Lords of hellas - pytania o zasady

Masz pytanie o zasady jakiejś gry - zamiast pisać na forum ogólnym, napisz osobnego posta na tym podforum. Uwaga! W tytule wątku podaj nazwę gry (i krótko czego dotyczy pytanie)!
Casiliasplp
Użytkownik wspierający
Posty: 276
Rejestracja: 07 lip 2013, 22:33
Lokalizacja: Żyrardów

Re: Lords of hellas - pytania o zasady

Post autor: Casiliasplp » 13 lip 2018, 00:07

Dobra pytanko.
Gdy ktoś odpali monument

i jest odliczanie rund 3,2,1 i ja przejmę w 2 rundzie to zaczyna się od nowa odliczanie?
Rabaty:
3 trolle -rabat 6%
Mogę się podzielić :)

feniks_ciapek
Użytkownik wspierający
Posty: 234
Rejestracja: 09 lut 2018, 11:14

Re: Lords of hellas - pytania o zasady

Post autor: feniks_ciapek » 13 lip 2018, 00:18

Nie, odliczanie trwa od momentu zbudowania przez danego gracza i kończy się w jego turze.

Casiliasplp
Użytkownik wspierający
Posty: 276
Rejestracja: 07 lip 2013, 22:33
Lokalizacja: Żyrardów

Re: Lords of hellas - pytania o zasady

Post autor: Casiliasplp » 13 lip 2018, 00:57

To tylko ten gracz który odpalił monument może wygrać w ten sposób ? Czy jak ktoś zbuduje kolejny pełny tez może ?
Rabaty:
3 trolle -rabat 6%
Mogę się podzielić :)

Awatar użytkownika
Pan_K
Użytkownik wspierający
Posty: 1981
Rejestracja: 24 wrz 2014, 19:16
Lokalizacja: Wrocław

Re: Lords of hellas - pytania o zasady

Post autor: Pan_K » 13 lip 2018, 06:22

Jeśli dobrze pamiętam, wygrywa gracz, który kontroluje monument w chwili zakończenia odliczania. Niekoniecznie ten, który monument zbudował. W tej sytuacji odpalenie nowego monumentu jest możliwe, ale raczej bez sensu z punktu widzenia warunku zakończenia, bo odliczanie pierwszego i tak się skończy wcześniej.
Cave, quid dicas, quando et cui.

Awatar użytkownika
Bary
Użytkownik wspierający
Posty: 2786
Rejestracja: 18 sty 2015, 14:25
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Re: Lords of hellas - pytania o zasady

Post autor: Bary » 13 lip 2018, 07:57

Kolejne batalie z mną i pojawiło się kilka pierdół, które wypadałoby wyjaśnić. Z góry dzięki za odpowiedzi. :)
1. Jeśli hydra atakuje wszystkie sąsiadujące krainy, a w jednej z nich jest pojedynczy obrońca w mieście, to on także ginie? Pytam, bo skoro wejście do miasta wymaga kolejnego ruchu, to teoretycznie on już nie sąsiaduje z hydrą (choć mogłem nieco przekombinować).
2. Niektóre karty walki informują, że jeśli bronię się na terytorium z miastem, to dostaję jakiś bonus. Rozumiem, że nie muszę władać tym regionem?
3. Jeśli przegrana armia się wycofuje, to może to zrobić na dowolny region kontrolowany/neutrały i nie ma tutaj żadnej kolejności (kontrolowany > neutralny)? Pytam, bo w ten sposób gracze potrafili wykorzystać atak przeciwnika na swoją korzyść wycofując się na neutralny grunt i zdobywając go, chociaż mieli obok własne ziemie.
4. Czyszczenie stajni Augiasza. Jest tam znaczek ran w wymaganiach. Rozumiem, że rozpoczęcie zadania powoduje rany, a nie, że są one wymagane do jego rozpoczęcia.
DragonWolff pisze:
04 lip 2018, 16:53
W instrukcji PL jest też parę literówek (dosyć istotnych, bo w jednym miejscu brakuje np. słowa "nie" przy "można" :P) dlatego trzeba się posiłkować też manualem EN...
Mógłbyś podać lokalizację wspomnianego miejsca bez "nie"?

