Osadnicy: Narodziny Imperium

Masz pytanie o zasady jakiejś gry - zamiast pisać na forum ogólnym, napisz osobnego posta na tym podforum. Uwaga! W tytule wątku podaj nazwę gry (i krótko czego dotyczy pytanie)!
Nitshu
Posty: 4
Rejestracja: 02 kwie 2018, 17:06

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium

Post autor: Nitshu » 02 kwie 2018, 17:15

Mam pytanie apropo karty Barbarzyńców "ELITA" która brzmi: "Produkcja: 1 PZ za każdą kartą pod tą lokacją maks.3. Cecha: Zawsze gdy plądrujesz kartę z ręki, możesz włożyć ją pod tę lokację zamiast odrzucać"
Czy pod tę kartę moge wkładać tylko splądrowane z ręki karty czy mogę również odkładać karty z ręki bez plądrowania ich w dowolnym momencie swojej tury? Jak np. pod "Bramę" u Japończyków.

Qrzy
Posty: 38
Rejestracja: 05 lut 2017, 19:15

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium

Post autor: Qrzy » 02 kwie 2018, 18:30

Gdyby tak było, byłoby to napisane na karcie.
Ta jednak mówi wyraźnie, kiedy możesz włożyć pod nią inną kartę. ;)

jradzio
Posty: 6
Rejestracja: 02 kwie 2018, 02:02

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium

Post autor: jradzio » 14 kwie 2018, 15:55

Pytanie 1. Czy w fazie akcji mogę nie wykonać ruchu tzn nie zrobić żadnej akcji, ale też nie deklarować spasowania.Poprostu powiedzieć że nic nie robię i kolejka idzie do następnej osoby.

Może się tak zdarzyć że nie mam możliwości wykonać ruchu. Ponieważ mam np. brak kart i surowców ale np. Mam jednego robotnika i pobudowana kartę z cechą, która mówi ze jak przeciwnik wymienia 2robotników to ja dostaję 1 robotnika.
Czy mogę w takim wypadku w mojej kolejce, nie wykonać akcji ale też nie pasować?
Takie czekanie na robotników za ruchy przeciwnika.

Pytanie 2.
Czy są nowe wydania gry z wprowadzonymi poprawkami na kartach i aktualizacją instrukcji?

Arius
Użytkownik wspierający
Posty: 601
Rejestracja: 30 mar 2016, 16:31

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium

Post autor: Arius » 15 kwie 2018, 05:56

Nie ma opcji czekania. Jak nic nie możesz zrobić, to mówisz pas i kończysz turę.

jradzio
Posty: 6
Rejestracja: 02 kwie 2018, 02:02

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium

Post autor: jradzio » 15 kwie 2018, 12:00

ok dzięki. a co z poniższym pytaniem?
jradzio pisze:
14 kwie 2018, 15:55
Pytanie 2.
Czy są nowe wydania gry z wprowadzonymi poprawkami na kartach i aktualizacją instrukcji?

Masmix21
Posty: 1
Rejestracja: 20 kwie 2018, 17:22

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium

Post autor: Masmix21 » 20 kwie 2018, 17:53

Mam pytanie odnośnie karty: "Królewski Basen". O dokładnie o zdanie "Usuń z niej dobra wydane na aktywację". W przypadku czyszczenia na przykład Zamku po dwukrotnej aktywacji przez Basen wydaje mi się że prawidłowo powinno się usunąć jednego robotnika zamiast dwóch.

1) Słowo "(...)aktywację." jest w liczbie pojedynczej. Jedną aktywację. Dwie aktywacje - ę zmienia się na e.
2) Gdyby ta karta działała tak że wydaję 2 złota w celu czyszczenia Zamku to dostałbym aż 6 kart ( używam 2 robotników - czyszczenie - 2 robotników - czyszczenie - 2 robotników) co jest moim zdaniem zbyt mocne.

Skłaniam się więc ku zasadzie że Królewski Basen czyści jedną wykonaną akcję za 1 sztukę złota.
Jak sądzicie? Wiem że niektórzy uważają że Basen ma prawo wyczyścić całkowicie kartę z akcją aktywowaną 2 razy.
Jest jakieś oficjalne FAQ ? Może macie jakiś kontakt do Portalgames żebym mógłbym o to dopytać ? Czy istnieje miejsce w którym można znaleźć opis tej karty w języku angielskim ? Może by to nieco rozjaśniło. Ja tej karty po angielsku w internecie nie znalazłem :)

EDIT: Znalazłem opis po angielsku : Spend 1 (gold) to choose one other of your ACTION (location). Discard Goods spent to activate it. You may activate the (location) again. May be activated twice.

Nic to nie rozjaśniło. Chciałbym wiedzieć na 100% jak to powinno być :)

Nitshu
Posty: 4
Rejestracja: 02 kwie 2018, 17:06

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium

Post autor: Nitshu » 16 maja 2018, 12:06

Mam pytanie do jednej z kart produkcyjnych dodatku trzej przyjaciele z boiska. Nie pamiętam jak się nazywa ale brzmi "produkcyjna: za każdy BIAŁY zestaw w twoim imperium możesz wymienić 1 żeton podstawowej technologi na 1 żeton zaawansowanej technologi".
1. Czy mogę wymieniać żetony które są położone już na lokacjach czy tylko wymieniam żetony ze swoich zasobów ogólnych?
2. Czy kolejność dobierania zasobów z produkcji ma w tym przypadku znaczenie? Ponieważ na początku rozpatrywania produkcji mogę nie mieć żadnych żetonów podstawowej technologii do wymiany na ręce ale pod koniec fazy produkcji może mi się już jakiś "wytworzyć" i czy mogę go wtedy zamienić.

