Vikings Gone Wild

Masz pytanie o zasady jakiejś gry - zamiast pisać na forum ogólnym, napisz osobnego posta na tym podforum. Uwaga! W tytule wątku podaj nazwę gry (i krótko czego dotyczy pytanie)!
Awatar użytkownika
raiden25
Użytkownik wspierający
Posty: 763
Rejestracja: 07 kwie 2015, 11:48
Lokalizacja: Warszawa

Vikings Gone Wild

Post autor: raiden25 » 08 lip 2017, 15:06

Instrukcja gry w wersji PL posiada chyba błąd. "Przygotowanie do rozgrywki", punkt 5 mówi aby podzielić karty misji na dwa stosy, na te warte 1 punkt i 2-3. I po potasowaniu każdy dopiera po dwie karty ze stosu misji 1PZ. Jednak na przykładowym obrazu leży jedna karta 1PZ i jedna karta 3PZ.

Pytanie. Czy ciągniemy dwie karty ze stosu 1PZ (i obrazek wprowadza w błąd), czy ciągniemy po jednej karcie ze stosów (i błąd jest w treści zasad)??

Awatar użytkownika
mat_eyo
Użytkownik wspierający
Posty: 4374
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Kontakt:

Re: Vikings Gone Wild

Post autor: mat_eyo » 08 lip 2017, 16:24

W angielskiej instrukcji również jest napisane, że ciągnie się dwie misje ze stosu za 1pz. Widocznie na ilustracji jest błąd.

Awatar użytkownika
lynwith
Użytkownik wspierający
Posty: 242
Rejestracja: 27 sty 2015, 22:27
Lokalizacja: Katowice

Re: Vikings Gone Wild

Post autor: lynwith » 14 lip 2017, 07:32

raiden25 pisze:Instrukcja gry w wersji PL posiada chyba błąd. "Przygotowanie do rozgrywki", punkt 5 mówi aby podzielić karty misji na dwa stosy, na te warte 1 punkt i 2-3. I po potasowaniu każdy dopiera po dwie karty ze stosu misji 1PZ. Jednak na przykładowym obrazu leży jedna karta 1PZ i jedna karta 3PZ.

Pytanie. Czy ciągniemy dwie karty ze stosu 1PZ (i obrazek wprowadza w błąd), czy ciągniemy po jednej karcie ze stosów (i błąd jest w treści zasad)??
Ciągniemy dwie karty za stosu 1PZ ;)

Awatar użytkownika
raiden25
Użytkownik wspierający
Posty: 763
Rejestracja: 07 kwie 2015, 11:48
Lokalizacja: Warszawa

Re: Vikings Gone Wild

Post autor: raiden25 » 18 lip 2017, 19:47

Ktoś ubrał karty w jakieś koszulki dobrze pasujące? Większość "standard USA", arcane, Mayday, Rebel są za małe....

Awatar użytkownika
yac00b
Użytkownik wspierający
Posty: 201
Rejestracja: 19 sty 2017, 09:49
Lokalizacja: Łódź

Re: Vikings Gone Wild

Post autor: yac00b » 19 lip 2017, 10:30

raiden25 pisze:Ktoś ubrał karty w jakieś koszulki dobrze pasujące? Większość "standard USA", arcane, Mayday, Rebel są za małe....
Trochę nie ten dział kolego. Sprawdź TUTAJ.

bandogrel
Posty: 20
Rejestracja: 16 lis 2016, 16:49

Re: Vikings Gone Wild

Post autor: bandogrel » 27 lip 2017, 18:15

Ktoś orientuje się w jaki sposób używać kart z kampanii Wspieram.to ? Dla przykładu na planszy są 3 miejsca na karty jednostek, czyli tyle rodzajów ile oferuje podstawowa wersja gry. Wraz z dodatkowymi kartami liczba rodzajów jednostek rośnie do 8. Zatem podczas przygotowania do gry wybieramy sobie bądź też losujemy 3 rodzaje jednostek które będą dostępne w grze, czy może w jakiś sposób robimy tak aby wszystkie były w grze?
Edit: albo czy ktoś wie gdzie mogę znaleźć instrukcję do dodatkowych kart, gdyż w moim egzemplarzu takowej nie było?

