Lords of hellas - pytania o zasady

Masz pytanie o zasady jakiejś gry - zamiast pisać na forum ogólnym, napisz osobnego posta na tym podforum. Uwaga! W tytule wątku podaj nazwę gry (i krótko czego dotyczy pytanie)!
Casiliasplp
Użytkownik wspierający
Posty: 263
Rejestracja: 07 lip 2013, 22:33
Lokalizacja: Żyrardów

Re: Lords of hellas - pytania o zasady

Post autor: Casiliasplp » 13 lip 2018, 00:07

Dobra pytanko.
Gdy ktoś odpali monument

i jest odliczanie rund 3,2,1 i ja przejmę w 2 rundzie to zaczyna się od nowa odliczanie?
Rabaty:
3 trolle -rabat 6%
Mogę się podzielić :)

feniks_ciapek
Użytkownik wspierający
Posty: 171
Rejestracja: 09 lut 2018, 11:14

Re: Lords of hellas - pytania o zasady

Post autor: feniks_ciapek » 13 lip 2018, 00:18

Nie, odliczanie trwa od momentu zbudowania przez danego gracza i kończy się w jego turze.

Casiliasplp
Użytkownik wspierający
Posty: 263
Rejestracja: 07 lip 2013, 22:33
Lokalizacja: Żyrardów

Re: Lords of hellas - pytania o zasady

Post autor: Casiliasplp » 13 lip 2018, 00:57

To tylko ten gracz który odpalił monument może wygrać w ten sposób ? Czy jak ktoś zbuduje kolejny pełny tez może ?
Rabaty:
3 trolle -rabat 6%
Mogę się podzielić :)

Awatar użytkownika
Pan_K
Użytkownik wspierający
Posty: 1926
Rejestracja: 24 wrz 2014, 19:16
Lokalizacja: Wrocław

Re: Lords of hellas - pytania o zasady

Post autor: Pan_K » 13 lip 2018, 06:22

Jeśli dobrze pamiętam, wygrywa gracz, który kontroluje monument w chwili zakończenia odliczania. Niekoniecznie ten, który monument zbudował. W tej sytuacji odpalenie nowego monumentu jest możliwe, ale raczej bez sensu z punktu widzenia warunku zakończenia, bo odliczanie pierwszego i tak się skończy wcześniej.
Cave, quid dicas, quando et cui.

Awatar użytkownika
Bary
Użytkownik wspierający
Posty: 2765
Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: Lords of hellas - pytania o zasady

Post autor: Bary » 13 lip 2018, 07:57

Kolejne batalie z mną i pojawiło się kilka pierdół, które wypadałoby wyjaśnić. Z góry dzięki za odpowiedzi. :)
1. Jeśli hydra atakuje wszystkie sąsiadujące krainy, a w jednej z nich jest pojedynczy obrońca w mieście, to on także ginie? Pytam, bo skoro wejście do miasta wymaga kolejnego ruchu, to teoretycznie on już nie sąsiaduje z hydrą (choć mogłem nieco przekombinować).
2. Niektóre karty walki informują, że jeśli bronię się na terytorium z miastem, to dostaję jakiś bonus. Rozumiem, że nie muszę władać tym regionem?
3. Jeśli przegrana armia się wycofuje, to może to zrobić na dowolny region kontrolowany/neutrały i nie ma tutaj żadnej kolejności (kontrolowany > neutralny)? Pytam, bo w ten sposób gracze potrafili wykorzystać atak przeciwnika na swoją korzyść wycofując się na neutralny grunt i zdobywając go, chociaż mieli obok własne ziemie.
4. Czyszczenie stajni Augiasza. Jest tam znaczek ran w wymaganiach. Rozumiem, że rozpoczęcie zadania powoduje rany, a nie, że są one wymagane do jego rozpoczęcia.
DragonWolff pisze:
04 lip 2018, 16:53
W instrukcji PL jest też parę literówek (dosyć istotnych, bo w jednym miejscu brakuje np. słowa "nie" przy "można" :P) dlatego trzeba się posiłkować też manualem EN...
Mógłbyś podać lokalizację wspomnianego miejsca bez "nie"?