Fungal
Posty: 22
Rejestracja: 02 lip 2016, 19:48

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium

Post autor: Fungal » 16 maja 2018, 19:24

Masmix21 pisze:
20 kwie 2018, 17:53
Mam pytanie odnośnie karty: "Królewski Basen". O dokładnie o zdanie "Usuń z niej dobra wydane na aktywację". W przypadku czyszczenia na przykład Zamku po dwukrotnej aktywacji przez Basen wydaje mi się że prawidłowo powinno się usunąć jednego robotnika zamiast dwóch.
1) Słowo "(...)aktywację." jest w liczbie pojedynczej. Jedną aktywację. Dwie aktywacje - ę zmienia się na e.
2) Gdyby ta karta działała tak że wydaję 2 złota w celu czyszczenia Zamku to dostałbym aż 6 kart ( używam 2 robotników - czyszczenie - 2 robotników - czyszczenie - 2 robotników) co jest moim zdaniem zbyt mocne.
EDIT: Znalazłem opis po angielsku : Spend 1 (gold) to choose one other of your ACTION (location). Discard Goods spent to activate it. You may activate the (location) again. May be activated twice.
Za jedną sztukę złota usuwasz wszystkie dobra wydane na wszystkie akcje z budynku z akcją. Zagranie podane w Twoim przykładzie nie jest wcale takie zbyt mocne. Gdyby stosować Twoją interpretację to za 4 ludzi i 2 złota otrzymałbyś 4 karty. Dodatkowo trzeba pamiętać, że musisz mieć do tego te 2 odpowiednie budynki. Tymczasem każdy gracz mając 8 robotników może dociągnąć taką samą liczbę 4 kart i to bez odpowiednich budynków. Twój zysk względem niego byłby więc marginalny.

Jest więc tak, że w podanym przypadku gracz otrzyma 6 kart za 6 robotników i 2 złota (oczywiście na przestrzeni kilku tur), podczas gdy przeciwnik musiałby wydać na ten sam efekt 12 robotników. Tutaj zysk względem poniesionego kosztu wygląda już lepiej, ale wcale nie jest to zbyt mocne.
Nitshu pisze:
16 maja 2018, 12:06
Mam pytanie do jednej z kart produkcyjnych dodatku trzej przyjaciele z boiska. Nie pamiętam jak się nazywa ale brzmi "produkcyjna: za każdy BIAŁY zestaw w twoim imperium możesz wymienić 1 żeton podstawowej technologi na 1 żeton zaawansowanej technologi".
1. Czy mogę wymieniać żetony które są położone już na lokacjach czy tylko wymieniam żetony ze swoich zasobów ogólnych?
2. Czy kolejność dobierania zasobów z produkcji ma w tym przypadku znaczenie? Ponieważ na początku rozpatrywania produkcji mogę nie mieć żadnych żetonów podstawowej technologii do wymiany na ręce ale pod koniec fazy produkcji może mi się już jakiś "wytworzyć" i czy mogę go wtedy zamienić.
1. Można wymienić tylko żetony z zasobów ogólnych.
2. Kolejność w takim przypadku ma znaczenie ale zgodnie z zasadami każdy gracz może samodzielnie zdecydować o kolejności w jakiej produkują jego budynki produkcyjne. W związku z tym nic nie stoi na przeszkodzie aby najpierw wyprodukować żetony podstawowe innymi budynkami. Następnie na koniec fazy produkcji można wykonać produkcję opisanego budynku co skutkować będzie zamianą odpowiedniej liczby żetonów podstawowych na te zaawansowane.

Nitshu
Posty: 4
Rejestracja: 02 kwie 2018, 17:06

Re: Osadnicy: Narodziny Imperium

Post autor: Nitshu » 24 maja 2018, 13:22

michaland1 pisze:
30 gru 2017, 23:32
Witam wszystkich. Na wstępie jeśli już takie pytanie było to przepraszam.

1) Czy grając Barbarzyńcami gdy chcę (za pomocą karty HOŁOTA) splądrować własną lokację zwykłą ale leży na niej tarcza to mogę to zrobić tak jak by jej nie było? Jeśli tak to rozumiem, że tarcza przepada? - już doczytałem. Tarcza nie działa przy akcji karty HOŁOTA

2) Czy grając Barbarzyńcami gdy chcę splądrować za pomocą katy (użyj 1/2 mieczy aby splądrować własną kartę lub lokację przeciwnika...), ale przeciwnik ma na karcie tarczę to mogę to zrobić za opisane 2 miecze, 3, czy wcale?

3) Czy grając Barbarzyńcami gdy chcę (za pomocą karty) splądrować własną lokację zwykłą, której treść mówi że za plądrowanie otrzymuję 1PZ (karta NAPAŚĆ), to za plądrowanie tej karty otrzymam jeszcze ten 1PZ z cechy plądrowanej karty czy już nie?

4) Czy mogę podczas jednego mojego ruchu wykonać akcję i po niej powiedzieć od razu pas, czy żeby spasować muszę czekać na mój następny ruch?

Z góry dziękuję za pomoc...na razie jak widać się wgryzam w Barbarzyńców :)
Czy potwierdzi ktoś jeszcze odpowiedz na pyt. nr 3?
Fungal napisał: "3. Jeśli chodzi o sytuację w której za pomocą akcji z "Hołoty" plądrujesz swoją lokację zwykłą "Szubienice', to za plądrowanie otrzymasz 1 PZ."
Mnie się wydaje, że najpierw plądrujemy a potem zbieramy profity z kart dających 1PZ za plądrowanie. W tym przypadku plądrowana karta nie dawałaby już 1PZ.
Jak myślicie?

ODPOWIEDZ