Legendary Encounters: Alien - pytania i wątpliwości

Masz pytanie o zasady jakiejś gry - zamiast pisać na forum ogólnym, napisz osobnego posta na tym podforum. Uwaga! W tytule wątku podaj nazwę gry (i krótko czego dotyczy pytanie)!
Awatar użytkownika
Breżniew
Posty: 824
Rejestracja: 26 paź 2015, 12:47
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 51 times
Been thanked: 122 times

Re: Legendary Encounters: An Alien Deck Building Game

Post autor: Breżniew »

woytas pisze: 20 mar 2019, 20:49 Taka sytuacja: czy dzięki karcie SELF DESTRUCT SYSTEM można zabić ASHa?
Wg mnie można. SDS zabija wszystkich odkrytych wrogów oprócz bossa.
Awatar użytkownika
woytas
Posty: 754
Rejestracja: 03 lis 2013, 16:11
Has thanked: 171 times
Been thanked: 139 times

Re: Legendary Encounters: An Alien Deck Building Game

Post autor: woytas »

1).
Czy dobierając taką kartę i grając solo nie mogę jej uniknąć?
Obrazek

2)
Ile punktów ataku daje mi taka kombinacja? Ja policzyłem, że 10.
Obrazek

3) Jak używacie efektów, pozwalających unikać obrażeń?
a. dobieracie Strike i dopiero widząc jego efekt decydujecie, że go odrzucicie
b. decydujecie, że nie otrzymacie obrażeń i nie bierzecie karty z talii Strike (nadal nie wiecie jaka jest pierwsza karta)
c. decydujecie, że unikacie dobrania karty, po czym i tak bierzecie kartę Uderzeniai odkładacie ją na stos odrzuconych
Ja gram tak, jak w C.
Obrazek
Awatar użytkownika
Breżniew
Posty: 824
Rejestracja: 26 paź 2015, 12:47
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 51 times
Been thanked: 122 times

Re: Legendary Encounters: An Alien Deck Building Game

Post autor: Breżniew »

1. Grając solo nie other players, więc tego strike'a nie da się uniknąć.
2. Zgadza się :D
3. Nie pamiętam czy w instrukcji do Aliena jest rozróżnienie na "cancel strike" i "avoid strike", ale ja zawsze rozpatruję je tak jak zostało to przedstawione w instrukcji X-files:

"Some effects let you “avoid” a Strike. In this
case, don’t draw the Strike card at all. If you
avoid an Enemy’s Strike, it doesn’t get its
“Strike:” ability.
Other effects let you “cancel” a Strike. In this
case, after drawing the Strike you discard it
without taking its damage or effect."
dannte
Posty: 723
Rejestracja: 15 paź 2018, 21:52
Lokalizacja: Elbląg
Has thanked: 103 times
Been thanked: 415 times

Re: Legendary Encounters: An Alien Deck Building Game

Post autor: dannte »

Dokładnie to co napisał Breżniew - i w LE:Alien nie ma efektów typu "cancel a strike", czyli nigdy nie dociągasz ani nie podglądasz, po prostu unikasz.

Ad1) Dokładnie z tego samego powodu, grając solo, nie jesteś w stanie zabić Asha z talii Perfect Organism.
Awatar użytkownika
maciejo
Posty: 3349
Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
Has thanked: 96 times
Been thanked: 127 times

Re: Legendary Encounters: An Alien Deck Building Game

Post autor: maciejo »

Breżniew pisze: 23 mar 2019, 14:19 2. Zgadza się :)
Ja bym policzył 9.
Czy dwóch takich samych kart nie uważa się za ten sam "charakter" ?
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
Awatar użytkownika
woytas
Posty: 754
Rejestracja: 03 lis 2013, 16:11
Has thanked: 171 times
Been thanked: 139 times

