Lords of Hellas - pytania o zasady

Masz pytanie o zasady jakiejś gry - zamiast pisać na forum ogólnym, napisz osobnego posta na tym podforum. Uwaga! W tytule wątku podaj nazwę gry (i krótko czego dotyczy pytanie)!
Attan
Posty: 60
Rejestracja: 09 gru 2018, 12:22
Been thanked: 4 times

Re: Lords of Hellas - pytania o zasady

Post autor: Attan » 21 wrz 2019, 19:34

Ostatnio przerabiałem grę Solo - Kampanie do LoH. W trakcie miałem kilka pytań. Udało mi się uzyskać odpowiedzi więc wrzucam wątpliwości które ja miałem, może się przydadzą innym.

1. Czy gracz zaczyna grę z Kartą Walki? TAK

2. Czy artefakty się ładują podczas przejścia do Aktu II? TAK

3. Czy po utracie żetonu chwały, regiony oznaczone wcześniej niebieskim żetonem kontroli zmieniam na żeton żółty? NIE

4. Co dzieje się ze szpiegiem gdy w regionie znajduję się już zielony znacznik kontroli? USUWA SIĘ GO Z GRY – NIE WRACA ON NA KARTĘ DOWODZENIA PERSÓW

5. Gdzie ustawiam znacznik na torze mobilizacji? Instrukcja mówi w przygotowaniu aby umieścić go na 1 polu inwazji i mobilizacji a w prologu napisane jest aby ustawić znacznik inwazji oraz mobilizacji na 0? ZNACZNIK USTAWIAMY NA 1 – NA PIERWSZYM POLU

6. Czy zdolności pasywne potworów funkcjonują? np. zdolność Meduzy? Co z artefaktami potworów? ZDOLNOŚCI PASYWNE POTWORÓW DZIAŁAJĄ, ZA ZABICIE POTWORA NIE UZYSKUJĘ SIĘ ARTEFAKTU POTWORA – NIE BIORĄ ONE UDZIAŁU W GRZE

7. Co w przypadku zakończenia gry gdy nie spełni się żaden warunek wygranej Persów i jednocześnie nie uzyskam warunku wygranej dla swojej armii (co do ilości regionów jest remis)? WYGRYWASZ TYLKO KIEDY SPEŁNISZ JAKIŚ WARUNEK WYGRANEJ, W KAŻDYM INNYM PRZYPADKU PRZEGRYWASZ ROZGRYWKĘ

8.Czy po przegranej bitwie z Persami przejmują oni od razu kontrole nad regionem tj. zastępuje swój znacznik kontroli, zielonym znacznikiem Persów? NIE, PERSOWIE PRZEJMUJĄ REGION DOPIERO W MOMENCIE KIEDY W REGIONIE POJAWI SIĘ WYMAGANA LICZBA HOPLITÓW

Minimaniak
Posty: 66
Rejestracja: 05 lut 2012, 09:51

Re: Lords of Hellas - pytania o zasady

Post autor: Minimaniak » 29 paź 2019, 08:46

Hej

Pytanie o werbunek jako akcja specjalna - chciałbym się upewnić ze ta akcja mogę zrekrutować do 6 hoplitów jeżeli kontroluje 3 regiony z miastem

schen
Użytkownik wspierający
Posty: 100
Rejestracja: 14 lis 2015, 14:41
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 3 times
Been thanked: 3 times

Re: Lords of Hellas - pytania o zasady

Post autor: schen » 29 paź 2019, 09:04

Tak, w każdym kontrolowanym regionie z miastem możesz zwerbować 2 hoplitów.

Fenrisek83
Użytkownik wspierający
Posty: 191
Rejestracja: 30 maja 2018, 10:35
Has thanked: 20 times
Been thanked: 8 times

Re: Lords of Hellas - pytania o zasady

Post autor: Fenrisek83 » 29 paź 2019, 09:07

Wyjątkiem jest Lakonia i miasto Sparta bo tam rekrutujesz 4.

Minimaniak
Posty: 66
Rejestracja: 05 lut 2012, 09:51

Re: Lords of Hellas - pytania o zasady

Post autor: Minimaniak » 29 paź 2019, 22:07

Dzieki

NocnyKruk
Posty: 1
Rejestracja: 04 lis 2019, 08:10

Re: Lords of Hellas - pytania o zasady

Post autor: NocnyKruk » 04 lis 2019, 08:23

Pytanko o używanie Błogosławieństw podczas polowania.
Gracz ma karte Błogosławieństwa - odrzuć karte z łukiem, aby zadać obrażenie potworowi.
Przed polowaniem odrzuca taką karte walki i zadaje obrażenie potworowi.
Następnie rozpoczyna polowanie, zadaje obrażenia kartami, broni się przed atakiem potwora i dobiera dwie karty.
W tych dwóch dobranych kartach walki pojawia się znaczek łuku, czy znowu może użyc karty błogosławieństwa i zadać dowolną rane potworowi ?

