Mare Nostrum - pytania co do zasad...

Masz pytanie o zasady jakiejś gry - zamiast pisać na forum ogólnym, napisz osobnego posta na tym podforum. Uwaga! W tytule wątku podaj nazwę gry (i krótko czego dotyczy pytanie)!
Awatar użytkownika
kruck
Posty: 239
Rejestracja: 29 sie 2005, 01:52
Lokalizacja: Lochy
Has thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Mare Nostrum - pytania co do zasad...

Post autor: kruck »

Z tym nie ma problemu. W moim przypadku był to Rebel - skontaktowałem się w sprawie brakujących elementów (w liczbie bodaj 4) i bardzo szybko dostałem je pocztą.
Awatar użytkownika
Athotis
Posty: 331
Rejestracja: 29 gru 2006, 17:16
Lokalizacja: Warszawa\Białystok

Re: Mare Nostrum - pytania co do zasad...

Post autor: Athotis »

Właśnie odpisał mi milan-spiele że nie ma żadnego problemu i przy najbliższym moim zamówieniu dołożą brakujące elementy :)
cfalek
Posty: 33
Rejestracja: 26 gru 2006, 14:34
Lokalizacja: Poznań
Been thanked: 1 time

Re: Mare Nostrum - pytania co do zasad...

Post autor: cfalek »

przebijam sie przez ten watek bo zostalem wytypowany na przeczytanie zasad i nauczenie innych. Troche brak mi tu takiego zestawienia pytaniami i definitywnymi odpowiedziami, wiec jezeli przeoczylem odpowiedz to przepraszam. gre probnie rozstawilem i wykonalem pare posuniec

nie moge jakos zaskoczyc o co chodzi z :

"forteca musi zostac zniszczona zanim prowincja zostanie spladrowana...; po zniszczeniu wszystkich jednostek mozna wybrac spladrowanie: moze zniszczyc budowle, NIE MOZE zniszczyc fortecy"
Po co tak wyraznie zastrzegac ze nie mozna niszczyc fortecy, skoro wczesniej zasady mowia ze niszczyc budynki mozna dopiero jak fortecy juz nie ma - moze nie potrafie dostrzec jakiejs mozliwosci?

"legiony moga sie przemieszczac na teren sasiadujacej prowincji, przez granice lub tryremy" - znaczy sie ze nie moge przemiescic legionu w obrebie prowincji? (chodzi mi o sytuacje gdzie raz wygralem bitwe, nikt nie dobieral sie do prowincji). Niby jest napisane ze PO bitwie moge wybierac co chce robic, ale troche to by bylo dzisne jakbym nie mogl sie panoszyc po niebronionej prowincji..


pewnie powroce z pytaniami po rozegraniu pierwszej partii
Awatar użytkownika
macike
Posty: 2308
Rejestracja: 07 cze 2007, 18:24
Lokalizacja: Wrocław
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Mare Nostrum - pytania co do zasad...

Post autor: macike »

Forteca nie jest budowlą, tylko jednostką militarną. Dopóki w prowincji są jednostki różnych nacji (np. forteca i wraże legiony), to prowincja jest w stanie wojny i nie można jej splądrować.
Z oczywistych względów - jak słusznie zauważyłeś - nie da się zatem zniszczyć fortecy w trakcie plądrowania.

Faktycznie po wygraniu inwazji można wybrać jedną z trzech akcji. Rzeczywiście decyzji potem nie można zmienić. Prowincja jest pod kontrolą tego, czyj żeton kontroli w niej się znajduje, a wraże jednostki co najwyżej tę kontrolę utrudniają (jeśli wydane zostały niewłaściwe rozkazy, to jest to problem dowódcy armii najeźdźców, a nie zarządcy prowincji :P ).
Żeby nie było niedopowiedzeń... Jeśli sytacja w prowincji w następnej rundzie się nie zmieni, to należy to potraktować, jako inwazję automatycznie wygraną przez najeźdźców, którzy ponownie mogą wybrać i wykonać akcję (a w tym np. przeorganizować legiony).
Si vis pacem, para bellum.
Gratislavia - wrocławski festiwal gier planszowych
cfalek
Posty: 33
Rejestracja: 26 gru 2006, 14:34
Lokalizacja: Poznań
Been thanked: 1 time

Re: Mare Nostrum - pytania co do zasad...

