Pulsar 2849

Masz pytanie o zasady jakiejś gry - zamiast pisać na forum ogólnym, napisz osobnego posta na tym podforum. Uwaga! W tytule wątku podaj nazwę gry (i krótko czego dotyczy pytanie)!
orzeh
Użytkownik wspierający
Posty: 994
Rejestracja: 04 lut 2015, 10:05
Lokalizacja: Mysłowice
Kontakt:

Pulsar 2849

Post autor: orzeh » 09 mar 2018, 14:48

Pytanie dot. modyfikatorów kości, w instrukcji jest napisane że nie można łączyć ich(+/-1 i +2) ale nie jest (przynajmniej nie znalazłem) że nie można wydać więcej niż jeden, można więcej niż jeden czy nie?

Awatar użytkownika
mat_eyo
Użytkownik wspierający
Posty: 4485
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Kontakt:

Re: Pulsar 2849

Post autor: mat_eyo » 09 mar 2018, 15:18

Nie można łączyć żadnych modyfikatorów, na każdą kostkę możesz użyć jednego. Taki modyfikator może być jednak połączony z technologią, która pozwala zmieniać wartość kostki na potrzeby danej akcji.

Awatar użytkownika
detrytusek
Użytkownik wspierający
Posty: 4217
Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Pulsar 2849

Post autor: detrytusek » 09 mar 2018, 15:43

Dokładnie. Żadnych to żadnych, nieważne czy identycznych czy nie.
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."

Awatar użytkownika
DarkSide
Użytkownik wspierający
Posty: 2414
Rejestracja: 07 sty 2013, 15:12
Lokalizacja: Poznań

Re: Pulsar 2849

Post autor: DarkSide » 17 mar 2018, 11:01

Piszę z telefonu więc krótko. Kwestia czerwonej kości:
1. Czy jak uzyskam prawo do skorzystania z czerwonej kości to korzystam od razu jako ekstra druga akcja w mej kolejce? czy też dopiero jak ponownie przyjdzie moja kolej?
2. Czy wartość czerwonej kostki określa wynik złożony z dwóch transmiterow? Albo np wyświetlony na odpowiednim polu centrali? A co z czerwoną kością jako bonus odkrycia układu planetarnego? To jaki sens ma rzucanie kostka czerwona razem z pozostałymi na początku nowej rundy? Kiedy wynik tego rzutu ma znaczenie?
Moje gry || Sprzedam
-------------------------------------

Awatar użytkownika
detrytusek
Użytkownik wspierający
Posty: 4217
Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Pulsar 2849

Post autor: detrytusek » 17 mar 2018, 11:04

DarkSide pisze:Piszę z telefonu więc krótko. Kwestia czerwonej kości:
1. Czy jak uzyskam prawo do skorzystania z czerwonej kości to korzystam od razu jako ekstra druga akcja w mej kolejce? czy też dopiero jak ponownie przyjdzie moja kolej?
2. Czy wartość czerwonej kostki określa wynik złożony z dwóch transmiterow? Albo np wyświetlony na odpowiednim polu centrali? A co z czerwoną kością jako bonus odkrycia układu planetarnego? To jaki sens ma rzucanie kostka czerwona razem z pozostałymi na początku nowej rundy? Kiedy wynik tego rzutu ma znaczenie?
1. Każdy gracz gra wszystkimi swoimi kośćmi naraz, a nie na zmianę, więc tak czerwoną kość używasz kiedy chcesz w swojej kolejce (w której ją pozyskałeś, niewykorzystana przepada).
2. Eee...czerwoną kością się nie rzuca - nigdy. I tak, zawsze masz podaną jej wartość.
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."