Awatar użytkownika
mat_eyo
Użytkownik wspierający
Posty: 4356
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Kontakt:

Re: Lords of hellas - pytania o zasady

Post autor: mat_eyo » 13 lip 2018, 09:56

Pan_K pisze:
13 lip 2018, 06:22
Jeśli dobrze pamiętam, wygrywa gracz, który kontroluje monument w chwili zakończenia odliczania. Niekoniecznie ten, który monument zbudował. W tej sytuacji odpalenie nowego monumentu jest możliwe, ale raczej bez sensu z punktu widzenia warunku zakończenia, bo odliczanie pierwszego i tak się skończy wcześniej.
W instrukcji jest napisane, że tylko pierwsze ukończenie monumentu odpala odliczanie (dlatego jest tylko jedna karta do śledzenia). Wygrywa ten gracz, który po odliczaniu kontroluje region z pierwszym, ukończonym monumentem.

Bary pisze:
13 lip 2018, 07:57
Kolejne batalie z mną i pojawiło się kilka pierdół, które wypadałoby wyjaśnić. Z góry dzięki za odpowiedzi. :)
1. Jeśli hydra atakuje wszystkie sąsiadujące krainy, a w jednej z nich jest pojedynczy obrońca w mieście, to on także ginie? Pytam, bo skoro wejście do miasta wymaga kolejnego ruchu, to teoretycznie on już nie sąsiaduje z hydrą (choć mogłem nieco przekombinować).
W instrukcji jest chyba napisane, że NA POTRZEBY RUCHU I MARSZU region i stojące w nim miasto uważa się za dwa oddzielne regiony.

Bary pisze:
13 lip 2018, 07:57
2. Niektóre karty walki informują, że jeśli bronię się na terytorium z miastem, to dostaję jakiś bonus. Rozumiem, że nie muszę władać tym regionem?
Nie musisz.

Bary pisze:
13 lip 2018, 07:57
3. Jeśli przegrana armia się wycofuje, to może to zrobić na dowolny region kontrolowany/neutrały i nie ma tutaj żadnej kolejności (kontrolowany > neutralny)? Pytam, bo w ten sposób gracze potrafili wykorzystać atak przeciwnika na swoją korzyść wycofując się na neutralny grunt i zdobywając go, chociaż mieli obok własne ziemie.
Obrońca wycofuje się do dowolnego, dostępnego regionu. Nie musi w pierwszej kolejności wycofywać się do swojego.

Bary pisze:
13 lip 2018, 07:57
4. Czyszczenie stajni Augiasza. Jest tam znaczek ran w wymaganiach. Rozumiem, że rozpoczęcie zadania powoduje rany, a nie, że są one wymagane do jego rozpoczęcia.
Dokładnie tak, rozpoczynając zadanie dostajesz rany. Co oczywiście oznacza, że nie mogąc już przyjąć ran, nie można rozpocząć tego zadania.

Awatar użytkownika
Pan_K
Użytkownik wspierający
Posty: 1981
Rejestracja: 24 wrz 2014, 19:16
Lokalizacja: Wrocław

