Lincoln

Masz pytanie o zasady jakiejś gry - zamiast pisać na forum ogólnym, napisz osobnego posta na tym podforum. Uwaga! W tytule wątku podaj nazwę gry (i krótko czego dotyczy pytanie)!
Awatar użytkownika
Wothan
Użytkownik wspierający
Posty: 509
Rejestracja: 02 lis 2009, 10:11
Lokalizacja: Mazury

Lincoln

Post autor: Wothan » 07 gru 2018, 07:07

Po lekturze instrukcji mam poniższe wątpliwości i proszę o ich rozwianie:
1. Aby zrekrutować jednostki w porcie gracz musi zagrać dodatkowo kartę transportu morskiego. Czy zasada ta dotyczy także Waszyngtonu?
2. Jeśli dochodzi do bitwy, w której obaj gracze mają po jednym żetonie jednostki to wygrany pozostawia ten żeton (straty zaokrąglone w górę), a przegrany traci ten jeden żeton (straty zaokrąglone w dół)?

Kosma
Użytkownik wspierający
Posty: 478
Rejestracja: 01 gru 2013, 12:40
Lokalizacja: Festung Breslau

Re: Lincoln

Post autor: Kosma » 07 gru 2018, 07:59

2. Przegrany dzieli na pół i zaokrągla w góre, a wygrany w dół! Przegrany ,więc 1/2=0.5 zaokrąglając w górę to 1, a wygrany 1/2=0.5 zaokrąglając w dół to 0!

Awatar użytkownika
Wothan
Użytkownik wspierający
Posty: 509
Rejestracja: 02 lis 2009, 10:11
Lokalizacja: Mazury

Re: Lincoln

Post autor: Wothan » 09 gru 2018, 10:11

Po pierwszej rozgrywce kolejne pytania:
1. Czy karta "Uzupełnienia" może być użyta tylko przez obrońcę jak wynika z polskiej instrukcji, ale nie z napisu na karcie i draftu angielskojęzycznej instrukcji (nie wiem czy tez zapis został w polskiej instrukcji poprawiony czy błędnie zinterpretowany)?
2. Czy jeśli Konfederaci wywołują bitwę w lokacji Unii, ale Unioniści się wycofają to Konfederaci dostają punkt na torze Europy za zajęcie takiego obszaru?
Czy dostają taki punkt jeśli wejdą do niebronionej lokalizacji Unii?
3. Kiedy może się zdarzyć sytuacja, że dana lokalizacja jest sporna? Przecież wynikiem każdej bitwy jest wycofanie przegranego z lokalizacji do sąsiedniej. Czy wtedy jak będzie w drugiej połówce stał fort i Konfederaci będą mogli się tam wycofać?

Awatar użytkownika
lacki2000
Użytkownik wspierający
Posty: 3468
Rejestracja: 30 maja 2012, 00:09
Lokalizacja: Gdynia

Re: Lincoln

Post autor: lacki2000 » 10 gru 2018, 19:49

Wothan pisze:
07 gru 2018, 07:07
Po lekturze instrukcji mam poniższe wątpliwości i proszę o ich rozwianie:
1. Aby zrekrutować jednostki w porcie gracz musi zagrać dodatkowo kartę transportu morskiego. Czy zasada ta dotyczy także Waszyngtonu?
Nie dotyczy Waszyngtonu.
A kolejne pytania to:
1. Tak (pierwotnie mógł też atakujący ale zmieniono, że tylko obrońca)
2. Tak, tak (co nie jest jasno napisane w instrukcji ale wynika z opisu utraty tego punktu przez Konfederatów, jeśli utracą kontrolę nad lokacją).
3. yyy, rozumiem, że sporna to oryginalnie "contested". No to chyba coś źle graliście :)
Gdy masz wojsko w lokacji to ją kontrolujesz (nie ma tam wroga. Ogólnie: kto ostatni był w lokacji ten ją kontroluje, więc można szybko zajmować puste lokacje kartą "Ruch koleją"). Gdy przychodzi wróg to automatycznie inicjuje bitwę i ty jako obrońca możesz:
a) podjąć bitwę na połówce lokacji, na którą wtargnął wróg.
b) wycofać się do dolnej/drugiej połówki lokacji.
Innej opcji wersja angielska nie przewiduje (aczkolwiek Wallace na BGG napisał że jednak są inne opcje prócz tych opisanych w instrukcji, więc jest wesoło :P ) . Gdy robisz b) to lokacja staje się sporna.
Nie dajcie gnuśnieć umysłom, grajcie w Go! - Konfucjusz (Kǒng Fūzǐ, 551-479 p.n.e.)
:: Moja kolekcja (BGG) :: Chciałbym do kolekcji (BGG) :: Chętnie kupię (BGG) ::

