Nemesis - pytania o zasady.

Masz pytanie o zasady jakiejś gry - zamiast pisać na forum ogólnym, napisz osobnego posta na tym podforum. Uwaga! W tytule wątku podaj nazwę gry (i krótko czego dotyczy pytanie)!
Awatar użytkownika
Nidhogg
Użytkownik wspierający
Posty: 910
Rejestracja: 13 cze 2013, 20:36
Lokalizacja: Romb Kujawski
Has thanked: 22 times
Been thanked: 28 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: Nidhogg » 11 lip 2019, 13:08

lotheg pisze:
11 lip 2019, 12:03
W tym momencie ktoś kto też ma taki plan (hibernacja), ale chce jednak mieć pewność, że doleci, nie mógłby nic zrobić z silnikami.
Ale tak działa kokpit i koordynaty. Ktoś nie sprawdził gdzie leci statek zahibernował się i nikt nawet jakby chciał nie skieruje statku na ziemie, pozostają tylko kapsuły.
7% rabatu - 3Trolle

Awatar użytkownika
lotheg
Użytkownik wspierający
Posty: 174
Rejestracja: 11 paź 2017, 10:25
Has thanked: 15 times
Been thanked: 11 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: lotheg » 11 lip 2019, 13:14

Nidhogg pisze:
11 lip 2019, 13:08
lotheg pisze:
11 lip 2019, 12:03
W tym momencie ktoś kto też ma taki plan (hibernacja), ale chce jednak mieć pewność, że doleci, nie mógłby nic zrobić z silnikami.
Ale tak działa kokpit i koordynaty. Ktoś nie sprawdził gdzie leci statek zahibernował się i nikt nawet jakby chciał nie skieruje statku na ziemie, pozostają tylko kapsuły.
Już wyjaśnione, że tak nie działają silniki. Pewnie dlatego, że mimo wszystko łatwiej sprawdzić koordynaty i zmienić niż zrobić to samo z silnikami.

lazarro
Posty: 92
Rejestracja: 01 sie 2017, 19:48
Lokalizacja: Bydgoszcz
Has thanked: 5 times
Been thanked: 3 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: lazarro » 11 lip 2019, 18:56

"Nie możesz zmienić celu podróży ani rozpocząć odliczania do samozniszczenia
statku, jeśli jakakolwiek postać jest zahibernowana."

Głupia sytuacja przyszła mi do głowy. Czy można się zahibernować gdy odliczanie nie doszło do pomarańczowego pola lub gdy do niego dojdzie?
Gdy znacznik rund zakończy grę, to czy znacznik samozniszczenia automatycznie schodzi na ostatnie pole i dochodzi do eksplozji statku?

Awatar użytkownika
ariser
Użytkownik wspierający
Posty: 1025
Rejestracja: 16 lut 2016, 19:29
Lokalizacja: Cieszyn
Has thanked: 34 times
Been thanked: 25 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: ariser » 11 lip 2019, 19:50

lazarro pisze:
11 lip 2019, 18:56
Gdy znacznik rund zakończy grę, to czy znacznik samozniszczenia automatycznie schodzi na ostatnie pole i dochodzi do eksplozji statku?
Tu jestem pewny, że tak (info z FAQ, jeżeli dobrze pamiętam).
lazarro pisze:
11 lip 2019, 18:56
Czy można się zahibernować gdy odliczanie nie doszło do pomarańczowego pola lub gdy do niego dojdzie?
Tu nie jestem pewny, ale myślę że można. Z tym, że hibernowanie po przejściu na pomarańczowe pole jest bez sensu, bo to oznacza śmierć naszej postaci i przegraną grę.
"W grze doszło do momentu niedociągnięcia, który jest spowodowany wielkością gry i jej nieidealnością."
vegathedog, 2019
Kupię / Sprzedam

