Inis

Masz pytanie o zasady jakiejś gry - zamiast pisać na forum ogólnym, napisz osobnego posta na tym podforum. Uwaga! W tytule wątku podaj nazwę gry (i krótko czego dotyczy pytanie)!
Awatar użytkownika
konrad.rymczak
Użytkownik wspierający
Posty: 716
Rejestracja: 26 cze 2016, 14:09

Re: Inis

Post autor: konrad.rymczak » 10 maja 2018, 19:18

W kwestii timingu - wyobraź sobie, że po każdym etapie akcji pytasz "czy ktoś chce zagrać kartę".
Czyli:
1. Zagrywasz kartę, która spowoduje konflikt, kładziesz ją na stół - pytasz: "czy ktoś chce zagrać kartę".
2. Przesuwasz klany na teren przeciwnika (o ile karta na to pozwala - pytasz: "czy ktoś chce zagrać kartę".
banialuk pisze:
10 maja 2018, 18:44
Który fragment o tym mówi?
Ten na karcie "Rozpocznijcie rozstrzyganie Konfliktu od tego gracza".
Ta karta nie łączy się z festiwalem - w festiwalu jest mowa o inicjatorze (ta rola jest niezmienna), a karta o której mówisz zmienia prowokatora.
Kolekcja | Kupię: Ginkgopolis (z dodatkiem) | Sprzedam: Projekt Gaja PL (folia), Alien Frontiers 4th | ilość czy liczba

Awatar użytkownika
banialuk
Użytkownik wspierający
Posty: 122
Rejestracja: 16 lut 2017, 15:33
Lokalizacja: Wadowice

Re: Inis

Post autor: banialuk » 10 maja 2018, 19:50

W kwestii timingu - wyobraź sobie, że po każdym etapie akcji pytasz "czy ktoś chce zagrać kartę".
Czyli:
1. Zagrywasz kartę, która spowoduje konflikt, kładziesz ją na stół - pytasz: "czy ktoś chce zagrać kartę".
2. Przesuwasz klany na teren przeciwnika (o ile karta na to pozwala - pytasz: "czy ktoś chce zagrać kartę".
Chyba nie do końca zrozumiałeś o co mi chodzi. Mnie nie chodzi o ogólne działanie kart z Triskelionem tylko o niefortunny zapis na tej konkretnej karcie. Napisałem:
1. Troszkę kłopotliwa jest kwestia timingu. Sama karta określa moment zagrania "Po tym, jak rozpoczęto rozstrzyganie Konfliktu na Pogórzach:". Następnie w samym działaniu mamy "Rozpocznijcie rozstrzyganie konfliktu od tego przeciwnika/gracza". Gdyby się sugerować tym pierwszym zdaniem to temat mamy załatwiony, bo prowokatora wskazujemy, kiedy rozpoczyna się konflikt.
Mamy warunek zagrania karty i jej działanie. Parafrazując treść karty: Po tym jak rozpoczęto rozstrzyganie Konfliktu, rozpocznijcie rozstrzyganie konfliktu... Jako że, prowokatora wskazujemy, kiedy rozpoczyna się konflikt, taki zapis powoduje małe zakłopotanie. Być może moje czepialstwo.

Który fragment o tym mówi?

Ten na karcie "Rozpocznijcie rozstrzyganie Konfliktu od tego gracza".
Ta karta nie łączy się z festiwalem - w festiwalu jest mowa o inicjatorze (ta rola jest niezmienna), a karta o której mówisz zmienia prowokatora.
Z tym się kompletnie nie zgadzam.
Nadal w treści nie widzę wskazania prowokatora. Zerknij na przykład na karty Watażka lub Morrigan. Jest tam konkretne wskazanie, kto jest prowokatorem. I to samo mamy w instrukcji. Prowokatorem jest wkraczający, a jeżeli konflikt inicjuje karta, określa to jej treść.
Ponadto w instrukcji mamy napisane, że rozpatrywanie konfliktów składa się z dwóch etapów:
1. Cytadele.
2. Rozstrzygnięcie.

