Star Wars Rebellion - pytania i wątpliwości

Masz pytanie o zasady jakiejś gry - zamiast pisać na forum ogólnym, napisz osobnego posta na tym podforum. Uwaga! W tytule wątku podaj nazwę gry (i krótko czego dotyczy pytanie)!
Awatar użytkownika
bexolini
Posty: 72
Rejestracja: 02 kwie 2020, 23:04
Has thanked: 15 times

Re: Star Wars Rebellion

Post autor: bexolini » 22 maja 2020, 15:55

pytanie:

Podczas walki w trybie kinowym gracz "Aktywny" podczas 1 rundy walki może jakoś wykorzystać wynik specjalny? (dwa miecze). W instrukcji jest napisane że służy on do usuwania uszkodzeń natomiast jako pierwszy atakujący tych uszkodzeń oczywiście nie mam . Jak to rozpatrzyć ?
Mój wątek sprzedażowy: viewtopic.php?f=65&t=66909

Awatar użytkownika
Col. Frost
Użytkownik wspierający
Posty: 222
Rejestracja: 15 lis 2015, 17:40
Lokalizacja: Głogów
Has thanked: 2 times
Been thanked: 32 times

Re: Star Wars Rebellion

Post autor: Col. Frost » 22 maja 2020, 16:29

Nie ma możliwości wykorzystania tego. W trybie kinowym faworyzowany jest gracz broniący się. Właśnie dlatego niektóre karty umożliwiają odwrócenie kolejności rzucania.

Awatar użytkownika
Perf
Użytkownik wspierający
Posty: 167
Rejestracja: 28 sty 2011, 01:48
Lokalizacja: Katowice
Has thanked: 17 times
Been thanked: 26 times

Re: Star Wars Rebellion

Post autor: Perf » 22 maja 2020, 19:59

Wyjątkiem jest rzecz jasna sytuacja, gdy atakujący oberwał już z karty taktyki zagranej przez obrońcę.

simpsonowie
Posty: 37
Rejestracja: 05 mar 2015, 11:25

Re: Star Wars Rebellion

Post autor: simpsonowie » 11 cze 2020, 08:47

Mam pytanie po 1 rozgrywce. Czy jak gram rebelia i chce wejść figurkami na planetę na której.jest baza ( nie odkryta) to MUSZE je Dac do bazy ? Czy moge opcjonalnie dac na układ na planszy głównej? Jezeli nie to oznacza ze każdy układ na którym mam figurki nie jest moja baza i też nie mogę mieć tam poparcia ?

Awatar użytkownika
ThunderFantastic
Posty: 99
Rejestracja: 23 gru 2018, 20:33
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 10 times
Been thanked: 14 times

Re: Star Wars Rebellion

Post autor: ThunderFantastic » 11 cze 2020, 09:50

Jak dobrze pamiętam z instrukcji to posiadanie bazy na jakiejś planecie nie równa się z posiadaniem poparcia na niej. Możesz na taką planetę lądować i wykonywać misję poparcia czy też dyplomacji.
Jedynie gdy Imperium wyląduje na planecie z bazą Rebelii to musisz odkryć bazę.
Zresztą takie działa działanie ma sens. :D

Awatar użytkownika
Col. Frost
Użytkownik wspierający
Posty: 222
Rejestracja: 15 lis 2015, 17:40
Lokalizacja: Głogów
Has thanked: 2 times
Been thanked: 32 times

Re: Star Wars Rebellion

Post autor: Col. Frost » 11 cze 2020, 12:18

Możesz dodać jednostki do bazy (jednocześnie odsłaniając przed graczem Imperium gdzie się ona znajduje), ale nie musisz. Generalnie dopóki baza jest nieodkryta, sama baza i układ, w którym się znajduje, liczą się właściwie jako dwa oddzielne pola (tylko leżą w tym samym miejscu). Osobno liczy się dla nich poparcie, stanowią oddzielne miejsca dla wstawiania jednostek itd.