Awatar użytkownika
lotheg
Użytkownik wspierający
Posty: 174
Rejestracja: 11 paź 2017, 10:25
Has thanked: 15 times
Been thanked: 11 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: lotheg » 12 lip 2019, 09:26

Pytanie jak postępować z Królową :) Wiadomo, że uciekać albo wspólnie zaciukać, ale pytanie dotyczy tego kiedy przyjdzie do nas na spotkanie ;)

W punkcie 9: Kolonia Obcych wylosujemy żeton dorosłego. Zgodnie z procedurą każdy rzuca na szmery. W wyniku rzutu trzeba dołożyć Intruza z woreczka - wylosowany jest żeton Królowej: wchodzi na planszę czy nie? Uwaga: Gniazdo nie jest jeszcze odkryte.

Awatar użytkownika
Curiosity
Moderator
Posty: 5305
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 211 times
Been thanked: 267 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: Curiosity » 12 lip 2019, 10:06

lotheg pisze:
12 lip 2019, 09:26
Kolonia Obcych wylosujemy żeton dorosłego. Zgodnie z procedurą każdy rzuca na szmery. W wyniku rzutu trzeba dołożyć Intruza z woreczka - wylosowany jest żeton Królowej: wchodzi na planszę czy nie? Uwaga: Gniazdo nie jest jeszcze odkryte.
Wchodzi na planszę.
Miałem za dużo gier, regał trzeszczał w szwach. Dokupiłem drugi regał i teraz wieje pustkami :( trzeci by się przydał.
Hejtowałem Zombicide i Awaken Realms zanim to było modne.

Awatar użytkownika
miszczu666
Użytkownik wspierający
Posty: 110
Rejestracja: 24 kwie 2018, 15:13
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Has thanked: 25 times
Been thanked: 39 times
Kontakt:

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: miszczu666 » 12 lip 2019, 11:16

lotheg pisze:
12 lip 2019, 09:26
Pytanie jak postępować z Królową :) Wiadomo, że uciekać albo wspólnie zaciukać, ale pytanie dotyczy tego kiedy przyjdzie do nas na spotkanie ;)

W punkcie 9: Kolonia Obcych wylosujemy żeton dorosłego. Zgodnie z procedurą każdy rzuca na szmery. W wyniku rzutu trzeba dołożyć Intruza z woreczka - wylosowany jest żeton Królowej: wchodzi na planszę czy nie? Uwaga: Gniazdo nie jest jeszcze odkryte.
Jeśli żeton królowej został wyciągnięty w wyniku rzutu na szmery, królowa wpada do pokoju gracza na pełnej kurr... z ogniem i mieczem.
Jeśli w etapie rozwoju kolonii (jako pierwszy żeton), to wygląda to tak:
"Jeśli w Gnieździe są jakieś postacie, umieść figurkę królowej w Gnieździe i rozegraj spotkanie. Jeśli w Gnieździe nie ma żadnych postaci (albo jego lokalizacja nie została jeszcze odkryta), dodajcie jajo na planszę intruzów. Włóż żeton królowej z powrotem do woreczka"

Awatar użytkownika
lesar
Użytkownik wspierający
Posty: 550
Rejestracja: 11 cze 2011, 16:08
Lokalizacja: Łódź
Been thanked: 1 time

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: lesar » 14 lip 2019, 22:32

1.Czy mogę użyć akcji Korytarze Techniczne mechanika do ucieczki przed obcym, który jest ze mną w pomieszczeniu?
Używam tej karty akcji i robię próbę ucieczki, jak się uda idę korytarzem technicznym gdzie indziej.
Czy tak mogę?
2. Pożar jak się rozprzestrzenia to również na nieodkryte pomieszczenia, tak?
"Zresztą zamiast kraść jako dyrektor, fabrykant, sekretarz czy inny prezes lepiej już kraść par excellence jako złodziej. Tak jest chyba uczciwiej." - kasiarz Kwinto