Awatar użytkownika
grzeslaw90
Użytkownik wspierający
Posty: 254
Rejestracja: 20 lis 2013, 18:53
Has thanked: 8 times
Been thanked: 20 times
Kontakt:

Re: Lords of Hellas - pytania o zasady

Post autor: grzeslaw90 » 04 lis 2019, 10:07

NocnyKruk pisze:
04 lis 2019, 08:23
Pytanko o używanie Błogosławieństw podczas polowania.
Gracz ma karte Błogosławieństwa - odrzuć karte z łukiem, aby zadać obrażenie potworowi.
Przed polowaniem odrzuca taką karte walki i zadaje obrażenie potworowi.
Następnie rozpoczyna polowanie, zadaje obrażenia kartami, broni się przed atakiem potwora i dobiera dwie karty.
W tych dwóch dobranych kartach walki pojawia się znaczek łuku, czy znowu może użyc karty błogosławieństwa i zadać dowolną rane potworowi ?
Karty Błogosławieństw można użyć tylko raz na turę. Dodatkowo nie można jej użyć w trakcie trwającego polowania.

Polecam oficjalne FAQ z update'a z Kickstartera: https://www.kickstarter.com/projects/aw ... =bggforums

gregoff
Użytkownik wspierający
Posty: 185
Rejestracja: 02 maja 2006, 22:55
Lokalizacja: Świecie nad Wisłą
Has thanked: 12 times
Been thanked: 7 times

Re: Lords of Hellas - pytania o zasady

Post autor: gregoff » 04 lis 2019, 18:05

Chodzi o tą konkretną kartę błogosławieństwa czy ogólnie wszystkie tylko raz na turę. Bo niektóre mają zdolności które w teorii mogą działać cały czas a nie ma ich dokładnego wyjaśnienia w faq.

Minimaniak
Posty: 66
Rejestracja: 05 lut 2012, 09:51

Re: Lords of Hellas - pytania o zasady

Post autor: Minimaniak » 05 lis 2019, 08:48

Witam,

1. Czy jeżeli bohater udaje się na wykonanie zadania to uważa się ze jest w regionie w którym znajduje się zadanie (np czy działa zdolność Heleny ze na obszar gdzie się znajduje nie mogą wejść Hoplici)
2. Jest taka karta błogosławieństw gdzie jeżeli jestem armia która się broni to przeciwnik może zagrać tylko jedno karte bitwy, dobrze to interpretuje - oznacza to ze gdy jestem obrońcą to do końca gry przeciwnik zagrywa zawsze tylko max jedna karte?

Awatar użytkownika
grzeslaw90
Użytkownik wspierający
Posty: 254
Rejestracja: 20 lis 2013, 18:53
Has thanked: 8 times
Been thanked: 20 times
Kontakt:

Re: Lords of Hellas - pytania o zasady

Post autor: grzeslaw90 » 05 lis 2019, 12:32

gregoff pisze:
04 lis 2019, 18:05
Chodzi o tą konkretną kartę błogosławieństwa czy ogólnie wszystkie tylko raz na turę. Bo niektóre mają zdolności które w teorii mogą działać cały czas a nie ma ich dokładnego wyjaśnienia w faq.
Ogólnie wszystkie chyba, że karta mówi inaczej. Efekty pasywne kart (jak w przykładzie Minimaniaka) działają zawsze jak spełniony jest warunek.
Minimaniak pisze:
05 lis 2019, 08:48
Witam,

1. Czy jeżeli bohater udaje się na wykonanie zadania to uważa się ze jest w regionie w którym znajduje się zadanie (np czy działa zdolność Heleny ze na obszar gdzie się znajduje nie mogą wejść Hoplici)
2. Jest taka karta błogosławieństw gdzie jeżeli jestem armia która się broni to przeciwnik może zagrać tylko jedno karte bitwy, dobrze to interpretuje - oznacza to ze gdy jestem obrońcą to do końca gry przeciwnik zagrywa zawsze tylko max jedna karte?
1. Jest poza mapą i z perspektywy efektów jest kompletnie niedostępny.

