Tichu

Masz pytanie o zasady jakiejś gry - zamiast pisać na forum ogólnym, napisz osobnego posta na tym podforum. Uwaga! W tytule wątku podaj nazwę gry (i krótko czego dotyczy pytanie)!
lechulysy
Posty: 97
Rejestracja: 03 gru 2012, 09:34

Re: Tichu

Post autor: lechulysy » 03 kwie 2015, 12:41

dziekuję za informację :)

Jelithe
Użytkownik wspierający
Posty: 506
Rejestracja: 09 lut 2011, 10:53
Lokalizacja: Wałbrzych

Re: Tichu

Post autor: Jelithe » 04 lip 2016, 15:06

Pytanie odnośnie bomb, bo mam mały zamęt.

1. Czy jeśli biję bombą i zabieram lewę, to czy teraz ja zaczynam nowy układ? To dziwne zdanie na końcu instrukcji jest strasznie mylące :-/

2. Czy bijąc bombą smoka, zabieram go dla siebie? Rozumiem, że jedynie bijąc (i wygrywając coś smokiem) muszę oddać te karty przeciwnikowi?

Awatar użytkownika
adikom5777
Użytkownik wspierający
Posty: 2424
Rejestracja: 28 gru 2009, 08:52
Lokalizacja: Warszawa

Re: Tichu

Post autor: adikom5777 » 04 lip 2016, 15:48

1. Tak
2. Tak

MisterC
Użytkownik wspierający
Posty: 3979
Rejestracja: 19 lip 2008, 03:21

Re: Tichu

Post autor: MisterC » 04 lip 2016, 16:00

[sprzątam po sobie]
Ostatnio zmieniony 25 sie 2016, 12:29 przez MisterC, łącznie zmieniany 1 raz.

daaz
Posty: 46
Rejestracja: 29 mar 2011, 12:35

Re: Tichu

Post autor: daaz » 10 lip 2016, 09:28

Mam pytanie bo nie jest to dla mnie jasne... czy można zagrać jako kombinacje jedna parę kart np dwie dziewiątki? I co to znaczy ze można grać bombę poza kolejnością?

Awatar użytkownika
kwiatosz
Użytkownik wspierający
Posty: 7227
Rejestracja: 30 sty 2006, 23:27
Lokalizacja: Romford/Londyn
Kontakt:

Re: Tichu

Post autor: kwiatosz » 10 lip 2016, 13:15

Można parę.
Poza kolejnością oznacza, że w dowolnym momencie gdy karty są na stole możesz rzucić tę bombę. Nawet jak poszło trzy razy pas, ktoś wyciąga rękę do zebrania, to możesz wtedy powiedzieć bomba i rzucić karty. Możesz też dołożyć karty do tricku na środek i od razu po tym rzucić bombę. Generalnie - to bardzo dosłownie dowolny moment.
Bólu sporo, chociaż faktów promil, jeden średnik. Więc literacko to się jakoś broni.

ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier

Awatar użytkownika
Dr. Nikczemniuk
Użytkownik wspierający
Posty: 990
Rejestracja: 19 paź 2016, 13:39

Re: Tichu

Post autor: Dr. Nikczemniuk » 14 mar 2017, 19:48

Dwie osoby z tej samej drużyny czyli para, siedzą nie obok siebie ale na przeciw siebie. Zgadza się?

Jelithe
Użytkownik wspierający
Posty: 506
Rejestracja: 09 lut 2011, 10:53
Lokalizacja: Wałbrzych

Re: Tichu

Post autor: Jelithe » 14 mar 2017, 23:46

Dr. Nikczemniuk pisze:Dwie osoby z tej samej drużyny czyli para, siedzą nie obok siebie ale na przeciw siebie. Zgadza się?
Tak :)

Awatar użytkownika
Dr. Nikczemniuk
Użytkownik wspierający
Posty: 990
Rejestracja: 19 paź 2016, 13:39

Re: Tichu

Post autor: Dr. Nikczemniuk » 16 mar 2017, 14:20

Full np. KKQQQ, rozumiem że mocniejszy to taki AAQQQ lub KKAAA.
Ale czy taki też wchodzi w grę i czy będzie mocniejszy? 99KKK ?

