Boss Monster

Masz pytanie o zasady jakiejś gry - zamiast pisać na forum ogólnym, napisz osobnego posta na tym podforum. Uwaga! W tytule wątku podaj nazwę gry (i krótko czego dotyczy pytanie)!
Awatar użytkownika
mat_eyo
Użytkownik wspierający
Posty: 4716
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 34 times
Been thanked: 41 times
Kontakt:

Boss Monster

Post autor: mat_eyo » 12 wrz 2015, 15:34

Po pierwszej rozgrywce zrodziło się kilka pytań, więc zakładam temat. Od razu zaznaczam, że grałem z dodatkiem Tools of Hero Kind.

1) Co się dzieje, kiedy należy dołożyć bohaterów, a ich talia jest pusta?
2) Co w przypadku, kiedy nikt nie ma 10 dusz na koniec tury, a wszyscy po tej turze mają 5 lub więcej ran? Wszyscy przegrywają, czy rozstrzyga się remis tak, jak w przypadku remisu w duszach?
3) Kiedy na początku tury odsłaniamy jeden przedmiot i nie ma komu go przydzielić, to czy ten przedmiot leży na stole i czeka na odpowiedniego herosa?
3b) Jeśli tak, to czy taki przedmiot (jeszcze nikomu nie przydzielony) może zostać skopiowany przez Magiczne Zwierciadło? Czy Magiczne Zwierciadło może kopiować przedmioty, w które wyposażeni są bohaterowie?
4) Przedmiotów można używać w każdym momencie, w którym można używać czarów. Czy zatem można skontrować użycie przedmiotów Counterspellem?
5) Jeśli bohater ma przedmiot, dzięki któremu może przejść 3 pierwsze pomieszczenia bez ponoszenia obrażeń, to jeśli rzucę na niego teleportację to przy drugim przechodzeniu moich podziemi nadal 3 pierwsze komnaty przechodzi bez obrażeń?

uday
Użytkownik wspierający
Posty: 705
Rejestracja: 11 wrz 2013, 23:08
Lokalizacja: Kraków

Re: Boss Monster

Post autor: uday » 12 wrz 2015, 16:31

mat_eyo pisze:1) Co się dzieje, kiedy należy dołożyć bohaterów, a ich talia jest pusta?
Powiedziałbym, ze nikt nie jest dokładany. Strasznie musieliście zachowawczo grać, żeby do takiej sytuacji doprowadzić. Nie myślałem, że to się komukolwiek może zdarzyć.
mat_eyo pisze:2) Co w przypadku, kiedy nikt nie ma 10 dusz na koniec tury, a wszyscy po tej turze mają 5 lub więcej ran? Wszyscy przegrywają, czy rozstrzyga się remis tak, jak w przypadku remisu w duszach?
Zgodnie z zasadami sprawdza się, czy gracz zebrał 5 ran - jeśli tak to odpada. A jak zebrali wszyscy to wszyscy odpadają.
mat_eyo pisze:4) Przedmiotów można używać w każdym momencie, w którym można używać czarów. Czy zatem można skontrować użycie przedmiotów Counterspellem?
Nie grałem z dodatkiem, ale Counterspell neguje efekty kart czarów. Nic tam nie ma o negowaniu efektów przedmiotów.

Awatar użytkownika
Curiosity
Moderator
Posty: 5305
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 211 times
Been thanked: 266 times

Re: Boss Monster

Post autor: Curiosity » 12 wrz 2015, 19:11

mat_eyo pisze:5) Jeśli bohater ma przedmiot, dzięki któremu może przejść 3 pierwsze pomieszczenia bez ponoszenia obrażeń, to jeśli rzucę na niego teleportację to przy drugim przechodzeniu moich podziemi nadal 3 pierwsze komnaty przechodzi bez obrażeń?
Należy ten zapis na przedmiocie rozumieć dosłownie, czyli dotyczy tylko trzech pomieszczeń. Po teleportacji zadają one normalne obrażenia.