Leszy2
Użytkownik wspierający
Posty: 547
Rejestracja: 05 kwie 2012, 10:50
Been thanked: 9 times

Re: Star Wars Rebellion

Post autor: Leszy2 » 13 cze 2020, 10:54

Chciałem się upewnić, aby zażegnać kłótnie z współgraczem.
Czy można dokonać odwrotu, gdy nie ma się w układzie lidera? Czy karta z dodatku PLAN UCIECZKI "Możesz natychmiast dokonać odwrotu." pozwala dokonać odwrotu bez posiadania lidera? Lub mimo krążownika przechwytującego?

Pynio
Użytkownik wspierający
Posty: 582
Rejestracja: 14 sty 2013, 14:16
Has thanked: 12 times
Been thanked: 19 times

Re: Star Wars Rebellion

Post autor: Pynio » 13 cze 2020, 12:22

Treść kart zawsze była nad regułami. Skoro na karcie jest napisane, że możesz, a pisali je goście, którzy tworzyli grę, to można założyć, że mieli pojęcie o regułach zawartych w instrukcji :) Ja bym uciekał.

Ps. Z pewnością byłby dopisek na karcie, że jeśli nie masz bogatera, to nie możesz itp

Ps2. Na bgg jest napisane odwrotnie. Karta musi być zrealizowana przy wszystkich założeniach z instrukcji.
Są dywagacje odnośnie szczegółów, jednak reguły muszą być zachowane.

Leszy2
Użytkownik wspierający
Posty: 547
Rejestracja: 05 kwie 2012, 10:50
Been thanked: 9 times

Re: Star Wars Rebellion

Post autor: Leszy2 » 13 cze 2020, 12:53

Uważam, że z pewnością byłby dopisek na karcie, że możesz mimo, że nie masz bohatera lub uniemożliwia to obecność niszczyciela przechwytującego, ale nie ma takiego dopisku.
Napisane jest, że możesz dokonać odwrotu natychmiast czyli bez rozgrywania bitwy naziemnej. Natomiast sam odwrót musi się odbyć zgodnie z zasadami wykonywania odwrotu.

Awatar użytkownika
Perf
Użytkownik wspierający
Posty: 167
Rejestracja: 28 sty 2011, 01:48
Lokalizacja: Katowice
Has thanked: 17 times
Been thanked: 26 times

Re: Star Wars Rebellion

Post autor: Perf » 13 cze 2020, 14:07

"Plan ucieczki" (z rozszerzenia) pozwala tylko i wyłącznie na odwrót w momencie innym od standardowego, nic więcej (i oczywiście bonus w postaci anulowania karty przeciwnika). Wszelkie pozostałe reguły gry są zachowane.

Awatar użytkownika
Col. Frost
Użytkownik wspierający
Posty: 222
Rejestracja: 15 lis 2015, 17:40
Lokalizacja: Głogów
Has thanked: 2 times
Been thanked: 32 times

Re: Star Wars Rebellion

Post autor: Col. Frost » 14 cze 2020, 09:42

Zasadniczo wszyscy macie rację, ale tylko Perf się nie myli ;) Rzeczywiście tekst na kartach jest ważniejszy od tego z instrukcji, tylko że... tu nie zachodzi żadna sprzeczność. Tekst karty mówi o tym, że można natychmiast przeprowadzić odwrót. A teraz sięgnijcie sobie po instrukcję i sprawdźcie co znaczy odwrót. Już pierwsze zdanie z kompletnej księgi zasad powinno rozwiewać wątpliwości: "Aby dokonać odwrotu z walki, gracz musi wziąć jednego ze swoich liderów [...]". Wszystkie zasady ucieczki muszą być zachowane, oprócz tej dotyczącej fazy walki, w jakiej można ją przeprowadzić, bo mamy na karcie "natychmiast". I tak być musi, bo co byście zrobili w sytuacji, gdy nie ma sąsiedniego układu, do którego można się wycofać lub gdyby Imperium zagrało swoją kartę akcji uniemożliwiającą Rebelii ucieczkę (ang. "Keep Them from Escaping" - polskiej nazwy nie znam, karta z podstawki)? Podsumowując, brak własnego lidera w systemie, krążownik przechwytujący, karta "Keep Them from Escaping", brak sąsiedniego układu do którego można się wycofać itp. jeśli o czymś zapomniałem, uniemożliwiają odwrót (kartę "Plan ucieczki" można zagrać, po prostu nic ona nie da, względnie można skorzystać z dolnej połowy karty).

