Sagrada

Masz pytanie o zasady jakiejś gry - zamiast pisać na forum ogólnym, napisz osobnego posta na tym podforum. Uwaga! W tytule wątku podaj nazwę gry (i krótko czego dotyczy pytanie)!
Awatar użytkownika
AnimusAleonis
Użytkownik wspierający
Posty: 583
Rejestracja: 17 paź 2018, 17:03
Been thanked: 21 times

Re: Sagrada

Post autor: AnimusAleonis » 03 gru 2018, 13:35

Rykas pisze:
02 gru 2018, 12:14
Oraz mam problem odnośnie słowa przesuń. Gramy tak, że na pole na które przesuwamy kość musi być nieprzerwana linia wolnych pól by kostka jedną ze swoich krawędzi mogła się przesunąć po kolejnych polach (nie na ukos) nie wiem czy to odpowiednia interpretacja czy nie powinno się czasem grać na dowolne puste pole co ułatwiłoby grę?
grasowanie.eu pisze:
03 gru 2018, 12:12
My gramy tak, że "przesuwamy", a nie "przekładamy". W końcu tak jest napisane i też tak to rozumiemy :)
Jest to po prostu słabe, i trochę niechlujne, tłumaczenie wersji polskiej. W wersji oryginalnej jest napisane 'move' co nie oznacza 'przesuwania' jedynie zmianę lokalizacji kości - rozumiem że w języku polskim nie ma jednoznacznego tłumaczenia 'move' ale naprawdę bardziej klarowne byłoby 'zmień położenie danej kości' lub tym podobne. W demo wideo na BBG, bodajże z GenCon, przedstawiciel wydawcy (w sumie nie wiem czy nie sam Andrews) też tak demonstruje, poprze wyjęcie wybranej kości i ułożenie jej w dowolnym miejscu.

Nie potrzebnie sobie bardzo utrudniacie grę.
Koziełło pisze:
03 gru 2018, 12:21
My gramy tak, że kostkę można po prostu przełożyć na dowolne wolne pole, byle zgodnie z zasadami. Bez konieczności "pustej ścieżki". W przeciwnym wypadku użyteczność narzędzia byłaby znikoma (na ogół stosujesz je pod koniec partii, gdy planszetka jest już w większości zapełniona).
Dokładnie
Expat który przeprowadził się do Polski rok temu, uczy się polskiego od trochę ponad roku - z góry przepraszam za jakiekolwiek gafy ortograficzne i gramatyczne i proszę o wyrozumiałość :D

Awatar użytkownika
grasowanie.eu
Posty: 80
Rejestracja: 31 sty 2017, 11:48
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Sagrada

Post autor: grasowanie.eu » 03 gru 2018, 14:05

AnimusAleonis pisze:
03 gru 2018, 13:35
Jest to po prostu słabe, i trochę niechlujne, tłumaczenie wersji polskiej. W wersji oryginalnej jest napisane 'move' co nie oznacza 'przesuwania' jedynie zmianę lokalizacji kości - rozumiem że w języku polskim nie ma jednoznacznego tłumaczenia 'move' ale naprawdę bardziej klarowne byłoby 'zmień położenie danej kości' lub tym podobne. W demo wideo na BBG, bodajże z GenCon, przedstawiciel wydawcy (w sumie nie wiem czy nie sam Andrews) też tak demonstruje, poprze wyjęcie wybranej kości i ułożenie jej w dowolnym miejscu.
Dzięki za wyjaśnienie. Jak zasady proste i zrozumiałe, tak te narzędzia nie do końca są zawsze jasne. Tłumaczenie to jedno, a rysunki czasem też nie pomagają, tak jak w tym wypadku ewidentnie pasują do polskiego "przesuwania". Stąd te niejasności.
grasowanie.eu - recenzje i newsy ze świata gier planszowych i karcianych
grasowanie na Facebooku

staszek
Użytkownik wspierający
Posty: 3999
Rejestracja: 11 maja 2009, 15:58
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Sagrada

Post autor: staszek » 22 sty 2019, 14:04

Czy przy celu kolorowe przekątne , wybieramy jeden kolor kostek i sumujemy , czy wszystkie, które leżą po przekątnych od siebie.
W pierwszym przypadku za słabe, drugim za mocne

ko2a
Użytkownik wspierający
Posty: 639
Rejestracja: 08 gru 2014, 17:06
Lokalizacja: Zabrze
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Sagrada

Post autor: ko2a » 22 sty 2019, 15:35

staszek pisze:
22 sty 2019, 14:04
Czy przy celu kolorowe przekątne , wybieramy jeden kolor kostek i sumujemy , czy wszystkie, które leżą po przekątnych od siebie.
W pierwszym przypadku za słabe, drugim za mocne
Od początku gramy licząc wszystkie kolory kości tego samego koloru stykające się rogami.

