Klany Kaledonii

Masz pytanie o zasady jakiejś gry - zamiast pisać na forum ogólnym, napisz osobnego posta na tym podforum. Uwaga! W tytule wątku podaj nazwę gry (i krótko czego dotyczy pytanie)!
Awatar użytkownika
Brylantino
Użytkownik wspierający
Posty: 1053
Rejestracja: 19 lut 2013, 22:30
Lokalizacja: Kraków
Been thanked: 5 times

Re: Klany Kaledonii

Post autor: Brylantino » 25 gru 2018, 13:14

Po prostu bierzesz 3 kontrakty i wybierasz jeden z nich jeżeli chcesz (płacąc, jeżeli jest odpowiednia runda). Tak się nazywa ta akcja, bo standardowo otrzymuje się ją za zbudowanie ostatniego budynku przetwórczego.

Arius
Użytkownik wspierający
Posty: 779
Rejestracja: 30 mar 2016, 16:31
Has thanked: 6 times
Been thanked: 3 times

Re: Klany Kaledonii

Post autor: Arius » 25 gru 2018, 14:41

Oczywiście bierzesz trzy losowe kontrakty.
Nie z planszy kontraktów.

Awatar użytkownika
kastration
Użytkownik wspierający
Posty: 757
Rejestracja: 08 kwie 2015, 21:37
Lokalizacja: Kalisch
Been thanked: 2 times

Re: Klany Kaledonii

Post autor: kastration » 08 mar 2019, 19:01

Czy jeżeli 1 gracz kupił beczkę (tylko przykład), to w tej samej rundzie gracz nr 2 może iść kupcem po beczkę, a po nim gracz nr 3 też? Nie jest zablokowana beczka do kupna po graczu nr 1, jak rozumiem?
Kupię Norwegians, dodatek do Uczty dla Odyna

"Człowiek bez religii jest jak ryba bez roweru"

Awatar użytkownika
Nidav
Użytkownik wspierający
Posty: 342
Rejestracja: 14 sty 2016, 19:33
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 17 times
Been thanked: 27 times

Re: Klany Kaledonii

Post autor: Nidav » 08 mar 2019, 20:06

Nie jest zablokowana. Jedynie gracz, który kupił beczkę, nie może jej sprzedać. Może za to kupić kolejną - nie może być kupców jednego gracza zarówno przy buy i sell względem jednego towaru, ale można w paru akcjach kupować ten sam towar (i jak sprzeda jedną, to potem dalej może sprzedawać ten towar).

Awatar użytkownika
kastration
Użytkownik wspierający
Posty: 757
Rejestracja: 08 kwie 2015, 21:37
Lokalizacja: Kalisch
Been thanked: 2 times

Re: Klany Kaledonii

Post autor: kastration » 09 mar 2019, 15:31

Dziękuję za upewnienie. Dobrze zinterpretowałem. Jednakże, dwie kolejne kwestie do przykładu na stronie 5 (premia z sąsiedztwa):

"Jesli gracz dokona ekspansji na pole sąsiadujące z gorzelnią innego gracza, może kupić
whisky. Jesli aktualna cena whisky wynosi £10, mógłby kupić trzy whisky (lub cztery w grze dla 2
graczy) z zasobów ogólnych po £7 za sztukę umieszczając odpowiednią liczbę swoich Kupców na strzałce
w górę prrzy symbolu Whisky. Jeśli obok miejsca, w którym się znajdują, znajduje się również serownia
przeciwnika, to aktualny gracz może również kupić do trzech sztuk (lub cztery w grze dla 2 osb) sera ze
zniżką, jeśli ma wystarczającą liczbę Kupców, aby tego dokonać"

Mam 4 kupców i sąsiaduję z dwoma rywalami, jak w przykładzie. I dwa zagadnienia:

1. Kupuję sobie to whisky z premii (3 kupcami, powiedzmy). Potem mogę kupić ser tylko 1, bo został mi 1 kupiec w puli dostępnych czy zabieram tych 3 z whisky i mogę kupić więcej niż 1 ser?
2. Co się dzieje z kupcami wysłanymi dla zniżkowego kupienia surowców w związku ze skorzystaniem przeze mnie z premii? Oni zostają tam już i nie skorzystam z nich w rundzie? Czyli po działaniu na skutek premii z sąsiedztwa nie mogę ich sobie ściągnąć od razu, tylko na koniec rundy?


