Zimna Wojna - kilka pytań.

Masz pytanie o zasady jakiejś gry - zamiast pisać na forum ogólnym, napisz osobnego posta na tym podforum. Uwaga! W tytule wątku podaj nazwę gry (i krótko czego dotyczy pytanie)!
Pynio
Użytkownik wspierający
Posty: 473
Rejestracja: 14 sty 2013, 14:16

Re: Zimna Wojna - kilka pytań.

Post autor: Pynio » 10 lis 2017, 01:42

szugiel pisze:Hej, mam takie oto pytania dot. zasad gry, na które być może znacie odpowiedź ;-)

....

Ale kombinujesz... tragedia

1. Karta "Zdrajcy" anuluje wydarzenie z karty czyli CAŁĄ TREŚĆ, nie PO, które mogą być zamienione na PW / zmianę sojuszy, czy przewroty. TREŚĆ. Karta jest pusta, tyle. Nie ma podziału, że to skośną literką się dzieje, a to grubiutką nie...
2. Skoro przeczytałeś pkt 1, to wiesz co zrobić z kartą z pkt 2 ;) Wszak: "(jeśli
posiadają asterysk i wydarzenie zostanie rozpatrzone, zostają
usunięte z gry)"
3. W żadnym razie. Instrukcja strona 37:
"Pytanie: Jeśli wydarzenie dekady ZSRR ma większą wartość operacyjną, to czy nadal jest
anulowane?
Odpowiedź: Tak" - RTFM ;)
4. Skoro przekazałeś kartę przeciwnikowi, to tak... jest w jego posiadaniu. Jak dam Ci butelkę piwa do ręki to kto posiada butelkę piwa? Ja czy Ty?
Zagrywasz Chiny, potem natychmiast je zabierasz.

ps. przytaczaj treść kart, ponieważ musiałem rozgrzebać pudełko o 1.40 żeby doczytać co tam na kartach słychać. Dobrze, że jeszcze nie śpię :)

Brazol
Użytkownik wspierający
Posty: 303
Rejestracja: 18 lut 2016, 11:37

Re: Zimna Wojna - kilka pytań.

Post autor: Brazol » 10 lis 2017, 09:19

Pynio pisze:
szugiel pisze:Hej, mam takie oto pytania dot. zasad gry, na które być może znacie odpowiedź ;-)

....

Ale kombinujesz... tragedia

1. Karta "Zdrajcy" anuluje wydarzenie z karty czyli CAŁĄ TREŚĆ, nie PO, które mogą być zamienione na PW / zmianę sojuszy, czy przewroty. TREŚĆ. Karta jest pusta, tyle. Nie ma podziału, że to skośną literką się dzieje, a to grubiutką nie...
2. Skoro przeczytałeś pkt 1, to wiesz co zrobić z kartą z pkt 2 ;) Wszak: "(jeśli
posiadają asterysk i wydarzenie zostanie rozpatrzone, zostają
usunięte z gry)"
3. W żadnym razie. Instrukcja strona 37:
"Pytanie: Jeśli wydarzenie dekady ZSRR ma większą wartość operacyjną, to czy nadal jest
anulowane?
Odpowiedź: Tak" - RTFM ;)
4. Skoro przekazałeś kartę przeciwnikowi, to tak... jest w jego posiadaniu. Jak dam Ci butelkę piwa do ręki to kto posiada butelkę piwa? Ja czy Ty?
Zagrywasz Chiny, potem natychmiast je zabierasz.

ps. przytaczaj treść kart, ponieważ musiałem rozgrzebać pudełko o 1.40 żeby doczytać co tam na kartach słychać. Dobrze, że jeszcze nie śpię :)
Wow..

szugiel
Posty: 9
Rejestracja: 15 lip 2007, 11:49
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zimna Wojna - kilka pytań.

Post autor: szugiel » 10 lis 2017, 09:58

Dzięki za wyjaśnienia.