Noidea
Posty: 10
Rejestracja: 21 lut 2017, 16:53

Re: Vikings Gone Wild

Post autor: Noidea » 28 lip 2017, 14:04

bandogrel pisze:Ktoś orientuje się w jaki sposób używać kart z kampanii Wspieram.to ? Dla przykładu na planszy są 3 miejsca na karty jednostek, czyli tyle rodzajów ile oferuje podstawowa wersja gry. Wraz z dodatkowymi kartami liczba rodzajów jednostek rośnie do 8. Zatem podczas przygotowania do gry wybieramy sobie bądź też losujemy 3 rodzaje jednostek które będą dostępne w grze, czy może w jakiś sposób robimy tak aby wszystkie były w grze?
Edit: albo czy ktoś wie gdzie mogę znaleźć instrukcję do dodatkowych kart, gdyż w moim egzemplarzu takowej nie było?
Instrukcja do dodatkowych kart w wersji angielskiej. Przyznam, że jestem zdziwiony jej brakiem w polskim egzemplarzu. Ciekawe czy tylko twój jest wybrakowany, czy innym też brakuje. Swoją przesyłkę odbiorę dopiero wieczorem, to później dam edit czy w moim jest.

Edit: Również brakuje.
Ostatnio zmieniony 28 lip 2017, 19:40 przez Noidea, łącznie zmieniany 1 raz.

grasowanie.eu
Posty: 64
Rejestracja: 31 sty 2017, 11:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Vikings Gone Wild

Post autor: grasowanie.eu » 28 lip 2017, 15:36

W moim wspieramkowym egzemplarzu, oprócz dużej instrukcji, były dwie dodatkowe kartki (chyba wielkości klasycznego zeszytu, czyli mniej więcej B5) z zasadami dotyczącymi dodatkowych kart.
grasowanie.eu - recenzje i newsy ze świata gier planszowych i karcianych
grasowanie na Facebooku

Awatar użytkownika
dragon77
Użytkownik wspierający
Posty: 303
Rejestracja: 08 wrz 2005, 12:20
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Vikings Gone Wild

Post autor: dragon77 » 28 lip 2017, 23:00

grasowanie.eu pisze:W moim wspieramkowym egzemplarzu, oprócz dużej instrukcji, były dwie dodatkowe kartki (chyba wielkości klasycznego zeszytu, czyli mniej więcej B5) z zasadami dotyczącymi dodatkowych kart.
Dokładnie. Te kartki były w paczce, ale poza pudełkiem.

Norwoks
Użytkownik wspierający
Posty: 426
Rejestracja: 21 kwie 2017, 21:44
Lokalizacja: Łódź

Re: Vikings Gone Wild

Post autor: Norwoks » 29 lip 2017, 05:33

1.Ile dostaliście dodatkowych kart ze wspieram.to ?
2.Czy ktoś ma pełną listę kart jakie powinny być ?
3.Co prócz kart jeszcze powinno być:
- dwie dodatkowe kartki z zasadami
- 5 podkładek pod browarka
Jeszcze coś ?
Mam i się podzielę: Planszostrefa 10%, Planszomania 10%, 3Trolle 7%, AlePlanszówki 5%, Mepel 4%

Awatar użytkownika
dragon77
Użytkownik wspierający
Posty: 303
Rejestracja: 08 wrz 2005, 12:20
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Vikings Gone Wild

Post autor: dragon77 » 29 lip 2017, 10:30

Norwoks pisze:1.Ile dostaliście dodatkowych kart ze wspieram.to ?
2.Czy ktoś ma pełną listę kart jakie powinny być ?
3.Co prócz kart jeszcze powinno być:
- dwie dodatkowe kartki z zasadami
- 5 podkładek pod browarka
Jeszcze coś ?
Jam mam 108 kart ze znaczkiem K (czyli kickstartera) oraz jedną kartę przygotowania i zasad kart wydarzeń, która była między nimi. Z kampanii wynika, że powinno być 105 dodatkowych kart + podkładki + dwie kartki instrukcji. Plansza również jest w wersji deluxe z kickstartera.

