Belfort

Masz pytanie o zasady jakiejś gry - zamiast pisać na forum ogólnym, napisz osobnego posta na tym podforum. Uwaga! W tytule wątku podaj nazwę gry (i krótko czego dotyczy pytanie)!
Patold
Posty: 24
Rejestracja: 01 paź 2014, 13:29

Belfort

Post autor: Patold » 20 lut 2015, 08:46

Witam
Proszę o pomoc w interpretacji zasad budynków. Posiadając np. Dwa budynki banku na których są gnomy dostaję i tak tylko jedną monetę? Sytuacja wygląda podobnie dla budynków biblioteka i kuźnia??
Jak rozpatruje kolejną zbudowana kartę karczmy, targu i wieży?

Awatar użytkownika
muker
Użytkownik wspierający
Posty: 460
Rejestracja: 11 mar 2010, 20:58
Lokalizacja: Zabrze

Re: Belfort

Post autor: muker » 20 lut 2015, 09:50

nie rozumiem czy dobrze rozumiem czy o to pytasz ale każdy budenk działa niezależnie od kopii

jak masz 3 biblioteki z gnomem to na koniec tury ciągniesz 3 karty
masz 2 karczmy to do każdej możesz wysłać pracownika by pozyskać nowego
mając 4 obsadzone gnomami banki dostaniesz 4 monety w fazie akcji


(jedynie kiedy budynek nie działa, to jak wybudujesz go dzięki guildzie, chyba architektów, która pozwala budować bez karty)

Patold
Posty: 24
Rejestracja: 01 paź 2014, 13:29

Re: Belfort

Post autor: Patold » 20 lut 2015, 11:34

Dobrze zrozumiałeś :)
Dzięki za odpowiedź.
Podsumowując, gdy mam wybudowane 2 budynki targu i na obu po 2 gromy to w fazie akcji mogę odwiedzić faktorie handlowa 5 razy. Zgadza się?

Edit:
Jeszcze jedno pytanko czy akcje odblokowane przez gnomy działa osobno czy tylko gdy wyśle się do budynku elfa/krasnoluda( chodzi mi o targ, kuznie lub bibliotekę)?

Wydaje mi się ,że osobno jednak wolę się upewnić.

Awatar użytkownika
muker
Użytkownik wspierający
Posty: 460
Rejestracja: 11 mar 2010, 20:58
Lokalizacja: Zabrze

Re: Belfort

Post autor: muker » 22 lut 2015, 20:10

Nie musisz wysyłać pracownika po 2 monety z targu, żeby móc skorzystać z dodatkowych akcji skupu/sprzedaży odblokowanych przez gnomy.

I tak przy 2 obsadzonych gnomami targach masz 5 akcji skup/sprzedaż surowca.

opiklus
Użytkownik wspierający
Posty: 150
Rejestracja: 01 sie 2015, 01:23
Lokalizacja: Warszawa

Re: Belfort

Post autor: opiklus » 16 sie 2015, 17:42

Cześć, czy można w Belfort zmieniać gnomy w budynkach? kupuję budynek i przenoszę gnoma z budynku X na budynek Y?

lhw
Posty: 75
Rejestracja: 18 lut 2014, 21:02
Lokalizacja: Warszawa

Re: Belfort

Post autor: lhw » 16 sie 2015, 19:37

opiklus pisze:Cześć, czy można w Belfort zmieniać gnomy w budynkach? kupuję budynek i przenoszę gnoma z budynku X na budynek Y?
Z tego co pamiętam, gnomów nie można przenosić między budynkami. Taka akcja mogła by spowodować, że gnom mógłby pracować w kilku budynkach w tej samej rundzie, co mogło by być trochę zbyt mocne.

Awatar użytkownika
raiden25
Użytkownik wspierający
Posty: 802
Rejestracja: 07 kwie 2015, 11:48
Lokalizacja: Warszawa

Re: Belfort

Post autor: raiden25 » 18 sie 2015, 10:34

lhw pisze:
opiklus pisze:Cześć, czy można w Belfort zmieniać gnomy w budynkach? kupuję budynek i przenoszę gnoma z budynku X na budynek Y?
Z tego co pamiętam, gnomów nie można przenosić między budynkami. Taka akcja mogła by spowodować, że gnom mógłby pracować w kilku budynkach w tej samej rundzie, co mogło by być trochę zbyt mocne.
Dokładnie Gnomów się nie przenosi. Nie kupuję się ich też na zaś - GNOM kupiony musi być od razu przydzielony do budynku i w nim zostaje do końca gry.