A jeśli wylosujesz przedmiot, którego nie ma komu przydzielić to leży on i czeka aż pojawi się odpowiedni heros.
Miałem za dużo gier, regał trzeszczał w szwach. Dokupiłem drugi regał i teraz wieje pustkami :( trzeci by się przydał.
Hejtowałem Zombicide i Awaken Realms zanim to było modne.

regis
Posty: 89
Rejestracja: 19 lip 2010, 14:25

Re: Boss Monster

Post autor: regis » 13 lut 2016, 22:24

Hej parę pytań:

1) Gdy nadbudowujemy komnatę nową, zwykłą (zamiana) ta stara jest kompletnie zasłaniania? Nie widać symboli skarbu spod niej? Komnata zostaje w lochu by nie odpaść na stos kart odrzuconych?

2) A co gdy taką komnatę mamy zniszczyć (i karty pod nią)? Wszystkie lecą na stos kart odrzuconych?

3) Czy przy niszczeniu karty komnaty ze środka lochu "kompresujemy" loch (zbliżamy sąsiednie karty do siebie) czy też zostawiamy wolne miejsce w środku po tej karcie?

Awatar użytkownika
Curiosity
Moderator
Posty: 5305
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 211 times
Been thanked: 266 times

Re: Boss Monster

Post autor: Curiosity » 13 lut 2016, 22:57

regis pisze:1) Gdy nadbudowujemy komnatę nową, zwykłą (zamiana) ta stara jest kompletnie zasłaniania? Nie widać symboli skarbu spod niej? Komnata zostaje w lochu by nie odpaść na stos kart odrzuconych?
Tak, zasłaniasz całkowicie starą kartę, ale ona zostaje w lochu
regis pisze:2) A co gdy taką komnatę mamy zniszczyć (i karty pod nią)? Wszystkie lecą na stos kart odrzuconych?
Niszczysz tylko tę kartę, która jest na górze.
regis pisze:3) Czy przy niszczeniu karty komnaty ze środka lochu "kompresujemy" loch (zbliżamy sąsiednie karty do siebie) czy też zostawiamy wolne miejsce w środku po tej karcie?
Nie zostawiamy miejsca, zsuwamy karty.
Miałem za dużo gier, regał trzeszczał w szwach. Dokupiłem drugi regał i teraz wieje pustkami :( trzeci by się przydał.
Hejtowałem Zombicide i Awaken Realms zanim to było modne.

regis
Posty: 89
Rejestracja: 19 lip 2010, 14:25

Re: Boss Monster

Post autor: regis » 17 lut 2016, 20:15

Curiosity pisze:
regis pisze:
regis pisze:2) A co gdy taką komnatę mamy zniszczyć (i karty pod nią)? Wszystkie lecą na stos kart odrzuconych?
Niszczysz tylko tę kartę, która jest na górze.
Po pierwsze bardzo dziękuję za odpowiedź. Po drugie, czyli jeśli dobrze zrozumiałem wierzchnia spada i ta pod nią staje się na nowo aktywna?

Awatar użytkownika
Curiosity
Moderator
Posty: 5305
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 211 times
Been thanked: 266 times

Re: Boss Monster

Post autor: Curiosity » 17 lut 2016, 20:21

regis pisze:czyli jeśli dobrze zrozumiałem wierzchnia spada i ta pod nią staje się na nowo aktywna?
Zgadza się :)
Miałem za dużo gier, regał trzeszczał w szwach. Dokupiłem drugi regał i teraz wieje pustkami :( trzeci by się przydał.
Hejtowałem Zombicide i Awaken Realms zanim to było modne.

5ummoning
Posty: 1
Rejestracja: 23 lip 2016, 09:14

Re: Boss Monster

Post autor: 5ummoning » 17 kwie 2017, 21:20

Hej,

pytanie odnośnie załączonej sytuacji:

Obrazek

wchodzi bohater z 8pk życia. Używam czaru teleportacja po tym jak bohater otrzymał obrażenia w pierwszej komnacie (Namagnesowany Sufit). Czy gdy bohater wraca do pierwszej komnaty to otrzymuje on ponownie w tej komnacie obrażenia (będzie miał już 6pk obrażeń)? Celem całego działania jest to aby bohater zginął w drugiej komnacie. Czy moje rozumowanie kompletnie nie spotyka się z tym znajdującym się w zasadach? :D

sharper
Posty: 13
Rejestracja: 21 lut 2017, 15:46

Re: Boss Monster

Post autor: sharper » 05 maja 2017, 09:24

mat_eyo pisze:Po pierwszej rozgrywce zrodziło się kilka pytań, więc zakładam temat. Od razu zaznaczam, że grałem z dodatkiem Tools of Hero Kind.