Rozumując na Wasz (czyli wszystkich wyżej się wypowiadających prócz Perfa) sposób, na karcie powinna się znaleźć nie tylko informacja o liderze, ale również o wszystkich innych wymienionych przeze mnie wariantach ;)

Kacza
Posty: 2
Rejestracja: 10 lip 2015, 20:53

Re: Star Wars Rebellion

Post autor: Kacza » 18 cze 2020, 13:11

Zasady - PYTANIE

Witam jestem nowym posiadaczem gry i muszę przyznać jest niesamowita, czytając forum rozwiałem wiele wątpliwości niestety jest kilka pytań na które ani w instrukcji ani na forum nie znalazłem. Będę bardzo wdzięczny za pomoc.

1) Wykonałem misję i zainicjowałem Rebelię w systemie dochodzi do walki czy to oznacza że od razu zaczynamy rzucać kośćmi / czy następny ruch posiada Imperium i może w tym przypadku przenieść swoje wojska do systemu w którym rozpoczęła się walka za pomocą Tarkina ? - jesteśmy wciąż w 2 fazie gry.
czy w tym przypadku jeżeli gracz Imperium może przesunąć wojska mogę dodać bohatera z punktami taktyki z mojego pola bohaterów ?
Czy jeżeli jednostki nasze spotykają się z jednostkami przeciwnika od razu przechodzimy do walki ? (Chyba to jest kluczowe pytanie w zrozumieniu zasady gry)
Obrazek

2) Rozumiem że bohaterowie którzy znajdują się już w danym systemie mogą wspierać nowego bohatera z misją ale czy jest jakiś limit w kościach w tym przypadku ?
Tak jak na zdjęciu poniżej Obi wykonuje misję, w układzie znajdują się już bohaterowie którzy mogą mu pomóc w tym ale czy mogę rzucać 6 kośćmi i czy mogło by być ich więcej np. 10 ?
Obrazek

3) Czy w 2 Fazie mogę przerzucić bohaterów do bazy Rebelii ?

Awatar użytkownika
ThunderFantastic
Posty: 99
Rejestracja: 23 gru 2018, 20:33
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 10 times
Been thanked: 14 times

Re: Star Wars Rebellion

Post autor: ThunderFantastic » 18 cze 2020, 16:35

Cześć,
Chyba mało dokładnie czytałeś te zasady. W instrukcji są dokładne odpowiedzi.
1.1 Zagrałeś kartę, więc wybrałeś drugą możliwość fazy dowodzenia (Ujawnieni misji). Przeciwnik może wykorzystać jednego ze swoich wolnych liderów do próby blokowania misji jeżeli jest to misją typu spróbuj wykonać a nie rozpatrz.
1.2 Nie możesz przemieścić jednostek z układu w którym jest co najmniej jeden z liderów jego stronnictwa (7 str. zasady wprowadzające)
1.3 Spotkanie się jednostek jest w zasadzie tylko w wyniku aktywacji układu czyli wystawienia lidera i przemieszczenia jednostek z pobliskich układów.

2.1 Bohaterowie mogą się wspierać. Ale brane są pod uwagę tylko symbole wymagane przez daną misję.
2.2 Maksymalnie można wykorzystać tylko 10 kości, kolor nie ma znaczenia (zasady szczegółowe pkt. Walka/Rozpatrywanie walki oraz Misje/Ujawnienie misji/5.Blokowanie)

3.1 Jak to przerzucić? Możesz wykonać misję na swoją bazę ale wtedy lidera kładziesz na polu bazy a nie na planecie. Przemieszczanie liderów jest tylko w fazie uzupełnień

Tak jest w instrukcji PL, widzę że masz EN ale kolejność pkt. chyba jest podobna.