Awatar użytkownika
DarkSide
Użytkownik wspierający
Posty: 2414
Rejestracja: 07 sty 2013, 15:12
Lokalizacja: Poznań

Re: Pulsar 2849

Post autor: DarkSide » 17 mar 2018, 11:16

Dzięki! Od razu wszystko logiczniejsze się stało. Nie wiem skąd wziąłem to rzucanie kostką czerwoną :oops:
Moje gry || Sprzedam
-------------------------------------

Awatar użytkownika
detrytusek
Użytkownik wspierający
Posty: 4217
Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Pulsar 2849

Post autor: detrytusek » 17 mar 2018, 11:28

Przypomniałem sobie, że ja też jednej rzeczy nie koko..
Technologie:
"Whenever you do a flight that visits a violet gate, you can lenghten or shorten the flight by one. The resulting flight must still visit a violet gate". To jest akurat technologia C1.
Mógłby ktoś na przykładach, grafach albo tabeli przestawnej wytłumaczyć jak to działa? Szczególnie drugie zdanie mi miesza.
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."

Awatar użytkownika
sirafin
Użytkownik wspierający
Posty: 2437
Rejestracja: 21 sie 2009, 14:17
Lokalizacja: Sopot

Re: Pulsar 2849

Post autor: sirafin » 17 mar 2018, 12:22

Na stronie 10 i 11 wytłumaczono czym jestt brama i co liczy się jako odwiedzenie. W drugim zdaniu chodzi tylko o to, że nie możesz skrócić trasy o 1, jeśli skrócona trasa nie będzie zawierała fiolotowej bramy.

Przykład. Lot o długości cztery.
zielona brama - zielona brama - pulsar - fioloetowa brama
Mogę go wydłużyć do lotu o długości pięć i dodać na koniec jeszcze jedno miejsce, ale nie mogę go skrócić do lotu o długości trzy, bo "obciąłbym" jedyną filetową bramę w tym locie.


Gdyby lot wyglądał tak, miałbym do wyboru zarówno opcję wydłużenia i skrócenia lotu, bo fioletowa brama pozostaje częścią trasy nawet po jej skróceniu.
zielona brama - zielona brama - fioloetowa brama - pulsar
BECAUSE I'M BATMAN!

Moje planszówki

Awatar użytkownika
detrytusek
Użytkownik wspierający
Posty: 4217
Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Pulsar 2849

Post autor: detrytusek » 17 mar 2018, 13:33

Gracias !
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."

Awatar użytkownika
DarkSide
Użytkownik wspierający
Posty: 2414
Rejestracja: 07 sty 2013, 15:12
Lokalizacja: Poznań

Re: Pulsar 2849

Post autor: DarkSide » 18 kwie 2018, 00:18

1. Dla upewnienia się czy dobrze rozegrałem partię próbną (a propos tego o co pytał detrytusek): czyli modyfikator +2 mogę łączyć z technologią wydłużenia o 1 trasy danego koloru (gdy mam na trasie ów kolor), więc maksymalna długość lotu w grze to 9 pól, czy tak

2. Czy nadal można przelatywać lub zatrzymywać się na pulsarach które ktoś inny przechwycił albo wręcz już uruchomił żyrostację? (nie widzę przeszkód ale wolę też się upewnić)

3. Jeżeli mamy bonus z transmitera lub technologii teleportacji do pulsara (lub dowolnego obiektu na mapie) to teoretycznie można skoczyć na pulsar odizolowany? :mrgreen: Wiem że to samozaoranie, ale instrukcja chyba nie zabrania. :wink:
Moje gry || Sprzedam
-------------------------------------

Awatar użytkownika
Tomzaq
Użytkownik wspierający
Posty: 1468
Rejestracja: 09 maja 2014, 18:27
Lokalizacja: Silesia Superior

Re: Pulsar 2849

Post autor: Tomzaq » 18 kwie 2018, 07:39

DarkSide pisze:
18 kwie 2018, 00:18
1. Dla upewnienia się czy dobrze rozegrałem partię próbną (a propos tego o co pytał detrytusek): czyli modyfikator +2 mogę łączyć z technologią wydłużenia o 1 trasy danego koloru (gdy mam na trasie ów kolor), więc maksymalna długość lotu w grze to 9 pól, czy tak

2. Czy nadal można przelatywać lub zatrzymywać się na pulsarach które ktoś inny przechwycił albo wręcz już uruchomił żyrostację? (nie widzę przeszkód ale wolę też się upewnić)