Awatar użytkownika
ThomasBittern
Użytkownik wspierający
Posty: 110
Rejestracja: 27 sty 2005, 15:39
Lokalizacja: Konin
Kontakt:

Re: Tichu

Post autor: ThomasBittern » 22 mar 2017, 11:02

Dr. Nikczemniuk pisze:Full np. KKQQQ, rozumiem że mocniejszy to taki AAQQQ lub KKAAA.
Ale czy taki też wchodzi w grę i czy będzie mocniejszy? 99KKK ?
W instrukcji stoi: "full może zostać przebity silniejszym fullem (mającym trójkę o wyższej wartości)"

Awatar użytkownika
Dr. Nikczemniuk
Użytkownik wspierający
Posty: 990
Rejestracja: 19 paź 2016, 13:39

Re: Tichu

Post autor: Dr. Nikczemniuk » 24 mar 2017, 11:32

ThomasBittern pisze:
Dr. Nikczemniuk pisze:Full np. KKQQQ, rozumiem że mocniejszy to taki AAQQQ lub KKAAA.
Ale czy taki też wchodzi w grę i czy będzie mocniejszy? 99KKK ?
W instrukcji stoi: "full może zostać przebity silniejszym fullem (mającym trójkę o wyższej wartości)"
Zaraz, mającym trójkę o wyższej wartości? Czyli parę nie bierze się pod uwagę tylko trójkę i to ona ma być wyższa natomiast para o dowolnej sile?
Czyli jak ktoś położy 99KKK to nie przebiję tego takim układem AAKKK bo nadal trójka nie jest wyższa?

Awatar użytkownika
kwiatosz
Użytkownik wspierający
Posty: 7227
Rejestracja: 30 sty 2006, 23:27
Lokalizacja: Romford/Londyn
Kontakt:

Re: Tichu

Post autor: kwiatosz » 24 mar 2017, 11:39

6 królów w talii?
Bólu sporo, chociaż faktów promil, jeden średnik. Więc literacko to się jakoś broni.

ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier

Awatar użytkownika
kwiatosz
Użytkownik wspierający
Posty: 7227
Rejestracja: 30 sty 2006, 23:27
Lokalizacja: Romford/Londyn
Kontakt:

Re: Tichu

Post autor: kwiatosz » 24 mar 2017, 12:56

Przecież to nie jest absolutnie docinkowe. Nie jest możliwe ułożenie dwóch fulli z trójką króli w grze na cztery osoby, gdy używa się jednej talii. Problem jest więc czysto teoretyczny i nigdy w grze nie wystąpi.
Edit: ej, co to za usuwanie?
Bólu sporo, chociaż faktów promil, jeden średnik. Więc literacko to się jakoś broni.

ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier

Awatar użytkownika
Dr. Nikczemniuk
Użytkownik wspierający
Posty: 990
Rejestracja: 19 paź 2016, 13:39

Re: Tichu

Post autor: Dr. Nikczemniuk » 24 mar 2017, 13:14

Ok zatrybiłem, trójka wyższa a para obojętnie jaka.
Ostatnio zmieniony 24 mar 2017, 13:28 przez Dr. Nikczemniuk, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
kwiatosz
Użytkownik wspierający
Posty: 7227
Rejestracja: 30 sty 2006, 23:27
Lokalizacja: Romford/Londyn
Kontakt:

Re: Tichu

Post autor: kwiatosz » 24 mar 2017, 13:18

Sekwens par jest wyższy jeśli jedna z par jest wyższa od dowolnej pary przebijanego układu. Więc zawsze grałem tak, że 9988 przebija 8877.
Bólu sporo, chociaż faktów promil, jeden średnik. Więc literacko to się jakoś broni.

ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier

Awatar użytkownika
Dr. Nikczemniuk
Użytkownik wspierający
Posty: 990
Rejestracja: 19 paź 2016, 13:39

Re: Tichu

Post autor: Dr. Nikczemniuk » 24 mar 2017, 13:30

Ok już kumam wszystko, dzięki za info. :D :D

Awatar użytkownika
Dr. Nikczemniuk
Użytkownik wspierający
Posty: 990
Rejestracja: 19 paź 2016, 13:39

Re: Tichu

Post autor: Dr. Nikczemniuk » 27 mar 2017, 12:38

Kiedy zostaje na końcu dwóch graczy i jeden z nich wyłoży swoją ostatnią kartę to ona wraca do tego kto ją zagrał.
Ale jak to ma się do smoka? Jeśli smok jest ostatnią zagraną kartą, położoną na pusty stół bądź na stos kart, to taka karta/lewa wraca do mnie czy oddaję ją przeciwnikowi?

zzay
Posty: 15
Rejestracja: 09 paź 2014, 14:26

Re: Tichu

Post autor: zzay » 08 sie 2018, 21:48

Czy w Tichu można się konsultować/porozumiewać z partnerem ?