Awatar użytkownika
mat_eyo
Użytkownik wspierający
Posty: 4278
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Kontakt:

Re: Lords of hellas - pytania o zasady

Post autor: mat_eyo » 13 lip 2018, 09:56

Pan_K pisze:
13 lip 2018, 06:22
Jeśli dobrze pamiętam, wygrywa gracz, który kontroluje monument w chwili zakończenia odliczania. Niekoniecznie ten, który monument zbudował. W tej sytuacji odpalenie nowego monumentu jest możliwe, ale raczej bez sensu z punktu widzenia warunku zakończenia, bo odliczanie pierwszego i tak się skończy wcześniej.
W instrukcji jest napisane, że tylko pierwsze ukończenie monumentu odpala odliczanie (dlatego jest tylko jedna karta do śledzenia). Wygrywa ten gracz, który po odliczaniu kontroluje region z pierwszym, ukończonym monumentem.

Bary pisze:
13 lip 2018, 07:57
Kolejne batalie z mną i pojawiło się kilka pierdół, które wypadałoby wyjaśnić. Z góry dzięki za odpowiedzi. :)
1. Jeśli hydra atakuje wszystkie sąsiadujące krainy, a w jednej z nich jest pojedynczy obrońca w mieście, to on także ginie? Pytam, bo skoro wejście do miasta wymaga kolejnego ruchu, to teoretycznie on już nie sąsiaduje z hydrą (choć mogłem nieco przekombinować).
W instrukcji jest chyba napisane, że NA POTRZEBY RUCHU I MARSZU region i stojące w nim miasto uważa się za dwa oddzielne regiony.

Bary pisze:
13 lip 2018, 07:57
2. Niektóre karty walki informują, że jeśli bronię się na terytorium z miastem, to dostaję jakiś bonus. Rozumiem, że nie muszę władać tym regionem?
Nie musisz.

Bary pisze:
13 lip 2018, 07:57
3. Jeśli przegrana armia się wycofuje, to może to zrobić na dowolny region kontrolowany/neutrały i nie ma tutaj żadnej kolejności (kontrolowany > neutralny)? Pytam, bo w ten sposób gracze potrafili wykorzystać atak przeciwnika na swoją korzyść wycofując się na neutralny grunt i zdobywając go, chociaż mieli obok własne ziemie.
Obrońca wycofuje się do dowolnego, dostępnego regionu. Nie musi w pierwszej kolejności wycofywać się do swojego.

Bary pisze:
13 lip 2018, 07:57
4. Czyszczenie stajni Augiasza. Jest tam znaczek ran w wymaganiach. Rozumiem, że rozpoczęcie zadania powoduje rany, a nie, że są one wymagane do jego rozpoczęcia.
Dokładnie tak, rozpoczynając zadanie dostajesz rany. Co oczywiście oznacza, że nie mogąc już przyjąć ran, nie można rozpocząć tego zadania.

Awatar użytkownika
Pan_K
Użytkownik wspierający
Posty: 1926
Rejestracja: 24 wrz 2014, 19:16
Lokalizacja: Wrocław

