Cywilizacja: Poprzez wieki (3. edycja)

Masz pytanie o zasady jakiejś gry - zamiast pisać na forum ogólnym, napisz osobnego posta na tym podforum. Uwaga! W tytule wątku podaj nazwę gry (i krótko czego dotyczy pytanie)!
ixi24
Użytkownik wspierający
Posty: 331
Rejestracja: 03 lut 2015, 00:23

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki (3. edycja)

Post autor: ixi24 » 08 lis 2018, 15:53

Przed pierwszą partią, mam może banalne pytanie:


Wszystkie karty które zagrywam i mają efekty trwałe na dole(z harfą i żarów) są wliczane w mój przyrost punktów kultury i nauki ?

Przykład:
1. Wynalazłem teatr, później postawiłem tam robotnika czyli zwiększam przyrost kultury o 2 i zadowolenie o 1 ?

2. Zbudowałem cud Bazylikę św. Piotra też zwiększam przyrost kultury o 2 i zadowolenie o 1 ?



A karty które mają efekt natychmiastowy np; żółte dają mi od razu punkty kultury, a nie przyrost, tak ? (np; dziedzictwo kulturowe +1 kultura, +1 nauka )

Arius
Użytkownik wspierający
Posty: 768
Rejestracja: 30 mar 2016, 16:31
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki (3. edycja)

Post autor: Arius » 08 lis 2018, 16:41

1. Tak
2. Tak
A żółte karty zwiększają posiadane wartości zasobów, nie przyrostu.


Tak. Budynki, cuda, liderzy, ustrój, kolonie (efekt na samym dole) i niebieskie karty mają efekt tak długo jak są w grze.
Czyli jak wystawisz niebieską technologię II ery dającą akcję cywilną i 3 niebieskie kosteczki, to masz tą akcję i te 3 kostki co rundę.
Ale jak ktoś wojną o technologię zabierze Ci tą kartę, to musisz pamiętać o odrzuceniu 3 kosteczek niebieskich ze swojego banku.
Tak samo wchodzi lider dający +2 nauki kultury i przyrost zwiększa. Gdy lider spadnie, przyrost odpowiednio modyfikujesz.

Kolonie mają podwójny efekt.
Ten na środku karty jest jednorazowy jak wejdzie (np. +11 kultury), ten na dole buźki, czy kostki są stałe i działają tak długo jak masz kolonię.
Czyli jeśli ktoś Ci zabierze aneksem kolonię, albo odrzucisz ją z powodu wydarzenia, to tracisz tylko bonusy stałe. +11 kultury nie stracisz.

amandor
Posty: 37
Rejestracja: 16 lip 2015, 10:43

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki (3. edycja)

Post autor: amandor » 10 lis 2018, 18:11

ixi24 pisze:
08 lis 2018, 15:53
Przed pierwszą partią, mam może banalne pytanie:


Wszystkie karty które zagrywam i mają efekty trwałe na dole(z harfą i żarów) są wliczane w mój przyrost punktów kultury i nauki ?

Przykład:
1. Wynalazłem teatr, później postawiłem tam robotnika czyli zwiększam przyrost kultury o 2 i zadowolenie o 1 ?

2. Zbudowałem cud Bazylikę św. Piotra też zwiększam przyrost kultury o 2 i zadowolenie o 1 ?



A karty które mają efekt natychmiastowy np; żółte dają mi od razu punkty kultury, a nie przyrost, tak ? (np; dziedzictwo kulturowe +1 kultura, +1 nauka )
Bazylika o ile pamiętam podwaja zadowolenie z innych kart też przy okazji :)

Sidu
Posty: 9
Rejestracja: 26 gru 2014, 12:26

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki (3. edycja)

Post autor: Sidu » 27 gru 2018, 23:35

1. Jak wygląda sprawa z niebieskimi klockami w banku. Co jeśli w momencie zwracania klocków do banku przekraczają one ilość slotów w banku. Miałem taką sytuacje, ponieważ jedna z kolonii dodawała surowce.

2. Czy w momencie podliczania punktów z produkcji podliczam też to co generuje cud? Czy tylko to co jest na kartach kopalni/farm?