Nie widzę innej możliwości niż określenie prowokatora przed chowaniem się do cytadeli. I teraz mamy naszą kartę. Możemy ją zagrać dopiero po etapie "Cytadele"? Przecież w treści mamy bardzo konkretnie "Po tym jak rozpoczęto rozstrzyganie..." Nie rozpatrywanie. Rozstrzyganie, czyli jeden z dwóch etapów rozpatrywania konfliktu.

Awatar użytkownika
Dr. Nikczemniuk
Użytkownik wspierający
Posty: 1239
Rejestracja: 19 paź 2016, 13:39

Re: Inis

Post autor: Dr. Nikczemniuk » 10 maja 2018, 20:02

banialuk pisze:
10 maja 2018, 18:44
Który fragment o tym mówi?
No chyba że się mylę, ale...
Kto rozpoczyna rozstrzyganie konfliktu? Prowokator tak?
Karta Pogórza mówi: "Rozpocznijcie rozstrzyganie konfliktu od tego gracza". Skoro on zaczyna to czy automatycznie nie jest prowokatorem?

Awatar użytkownika
banialuk
Użytkownik wspierający
Posty: 122
Rejestracja: 16 lut 2017, 15:33
Lokalizacja: Wadowice

Re: Inis

Post autor: banialuk » 10 maja 2018, 20:06

Dr. Nikczemniuk pisze:
10 maja 2018, 20:02
banialuk pisze:
10 maja 2018, 18:44
Który fragment o tym mówi?
No chyba że się mylę, ale...
Kto rozpoczyna rozstrzyganie konfliktu? Prowokator tak?
Karta Pogórza mówi: "Rozpocznijcie rozstrzyganie konfliktu od tego gracza". Skoro on zaczyna to czy automatycznie nie jest prowokatorem?
No to jeszcze raz.
Nadal w treści nie widzę wskazania prowokatora. Zerknij na przykład na karty Watażka lub Morrigan. Jest tam konkretne wskazanie, kto jest prowokatorem. I to samo mamy w instrukcji. Prowokatorem jest wkraczający, a jeżeli konflikt inicjuje karta, określa to jej treść.
Ponadto w instrukcji mamy napisane, że rozpatrywanie konfliktów składa się z dwóch etapów:
1. Cytadele.
2. Rozstrzygnięcie.

Nie widzę innej możliwości niż określenie prowokatora przed chowaniem się do cytadeli. I teraz mamy naszą kartę. Możemy ją zagrać dopiero po etapie "Cytadele"? Przecież w treści mamy bardzo konkretnie "Po tym jak rozpoczęto rozstrzyganie..." Nie rozpatrywanie. Rozstrzyganie, czyli jeden z dwóch etapów rozpatrywania konfliktu.
Będę się upierał, że instrukcja mówi co innego.

Awatar użytkownika
Dr. Nikczemniuk
Użytkownik wspierający
Posty: 1239
Rejestracja: 19 paź 2016, 13:39

Re: Inis

Post autor: Dr. Nikczemniuk » 10 maja 2018, 20:07

Rozpatrywanie konfliktu jest po akcji cytadela.

Awatar użytkownika
banialuk
Użytkownik wspierający
Posty: 122
Rejestracja: 16 lut 2017, 15:33
Lokalizacja: Wadowice

Re: Inis

Post autor: banialuk » 10 maja 2018, 20:11

Dr. Nikczemniuk pisze:
10 maja 2018, 20:07
Rozpatrywanie konfliktu jest po akcji cytadela.


Rozpatrywanie konfliktu:
1. Cytadela.
2. Rozstrzygnięcie konfliktu.

Trzymając się terminologii z polskiej instrukcji, kartę pogórza możemy zagrać po Cytadelach.