Awatar użytkownika
miszczu666
Użytkownik wspierający
Posty: 110
Rejestracja: 24 kwie 2018, 15:13
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Has thanked: 25 times
Been thanked: 39 times
Kontakt:

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: miszczu666 » 14 lip 2019, 22:57

lesar pisze:
14 lip 2019, 22:32
1.Czy mogę użyć akcji Korytarze Techniczne mechanika do ucieczki przed obcym, który jest ze mną w pomieszczeniu?
Używam tej karty akcji i robię próbę ucieczki, jak się uda idę korytarzem technicznym gdzie indziej.
Czy tak mogę?
2. Pożar jak się rozprzestrzenia to również na nieodkryte pomieszczenia, tak?
1. Teraz nie pamiętam, ale jeśli karta ma zgubił pistoletu w prawym górnym rogu, to tak. Ale wydaje mi się że ma przejęły pistolet i nie można jej użyć.
2. Tak, rozprzestrzenia się na pomieszczenia nieodkryte.

Awatar użytkownika
Kilson
Użytkownik wspierający
Posty: 611
Rejestracja: 11 kwie 2010, 19:15
Lokalizacja: Warszawa / Marki
Has thanked: 15 times
Been thanked: 36 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: Kilson » 21 lip 2019, 21:34

1) Niszcząc jaja w gnieździe akcją ataku wręcz lub strzału musimy wyrzucić "celownik" aby trafić? Czy symbole dorosłego/pełzacza też oznaczają trafienie?

2) Czy uzyskując 2-3 obrażenia w jednym ataku (np. strzelba pilota) rozwalamy jednym atakiem 2-3 jaja?

Awatar użytkownika
Curiosity
Moderator
Posty: 5305
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 211 times
Been thanked: 267 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: Curiosity » 21 lip 2019, 22:01

Kilson pisze:
21 lip 2019, 21:34
1) Niszcząc jaja w gnieździe akcją ataku wręcz lub strzału musimy wyrzucić "celownik" aby trafić? Czy symbole dorosłego/pełzacza też oznaczają trafienie?
Nawet nie trzeba rzucać kością, atak w jajo jest udany z automatu (wybieramy atak bez broni). Jeśli chodzi o atak bronią, to w sumie nie mam pewności, ale po co atakować bronią i zużywać amunicję, skoro atak wręcz jest skuteczny?
Kilson pisze:
21 lip 2019, 21:34
2) Czy uzyskując 2-3 obrażenia w jednym ataku (np. strzelba pilota) rozwalamy jednym atakiem 2-3 jaja?
Uważam, że jeden atak = jeden trup. Wyjątkiem jest koktajl mołotowa i granat.
Miałem za dużo gier, regał trzeszczał w szwach. Dokupiłem drugi regał i teraz wieje pustkami :( trzeci by się przydał.
Hejtowałem Zombicide i Awaken Realms zanim to było modne.

Awatar użytkownika
Kilson
Użytkownik wspierający
Posty: 611
Rejestracja: 11 kwie 2010, 19:15
Lokalizacja: Warszawa / Marki
Has thanked: 15 times
Been thanked: 36 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: Kilson » 22 lip 2019, 01:11

Curiosity pisze:
21 lip 2019, 22:01
Nawet nie trzeba rzucać kością, atak w jajo jest udany z automatu (wybieramy atak bez broni). Jeśli chodzi o atak bronią, to w sumie nie mam pewności, ale po co atakować bronią i zużywać amunicję, skoro atak wręcz jest skuteczny?
W instrukcji jest napisane, że jak nie trafisz w jajo podczas walki wręcz, to nie dostajesz karty skażenia i głębokiej rany, czyli chyba jednak trzeba rzucać, ale nie wiem jak z tymi trafieniami. Opis symboli pełzacza i dorosłego na kostce nie mówi nic o jajach, a byłoby dziwne, gdyby trafienie jaj było trudniejsze niż dorosłych - stąd moja wątpliwość i pytanie.
Curiosity pisze:
21 lip 2019, 22:01
Uważam, że jeden atak = jeden trup. Wyjątkiem jest koktajl mołotowa i granat.
Tu natomiast byłem prawie pewien, bo instrukcja dość wyraźnie określa 1 dmg = 1 jajo, ale właśnie wydaje mi się, że jak ktoś omawiał zasady, to mówił tak jak Ty, że każde jajo osobnym atakiem, więc może to doprecyzowali gdzieś w FAQu albo znów coś inaczej przetłumaczyli.