Norwoks
Użytkownik wspierający
Posty: 426
Rejestracja: 21 kwie 2017, 21:44
Lokalizacja: Łódź

Re: Vikings Gone Wild

Post autor: Norwoks » 29 lip 2017, 13:20

Z kampanii wynika, ze powinno być 110 lub więcej.
5 "pakietów" za cele na FB.
Ja mam 108 z "k" + karta zasad wydarzeń + SIF (choć nie ma znaczka "k" jest kartą promo.
Tylko, że: np jednym z FB celów jest pakiet Banshee, tych jest 4 w dodatkowych kartach, czyli co ?
1 była z FB a 3 pod innymi celami ? Coś mi tu nie gra.
Dlatego chętnie zobaczyłbym szczegółowy spis kart do każdego celu z osobna.
A jak odróżnić wersję planszy ?
Mam i się podzielę: Planszostrefa 10%, Planszomania 10%, 3Trolle 7%, AlePlanszówki 5%, Mepel 4%

bandogrel
Posty: 20
Rejestracja: 16 lis 2016, 16:49

Re: Vikings Gone Wild

Post autor: bandogrel » 31 lip 2017, 12:27

W moim egzemplarzu brakowało instrukcji do rozszerzenia oraz podkładek pod piwo, w piątek napisałem do GFP i przed chwilą odebrałem paczkę od kuriera. Także jeśli komuś brakuje elementów niech śmiało pisze do nich ;) Obrazek

Wysłane z mojego EVA-L09 przy użyciu Tapatalka

TomaszB
Posty: 18
Rejestracja: 05 sty 2017, 12:26

Re: Vikings Gone Wild

Post autor: TomaszB » 03 sie 2017, 21:50

Norwoks pisze:2.Czy ktoś ma pełną listę kart jakie powinny być ?
Zgodnie z aktualizacją 51 z KS'a VGW powinny się znaleźć następujące karty (u mnie jest komplet):

Karty podstawowe (220 szt.):

- Karty Talii Początkowych (40 szt.):
Piwo - 24 szt.
Złoto - 8 szt.
Wikiński Wojownik - 8 szt.

- Karty Ścieżki Odyna (40 szt.):
Zabójca - 2 szt.
Ujeżdżacz Niedźwiedzi - 2 szt.
Kufle z Piwem - 3 szt.
Piwny Znawca - 2 szt.
Kryształ - 2 szt.
Sztaby Złota - 3 szt.
Poszukiwacz Złota - 2 szt.
Pułapka na Herosa - 1 szt.
Kradzież Bogactw - 2 szt.
Zagadkowy Prezent (zasób) - 2 szt.
Zagadkowy Prezent (jednostka) - 2 szt.
Moc Odyna - 1 szt.
Kradzież Receptury - 2 szt.
Zwój - 4 szt.
Szaman - 2 szt.
Glebotłuk - 3 szt.
Miecz - 1 szt.
Nieumarły (piwo) - 2 szt.
Nieumarły (złoto) - 2 szt.

- Karty Łask Bogów (12 szt.)
Alviss - 1 szt.
Danina w Piwie - 1 szt.
Dvergar - 1 szt.
Danina w Złocie - 1 szt.
Grendel - 1 szt.
Soczewka Lokiego - 1 szt.
Mjolnir - 1 szt.
Wskrzeszenie - 1 szt.
Thor - 1 szt.
Sterowanie Czasem - 1 szt.
Skrzynia Skarbów - 1 szt.
Walkiria - 1 szt.

- Karty Umocnień (14 szt.)
Armata - 6 szt.
Kurza Wieża - 4 szt.
Wyrzutnia Owiec - 4 szt.

- Karty Jednostek (18 szt.)
Świniobot - 4 szt.
Łamignat - 6 szt.
Elf Łucznik - 8 szt.

- Karty Misji (20 szt.)
Architekt - 1 szt.
Agresor - 1 szt.
Piwko! - 1 szt.
Piwowar - 1 szt.
Kapitan - 1 szt.
Złotnik - 1 szt.
Forsa! - 1 szt.
Karczmarz - 1 szt.
Rozrzutnik - 1 szt.
Tarcza - 2 szt.
Strategia - 2 szt.
Spragniony? - 1 szt.
Wielka Draka - 1 szt.
Zbrojenia - 1 szt.
Robotnik - 2 szt.
Obrzędy - 2 szt.