Awatar użytkownika
Dr. Nikczemniuk
Użytkownik wspierający
Posty: 1239
Rejestracja: 19 paź 2016, 13:39

Re: Inis

Post autor: Dr. Nikczemniuk » 10 maja 2018, 20:14

banialuk pisze:
10 maja 2018, 20:11
Dr. Nikczemniuk pisze:
10 maja 2018, 20:07
Rozpatrywanie konfliktu jest po akcji cytadela.


Rozpatrywanie konfliktu:
1. Cytadela.
2. Rozstrzygnięcie konfliktu.

Trzymając się terminologii z polskiej instrukcji, kartę pogórza możemy zagrać po Cytadelach.
Tak, ta karta pozwala zmienić obecnego prowokatora na innego.
Ostatnio zmieniony 10 maja 2018, 20:21 przez Dr. Nikczemniuk, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
konrad.rymczak
Użytkownik wspierający
Posty: 716
Rejestracja: 26 cze 2016, 14:09

Re: Inis

Post autor: konrad.rymczak » 10 maja 2018, 20:16

banialuk pisze:
10 maja 2018, 19:50
Chyba nie do końca zrozumiałeś o co mi chodzi. Mnie nie chodzi o ogólne działanie kart z Triskelionem tylko o niefortunny zapis na tej konkretnej karcie. Napisałem:
1. Troszkę kłopotliwa jest kwestia timingu. Sama karta określa moment zagrania "Po tym, jak rozpoczęto rozstrzyganie Konfliktu na Pogórzach:". Następnie w samym działaniu mamy "Rozpocznijcie rozstrzyganie konfliktu od tego przeciwnika/gracza". Gdyby się sugerować tym pierwszym zdaniem to temat mamy załatwiony, bo prowokatora wskazujemy, kiedy rozpoczyna się konflikt.
Mamy warunek zagrania karty i jej działanie. Parafrazując treść karty: Po tym jak rozpoczęto rozstrzyganie Konfliktu, rozpocznijcie rozstrzyganie konfliktu... Jako że, prowokatora wskazujemy, kiedy rozpoczyna się konflikt, taki zapis powoduje małe zakłopotanie. Być może moje czepialstwo.
Zrozumiałem - konflikt się zaczyna kiedy zajdą ku temu przesłanki (np. przemieszczenie klanu).
Triskeliony zaburzają naturalny porządek akcji. Podobnie kopalnia żelaza modyfikuje akcję ataku, tak tutaj modyfikujesz pewien etap akcji.

Z tym się kompletnie nie zgadzam.
Nadal w treści nie widzę wskazania prowokatora.
W PL nie, w EN masz:
choose 1 player with 1 or more exposed clans; this player becomes clash instigator
i
HIGHLANDS + FESTIVAL: The Highlands card lets you change the “Instigator” of a clash,
but the Festival refers to the Initiator of a clash. The player who Initiates the clash loses
a clan, Highlands does not change this.
I tak jest po cytadeli (odpowiedź od autora gry):
Highlands
At the beginning of the resolution of a clash on the highlands:
Choose a player with at least one exposed clan. Begin the clash resolution with that player.

So to answer your question:
Resolution is step 2 of the clash, after step 1-Citadels.
Kolekcja | Kupię: Ginkgopolis (z dodatkiem) | Sprzedam: Projekt Gaja PL (folia), Alien Frontiers 4th | ilość czy liczba

Awatar użytkownika
banialuk
Użytkownik wspierający
Posty: 122
Rejestracja: 16 lut 2017, 15:33
Lokalizacja: Wadowice

Re: Inis

Post autor: banialuk » 10 maja 2018, 21:21

konrad.rymczak pisze:
10 maja 2018, 20:16
banialuk pisze:
10 maja 2018, 19:50

Z tym się kompletnie nie zgadzam.
Nadal w treści nie widzę wskazania prowokatora.
W PL nie, w EN masz:
choose 1 player with 1 or more exposed clans; this player becomes clash instigator
i
HIGHLANDS + FESTIVAL: The Highlands card lets you change the “Instigator” of a clash,
but the Festival refers to the Initiator of a clash. The player who Initiates the clash loses
a clan, Highlands does not change this.
I tak jest po cytadeli (odpowiedź od autora gry):
Highlands
At the beginning of the resolution of a clash on the highlands:
Choose a player with at least one exposed clan. Begin the clash resolution with that player.

