1066 Tears To Many Mothers (Tristan Hall) -pytania o zasady gry

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
maciejo
Posty: 3356
Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
Has thanked: 104 times
Been thanked: 129 times

1066 Tears To Many Mothers (Tristan Hall) -pytania o zasady gry

Post autor: maciejo »

Na początek kilja pytań :
Wersja solo.
1. Czy "zabite" karty wirtualnego przeciwnika AI idą na stos kart odrzuconych czy są usuwane z gry?
2. Jeśli zagrywam kartę AI na stół i wykorzystuje jego akcję to czy zostaje ona od razu odwrócona "zmęczona".
3. Jeśli wykorzystuje zasób z karty na planszy AI do wyłożenia innej karty to czy zostaje ona też odwrócona "zmęczona" i w następnym kroku nie dodaję już zasobów,czy też cały czas dopóki nie zakończy się runda jest aktywna i AI może korzystać z jej zasobów ?
4.Czy dowódca "Król" może swoją akcją poruszyć sam siebie ?




Z góry dzięki za pomoc :wink:
Ostatnio zmieniony 30 sty 2019, 00:34 przez maciejo, łącznie zmieniany 1 raz.
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
Awatar użytkownika
Perf
Posty: 189
Rejestracja: 28 sty 2011, 01:48
Lokalizacja: Katowice
Has thanked: 47 times
Been thanked: 37 times

Re: 1066 Tears To Many Mothers (Tristan Hall)

Post autor: Perf »

1. Lądują w odrzuconych.
2. Nie, karty AI nigdy nie są tapowane, chyba że jest to wyraźnie zaznaczone w regułach gry solo.
3. Zasoby AI działają trochę w inny sposób niż zasoby żywego gracza, karty z zielonym symbolem nie są tapowane w celu generowania zasobów. Zamiast tego sumujesz punkty zasobów z tabeli i punkty ze wszystkich kart z zielonym symbolem - jeżeli dobrana właśnie karta AI ma koszt mniejszy bądź równy, można ją zagrać.
4. Tak, żywy gracz może w ten sposób przesunąć lidera do innego klina (oczywiście trzeba go wtedy tapnąć). Lider AI zasadniczo się nie przemieszcza, z wyjątkiem sytuacji opisanej na stronie 3 w osobnej sekcji (gdy zostanie zdobyty klin lidera IA).
Awatar użytkownika
maciejo
Posty: 3356
Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
Has thanked: 104 times
Been thanked: 129 times

Re: 1066 Tears To Many Mothers (Tristan Hall)

Post autor: maciejo »

Perf pisze: 22 sty 2019, 23:54
2. Nie, karty AI nigdy nie są tapowane, chyba że jest to wyraźnie zaznaczone w regułach gry solo.
Dzieki za odpowiedź :D

Czyli AI tapuje karty tylko z "atakiem dystansowym"
jeśli taka karta znajduje się już na planszy AI i jej atak został wykonany,czy tak ?

I jeszcze jedno
Czy zdolność Response "Reakcja" jest opcją na kartach już wyłożonych czy muszę ją zastosować
jeśli odnosi się to do właśnie wykonanej aukcji czy wydarzenia.
Np:Karty z atrybutem Kleryk w przypadku reakcji na zniszczenie,zabicie innego Kleryka traci jeden "+" w aktualnej rundzie.
Nie wiem czy to dobrze zrozumiałem,czy to taka utrata morale u Kleryków ? :o
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
Awatar użytkownika
Perf
Posty: 189
Rejestracja: 28 sty 2011, 01:48
Lokalizacja: Katowice
Has thanked: 47 times
Been thanked: 37 times

Re: 1066 Tears To Many Mothers (Tristan Hall)

Post autor: Perf »

maciejo pisze: 23 sty 2019, 00:25 Czyli AI tapuje karty tylko z "atakiem dystansowym"
jeśli taka karta znajduje się już na planszy AI i jej atak został wykonany,czy tak ?
Od razu w momencie zagrana karty AI wykonywana jest jej zdolność, dotyczy to również łuczników: natychmiast wykonywany jest ich atak, a karta jest tapowana. Patrz poniższy link, punkt 4, plus dwa kolejne posty ("Ibbo" to Paul Ibbs, główny designer wersji solo):
https://boardgamegeek.com/article/30496982#30496982

W kolejnych rundach atak łucznikami wykonywany jest gdy przyjdzie ich kolej, wtedy karta również zostaje tapnięta.

