Keyflower

Masz pytanie o zasady jakiejś gry - zamiast pisać na forum ogólnym, napisz osobnego posta na tym podforum. Uwaga! W tytule wątku podaj nazwę gry (i krótko czego dotyczy pytanie)!
Awatar użytkownika
RunMan
Użytkownik wspierający
Posty: 1270
Rejestracja: 20 cze 2011, 12:40

Re: Keyflower

Post autor: RunMan » 20 sty 2018, 15:16

Wysypuję meeple do wieczka pudełka, wyławiam te kilka zielonych i przesypuję z powrotem. Chwila roboty.
BGG | SPRZEDAM | 6% 3Trolle

Awatar użytkownika
Dr. Nikczemniuk
Użytkownik wspierający
Posty: 1275
Rejestracja: 19 paź 2016, 13:39

Re: Keyflower

Post autor: Dr. Nikczemniuk » 13 cze 2018, 16:47

Cytat z instrukcji: ''Robotnicy aktualnie przegrywający licytację mogą w turze gracza zostać przeniesieni w celu wsparcia innej licytacji.''
I tu moje pytanie odnośnie tego wsparcia, czy mogę tylko wesprzeć inny kafel który już licytuję, czy jednak mogę też wesprzeć kafel który jeszcze nikt nie licytuje?

Fojtu
Użytkownik wspierający
Posty: 898
Rejestracja: 10 maja 2014, 14:02

Re: Keyflower

Post autor: Fojtu » 13 cze 2018, 16:56

Dr. Nikczemniuk pisze:
13 cze 2018, 16:47
Cytat z instrukcji: ''Robotnicy aktualnie przegrywający licytację mogą w turze gracza zostać przeniesieni w celu wsparcia innej licytacji.''
I tu moje pytanie odnośnie tego wsparcia, czy mogę tylko wesprzeć inny kafel który już licytuję, czy jednak mogę też wesprzeć kafel który jeszcze nikt nie licytuje?
W angielskiej instukcji nie ma słowa "wsparcia" w pierwszym zdaniu, jedynie stwierdzenie, że mogą być poruszeni gdzieś indziej, ale nie mogą być rozdzieleni. Oczywiście możesz ich też użyć, żeby uruchomić płytkę.

Awatar użytkownika
RunMan
Użytkownik wspierający
Posty: 1270
Rejestracja: 20 cze 2011, 12:40

Re: Keyflower

Post autor: RunMan » 13 cze 2018, 16:56

Możesz zacząć licytować inny, możesz również użyć ich do aktywowania kafli. Nie możesz za to ich rozdzielać czy też wracać za zasłonkę.
BGG | SPRZEDAM | 6% 3Trolle

Awatar użytkownika
seki
Użytkownik wspierający
Posty: 1113
Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
Lokalizacja: Poznań

Re: Keyflower

Post autor: seki » 13 cze 2018, 20:48

I dodam jeszcze, że nie musisz ich od razu przenosić. My na początku błędnie założyliśmy, że w momencie przelicytowania trzeba od razu usunąć przelicytowane meeple. Możesz nawet je zostawić jako przegrane do końca pory roku i wtedy przenieś za parawan.

Awatar użytkownika
Szamano
Posty: 85
Rejestracja: 07 lis 2011, 16:44

Re: Keyflower

Post autor: Szamano » 16 sie 2018, 09:03

Kto zaczyna wybierać łodzie jeśli nikt nie zalicytował kafli kolejności ?

Awatar użytkownika
merrin
Posty: 55
Rejestracja: 23 sty 2013, 16:04
Lokalizacja: Kraków

Re: Keyflower

Post autor: merrin » 16 sie 2018, 10:22

Szamano pisze:
16 sie 2018, 09:03
Kto zaczyna wybierać łodzie jeśli nikt nie zalicytował kafli kolejności ?
Gracz posiadający aktualnie purpurowy znacznik gracza rozpoczynającego, a potem kolejni gracze zgodnie z ruchem wskazówek zegara. (punkt 5.a.iv. instrukcji)

Awatar użytkownika
KamradziejTomal
Użytkownik wspierający
Posty: 539
Rejestracja: 04 kwie 2016, 16:40

Re: Keyflower

Post autor: KamradziejTomal » 16 sie 2018, 11:44

Gracz posiadający aktualnie purpurowy znacznik gracza rozpoczynającego, a potem kolejni gracze zgodnie z ruchem wskazówek zegara. (punkt 5.a.iv. instrukcji)
Tylko, o ile dobrze pamiętam, to jeżeli nikt nie zalicytował kafla, to chyba najpierw znacznik zmienia rączki zgodnie z kierunkiem wskazówek zegara, czy mam rację?