Re: Lords of hellas - pytania o zasady

Post autor: Pan_K » 13 lip 2018, 10:03

mat_eyo pisze:
13 lip 2018, 09:56
Pan_K pisze:
13 lip 2018, 06:22
Jeśli dobrze pamiętam, wygrywa gracz, który kontroluje monument w chwili zakończenia odliczania. Niekoniecznie ten, który monument zbudował. W tej sytuacji odpalenie nowego monumentu jest możliwe, ale raczej bez sensu z punktu widzenia warunku zakończenia, bo odliczanie pierwszego i tak się skończy wcześniej.
W instrukcji jest napisane, że tylko pierwsze ukończenie monumentu odpala odliczanie (dlatego jest tylko jedna karta do śledzenia). Wygrywa ten gracz, który po odliczaniu kontroluje region z pierwszym, ukończonym monumentem.
A no właśnie. Dziękuję za doprecyzowanie i skorygowanie. :)
mat_eyo pisze:
13 lip 2018, 09:56
Bary pisze:
13 lip 2018, 07:57
4. Czyszczenie stajni Augiasza. Jest tam znaczek ran w wymaganiach. Rozumiem, że rozpoczęcie zadania powoduje rany, a nie, że są one wymagane do jego rozpoczęcia.
Dokładnie tak, rozpoczynając zadanie dostajesz rany. Co oczywiście oznacza, że nie mogąc już przyjąć ran, nie można rozpocząć tego zadania.
A to jestem zaskoczony. W sumie pozytywnie. Okazuje się, że do tej pory utrudniałem sobie grę (muszę najpierw wykonać polowanie, żeby móc wskoczyć od razu na drugi poziom). A skąd wiadomo, że akurat tak jest? Bo uznałem, że ta część karty pokazuje wymóg, który należy spełnić zawczasu.
Cave, quid dicas, quando et cui.

Awatar użytkownika
mat_eyo
Użytkownik wspierający
Posty: 4278
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Kontakt:

Re: Lords of hellas - pytania o zasady

Post autor: mat_eyo » 13 lip 2018, 10:08

Z FAQ:
On the Clean Augean Stables quest card. Is
the Injuries marker denoting that you have to
have Injuries, or you take Injuries for starting
at Step 2/3?

You have to take those Injuries to start this
Quest on step 2 or 3.

http://awakenrealms.com/wp-content/uplo ... ti-faq.pdf strona trzecia.

Awatar użytkownika
Pan_K
Użytkownik wspierający
Posty: 1926
Rejestracja: 24 wrz 2014, 19:16
Lokalizacja: Wrocław

Re: Lords of hellas - pytania o zasady

Post autor: Pan_K » 13 lip 2018, 10:28

O widzisz - okazuje się, że sobie nawet zassałem kiedyś, ale jakoś zapomniałem, że coś takiego istnieje.
ATPO odnośnie pytania powyżej:
Does the King of Kings win condition only work for the first Monument? What if a second monument is completed and no one controls the first monument?
It only counts for the Monument that was fully built FIRST. First player to take control of this Region after the 3-turn countdown wins
Jaki jest dokładnie sens tego wyrażenia? Bo ja rozumiem je: "pierwszy gracz, który przejmie kontrolę", ale to raczej nie ma sensu. Zarówno ten "pierwszy" słabo mi to pasuje do kontekstu, jak i przejmowanie kontroli "po 3-rundowym odliczaniu". Z tego wniosek, że moja angielszczyzna tu zawodzi. Help, jak śpiewali Beatlesi 8)
Cave, quid dicas, quando et cui.

Awatar użytkownika
mat_eyo
Użytkownik wspierający
Posty: 4278
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Kontakt:

Re: Lords of hellas - pytania o zasady

Post autor: mat_eyo » 13 lip 2018, 11:11

W oderwaniu od oryginalnego pytania faktycznie jest bez sensu ;)

Pytanie z FAQ to "Co w przypadku, kiedy zostanie wybudowany drugi monument, a pierwszego ukończonego monumentu nikt nie kontroluje? Czy kontrola drugiego monumentu daje wygraną?". Wtedy odpowiedź ma sens, wskazując, że wygra osoba, która jako pierwsza przejmie (niekontrolowany przez nikogo w trakcie całej gry) region z pierwszym ukończonym monumentem.

Awatar użytkownika
Pan_K
Użytkownik wspierający
Posty: 1926
Rejestracja: 24 wrz 2014, 19:16
Lokalizacja: Wrocław

Re: Lords of hellas - pytania o zasady

Post autor: Pan_K » 13 lip 2018, 11:56

mat_eyo pisze:
13 lip 2018, 11:11
W oderwaniu od oryginalnego pytania faktycznie jest bez sensu ;)

Pytanie z FAQ to "Co w przypadku, kiedy zostanie wybudowany drugi monument, a pierwszego ukończonego monumentu nikt nie kontroluje? Czy kontrola drugiego monumentu daje wygraną?". Wtedy odpowiedź ma sens, wskazując, że wygra osoba, która jako pierwsza przejmie (niekontrolowany przez nikogo w trakcie całej gry) region z pierwszym ukończonym monumentem.
O kurcze - faktycznie nie doczytałem kontekstu :oops: shame on me :oops:
Cave, quid dicas, quando et cui.