Re: Legendary Encounters: An Alien Deck Building Game

Post autor: woytas »

maciejo pisze: 23 mar 2019, 22:13 Ja bym policzył 9.
Czy dwóch takich samych kart nie uważa się za ten sam "charakter" ?
A widziałeś taki zapis w instrukcji?
dannte pisze: 23 mar 2019, 15:37 Ad1) Dokładnie z tego samego powodu, grając solo, nie jesteś w stanie zabić Asha z talii Perfect Organism.
Asha można już zabić grając solo, używając karty z dodatku (zob. mój post ze zdjęciem na poprzedniej stronie), chociaż może to być dyskusyjne - obie karty mają efekty znoszące się nawzajem, więc jest to chyba kwestia decyzji gracza a nie samych zasad.
Awatar użytkownika
maciejo
Posty: 3349
Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
Has thanked: 96 times
Been thanked: 127 times

Re: Legendary Encounters: An Alien Deck Building Game

Post autor: maciejo »

woytas pisze: 23 mar 2019, 22:31
maciejo pisze: 23 mar 2019, 22:13 Ja bym policzył 9.
Czy dwóch takich samych kart nie uważa się za ten sam "charakter" ?
A widziałeś taki zapis w instrukcji?
Widzieć nie widziałem ale słyszałem :D
Poza tym wydawało mi się to logiczne.
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
dannte
Posty: 723
Rejestracja: 15 paź 2018, 21:52
Lokalizacja: Elbląg
Has thanked: 103 times
Been thanked: 415 times

Re: Legendary Encounters: An Alien Deck Building Game

Post autor: dannte »

maciejo pisze: 23 mar 2019, 22:13Ja bym policzył 9.
Czy dwóch takich samych kart nie uważa się za ten sam "charakter" ?
Nie, podobny efekt o którym mówisz jest opisany w instrukcji do Predatora jako Showboat/Brothers in Arms i mówi:
for each Barracks character you've played this turn with a different name from the one on the SB/BiA card
co oznacza, że dwie różne karty Blaina są traktowane jako ten sam "Barracks character".
dodatkowo jest wymóg innej nazwy czyli dana karta nie dostaje bonusu za inną kopię tej samej karty.

Karta Ripley Enraged mówi o "each other *Strength* character" - other odnosi się do pozostałych kart z zielonym symbolem, a nie do kart o różnych nazwach. Wymóg odnoszenia się tylko do kart innych niż kopie Ripley Enraged to raczej niepotrzebna nadinterpretacja. Idąc dalej: gdyby gracz zagrał 2 kopie You Want Some of This, to nadal byłyby to 2 kopie tej samej karty (tego samego characteru), ale na potrzeby Ripley Enraged, to dwie karty z zielonym symbolem, bez względu na ich nazwy.
woytas pisze: 23 mar 2019, 22:31Asha można już zabić grając solo, używając karty z dodatku (zob. mój post ze zdjęciem na poprzedniej stronie), chociaż może to być dyskusyjne - obie karty mają efekty znoszące się nawzajem, więc jest to chyba kwestia decyzji gracza a nie samych zasad.
Mogę się zgodzić, że gracz decyduje, ale zawsze stosuję znaną zasadę "can't trumps can", więc jak dla mnie nawet Self-Destruct System nie może zabić Asha w grze solo.
Oczywiście można powiedzieć, że przecież nikt nie powinien przeżyć wybuchu, ale z drugiej strony dlaczego miałby on mieć wpływ tylko na wrogów? Więc żadnego tematycznego tłumaczenia nie przyjmuję, a efekt Asha jest górą według mnie.
maciejo pisze: 23 mar 2019, 23:00Poza tym wydawało mi się to logiczne.
No właśnie, to jest problem z grami o niejasnych regułach. Tak naprawdę, jeśli nikt nie zacytuje odpowiednich wycinków z reguł, to nawet może być tak, że masz rację ;)
+OFFTOP
Nie lubię gdy niektórzy autorzy gier, po napotkaniu pytania o jakiś skrajny przypadek, odpowiadają "graj tak jak uważasz, aby mieć przyjemność z gry" - z tego wynikają przeróżne opinie nt. tego co logiczne vs tego co tematyczne vs tego co trudniejsze/łatwiejsze. Niby różnica w przykładowym ataku jest niewielka, bo 9 vs 10, ale czy testerzy testowali grę pod 9, czy pod 10?
Może to przesada, ale zastanawia mnie jak wiele warte są testy takich gier? Każdy tester interpretuje zasady po swojemu, każdemu się podoba dana interpretacja i finałowy odzew jest tylko pozytywny - autor gry nie musi nic zmieniać, chociaż jego gra nie była testowana tak jak zamierzano :)
-OFFTOP
Awatar użytkownika
maciejo
Posty: 3349
Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
Has thanked: 96 times
Been thanked: 127 times