Pytanie z innej beczki. Są dwie karty "pomocy" dzięki którym można przenieść dwie kości. Czy te kości przenosimy w tym samym momencie? (Tzn mogę kość nr 1 dać w nowe miejwce, a kość numer 2 w miejsce nr1?)

staszek
Użytkownik wspierający
Posty: 3999
Rejestracja: 11 maja 2009, 15:58
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Sagrada

Post autor: staszek » 22 sty 2019, 16:12

To zdecydowanie najmocniejsza karta. Grając na witrażu bez kolorów może dac 30-40 punktow
Zakładam że wystarcza dwie kosci

ko2a
Użytkownik wspierający
Posty: 639
Rejestracja: 08 gru 2014, 17:06
Lokalizacja: Zabrze
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Sagrada

Post autor: ko2a » 22 sty 2019, 16:21

staszek pisze:
22 sty 2019, 16:12
To zdecydowanie najmocniejsza karta. Grając na witrażu bez kolorów może dac 30-40 punktow
Zakładam że wystarcza dwie kosci
W jaki sposób chcesz nabić tyle punktów skoro w witrażu jest 20 miejsc?

Awatar użytkownika
Neoptolemos
Użytkownik wspierający
Posty: 850
Rejestracja: 09 sty 2014, 18:30
Has thanked: 6 times
Been thanked: 3 times

Re: Sagrada

Post autor: Neoptolemos » 22 sty 2019, 16:27

Możliwe, że staszek popełnia ten sam błąd co ja i pewnie sporo osób - w tej karcie punktacji liczy się się liczba kostek stykających się rogami, a nie suma oczek na nich. Czyli maksymalnie 20 punktów daje.

ko2a
Użytkownik wspierający
Posty: 639
Rejestracja: 08 gru 2014, 17:06
Lokalizacja: Zabrze
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Re: Sagrada

Post autor: ko2a » 22 sty 2019, 17:23

Neoptolemos pisze:
22 sty 2019, 16:27
Możliwe, że staszek popełnia ten sam błąd co ja i pewnie sporo osób - w tej karcie punktacji liczy się się liczba kostek stykających się rogami, a nie suma oczek na nich. Czyli maksymalnie 20 punktów daje.
Mógłbyś podpowiedzieć na moje poprzednie pytanie w sprawie przenoszenia kości?

staszek
Użytkownik wspierający
Posty: 3999
Rejestracja: 11 maja 2009, 15:58
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Sagrada

Post autor: staszek » 22 sty 2019, 18:54

Neoptolemos pisze:
22 sty 2019, 16:27
Możliwe, że staszek popełnia ten sam błąd co ja i pewnie sporo osób - w tej karcie punktacji liczy się się liczba kostek stykających się rogami, a nie suma oczek na nich. Czyli maksymalnie 20 punktów daje.
Rzeczywiście popełniłem taki błąd 😀

Awatar użytkownika
Neoptolemos
Użytkownik wspierający
Posty: 850
Rejestracja: 09 sty 2014, 18:30
Has thanked: 6 times
Been thanked: 3 times

Re: Sagrada

Post autor: Neoptolemos » 22 sty 2019, 20:34

Chciałbym moc, ale sam nie wiem i mam nadzieję, że ktoś inny odpowie... :D generalnie Sagrada ma dla mnie niesamowicie wysoki stosunek błędów i nieścisłości w zasadach w odniesieniu do prostoty rozgrywki.

Awatar użytkownika
Lothrain
Użytkownik wspierający
Posty: 2966
Rejestracja: 18 sty 2011, 12:45
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 9 times
Been thanked: 8 times

Re: Sagrada

Post autor: Lothrain » 23 sty 2019, 08:13

ko2a pisze:
22 sty 2019, 15:35
Pytanie z innej beczki. Są dwie karty "pomocy" dzięki którym można przenieść dwie kości. Czy te kości przenosimy w tym samym momencie? (Tzn mogę kość nr 1 dać w nowe miejwce, a kość numer 2 w miejsce nr1?)
Moim zdaniem taki ruch jest jak najbardziej dozwolony.

matiwaski
Posty: 18
Rejestracja: 22 lut 2018, 14:57

Re: Sagrada

Post autor: matiwaski » 15 mar 2019, 10:30

Cześć, czy wytłumaczyłby mi ktoś na czym polega karta celu grupowego : Bogactwo kolorów ? Proszę o pomoc!!!!