2. Tak.

Minimaniak
Posty: 66
Rejestracja: 05 lut 2012, 09:51

Re: Lords of Hellas - pytania o zasady

Post autor: Minimaniak » 05 lis 2019, 17:46

Dziekuje

Minimaniak
Posty: 66
Rejestracja: 05 lut 2012, 09:51

Re: Lords of Hellas - pytania o zasady

Post autor: Minimaniak » 05 lis 2019, 18:19

Pytanko czy glory token jest zużywany przy uzurpacji i wraca do zasobów głównych czy jest w posiadaniu gracza aż do momentu przejęcia go przez innego gracza?

Fenrisek83
Użytkownik wspierający
Posty: 191
Rejestracja: 30 maja 2018, 10:35
Has thanked: 20 times
Been thanked: 8 times

Re: Lords of Hellas - pytania o zasady

Post autor: Fenrisek83 » 05 lis 2019, 18:38

Minimaniak pisze:
05 lis 2019, 18:19
Pytanko czy glory token jest zużywany przy uzurpacji i wraca do zasobów głównych czy jest w posiadaniu gracza aż do momentu przejęcia go przez innego gracza?
Zostaje u Ciebie aż ktoś go nie przejmie.

gregoff
Użytkownik wspierający
Posty: 185
Rejestracja: 02 maja 2006, 22:55
Lokalizacja: Świecie nad Wisłą
Has thanked: 12 times
Been thanked: 7 times

Re: Lords of Hellas - pytania o zasady

Post autor: gregoff » 05 lis 2019, 21:07

grzeslaw90 pisze:
05 lis 2019, 12:32
gregoff pisze:
04 lis 2019, 18:05
Chodzi o tą konkretną kartę błogosławieństwa czy ogólnie wszystkie tylko raz na turę. Bo niektóre mają zdolności które w teorii mogą działać cały czas a nie ma ich dokładnego wyjaśnienia w faq.
Ogólnie wszystkie chyba, że karta mówi inaczej. Efekty pasywne kart (jak w przykładzie Minimaniaka) działają zawsze jak spełniony jest warunek.
Minimaniak pisze:
05 lis 2019, 08:48
Witam,

1. Czy jeżeli bohater udaje się na wykonanie zadania to uważa się ze jest w regionie w którym znajduje się zadanie (np czy działa zdolność Heleny ze na obszar gdzie się znajduje nie mogą wejść Hoplici)
2. Jest taka karta błogosławieństw gdzie jeżeli jestem armia która się broni to przeciwnik może zagrać tylko jedno karte bitwy, dobrze to interpretuje - oznacza to ze gdy jestem obrońcą to do końca gry przeciwnik zagrywa zawsze tylko max jedna karte?
1. Jest poza mapą i z perspektywy efektów jest kompletnie niedostępny.

2. Tak.
Właśnie o tym mówię w tej 2 karcie. Więc jeśli mamy 4 bitwy w jednej turze to broniący używa tej karty błogosławieństwa we wszystkich 4 bitwach.

Minimaniak
Posty: 66
Rejestracja: 05 lut 2012, 09:51

Re: Lords of Hellas - pytania o zasady

Post autor: Minimaniak » 05 lis 2019, 21:49

Kolejne pytania
1. Nagroda za wykonanie zadanie to token chwały i nagroda z karty? czy tylko jedna Nagroda do wyboru - bo np w quest/zadaniu schwytanie byka z Krety tam nagrodą jest dowolny żeton chwały pytanie czy dostaje dwa jeden w kolorze regionu gdzie było zadanie i drugi dowolny nie będący w posiadaniu innego gracza czy tylko jeden i ktory
2. Ranny bohater i modlimy się do Boga który podwyższa raniona cechę czy cecha wzrasta ale ze względu na ranę do czasu wyleczenia jest 1?
3. Czy używając Bohatera mogę wejść na teren kontrolowany przez przeciwnika i użyć akcji specjalnej prepare aby przejąć region kontrolowany przez przeciwnika gdy nie ma hoplitów albo rozpocząć bitwę gdy są tam hoplici

Dziekuje

Awatar użytkownika
grzeslaw90
Użytkownik wspierający
Posty: 254
Rejestracja: 20 lis 2013, 18:53
Has thanked: 8 times
Been thanked: 20 times
Kontakt:

Re: Lords of Hellas - pytania o zasady

Post autor: grzeslaw90 » 06 lis 2019, 06:07

Minimaniak pisze:
05 lis 2019, 21:49
Kolejne pytania
1. Nagroda za wykonanie zadanie to token chwały i nagroda z karty? czy tylko jedna Nagroda do wyboru - bo np w quest/zadaniu schwytanie byka z Krety tam nagrodą jest dowolny żeton chwały pytanie czy dostaje dwa jeden w kolorze regionu gdzie było zadanie i drugi dowolny nie będący w posiadaniu innego gracza czy tylko jeden i ktory
2. Ranny bohater i modlimy się do Boga który podwyższa raniona cechę czy cecha wzrasta ale ze względu na ranę do czasu wyleczenia jest 1?
3. Czy używając Bohatera mogę wejść na teren kontrolowany przez przeciwnika i użyć akcji specjalnej prepare aby przejąć region kontrolowany przez przeciwnika gdy nie ma hoplitów albo rozpocząć bitwę gdy są tam hoplici

