The Others 7 Sins

Masz pytanie o zasady jakiejś gry - zamiast pisać na forum ogólnym, napisz osobnego posta na tym podforum. Uwaga! W tytule wątku podaj nazwę gry (i krótko czego dotyczy pytanie)!
Awatar użytkownika
BIgBadWolf
Użytkownik wspierający
Posty: 199
Rejestracja: 29 paź 2014, 23:51
Lokalizacja: Wrocław

Re: The Others 7 Sins

Post autor: BIgBadWolf » 11 lis 2017, 20:49

Arius pisze:2. Krytyk przy rzucie na ogień daje obrażenie i dodatkową kość.
Jak rzucisz 5 krytyków i blanka na końcu to pewnie zabijesz gościa, bo dostanie 5 obrażeń. Ale szansa na to mała.
3. W przypadku zepsucia krytyk to tylko dodatkowy rzut, bez innych efektów.
..................
naprawde tak napisane jest w instrukcji ? ja nic nie widzialem w opisie obrazen od ognia o "krytach"

Arius
Użytkownik wspierający
Posty: 768
Rejestracja: 30 mar 2016, 16:31
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: The Others 7 Sins

Post autor: Arius » 12 lis 2017, 18:12

BIgBadWolf pisze:
Arius pisze:2. Krytyk przy rzucie na ogień daje obrażenie i dodatkową kość.
Jak rzucisz 5 krytyków i blanka na końcu to pewnie zabijesz gościa, bo dostanie 5 obrażeń. Ale szansa na to mała.
3. W przypadku zepsucia krytyk to tylko dodatkowy rzut, bez innych efektów.
..................
naprawde tak napisane jest w instrukcji ? ja nic nie widzialem w opisie obrazen od ognia o "krytach"
W instrukcji odnośnei fire checks jest odwołanie do rolling dice and taking wounds. Wykonujesz rzut na obrażenia.
I za każdą piąchę zadajesz 1 obrażenie. I tak jak przy każdym rzucie krytyk sprawia, że dorzucasz jedną kość ekstra.
W przypadku korupcji jednak sama piącha nie zadaje korupcji. Ale w przypadku ognia to liczone jest również nie tylko jako dorzut, ale obrażenie.

Cytat z instrukcji:
FIRE CHECKS
The Sins Player rolls a number of Sin Dice equal to the
number of Fire tokens in the Space being left or entered,
including both permanent and physical tokens
(see Rolling Dice on page 32). For each result,
the Hero takes 1 Wound (see Taking Wounds on page
37). This can’t be cancelled by the Hero’s Defense.
results have no effect.
CORRUPTION CHECKS
The Sins Player rolls a number of Sin Dice equal to the
number of Corruption tokens in the Space being left or
entered, including both permanent and physical tokens
(see Rolling Dice on page 32). For each result, the
Hero takes 1 Corruption (see Taking Corruption on page
36). results have no effect, though still cause an
extra die to be rolled.

BIgBadWolf pisze:Mam troszke durne pytania co do avatara
1. zabitego normalnie przywołać można w następnej turze jak zwykłą figurkę ?
2. nota bene jak skutecznie zabic cos co ma 7/7 kości ?
3. czy reakcjami mozna ruszać się ciągle tylko jedną figurką / walczyć czyli np. Avatarem ? (i tym samym robiąc np. 4 ruchy po 2 pola, atak - dla 4 graczy)?

bardzo dziękuje za odp
1. Tak. Avatar to potwór, który może zostać po zabiciu przywołany jak każdy inny potwór.
2. Skutecznie? Jest to ciężkie. Ale nawet raz Rose mi się zdarzyło zabić potwora (ta zielona z mackami). Raz że atak robiła w lokacji z innym bohaterem +1 kostka. Dwa, że przy okazji ataku wziąłem korupcję na 6 poziomie: miałem na dzień dobry 3 trafienia i 2 dodatkowe kostki. Oraz jeszcze dodatkowy sprzęt wspomagający walkę. I dało radę (oczywiście co istotne i najważniejsze miałem szczęście z rzutem, z 3 krytyki chyba).
Podsumowując avatar jest ciężki do zabicia i trzeba się do tej walki odpowiednio przygotować.
Najlepiej zabijać go wtedy gdy jest to już konieczne (wymagane zadanie).
3. Tak, możesz poruszać się ciągle tym samym potworem. Ale pamiętaj o restrykcji. Stwór w ramach reakcji nie może wyjść z pola na którym jest jakikolwiek bohater. Czyli jeśli Avatar zaatakuje kogoś, ale jednak nie zabije, to będzie w stanie pójść w ramach reakcji na inne pole, po kolejnego bohtera.

