Zombicide: Black Plague

Masz pytanie o zasady jakiejś gry - zamiast pisać na forum ogólnym, napisz osobnego posta na tym podforum. Uwaga! W tytule wątku podaj nazwę gry (i krótko czego dotyczy pytanie)!
Awatar użytkownika
ariser
Użytkownik wspierający
Posty: 967
Rejestracja: 16 lut 2016, 19:29
Lokalizacja: Cieszyn
Has thanked: 18 times
Been thanked: 9 times

Re: Zombicide: Black Plague

Post autor: ariser » 13 kwie 2019, 16:11

@Darkstorm
Dałem Ci wczoraj odpowiedź z potwierdzeniem od CMON, więc chyba temat jest zakończony?
Filozoficzna myśl na dziś:
"W grze doszło do momentu niedociągnięcia, który jest spowodowany wielkością gry i jej nieidealnością."
vegathedog, 2019

Kupię
Sprzedam

kozz84
Użytkownik wspierający
Posty: 288
Rejestracja: 27 lip 2013, 15:06

Re: Zombicide: Black Plague

Post autor: kozz84 » 18 kwie 2019, 21:36

Witam,

Szybkie pytanie o wyznaczenie trasy zombi i ich dzielenie na grupy. Rozumiem, że dystans nie ma znaczenia, tylko w pierwszej kolejności nagłośniejszy widoczny bohater a później nagłośniejsze miejsce na planszy. Ale nie rozumiem co się dzieje jeżeli zombi nic nie widzi i jest wiele obszarów z takim samym hałasem.

Weźmy teoretyczny przypadek, w którym mamy pusty kwadrat 3x3. W każdym narożniku jest jeden bohater bez hałasu (załóżmy, że 2 pozostałych nie żyje), w środku kwadratu jest jeden szwędacz. Jeżeli rozumiem dobrze zombi ma 4 strefy przeznaczenia (narożniki) i cztery możliwe ścieżki (prawo, lewo, góra, dół). Czy tworzę 3 dodatkowe zombi i każdy idzie w innym kierunku?

I w przypadku dodatkowej aktywacji każdy zombi będzie mieć dwie strefy przeznaczeniu i znowu się podwoją do 8 zombi?

Awatar użytkownika
Nidhogg
Użytkownik wspierający
Posty: 831
Rejestracja: 13 cze 2013, 20:36
Lokalizacja: Romb Kujawski
Has thanked: 4 times
Been thanked: 6 times

Re: Zombicide: Black Plague

Post autor: Nidhogg » 19 kwie 2019, 10:56

Nie, nie, zombi nie pączkują :)

Jak zombi nie widzi bohatera to wyznaczasz najkrótsza ścieżkę do największego hałasu i tą ścieżką porusza się zombi.
Jeśli jest takich miejsc więcej, 2 największe hałasy są w takiej samej odległości od zombi (odległość liczysz tak jak zombi miało by iść) i zombi zdzielą się na tyle równych grup ile jest dostępnych ścieżek. Jeśli jest niepodzielna ilość zombi gracze decydują którą ścieżkę te niepodzielne zombi idą.
W Twoim przypadku zombi ma 3 drogi:
1) lewo
2) góra
3) prawo

I jako że jest jeden wybieracie gdzie idzie. Jakby było dwóch zombi musielibyście wybrać 2 drogi i każdą by podążył jeden zombi. Jakby było ich 3 każdy poszedłby inną drogą.
I dokładasz 2 zombi by na każdej ścieżce był po jednym zombi.
Ostatnio zmieniony 19 kwie 2019, 12:45 przez Nidhogg, łącznie zmieniany 1 raz.
7% rabatu - 3Trolle

Grzeju
Posty: 47
Rejestracja: 06 mar 2016, 22:47
Been thanked: 1 time

Re: Zombicide: Black Plague

Post autor: Grzeju » 19 kwie 2019, 11:35

Nidhogg nie masz do końca racji. Oczywiście zombie nie pączkują, ale w przypadku rozdzielenia grupy, każda nowa grupa musi być tak samo liczna. Jest to napisane bardzo wyraźnie na 24 stronie instrukcji.