- Karty Bonusów Końcowych (8 szt.)
Wyznawca - 1 szt.
Piwny Potentat - 1 szt.
Budowniczy - 1 szt.
Zdobywca - 1 szt.
Obrońca - 1 szt.
Przodownik - 1 szt.
Król Świń - 1 szt.
Górnik - 1 szt.

- Karty Budynków (52 szt.)
Skład Piwa - 8 szt.
Warzelnia - 12 szt.
Drakkar - 6 szt.
Skład Złota - 8 szt.
Odlewnia Złota - 12 szt.
Karczma - 6 szt.

- Karty Wielkiej Hali (12 szt.)
Wielka Hala 1. Poz. - 4 szt.
Wielka Hala 2. Poz. - 4 szt.
Wielka Hala 3. Poz. - 4 szt.

- Karty Pomocy (4 szt.)

Karty dodatków (110 szt.):

- Karty Ścieżki Odyna (25 szt.):
Okrzyk Wojenny - 1 szt.
Piwna Łapówka - 1 szt.
Kruk - 2 szt.
Przeklęte Złoto - 2 szt.
Pułapka na Herosa - 1 szt.
Obłęd - 2 szt.
Kradzież Bogactw - 1 szt.
Zagadkowy Prezent (zasób) - 1 szt.
Zagadkowy Prezent (jednostka) - 1 szt.
Kradzież Receptury - 1 szt.
Eliksir Dobrobytu - 2 szt.
Zwój - 1 szt.
Eliksir Siły - 2 szt.
Miecz - 1 szt.
Topór Wojenny - 1 szt.
Sztandar Wojenny - 1 szt.
Kowadło Wolundra - 2 szt.
Znak Wilka - 2 szt.

- Karty Łask Bogów (21 szt.)
Brama Asgardu - 1 szt.
Mistrz Zabójców - 1 szt.
Król Barbarzyńców - 1 szt.
Berserk - 1 szt.
Bragi - 1 szt.
Kurza Furia - 1 szt.
Smocza Wieża - 1 szt.
Fenrir - 1 szt.
Freja - 1 szt.
Złota Ochrona - 1 szt.
Gungir - 1 szt.
Helga - 1 szt.
Hugin i Munin - 1 szt.
Jormungandr - 1 szt.
Loki - 1 szt.
Komando Zółwie - 1 szt.
Odyn - 1 szt.
Przedwieczny - 1 szt.
Tyr - 1 szt.
Wolundr - 1 szt.
Sif - 1 szt.

- Karty Jednostek (22 szt.)
Banshee - 4 szt.
Łamignat - 2 szt.
Elf Łucznik - 2 szt.
Zółw Oblężniczy - 4 szt.
Ogar Odyna - 4 szt.
Wąż Morski - 4 szt.
Świniobot - 2 szt.

- Karty Umocnień (4 szt.)
Kurza Wieża - 2 szt.
Wyrzutnia Owiec - 2 szt.

- Karty Budynków (12 szt.)
Hala Przodków - 4 szt.
Wytwórnia Nektaru - 8 szt.

- Karty Wydarzeń (11 szt.)
Architekt - 1 szt.
Ekonom - 1 szt.
Góra Złota - 1 szt.
Maelstrom - 2 szt.
Piwo Odyna - 1 szt.
Błogosławieństwo Odyna - 1 szt.
Złoto Odyna - 1 szt.
Gniew Odyna - 1 szt.
Wytwórca - 1 szt.
Niedobór Piwa - 1 szt.

- Karty Misji (9 szt.)
Niszczyciel - 1 szt.
Fight Club - 1 szt.
Okazała Wioska - 1 szt.
Niezniszczalny - 1 szt.
Rozrzutnik - 1 szt.
Nektar - 2 szt.
Tarcza - 1 szt.
Spragniony? - 1 szt.

