Cyklady-pytanka:)

Masz pytanie o zasady jakiejś gry - zamiast pisać na forum ogólnym, napisz osobnego posta na tym podforum. Uwaga! W tytule wątku podaj nazwę gry (i krótko czego dotyczy pytanie)!
Awatar użytkownika
karollo2101
Posty: 78
Rejestracja: 29 cze 2015, 01:16

Re: Cyklady-pytanka:)

Post autor: karollo2101 » 11 lis 2017, 10:30

trollasek pisze:Cyklady TYTANI
mam pytanie odnośnie rozmieszczenia początkowego w TRYBIE DRUŻYNOWYM(6 osób)
jak to powinno wyglądać?
jest wytłumaczone, jak to robić w wariancie indywidualnym, natomiast w drużynowym, że należy wybrać różne wyspy i nic poza tym, czy licytacja początkowa w ten sam sposób co powinna przebiec?
Reszta tak, przynajmniej tak graliśmy, 3 razu:) coś się ludziom wariant na 6 osób drużynowy nie spodobał, raz partia prawie 5 godzin trwała:)
W sumie nie wiele odpowiedziałem... różne wyspy, terytoria obok siebie, początkowe rozstawienie jak w normalnej grze po początkowej licytacji

Qorin
Posty: 1
Rejestracja: 14 lis 2017, 16:05

POMOCY ,Dodatki do Cyklady Hades i Tytani !

Post autor: Qorin » 14 lis 2017, 16:25

Witam wszystkich serdecznie,
Sprawa wygląda w ten sposób że kupiłem bratu oba dodatki do Cyklad Tytani i Hades tylko ze w wersji angielskiej.
Chłopak ma dopiero 13 lat i wszystkiego nie rozumie , czy moglibyście mi pomóc i powiedzieć skąd mogę pobrać polską instrukcję a przede wszystkim charakterystykę i opisy nowych herosów i stworów??? Może ktoś z was ma to wszystko i mógłby mi podesłać w pdf-ie albo zeskanować??
Z góry dziękuję za pomoc.

wirusman
Użytkownik wspierający
Posty: 1507
Rejestracja: 08 sty 2014, 19:18
Lokalizacja: Jaworzno

Re: POMOCY ,Dodatki do Cyklady Hades i Tytani !

Post autor: wirusman » 16 lis 2017, 12:00

Qorin pisze:Witam wszystkich serdecznie,
Sprawa wygląda w ten sposób że kupiłem bratu oba dodatki do Cyklad Tytani i Hades tylko ze w wersji angielskiej.
Chłopak ma dopiero 13 lat i wszystkiego nie rozumie , czy moglibyście mi pomóc i powiedzieć skąd mogę pobrać polską instrukcję a przede wszystkim charakterystykę i opisy nowych herosów i stworów??? Może ktoś z was ma to wszystko i mógłby mi podesłać w pdf-ie albo zeskanować??
Z góry dziękuję za pomoc.
Powinno być na stronie rebel.pl lub na stronie boardgamegeek.com.

Rykas
Posty: 43
Rejestracja: 30 paź 2017, 09:23

Re: Cyklady-pytanka:)

Post autor: Rykas » 29 sty 2018, 17:11

Witam, mam pytanie odnośnie filozofów. Mianowicie co się dzieje gdy dostajemy 4 kartę filozofa ale nie mamy gdzie zbudować metropolii? Czy odrzucamy karty i tracimy szansę na zbudowanie metropolii? Czy zostawiamy je i budujemy metropolie gdy będziemy mieć miejsce?

Awatar użytkownika
karollo2101
Posty: 78
Rejestracja: 29 cze 2015, 01:16

Re: Cyklady-pytanka:)

Post autor: karollo2101 » 29 sty 2018, 17:14

Rykas pisze:Witam, mam pytanie odnośnie filozofów. Mianowicie co się dzieje gdy dostajemy 4 kartę filozofa ale nie mamy gdzie zbudować metropolii? Czy odrzucamy karty i tracimy szansę na zbudowanie metropolii? Czy zostawiamy je i budujemy metropolie gdy będziemy mieć miejsce?
Zawsze po dobraniu 4 filozofa odrzucasz wszystkie i budujesz metropolię... jeśli nie ma miejsca na kolejną tracisz tylko filozofów i nie budujesz nic...

Rykas
Posty: 43
Rejestracja: 30 paź 2017, 09:23

Re: Cyklady-pytanka:)

Post autor: Rykas » 29 sty 2018, 18:36

karollo2101 pisze:
Rykas pisze:Witam, mam pytanie odnośnie filozofów. Mianowicie co się dzieje gdy dostajemy 4 kartę filozofa ale nie mamy gdzie zbudować metropolii? Czy odrzucamy karty i tracimy szansę na zbudowanie metropolii? Czy zostawiamy je i budujemy metropolie gdy będziemy mieć miejsce?
Zawsze po dobraniu 4 filozofa odrzucasz wszystkie i budujesz metropolię... jeśli nie ma miejsca na kolejną tracisz tylko filozofów i nie budujesz nic...