Awatar użytkownika
BIgBadWolf
Użytkownik wspierający
Posty: 199
Rejestracja: 29 paź 2014, 23:51
Lokalizacja: Wrocław

Re: The Others 7 Sins

Post autor: BIgBadWolf » 12 lis 2017, 23:02

dziękuje Ci za odp

wronek_87
Posty: 43
Rejestracja: 30 lis 2016, 10:27

Re: The Others 7 Sins

Post autor: wronek_87 » 05 gru 2017, 22:05

Mam pytanie dotyczące misji 2A "Haven w płomieniach" oraz misji 3A "Wewnętrzny mrok".
Są to bardzo podobne misje:
"Zakończcie # Tury na płytkach Miasta bez potworów. Oznaczcie te płytki Miasta."
# - liczba bohaterów na planszy

Czy można oznaczyć kilka razy tę samą płytkę, jeśli na niej w kolejnej turze znowu nie będzie potworów?

longmen76
Użytkownik wspierający
Posty: 172
Rejestracja: 28 lut 2017, 08:15
Been thanked: 7 times

Re: The Others 7 Sins

Post autor: longmen76 » 07 gru 2017, 15:47

wronek_87 pisze:Mam pytanie dotyczące misji 2A "Haven w płomieniach" oraz misji 3A "Wewnętrzny mrok".
Są to bardzo podobne misje:
"Zakończcie # Tury na płytkach Miasta bez potworów. Oznaczcie te płytki Miasta."
# - liczba bohaterów na planszy

Czy można oznaczyć kilka razy tę samą płytkę, jeśli na niej w kolejnej turze znowu nie będzie potworów?
Dawno nie grałem. Jeżeli nie ma napisane różnych "płytkach" to sądzę, że można na tej samej. Pewnie wiesz ale dla pewności - słowo "płytkach" zostało źle przetłumaczone z angielskiego "district" i może wprowadzać w błąd. Chodzi o miasto na kafelku bez zewnętrznych ulic.

elpormyko
Posty: 81
Rejestracja: 01 lut 2017, 15:50

Re: The Others 7 Sins

Post autor: elpormyko » 07 cze 2018, 23:56

Po ostatniej sesji nasunęło mi się kilka pytań:

1) Czy żeton artylerii orbitalnej może poruszyć się na pole dzielnicy?
2) Czy można dwie takie same karty ekwipunku?
3) Czy akolici mogą zostać przywołani do walki zarówno podczas gdy grzeach atakuje gracza jak i wtedy gdy sam jest atakowany?