- Karty Bonusów Końcowych (5 szt.)
Girl Power - 1 szt.
Herosi - 1 szt.
Handlarz - 1 szt.
Wojowniczy Zółw - 1 szt.
Wojownicy - 1 szt.

- Karta pomocy (1 szt.)

grasowanie.eu
Posty: 64
Rejestracja: 31 sty 2017, 11:48
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Vikings Gone Wild

Post autor: grasowanie.eu » 07 sie 2017, 20:36

Dzięki za listę! A co z Sif (Łaska Bogów)? Ona nie ma literki "K" na karcie, a wg polskiej instrukcji do rozszerzenia jest 20 kart Łaski Bogów, co by wskazywało, że zaliczamy ją do podstawki. Z kolei wg dużej instrukcji Sif nie mieściłaby się w podstawce, bo wg niej jest 12 kart Łaski Bogów. Czyli brak "K" to błąd w oznaczeniu karty, o którym trzeba pamiętać i tyle :) ?
grasowanie.eu - recenzje i newsy ze świata gier planszowych i karcianych
grasowanie na Facebooku

TomaszB
Posty: 18
Rejestracja: 05 sty 2017, 12:26

Re: Vikings Gone Wild

Post autor: TomaszB » 07 sie 2017, 23:19

Polską instrukcją i listą kart w niej umieszczoną bym się nie sugerował, grunt, że karty zgadzają się z oficjalną listą z KS'a. Sif nie ma literki K, ale traktowana jest jako karta dodatkowa.

Awatar użytkownika
Trampon
Użytkownik wspierający
Posty: 340
Rejestracja: 26 mar 2012, 13:44
Lokalizacja: Warszawa Ursus

Re: Vikings Gone Wild

Post autor: Trampon » 02 gru 2017, 21:13

Gierkę pożyczyłem na weekend z wypożyczalni. Z tego co widzę to są w niej karty z KS (te 110 kart o których piszecie powyżej) -ale plansza jest w wersji podstawowej. W każdym razie - jest na niej miejsce na 3 typy jednostek (czerwone karty). Tymczasem w instrukcji do dodatku KS jest podany przykładowy setup - i tam są wymienione 4 typy jednostek. Czy to znaczy że grając z dodatkiem - należy mieć 4 stosy kart jednostek?

I czy tak tak samo jest z umocnieniami? W przykładowym setupie są wykorzystane tylko 2 typy umocnień (Kurza Wieża i Wyrzutnia Owiec) - a nawet w podstawowej wersji planszy jest miejsce na 3 stosy umocnień?
"W świecie kolekcjonerów nader często dochodzi do zbrodni. Kolekcjonerzy to szaleńcy albo fanatycy na granicy szaleństwa, zaślepieni żądzą posiadania zdolni są do najgorszych przestępstw".
E. Niziurski, Nowe Przygody Marka Piegusa.

Awatar użytkownika
morris
Użytkownik wspierający
Posty: 392
Rejestracja: 21 lis 2010, 10:52
Lokalizacja: okolice Poznania

Re: Vikings Gone Wild

Post autor: morris » 13 lut 2018, 16:27

Instrukcja tego stricte nie określa, ile powinno być kart jednostek - są tylko miejsca na planszy, które sugerują, że nie powinno ich być więcej niż 6 (niby że 3 na jednostki i 3 na karty Umocnień). Ale jest to luźna a nie ścisła reguła - jedynie po to, żeby uniknąć paraliżu decyzyjnego. Zatem tak - jeśli masz więcej niż 3 jednostki i więcej niż 3 karty Umocnień, to wybierasz sobie spośród nich 6 typów (nie musi być 3 na 3, możesz np. przygotować grę z samymi jednostkami ataku, jeśli chcesz i masz ich tyle - po prostu dodatkowe kładziesz na miejscach dla kart Umocnień).