Odnośnie 1. Instrukcja w tym temacie nie jest precyzyjna. Intuicyjnie mając kartę "utworzenie układu warszawskiego", to wydarzeniem niewątpliwie jest rozmieszczenie/usunięcie znaczników wpływu. Tekst pisany kursywą wydaje się, że samym wydarzeniem już nie jest, bo nie ma nic wspólnego z samym wydarzeniem napisanym na karcie.
Odnośnie 2. W tym punkcie mam zapis w instrukcji 2.2.4 mówiący o tym, że po zagraniu karty jest ona usuwana. Na karcie z kolei jest mowa o jej rozpatrzeniu. Oba zapisy nie są spójne w kontekście karty "zdrajcy" ;-)

Pytanie zrodziło się stąd, że w innym karciankach spotkałem się z rozróżnieniem związanych z zagraniem/rozpatrzeniem karty.

Pynio
Użytkownik wspierający
Posty: 473
Rejestracja: 14 sty 2013, 14:16

Re: Zimna Wojna - kilka pytań.

Post autor: Pynio » 10 lis 2017, 10:25

Spoko. Śmieję się :) Po to jest forum żeby pomagać.

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka

Salvadore21
Użytkownik wspierający
Posty: 147
Rejestracja: 26 sie 2013, 08:40

Re: Zimna Wojna - kilka pytań.

Post autor: Salvadore21 » 08 lut 2018, 17:15

Czołem.

Jak działa karta Norad?
To karta od działająca na stałe, na rundę czy na turę?

Awatar użytkownika
Breżniew
Użytkownik wspierający
Posty: 593
Rejestracja: 26 paź 2015, 12:47
Lokalizacja: Kraków
Been thanked: 3 times

Re: Zimna Wojna - kilka pytań.

Post autor: Breżniew » 08 lut 2018, 17:22

Salvadore21 pisze:Czołem.

Jak działa karta Norad?
To karta od działająca na stałe, na rundę czy na turę?
Działanie "Norad" jest ciągłe, tzn. działa cały czas od momentu zagrania. Może zostać anulowany przez "Bagno".
Z okazji pięciuset postów zmieniłem się w Chruszczowa.

Moje gry
Morgad rabat 5% - napisz wiadomość, a Pierwszy Sekretarz chętnie pomoże ;)

krajarek
Posty: 10
Rejestracja: 04 paź 2012, 14:37

Re: Zimna Wojna - kilka pytań.

Post autor: krajarek » 09 lut 2018, 09:08

Karta działa cały czas (do czasu zagrania "Bagna") ale PW dodaje się tylko w tej rundzie, w której DEFCON znalazł się na poziomie 2.
KLUB GIER HISTORYCZNYCH http://histogry.blogspot.com/

dave8
Użytkownik wspierający
Posty: 295
Rejestracja: 01 sty 2017, 16:51
Has thanked: 4 times

Re: Zimna Wojna - kilka pytań.

Post autor: dave8 » 09 lut 2018, 11:59

Warto dodać, że Norad nie działa w przypadku obniżania DEFCONu w headline.

radzio27
Posty: 59
Rejestracja: 25 lis 2014, 22:49

Re: Zimna Wojna - kilka pytań.

Post autor: radzio27 » 17 mar 2018, 12:56

CZeść.
Czy ktoś ma moze erratę do pierwszej polskiej edycji Zimnej Wojny? Bard nie jest mi w stanie pomóc :(

Awatar użytkownika
Andy
Użytkownik wspierający
Posty: 4942
Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
Lokalizacja: Piastów
Has thanked: 11 times
Been thanked: 20 times

Re: Zimna Wojna - kilka pytań.

Post autor: Andy » 18 mar 2018, 21:13

Mam dokument o tytule "ERRATA v1.0 ZIMNA WOJNA 1945-1989 Twilight Struggle". Plik jest z 2012 r., w każdym razie wtedy zapisałem go na dysku. Jeśli o tę erratę Ci chodzi, podeślij adres mailowy na PW.
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.

bonzo89
Posty: 64
Rejestracja: 14 wrz 2015, 15:56

Re: Twilight Struggle / Zimna Wojna

Post autor: bonzo89 » 08 gru 2018, 08:13

Junta vs. Powołanie opa.

Junta- umieść 2 punkty wpływów
Powołanie opa-dodaj 2 punkty wpływów

Czy jest różnica? W przypadku gdy chcemy te 2 punkty wydać w miejscu gdzie przeciwnik ma kontrole? Moim zdaniem jeżeli na karcie jest umieść powinienem przestrzegać reguły 2PO za wpływ, a jeżeli jest dodaj 1PO = 1wplyw?