So to answer your question:
Resolution is step 2 of the clash, after step 1-Citadels.
I to jest dla mnie konkretna odpowiedź. Dziękuję.
Wracając do moich wątpliwości, które rozpoczęły całą dyskusję:
Zaintrygowała mnie wypowiedź dotycząca karty Pogórza z ogólnego wątku o Inis:

Jest też drugie użycie tej karty - wskazać przeciwnika, którego chcemy całkowicie wykurzyć z regionu(z reguły po to, aby pozbawić go spełnienia warunku zwycięstwa) - wskazujesz go jako prowokatora, a ten nie może schować się do cytadeli :)

Zastanawiam się, czy to zagranie jest zgodne z zasadami.
To zagranie było wbrew zasadom, bo zagranie karty i zmiana prowokatora następuję już po etapie Cytadel.

Jakby nie było, informacja o zmianie prowokatora powinna się znaleźć na karcie, tak jak ma to miejsce na kartach w wersji EN. Jest ku temu dobra okazja, skoro karta i tak ma być poprawiana. Nie widzę jakiegoś wielkiego potencjału w zmianie prowokatora na tym etapie konfliktu , ale biorąc pod uwagę potencjalne dodatki do gry, może to mieć duże znaczenie. I cały czas upieram się że zmiana prowokatora to nie to samo co zmiana gracza od którego rozpoczynamy rozstrzyganie konfliktu. To powinno wynikać z opisu karty i cieszę się, że konrad.rymczak to wyjaśnił na przykładzie angielskiej karty.

Awatar użytkownika
konrad.rymczak
Użytkownik wspierający
Posty: 716
Rejestracja: 26 cze 2016, 14:09

Re: Inis

Post autor: konrad.rymczak » 10 maja 2018, 21:40

banialuk pisze:
10 maja 2018, 21:21
Wracając do moich wątpliwości, które rozpoczęły całą dyskusję:
Zaintrygowała mnie wypowiedź dotycząca karty Pogórza z ogólnego wątku o Inis:

Jest też drugie użycie tej karty - wskazać przeciwnika, którego chcemy całkowicie wykurzyć z regionu(z reguły po to, aby pozbawić go spełnienia warunku zwycięstwa) - wskazujesz go jako prowokatora, a ten nie może schować się do cytadeli :)

Zastanawiam się, czy to zagranie jest zgodne z zasadami.
To zagranie było wbrew zasadom, bo zagranie karty i zmiana prowokatora następuję już po etapie Cytadel.

Jakby nie było, informacja o zmianie prowokatora powinna się znaleźć na karcie, tak jak ma to miejsce na kartach w wersji EN. Jest ku temu dobra okazja, skoro karta i tak ma być poprawiana. Nie widzę jakiegoś wielkiego potencjału w zmianie prowokatora na tym etapie konfliktu , ale biorąc pod uwagę potencjalne dodatki do gry, może to mieć duże znaczenie. I cały czas upieram się że zmiana prowokatora to nie to samo co zmiana gracza od którego rozpoczynamy rozstrzyganie konfliktu. To powinno wynikać z opisu karty i cieszę się, że konrad.rymczak to wyjaśnił na przykładzie angielskiej karty.
Na karcie angielskiej jest błąd niestety (chociaż dużo nie zmienia).
Poprawne tłumaczenie z francuskiego
Au début de la résolution d’un conflit sur le Plateau :
Choisir un joueur ayant au moins 1 Clan engagé : ce joueur est
le joueur actif au début de la résolution de ce conflit
to
At the beginning of the resolution of a clash on the highlands:
Choose a player with at least one exposed clan. Begin the clash resolution with that player.
Co to oznacza w praktyce?
  • nie wpływa na festiwal (jednoznacznie)
  • kartę można zagrać na początku "ROZSTRZYGNIĘCIA", czyli po cytadelach
  • ten kto rozpoczął konflikt nie może się schować do cytadeli
  • zmienia się osoba, która wykona pierwszą akcję po etapie "cytadele"
  • nie jest możliwa sytuacja opisana w Twoim cytacie, czyli: "wskazujesz go jako prowokatora, a ten nie może schować się do cytadeli"
Poprawiona karta(y) przez Portal wydaje się ok:
http://portalgames.pl/pl/inis-bledy-na- ... oprawione/
Kolekcja | Kupię: Ginkgopolis (z dodatkiem) | Sprzedam: Projekt Gaja PL (folia), Alien Frontiers 4th | ilość czy liczba