Awatar użytkownika
GrzeL
Administrator
Posty: 1030
Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
Lokalizacja: okolica Warszawy
Has thanked: 1 time

Re: Cywilizacja: Poprzez wieki (3. edycja)

Post autor: GrzeL » 28 gru 2018, 11:57

Sidu pisze:
27 gru 2018, 23:35
1. Jak wygląda sprawa z niebieskimi klockami w banku. Co jeśli w momencie zwracania klocków do banku przekraczają one ilość slotów w banku. Miałem taką sytuacje, ponieważ jedna z kolonii dodawała surowce.
Instrukcja s. 10 pisze:Twoje banki są zawsze wypełniane od lewej do prawej. Każdy znacznik jest umieszczany na kwadratowym polu. Jeżeli wszystkie pola są zajęte, dodatkowe znaczniki mogą być trzymane w sekcji po prawej stronie. Nie ma żadnego ograniczenia co do liczby posiadanych znaczników.
Powyższe pytanie pojawiało się już w tym wątku ostatnio na poprzedniej stronie.
Sidu pisze:
27 gru 2018, 23:35
2. Czy w momencie podliczania punktów z produkcji podliczam też to co generuje cud? Czy tylko to co jest na kartach kopalni/farm?
Jeśli dany Cud zwiększa produkcję Kopalń lub Farm, to jest uwzględniany jako integralna część ich produkcji.

Moonlight Flower
Posty: 1
Rejestracja: 25 lut 2019, 10:06

Cywilizacja Poprzez Wieki 3ed. - Znacznik siły oraz cuda

Post autor: Moonlight Flower » 25 lut 2019, 10:14

Witam.

Wczoraj graliśmy ze znajomymi w cywilizację i zastanawialiśmy się nad niektórymi zasadami.
1) Czy jak przechodzimy do ery II to co dzieje się z cudami z Ery I ? Czy one dalej są aktywne i dają bonusy?
2) Jeżeli dają bonusy to co w przypadku karty wydarzenia Upływ czasu i " :) " Czy to oznacza, że znacznik spada i wartość " :) "
3) Nie pamiętam nazwy karty ale miała ona działąnie takie jak lider Aleksander Macedoński (Każda Twoja jednostka militarna zwiększa siłę o 1) to znaczy, że jest to aktualizowane na bieżąco a nie tylko w momencie zagrania karty? Miałem ten znacznik z co ma Aleksander tylko na cudzie i w sumie dodaliśmy jednorazowo przy wejści i nie aktualizowaliśmy natomiast wydaje mi się, że to powinno być aktualizowane na bieżąco prawda?

Z góry dziękuję za odpowiedź.

@GrzeL Dziękuję :)
Ostatnio zmieniony 25 lut 2019, 12:35 przez Moonlight Flower, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
GrzeL
Administrator
Posty: 1030
Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
Lokalizacja: okolica Warszawy
Has thanked: 1 time

Re: Cywilizacja Poprzez Wieki 3ed. - Znacznik siły oraz cuda

Post autor: GrzeL » 25 lut 2019, 12:04

Moonlight Flower pisze:
25 lut 2019, 10:14
1) Czy jak przechodzimy do ery II to co dzieje się z cudami z Ery I ? Czy one dalej są aktywne i dają bonusy?
Instrukcja s. 3 pisze:Uwaga! Pozostałe karty (wynalezione technologie, kolonie, ukończone cuda, wystawione taktyki, wypowiedziane wojny) pozostają w grze, nawet jeżeli są przestarzałe.
Moonlight Flower pisze:
25 lut 2019, 10:14
2) Jeżeli dają bonusy to co w przypadku karty wydarzenia Upływ czasu i " :) " Czy to oznacza, że znacznik spada i wartość " :) "
Upływ czasu pisze:(...) Wszystkie te cuda świata tracą swoje efekty, a zamiast tego produkują 2 kultury.
Moonlight Flower pisze:
25 lut 2019, 10:14
3) Nie pamiętam nazwy karty ale miała ona działąnie takie jak lider Aleksander Macedoński (Każda Twoja jednostka militarna zwiększa siłę o 1) to znaczy, że jest to aktualizowane na bieżąco a nie tylko w momencie zagrania karty? Miałem ten znacznik z co ma Aleksander tylko na cudzie i w sumie dodaliśmy jednorazowo przy wejści i nie aktualizowaliśmy natomiast wydaje mi się, że to powinno być aktualizowane na bieżąco prawda?
Instrukcja s. 10 pisze: Kiedy zasada w niniejszej instrukcji mówi o zaktualizowaniu wskaźników Twojej cywilizacji, oznacza to, że należy upewnić się, że wszystkie statystyki są poprawnie odzwierciedlone w Twoich wskaźnikach oraz liczbie czerwonych, białych, niebieskich i żółtych znaczników.

Wskaźniki
Twoją cywilizację opisują cztery wskaźniki odzwierciedlone na czterech torach przez znaczniki wskaźników (Wskaźniki cywilizacji s. 2). Ma to znaczenie wyłącznie informacyjne – wartość wszystkich wskaźników można wyliczyć w dowolnym momencie na podstawie położenia robotników oraz kart w grze.
Instrukcja s. 6 pisze:Budowa jednostki wojskowej
Zaktualizuj wskaźniki swojej cywilizacji.

Rozwiązanie jednostki wojskowej
Zaktualizuj wskaźniki swojej cywilizacji.

ODPOWIEDZ