Awatar użytkownika
yanoo
Użytkownik wspierający
Posty: 305
Rejestracja: 09 maja 2011, 18:59
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Twilight Struggle / Zimna Wojna

Post autor: yanoo » 08 gru 2018, 19:20

Nie ma różnicy, dodajemy 2 punkty niezależnie od sytuacji w lokacji.
This is Stannis Baratheon. The man will fight to the bitter end and then some.

BGG

messa86
Posty: 1
Rejestracja: 08 gru 2018, 22:48

Re: Twilight Struggle / Zimna Wojna

Post autor: messa86 » 08 gru 2018, 23:00

Cześć, mam pytania
1. Czy wydarzenia wojenne (wojny i konflikty zbrojne) mają wpływ na poziom DEFCON?
2. Jak rozpatrywać kartę Konflikt zbrojny w sytuacji, gdy obowiązuje Kryzys Kubański? Czy te karty są w jakikolwiek sposób powiązane czy powinny być traktowane zupełnie niezależnie od siebie?

azz
Użytkownik wspierający
Posty: 711
Rejestracja: 12 kwie 2014, 00:08
Lokalizacja: Warszawa

Re: Twilight Struggle / Zimna Wojna

Post autor: azz » 09 gru 2018, 00:38

messa86 pisze:
08 gru 2018, 23:00
Cześć, mam pytania
1. Czy wydarzenia wojenne (wojny i konflikty zbrojne) mają wpływ na poziom DEFCON?
2. Jak rozpatrywać kartę Konflikt zbrojny w sytuacji, gdy obowiązuje Kryzys Kubański? Czy te karty są w jakikolwiek sposób powiązane czy powinny być traktowane zupełnie niezależnie od siebie?
1) Nie. I DEFCON nie ma na nie wpływu.
2) Nie są powiązane - należy traktować je rozdzielnie.
Wspomogę rabatem 10% Planszomania, 11% Planszostrefa, 7% 3Trolle

Awatar użytkownika
Dr. Nikczemniuk
Użytkownik wspierający
Posty: 1483
Rejestracja: 19 paź 2016, 13:39
Has thanked: 14 times
Been thanked: 9 times

Re: Zimna Wojna - kilka pytań.

Post autor: Dr. Nikczemniuk » 12 kwie 2019, 17:55

Jak to jest z tymi kartami Rozstrzygnięć ? Nie można ich zatrzymać, to jak to się dzieje że mimo wszystko mogą pozostać na ręku nie zagrane, można je przeszmuglować czy jak?
Kto nie widzi ciemności, nie będzie szukał światła.

delli1977
Posty: 19
Rejestracja: 14 lut 2019, 22:43
Been thanked: 1 time

Re: Zimna Wojna - kilka pytań.

Post autor: delli1977 » 12 kwie 2019, 18:08

Dr. Nikczemniuk pisze:
12 kwie 2019, 17:55
Jak to jest z tymi kartami Rozstrzygnięć ? Nie można ich zatrzymać, to jak to się dzieje że mimo wszystko mogą pozostać na ręku nie zagrane, można je przeszmuglować czy jak?
Muszą zostać zagrane. Jeśli zostanie Ci taka karta na ręce na koniec etapu - automatycznie przegrywasz grę.

Awatar użytkownika
Dr. Nikczemniuk
Użytkownik wspierający
Posty: 1483
Rejestracja: 19 paź 2016, 13:39
Has thanked: 14 times
Been thanked: 9 times

Re: Zimna Wojna - kilka pytań.

Post autor: Dr. Nikczemniuk » 12 kwie 2019, 18:43

delli1977 pisze:
12 kwie 2019, 18:08
Dr. Nikczemniuk pisze:
12 kwie 2019, 17:55
Jak to jest z tymi kartami Rozstrzygnięć ? Nie można ich zatrzymać, to jak to się dzieje że mimo wszystko mogą pozostać na ręku nie zagrane, można je przeszmuglować czy jak?
Muszą zostać zagrane. Jeśli zostanie Ci taka karta na ręce na koniec etapu - automatycznie przegrywasz grę.
A jest obowiązek pokazywania tych kart?
Kto nie widzi ciemności, nie będzie szukał światła.