EDIT:
Poszukałem na BGG i tam ktoś napisał:
AR has confirmed a +2 attack does go from egg to egg. So you could kill 3 eggs with the right weakness revealed and rolling a 2 hit with a gun. I think it's still 1 noise roll. You'd have to dig for the post.
Nadal nie mam pewności, które symbole oznaczają trafienie "w jaja" ;)

Awatar użytkownika
Curiosity
Moderator
Posty: 5305
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 211 times
Been thanked: 267 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: Curiosity » 22 lip 2019, 09:35

No cóż, AR pisze tak:
A: While in the Nest and attacking an Egg, characters
may choose to attack with a weapon or to perform a
Close Combat attack.
If attacking with a weapon, the character must discard
an ammunition and roll the Attack Die. It is possible to
roll a miss and not destroy the Egg when attacking with
a weapon, however the character will not receive a
serious wound.
If a character attacks with the Close Combat action,
they will automatically hit and destroy the egg. They do
not roll the Attack Die.
Miałem za dużo gier, regał trzeszczał w szwach. Dokupiłem drugi regał i teraz wieje pustkami :( trzeci by się przydał.
Hejtowałem Zombicide i Awaken Realms zanim to było modne.

Awatar użytkownika
Kilson
Użytkownik wspierający
Posty: 611
Rejestracja: 11 kwie 2010, 19:15
Lokalizacja: Warszawa / Marki
Has thanked: 15 times
Been thanked: 36 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: Kilson » 22 lip 2019, 09:54

To jest z "prototypu"?

Zresztą napisali tam jakiś bezsens...
Atakując bronią marnujesz amunicję i możesz nie trafić, ale nie dostajesz ciężkiej rany.
A atakując wręcz nie rzucasz kością i zawsze trafiasz (czyli też nie dostajesz rany, bo te wchodzą tylko jak nie trafisz).

Po co więc atakować bronią? Zero korzyści. No chyba, że masz broń, która może zniszczyć 2-3 jaja na jeden atak.

Awatar użytkownika
Curiosity
Moderator
Posty: 5305
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 211 times
Been thanked: 267 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: Curiosity » 22 lip 2019, 09:56

Kilson pisze:
22 lip 2019, 09:54
Po co więc atakować bronią? Zero korzyści. No chyba, że masz broń, która może zniszczyć 2-3 jaja na jeden atak.
No dokładnie, to jest chyba jedyny powód. Napisali to w FAQ do wersji print and play, które jest dużo obszerniejsze niż FAQ do wersji drukowanej.
Miałem za dużo gier, regał trzeszczał w szwach. Dokupiłem drugi regał i teraz wieje pustkami :( trzeci by się przydał.
Hejtowałem Zombicide i Awaken Realms zanim to było modne.

Awatar użytkownika
Curiosity
Moderator
Posty: 5305
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 211 times
Been thanked: 267 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: Curiosity » 22 lip 2019, 19:57