Arcon
Posty: 16
Rejestracja: 19 wrz 2012, 17:42

Re: Belfort

Post autor: Arcon » 18 sie 2015, 13:47

A ja po przeczytaniu instrukcji mam inne pytanie... Ale po kolei: w kopalni za każdą parę robotników (elf + krasnolud) dostajemy 1 metal. Aby dostać premię w wys. 1 metal trzeba mieć tam - jak mówi instrukcja - największą liczbę robotników. Czy zatem można celowo umieścić tam jednego robotnika nie do pary, za którego teoretycznie nie otrzymałoby się nic, ale wliczałby się do ogólnej liczby robotników, tak aby móc otrzymać premię?

Tego instrukcja nie wyjaśnia, a wspomniane jest jedynie, że jednego mistrza można sparować z dwoma zwykłymi robotnikami, aby otrzymać dwie szt. metalu. Nie widzę w instrukcji wyraźnego zakazu umieszczania robotników "nie do pary". Co o tym sądzicie?

lhw
Posty: 75
Rejestracja: 18 lut 2014, 21:02
Lokalizacja: Warszawa

Re: Belfort

Post autor: lhw » 18 sie 2015, 14:37

Arcon pisze:A ja po przeczytaniu instrukcji mam inne pytanie... Ale po kolei: w kopalni za każdą parę robotników (elf + krasnolud) dostajemy 1 metal. Aby dostać premię w wys. 1 metal trzeba mieć tam - jak mówi instrukcja - największą liczbę robotników. Czy zatem można celowo umieścić tam jednego robotnika nie do pary, za którego teoretycznie nie otrzymałoby się nic, ale wliczałby się do ogólnej liczby robotników, tak aby móc otrzymać premię?

Tego instrukcja nie wyjaśnia, a wspomniane jest jedynie, że jednego mistrza można sparować z dwoma zwykłymi robotnikami, aby otrzymać dwie szt. metalu. Nie widzę w instrukcji wyraźnego zakazu umieszczania robotników "nie do pary". Co o tym sądzicie?
Na BGG było kilka wątków na ten temat i stanęło na tym, że można wysyłać robotnika bez pary aby pozyskać bonus. Z tego wynika także, że nawet pojedynczy wysłany robotnik może wydobyć metal, gdy będzie jedynym na tym polu.

Duinhir
Posty: 58
Rejestracja: 25 kwie 2013, 07:48

Re: Belfort

Post autor: Duinhir » 05 sty 2016, 19:29

Pytanie do zasad Wirtualnego Gracza w wariancie dwuosobowym.

Wybierając basztę jako kartę dla WG, stawiam jeden czy dwa pionki na owej?

EDIT. Ok, znalazłem odpowiedź na bgg. Stawiamy dwa pionki.

Awatar użytkownika
errorr
Posty: 76
Rejestracja: 15 wrz 2008, 10:03

Re: Belfort

Post autor: errorr » 07 mar 2017, 23:19

Mam pytanie odnośnie kolejności. Faza rozmieszczania odbywa się w kolejności zgodnej z herbami. W fazie Zbieranie następuje wymiana herbów jeżeli ktoś poszedł do obozu króla. Czy w takim razie faza akcje przebiega już w nowej kolejności, czy kolejność obowiązuje dopiero od następnej rundy? Wydaje się to oczywiste, ale wole się upewnić :) Jeżeli ktoś jest pierwszy to odwiedzając obóz króla, może być pierwszy przez całą grę, tak?