Awatar użytkownika
Dr. Nikczemniuk
Użytkownik wspierający
Posty: 1239
Rejestracja: 19 paź 2016, 13:39

Re: Inis

Post autor: Dr. Nikczemniuk » 11 maja 2018, 06:26

Karta akcji Cytadela:
"Umieść 1 Cytadelę na Terenie, na którym jesteś obecny. Jeśli karta Przewagi tego Terenu nie została jeszcze zagrana, weź ją na rękę."
Mam wziąć kartę Przewagi na rękę ale skąd? Nie jest to doprecyzowane, rozumiem że z ręki innego gracza, czy tak?
Z drugiej strony jeśli na danym terenie nie było przewagi to ta karta Przewagi może leżeć na stole (odkryta bo nikt jej nie zagrał ani nie wziął) i też nie jest zagrana.
I tu znowu pytania, skąd ją brać: ze stołu? z ręki innego gracza? czy też obie opcje są dostępne?

Awatar użytkownika
konrad.rymczak
Użytkownik wspierający
Posty: 716
Rejestracja: 26 cze 2016, 14:09

Re: Inis

Post autor: konrad.rymczak » 11 maja 2018, 07:20

Dr. Nikczemniuk pisze:
11 maja 2018, 06:26
Karta akcji Cytadela:
"Umieść 1 Cytadelę na Terenie, na którym jesteś obecny. Jeśli karta Przewagi tego Terenu nie została jeszcze zagrana, weź ją na rękę."
Mam wziąć kartę Przewagi na rękę ale skąd? Nie jest to doprecyzowane, rozumiem że z ręki innego gracza, czy tak?
Z drugiej strony jeśli na danym terenie nie było przewagi to ta karta Przewagi może leżeć na stole (odkryta bo nikt jej nie zagrał ani nie wziął) i też nie jest zagrana.
I tu znowu pytania, skąd ją brać: ze stołu? z ręki innego gracza? czy też obie opcje są dostępne?
Obie opcje są dostępne.
Kolekcja | Kupię: Ginkgopolis (z dodatkiem) | Sprzedam: Projekt Gaja PL (folia), Alien Frontiers 4th | ilość czy liczba

Awatar użytkownika
DarkSide
Użytkownik wspierający
Posty: 2387
Rejestracja: 07 sty 2013, 15:12
Lokalizacja: Poznań

Re: Inis

Post autor: DarkSide » 11 maja 2018, 09:05

Też nad tym się zastanawiałem wczoraj. Z drugiej strony zwykle w grach karcianych sformułowanie "weź na rękę" najczęściej używane jest w kontekście wzięcia ze stołu/stosu. Natomiast osobno funkcjonuje coś w stylu "zabierz przeciwnikowi (np z ręki/z jego talii)". Stąd też miałem wątpliwości.
konrad.rymczak Czy to oficjalna wykładnia z jakiegoś FAQ lub z BGG?