Awatar użytkownika
uyco
Użytkownik wspierający
Posty: 1002
Rejestracja: 09 sty 2006, 13:00
Lokalizacja: Poznań

Re: Lords of hellas - pytania o zasady

Post autor: uyco » 14 lip 2018, 15:48

zaczynamy przygodę z LoH i mam takie pytanie. czy Perseusz, wybrawszy na startową szarą krainę i otrzymawszy szary żeton chwały zgodnie ze zdolnością startową, moze poruszyć sie i w pierwszej akcji specjalnej przejąć Spartę poprzez uzurpację? mam wrażenie, ze takie combo na start jest trochę za mocne, zwłaszcza w porównaniu z innymi bohaterami.
Life can be a curse, as well as a blessing. You will believe me when I say that there are far worse things than death in this world.

kupię sprzedam

feniks_ciapek
Użytkownik wspierający
Posty: 171
Rejestracja: 09 lut 2018, 11:14

Re: Lords of hellas - pytania o zasady

Post autor: feniks_ciapek » 14 lip 2018, 16:37

uyco pisze:
14 lip 2018, 15:48
zaczynamy przygodę z LoH i mam takie pytanie. czy Perseusz, wybrawszy na startową szarą krainę i otrzymawszy szary żeton chwały zgodnie ze zdolnością startową, moze poruszyć sie i w pierwszej akcji specjalnej przejąć Spartę poprzez uzurpację? mam wrażenie, ze takie combo na start jest trochę za mocne, zwłaszcza w porównaniu z innymi bohaterami.
Może.

Fenrisek83
Posty: 22
Rejestracja: 30 maja 2018, 10:35

Re: Lords of hellas - pytania o zasady

Post autor: Fenrisek83 » 15 lip 2018, 16:01

Czy mocne? Sparta jest na samym dole planszy i wraz z ekspansją coraz dalej do "linii frontu". ;)

feniks_ciapek
Użytkownik wspierający
Posty: 171
Rejestracja: 09 lut 2018, 11:14

Re: Lords of hellas - pytania o zasady

Post autor: feniks_ciapek » 15 lip 2018, 17:11

Na trzech graczy w sumie mocne. Na dwóch albo czterech - niekoniecznie.

Awatar użytkownika
Coen
Użytkownik wspierający
Posty: 1810
Rejestracja: 14 wrz 2011, 11:38
Lokalizacja: Warszawa, Sulejówek

Re: Lords of hellas - pytania o zasady

Post autor: Coen » 21 lip 2018, 07:25

Bary pisze:
13 lip 2018, 07:57
Mógłbyś podać lokalizację wspomnianego miejsca bez "nie"?
Wydaje mi się że chodzi o zapis przy Zadaniach:
"Gracz umieszcza swojego bohatera na mapie, w regionie z żetonem zadania. W tej turze bohater wykonać podstawowej akcji ruchu."
Brakuje całego zwrotu "nie może"

Przy okazji zapytam: do kiedy działa pasywna umiejętność potworów? Do następnej ich aktywacji?

feniks_ciapek
Użytkownik wspierający
Posty: 171
Rejestracja: 09 lut 2018, 11:14

Re: Lords of hellas - pytania o zasady

Post autor: feniks_ciapek » 21 lip 2018, 09:46

Coen pisze:
21 lip 2018, 07:25

Przy okazji zapytam: do kiedy działa pasywna umiejętność potworów? Do następnej ich aktywacji?
Zdolność pasywna działa cały czas na obszarze, na którym znajduje się dany potwór.

ODPOWIEDZ