3. Jeżeli mamy bonus z transmitera lub technologii teleportacji do pulsara (lub dowolnego obiektu na mapie) to teoretycznie można skoczyć na pulsar odizolowany? :mrgreen: Wiem że to samozaoranie, ale instrukcja chyba nie zabrania. :wink:
1. Wg mnie można
2. Też nie widzę przeszkód, żeby wpaść do kumpla na piwko 8)
3. Chyba w instrukcji gdzieś stoi (lub w objaśnieniach technologii), że w przypadku teleportacji nie można się teleportować na odizolowany pulsar.
Who is John Galt?
Posiadam

Awatar użytkownika
detrytusek
Użytkownik wspierający
Posty: 4217
Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Pulsar 2849

Post autor: detrytusek » 18 kwie 2018, 10:31

Tomzaq pisze:
18 kwie 2018, 07:39

3. Chyba w instrukcji gdzieś stoi (lub w objaśnieniach technologii), że w przypadku teleportacji nie można się teleportować na odizolowany pulsar.
Też mi się to gdzieś kołacze.

Odnośnie 1 i 2 to Tomzaq też ma rację.
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."

Awatar użytkownika
mat_eyo
Użytkownik wspierający
Posty: 4485
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Kontakt:

Re: Pulsar 2849

Post autor: mat_eyo » 18 kwie 2018, 11:27

Tomzaq pisze:
18 kwie 2018, 07:39
3. Chyba w instrukcji gdzieś stoi (lub w objaśnieniach technologii), że w przypadku teleportacji nie można się teleportować na odizolowany pulsar.
Zarówno w instrukcji, jak i w opisach odpowiednich technologii stwierdzone jest wprost, że nie można teleportować się do odizolowanych pulsarów. Chociażby na ostatniej stronie instrukcji, w sekcji wyjaśniającej ikony na transmiterach:
Instrukcja na stronie 20 pisze:"Uwaga! Nie można się teleportować do odizolowanego pulsara!"

Awatar użytkownika
DarkSide
Użytkownik wspierający
Posty: 2414
Rejestracja: 07 sty 2013, 15:12
Lokalizacja: Poznań

Re: Pulsar 2849

Post autor: DarkSide » 18 kwie 2018, 12:11

mat_eyo pisze:
18 kwie 2018, 11:27
Zarówno w instrukcji, jak i w opisach odpowiednich technologii stwierdzone jest wprost, że nie można teleportować się do odizolowanych pulsarów. Chociażby na ostatniej stronie instrukcji, w sekcji wyjaśniającej ikony na transmiterach:
Instrukcja na stronie 20 pisze:"Uwaga! Nie można się teleportować do odizolowanego pulsara!"
Dziękuję Ci dobry człowieku. Faktycznie. Jest :D W podzięce awansem dałem Ci lajka do jednego z komentarzy twych na FB 8)
Moje gry || Sprzedam
-------------------------------------

kinoji
Posty: 80
Rejestracja: 23 lut 2016, 18:17

Re: Pulsar 2849

Post autor: kinoji » 09 cze 2018, 18:41

Pytanie odnośnie poruszania się - czy przelatując przez układ planetarny trzeba umieścić na niebieskiej planecie swój znacznik, jeśli jałowe planety są już zajęte, czy jest to opcjonalne? Analogicznie - przy zakończeniu ruchu w systemie, zakładając, że niebieskie planety są zajęte, czy muszę umieścić swój znacznik na dostępnej jałowiej planecie?

Instrukcja w dziale "lot statkiem badawczym" jest pod tym względem mocno dwuznaczna.

Awatar użytkownika
sydonia
Użytkownik wspierający
Posty: 162
Rejestracja: 28 maja 2017, 15:34

Re: Pulsar 2849

Post autor: sydonia » 09 cze 2018, 18:51

kinoji pisze:
09 cze 2018, 18:41
Pytanie odnośnie poruszania się - czy przelatując przez układ planetarny trzeba umieścić na niebieskiej planecie swój znacznik, jeśli jałowe planety są już zajęte, czy jest to opcjonalne? Analogicznie - przy zakończeniu ruchu w systemie, zakładając, że niebieskie planety są zajęte, czy muszę umieścić swój znacznik na dostępnej jałowiej planecie?