Awatar użytkownika
Col. Frost
Użytkownik wspierający
Posty: 222
Rejestracja: 15 lis 2015, 17:40
Lokalizacja: Głogów
Has thanked: 2 times
Been thanked: 32 times

Re: Star Wars Rebellion

Post autor: Col. Frost » 18 cze 2020, 16:50

Kacza pisze:
18 cze 2020, 13:11
1) Wykonałem misję i zainicjowałem Rebelię w systemie dochodzi do walki czy to oznacza że od razu zaczynamy rzucać kośćmi / czy następny ruch posiada Imperium i może w tym przypadku przenieść swoje wojska do systemu w którym rozpoczęła się walka za pomocą Tarkina ? - jesteśmy wciąż w 2 fazie gry.
Imperium nie może przesunąć swoich jednostek, bo to wciąż tura gracza Rebelii. To trochę tak jakby jeden gracz przesunął wojska na sąsiednie pole, inicjując bitwę, a drugi gracz jeszcze przed rzutem kośćmi odpowiedział przesunięciem swoich. A zatem najpierw robimy misję, potem efekty misji, czyli w tym przypadku rozgrywamy bitwę i dopiero nadchodzi tura gracza Imperium, i wówczas może on robić co tylko chce ;)
Kacza pisze:
18 cze 2020, 13:11
czy w tym przypadku jeżeli gracz Imperium może przesunąć wojska mogę dodać bohatera z punktami taktyki z mojego pola bohaterów ?
Jak już wspomniałem, Imperium nie może przesunąć wojsk do tego układu w momencie, gdy trwa tura gracza Rebelii, jednakże Rebelia może w tej sytuacji umieścić swojego lidera jeszcze przed rozpoczęciem bitwy. Cytując Księgę Zasad, pkt. 1 rozgrywania Walki: "Jeśli gracz nie ma w danym układzie lidera z wartościami taktyki, to może wziąć jednego lidera ze swojej puli liderów i umieścić go w danym układzie."
Kacza pisze:
18 cze 2020, 13:11
Czy jeżeli jednostki nasze spotykają się z jednostkami przeciwnika od razu przechodzimy do walki ? (Chyba to jest kluczowe pytanie w zrozumieniu zasady gry)
Dokładnie tak jest. Jest to zresztą nawet napisane na karcie misji ;)
Kacza pisze:
18 cze 2020, 13:11
2) Rozumiem że bohaterowie którzy znajdują się już w danym systemie mogą wspierać nowego bohatera z misją ale czy jest jakiś limit w kościach w tym przypadku ?
Tak jak na zdjęciu poniżej Obi wykonuje misję, w układzie znajdują się już bohaterowie którzy mogą mu pomóc w tym ale czy mogę rzucać 6 kośćmi i czy mogło by być ich więcej np. 10 ?
Może być ich więcej, ale maksymalnie 10.
Kacza pisze:
18 cze 2020, 13:11
3) Czy w 2 Fazie mogę przerzucić bohaterów do bazy Rebelii ?
Trochę niejasne jest dla mnie to pytanie. W drugiej fazie czego, całej rundy? Chodzi Ci o Fazę Dowodzenia (Command Phase)? I co rozumiesz przez "przerzucenie". Skąd chcesz ich przerzucić, z planszy, z puli, z misji? Generalnie sposobów na umieszczenie liderów w bazie jest pięć: 1) użycie niektórych kart akcji, wykonanie misji z cyklu "Umieść lidera w bazie" czy "Rozpatrz w układzie Rebelii" (Resolve), skuteczna próba uwolnienia lidera z niewoli Imperium, przesunięcie do Bazy jednostek z sąsiedniego układu oraz umieszczenie tam lidera na początku bitwy. Innych sposobów nie ma, zresztą nie bardzo rozumiem co można by osiągnąć gromadzeniem liderów we własnej bazie ;)

Na koniec dodam, że po pierwszych 2-3 rozgrywkach warto jeszcze raz przestudiować Księgę Zasad. Gdy już widziało się grę "w akcji" spogląda się na te zasady w zupełnie inny sposób. Wie się na co należy zwrócić uwagę, zapamiętuje się więcej rzeczy.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
sinbad78
Posty: 52
Rejestracja: 24 mar 2020, 17:11
Has thanked: 9 times
Been thanked: 21 times

Re: Star Wars Rebellion

Post autor: sinbad78 » 12 wrz 2020, 23:31

Czy jest jakiś ludzko przystępny i nieskomplikowany (najlepiej z obrazkami, piktogramami czy innymi hieroglifami) spis kart, które należy podmienić pod Imperium u Władzy?