Jedyny inny przypadek (który z głowy kojarzę, ale myślę, że więcej nie ma), gdy jakakolwiek karta AI zostaje tapnięta to użycie przez żywego gracza karty ze zdolnością "Cunning" (każda talia ma tylko po jednej takiej armii), parafrazując z pamięci: "W momencie zagrania, tapnij jednego wroga."

maciejo pisze: 23 sty 2019, 00:25 Czy zdolność Response "Reakcja" jest opcją na kartach już wyłożonych czy muszę ją zastosować
jeśli odnosi się to do właśnie wykonanej aukcji czy wydarzenia.
Np:Karty z atrybutem Kleryk w przypadku reakcji na zniszczenie,zabicie innego Kleryka traci jeden "+" w aktualnej rundzie.
Nie wiem czy to dobrze zrozumiałem,czy to taka utrata morale u Kleryków ? :o
Response u kleru jest automatyczny, nie możesz zdecydować, czy grasz to, czy nie.
I działa to nieco inaczej, nie jako "jeden kleryk reaguje utratą zapału na śmierć innego", tylko "cały klin traci 1 punkt zapału, gdy ginie w nim kleryk" (czyli właściwie sumarycznie tracisz 2: nie dość, że tracisz 1 punkt zapału zabitego kleryka, to jeszcze tracisz do końca rundy dodatkowo 1 punkt z Response").

Warto dodać, że AI ignoruje wszelkie zdolności typu Response na swoich kartach.
Awatar użytkownika
maciejo
Posty: 3356
Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
Has thanked: 104 times
Been thanked: 129 times

Re: 1066 Tears To Many Mothers (Tristan Hall)

Post autor: maciejo »

Dzięki serdeczne :wink:
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
Awatar użytkownika
maciejo
Posty: 3356
Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
Has thanked: 104 times
Been thanked: 129 times

Re: 1066 Tears To Many Mothers (Tristan Hall)

Post autor: maciejo »

Tak tylko żeby się upewnić.
Czy w tej sytuacji łucznik może zadawać rany
Królowi ?
https://m.fotosik.pl/zdjecie/539c2a48708e6c33 opisie tej karty jest napisane że zadaje rany "ogólnie" wrogowi.
Na średnim poziomie trudności wygranie tej partii zajęło mi dokładnie 9 rund - (9 strzałów z łuku w króla)
Czy dobrze grałem ?

Druga kwestia dotyczy zagrywania kart Taktyki AI.
Czy karta taktyki jest cały czas aktywna u AI
i tylko działaniem jakiejś mojej karty mogę ją deaktywowac lub zniszczyć ?
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
Awatar użytkownika
Perf
Posty: 189
Rejestracja: 28 sty 2011, 01:48
Lokalizacja: Katowice
Has thanked: 47 times
Been thanked: 37 times

Re: 1066 Tears To Many Mothers (Tristan Hall)

Post autor: Perf »

maciejo pisze: 28 sty 2019, 21:01 Tak tylko żeby się upewnić.
Czy w tej sytuacji łucznik może zadawać rany
Królowi ?
https://m.fotosik.pl/zdjecie/539c2a48708e6c33
Tak - karty klinów nie liczą się jako osobny rząd, zatem lider mieści się w "Zasięg 3" łucznika.

maciejo pisze: 28 sty 2019, 21:01 opisie tej karty jest napisane że zadaje rany "ogólnie" wrogowi.
"Wróg" to każda karta armii wroga znajdująca się na polu bitwy (patrz słowniczek terminów na stronie 10, przynajmniej w angielskiej instrukcji).

maciejo pisze: 28 sty 2019, 21:01 Na średnim poziomie trudności wygranie tej partii zajęło mi dokładnie 9 rund - (9 strzałów z łuku w króla)
Czy dobrze grałem ?
Tak - jeśli AI miał pecha i nie dostał żadnej karty typu "usuń wszystkie obrażenia z 1 postaci", to nie jest to jakiś niezwykły wynik.

maciejo pisze: 28 sty 2019, 21:01 Druga kwestia dotyczy zagrywania kart Taktyki AI.
Czy karta taktyki jest cały czas aktywna u AI
i tylko działaniem jakiejś mojej karty mogę ją deaktywowac lub zniszczyć ?
Hmm, instrukcja nie jest tu jasna, mamy: "Tactics - played as written", ale zarazem mamy też, że karty zagrywane przez AI mają swą zdolność rozpatrywaną od razu, czyli w świetle tego interpretacja z linku poniżej wydaje się prawdopodobna, tzn. zdolność z karty taktyki jest rozpatrywana od razu i trwa do końca rundy (a sama karta odrzucana):

https://boardgamegeek.com/article/30923732#30923732
Awatar użytkownika
maciejo
Posty: 3356
Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
Has thanked: 104 times
Been thanked: 129 times