Instrukcja w dziale "lot statkiem badawczym" jest pod tym względem mocno dwuznaczna.
Ja tu nie widzę dwuznaczności :shock:
1. "Jeśli gracz przelatuje przez system planetarny musi umieścić swój znacznik na jałowej planecie, jeśli jest dostępna. Jeśli nie jest dostępna, gracz umieszcza swój znacznik na niebieskiej planecie. Tak czy inaczej, nie otrzymuje premii."
2. "Jeśli gracz zakończy lot w jakimś systemie, musi umieścić swój znacznik na niebieskiej planecie. [...] Jeśli nie ma dostępnej niebieskiej planety, gracz buduje bazę na dostępnej jałowej planecie i nie otrzymuje premii"

kinoji
Posty: 80
Rejestracja: 23 lut 2016, 18:17

Re: Pulsar 2849

Post autor: kinoji » 09 cze 2018, 19:17

sydonia pisze:
09 cze 2018, 18:51
Ja tu nie widzę dwuznaczności :shock:
Na tej samej stronie, w sekcji "omówienie statków badawczych":
1. Jeśli przelatuje przez jakiś system, umieszcza swój znacznik na jałowej planecie. Jeśli nie ma dostępnej jałowej planet, może umieścić znacznik na niebieskiej planecie.
2. Jeśli zakończył lot w jakimś systemie, umieszcza swój znacznik na niebieskiej planecie i bierze premię eksploracyjną. Jeśli nie ma dostępnej niebieskiej planety, może umieścić znacznik na jałowej planecie, ale nie otrzymuje premii.

Z początku zrozumiałem to jako "może, ale nie musi", ale przed chwilą pokazałem instrukcję komuś innemu i ta osoba zasugerowała, że chodzi prawdopodobnie o "może umieścić znacznik w tym miejscu, bo w innym miejscu nie mógł". Zakładam, że po prostu źle zrozumiałem znaczenie w tym kontekście. Będę wdzięczny za potwierdzenie ;)

Awatar użytkownika
Tomzaq
Użytkownik wspierający
Posty: 1468
Rejestracja: 09 maja 2014, 18:27
Lokalizacja: Silesia Superior

Re: Pulsar 2849

Post autor: Tomzaq » 09 cze 2018, 20:37

Sęk w tym, że nie umieszczenie znacznika to katastrofalny błąd. To generuje kupę punktów na koniec gry.
Who is John Galt?
Posiadam

kinoji
Posty: 80
Rejestracja: 23 lut 2016, 18:17

Re: Pulsar 2849

Post autor: kinoji » 09 cze 2018, 21:26

Jasne, ale teoretycznie czasami dobrze by było przelecieć przez jakiś system z niezajętą niebieską planetą, żeby w kolejnym ruchu wylądować tam i poza dołożeniem znacznika zgarnąć jeszcze bonus. W przypadku, gdy znaczniki trzeba by było kłaść przelatując, taki zabieg nie byłby możliwy.

Awatar użytkownika
Tomzaq
Użytkownik wspierający
Posty: 1468
Rejestracja: 09 maja 2014, 18:27
Lokalizacja: Silesia Superior

Re: Pulsar 2849

Post autor: Tomzaq » 09 cze 2018, 21:57

Racja, ale trzeba
Who is John Galt?
Posiadam

Nidav
Użytkownik wspierający
Posty: 192
Rejestracja: 14 sty 2016, 19:33
Lokalizacja: Kraków

Re: Pulsar 2849

Post autor: Nidav » 12 lip 2018, 13:35

Pytanie w kwestii lotu. Sytuacja hipotetyczna - mam kość o wartości 6, dodaję sobie jeszcze modyfikator +2 bo czemu nie i mogę się ruszyć o 8. Czy kiedy tak się ruszam, to systemy planetarne odsłaniam od razu czy po skończeniu ruchu? Z instrukcji wnioskuję, że to drugie, niemniej przy pierwszej opcji dałoby się lepiej wykosztać ruch - zobaczyć, że akurat na tym systemie jest premia, której potrzebuję, zatem śmigam sobie tam, bo akurat mogę.