Re: Lords of hellas - pytania o zasady

Post autor: Pan_K » 13 lip 2018, 10:03

mat_eyo pisze:
13 lip 2018, 09:56
Pan_K pisze:
13 lip 2018, 06:22
Jeśli dobrze pamiętam, wygrywa gracz, który kontroluje monument w chwili zakończenia odliczania. Niekoniecznie ten, który monument zbudował. W tej sytuacji odpalenie nowego monumentu jest możliwe, ale raczej bez sensu z punktu widzenia warunku zakończenia, bo odliczanie pierwszego i tak się skończy wcześniej.
W instrukcji jest napisane, że tylko pierwsze ukończenie monumentu odpala odliczanie (dlatego jest tylko jedna karta do śledzenia). Wygrywa ten gracz, który po odliczaniu kontroluje region z pierwszym, ukończonym monumentem.
A no właśnie. Dziękuję za doprecyzowanie i skorygowanie. :)
mat_eyo pisze:
13 lip 2018, 09:56
Bary pisze:
13 lip 2018, 07:57
4. Czyszczenie stajni Augiasza. Jest tam znaczek ran w wymaganiach. Rozumiem, że rozpoczęcie zadania powoduje rany, a nie, że są one wymagane do jego rozpoczęcia.
Dokładnie tak, rozpoczynając zadanie dostajesz rany. Co oczywiście oznacza, że nie mogąc już przyjąć ran, nie można rozpocząć tego zadania.
A to jestem zaskoczony. W sumie pozytywnie. Okazuje się, że do tej pory utrudniałem sobie grę (muszę najpierw wykonać polowanie, żeby móc wskoczyć od razu na drugi poziom). A skąd wiadomo, że akurat tak jest? Bo uznałem, że ta część karty pokazuje wymóg, który należy spełnić zawczasu.
Cave, quid dicas, quando et cui.

Awatar użytkownika
mat_eyo
Użytkownik wspierający
Posty: 4356
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Kontakt:

Re: Lords of hellas - pytania o zasady

Post autor: mat_eyo » 13 lip 2018, 10:08

Z FAQ:
On the Clean Augean Stables quest card. Is
the Injuries marker denoting that you have to
have Injuries, or you take Injuries for starting
at Step 2/3?

You have to take those Injuries to start this
Quest on step 2 or 3.

http://awakenrealms.com/wp-content/uplo ... ti-faq.pdf strona trzecia.

Awatar użytkownika
Pan_K
Użytkownik wspierający
Posty: 1981
Rejestracja: 24 wrz 2014, 19:16
Lokalizacja: Wrocław

Re: Lords of hellas - pytania o zasady

Post autor: Pan_K » 13 lip 2018, 10:28

O widzisz - okazuje się, że sobie nawet zassałem kiedyś, ale jakoś zapomniałem, że coś takiego istnieje.
ATPO odnośnie pytania powyżej:
Does the King of Kings win condition only work for the first Monument? What if a second monument is completed and no one controls the first monument?
It only counts for the Monument that was fully built FIRST. First player to take control of this Region after the 3-turn countdown wins
Jaki jest dokładnie sens tego wyrażenia? Bo ja rozumiem je: "pierwszy gracz, który przejmie kontrolę", ale to raczej nie ma sensu. Zarówno ten "pierwszy" słabo mi to pasuje do kontekstu, jak i przejmowanie kontroli "po 3-rundowym odliczaniu". Z tego wniosek, że moja angielszczyzna tu zawodzi. Help, jak śpiewali Beatlesi 8)
Cave, quid dicas, quando et cui.

Awatar użytkownika
mat_eyo
Użytkownik wspierający
Posty: 4356
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Kontakt:

Re: Lords of hellas - pytania o zasady

Post autor: mat_eyo » 13 lip 2018, 11:11

W oderwaniu od oryginalnego pytania faktycznie jest bez sensu ;)

Pytanie z FAQ to "Co w przypadku, kiedy zostanie wybudowany drugi monument, a pierwszego ukończonego monumentu nikt nie kontroluje? Czy kontrola drugiego monumentu daje wygraną?". Wtedy odpowiedź ma sens, wskazując, że wygra osoba, która jako pierwsza przejmie (niekontrolowany przez nikogo w trakcie całej gry) region z pierwszym ukończonym monumentem.