Kira.Hiroshi
Użytkownik wspierający
Posty: 354
Rejestracja: 21 lis 2014, 22:08
Has thanked: 10 times
Been thanked: 25 times

Re: Star Wars Rebellion

Post autor: Kira.Hiroshi » 13 wrz 2020, 08:44

sinbad78 pisze:
12 wrz 2020, 23:31
Czy jest jakiś ludzko przystępny i nieskomplikowany (najlepiej z obrazkami, piktogramami czy innymi hieroglifami) spis kart, które należy podmienić pod Imperium u Władzy?
Wszystkie są na liście w instrukcji i jest ich tylko kilka.

Awatar użytkownika
sinbad78
Posty: 52
Rejestracja: 24 mar 2020, 17:11
Has thanked: 9 times
Been thanked: 21 times

Re: Star Wars Rebellion

Post autor: sinbad78 » 13 wrz 2020, 13:20

W sumie znalazłem
4 część dłuższego tutoriala dotyczącego głównych zasad Rebelii.
Ten uwzględnia zmiany w deckach.
Znakomicie omówione i przedstawione.
https://youtu.be/LxFIiKAsBkU?t=276

dziku
Posty: 20
Rejestracja: 15 paź 2019, 20:50
Has thanked: 2 times
Been thanked: 3 times

Re: Star Wars Rebellion

Post autor: dziku » 16 wrz 2020, 10:12

W ostatniej rozgrywce miałem jedną wątpliwość. Grając z dodatkiem Limit puli liderów jest liczony dopiero w momencie powrotu liderów na koniec fazy uzupełnień? Kolega grając rebeliantami w pierwszej lub drugiej rundzie rekrutował dodatkowo lidera z karty misji, ale w 3 rundzie jednego lidera mu pochwyciłem, dzięki czemu do puli do końca gry wracało zawsze 8 bohaterów. Rozumiem że dobrze graliśmy i limit 8 nie był przekroczony, bo ten nadprogramowy cały czas był pochwycony,

Pynio
Użytkownik wspierający
Posty: 582
Rejestracja: 14 sty 2013, 14:16
Has thanked: 12 times
Been thanked: 19 times

Re: Star Wars Rebellion

Post autor: Pynio » 16 wrz 2020, 11:39

Tak. Dobrze graliście. Pochwycony się nie wlicza.

Awatar użytkownika
bexolini
Posty: 72
Rejestracja: 02 kwie 2020, 23:04
Has thanked: 15 times

Re: Star Wars Rebellion

Post autor: bexolini » 07 gru 2020, 19:20

1. pytanie odnośnie karty celu"najechać placówki" z dodatku imperium u władzy.
Treść karty brzmi: "gracz imperium umieszcza 1 ze znaczników zadań tej karty w 2 odległych układach. Za każdym razem kiedy 1 z tych znaczników zostanie usunięty zyskujesz 1 pkt reputacji"
Czy tutaj jest wszystko dobrze przetłumaczone? Jak można umieścić jeden znacznik w 2 układach?

2. Przydzielanie liderów do misji - jeżeli karta misji wymaga np 3 symboli dyplomacji to czy mogę przydzielić do tej misji 2 liderów którzy odpowiednio będą mieli 1 oraz 2 takie symbole co daje sumę 3 czy każdy z tych liderów przydzielonych musi mieć 3 takie symbole ?
Mój wątek sprzedażowy: viewtopic.php?f=65&t=66909

Awatar użytkownika
miszczu666
Użytkownik wspierający
Posty: 204
Rejestracja: 24 kwie 2018, 15:13
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Has thanked: 36 times
Been thanked: 99 times
Kontakt:

Re: Star Wars Rebellion

Post autor: miszczu666 » 09 gru 2020, 00:55

bexolini pisze:
07 gru 2020, 19:20
1. pytanie odnośnie karty celu"najechać placówki" z dodatku imperium u władzy.
Treść karty brzmi: "gracz imperium umieszcza 1 ze znaczników zadań tej karty w 2 odległych układach. Za każdym razem kiedy 1 z tych znaczników zostanie usunięty zyskujesz 1 pkt reputacji"
Czy tutaj jest wszystko dobrze przetłumaczone? Jak można umieścić jeden znacznik w 2 układach?