Awatar użytkownika
detrytusek
Użytkownik wspierający
Posty: 4217
Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
Lokalizacja: Kraków

Re: Pulsar 2849

Post autor: detrytusek » 12 lip 2018, 14:56

Po ruchu. Nie możesz mając 8 punktów ruchu skończyć na 3-im bo Ci pasuje.
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."

Nidav
Użytkownik wspierający
Posty: 192
Rejestracja: 14 sty 2016, 19:33
Lokalizacja: Kraków

Re: Pulsar 2849

Post autor: Nidav » 12 lip 2018, 15:07

detrytusek pisze:
12 lip 2018, 14:56
Po ruchu. Nie możesz mając 8 punktów ruchu skończyć na 3-im bo Ci pasuje.
Nie chodzi o to, żeby skończyć na trzecim, tylko po prostu mając dużo ruchów i planując ruch z punktu A do punktu B po drodze zmodyfikować jednak trasę, by skończyć w punkcie C, który został odkryty w międzyczasie, przy oczywistym założeniu, że nie przelatujemy przez te same drogi (sektory, segmenty, czy jak to się w instrukcji nazywa) i wykorzystujemy wszystkie punkty ruchu. Niemniej dzięki!

Dziami
Posty: 52
Rejestracja: 18 maja 2012, 15:43
Lokalizacja: Stalowa Wola

Re: Pulsar 2849

Post autor: Dziami » 11 sty 2019, 13:25

Małe pytanie dotyczące punktacji końcowej. Otóż mamy zajęty pulsar, drugi zajęty pulsar z żyrostacją w budowie i żyrostację u siebie na planszy. Dostaniemy na koniec za te elementy 3 czy 4 punkty??
Drugie pytanie, czy na potrzeby np. spełnienia celu końcowego, który mówi o trzech transmiterach, rozumie się jako transmiter każdy jeden kafelek z osobna, czy ciąg transmiterow (chyba system się to nazywa) uważany jest za "transmiter".
Imho to pierwsze, ale skoro już tu piszę, wolę się upewnić ;)

Awatar użytkownika
BartP
Administrator
Posty: 3757
Rejestracja: 09 lis 2010, 12:34
Lokalizacja: Gdynia

Re: Pulsar 2849

Post autor: BartP » 11 sty 2019, 13:33

Pytanie w kwestii lotu. Sytuacja hipotetyczna - mam kość o wartości 6, dodaję sobie jeszcze modyfikator +2 bo czemu nie i mogę się ruszyć o 8. Czy kiedy tak się ruszam, to systemy planetarne odsłaniam od razu czy po skończeniu ruchu?
Ja grałem, że po zakończeniu ruchu dopiero, ale 100% pewności nie mam.
Otóż mamy zajęty pulsar, drugi zajęty pulsar z żyrostacją w budowie i żyrostację u siebie na planszy. Dostaniemy na koniec za te elementy 3 czy 4 punkty??
Znowuż, ja grałem, że 4 punkty (2 x żyrostacja + 2 x pulsar), ale 100% pewności nie mam ;].
Drugie pytanie, czy na potrzeby np. spełnienia celu końcowego, który mówi o trzech transmiterach, rozumie się jako transmiter każdy jeden kafelek z osobna, czy ciąg transmiterow
Na pewno chodzi o 3 ukończone kafelki transmiterów (przewrócone na stronę z połową czerwonej kości).
Sprzedam Ganges + promo, Rise to Nobility (KS deluxe), Brew Crafters, Merlin, The Cousins' War, duck! duck! Go!
Kupię Expanse, Riverboat, Greedy Kingdoms, Arraial, Saint Petersburg 2. edycja, Kerala i inne

ODPOWIEDZ