beju
Posty: 47
Rejestracja: 05 wrz 2010, 16:46

THE OTHERS - kilka pytań

Post autor: beju » 13 wrz 2018, 10:15

Witam
Jaka jest Wasza interpretacja w poniższych tematach?
1. Potwory to avatar i abominacje. Czy akolici traktowani są rownież jako Potwory?
2. Bohaterowie mogą przekraczać rzekę tylko za pomocą metra. A jak jest w przypadku Potworów? Czy mogą w ogóle przekraczać rzeki?
3. Czy teleportacja pozwala przerzucić potwora przez rzekę?
4. Czy jeśli korzystam ze zdolności akolitow i przywracam delikwenta z cmentarza do walki - to czy po zakończonej walce jeśli nie zginie zostaje na planszy?
5. Czy po przesunięciu i użyciu żetonu ataku orbitalnego zostaje on w miejscu gdzie został użyty czy wraca na miejsce?
6. Przygoda - Zepsucie: zasada zakonczenia rundy mówi "przesuń znacznik apokalipsy o 1 jeśli na zakonczenie rundy są potwory min na 4 płytkach miasta". Według polskiej instrukcji "plytka miasta" to jeden kwadrat - budynek łącznie z ulicami. Jak budujemy plansze ulice z dwóch płytek łączą się tworząc pole. Czy w związku z tym potwór stojący na takim polu ulicy z połączonych dwóch płytek miasta liczy się jako stojący na dwóch płytkach miasta? Czy może jest to jakiś błąd w tłumaczniu (jak ktoś chyba kiedyś pisał) i przez "płytki miasta" należy rozumieć tylko budynki?
7. Przygoda - Zepsucie: misja 3A mówi "zakończcie # Tury na płytkach miasta bez potworow które nie posiadają fizycznych żetonów zepsucia". Nie do końca wiem jak to interpretować - czy chodzi o zakończenie 3 tur (w przypadku 3 bohaterów) na wszystkich plytkach spełniających definicję, czy chodzi o to, ze bohater kończący turę musi stac na takim polu i wtedy odznaczam postęp misji o 1, czy może na zakónczenie tury 3 bohaterów musi stać na takich polach?
8. W jakimś starym poście była informacja, że efekty z karty apokalipsy nie kumulują się tj. jeśli np przesuwam się na 4 poziom apokalipsy to rozpatruję efekty tylko z poziomu 4. Podczas gdy wydaje mi się, że w polskiej wersj ijest opisane że efekty się kumulują czyli jeśli przechodzę np na 4 poziom to rozpatruję efekty 1-4. Jak jest Waszym zdaniem?
9. Czy coś stoi na przeszkodzie żeby grając jedną osobą Bohaterami grać 4 na planszy zamiast 3? Chyba nie wpływa to negatywnie na rozgrywkę a jedynie pomoże zbalansować strony

dzięki!
pozdr
B.

Arius
Użytkownik wspierający
Posty: 768
Rejestracja: 30 mar 2016, 16:31
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: THE OTHERS - kilka pytań

Post autor: Arius » 14 wrz 2018, 06:53

beju pisze:
13 wrz 2018, 10:15
Witam
Jaka jest Wasza interpretacja w poniższych tematach?
1. Potwory to avatar i abominacje. Czy akolici traktowani są rownież jako Potwory?
2. Bohaterowie mogą przekraczać rzekę tylko za pomocą metra. A jak jest w przypadku Potworów? Czy mogą w ogóle przekraczać rzeki?
3. Czy teleportacja pozwala przerzucić potwora przez rzekę?
4. Czy jeśli korzystam ze zdolności akolitow i przywracam delikwenta z cmentarza do walki - to czy po zakończonej walce jeśli nie zginie zostaje na planszy?
5. Czy po przesunięciu i użyciu żetonu ataku orbitalnego zostaje on w miejscu gdzie został użyty czy wraca na miejsce?
6. Przygoda - Zepsucie: zasada zakonczenia rundy mówi "przesuń znacznik apokalipsy o 1 jeśli na zakonczenie rundy są potwory min na 4 płytkach miasta". Według polskiej instrukcji "plytka miasta" to jeden kwadrat - budynek łącznie z ulicami. Jak budujemy plansze ulice z dwóch płytek łączą się tworząc pole. Czy w związku z tym potwór stojący na takim polu ulicy z połączonych dwóch płytek miasta liczy się jako stojący na dwóch płytkach miasta? Czy może jest to jakiś błąd w tłumaczniu (jak ktoś chyba kiedyś pisał) i przez "płytki miasta" należy rozumieć tylko budynki?
7. Przygoda - Zepsucie: misja 3A mówi "zakończcie # Tury na płytkach miasta bez potworow które nie posiadają fizycznych żetonów zepsucia". Nie do końca wiem jak to interpretować - czy chodzi o zakończenie 3 tur (w przypadku 3 bohaterów) na wszystkich plytkach spełniających definicję, czy chodzi o to, ze bohater kończący turę musi stac na takim polu i wtedy odznaczam postęp misji o 1, czy może na zakónczenie tury 3 bohaterów musi stać na takich polach?
8. W jakimś starym poście była informacja, że efekty z karty apokalipsy nie kumulują się tj. jeśli np przesuwam się na 4 poziom apokalipsy to rozpatruję efekty tylko z poziomu 4. Podczas gdy wydaje mi się, że w polskiej wersj ijest opisane że efekty się kumulują czyli jeśli przechodzę np na 4 poziom to rozpatruję efekty 1-4. Jak jest Waszym zdaniem?
9. Czy coś stoi na przeszkodzie żeby grając jedną osobą Bohaterami grać 4 na planszy zamiast 3? Chyba nie wpływa to negatywnie na rozgrywkę a jedynie pomoże zbalansować strony