Awatar użytkownika
amras
Użytkownik wspierający
Posty: 156
Rejestracja: 18 gru 2014, 19:16
Kontakt:

Re: Belfort

Post autor: amras » 08 mar 2017, 09:37

errorr pisze:Mam pytanie odnośnie kolejności. Faza rozmieszczania odbywa się w kolejności zgodnej z herbami. W fazie Zbieranie następuje wymiana herbów jeżeli ktoś poszedł do obozu króla. Czy w takim razie faza akcje przebiega już w nowej kolejności, czy kolejność obowiązuje dopiero od następnej rundy? Wydaje się to oczywiste, ale wole się upewnić :) Jeżeli ktoś jest pierwszy to odwiedzając obóz króla, może być pierwszy przez całą grę, tak?
Po rozpatrzeniu obozu Króla wszyscy gracze odwracają swoje nowe żetony herbów na kolorową stronę. Dla mnie znaczy to nic innego, jak to, że nowa kolejność obowiązuje w tej samej rundzie :)

krzyss
Użytkownik wspierający
Posty: 839
Rejestracja: 02 lut 2015, 20:14

Re: Belfort

Post autor: krzyss » 10 mar 2017, 12:33

Jeśli jesteś pierwszy i odwiedzasz obóz to chyba możesz być pierwszy całą grę. Ale wg mnie nie warto za wszelką cenę być ciągle pierwszym.
Jeśli w fazie zbierania następuje wymiana herbów (numerków) to mamy nową kolejność która obowiązuje od razu.
...średniowiecze, rycerze, zamki, piwo, magia, smoki...

leśny człowiek
Posty: 96
Rejestracja: 05 gru 2014, 09:02
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: Belfort

Post autor: leśny człowiek » 12 lip 2019, 12:19

Jeśli jest jeszcze ktoś, kto pamięta zasady Belforta, to będę wdzięczny za wyjaśnienie w kwestii następującej: stawiam budynek, który np. pozwala mi po odkłódkowaniu gnomem na pozyskanie dodatkowego pracownika po postawieniu tam elfa/krasnoluda i uiszczeniu stosownej opłaty.
Czy mogę z tej opcji skorzystać już w turze, w której stawiam gnoma na karcie budynku, czy muszę czekać na kolejną turę (miesiąc) i fazę rozstawiania pracowników.
I drugie pytanie: w faktorii szalonego orda można dokonać jednorazowej transakcji, np. jedno złoto za jedno drewno. Czy mogę jednorazowo wymienić dowolną liczbę monet na materiały lub odwrotnie, czy musi to być tylko i wyłącznie jedna sztuka w turze. Trochę się o to spieraliśmy przy grze.
Niestety z instrukcji nijak nie mogę tego wywnioskować, a ma to duże znaczenie dla rozgrywki.

Awatar użytkownika
Koziełło
Użytkownik wspierający
Posty: 366
Rejestracja: 13 cze 2018, 13:11
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 15 times
Been thanked: 20 times

Re: Belfort

Post autor: Koziełło » 12 lip 2019, 12:35

Pamiętam słabo, ale moim zdaniem:
leśny człowiek pisze:
12 lip 2019, 12:19
Jeśli jest jeszcze ktoś, kto pamięta zasady Belforta, to będę wdzięczny za wyjaśnienie w kwestii następującej: stawiam budynek, który np. pozwala mi po odkłódkowaniu gnomem na pozyskanie dodatkowego pracownika po postawieniu tam elfa/krasnoluda i uiszczeniu stosownej opłaty.
Czy mogę z tej opcji skorzystać już w turze, w której stawiam gnoma na karcie budynku, czy muszę czekać na kolejną turę (miesiąc) i fazę rozstawiania pracowników.
Możesz wykorzystać tylko w fazie rozstawiania pracowników, czyli czekasz
leśny człowiek pisze:
12 lip 2019, 12:19
I drugie pytanie: w faktorii szalonego orda można dokonać jednorazowej transakcji, np. jedno złoto za jedno drewno. Czy mogę jednorazowo wymienić dowolną liczbę monet na materiały lub odwrotnie, czy musi to być tylko i wyłącznie jedna sztuka w turze. Trochę się o to spieraliśmy przy grze.
Niestety z instrukcji nijak nie mogę tego wywnioskować, a ma to duże znaczenie dla rozgrywki.
Jedna transakcja to jedna wymiana (jednej sztuki). To jest chyba nawet gdzieś na planszy napisane.
Moja kolekcja
3Trolle - 6%

leśny człowiek
Posty: 96
Rejestracja: 05 gru 2014, 09:02
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: Belfort

Post autor: leśny człowiek » 12 lip 2019, 14:57

Koziełło - dziękuję Ci bardzo.

ODPOWIEDZ