1) Co się dzieje, kiedy należy dołożyć bohaterów, a ich talia jest pusta?
2) Co w przypadku, kiedy nikt nie ma 10 dusz na koniec tury, a wszyscy po tej turze mają 5 lub więcej ran? Wszyscy przegrywają, czy rozstrzyga się remis tak, jak w przypadku remisu w duszach?
3) Kiedy na początku tury odsłaniamy jeden przedmiot i nie ma komu go przydzielić, to czy ten przedmiot leży na stole i czeka na odpowiedniego herosa?
3b) Jeśli tak, to czy taki przedmiot (jeszcze nikomu nie przydzielony) może zostać skopiowany przez Magiczne Zwierciadło? Czy Magiczne Zwierciadło może kopiować przedmioty, w które wyposażeni są bohaterowie?
4) Przedmiotów można używać w każdym momencie, w którym można używać czarów. Czy zatem można skontrować użycie przedmiotów Counterspellem?
5) Jeśli bohater ma przedmiot, dzięki któremu może przejść 3 pierwsze pomieszczenia bez ponoszenia obrażeń, to jeśli rzucę na niego teleportację to przy drugim przechodzeniu moich podziemi nadal 3 pierwsze komnaty przechodzi bez obrażeń?
1. Nie wiem jak się Wam to udało. Ale braliście do gry też tych legendarnych tak? Jak się wyczerpią zwykli (szare) to bierzesz do gry legendarne (złote). No ale gdyby... dzieje się koniec gry, wygrywa ten co ma najwięcej dusz.
2. Jeśli wszyscy aktywni gracze dostali rany, można przyjąć że wygrywa ten, co zgromadził najwięcej dusz. Jeśli nikt nie został na placu doju rzecz jasna. Jeśli został, to automatycznie on jest zwycięzcą nawet gdy tych dusz ma najmniej.
3. Czeka aż pojawi się bohater z odpowiednim skarbem. Analogicznie, jeśli pojawia się przedmiot, a bohaterów jest więcej, dopina się do tego, który pojawił się jako pierwszy ("najstarszy").
4. Można użyć w dowolnym momencie, ale kontr-czarem bronisz się przed czarem, nie przedmiotem.
5. Tak, bo to już nie są jego pierwsze komnaty, pojawia się w nich drugi raz. Dostaje obrażenia, tak jak kolega wyżej wspomniał.
1) Gdy nadbudowujemy komnatę nową, zwykłą (zamiana) ta stara jest kompletnie zasłaniania? Nie widać symboli skarbu spod niej? Komnata zostaje w lochu by nie odpaść na stos kart odrzuconych?

2) A co gdy taką komnatę mamy zniszczyć (i karty pod nią)? Wszystkie lecą na stos kart odrzuconych?

3) Czy przy niszczeniu karty komnaty ze środka lochu "kompresujemy" loch (zbliżamy sąsiednie karty do siebie) czy też zostawiamy wolne miejsce w środku po tej karcie?
1. Jest zasłaniana, te na dole nie działają. Ani jej obrażenia (nie sumują się), ani skarby. Dzięki temu możesz przebudowywać komnaty, by skupiać się na innym rodzaju skarbu.
2. Niszczysz tylko tą wierzchnią, odsłaniając (aktywując) tą dolną. Dlatego tych dolnych się nie wyrzuca. Czasem można zrobić kombo, zabudowując jakąś i ją od razu niszczyć, by wywołać jakiś efekt, np. zdublowanie ilości skarbów.
3. Jeśli pojawia się pusta luka, komnaty przesuwają się w kierunku bossa. Puste miejsce zostaje/pojawia się na końcu (tj początku.. z punktu widzenia bohatera).
wchodzi bohater z 8pk życia. Używam czaru teleportacja po tym jak bohater otrzymał obrażenia w pierwszej komnacie (Namagnesowany Sufit). Czy gdy bohater wraca do pierwszej komnaty to otrzymuje on ponownie w tej komnacie obrażenia (będzie miał już 6pk obrażeń)? Celem całego działania jest to aby bohater zginął w drugiej komnacie. Czy moje rozumowanie kompletnie nie spotyka się z tym znajdującym się w zasadach? :D
Jak najbardziej, takie sztuczki się robi, właśnie po to, by ubić tych bohaterów i ewentualnie, jak w Twoim wypadku, wywołać jakiś efekt, jeśli nam bardzo na nim zależy (np. uleczenie się z rany).