W tym bardzo szczególnym przypadku kolegi kozz84 wyglądał by tak jak to sam opisał. Najpierw ze śrokowego kafelka zombie chciały by iść we wszystkie 4 strony. Więc pojawiło by się zamiast 1zombie 4. W następnym ruchu każdy z 4 zombie miałby znowu dwie najkrótsze drogi, więc znowu by sie rozdzieliły i było by ich 8.

Awatar użytkownika
Nidhogg
Użytkownik wspierający
Posty: 831
Rejestracja: 13 cze 2013, 20:36
Lokalizacja: Romb Kujawski
Has thanked: 4 times
Been thanked: 6 times

Re: Zombicide: Black Plague

Post autor: Nidhogg » 19 kwie 2019, 12:40

Grzeju pisze:
19 kwie 2019, 11:35
Nidhogg nie masz do końca racji. Oczywiście zombie nie pączkują, ale w przypadku rozdzielenia grupy, każda nowa grupa musi być tak samo liczna. Jest to napisane bardzo wyraźnie na 24 stronie instrukcji.

W tym bardzo szczególnym przypadku kolegi kozz84 wyglądał by tak jak to sam opisał. Najpierw ze śrokowego kafelka zombie chciały by iść we wszystkie 4 strony. Więc pojawiło by się zamiast 1zombie 4. W następnym ruchu każdy z 4 zombie miałby znowu dwie najkrótsze drogi, więc znowu by sie rozdzieliły i było by ich 8.
Mój błąd, dokłada się zombi (jednak pączkują :/) ale nadal idą tylko po najkrótszych drogach nie po wszystkich możliwych.
Czyli w opisanym przypadku zombi pójdą w górę, lewą i prawą (dołoży się 2 zombi) w dół nie pójdą bo to nie jest najkrótsza możliwa droga do hałasu. Należy pamiętać że bohater liczy się jak jeden znacznik hałasu, czyli w opisanym przypadku mamy dwie strefy przeznaczenia tam gdzie stoją bohaterowie.
W rundzie 2 te 3 zombi (zakładając że bohaterowie się nie poruszą) mają tylko jedną drogę do nich (każdy zombi widzi bohatera).
7% rabatu - 3Trolle

kozz84
Użytkownik wspierający
Posty: 288
Rejestracja: 27 lip 2013, 15:06

Re: Zombicide: Black Plague

Post autor: kozz84 » 19 kwie 2019, 12:48

Nidhogg pisze:
19 kwie 2019, 12:40
Mój błąd, dokłada się zombi (jednak pączkują :/) ale nadal idą tylko po najkrótszych drogach nie po wszystkich możliwych.
Czyli w opisanym przypadku zombi pójdą w górę, lewą i prawą (dołoży się 2 zombi) w dół nie pójdą bo to nie jest najkrótsza możliwa droga do hałasu. Należy pamiętać że bohater liczy się jak jeden znacznik hałasu, czyli w opisanym przypadku mamy dwie strefy przeznaczenia tam gdzie stoją bohaterowie.
W rundzie 2 te 3 zombi (zakładając że bohaterowie się nie poruszą) mają tylko jedną drogę do nich (każdy zombi widzi bohatera).
W moim przykładzie w każdym narożniku jest jeden bohater bez znacznika hałasu (i założyłem, że reszta nie żyje), więc są 4 strefy przeznaczenia.

Po pierwszym ruchu, każdy zombi widzi dwóch bohaterów, wiec ma dwie strefy przeznaczenia.

Przykład pewnie nigdy nie zdaży się w grze, ale pokazuje niedoskonałość systemu dodawania zombi przy dzieleniu na grupy.

PS A gdy weźmiemy kwadrat 5x5 lub większy, to po paru aktywacjach tworzą się fraktale :D

EDIT

Mocno się zastanawiałem nad tym przykładem i nie jestem do końca przekonany, czy w pierwszych ruchu będzie 4 zombi. Według instrukcji najpierw wybieramy strefy przeznaczenia czyli 4. Następnie wybieramy najkrótszą drogę do każdego celu, ale do każdegu celu celu są dwie takie drogi. Czyli po pierwszych ruchu będzie 8 zombi. (???) (dwie równoważne drogi na każdy cel?)

wrzucę temat na reddita i bgg zobaczę co zagraniczni o tym myślą.

hollywood
Posty: 1
Rejestracja: 10 maja 2019, 12:03

Re: Zombicide: Black Plague

Post autor: hollywood » 10 maja 2019, 12:06

Czy jeśli otworzę budynek i losuje karty do każdego pomieszczenia i w jednym z pomieszczeń wylosuję kartę nekromanty to muszę go umieścić w tym pomieszczeniu razem ze strefą namnażania? Czy należy go umieścić w tej najbliższej strefie namnażania na ,,brzegu" mapy?