Post autor: cfalek »

zagralem i :

1) na pytania zadane w pierwszym poscie o to komu licza sie punkty do dyrektora handlowego i politycznego jak legion stoi na odpowiednio karawanie/markecie czy miescie/swiatyni pada odpowied ze punkty zdobywa ten czyj legion stoi na budynku - tak tez nalezy grac? (pytam bo pozniej jest dyskusja z ktorej chyba wynika co innego...)

2) co do budowania jest napisane ze moge budowac tam gdzie mam znacznik, ale tez a podsumowaniu najwazniejszych zasad jest napisane ze przy przeksztalcaniu "tylko gracz przeksztalcajacy moze stawiac budowle". a co w sytuacji ze zolty legion stoi na zielonym znaczniku. Zielony moze budowac wczesniej niz zolty, stawia sobie w tej prowincji armie i moze postawic budynek czy nie?
i do tej samej sytuacji : zielony wybudowal sobie armie, to i tak nie moze to powstrzymac zoltego przed przeksztalceniem?

3) faza militarna: jest prowincja w stanie wojny, to moge zebrac posilki z innych regionow, wkroczyc nimi i bitwa jest dopiero wtedy?

4) co dokladnie znaczy ze wszystkie bitwy musza sie zakonczyc w czasie jednej rundy, albo inaczej co by zmienilo to w grze jakby to zdanie w ogole nie padlo w instrukcji.

5) hammurabi- wplyw moge umiescic w " w czasie tury", to znaczy ze moge w fazie handlu, militarnej tez?
przy przeksztalcaniu prowincji tez niz nie place, czy przywilej tyczy sie tylko stawiania na neutralnej prowincji?
Awatar użytkownika
westwood
Posty: 432
Rejestracja: 04 gru 2007, 02:45
Lokalizacja: Kraków

Re: Mare Nostrum - pytania co do zasad...

Post autor: westwood »

cfalek pisze:1) na pytania zadane w pierwszym poscie o to komu licza sie punkty do dyrektora handlowego i politycznego jak legion stoi na odpowiednio karawanie/markecie czy miescie/swiatyni pada odpowied ze punkty zdobywa ten czyj legion stoi na budynku - tak tez nalezy grac?
Budynek działa na rzecz właściciela legionu.
cfalek pisze: 2) co do budowania jest napisane ze moge budowac tam gdzie mam znacznik, ale tez a podsumowaniu najwazniejszych zasad jest napisane ze przy przeksztalcaniu "tylko gracz przeksztalcajacy moze stawiac budowle". a co w sytuacji ze zolty legion stoi na zielonym znaczniku. Zielony moze budowac wczesniej niz zolty, stawia sobie w tej prowincji armie i moze postawic budynek czy nie?
i do tej samej sytuacji : zielony wybudowal sobie armie, to i tak nie moze to powstrzymac zoltego przed przeksztalceniem?
Skoro żółty legion stoi na zielonym znaczniku, to prowincja jest w stanie wojny, czyli zielony nie może tam nic budować. Chyba, ze jest to jego prowincja domowa - w takim wypadku może budować tam co chce. Jeżeli w takim wypadku wybuduje armie, to z kolei zielony nie może przekształacać prowincji - bo najpierw musi pokonać wojska żółtego.
cfalek pisze:3) faza militarna: jest prowincja w stanie wojny, to moge zebrac posilki z innych regionow, wkroczyc nimi i bitwa jest dopiero wtedy?
Możesz
cfalek pisze:4) co dokladnie znaczy ze wszystkie bitwy musza sie zakonczyc w czasie jednej rundy, albo inaczej co by zmienilo to w grze jakby to zdanie w ogole nie padlo w instrukcji.
Gdyby tej zasady nie było, to każda bitwa musiałaby sie toczyć aż do zwycięstwa 1 ze strony. Np. 3 legiony Rzymskie atakują prowincję z 2 legionami Greków. Rzucamy kostkami i ginie po 1 legionie każdej ze strony. Zgodnie z powyższą zasadą następuje koniec bitwy. Natomiast gdyby tej zasady nie było, to trzeba by rzucać kostkami po raz kolejny.
cfalek pisze: 5) hammurabi- wplyw moge umiescic w " w czasie tury", to znaczy ze moge w fazie handlu, militarnej tez?
przy przeksztalcaniu prowincji tez niz nie place, czy przywilej tyczy sie tylko stawiania na neutralnej prowincji?
Znaczniki umieszcza się w fazie budowy. Przywilej można wykorzystać na położenie 1 znacznika, nieważne czy prowincja była neutralna.
Awatar użytkownika
macike
Posty: 2308
Rejestracja: 07 cze 2007, 18:24
Lokalizacja: Wrocław
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Mare Nostrum - pytania co do zasad...