Tak też myślałem, ale wolałem się upewnić. Dziekuje za odpowiedź.

mario5x
Posty: 2
Rejestracja: 21 sty 2018, 00:07

Re: Cyklady-pytanka:)

Post autor: mario5x » 26 lut 2018, 23:29

Pytanie o Meduzę. 1 gracz wylicytował Aresa który jest pierwszy, następnie kupił Meduzę i położył na wyspę 2 gracza gdzie ten miał 4 żołnierzy, następnie kupił ruch i najechał na tą wyspę, i tu pytanie czy przejmuje ją bez walki, bo żołnierzy meduza zamieniła w kamień i po prostu zabił wszystkich? czy następuje normalna walka i rzut kośćmi?

Awatar użytkownika
Qrzy
Użytkownik wspierający
Posty: 107
Rejestracja: 05 lut 2017, 19:15

Re: Cyklady-pytanka:)

Post autor: Qrzy » 27 lut 2018, 07:59

mario5x pisze:Pytanie o Meduzę. 1 gracz wylicytował Aresa który jest pierwszy, następnie kupił Meduzę i położył na wyspę 2 gracza gdzie ten miał 4 żołnierzy, następnie kupił ruch i najechał na tą wyspę, i tu pytanie czy przejmuje ją bez walki, bo żołnierzy meduza zamieniła w kamień i po prostu zabił wszystkich? czy następuje normalna walka i rzut kośćmi?
Nigdzie nie jest powiedziane, że Meduza zamienia żołnierzy w kamień. ;)
Ujmijmy to tak: Meduza strzeże wyjść z wyspy, więc obawiając się zamiany w kamień nikt nie odważa się opuszczać wyspy.
Co za tym idzie: na wyspę można wejść, lecz nie można jej opuścić, więc w przypadku niezbyt udanego ataku kończy się to sromotną porażką, bo nie ma możliwości odwrotu.

ripperek
Posty: 9
Rejestracja: 15 lut 2015, 12:10

Re: Cyklady-pytanka:)

Post autor: ripperek » 31 sie 2018, 08:55

Ma ktoś może spolszczoną instrukcję do Cyklady - Hades? Chodzi mi o tę dodatkową, gdzie jest wyjaśnione np działanie herosów.

Karollo21
Posty: 8
Rejestracja: 02 gru 2014, 18:21
Lokalizacja: New Ross

Re: Cyklady-pytanka:)

Post autor: Karollo21 » 31 sie 2018, 15:35

ripperek pisze:
31 sie 2018, 08:55
Ma ktoś może spolszczoną instrukcję do Cyklady - Hades? Chodzi mi o tę dodatkową, gdzie jest wyjaśnione np działanie herosów.
Priv

Awatar użytkownika
warlock
Użytkownik wspierający
Posty: 2973
Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
Lokalizacja: Lublin

Re: Cyklady-pytanka:)

Post autor: warlock » 04 paź 2018, 09:53

Obrazek

Muszę podpytać na potrzeby doprecyzowania karty pomocy. Tytani w bitwie liczą się jak 1 Oddział, ale nie są traktowani jak "standardowy oddział". Czy słusznie zakładam, że:

1. Tytanów nie można przenosić mocą Perseusza/Pegazem (bo nie są standardowymi oddziałami, liczą się jak oddziały dopiero w momencie, gdy dojdzie do bitwy).

2. Przy usuwaniu Tytana z planszy nie odkłada się 1 JZ na Nekropolię (bo tytan nie jest standardową jednostką).

Pytanie dodatkowe:
3. Czy przez podziemne przejście tworzone przez Hekate mogą przechodzić Herosi i Tytani (w sumie w opisie jest mowa tylko o Oddziałach, ale nie wiem, czy to przeoczenie, czy tak ma być... ;) ).
Gry w kolekcji
http://kawanaplansze.znadplanszy.pl/ - moje recenzje gier. Najnowsze wpisy: Targi, Brass, Wojna o Pierścień

Awatar użytkownika
Wassago
Użytkownik wspierający
Posty: 977
Rejestracja: 09 sty 2012, 20:11
Lokalizacja: Gliwice

Re: Cyklady-pytanka:)

Post autor: Wassago » 08 paź 2018, 18:44

Moim zdaniem wygląda to tak:
1. Tytani są trochę jak Bohaterowie. Można przenieś, po prostu dla Harpia ich nie zabije.
2. Moim zdaniem odkłada się, nie odkłada się tylko za nieumarłych
3. Tak, bo oni są oddziałami.

akon
Posty: 22
Rejestracja: 10 lip 2015, 12:14

Re: Cyklady-pytanka:)

Post autor: akon » 12 paź 2018, 12:45

1. Zakupiłem dodatek Hades i mam wątpliwości co do Hery. Czy dobrze rozumiem, że po zapłaceniu 2 JZ mogę odrzucać po jednej karcie aż dotrę do Herosa (pod warunkiem że jest jeszcze jakiś) i korzystam z niego za darmo.
Płacimy raz 2 JZ czy za każde przerzucenie? Ale to było by słabe...