Awatar użytkownika
Elo
Posty: 79
Rejestracja: 24 sty 2018, 18:02
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 1 time

Re: Zimna Wojna - kilka pytań.

Post autor: Elo » 12 kwie 2019, 18:55

Nie ma obowiązku, ale osobiście nie chciałbym grać w to z kimś, kto by takie wałki kręcił ;)

Miszon
Użytkownik wspierający
Posty: 669
Rejestracja: 22 sie 2015, 13:48
Has thanked: 6 times
Been thanked: 5 times

Re: Zimna Wojna - kilka pytań.

Post autor: Miszon » 12 kwie 2019, 19:34

Jak w wiekszosci gier, taka gra wtedy nie ma sensu.
planszomania.pl - 10%

bardopondo
Użytkownik wspierający
Posty: 270
Rejestracja: 27 kwie 2015, 21:18
Has thanked: 8 times
Been thanked: 7 times

Re: Zimna Wojna - kilka pytań.

Post autor: bardopondo » 12 kwie 2019, 21:02

Zasady mojej edycji jasno mówią że po zakończeniu tury ( czyli 1 z 10 etapów gry, nie mam pojęcia jak teraz to się nazywa w nowej edycji) pokazywane są zatrzymane karty, ( tylko w rozgrywkach turniejowych). Ja zawsze tak grałem że pokazywałem tylko dolną krawędż karty zatrzymanej i było gites.

Awatar użytkownika
Dr. Nikczemniuk
Użytkownik wspierający
Posty: 1483
Rejestracja: 19 paź 2016, 13:39
Has thanked: 14 times
Been thanked: 9 times

Re: Zimna Wojna - kilka pytań.

Post autor: Dr. Nikczemniuk » 14 kwie 2019, 14:35

Albo jestem ślepy...
6.3 Przewroty- dlaczego nie pisze jaki jest koszt tej akcji?
Dopiero w karcie pomocy pisze że koszt to 1 karta...
Czyli żeby dokonać przewrotu odrzucam kartę a potem zagrywam kolejną która da mi punkty operacyjne, czy tak?
Kto nie widzi ciemności, nie będzie szukał światła.

dave8
Użytkownik wspierający
Posty: 295
Rejestracja: 01 sty 2017, 16:51
Has thanked: 4 times

Re: Zimna Wojna - kilka pytań.

Post autor: dave8 » 14 kwie 2019, 17:26

Liczą się punkty tej karty która odrzucasz robiąc przewrót. Nie wyrzucasz drugiej.

Indar
Użytkownik wspierający
Posty: 895
Rejestracja: 25 sty 2013, 22:17
Lokalizacja: Łomża
Has thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Zimna Wojna - kilka pytań.

Post autor: Indar » 14 kwie 2019, 17:48

Dokłanie. Uzywasz PO tej karty. Ogólnie karty możesz zagrać na kilka sposobów: wydarzenie, kosmos, albo celem uzycia PO karty (dodanie PW, przewroty, zmiany sojuszy)

Awatar użytkownika
Dr. Nikczemniuk
Użytkownik wspierający
Posty: 1483
Rejestracja: 19 paź 2016, 13:39
Has thanked: 14 times
Been thanked: 9 times

Re: Zimna Wojna - kilka pytań.

Post autor: Dr. Nikczemniuk » 15 kwie 2019, 15:56

Karta Junta daje możliwość wykonania darmowego przewrotu.
Co w tym przypadku oznacza 'darmowy'?
Kto nie widzi ciemności, nie będzie szukał światła.

Indar
Użytkownik wspierający
Posty: 895
Rejestracja: 25 sty 2013, 22:17
Lokalizacja: Łomża
Has thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Zimna Wojna - kilka pytań.

Post autor: Indar » 15 kwie 2019, 16:40

Trzeba sięgnąć do instrukcji - zdaje się że nie daje ci wymaganych dzialan militarnych.
O, masz :
https://www.google.com/amp/s/twilightst ... junta/amp/

ODPOWIEDZ