Grzeju
Posty: 47
Rejestracja: 06 mar 2016, 22:47
Been thanked: 1 time

Re: Zombicide: Black Plague

Post autor: Grzeju » 10 maja 2019, 12:42

W tym pomieszczeniu

Darkstorm
Użytkownik wspierający
Posty: 107
Rejestracja: 04 gru 2018, 09:48
Been thanked: 8 times

Re: Zombicide: Black Plague

Post autor: Darkstorm » 13 maja 2019, 09:02

Pytanie do dodatku zielona horda:

Czy dobrze interpretuję, że hordę powiększamy przed dodaniem zombie na planszę? Ma to znaczenie jeśli się kończą figurki a zombiaki mają mieć dodatkową aktywację :D

slain78
Posty: 3
Rejestracja: 19 gru 2016, 16:51

Re: Zombicide: Black Plague

Post autor: slain78 » 15 maja 2019, 19:26

w gre jeszcze nie grałem ale mam pytanko odnośnie pierwszej misji Danse Macabre :otóz w dwóch zamkniętych pomieszczeniach na starcie sa już rozmieszczone zombie(spaślak i łowca)i czy otwierając drzwi do tych pomieszczeń namnażam w nich jeszcze zombie?

MrAtrion
Użytkownik wspierający
Posty: 196
Rejestracja: 01 lip 2017, 13:38
Has thanked: 2 times
Been thanked: 3 times

Re: Zombicide: Black Plague

Post autor: MrAtrion » 16 maja 2019, 11:17

slain78 pisze:
15 maja 2019, 19:26
w gre jeszcze nie grałem ale mam pytanko odnośnie pierwszej misji Danse Macabre :otóz w dwóch zamkniętych pomieszczeniach na starcie sa już rozmieszczone zombie(spaślak i łowca)i czy otwierając drzwi do tych pomieszczeń namnażam w nich jeszcze zombie?
Nigdzie nie jest w opisie misji zaznaczone, że nie. Ja namnażam zawsze. Misja i tak jest łatwa.

Maniake
Posty: 37
Rejestracja: 25 sty 2018, 20:56
Has thanked: 1 time

Re: Zombicide: Black Plague

Post autor: Maniake » 20 maja 2019, 09:21

Witam,
Sorki ze tutaj pisze ale nie znalazłem działu dla zielonej hordy.
Mam pytanie o trebusz w zielonej hordzie, bo nie jest to wyjaśnione dokładnie w instrukcji.
Trebusz gdzy strzela np. odlamkiem rozszczepiajacym zabija maksymalnie 6 orków, czy tylko jednego?
Jeden z graczy znalazł zapis że taki strzał podlega standardowym zasada. Ale tyczy się to do kolejności zabijania tylko?

Mam jeszcze pytanie o jeden czar, niepamietam nazwy teraz bo pisze z pracy i niemam jak sprawdzić ale to zaklęcie powoduje że wszystkie zombi w strefie gracza "kładą się" i tracą turę na powstanie. Czy jak zombi leżą to mogę wykonać ruch nie tracąc dodatkowych akcji?
Ostatnio zmieniony 14 cze 2019, 06:08 przez Maniake, łącznie zmieniany 1 raz.

Migdał
Użytkownik wspierający
Posty: 388
Rejestracja: 21 wrz 2012, 20:29
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zombicide: Black Plague

Post autor: Migdał » 12 cze 2019, 23:13

Takie pytanko:

Mam postać Morrigan (z Wolfsburga)może ona jako dodatkowy przedmiot trzymać sztylet. Teraz, Morrigan ma w jednej ręce młot w drugiej sztylet i w miejscu na extra ekwipunek sztylet. Czy to oznacza, że atakując młotem rzucam 3 kośćmi i kazde trafienie zadaje dwa obrażenia? 1 kość za młot 1 za sztylet w ręce i jedna za sztylet w extra slocie. dwa obrażenia na hit bo tyle zadaje młot. Dobrze myślę?