adalbert
Użytkownik wspierający
Posty: 825
Rejestracja: 02 lis 2009, 14:15

Re: Lincoln

Post autor: adalbert » 11 gru 2018, 23:24

Po lekturze instrukcji mam poniższe wątpliwości i proszę o ich rozwianie:
1. Aby zrekrutować jednostki w porcie gracz musi zagrać dodatkowo kartę transportu morskiego. Czy zasada ta dotyczy także Waszyngtonu?
Nie dotyczy Waszyngtonu.
Mam polska wersję. Niech mnie ktoś oświeci, gdzie to jest napisane.
Chcesz coś zamówić? Napisz PW. Mam 7% w 3trollach, 11% w Planszostrefie, 10% w Planszomanii.
Chętnych do grania w Summoner Wars w Szczecinie (turniejowo lub "ot tak") proszę o kontakt.

adalbert
Użytkownik wspierający
Posty: 825
Rejestracja: 02 lis 2009, 14:15

Re: Lincoln

Post autor: adalbert » 11 gru 2018, 23:45

"Wszystkie pozostałe karty z symbolami wprowadzanych jednostek są na stałe usuwane z gry". Czy dotyczy to fortów, statków i polityka?
Chcesz coś zamówić? Napisz PW. Mam 7% w 3trollach, 11% w Planszostrefie, 10% w Planszomanii.
Chętnych do grania w Summoner Wars w Szczecinie (turniejowo lub "ot tak") proszę o kontakt.

Awatar użytkownika
raj
Administrator
Posty: 2087
Rejestracja: 01 lis 2006, 11:22
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Lincoln

Post autor: raj » 12 gru 2018, 11:02

tak
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."

Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl

Awatar użytkownika
Wothan
Użytkownik wspierający
Posty: 509
Rejestracja: 02 lis 2009, 10:11
Lokalizacja: Mazury

Re: Lincoln

Post autor: Wothan » 12 gru 2018, 18:15

adalbert pisze:
11 gru 2018, 23:24
Po lekturze instrukcji mam poniższe wątpliwości i proszę o ich rozwianie:
1. Aby zrekrutować jednostki w porcie gracz musi zagrać dodatkowo kartę transportu morskiego. Czy zasada ta dotyczy także Waszyngtonu?
Nie dotyczy Waszyngtonu.
Mam polska wersję. Niech mnie ktoś oświeci, gdzie to jest napisane.
Proszę bardzo: str.9, 3 akapit:
"Grający Unią może umieścić oddział w kontrolowanym przez siebie polu z symbolem portu jeśli odrzuci na stos kart odrzuconych dodatkową kartę z symbolem ruchu morskiego podczas zapłaty za ten oddział".

Awatar użytkownika
lacki2000
Użytkownik wspierający
Posty: 3468
Rejestracja: 30 maja 2012, 00:09
Lokalizacja: Gdynia

Re: Lincoln

Post autor: lacki2000 » 12 gru 2018, 18:31

adalbert pisze:
11 gru 2018, 23:24
Po lekturze instrukcji mam poniższe wątpliwości i proszę o ich rozwianie:
1. Aby zrekrutować jednostki w porcie gracz musi zagrać dodatkowo kartę transportu morskiego. Czy zasada ta dotyczy także Waszyngtonu?
Nie dotyczy Waszyngtonu.
Mam polska wersję. Niech mnie ktoś oświeci, gdzie to jest napisane.
Waszyngton nie ma ikony portu (jest portem macierzystym). Rekrutowanie w kontrolowanych przez Unię portach Konfederacji jest takim skrótowym (oszczędność jednej akcji) systemem transportu żołnierzy z Waszyngtonu za pomocą statku.
Nie dajcie gnuśnieć umysłom, grajcie w Go! - Konfucjusz (Kǒng Fūzǐ, 551-479 p.n.e.)
:: Moja kolekcja (BGG) :: Chciałbym do kolekcji (BGG) :: Chętnie kupię (BGG) ::

Awatar użytkownika
raj
Administrator
Posty: 2087
Rejestracja: 01 lis 2006, 11:22
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Lincoln

Post autor: raj » 12 gru 2018, 18:42

Tutaj faktycznie jest niedomówienie, intencją autora było wystawianie oddziałów w zdobytych portach. Logika łatwo to wyjaśnia - karta okrętu jest potrzebna do dowiezienia oddziału z Waszyngtonu na docelowe pole.
"Jest to gra planszowa. Każdy gracz ma planszę i lutuje nią przeciwnika." - cytat za "7 krasnoludków - historia prawdziwa."