PS:

3. Czy jeżeli na kontrakcie eksportowym jest wymóg baraniny (nóżka mięsa, a nie stek), to mogę WYŁĄCZNIE poświęcić na to owcę, a krowy już nie?
Kupię Norwegians, dodatek do Uczty dla Odyna

"Człowiek bez religii jest jak ryba bez roweru"

Awatar użytkownika
Nidav
Użytkownik wspierający
Posty: 342
Rejestracja: 14 sty 2016, 19:33
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 17 times
Been thanked: 27 times

Re: Klany Kaledonii

Post autor: Nidav » 09 mar 2019, 16:58

kastration pisze:
09 mar 2019, 15:31
1. Kupuję sobie to whisky z premii (3 kupcami, powiedzmy). Potem mogę kupić ser tylko 1, bo został mi 1 kupiec w puli dostępnych czy zabieram tych 3 z whisky i mogę kupić więcej niż 1 ser?
Przeprowadzasz normalną akcję kupna towaru, dlatego też zostawiasz kupców na planszy rynku, a cena rośnie o tyle pól, ile towarów kupiłeś. Kupcy zostają tam do końca rundy - dokładnie tak samo, jakbyś jedynie kupował rzeczy w swojej rundzie. Możesz to zinterpretować tak, że wykonujesz trzy akcje z rzędu w swojej turze - najpierw ekspansja, potem kupno whiskey, potem kupno sera. W efekcie po kupnie 3 whiskey zostaje Ci 1 kupiec, więc możesz kupić jedynie 1 ser. Jeśli to zrobisz, to nie masz więcej kupców na tę rundę (chyba, że załatwisz sobie piątego) i nie możesz przeprowadzać akcji kupna/sprzedaży na rynku.
2. Co się dzieje z kupcami wysłanymi dla zniżkowego kupienia surowców w związku ze skorzystaniem przeze mnie z premii? Oni zostają tam już i nie skorzystam z nich w rundzie? Czyli po działaniu na skutek premii z sąsiedztwa nie mogę ich sobie ściągnąć od razu, tylko na koniec rundy?
Kupcy zostają i nie skorzystasz z nich już więcej w tej rundzie. Potem w pierwszej fazie następnej rundy, czyli w trakcie przygotowania, ściągasz ich z planszy rynku.
3. Czy jeżeli na kontrakcie eksportowym jest wymóg baraniny (nóżka mięsa, a nie stek), to mogę WYŁĄCZNIE poświęcić na to owcę, a krowy już nie?
Dokładnie tak. Na logikę - jeśli ktoś chce kupić od Ciebie baraninę, to nie sprzedajesz mu wołowiny :)

Asukaji
Posty: 84
Rejestracja: 23 lip 2015, 11:07

Re: Klany Kaledonii

Post autor: Asukaji » 11 cze 2019, 09:53

Dr. Nikczemniuk pisze:
22 paź 2018, 08:00
Klan Fergusson
brak zdania/opisu w polskiej instrukcji a które znajduję się w instrukcji angielskiej: You must place all three starting Workers on border spaces of the active map. Czyli 3 robotników początkowych stawiamy w miejscach granicznych mapy. Oddaje to grafika na płytce klanu ale mimo wszystko opisu brak.

Klan McKenzie
brak zdania: For the purposes of Scoring tile #2, Whisky in the cellar does score. Czyli kafel punktowania nie uwzględnia beczek w piwnicy.
A jak rozumieć to zdanie: When you move aged Whisky out of the cellar into your stock, you gain £7 or £15 respectively. W PL instrukcji jest przenieść Whisky z piwnicy do puli. Wcześniej jest mowa o przeniesieniu z piwnicy do magazynu. Jak rozumieć sformułowanie z piwnicy do puli? Jakiej puli, ogólnej? Czy może jednak nadal chodzi o mój magazyn?
Kolejne pytanie to czy mając beczki na polach za 7 i 15 mogę je spieniężyć od razu obie?
Źle koledze mówicie! Przecież w instrukcji jest JASNO NAPISANE, że można w KAŻDYM momencie GRY zdjąć beczki z piwniczki klanu i otrzymuje się za to tyle pieniędzy, ile jest napisane przy danym slocie i NIE MUSISZ z niej korzystać w żaden sposób! Możesz ją po prostu zabrać i NIC WIĘCEJ z nią nie robić do końca gry. Nie mylcie zasad!
"Możesz przenieść DOWOLNĄ beczkę whisky z piwnicy do swojego magazynu w dowolnym momencie. Kiedy PRZENOSISZ starą Whisky z piwnicy do puli, otrzymujesz odpowiednio 7 lub 15$". Co tu jest trudnego w zrozumieniu?
To, że się tą turę poczekało już jest nagrodą. NIE TRZEBA czekać, aż nowa beczka 'wypchnie' tą ostatnią, żeby zdobyć bonus w wysokości 15 sztuk złota. Byłoby to kompletnie bez sensu, bo po co wtedy byłaby nagroda 7 kasy za środkową beczkę? Ludzie, czytajcie zasady zanim komuś pomożecie.

Awatar użytkownika
Brylantino
Użytkownik wspierający
Posty: 1053
Rejestracja: 19 lut 2013, 22:30
Lokalizacja: Kraków
Been thanked: 5 times

Re: Klany Kaledonii

Post autor: Brylantino » 11 cze 2019, 15:03

Archeolog, a doczytałeś dwa posty niżej, że napisałem dokładnie to samo co ty? I zrobiłem to w październiku 2018 roku, kiedy ten temat miał jeszcze sens.

ODPOWIEDZ