To ja mam inne pytanie: czy jeden gracz może w danym momencie zagrać jeden po drugim dwa Triskeliony (np w czasie konfliktu)? Jeśli oba spełniają warunek momentu zagrania.
Moje gry || Sprzedam
-------------------------------------

Awatar użytkownika
konrad.rymczak
Użytkownik wspierający
Posty: 716
Rejestracja: 26 cze 2016, 14:09

Re: Inis

Post autor: konrad.rymczak » 11 maja 2018, 09:22

DarkSide pisze:
11 maja 2018, 09:05
Też nad tym się zastanawiałem wczoraj. Z drugiej strony zwykle w grach karcianych sformułowanie "weź na rękę" najczęściej używane jest w kontekście wzięcia ze stołu/stosu. Natomiast osobno funkcjonuje coś w stylu "zabierz przeciwnikowi (np z ręki/z jego talii)". Stąd też miałem wątpliwości.
konrad.rymczak Czy to oficjalna wykładnia z jakiegoś FAQ lub z BGG?
Wszystko co napisałem w tym temacie jest oficjalnie potwierdzone przez autora gry.
CITADEL: You can take a face-up Advantage card or one in the hand of another player.
DarkSide pisze:
11 maja 2018, 09:05
To ja mam inne pytanie: czy jeden gracz może w danym momencie zagrać jeden po drugim dwa Triskeliony (np w czasie konfliktu)? Jeśli oba spełniają warunek momentu zagrania.
Nie ma limitu - możesz zagrać dowolną liczbę kart jeśli opis na to pozwala.
Kolekcja | Kupię: Ginkgopolis (z dodatkiem) | Sprzedam: Projekt Gaja PL (folia), Alien Frontiers 4th | ilość czy liczba

Awatar użytkownika
DarkSide
Użytkownik wspierający
Posty: 2387
Rejestracja: 07 sty 2013, 15:12
Lokalizacja: Poznań

Re: Inis

Post autor: DarkSide » 14 maja 2018, 07:59

To ja jeszcze pomęczę tego Geisa :twisted:
Gracz A zagrywa kartę Akcji, a gracz B odpala Geisa i teraz która z sytuacji jest prawidłowa:

A) Ponieważ Geis anuluje tylko efekt karty Akcji, ale sam fakt zagrania karty Akcji miał miejsce, to gracz A może zagrać kartę(y) Przewagi lub Eposu, które można odpalić gdy została zagrana karta Akcji.

B) Gracz A został całkowicie zablokowany i nie może w/w kart Przewagi/Eposu zagrywać. W zasadzie kończy się kolejka gracza A.

C) Gracz A zagrywa w/w karty Przewagi/Eposu, ale ich efekty są anulowane również (bo wynikają z anulowania karty Akcji która je uaktywniała). Karta Przewagi ląduje na stole jako zagrana ale bez efektu, a karta Eposu na stosie zagranych.
Kwestia opcji C to to kiedy dokładnie gracz B deklaruje zagranie Geisa. Czy od razu po zagraniu karty Akcji, czy dopiero jak gracz A "się rozpędzi" i powykłada wszystkie karty i będzie chciał zakończyć swój ruch.
Moje gry || Sprzedam
-------------------------------------

Awatar użytkownika
vinnichi
Użytkownik wspierający
Posty: 1401
Rejestracja: 17 sty 2014, 00:16
Lokalizacja: Lublin

Re: Inis

Post autor: vinnichi » 14 maja 2018, 09:05

gdzieś w instrukcji jest adnotacja że karta Geis zaczyna działać po tym jak gracz zadeklaruje konkretnie jakie działanie chce zrobić, czyli w tym przypadku że chciałbym wziąść kartę eposu i wtedy jest blokowany – nie bierze karty, odrzuca swoją ale tak karta liczy się jako zagrana na potrzeby efektów innych kart (np. regionów), czyli została zagrana bez efektu.

mnie natomiast zastanawia w rozgrywce 2 osobowej sens karty Watażka (efekt triskeliona), która po zagranym manewrze pozwala dostawić ludzika i wybrać kto wykonuje kolejny manewr. Co mi da że po wykoanym ataku powiedzmy stracę ludzika i zagram tą kartę żeby go odzyskać? Równie dobrze mogę po prostu odrzucić tą kartę żeby ludzika obronić. Chyba że chodzi o manewr wycofania, kiedy przeciwnik się wycofuje ja jeszcze sobie dokładam ludzika, bo druga część działania czyli wybór osoby która jako następna wykona manewr nie bardzo przy dwóch osobach ma sens.
Zbieranina