Re: Legendary Encounters: An Alien Deck Building Game

Post autor: maciejo »

dannte pisze: 24 mar 2019, 00:15
maciejo pisze: 23 mar 2019, 22:13Ja bym policzył 9.
Czy dwóch takich samych kart nie uważa się za ten sam "charakter" ?
Nie, podobny efekt o którym mówisz jest opisany w instrukcji do Predatora jako Showboat/Brothers in Arms i mówi:
for each Barracks character you've played this turn with a different name from the one on the SB/BiA card
co oznacza, że dwie różne karty Blaina są traktowane jako ten sam "Barracks character".
dodatkowo jest wymóg innej nazwy czyli dana karta nie dostaje bonusu za inną kopię tej samej karty
maciejo pisze: 23 mar 2019, 23:00Poza tym wydawało mi się to logiczne.
No właśnie, to jest problem z grami o niejasnych regułach. Tak naprawdę, jeśli nikt nie zacytuje odpowiednich wycinków z reguł, to nawet może być tak, że masz rację ;)
Dobry przykład,tylko w instrukcji do Aliena karty nie mają zdolność "Showboat/Brothers in Arms" więc te reguły w tym wypadku nie mają zastosowania.
Pewnie ten jeden punkt w większości przypadków nie miałby znaczenia ale czasami może zadecydować o wygranej lub przegranej.
I tu zgadzam się z w pełni z drugą częścią twoje wypowiedzi :wink:
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
Awatar użytkownika
siekan
Posty: 425
Rejestracja: 28 gru 2014, 09:47
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 4 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Re: Legendary Encounters: An Alien Deck Building Game

Post autor: siekan »

Witam, moja pierwsza rozgrywka i mam kilka pytań na świeżo:
1) Czy jeżeli mam np 6 ataku do wydania, to mogę zeskanować np wentylacje za 4 i lab za 2 w jednej turze na raz?
2) Czy jest jakiś sposób na skrócenie decku? Czy karta "Look at the top card. You may kill it or put it back" pozwala nam na zniszczenie dowolnej karty z wierzchu decku?
3) Czy jeżeli nie pisze inaczej, wrogowie w Combat Zone zawsze zadają 1 Strike? Niezależnie jak są silni?
4) Karty takie jak "Airlock Controls - While this room is clear, pay 3 * -> Move an Enemy to this room" zostają na danym pokoju na stałe czy tylko na jedną turę?
5) Karty Hazardu - zawsze odpalamy po kolei Hazard 1,2 lub 3 czy np jeżeli pierwsza karta Hazardu wejdzie w Objective 2 to odpalamy od razu Hazard 2?
6) Co oznacza gwiazdka przy ataku niektórych obcych? Np The Perfect Organizm ma 10*
7) lecząc obrażenia, można odrzucić dowolną kartę Strike, czy trzeba konkretna (np najmniejsza lub pierwsza z góry)
Awatar użytkownika
Breżniew
Posty: 824
Rejestracja: 26 paź 2015, 12:47
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 51 times
Been thanked: 122 times

Re: Legendary Encounters: An Alien Deck Building Game

Post autor: Breżniew »

1. Tak.
2. Tak/tak.
3. Tak, chyba że na karcie wroga napisano inaczej (np. Double strike).
4. Na stałe i zgodnie z instrukcją na danej karcie.
5. Hazardy odpalają się zawsze po kolei. Eventy zawsze wg. aktualnie rozgrywanego objective'a.
6. To znaczy, że są pewne specjalne zasady dotyczące walki z tym wrogiem (np. z Perfect Organism można walczyć tylko jeśli Airlock Controls są umieszczone w Airlock).
7. Dowolną uleczalną (tzn białą a nie czerwoną).
Awatar użytkownika
siekan
Posty: 425
Rejestracja: 28 gru 2014, 09:47
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 4 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Re: Legendary Encounters: An Alien Deck Building Game