Nie widzę w instrukcji info że jest to zabronione.

Awatar użytkownika
Dr. Nikczemniuk
Użytkownik wspierający
Posty: 990
Rejestracja: 19 paź 2016, 13:39

Re: Tichu

Post autor: Dr. Nikczemniuk » 09 sie 2018, 13:33

zzay pisze:
08 sie 2018, 21:48
Czy w Tichu można się konsultować/porozumiewać z partnerem ?

Nie widzę w instrukcji info że jest to zabronione.
Choć bardzo czasem korci to absolutnie nie, nie wolno.
Tylko telepatycznie. :wink:

zzay
Posty: 15
Rejestracja: 09 paź 2014, 14:26

Re: Tichu

Post autor: zzay » 10 sie 2018, 10:18

Dr. Nikczemniuk pisze:
09 sie 2018, 13:33
Choć bardzo czasem korci to absolutnie nie, nie wolno.
Tylko telepatycznie. :wink:
No dobra - ale jest jakaś "podstawa prawna" żeby tak stwierdzić ? :) Bo moi współgracze-przeciwnicy się buntują, że skoro nie ma w instrukcji że NIE WOLNO to znaczy, że WOLNO :)
W instrukcji nie ma o tym ani słowa więc trudno mi im to wyperswadować :)

Awatar użytkownika
kwiatosz
Użytkownik wspierający
Posty: 7227
Rejestracja: 30 sty 2006, 23:27
Lokalizacja: Romford/Londyn
Kontakt:

Re: Tichu

Post autor: kwiatosz » 10 sie 2018, 12:41

Mozna sie komunikowac, do tego sluzy wolanie Tichu i duzego Tichu. I podawane karty.
Bólu sporo, chociaż faktów promil, jeden średnik. Więc literacko to się jakoś broni.

ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier

Awatar użytkownika
zakwas
Użytkownik wspierający
Posty: 1651
Rejestracja: 19 mar 2014, 00:45
Lokalizacja: Zgierz

Re: Tichu

Post autor: zakwas » 10 sie 2018, 15:45

zzay pisze:
10 sie 2018, 10:18
Dr. Nikczemniuk pisze:
09 sie 2018, 13:33
Choć bardzo czasem korci to absolutnie nie, nie wolno.
Tylko telepatycznie. :wink:
No dobra - ale jest jakaś "podstawa prawna" żeby tak stwierdzić ? :) Bo moi współgracze-przeciwnicy się buntują, że skoro nie ma w instrukcji że NIE WOLNO to znaczy, że WOLNO :)
W instrukcji nie ma o tym ani słowa więc trudno mi im to wyperswadować :)
A jest gdzieś napisane, ze nie wolno sobie pokazywać wszystkich kart? Albo że nie wolno odrzucić kart pod stół i w ten sposób się ich pozbyć z ręki? ;)
Jedynym sposobem na komunikację jest podawanie sobie kart i wołanie tichu jak zauważono powyżej.

Awatar użytkownika
Dr. Nikczemniuk
Użytkownik wspierający
Posty: 990
Rejestracja: 19 paź 2016, 13:39

Re: Tichu

Post autor: Dr. Nikczemniuk » 10 sie 2018, 17:27

zzay pisze:
10 sie 2018, 10:18
Dr. Nikczemniuk pisze:
09 sie 2018, 13:33
Choć bardzo czasem korci to absolutnie nie, nie wolno.
Tylko telepatycznie. :wink:
No dobra - ale jest jakaś "podstawa prawna" żeby tak stwierdzić ? :) Bo moi współgracze-przeciwnicy się buntują, że skoro nie ma w instrukcji że NIE WOLNO to znaczy, że WOLNO :)
W instrukcji nie ma o tym ani słowa więc trudno mi im to wyperswadować :)
Podstawa prawna to... LOGIKA :wink:

ODPOWIEDZ