BGG: "Every hipster wants to choose an option not listed in any poll..."

deco200
Posty: 59
Rejestracja: 30 kwie 2017, 23:12

Re: Inis

Post autor: deco200 » 14 maja 2018, 09:12

DarkSide pisze:
10 maja 2018, 17:04
2. Zagrywam kartę, która mówi że jak odrzucę jakąś kartę Akcji, to mogę wziąć kartę Eposu. Przeciwnik zagrywa Geisa. Czy zatem tracę 2 karty, ale nie zyskuję eposu, czy tracę tylko kartę inicjującą akcję, a tej którą planowałem odrzucić nie tracę?
Tracisz 1 kartę - Epos za kartę akcji = nie masz karty eposu, nie tracisz karty. Geis anuluje każde działanie karty.
W tym przypadku chcialem jeszcze na wszelki wypadek rozjasnic to co napisal kolega, karte inicjujaca akcje tez oczywiscie tracisz, bo Geis anuluje dzialanie karty, ale ta karta traktowana jest jakor rozpatrzona i odrzucana z gry, wiec tracisz inicjujaca karte akcji, karty eposu w ogole nie bierzesz, a karty, ktora planowales odrzucic, nie tracisz.

Awatar użytkownika
Chaaber
Użytkownik wspierający
Posty: 1016
Rejestracja: 29 sty 2014, 22:03
Lokalizacja: Wroclaw

Re: Inis

Post autor: Chaaber » 14 maja 2018, 10:59

GEIS anuluje jedną kartę, także albo anulujesz pierwszą zagraną i reszta wraca na rękę przeciwnika. Także odpowiedź A w Twoim przypadku :)
Mam || Zagram || Chcę mieć!!!
Oferuję stały rabat 10% w Planszostrefie i 6% w 3trolle.pl.
Wg mojej siostry jednym z surowców w 7 cudach jest... DYWAN!

Awatar użytkownika
warlock
Użytkownik wspierający
Posty: 2961
Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
Lokalizacja: Lublin

Re: Inis

Post autor: warlock » 14 maja 2018, 22:50

Niektóre karty mówią "umieść swój klan", inne zaś "umieść klan". Czy to jest skrót myślowy, czy celowy zabieg? Wolno mi po zagraniu karty "umieść klan" umieścić gdzieś klan przeciwnika z jego rezerwy? (w pewnych przypadkach może to być użyteczne, np. w sytuacji, gdy chcemy żeby rywale remisowali między sobą o zostanie wodzem na jakimś terenie).
Gry w kolekcji
http://kawanaplansze.znadplanszy.pl/ - moje recenzje gier. Najnowsze wpisy: Targi, Brass, Wojna o Pierścień

Awatar użytkownika
Yavi
Użytkownik wspierający
Posty: 3111
Rejestracja: 08 lut 2013, 11:34
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Re: Inis

Post autor: Yavi » 14 maja 2018, 23:17

warlock pisze:
14 maja 2018, 22:50
Niektóre karty mówią "umieść swój klan", inne zaś "umieść klan". Czy to jest skrót myślowy, czy celowy zabieg? Wolno mi po zagraniu karty "umieść klan" umieścić gdzieś klan przeciwnika z jego rezerwy? (w pewnych przypadkach może to być użyteczne, np. w sytuacji, gdy chcemy żeby rywale remisowali między sobą o zostanie wodzem na jakimś terenie).
Ramka na stronie 7:
When a player plays a card that states “place 1
clan,” he takes these clans from his own reserve,
not from another player’s reserve.
W angielskiej wersji też pojawiały się chyba dwie formy - wydaje mi się, że umknęło to korekcie.
Paperback - recenzja na blogu Planszówki we dwoje
Kroniki zbrodni - recenzja na blogu Planszówki we dwoje