2. Przydzielanie liderów do misji - jeżeli karta misji wymaga np 3 symboli dyplomacji to czy mogę przydzielić do tej misji 2 liderów którzy odpowiednio będą mieli 1 oraz 2 takie symbole co daje sumę 3 czy każdy z tych liderów przydzielonych musi mieć 3 takie symbole ?
1. Są dwa znaczniki do umieszczenia w dwóch układach
2. Można przydzielić do 2 liderów do misji. Ilość ich symboli się sumuje, więc możesz przydzielic liderów z 1 i 2, razem dają 3.
Mało tego, do misji wymagającej 1 symbol można przydzielić 2 liderów (2 symbole + 3 symbole) i rzucać kośćmi za łączną ilość symboli.
Czyli rzucasz kośćmi za ilość symboli na liderach, a nie na misji.
Moje tłumaczenia plików pomocy, skrótów zasad: ***LISTA***
Lista zawiera pliki pomocne przy Scythe (z dodatkami), Nemesis, Wojna o Pierścień (z dodatkami), Star Wars Rebelia (z dodatkiem)

podejrzany
Posty: 7
Rejestracja: 29 gru 2020, 21:51

Re: Star Wars Rebellion

Post autor: podejrzany » 14 sty 2021, 10:07

Pytanie:
Jak działa generator osłon w kinowym trybie walki? Bo na instrukcji jest to mętnie napisane, że pozwala dobrać jedną kartę taktyki. Mam rozumieć że mogę dwie karty taktyk użyć podczas bitwy? Czy tylko że mogę sobie jedną dobrac z odrzuconych, a jeśli nie mam żadnej bo to początek walki to jest bezużyteczny?

Awatar użytkownika
Sarna
Użytkownik wspierający
Posty: 112
Rejestracja: 21 lut 2013, 19:29
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 3 times
Been thanked: 2 times

Re: Star Wars Rebellion

Post autor: Sarna » 14 sty 2021, 14:10

Też się nad tym ostatnio zastanawiałem, uznaliśmy z kolegą, że skoro w tym trybie gra się bez małych kart, a zamiast dobierania ich otrzymuje się przerzuty (w zależności od wartości na pionku dowódcy), to generator osłon dodaje przerzut, ale czy to prawidłową interpretacja?

Awatar użytkownika
mat_eyo
Użytkownik wspierający
Posty: 5132
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 220 times
Been thanked: 332 times
Kontakt:

Re: Star Wars Rebellion

Post autor: mat_eyo » 14 sty 2021, 14:21

podejrzany pisze:
14 sty 2021, 10:07
Pytanie:
Jak działa generator osłon w kinowym trybie walki? Bo na instrukcji jest to mętnie napisane, że pozwala dobrać jedną kartę taktyki. Mam rozumieć że mogę dwie karty taktyk użyć podczas bitwy? Czy tylko że mogę sobie jedną dobrac z odrzuconych, a jeśli nie mam żadnej bo to początek walki to jest bezużyteczny?
Ogólna zasada jest w instrukcji od dodatku, co zabawniejsze, jest nawet klaryfikacja dla generatora osłon:

"Jeśli zdolność pozwala graczowi dobrać karty Taktyki, gracz odzyskuje daną liczbę kart Taktyki ze swojego stosu kart odrzuconych i cofa je z powrotem do swojej talii. Zdolność Generatora osłon pozwalająca na dobranie jednej karty jest rozpatrywana natychmiast przed tym, jak gracze wybiorą swoje karty Taktyki naziemnej. "

podejrzany
Posty: 7
Rejestracja: 29 gru 2020, 21:51

Re: Star Wars Rebellion

Post autor: podejrzany » 14 sty 2021, 14:29

Czyli generator osłon jest bezużyteczny w pierwszej rundzie walki i sama jego zdolność jest mocno słabsza od podstawki, gdzie tylko mi wraca z odrzuconych karta taktyki naziemnej do ręki i nie zwiększa ilości zagranych taktyk. Da się w ogóle 2 karty taktyki w trybie kinowym zagrać na raz w takim razie? Bo widzę że jest przypadek w instrukcji przy ANULOWANIU ale nie bardzo w takim razie wiem skąd mogę mieć 2 karty taktyki zagrane na raz

ODPOWIEDZ