2. Przejrzałem cały wątek z pytaniami i nadal mam wątpliwości do podstawowej rzeczy w grze 2 osobowej a mianowicie o zniżkę na licytację za kapłanów. Z instrukcji wynika, że zniżka jest na każdego licytowanego boga (min.1 JZ za boga) natomiast z opinii na forum wynika że od sumy odejmujemy ilość posiadanych kapłanów. W instrukcji angielskiej też chyba wynika, że od każdego boga: (Note: each player must be able to pay the entire cost of his offerings on both
chosen Gods. A Priest allows a player to save 1 GP on each offering.)

To jak jest ostatecznie i oficjalnie?

Awatar użytkownika
donmakaron
Użytkownik wspierający
Posty: 2121
Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33

Re: Cyklady-pytanka:)

Post autor: donmakaron » 12 paź 2018, 13:21

1. Hera pozwala ci za 2 monety odrzucać karty z talii tak długo, aż natrafisz na Herosa. Przyłącza się on za darmo (czy tam za te zapłacone Herze dwie monety - jak komu wygodniej rozumować). Potem trzeba mu standardowo co turę płacić albo oddawać kapłankę.

2. Oficjalnie słuchamy się instrukcji. Tak jak cytowałeś - A Priest allows a player to save 1 GP on each offering. Nic nie wiem o żadnej erracie ani nic.

akon
Posty: 22
Rejestracja: 10 lip 2015, 12:14

Re: Cyklady-pytanka:)

Post autor: akon » 12 paź 2018, 13:35

donmakaron pisze:
12 paź 2018, 13:21
1. Hera pozwala ci za 2 monety odrzucać karty z talii tak długo, aż natrafisz na Herosa. Przyłącza się on za darmo (czy tam za te zapłacone Herze dwie monety - jak komu wygodniej rozumować). Potem trzeba mu standardowo co turę płacić albo oddawać kapłankę.

2. Oficjalnie słuchamy się instrukcji. Tak jak cytowałeś - A Priest allows a player to save 1 GP on each offering. Nic nie wiem o żadnej erracie ani nic.
Dzięki

akon
Posty: 22
Rejestracja: 10 lip 2015, 12:14

Re: Cyklady-pytanka:)

Post autor: akon » 13 paź 2018, 11:26

Mam jeszcze 3 pytania do Hadesa...
1. Czy nekropolia dostaje złoto za śmierć Herosa w walce i przez poświęcenie?
2. Czy właściciel nekropolii po kolejnym wylicytowaniu Hadesa płaci 2jz za nekropolię jeśli nie chce jej nigdzie przenosić?
3. Midas może przerzucać rzuty kością w walce za złoto, ale tylko wówczas gdy uczestniczy w bitwie czy zawsze?

Awatar użytkownika
Wassago
Użytkownik wspierający
Posty: 977
Rejestracja: 09 sty 2012, 20:11
Lokalizacja: Gliwice

Re: Cyklady-pytanka:)

Post autor: Wassago » 13 paź 2018, 21:57

1. NEKROPOLIA - Za każdym razem, gdy z planszy zostaje usunięta standardowa jednostka (czyli nie Nieumarła, Heros ani figurka Stwora), czy to wskutek bitwy, czy działania Stwora, na Nekropolii należy położyć 1 JZ. Podczas najbliższej fazy Dochodu, gracz, który kontroluje wyspę z Nekropolią zabiera wszystkie leżące na niej JZ.
2. Nie płaci, bo już ma, a jeżeli chce przenieść to wtedy musi zapłacić 2 JZ
3. Zdolność bohateria działa na walkę, w której bierze udział. Czyli musi walczyć, żeby przerzucać.

zielarz5
Posty: 1
Rejestracja: 16 paź 2018, 13:25

Re: Cyklady-pytanka:)

Post autor: zielarz5 » 16 paź 2018, 13:28

Afrodyta

Co w przypadku kiedy ktoś ma 5 jednostek na wyspie i za 2 jz chce "podwoić " ich ilość ale ma dostępne tylko 3 jednostki za parawanikiem
Dokłada tyle ile może mimo że to nie jest podwojenie ?

wirusman
Użytkownik wspierający
Posty: 1507
Rejestracja: 08 sty 2014, 19:18
Lokalizacja: Jaworzno

Re: Cyklady-pytanka:)

Post autor: wirusman » 25 paź 2018, 11:31

zielarz5 pisze:
16 paź 2018, 13:28
Afrodyta

Co w przypadku kiedy ktoś ma 5 jednostek na wyspie i za 2 jz chce "podwoić " ich ilość ale ma dostępne tylko 3 jednostki za parawanikiem
Dokłada tyle ile może mimo że to nie jest podwojenie ?
Ja bym dołożył, tyle ile mi zostało.

Awatar użytkownika
donmakaron
Użytkownik wspierający
Posty: 2121
Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33

Re: Cyklady-pytanka:)

Post autor: donmakaron » 25 paź 2018, 11:44

Konsensus na bgg jest taki, że we wspomnianym przypadku dokładasz tyle ile masz, reszta przepada.

ODPOWIEDZ