Awatar użytkownika
Pan_K
Użytkownik wspierający
Posty: 1981
Rejestracja: 24 wrz 2014, 19:16
Lokalizacja: Wrocław

Re: Lords of hellas - pytania o zasady

Post autor: Pan_K » 13 lip 2018, 11:56

mat_eyo pisze:
13 lip 2018, 11:11
W oderwaniu od oryginalnego pytania faktycznie jest bez sensu ;)

Pytanie z FAQ to "Co w przypadku, kiedy zostanie wybudowany drugi monument, a pierwszego ukończonego monumentu nikt nie kontroluje? Czy kontrola drugiego monumentu daje wygraną?". Wtedy odpowiedź ma sens, wskazując, że wygra osoba, która jako pierwsza przejmie (niekontrolowany przez nikogo w trakcie całej gry) region z pierwszym ukończonym monumentem.
O kurcze - faktycznie nie doczytałem kontekstu :oops: shame on me :oops:
Cave, quid dicas, quando et cui.

Awatar użytkownika
uyco
Użytkownik wspierający
Posty: 1024
Rejestracja: 09 sty 2006, 13:00
Lokalizacja: Poznań

Re: Lords of hellas - pytania o zasady

Post autor: uyco » 14 lip 2018, 15:48

zaczynamy przygodę z LoH i mam takie pytanie. czy Perseusz, wybrawszy na startową szarą krainę i otrzymawszy szary żeton chwały zgodnie ze zdolnością startową, moze poruszyć sie i w pierwszej akcji specjalnej przejąć Spartę poprzez uzurpację? mam wrażenie, ze takie combo na start jest trochę za mocne, zwłaszcza w porównaniu z innymi bohaterami.
Life can be a curse, as well as a blessing. You will believe me when I say that there are far worse things than death in this world.

kupię sprzedam

feniks_ciapek
Użytkownik wspierający
Posty: 234
Rejestracja: 09 lut 2018, 11:14

Re: Lords of hellas - pytania o zasady

Post autor: feniks_ciapek » 14 lip 2018, 16:37

uyco pisze:
14 lip 2018, 15:48
zaczynamy przygodę z LoH i mam takie pytanie. czy Perseusz, wybrawszy na startową szarą krainę i otrzymawszy szary żeton chwały zgodnie ze zdolnością startową, moze poruszyć sie i w pierwszej akcji specjalnej przejąć Spartę poprzez uzurpację? mam wrażenie, ze takie combo na start jest trochę za mocne, zwłaszcza w porównaniu z innymi bohaterami.
Może.

Fenrisek83
Posty: 31
Rejestracja: 30 maja 2018, 10:35

Re: Lords of hellas - pytania o zasady

Post autor: Fenrisek83 » 15 lip 2018, 16:01

Czy mocne? Sparta jest na samym dole planszy i wraz z ekspansją coraz dalej do "linii frontu". ;)

feniks_ciapek
Użytkownik wspierający
Posty: 234
Rejestracja: 09 lut 2018, 11:14

Re: Lords of hellas - pytania o zasady

Post autor: feniks_ciapek » 15 lip 2018, 17:11

Na trzech graczy w sumie mocne. Na dwóch albo czterech - niekoniecznie.

Awatar użytkownika
Coen
Użytkownik wspierający
Posty: 1860
Rejestracja: 14 wrz 2011, 11:38
Lokalizacja: Warszawa, Sulejówek

Re: Lords of hellas - pytania o zasady

Post autor: Coen » 21 lip 2018, 07:25

Bary pisze:
13 lip 2018, 07:57
Mógłbyś podać lokalizację wspomnianego miejsca bez "nie"?
Wydaje mi się że chodzi o zapis przy Zadaniach:
"Gracz umieszcza swojego bohatera na mapie, w regionie z żetonem zadania. W tej turze bohater wykonać podstawowej akcji ruchu."
Brakuje całego zwrotu "nie może"

Przy okazji zapytam: do kiedy działa pasywna umiejętność potworów? Do następnej ich aktywacji?