Post autor: siekan »

Dzieki przeogromne za odpowiedzi. Dopytam jeszcze dla pewnosci - czy jest limit decku ile kart mozemy posiadac? Czy jest limit kart, ktore mozemy kupic w danej rundzie?
Awatar użytkownika
Breżniew
Posty: 824
Rejestracja: 26 paź 2015, 12:47
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 51 times
Been thanked: 122 times

Re: Legendary Encounters: An Alien Deck Building Game

Post autor: Breżniew »

siekan pisze: 30 mar 2019, 23:42 Dzieki przeogromne za odpowiedzi. Dopytam jeszcze dla pewnosci - czy jest limit decku ile kart mozemy posiadac? Czy jest limit kart, ktore mozemy kupic w danej rundzie?
Nie ma ani limitu kart w decku ani limitu kart pozyskanych w danej rundzie. W tym drugim przypadku ogranicza Cię tylko Twoja zasobność w punkty rekrutacji.
ted
Posty: 139
Rejestracja: 19 paź 2017, 22:36
Has thanked: 14 times
Been thanked: 18 times

Re: Legendary Encounters: An Alien Deck Building Game

Post autor: ted »

Breżniew pisze: 20 mar 2019, 21:11
woytas pisze: 20 mar 2019, 20:49 Taka sytuacja: czy dzięki karcie SELF DESTRUCT SYSTEM można zabić ASHa?
Wg mnie można. SDS zabija wszystkich odkrytych wrogów oprócz bossa.
Na pewno?
Strona 17 - w razie kolizji: karta przed instrukcją, a w razie kolizji kart: can't beats can.
Rozumiem, że na karcie SDS nie ma wyraźnie "can", ale nie mam teraz kart przy sobie więc nie sprawdzę czy na innych kartach jest wyraźnie "can" do sth. Stąd wątpliwość.
Awatar użytkownika
Breżniew
Posty: 824
Rejestracja: 26 paź 2015, 12:47
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 51 times
Been thanked: 122 times

Re: Legendary Encounters: An Alien Deck Building Game

Post autor: Breżniew »

Na pewno?
Strona 17 - w razie kolizji: karta przed instrukcją, a w razie kolizji kart: can't beats can.
Rozumiem, że na karcie SDS nie ma wyraźnie "can", ale nie mam teraz kart przy sobie więc nie sprawdzę czy na innych kartach jest wyraźnie "can" do sth. Stąd wątpliwość.
Twoja wątpliwość jest słuszna, bo wg instrukcji i paragrafu dotyczącego konfliktów między kartami, Ash faktycznie powinien to przeżyć. Wg mnie jest to jednak nieklimatyczne (nie zabije go eksplozja Nostromo, ale jak kolega z załogi mu trzaśnie, to już kaplica? xD) i ja osobiście grałbym tak, że jednak ginie wszystko co odkryte i ma napisane na karcie "enemy". A grałbym, bo jeszcze nigdy w rozgrywce nie trafiła mi się możliwość wykorzystania karty SDS :)
ted
Posty: 139
Rejestracja: 19 paź 2017, 22:36
Has thanked: 14 times
Been thanked: 18 times

Re: Legendary Encounters: An Alien Deck Building Game

Post autor: ted »

Nie, no tematycznie, to oczywiście masz rację ,ale dlaczego eksplozja nie miałaby zabić też perfect org? Co z nim? Lewituje w outer space :shock: :lol:

Ale jak w temacie objective 1, to:
1) perfect organism wylatuje jako jeden z pierwszych z Hive i trafia (ostatecznie) do combat zone
2) nie mam jeszcze airlock control, załóżmy, że wylatuje niedługo potem, gdy perfect jest w combat zone
3) aktywuję arilock control, tj. attach to airlock, a potem clear the room

I teraz: czy mogę - płacąć tylko 3 rec. points wyciągnąć Perfect Orga z combat zone do airlock? Na moje tak.