Awatar użytkownika
Bludgeon
Użytkownik wspierający
Posty: 403
Rejestracja: 05 kwie 2013, 10:29
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 5 times

Re: Boss Monster

Post autor: Bludgeon » 05 maja 2017, 12:54

sharper pisze: Jak najbardziej, takie sztuczki się robi, właśnie po to, by ubić tych bohaterów i ewentualnie, jak w Twoim wypadku, wywołać jakiś efekt, jeśli nam bardzo na nim zależy (np. uleczenie się z rany).
Czyli można bohatera teleportować do komnaty nawet jeśli komnata startowa i docelowa to ta sama komnata?
Everything you do, think, or say
is in the pill you took today

cyberowca
Użytkownik wspierający
Posty: 214
Rejestracja: 17 lut 2014, 12:27
Lokalizacja: Płońsk
Has thanked: 2 times

Re: Boss Monster

Post autor: cyberowca » 25 kwie 2019, 23:45

Pytanie do Powstania minibosów. Rozumiem że kiedy niszczę komnatę to minibos tez spada. Mam wątpliwości co dzieje się kiedy na komnacie z minibosem buduję zwykłą lub wypaśną komnatę? Zostaje czy spada?

alpha
Użytkownik wspierający
Posty: 412
Rejestracja: 10 cze 2018, 14:33
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 12 times
Been thanked: 26 times

Re: Boss Monster

Post autor: alpha » 11 wrz 2019, 18:29

Nie do końca rozumiem kiedy można korzystać ze zdolności komnat, które już leżą odkryte i tworzą podziemia.
W instrukcji są 2 sprzeczne informacje:
a) str. 5, akapit 3, B. Zdolność
Zdolność: tekst zasad na karcie uważa się za aktywny tak długo, jak karta jest widoczna i pozostaje w grze.
b) str. 12, akapit 1
W fazie budowy możesz używać zdolności kart oraz zagrywać karty czarów oznaczone symbolem budowy (młotka).
c) str. 15, akapit 4, Czary i zdolności
Czary i zdolności: po zadaniu obrażeń, podczas gdy bohater znajduje się w komnacie, gracze mogą zagrywać zdolności lub czary oznaczone symbolem fazy przygód (toporem)
To w końcu zdolności odkrytych kart leżących na stole działają zawsze, czy w fazie budowy i/lub przygody?
Czary rozumiem, bo zależą od symbolu młotka/toporka.

Właściwie to chodzi mi o 3 karty z podstawki nr 1:
1. Sala tortur - Komnata pułapek
2. Mroczny ołtarz - Komnata pułapek
3. Nawiedzona biblioteka - Komnata pułapek

Karty 1 i 2 zadziałają gdy zniszczę komnatę. A kiedy można niszczyć komnaty, bo tego instrukcja nie podaje? W fazie budowy, czy też można to robić w fazie przygód?
Czy dla karty (1) w fazie budowy mogę zniszczyć swoja komnatę, żeby przeciwnik odrzucił z ręki losową komnatę (zanim ja jeszcze położy)?
To samo z kartą (2) z wybraniem karty ze stosu kart odrzuconych - zanim położę zakrytą komnatę, to czy mogę jakąś zniszczyć, żeby dociągnąć kartę (i tę dociągniętą położyć zakrytą)?

Karta (3) natomiast zaczyna się zwrotem: "Na początku Twojej rundy możesz dociągnąć kartę". Co to jest "początek Twojej rundy", skoro runda jest 1 i do tego wspólna dla wszystkich graczy?

Pozostałe karty są jasne, bo dokładnie jest określony czas (gdy bohater wejdzie, kiedy zagrasz kartę czaru, jeżeli bohater zostanie wyeliminowany), a tutaj jest to jakieś nieuchwytne.

Znalazłem jeszcze na koniec kartę:
4. Druzgotacz - Wypaśna komnata pułapek
Zniszcz inną komnatę w Twoich podziemiach: do końca rundy Twoje komnaty zadają +2
Kiedy mam ją zniszczyć: w fazie budowy, czy też mogę to zrobić gdy bohater jest w komnacie wcześniejszej, a ja w tym momencie (zanim on wejdzie do kolejnej) niszczę jakąś?

ODPOWIEDZ