Okay, zapytałem na BGG. Okazuje się, że odpowiedź jest w instrukcji, tylko nie tam, gdzie obaj szukaliśmy - a mianowicie na stronie 25, w opisie lokalizacji Gniazdo.
jaj
Gdy Twoja postać jest w pomieszczeniu, w którym znajdują się
jaja, których nikt nie niesie, możesz spróbować je zniszczyć. Jaja
można niszczyć akcją strzału albo walki wręcz. Każde zadane obrażenie
(dowolnego typu) niszczy 1 jajo.
Jeśli postać chybi podczas walki wręcz, nie dobiera karty skażenia
ani nie doznaje głębokich ran.
Możesz także wrzucić granat do pomieszczenia, w którym znajdują
się nie niesione jaja, podobnie jak w sytuacji, gdy w pomieszczeniu
są intruzi. Granat niszczy 2 jaja. Koktajl Mołotowa niszczy 1 jajo.
Po każdej pojedynczej próbie zniszczenia jaja musisz wykonać
rzut na szmery.
Miałem za dużo gier, regał trzeszczał w szwach. Dokupiłem drugi regał i teraz wieje pustkami :( trzeci by się przydał.
Hejtowałem Zombicide i Awaken Realms zanim to było modne.

Awatar użytkownika
Kilson
Użytkownik wspierający
Posty: 611
Rejestracja: 11 kwie 2010, 19:15
Lokalizacja: Warszawa / Marki
Has thanked: 15 times
Been thanked: 36 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: Kilson » 23 lip 2019, 00:44

Curiosity pisze:
22 lip 2019, 19:57
Okay, zapytałem na BGG. Okazuje się, że odpowiedź jest w instrukcji, tylko nie tam, gdzie obaj szukaliśmy - a mianowicie na stronie 25, w opisie lokalizacji Gniazdo.
...
No właśnie czytając ten fragment zacząłem się zastanawiać, które symbole na czerwonej kości oznaczają trafienie, bo o tym nic nie ma.
Obstawiam, że wszystko poza pustą ścianką trafia, ale to tylko domysły.

Awatar użytkownika
Curiosity
Moderator
Posty: 5305
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 211 times
Been thanked: 267 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: Curiosity » 23 lip 2019, 00:45

Kilson pisze:
23 lip 2019, 00:44
Curiosity pisze:
22 lip 2019, 19:57
Okay, zapytałem na BGG. Okazuje się, że odpowiedź jest w instrukcji, tylko nie tam, gdzie obaj szukaliśmy - a mianowicie na stronie 25, w opisie lokalizacji Gniazdo.
...
No właśnie czytając ten fragment zacząłem się zastanawiać, które symbole na czerwonej kości oznaczają trafienie, bo o tym nic nie ma.
Obstawiam, że wszystko poza pustą ścianką trafia, ale to tylko domysły.
Na BGG potwierdzają, że każdy symbol oprócz pustego oznacza trafienie, czyli 5/6.
Miałem za dużo gier, regał trzeszczał w szwach. Dokupiłem drugi regał i teraz wieje pustkami :( trzeci by się przydał.
Hejtowałem Zombicide i Awaken Realms zanim to było modne.

Awatar użytkownika
ariser
Użytkownik wspierający
Posty: 1025
Rejestracja: 16 lut 2016, 19:29
Lokalizacja: Cieszyn
Has thanked: 34 times
Been thanked: 25 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: ariser » 24 lip 2019, 08:10

Czyli nie ma żadnej różnicy ataku wręcz od strzału bronią, poza możliwością zniszczenia większej liczy jaj przy jednej próbie (np. karabin startowy Żołnierza)?
"W grze doszło do momentu niedociągnięcia, który jest spowodowany wielkością gry i jej nieidealnością."
vegathedog, 2019
Kupię / Sprzedam

Awatar użytkownika
Curiosity
Moderator
Posty: 5305
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 211 times
Been thanked: 267 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: Curiosity » 24 lip 2019, 08:24

ariser pisze:
24 lip 2019, 08:10
Czyli nie ma żadnej różnicy ataku wręcz od strzału bronią, poza możliwością zniszczenia większej liczy jaj przy jednej próbie (np. karabin startowy Żołnierza)?
Tak, nie licząc tego oraz utraty jednego magazynka, nie ma różnicy.
Miałem za dużo gier, regał trzeszczał w szwach. Dokupiłem drugi regał i teraz wieje pustkami :( trzeci by się przydał.
Hejtowałem Zombicide i Awaken Realms zanim to było modne.