Awatar użytkownika
Dr. Nikczemniuk
Użytkownik wspierający
Posty: 1275
Rejestracja: 19 paź 2016, 13:39

Re: Keyflower

Post autor: Dr. Nikczemniuk » 16 sie 2018, 14:20

KamradziejTomal pisze:
16 sie 2018, 11:44
Gracz posiadający aktualnie purpurowy znacznik gracza rozpoczynającego, a potem kolejni gracze zgodnie z ruchem wskazówek zegara. (punkt 5.a.iv. instrukcji)
Tylko, o ile dobrze pamiętam, to jeżeli nikt nie zalicytował kafla, to chyba najpierw znacznik zmienia rączki zgodnie z kierunkiem wskazówek zegara, czy mam rację?
Masz absolutną rację. :D

Awatar użytkownika
merrin
Posty: 55
Rejestracja: 23 sty 2013, 16:04
Lokalizacja: Kraków

Re: Keyflower

Post autor: merrin » 22 sie 2018, 13:48

Dr. Nikczemniuk pisze:
16 sie 2018, 14:20
KamradziejTomal pisze:
16 sie 2018, 11:44
Gracz posiadający aktualnie purpurowy znacznik gracza rozpoczynającego, a potem kolejni gracze zgodnie z ruchem wskazówek zegara. (punkt 5.a.iv. instrukcji)
Tylko, o ile dobrze pamiętam, to jeżeli nikt nie zalicytował kafla, to chyba najpierw znacznik zmienia rączki zgodnie z kierunkiem wskazówek zegara, czy mam rację?
Masz absolutną rację. :D
A ja jednak będę tutaj polemizował :) W celu uniknięcia wątpliwości interpretacyjnych zajrzałem zarówno polskiej jak i do angielskiej instrukcji i w obu wersjach jest wyraźnie napisane, że owszem, znacznik pierwszego gracza przechodzi do kolejnego gracza po lewej, ale dopiero PO tym jak wszyscy zaopatrzyli się w robotników i płytki z wybranych statków. Zatem przy ustalaniu kolejności wyboru statków znacznik pierwszego gracza nie zmienia właściciela. Podeprę się cytatami z angielskiej instrukcji, żeby nie było wątpliwości interpretacyjnych (podkreślenia własne):
(...)If no player bid for the new start player tile, the existing start player remains the start player for the purposes of collecting the boat contents.
(...)If no player bid for the turn order tile with the start player icon then, after all of the players have taken their workers and skill tile(s), the player to the start player's left becomes the new start player and takes the purple start player marker.

Awatar użytkownika
Dr. Nikczemniuk
Użytkownik wspierający
Posty: 1275
Rejestracja: 19 paź 2016, 13:39

Re: Keyflower

Post autor: Dr. Nikczemniuk » 22 sie 2018, 16:38

merrin pisze:
22 sie 2018, 13:48
Dr. Nikczemniuk pisze:
16 sie 2018, 14:20
KamradziejTomal pisze:
16 sie 2018, 11:44


Tylko, o ile dobrze pamiętam, to jeżeli nikt nie zalicytował kafla, to chyba najpierw znacznik zmienia rączki zgodnie z kierunkiem wskazówek zegara, czy mam rację?
Masz absolutną rację. :D
A ja jednak będę tutaj polemizował :) W celu uniknięcia wątpliwości interpretacyjnych zajrzałem zarówno polskiej jak i do angielskiej instrukcji i w obu wersjach jest wyraźnie napisane, że owszem, znacznik pierwszego gracza przechodzi do kolejnego gracza po lewej, ale dopiero PO tym jak wszyscy zaopatrzyli się w robotników i płytki z wybranych statków. Zatem przy ustalaniu kolejności wyboru statków znacznik pierwszego gracza nie zmienia właściciela. Podeprę się cytatami z angielskiej instrukcji, żeby nie było wątpliwości interpretacyjnych (podkreślenia własne):
(...)If no player bid for the new start player tile, the existing start player remains the start player for the purposes of collecting the boat contents.
(...)If no player bid for the turn order tile with the start player icon then, after all of the players have taken their workers and skill tile(s), the player to the start player's left becomes the new start player and takes the purple start player marker.
Masz jeszcze większą absolutną rację :D

Awatar użytkownika
Szamano
Posty: 85
Rejestracja: 07 lis 2011, 16:44

Re: Keyflower

Post autor: Szamano » 05 wrz 2018, 08:25

Jeśli mam jednego meepla przy kaflu i aktualnie wygrywam licytacje, inny gracz wykłada 2 meeple i teraz on wygrywa licytację to czy ja mogę dołożyć min 2 meeple do tego mojego 1 żeby wygrywać ?
czy mogę tylko przemieszczać tego 1 przegrywającego meepla ?

Awatar użytkownika
RunMan
Użytkownik wspierający
Posty: 1270
Rejestracja: 20 cze 2011, 12:40

Re: Keyflower

Post autor: RunMan » 05 wrz 2018, 08:41

Możesz dołożyć 2, tak aby wygrywać. Co więcej, w swoim ruchu możesz dokładać meeple do kafla w którym już wygrywasz, tak aby umocnić swoją pozycję.
Meeple aktualnie przegrywające licytację mogą zostać przeniesione na inny kafel - ale nie za zasłonkę i nie mogą być rozdzielane. Jeśli nie przeniesiesz ich w inne miejsce do końca pory roku wrócą oni za twoją zasłonkę.
BGG | SPRZEDAM | 6% 3Trolle

Awatar użytkownika
Szamano
Posty: 85
Rejestracja: 07 lis 2011, 16:44

Re: Keyflower

Post autor: Szamano » 05 wrz 2018, 09:59

Dzięki, a zielony meepel użyty do licytacji jeśli wygrał licytację też jest odkładany do woreczka ?


