
Należy też zaznaczyć, że praktycznie każda instrukcja z dodatków wprowadza chaos i tak naprawdę do końca nie wiadomo jak łączyć te talie. Głównie chodzi o karty zwykłe.

EDIT:

Dodatek KPP: nie ma nic na temat łączenia kart zwykłych z tego dodatku.
Dodatek TPzB: Dodaj wszystkie karty zwykłe z wybranego rozszerzenia.
Dodatek Atlantydzi: Karty zwykłe z wybranych dodatków należy dodać do tych z wersji podstawowej.
Dodatek Aztekowie: Karty zwykłe pochodzą tylko z wersji podstawowej.

Misz masz i nic nie wiadomo. Jakie karty zwykłe dodać jeżeli jeden z graczy korzysta z dodatku KPP, a drugi z Azteków ?
Poza tym brak konsekwencji w terminologii. Raz jest mowa o rozszerzeniach innym razem o dodatkach.

ODPOWIEDZ