Re: 1066 Tears To Many Mothers (Tristan Hall)

Post autor: maciejo »

Dzięki :D
Z tą kartą Taktyki to rzeczywiście nie jest zbyt jasne chociaż w instrukcji wyraźnie stoi że tą kartę można odrzucić tylko "umiejętnością innej karty :|
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
Awatar użytkownika
maciejo
Posty: 3356
Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
Has thanked: 104 times
Been thanked: 129 times

Re: 1066 Tears To Many Mothers (Tristan Hall)

Post autor: maciejo »

Perf pisze: 30 sty 2019, 00:22]
Hmm, instrukcja nie jest tu jasna, mamy: "Tactics - played as written", ale zarazem mamy też, że karty zagrywane przez AI mają swą zdolność rozpatrywaną od razu, czyli w świetle tego interpretacja z linku poniżej wydaje się prawdopodobna, tzn. zdolność z karty taktyki jest rozpatrywana od razu i trwa do końca rundy (a sama karta odrzucana):

https://boardgamegeek.com/article/30923732#30923732
A jak uważasz co z kartą Taktyki AI która dodaje zasoby.Zostaje czy też na koniec rundy jest odrzucana ?
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
Awatar użytkownika
Perf
Posty: 189
Rejestracja: 28 sty 2011, 01:48
Lokalizacja: Katowice
Has thanked: 47 times
Been thanked: 37 times

Re: 1066 Tears To Many Mothers (Tristan Hall)

Post autor: Perf »

maciejo pisze: 30 sty 2019, 21:15
Perf pisze: 30 sty 2019, 00:22]
Hmm, instrukcja nie jest tu jasna, mamy: "Tactics - played as written", ale zarazem mamy też, że karty zagrywane przez AI mają swą zdolność rozpatrywaną od razu, czyli w świetle tego interpretacja z linku poniżej wydaje się prawdopodobna, tzn. zdolność z karty taktyki jest rozpatrywana od razu i trwa do końca rundy (a sama karta odrzucana):

https://boardgamegeek.com/article/30923732#30923732
A jak uważasz co z kartą Taktyki AI która dodaje zasoby.Zostaje czy też na koniec rundy jest odrzucana ?
Sam już nie wiem :D Pewien problem z instrukcjami jest taki, że PDF-y nie są przygotowane w sposób, który pozwalałby na wyszukiwanie w nich tekstu przez Ctrl-F.

Ale skłaniałbym się ku temu, że rzeczywiście są odrzucane po jednej rundzie. Z uwagi na to, że AI nie zużywa zasobów, a zagrywa w trakcie rundy każdą kartę, na którą go stać w ramach limitu, to nawet jedna runda z podwyższonymi zasobami może mu sporo dawać (lub zmusić gracza do szybkiego spasowania).
Awatar użytkownika
maciejo
Posty: 3356
Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
Has thanked: 104 times
Been thanked: 129 times

Re: 1066 Tears To Many Mothers (Tristan Hall) -pytania o zasady gry

Post autor: maciejo »

No nie wiem tu chyba jednak będzie inaczej.
W instrukcji solo jest napisane wyraźnie że nic się nie zmienia w stasunku do instrukcji głównej.
Każda armia ma jedną kartę za pomocą której można zniszczyć kartę taktyki, żadnego specjalnego akapitu do wersji solo.
Postaram się napisać pytanie na BGG.
Zobaczymy czy coś odpiszą.

I jeszcze jedno :D

Wedge Phase:
Step 1
Używam tylko "Toporków"ze wszystkich przygotowanych Units-Jednostek w rzędzie po mojej stronie.
Nie liczę "Toporków" od Charakterów i Króla

Step 2
Używam "Krzyżyków" ze wszystkich przygotowanych kart w rzędzie po mojej stronie.

Step 4 Objective Phase:
Używam zależnie od sytuacji "Krzyżyków" lub " "Toporków" że wszystkich przygotowanych kart na całym polu bitwy po mojej stronie.

(Przygotowane karty - mam na myśli te nie ztapowane)

Dobrze myślę?