Awatar użytkownika
RunMan
Użytkownik wspierający
Posty: 1270
Rejestracja: 20 cze 2011, 12:40

Re: Keyflower

Post autor: RunMan » 11 wrz 2018, 15:59

[Keymelequin]
Sytuacja z wczoraj - zalicytowałem kafelek żółtym meeplem, a kilka kolejek później, aby wzmocnić swoją pozycję dołożyłem Svena (żółto-niebieski meeple). Czy kolor kafelka był już ustalony jako żółty, czy w momencie dołożenia Svena przebić mnie można było zarówno żółtymi, jak i niebieskimi meeplami?
BGG | SPRZEDAM | 6% 3Trolle

Awatar użytkownika
ozon
Użytkownik wspierający
Posty: 147
Rejestracja: 13 gru 2016, 21:15
Lokalizacja: Warszawa

Re: Keyflower

Post autor: ozon » 11 wrz 2018, 17:27

Ustalony jako żółty.

Awatar użytkownika
RunMan
Użytkownik wspierający
Posty: 1270
Rejestracja: 20 cze 2011, 12:40

Re: Keyflower

Post autor: RunMan » 11 wrz 2018, 18:00

Dziękuję :)
BGG | SPRZEDAM | 6% 3Trolle

szurubur
Posty: 32
Rejestracja: 15 paź 2018, 21:26

Re: Keyflower

Post autor: szurubur » 22 gru 2018, 15:28

Czekam na otwarcie gry przy choince więc do instrukcji nie patrzylem, jedynie oglądałem zasady na YT. Rozumiem, że po skończonej turze wiosny otrzymuje wygrane kafelki i wtedy je wszystkie dokładam do miasta czy też mogę je dołożyć w dowolnym momencie byle było to zrobione w mojej kolejce? Druga sprawa, czy dołożenie kafelka do
naszego miasta jest liczone jako akcja?

Awatar użytkownika
rastula
Użytkownik wspierający
Posty: 7256
Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
Lokalizacja: Poznań

Re: Keyflower

Post autor: rastula » 22 gru 2018, 15:54

Dokładasz od razu po każdej porze roku i NA STAŁE. (Nie możesz zmienić miejsca ani obrotu kafla, nawet po upgradzie).

Wobec pow. drugie pytanie jest niezasadne.

szurubur
Posty: 32
Rejestracja: 15 paź 2018, 21:26

Re: Keyflower

Post autor: szurubur » 24 gru 2018, 08:27

To mam jeszcze jedno pytanie, przy okazji transportu z domu należy postawić robotnika, rozumiem, że tu działa ta sama zasada co przy innnych akcjach z robotnikami? (czyt. mogę dokonać następnego transportu dając tym razem 2 robotników a później 3 robotników, 4 i tak do 6?)

Awatar użytkownika
rastula
Użytkownik wspierający
Posty: 7256
Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
Lokalizacja: Poznań

Re: Keyflower

Post autor: rastula » 24 gru 2018, 09:53

Każdy kafel mozesz aktywować maksymalnie 3 razy.

Za 1 ludka pierwsza aktywacja
Za 2 ludki druga aktywacja
Za 3 ludki trzecia aktywacja

Przy czym na kaflu nigdy nie może się znajdować wiecej niż 6 ludków więc zagranie 3 ludków w 1 lub 2 ruchu blokuje kolejne aktywacje (nie można już zagrać 4).

szurubur
Posty: 32
Rejestracja: 15 paź 2018, 21:26

Re: Keyflower

Post autor: szurubur » 24 gru 2018, 11:03

Dzięki bardzo :)
I wesołych świąt hehe
Obrazek

bobule
Użytkownik wspierający
Posty: 139
Rejestracja: 21 wrz 2017, 22:09

Re: Keyflower

Post autor: bobule » 25 gru 2018, 08:39

jak to jest z tymi licytacjami? wygrywając licytację, zawsze tracę meeple którymi obstawiałem licytację? czy może nie dotyczy to obstawianego kafla kolejności gracza?

Awatar użytkownika
seki
Użytkownik wspierający
Posty: 1113
Rejestracja: 04 gru 2016, 12:51
Lokalizacja: Poznań

Re: Keyflower

Post autor: seki » 25 gru 2018, 11:15

bobule pisze:
25 gru 2018, 08:39
jak to jest z tymi licytacjami? wygrywając licytację, zawsze tracę meeple którymi obstawiałem licytację? czy może nie dotyczy to obstawianego kafla kolejności gracza?
Tak, wygrywając licytację zawsze tracisz meeple, również przy kaflu kolejności.

ODPOWIEDZ