Pytam, bo myli mnie electric prod, ale zakładam, że el. prod jest "na zawsze" tzn. niezależne od scenariusza czy objective, a airlock control ściśle powiązane z objct. 3.
Awatar użytkownika
Breżniew
Posty: 824
Rejestracja: 26 paź 2015, 12:47
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 51 times
Been thanked: 122 times

Re: Legendary Encounters: An Alien Deck Building Game

Post autor: Breżniew »

ted pisze: 01 kwie 2019, 14:12 Nie, no tematycznie, to oczywiście masz rację ,ale dlaczego eksplozja nie miałaby zabić też perfect org? Co z nim? Lewituje w outer space :shock: :lol:
Jest bossem, więc zawsze dla podbicia emocji musi przeżyć (dostać się na pokład statku, którym Ripley ucieka) :) Tak to już jest z bossami xD
ted pisze: 01 kwie 2019, 14:12 Ale jak w temacie objective 1, to:
1) perfect organism wylatuje jako jeden z pierwszych z Hive i trafia (ostatecznie) do combat zone
2) nie mam jeszcze airlock control, załóżmy, że wylatuje niedługo potem, gdy perfect jest w combat zone
3) aktywuję arilock control, tj. attach to airlock, a potem clear the room

I teraz: czy mogę - płacąć tylko 3 rec. points wyciągnąć Perfect Orga z combat zone do airlock? Na moje tak.

Pytam, bo myli mnie electric prod, ale zakładam, że el. prod jest "na zawsze" tzn. niezależne od scenariusza czy objective, a airlock control ściśle powiązane z objct. 3.

Wg mnie wszystko dobrze interpretujesz :)
c08mk
Posty: 2459
Rejestracja: 02 sie 2013, 16:24
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 100 times
Been thanked: 285 times

Re: Legendary Encounters: An Alien Deck Building Game

Post autor: c08mk »

Gdzie powinny być odkładane karty "objective goal" takie jak 2 karty SOS z pierwszego scenariusza? Na stos events/hazards? Na kartach pisze, że jak się znajdzie obydwie to powinny iść na "discard".
Awatar użytkownika
Breżniew
Posty: 824
Rejestracja: 26 paź 2015, 12:47
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 51 times
Been thanked: 122 times

Re: Legendary Encounters: An Alien Deck Building Game

Post autor: Breżniew »

c08mk pisze: 21 lip 2019, 16:15 Gdzie powinny być odkładane karty "objective goal" takie jak 2 karty SOS z pierwszego scenariusza? Na stos events/hazards? Na kartach pisze, że jak się znajdzie obydwie to powinny iść na "discard".
Ja odkładam je na discarded event/hazard. Z tego miejsca karty nigdy już nie wracają do gry (za wyjątkiem scenariusza z Alien 3).
Phate
Posty: 931
Rejestracja: 06 lis 2013, 18:31
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 9 times
Been thanked: 33 times

Re: Legendary Encounters: An Alien Deck Building Game

Post autor: Phate »

Pierwsza rozgrywka w pierwszy scenariusz. Dałem sobie po jednym dronie do 2 i 3 talii mini-hive żeby nie było tak łatwo. Oczywiście przegrałem, choć w walce z finałowym bossem.
Kilka pytań tak na szybko:
1) Leczenie kart strike. Rozumiem, że nie mogę leczyć tylko tych kart które mają taką informację na sobie (czerwona cyfra z ilością ran). Jak usuwać karty strike ? Losowo czy mogę wybrać co usuwam ? Zastanawiam się bo spotkałem się z dwoma różnymi opisami na kartach: raz było "any strike" a raz po prostu "strike"
2) Pierwszy film, drugi objective - rozwiązanie karty event - następny gracz ma odrzucić dwie karty z ręki. Jak gram solo to rozumiem, że to ja jestem następnym graczem. Jeśli tak to odrzucam karty z obecnej ręki (jesli już nic nie mam na ręce to nie odrzucam ?) czy odrzucam z kolejnej ręki, którą dobieram.
3) Specjalna karta chyba z drugiego objective - kot Jonse, gra solo - Jeśli został odkryty w complexie to go "gain" czyli wrzucam w discard. Później jak go odkryje z mojej talii to nie jest już w complexie czyli muszę go zabić. Kiedy w takim razie odpala się dalsza część umiejetności (ta o dobieraniu karty i wyleczeniu Flesh wound)
4) Co z kartą wroga Ash ? Rozumiem że jak gram solo to go nie ruszę z combat zone bo nie ma kto mi dorzucić coordinate ?
MrAtrion
Posty: 646
Rejestracja: 01 lip 2017, 13:38
Has thanked: 86 times
Been thanked: 42 times