Awatar użytkownika
Nidhogg
Użytkownik wspierający
Posty: 831
Rejestracja: 13 cze 2013, 20:36
Lokalizacja: Romb Kujawski
Has thanked: 4 times
Been thanked: 6 times

Re: Zombicide: Black Plague

Post autor: Nidhogg » 12 cze 2019, 23:53

Tak dobrze nie ma. Mimo że masz tam miejsce to ciągle masz 2 ręce. Możesz wybrać z których 2 broni korzystasz w trakcie ataku.
7% rabatu - 3Trolle

Migdał
Użytkownik wspierający
Posty: 388
Rejestracja: 21 wrz 2012, 20:29
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zombicide: Black Plague

Post autor: Migdał » 13 cze 2019, 07:54

Ok, rozumiem, to jeszcze dwa pytanka;
1) sztylet dodaje kość do rzutu główna bronią, tak? Tzn jak mam młot i sztylet to rzucam dwoma kośćmi i zadaje obrażenia młota, czyli np przy dwoch hitach załatwiam dwóch grubasow, tak?
2) jeśli w tym extra splocie na ekwipunek mogę mieć tarcze to rozumiem, że moge ja wykorzystywać mając w obydwu rękach bronie?
Pytanie extra;
3) czy jeśli Samson korzysta z tarczy dolicza bonus za swoją umiejętność? Czyli realnie ma pancerz 3+? Pytanie extra extra
4) czy zombie podczas ruchu idą "na drzwi"? Cała drużyna jest za zamkniętymi drzwiami robi od groma hałasu, ale czysta ścieżka do nich jest z drugiej strony budynku. Zombi napieraja na drzwi czy lezą dookoła?
Jak zwykle dzięki za odpowiedzi :-)

Awatar użytkownika
Nidhogg
Użytkownik wspierający
Posty: 831
Rejestracja: 13 cze 2013, 20:36
Lokalizacja: Romb Kujawski
Has thanked: 4 times
Been thanked: 6 times

Re: Zombicide: Black Plague

Post autor: Nidhogg » 13 cze 2019, 10:48

Migdał pisze:
13 cze 2019, 07:54
Ok, rozumiem, to jeszcze dwa pytanka;
1) sztylet dodaje kość do rzutu główna bronią, tak? Tzn jak mam młot i sztylet to rzucam dwoma kośćmi i zadaje obrażenia młota, czyli np przy dwoch hitach załatwiam dwóch grubasow, tak?
2) jeśli w tym extra splocie na ekwipunek mogę mieć tarcze to rozumiem, że moge ja wykorzystywać mając w obydwu rękach bronie?
Pytanie extra;
3) czy jeśli Samson korzysta z tarczy dolicza bonus za swoją umiejętność? Czyli realnie ma pancerz 3+? Pytanie extra extra
4) czy zombie podczas ruchu idą "na drzwi"? Cała drużyna jest za zamkniętymi drzwiami robi od groma hałasu, ale czysta ścieżka do nich jest z drugiej strony budynku. Zombi napieraja na drzwi czy lezą dookoła?
Jak zwykle dzięki za odpowiedzi :-)
1. Dokładnie tak. Przy dwóch hitach zabijesz dwóch grubasów.
2. Tak bo obrona jest w innej fazie niż atak, po to jest ten extra slot :)
3. A jaką zdolność ma Samson? mógłbyś powiedzieć o którą chodzi ? Jeśli chodzi o Żelazna skóra to traktuje się to tak jakby miał pancerz 5+ na tułowiu, tarcza może tu posłużyć do przerzutu, lub zastąpić ten pancerz (jeśli chcesz i ma lepszy rzut) jednak przy używaniu samej tarczy nie jest spełniony warunek że nosisz pancerz w slocie na pancerz i nie możesz dodać +1 do rzutu na obronę.
4. Zombiaki idą po otwartej drodze, czyli w twoim wypadku będą iść dookoła (instrukcja strona 24, punkt 2).
7% rabatu - 3Trolle

ODPOWIEDZ