W najnowszym rozszerzeniu (Masters of Elements) w ogóle nie ma kart Umocnień - karty jednostek można zagrywać albo atakując, albo broniąc się przed atakiem (taki np. Water Spirit atakuje za 1 lub dodaje 1 do obrony - zależy kiedy się go zagra).
M.O.R.R.I.S.: Mechanical Obedient Replicant Responsible for Infiltration and Sabotage
m_knox @ BGG

mgc
Posty: 25
Rejestracja: 16 cze 2015, 18:21

Re: Vikings Gone Wild

Post autor: mgc » 25 lut 2018, 13:41

IMHO w sytuacji z dodatkowymi kartami najlepiej je wszystkie przetestować i cały stos położyć na pierwszej pozycji. Następnie rozłożyć odkryte karty na wolnych polach i jedna na odkryta na stosie. Stosujemy to w przypadku jednostek, umocnień i budynków. Zawsze wychodzi inny układ.

Zaczęliśmy tak grać bo zakupiona wersja z wspieram.to przyszła wybrakowana o instrukcje (zresztą do tej pory nie dosłali). Póki co nikt na taką modyfikacje nie narzekał a i każda rozgrywka inna :)

Arcziwald
Posty: 38
Rejestracja: 31 mar 2018, 09:54

Re: Vikings Gone Wild

Post autor: Arcziwald » 03 lip 2018, 23:19

Hej,

Orientujecie się jak rozumieć kartę Freji na której jest napisane "skopiuj efekt karty zebranej w tej rundzie"? Co to jest efekt karty ? Czy dzięki tej karcie można skopiować dowolną kartę?

Awatar użytkownika
morris
Użytkownik wspierający
Posty: 392
Rejestracja: 21 lis 2010, 10:52
Lokalizacja: okolice Poznania

Re: Vikings Gone Wild

Post autor: morris » 04 lip 2018, 19:41

Efekt karty to po prostu to, co dana karta robi (np. Zwój dobiera dwie karty).
M.O.R.R.I.S.: Mechanical Obedient Replicant Responsible for Infiltration and Sabotage
m_knox @ BGG

Arcziwald
Posty: 38
Rejestracja: 31 mar 2018, 09:54

Re: Vikings Gone Wild

Post autor: Arcziwald » 05 lip 2018, 14:51

Czyli efektem karty Odyna jest atak 7 ? Dla mnie było to jasne ale narzeczona nie mogła przeboleć i uważała, że efekt to tylko to co jest w opisie akcji (np. dobierz 2 karty)

Arcziwald
Posty: 38
Rejestracja: 31 mar 2018, 09:54

Re: Vikings Gone Wild

Post autor: Arcziwald » 10 sie 2018, 08:42

1. Kiedy można anulować artefakt? Czy jezeli atakuje budynki przeciwnika a ten do obrony uzyje artefaktu to mogę go anulować za pomocą amuletu? Czy tą kartę zagrywa się od razu z atakiem i wyłącza jeden z wybranych artefaktów?

2. Czy możliwość odrzucenia karty którą atakuje mnie przeciwnik za pomocą niektórych artefaktów działa również na centaura, którego nie można bronić?

sindelar
Posty: 3
Rejestracja: 11 paź 2018, 15:35

Re: Vikings Gone Wild

Post autor: sindelar » 11 paź 2018, 15:38

Czesc. Mam pytanie, czy jeśli jest tura przeciwnika który mnie atakuje i ja się bronie to mogę używać kart innych niż obrona, chodzi mi o takie co dają możliwość dobrania kart np zwój lub inne których jest dość sporo. Trochę głupio jak jest moja tura i już nikt mnie nie zaatakuje a dobieram np karty obrony (W grze 2os szczególnie)

Leinadus
Posty: 24
Rejestracja: 01 wrz 2018, 19:57

Re: Vikings Gone Wild

Post autor: Leinadus » 11 paź 2018, 21:08

sindelar pisze:
11 paź 2018, 15:38
Czesc. Mam pytanie, czy jeśli jest tura przeciwnika który mnie atakuje i ja się bronie to mogę używać kart innych niż obrona, chodzi mi o takie co dają możliwość dobrania kart np zwój lub inne których jest dość sporo. Trochę głupio jak jest moja tura i już nikt mnie nie zaatakuje a dobieram np karty obrony (W grze 2os szczególnie)
Tylko karty obrony. Poza tym odrzucasz karty na zakończenie tury, więc jak zostają na ręce, to możesz je wykorzystać do obrony, a odrzucasz je jak już wszystko będzie skończone.

ODPOWIEDZ