Niestety w niemieckim tłumaczeniu jest poważny błąd bo we wszystkich trzech przypadkach jest napisane że liczymy wartości tylko z Units :twisted:
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
Awatar użytkownika
Perf
Posty: 189
Rejestracja: 28 sty 2011, 01:48
Lokalizacja: Katowice
Has thanked: 47 times
Been thanked: 37 times

Re: 1066 Tears To Many Mothers (Tristan Hall) -pytania o zasady gry

Post autor: Perf »

Hmm, w anglojęzycznej instrukcji mamy tak (wyróżnienia moje):

3. Wedge Phase

Step 1: Might Combat
each player sums up their Might Total Battle Value (TBV) of all Ready units they control at that Wedge
Step 2: Zeal Combat
each player sums up their Total Battle Value (TBV) in Zeal of all Ready cards they control at that Wedge
4. Objective Phase
player sums up the Total Battle Value in that attribute (either Might or Zeal) of all Ready cards they control in the battlefield

Obstawiam, że w sekcji Might Combat mamy błąd - powinno być "cards", zamiast "units" (zwłaszcza że nie jest od dużej litery), w przeciwnym razie siła (might) postaci (nie jednostek) miałaby znikome znaczenie.
Awatar użytkownika
maciejo
Posty: 3356
Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
Has thanked: 104 times
Been thanked: 129 times

Re: 1066 Tears To Many Mothers (Tristan Hall) -pytania o zasady gry

Post autor: maciejo »

Też wydaje mi się logiczne że tak powinno być ale cholera wie może autor miał co innego na myśli.
W niemieckiej instrukcji jest wogole skopane bo jak już wspominałem w każdym z trzech przypadków jest units
Zadam pytanie na BGG.

Dzięki za odpowiedź :wink:
Ostatnio zmieniony 02 lut 2019, 19:29 przez maciejo, łącznie zmieniany 1 raz.
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
Awatar użytkownika
maciejo
Posty: 3356
Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
Has thanked: 104 times
Been thanked: 129 times

Re: 1066 Tears To Many Mothers (Tristan Hall) -pytania o zasady gry

Post autor: maciejo »

Też wydaje mi się logiczne że tak powinno być ale cholera wie może autor miał co innego na myśli.
W niemieckiej instrukcji jest wogole skopane bo jak już wspominałem w każdym z trzech przypadków jest units
Zadam pytanie na BGG.

Dzięki za odpowiedź :wink:
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
Awatar użytkownika
maciejo
Posty: 3356
Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
Has thanked: 104 times
Been thanked: 129 times

Re: 1066 Tears To Many Mothers (Tristan Hall) -pytania o zasady gry

Post autor: maciejo »

Napisałem bezpośrednio do Autora,zobaczymy czy odpowie :)
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
Awatar użytkownika
Perf
Posty: 189
Rejestracja: 28 sty 2011, 01:48
Lokalizacja: Katowice
Has thanked: 47 times
Been thanked: 37 times

Re: 1066 Tears To Many Mothers (Tristan Hall) -pytania o zasady gry

Post autor: Perf »

Spokojnie, śledzi forum i odpowiada na wszystko - ale wolne weekendy istnieją nie tylko w Polsce... :D
Awatar użytkownika
maciejo
Posty: 3356
Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
Has thanked: 104 times
Been thanked: 129 times

Re: 1066 Tears To Many Mothers (Tristan Hall) -pytania o zasady gry

Post autor: maciejo »

W tym filmiku moim zdaniem widać że jednak to chyba rzeczywiście pomyłka,liczy wyraźnie Toporki ze wszystkich kart.
To tak jak pewien prezydent,Tristan też powiela nieświadomie ten sam błąd :lol:
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
Awatar użytkownika
maciejo
Posty: 3356
Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
Has thanked: 104 times
Been thanked: 129 times

Re: 1066 Tears To Many Mothers (Tristan Hall) -pytania o zasady gry

Post autor: maciejo »

Jednak ma być "cards" :D
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
Awatar użytkownika
maciejo
Posty: 3356
Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
Has thanked: 104 times
Been thanked: 129 times

Re: 1066 Tears To Many Mothers (Tristan Hall) -pytania o zasady gry

Post autor: maciejo »

Po kilkudziesięciu grach mam jednak jeszcze jedną wątpliwości bo nawet w wersji hardcore jest za łatwo.

Reguła z instrukcji:
Po zapełnieniu wszystkich pól po stronie AI jeśli pociągnę kartę o wyższej randze muszę nią zastąpić inną kartę już wyłożoną o niższej randze.

Przykład:
Jeśli pociągnę kartę o randze 4 to czy muszę odrzucić kartę posiadającą najniższą możliwą rangę wyłożoną na stole czy mogę odrzucić po prostu kartę z tylko niższą rangą np: 3 ? :D
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
ODPOWIEDZ