Pytania o zasady - grupa na Facebooku

Awatar użytkownika
warlock
Użytkownik wspierający
Posty: 2961
Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
Lokalizacja: Lublin

Re: Inis

Post autor: warlock » 14 maja 2018, 23:26

Jak ja nie trawię, gdy ultra istotne reguły włożone są na margines pomiędzy bloczki z przykładami :). Wielkie dzięki, stoi to jak byk w instrukcji tak naprawdę ;). Ale nie lubię braku konsekwencji w wordingu w grach opartych na kratach.
Gry w kolekcji
http://kawanaplansze.znadplanszy.pl/ - moje recenzje gier. Najnowsze wpisy: Targi, Brass, Wojna o Pierścień

Deathhammer
Użytkownik wspierający
Posty: 209
Rejestracja: 03 sty 2014, 22:41

Re: Inis

Post autor: Deathhammer » 17 maja 2018, 18:17

vinnichi pisze:
14 maja 2018, 09:05
gdzieś w instrukcji jest adnotacja że karta Geis zaczyna działać po tym jak gracz zadeklaruje konkretnie jakie działanie chce zrobić, czyli w tym przypadku że chciałbym wziąść kartę eposu i wtedy jest blokowany – nie bierze karty, odrzuca swoją ale tak karta liczy się jako zagrana na potrzeby efektów innych kart (np. regionów), czyli została zagrana bez efektu.

mnie natomiast zastanawia w rozgrywce 2 osobowej sens karty Watażka (efekt triskeliona), która po zagranym manewrze pozwala dostawić ludzika i wybrać kto wykonuje kolejny manewr. Co mi da że po wykoanym ataku powiedzmy stracę ludzika i zagram tą kartę żeby go odzyskać? Równie dobrze mogę po prostu odrzucić tą kartę żeby ludzika obronić. Chyba że chodzi o manewr wycofania, kiedy przeciwnik się wycofuje ja jeszcze sobie dokładam ludzika, bo druga część działania czyli wybór osoby która jako następna wykona manewr nie bardzo przy dwóch osobach ma sens.
Cały sens tej karty polega na tym, że możesz wskazać siebie jako osobę wykonującą następny manewr. Najbardziej rozsądne jest więc zagranie jej po własnym manewrze ataku, dzięki czemu dostawisz nowy klan i wykonasz kolejny atak, czyli dwa ataki z rzędu. A to już jest bardzo silna zdolność :)

co do Highlands - dzięki za wyjaśnienie. Wygląda na to, że graliśmy źle. Szkoda, bo eliminuje to możliwość ciekawych zagrań, ale cóż - zasady to zasady.

Awatar użytkownika
vinnichi
Użytkownik wspierający
Posty: 1401
Rejestracja: 17 sty 2014, 00:16
Lokalizacja: Lublin

Re: Inis

Post autor: vinnichi » 17 maja 2018, 18:22

O dzięki tego nie skumałem!!
Zbieranina

BGG: "Every hipster wants to choose an option not listed in any poll..."

Sebs
Użytkownik wspierający
Posty: 256
Rejestracja: 07 wrz 2012, 22:36
Lokalizacja: Mielec

Re: Inis

Post autor: Sebs » 21 maja 2018, 20:07

Szybkie pytanie. Czy wchodzac na terytorium za pomoca karty "z mieczykami" MUSZE wywolac konflik czy jest to opcjonalne?

Awatar użytkownika
konrad.rymczak
Użytkownik wspierający
Posty: 716
Rejestracja: 26 cze 2016, 14:09

Re: Inis

Post autor: konrad.rymczak » 21 maja 2018, 22:03

Sebs pisze:
21 maja 2018, 20:07
Szybkie pytanie. Czy wchodzac na terytorium za pomoca karty "z mieczykami" MUSZE wywolac konflik czy jest to opcjonalne?
Musisz.
Kolekcja | Kupię: Ginkgopolis (z dodatkiem) | Sprzedam: Projekt Gaja PL (folia), Alien Frontiers 4th | ilość czy liczba

ODPOWIEDZ