dzięki!
pozdr
B.
1. Tak, wszystkie figurki są traktowane jako potwory.
2. Nie pamiętam tego scenariusza, ale potwory nie mogą używać metra, więc rzeki nie przejdą.
3. Tak pozwala.
4. Tak zostaje.
5. Zostaje tam, gdzie go przesunąłeś. Nie ma w instrukcji informacji, by miał wrócić na swoje miejsce, więc nie ma powodów by wracał.
8. Rozpatrujesz wszystkie.

Jest już temat odnośnie pytań co do zasad 7 sins. Poszukaj :)

endoen1
Posty: 4
Rejestracja: 18 wrz 2017, 23:54

Re: The Others 7 Sins

Post autor: endoen1 » 04 kwie 2019, 21:42

Cześć, kilka dni temu kupiłem sobie the others, większość wątpliwości co do zasad sobie już rozkminiłem, ale jednej nie mogę ciągle. Jeśli mamy walkę dystansową, atakuję potwora oddalonego o dwa pola, nie zabijam go i on rusza na mnie, a po drodze, na polu na które wchodzi, jest inny bohater, to ten potwór się tam zatrzyma i zaatakuje jego, nie zaatakuje, czy w ogóle nie ruszy? Mówię o sytuacji, gdy na polu z którego wyrusza potwór nie ma bohatera, bohater jest na następnym, pomiędzy nim a strzelcem. Polska instrukcja ma zapis, że potwór w ogóle się nie ruszy. Ten sam fragment angielskiej instrukcji, nie ma takiego zdania, które podkreśliłem w ogóle. A zmienia to taktykę diametralnie. Bo strzałem można, lub nie, wyciągać potwory z ich miejscówek.
Edit, widzę że w instrukcji na stronie CMON, jest jednak to zdanie. Ja mam instrukcje po angielsku, gdzie tego zdania nie ma. Pytanie czy ktoś z was zna oficjalne stanowisko CMON w tej sprawie? Dla mnie na logikę, taki potwór powinien startować do ataku, i atakować pierwszego napotkanego bohatera. Nie dość że logiczne to jeszcze smaczek dodatkowy i akcja.
Obrazek

Arius
Użytkownik wspierający
Posty: 768
Rejestracja: 30 mar 2016, 16:31
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: The Others 7 Sins

Post autor: Arius » 05 kwie 2019, 08:55

endoen1 pisze:
04 kwie 2019, 21:42
Cześć, kilka dni temu kupiłem sobie the others, większość wątpliwości co do zasad sobie już rozkminiłem, ale jednej nie mogę ciągle. Jeśli mamy walkę dystansową, atakuję potwora oddalonego o dwa pola, nie zabijam go i on rusza na mnie, a po drodze, na polu na które wchodzi, jest inny bohater, to ten potwór się tam zatrzyma i zaatakuje jego, nie zaatakuje, czy w ogóle nie ruszy?
Stwór zatrzyma się na polu z innym bohaterem (ponieważ stwory nie mogą wychodzić z pola z bohaterami) i nikogo nie zaatakuje (ponieważ po ataku może zaatakować tylko bohatera, który go klepał).
Wyciąganie strzałem potwory z lokacji jest jednym z elementów taktyki w grze, w której jednak grzech ma lekko większą przewagę.

endoen1
Posty: 4
Rejestracja: 18 wrz 2017, 23:54

Re: The Others 7 Sins

Post autor: endoen1 » 05 kwie 2019, 21:14

Ale w instrukcji jest wyraźnie napisane, tej polskiej i angielskiej, że jak potwór nie może dotrzeć do bohatera, by zrobić odwet, to nie rusza się wcale z miejsca. To przeczy więc temu, co mówisz.

Arius
Użytkownik wspierający
Posty: 768
Rejestracja: 30 mar 2016, 16:31
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: The Others 7 Sins

Post autor: Arius » 07 kwie 2019, 06:46

A racja. Mea culpa.

ODPOWIEDZ