Szukajcie recenzji planszówek na GamesFanatic.pl

czeczot
Użytkownik wspierający
Posty: 361
Rejestracja: 09 wrz 2017, 20:23
Lokalizacja: Gdynia

Re: Lincoln

Post autor: czeczot » 13 gru 2018, 11:20

Kto kontroluje zdobyty obszar po puszczeniu go przez armię? Chodzi mi o taka sytuację:
Gram Unią i zdobywam dowolny obszar konfederatów. Nie ma ich armii lub fortu na żadnej połówce obszaru. Następnie moje wojska opuszczają ten obszar. Kto kontroluje ten obszar? Czy on dalej jest mój i zostaje tam moja flaga czy od wraca automatycznie pod kontrole Konfederacji?
Dosyć ważne po zdobyciu obszaru dającego punkty zwycięstwa i ewentualne wysyłanie zaopatrzenia przez ten obszar.

Awatar użytkownika
lacki2000
Użytkownik wspierający
Posty: 3468
Rejestracja: 30 maja 2012, 00:09
Lokalizacja: Gdynia

Re: Lincoln

Post autor: lacki2000 » 13 gru 2018, 12:25

czeczot pisze:
13 gru 2018, 11:20
Kto kontroluje zdobyty obszar po puszczeniu przez armię
Zdobywca wstawia flagę i kontroluje do czasu odbicia przez wrogą armię.
Nie dajcie gnuśnieć umysłom, grajcie w Go! - Konfucjusz (Kǒng Fūzǐ, 551-479 p.n.e.)
:: Moja kolekcja (BGG) :: Chciałbym do kolekcji (BGG) :: Chętnie kupię (BGG) ::

adalbert
Użytkownik wspierający
Posty: 825
Rejestracja: 02 lis 2009, 14:15

Re: Lincoln

Post autor: adalbert » 14 gru 2018, 13:00

Waszyngton nie ma ikony portu
Jak nie ma, jak ma - przynajmniej w polskiej wersji.
"Grający Unią może umieścić oddział w kontrolowanym przez siebie polu z symbolem portu jeśli odrzuci na stos kart odrzuconych dodatkową kartę z symbolem ruchu morskiego podczas zapłaty za ten oddział".
No, właśnie. Logika logiką, ale jednak wobec jednoznacznego brzmienia przepisu człowiek się zastanawia. Dzięki za klaryfikację.
To w takim razie jeszcze jedno: w instrukcji jest napisane, że gracze na zmianę wykonują po 2 akcje. Czy dotyczy to też pierwszej tury gry? Pytam z ostrożności, bo w grach, które jakoś można porównać (np. Hands in the Sea), czy niektórych innych grach Wallace'a w pierwszej turze gracze mają tylko po 1 akcji.
Chcesz coś zamówić? Napisz PW. Mam 7% w 3trollach, 11% w Planszostrefie, 10% w Planszomanii.
Chętnych do grania w Summoner Wars w Szczecinie (turniejowo lub "ot tak") proszę o kontakt.

Awatar użytkownika
lacki2000
Użytkownik wspierający
Posty: 3468
Rejestracja: 30 maja 2012, 00:09
Lokalizacja: Gdynia

Re: Lincoln

Post autor: lacki2000 » 14 gru 2018, 13:36

adalbert pisze:
14 gru 2018, 13:00
Waszyngton nie ma ikony portu
Jak nie ma, jak ma - przynajmniej w polskiej wersji.
Faktycznie ma, sugerowałem się starszymi obrazkami z netu, przed usunięciem młoda z Manassas. No ale tam się rekrutuje normalnie.
adalbert pisze:
14 gru 2018, 13:00
To w takim razie jeszcze jedno: w instrukcji jest napisane, że gracze na zmianę wykonują po 2 akcje. Czy dotyczy to też pierwszej tury gry? Pytam z ostrożności, bo w grach, które jakoś można porównać (np. Hands in the Sea), czy niektórych innych grach Wallace'a w pierwszej turze gracze mają tylko po 1 akcji.
Z tego co pamiętam to Unia zaczyna grę i od razu ma 2 akcje (losowość draftu początkowego jest spora, niestety).
Nie dajcie gnuśnieć umysłom, grajcie w Go! - Konfucjusz (Kǒng Fūzǐ, 551-479 p.n.e.)
:: Moja kolekcja (BGG) :: Chciałbym do kolekcji (BGG) :: Chętnie kupię (BGG) ::

ODPOWIEDZ