profes79
Użytkownik wspierający
Posty: 201
Rejestracja: 28 gru 2008, 18:16
Has thanked: 8 times
Been thanked: 25 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: profes79 » 25 lip 2019, 09:40

Gniazdo najlepiej podpalić mieć święty spokój :)

mement0
Posty: 65
Rejestracja: 18 paź 2017, 19:53

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: mement0 » 26 lip 2019, 08:30

a mnie naszła taka wątpliwość chodzi o wykonywanie akcji

bo
1 jeśli się ruszam poświęcam 1 kartę akcji
2. jeśli wykonuje cichy ruch poświęcam 2 karty akcji
3. jeśli wykonuje akcje z karty np o nr2 to poświecam tą kartę plus 2 dodatkowe
4. a jeśli wykonuje akcje z pomieszczenia załóżmy np z magazynu to
4a -to poświęcam 1 kartę akcji (kartę jako rozpoczęcie akcji ) plus 2 dodatkowe ( bo na magazynie jest cyfra 2) ?
4b - czy poświęcam tylko 2 dowolne karty akcji i wykonuje akcje z danego pomieszczenia ?

probbi
Użytkownik wspierający
Posty: 425
Rejestracja: 28 gru 2016, 15:13
Lokalizacja: Nadarzyn
Has thanked: 5 times
Been thanked: 8 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: probbi » 26 lip 2019, 08:37

4b

Awatar użytkownika
Curiosity
Moderator
Posty: 5305
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 211 times
Been thanked: 267 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: Curiosity » 26 lip 2019, 08:39

mement0 pisze:
26 lip 2019, 08:30

4. a jeśli wykonuje akcje z pomieszczenia załóżmy np z magazynu to

4b - czy poświęcam tylko 2 dowolne karty akcji i wykonuje akcje z danego pomieszczenia ?
Odpowiedź 4B jest prawidłowa.
Miałem za dużo gier, regał trzeszczał w szwach. Dokupiłem drugi regał i teraz wieje pustkami :( trzeci by się przydał.
Hejtowałem Zombicide i Awaken Realms zanim to było modne.

Awatar użytkownika
Kilson
Użytkownik wspierający
Posty: 611
Rejestracja: 11 kwie 2010, 19:15
Lokalizacja: Warszawa / Marki
Has thanked: 15 times
Been thanked: 36 times

Re: Nemesis - pytania o zasady.

Post autor: Kilson » 26 lip 2019, 08:44

mement0 pisze:
26 lip 2019, 08:30
1 jeśli się ruszam poświęcam 1 kartę akcji
2. jeśli wykonuje cichy ruch poświęcam 2 karty akcji
3. jeśli wykonuje akcje z karty np o nr2 to poświecam tą kartę plus 2 dodatkowe
4. a jeśli wykonuje akcje z pomieszczenia załóżmy np z magazynu to
4a -to poświęcam 1 kartę akcji (kartę jako rozpoczęcie akcji ) plus 2 dodatkowe ( bo na magazynie jest cyfra 2) ?
4b - czy poświęcam tylko 2 dowolne karty akcji i wykonuje akcje z danego pomieszczenia ?
1. tak
2. tak
3. tak
4. B - nie wyrzucasz żadnej karty jako "rozpoczęcie akcji". Na planszy postaci, nie masz takiej akcji podstawowej jak np. "skorzystanie z pomieszczenia (1)". Korzystanie z pomieszczeń to osobny zestaw akcji, za które płacisz 2 dowolnymi kartami akcji (nie skażenia). Ew. możesz mieć kartę akcji, która pozwala skorzystać z pomieszczeń bez dodatkowego kosztu - czyli realnie zmniejsza koszt z 2 kart do jednej.

ODPOWIEDZ