feniks_ciapek
Użytkownik wspierający
Posty: 234
Rejestracja: 09 lut 2018, 11:14

Re: Lords of hellas - pytania o zasady

Post autor: feniks_ciapek » 21 lip 2018, 09:46

Coen pisze:
21 lip 2018, 07:25

Przy okazji zapytam: do kiedy działa pasywna umiejętność potworów? Do następnej ich aktywacji?
Zdolność pasywna działa cały czas na obszarze, na którym znajduje się dany potwór.

castelano
Posty: 35
Rejestracja: 25 kwie 2017, 11:25

Re: Lords of hellas - pytania o zasady

Post autor: castelano » 27 lip 2018, 11:56

Witajcie, mam kilka pytań, możliwe że któreś już się powtórzyło.

Ofiara z ciała - błogosławieństwo
Podczas polowania poświęć 1 kapłana z twojej puli, aby wyleczyć 1 obrażenie i dobrać 1 kartę walki.
pytanie: czy można poświęcić kapłana i dobrać kartę walki nie mając już żadnych ran? graczowi zależy na większej ilości karta walki na ręce.

Mobilizacja - błogosławieństwo
... możesz zwerbować 2 dodatkowych hoplitów ...
pytanie: nie ma zwrotu "do dwóch" więc czy można tylko jednego jeśli więcej już nie posiadam w zasobach? na innych kartach jest zwrot "do"

Egida - artefakt
Użyj, aby ochronić przed śmiercią 1 lub 2 hoplitów.
Artefakty się używa jak podstawową akcje, lub gdy na artefakcie jest zapis mówiący kiedy konkretnie go można użyć, np po bitwie albo w bitwie, albo podczas polowania itp.
pytanie: jak jest z tym artefaktem?

i ostatnia sprawa:
dochodzi do walki:
- 2 hoplitów czerwonych i 1 hoplita zielony,
- czerwony gracz zagrywa kartę z siłą 2 i na karcie jest zdolność (z głowy) jeśli masz więcej hoplitów od razu usuń 1 hoplitę przeciwnika
- zielony gracz również zagrywa kartę z siłą 2 bez zdolności
- podsumowanie kolejki * czerwony 2hopl.+2karta w. * zielony 2karta w. więcjest 4 do 2 z tym że zielony już nie ma hoplitów
Pytanie: czy teraz walka się kończy czy jednak walka trwa dalej tak długo aż każdy z graczy spasuje? zielony gracz wykrwawia siebie i przeciwnika z kart - taki może mieć powód oraz w przypadku strat czerwonego w hoplitach do 0 jest remis i zielony jako obrońca zwycięża bez hoplitów.
Pytam bo bardzo dziwnie wygląda sytuacja kiedy walczy 2 czerwonych hoplitów z "nikim" tylko z kartami przeciwnika.

Z góry dzięki za odpowiedzi.

feniks_ciapek
Użytkownik wspierający
Posty: 234
Rejestracja: 09 lut 2018, 11:14

Re: Lords of hellas - pytania o zasady

Post autor: feniks_ciapek » 29 lip 2018, 22:19

castelano pisze:
27 lip 2018, 11:56
Witajcie, mam kilka pytań, możliwe że któreś już się powtórzyło.