Re: Legendary Encounters: An Alien Deck Building Game

Post autor: MrAtrion »

1. Zgadza się, wszystkie poza tymi na czerwono wydrukowanymi. Jak masz uleczyć, to sam wybierasz kartę strike.
2. Tak, odrzucasz 2 karty. Jak masz tylko 1, to 1. Nic nie przechodzi do następnego dobierania.
3. Jones tylko raz jest odkrywany, gdy jest na macie. Jeśli odkryjesz w kompleksie, to wrzucisz na discard. Jeśli jest odkryty w trakcie przesunięcia do combat zone, to ginie. Jak to dobierzesz na rękę, to wtedy używasz jest zdolności.
4. Asha w trybie solo nie pokonasz. Możesz jedynie odrzucać zdolnościami kart itp. Do zabicia wymaga coordinate od drugiego gracza.
Phate
Posty: 931
Rejestracja: 06 lis 2013, 18:31
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 9 times
Been thanked: 33 times

Re: Legendary Encounters: An Alien Deck Building Game

Post autor: Phate »

Pytanie na szybko po grze w film nr 2 z pidstawki.:
1) czy grając solo ja jestem "others player" ? W instrukcji znalazłem info o "next player" ale o "others" nie ma ani słowa.
c08mk
Posty: 2459
Rejestracja: 02 sie 2013, 16:24
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 100 times
Been thanked: 285 times

Re: Legendary Encounters: An Alien Deck Building Game

Post autor: c08mk »

Według zasad z Encounters to "other" dotyczy tylko innych graczy (w Marvel solo ruels "other" potrafi już to czasem objąć gracza solo). Także niestety ale niektóre elementy gry będą tu zabójcze przez tą zasadę.
Awatar użytkownika
Breżniew
Posty: 824
Rejestracja: 26 paź 2015, 12:47
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 51 times
Been thanked: 122 times

Re: Legendary Encounters: An Alien Deck Building Game

Post autor: Breżniew »

Phate pisze: 21 sie 2019, 11:18 Pytanie na szybko po grze w film nr 2 z pidstawki.:
1) czy grając solo ja jestem "others player" ? W instrukcji znalazłem info o "next player" ale o "others" nie ma ani słowa.
W telegraficznym skrócie:
grając solo "next player" będzie zawsze odnosiło się do Ciebie, natomiast "other player(s)" nie dotyczy Ciebie, tylko innych graczy, których w rozgrywce solo po prostu nie ma, więc wszelkie instrukcje dotyczące "other players" możesz równie dobrze ignorować, np.:
- karta strike "Somebody Help!"
- Hazard 1 w Hadley's Hope.
Phate
Posty: 931
Rejestracja: 06 lis 2013, 18:31
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 9 times
Been thanked: 33 times

Re: Legendary Encounters: An Alien Deck Building Game

Post autor: Phate »

Dokładnie o te dwie karty mi chodziło.
Czyli w przypadku Hazardu - odrzucam kartę bez rozpatrywania
Natomiast w przypadku karty strike - nie mam jak jej zanegować czyli dostaje facehuggera.
Wczoraj w pierwszej rozgrywce w film nr 2 grałem także, że others players to też ja (z hazadrem sobie utrudniłem, z strike sobie ułatwiłem - i tak przegrałem, więc tragedii nie ma ;)
ODPOWIEDZ