Awatar użytkownika
KurikDeVolay
Użytkownik wspierający
Posty: 270
Rejestracja: 25 paź 2018, 11:45
Lokalizacja: Milicz/Krotoszyn
Has thanked: 21 times
Been thanked: 12 times

Re: Sagrada

Post autor: KurikDeVolay » 15 mar 2019, 10:33

Przepisz opis karty, nie potrafię sobie przypomnieć która to.

Awatar użytkownika
AnimusAleonis
Użytkownik wspierający
Posty: 583
Rejestracja: 17 paź 2018, 17:03
Been thanked: 21 times

Re: Sagrada

Post autor: AnimusAleonis » 15 mar 2019, 11:20

matiwaski pisze:
15 mar 2019, 10:30
Cześć, czy wytłumaczyłby mi ktoś na czym polega karta celu grupowego : Bogactwo kolorów ? Proszę o pomoc!!!!
Chodzi Ci o kartę w dolnym-prawym rogu: LINK

Jeśli tak, to za każdy rząd w którym nie powtarza się żaden kolor, czyli każda kość w tym rzędzie jest innego koloru - tak jak narysowane na karcie ale oczywiście nie koniecznie w kolejności takiej jaka jest narysowana na karcie - dostajesz 6 punktów.

Na przykładzie: LINK - tutaj gracz by dostał punkty za (idąc od góry) pierwszy rząd i za ostatni rząd tylko, za środkowe inne nie bo mają powtarzające się kolory, czyli 12 punktów.
EDIT: poprawka punktacji, dzieki dla Acownik za spostrzerzenie :D

Jest też taka sama karta tylko dla kolumny (górna środkowa na zdjęciu powyżej), wtedy liczysz kolumny - na przykładzie powyżej, gracz by dostał punkty za (idąc od lewej) pierwszą kolumnę, czwartą i piątą, w pozostałych powtarzają się kolory, czyli 15 punktów.

I też karta w której zbierasz tylko 'komplety' kolorów (dolny-lewy róg na zdjęciu powyżej), czyli tak samo jak z powyższymi tylko nie ma znaczenia położenie, każdy zestaw pięciu różnych kolorów daje punkty - na przykładzie powyżej, gracz ma: 6 żółtych kości, 2 niebieskie kości, 6 zielonych kości, 3 różowe kości i 3 czerwone kości, więc ma 2 'zestawy' wszystkich kolorów (ogólnie, chyba że się zdarzy tak że nie masz jakiegoś kolory w ogóle, co jest raczej rzadkie, ilość 'zestawów' będzie równa liczbie kości w kolorze w którym masz najmniej kości), czyli 8 punktów.
Ostatnio zmieniony 15 mar 2019, 15:55 przez AnimusAleonis, łącznie zmieniany 1 raz.
Expat który przeprowadził się do Polski rok temu, uczy się polskiego od trochę ponad roku - z góry przepraszam za jakiekolwiek gafy ortograficzne i gramatyczne i proszę o wyrozumiałość :D

Acownik
Użytkownik wspierający
Posty: 158
Rejestracja: 28 sie 2015, 19:28
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Sagrada

Post autor: Acownik » 15 mar 2019, 15:48

AnimusAleonis pisze:
15 mar 2019, 11:20
Na przykładzie: LINK - tutaj gracz by dostał punkty za (idąc od góry) pierwszy rząd i za ostatni, za środkowe nie bo mają powtarzające się kolory, czyli 12 punktów.
Poprawka: gracz dostałby tylko 6 pkt, ponieważ tylko w czwartym rzędzie od góry ma ciąg niepowtarzających się kolorystycznie kości (w pierwszym rzędzie od góry dwa razy pojawia się kość fioletowa).

Awatar użytkownika
AnimusAleonis
Użytkownik wspierający
Posty: 583
Rejestracja: 17 paź 2018, 17:03
Been thanked: 21 times

Re: Sagrada

Post autor: AnimusAleonis » 15 mar 2019, 15:56

Acownik pisze:
15 mar 2019, 15:48
Poprawka: gracz dostałby tylko 6 pkt, ponieważ tylko w czwartym rzędzie od góry ma ciąg niepowtarzających się kolorystycznie kości (w pierwszym rzędzie od góry dwa razy pojawia się kość fioletowa).
Aboslutna racja, post poprawiony, dzięki za spostrzeżenie :D
Expat który przeprowadził się do Polski rok temu, uczy się polskiego od trochę ponad roku - z góry przepraszam za jakiekolwiek gafy ortograficzne i gramatyczne i proszę o wyrozumiałość :D

ODPOWIEDZ