Ofiara z ciała - błogosławieństwo
Podczas polowania poświęć 1 kapłana z twojej puli, aby wyleczyć 1 obrażenie i dobrać 1 kartę walki.
pytanie: czy można poświęcić kapłana i dobrać kartę walki nie mając już żadnych ran? graczowi zależy na większej ilości karta walki na ręce.
Ja bym powiedział, że możesz. Tracisz kapłana, a w zamian coś tam zyskujesz. Po prostu zyskujesz mniej. Rany nie wyglądają na wymaganie tej karty.
castelano pisze:
27 lip 2018, 11:56
Mobilizacja - błogosławieństwo
... możesz zwerbować 2 dodatkowych hoplitów ...
pytanie: nie ma zwrotu "do dwóch" więc czy można tylko jednego jeśli więcej już nie posiadam w zasobach? na innych kartach jest zwrot "do"
Wydaje mi się, że jak nie masz już plastiku, to werbujesz tyle, ile możesz - vide zasada z akcji specjalnej werbunek.
castelano pisze:
27 lip 2018, 11:56
Egida - artefakt
Użyj, aby ochronić przed śmiercią 1 lub 2 hoplitów.
Artefakty się używa jak podstawową akcje, lub gdy na artefakcie jest zapis mówiący kiedy konkretnie go można użyć, np po bitwie albo w bitwie, albo podczas polowania itp.
pytanie: jak jest z tym artefaktem?
Używasz w dowolnym momencie, kiedy może zginąć hoplita - np. w trakcie ataku potworów.
castelano pisze:
27 lip 2018, 11:56
i ostatnia sprawa:
dochodzi do walki:
- 2 hoplitów czerwonych i 1 hoplita zielony,
- czerwony gracz zagrywa kartę z siłą 2 i na karcie jest zdolność (z głowy) jeśli masz więcej hoplitów od razu usuń 1 hoplitę przeciwnika
- zielony gracz również zagrywa kartę z siłą 2 bez zdolności
- podsumowanie kolejki * czerwony 2hopl.+2karta w. * zielony 2karta w. więcjest 4 do 2 z tym że zielony już nie ma hoplitów
Pytanie: czy teraz walka się kończy czy jednak walka trwa dalej tak długo aż każdy z graczy spasuje? zielony gracz wykrwawia siebie i przeciwnika z kart - taki może mieć powód oraz w przypadku strat czerwonego w hoplitach do 0 jest remis i zielony jako obrońca zwycięża bez hoplitów.
Pytam bo bardzo dziwnie wygląda sytuacja kiedy walczy 2 czerwonych hoplitów z "nikim" tylko z kartami przeciwnika.
Bitwa się kończy. Patrz FAQ:
https://tesera.ru/images/items/1229276/Multi-faq.pdf

castelano
Posty: 35
Rejestracja: 25 kwie 2017, 11:25

Re: Lords of hellas - pytania o zasady

Post autor: castelano » 30 lip 2018, 10:01

Dziękuje za odpowiedz i czekam na ewentualne doprecyzowanie w przypadkach gdzie nie byłeś pewien.
Czy można liczyć na polskiego FAQa?
Pozdrawiam

feniks_ciapek
Użytkownik wspierający
Posty: 234
Rejestracja: 09 lut 2018, 11:14

Re: Lords of hellas - pytania o zasady

Post autor: feniks_ciapek » 30 lip 2018, 20:59

Niestety, nie widziałem polskiego FAQ.

robert84
Posty: 14
Rejestracja: 24 mar 2015, 09:12

Re: Lords of hellas - pytania o zasady

Post autor: robert84 » 14 sie 2018, 08:57

witam,

podczas ostatniej gry doszło do sytuacji gdzie sprzeczaliśmy się co do użycia błogosławieństw. Mianowicie posiadałem dwa błogosławieństwa które pozwalały na coś zamiast wykonania akcji ruchu hoplitami. Jedna pozwalała zrekrutować 2 hoplitów na moim terenie zamiast ruchu a druga przemieścić hoplitę na dowolny region na mapie.

Sprzeczaliśmy się najpierw o to czy mogę użyć obu błogosławieństw - jeden z graczy upierał się że mogę użyć tylko jednego bo nie mogę zrobić dwóch akcji ruchu hoplitami, ja natomiast uważam że błogosławieństwa "działają" cały czas więc mogę skorzystać z obu. W końcu graliśmy że mogę obu (większość graczy tak uważała).