Dziekuje
1. Nagroda z karty to jedno a żeton chwały za wykonanie jakiegokolwiek questa to drugie więc dostaniesz oba :)

2. Tak.

3. Możesz jak nie ma innych hoplitów. W drugim przypadku to wbrew regułom.

Minimaniak
Posty: 66
Rejestracja: 05 lut 2012, 09:51

Re: Lords of Hellas - pytania o zasady

Post autor: Minimaniak » 06 lis 2019, 08:40

Dziekuje za odpowiedz

Czyli np za pomocą artefaktu buty Hermesa teleportuje się w region wroga i rekrutuje tam hoplitów

Mocne :)

Awatar użytkownika
grzeslaw90
Użytkownik wspierający
Posty: 254
Rejestracja: 20 lis 2013, 18:53
Has thanked: 8 times
Been thanked: 20 times
Kontakt:

Re: Lords of Hellas - pytania o zasady

Post autor: grzeslaw90 » 06 lis 2019, 10:14

Minimaniak pisze:
06 lis 2019, 08:40
Dziekuje za odpowiedz

Czyli np za pomocą artefaktu buty Hermesa teleportuje się w region wroga i rekrutuje tam hoplitów

Mocne :)
To jeden z ciekawszych artefaktów, jeśli chcesz komuś podebrać win condition albo odciąć odwrót przed nadchodzącym marszem... he he.. he :D

Minimaniak
Posty: 66
Rejestracja: 05 lut 2012, 09:51

Re: Lords of Hellas - pytania o zasady

Post autor: Minimaniak » 08 lis 2019, 19:18

Pytanie o nagrody za
1. polowanie
A. Jeżeli zabije potwora to mam żeton chwały+ nagroda z karty potwora lub któraś z dostępnych nagród z ran
Co jeżeli nagroda z rany została pobrana na
wcześniejszym etapie? Czy jest niedostępna?
B. Jeżeli skończę polowanie nie zabijając potwora ale w tym polowaniu zadałem punktująca nagroda ranę dostaje ta nagroda
2. Za zadanie
Nagroda z karty plus żeton

Dzieki

Awatar użytkownika
grzeslaw90
Użytkownik wspierający
Posty: 254
Rejestracja: 20 lis 2013, 18:53
Has thanked: 8 times
Been thanked: 20 times
Kontakt:

Re: Lords of Hellas - pytania o zasady

Post autor: grzeslaw90 » 08 lis 2019, 21:03

Minimaniak pisze:
08 lis 2019, 19:18
Pytanie o nagrody za
1. polowanie
A. Jeżeli zabije potwora to mam żeton chwały+ nagroda z karty potwora lub któraś z dostępnych nagród z ran
Co jeżeli nagroda z rany została pobrana na
wcześniejszym etapie? Czy jest niedostępna?
B. Jeżeli skończę polowanie nie zabijając potwora ale w tym polowaniu zadałem punktująca nagroda ranę dostaje ta nagroda
2. Za zadanie
Nagroda z karty plus żeton

Dzieki
1A nagrody z rany są tylko z zadania rany podczas danego polowania
1B tak
2 tak

Minimaniak
Posty: 66
Rejestracja: 05 lut 2012, 09:51

Re: Lords of Hellas - pytania o zasady

Post autor: Minimaniak » 09 lis 2019, 15:02

1. Czyli najlepiej potwora zabijać na dwa razy jesli chce się zgarnąć nagrodę za ranę a w drugim podejściu nagrodę z karty potwora?

Awatar użytkownika
grzeslaw90
Użytkownik wspierający
Posty: 254
Rejestracja: 20 lis 2013, 18:53
Has thanked: 8 times
Been thanked: 20 times
Kontakt:

Re: Lords of Hellas - pytania o zasady

Post autor: grzeslaw90 » 09 lis 2019, 15:08

Minimaniak pisze:
09 lis 2019, 15:02
1. Czyli najlepiej potwora zabijać na dwa razy jesli chce się zgarnąć nagrodę za ranę a w drugim podejściu nagrodę z karty potwora?
Strategicznie niekoniecznie, bo masz tylko jedną akcję polowania :p mechanicznie tak, podwójna nagroda :)

ODPOWIEDZ