Za chwilę pojawił się ponownie spór o to w jakiej kolejności używam tych kart, ponownie ten sam gracz stwierdził że błogosławieństwa działają w tym samym czasie więc nie mogę zrobić tak że najpierw przenoszę hoplitę na jego teren gdzie nie ma wojsk (więc przejmuje ten teren) a potem dostawiam dwóch nowych używając drugiego błogosławieństwa - tu większość graczy też się na to nie zgodziła. Ja uważam że mogłem tak zrobić.

będę wdzięczny za wasze komentarze, a może podobny problem już się pojawił?

dzięki

feniks_ciapek
Użytkownik wspierający
Posty: 234
Rejestracja: 09 lut 2018, 11:14

Re: Lords of hellas - pytania o zasady

Post autor: feniks_ciapek » 14 sie 2018, 13:33

robert84 pisze:
14 sie 2018, 08:57
witam,

podczas ostatniej gry doszło do sytuacji gdzie sprzeczaliśmy się co do użycia błogosławieństw. Mianowicie posiadałem dwa błogosławieństwa które pozwalały na coś zamiast wykonania akcji ruchu hoplitami. Jedna pozwalała zrekrutować 2 hoplitów na moim terenie zamiast ruchu a druga przemieścić hoplitę na dowolny region na mapie.

Sprzeczaliśmy się najpierw o to czy mogę użyć obu błogosławieństw - jeden z graczy upierał się że mogę użyć tylko jednego bo nie mogę zrobić dwóch akcji ruchu hoplitami, ja natomiast uważam że błogosławieństwa "działają" cały czas więc mogę skorzystać z obu. W końcu graliśmy że mogę obu (większość graczy tak uważała).

Za chwilę pojawił się ponownie spór o to w jakiej kolejności używam tych kart, ponownie ten sam gracz stwierdził że błogosławieństwa działają w tym samym czasie więc nie mogę zrobić tak że najpierw przenoszę hoplitę na jego teren gdzie nie ma wojsk (więc przejmuje ten teren) a potem dostawiam dwóch nowych używając drugiego błogosławieństwa - tu większość graczy też się na to nie zgodziła. Ja uważam że mogłem tak zrobić.

będę wdzięczny za wasze komentarze, a może podobny problem już się pojawił?

dzięki
Po głębszym namyśle zgadzam się z decyzjami Twojej grupy. Możesz użyć obu błogosławieństw, ale nie możesz ich użyć "jednego za drugim", tylko - podobnie jak ruch każdego hoplity - odnosisz do stanu gry z początku tej akcji - wszystkie dzieją się niejako jednocześnie. Ale to tylko moje osobiste zdanie, trzeba by pewnie zapytać bezpośrednio autorów.

Fenrisek83
Posty: 31
Rejestracja: 30 maja 2018, 10:35

Re: Lords of hellas - pytania o zasady

Post autor: Fenrisek83 » 15 sie 2018, 11:39

Ja rozumiem to tak, że akcję ruchu hoplitów wymienisz na zdolność z błogosławieństwa. I jest to wymiana 1 do 1. Czyli ruch na przemieszczenie na dowolny region albo rekrutację dwóch hoplitów. Jak wykorzystasz ruch na "teleportacje" to nie masz drugiej akcji ruchu na werbunek bo już ją wykorzystałeś.

buhaj
Użytkownik wspierający
Posty: 412
Rejestracja: 27 wrz 2016, 08:01
Lokalizacja: chrzanów

Re: Lords of hellas - pytania o zasady

Post autor: buhaj » 16 sie 2018, 14:35

Fenrisek83 pisze:
15 sie 2018, 11:39
Ja rozumiem to tak, że akcję ruchu hoplitów wymienisz na zdolność z błogosławieństwa. I jest to wymiana 1 do 1. Czyli ruch na przemieszczenie na dowolny region albo rekrutację dwóch hoplitów. Jak wykorzystasz ruch na "teleportacje" to nie masz drugiej akcji ruchu na werbunek bo już ją wykorzystałeś.
Też tak myślę

ODPOWIEDZ