Post autor: macike »

cfalek pisze:zagralem i :

1) na pytania zadane w pierwszym poscie o to komu licza sie punkty do dyrektora handlowego i politycznego jak legion stoi na odpowiednio karawanie/markecie czy miescie/swiatyni pada odpowied ze punkty zdobywa ten czyj legion stoi na budynku - tak tez nalezy grac? (pytam bo pozniej jest dyskusja z ktorej chyba wynika co innego...)

2) co do budowania jest napisane ze moge budowac tam gdzie mam znacznik, ale tez a podsumowaniu najwazniejszych zasad jest napisane ze przy przeksztalcaniu "tylko gracz przeksztalcajacy moze stawiac budowle". a co w sytuacji ze zolty legion stoi na zielonym znaczniku. Zielony moze budowac wczesniej niz zolty, stawia sobie w tej prowincji armie i moze postawic budynek czy nie?
i do tej samej sytuacji : zielony wybudowal sobie armie, to i tak nie moze to powstrzymac zoltego przed przeksztalceniem?

3) faza militarna: jest prowincja w stanie wojny, to moge zebrac posilki z innych regionow, wkroczyc nimi i bitwa jest dopiero wtedy?

4) co dokladnie znaczy ze wszystkie bitwy musza sie zakonczyc w czasie jednej rundy, albo inaczej co by zmienilo to w grze jakby to zdanie w ogole nie padlo w instrukcji.

5) hammurabi- wplyw moge umiescic w " w czasie tury", to znaczy ze moge w fazie handlu, militarnej tez?
przy przeksztalcaniu prowincji tez niz nie place, czy przywilej tyczy sie tylko stawiania na neutralnej prowincji?
Ad 1) Tak, okupowany budynek liczony jest dla okupanta.

Ad 2) Pytanie ma sens tylko i wyłącznie w odniesieniu do 'stolicznej' prowincji zielonej cywilizacji - w stolicznej cywilizacji zawsze można budować. W przypadku wszystkich innych prowincji obecność żółtego powoduje, iż prowincja jest w stanie wojny i nie można w niej budować.
Co za tym idzie, żółty nie może przejąć kontroli nad prowincją 'stoliczną' zielonych, a zielony nie jest w stanie wybudować jednostek militarnych, by w ten sposób zapobiec przejęciu kontroli przez żółtego.

Ad 3) Tak.

Ad 4) Oznacza to, że bitwa rozstrzygana jest "jednym" (w cudzysłowiu, bo rzucają napajeźdźca i obrońca). Chodzi o to, że jedna bitwa nie wygrywa wojny. Nierozstrzygnięta bitwa pozostawia prowincję w stanie wojny.
Gdyby zdanie nie padło, to - poprzez analogie do innych gier - gracze mogliby chcieć turlać kostkami w myśl zasady 'there can be only one' aż do rozstrzygnięcia.

Ad 5) Oczywiście tylko w fazie Budowy. Dotyczy umieszczenia żetonu kontroli, a więc zarówno zdobywania kontroli w prowincji neutralnej, jak i przejmowania kontroli po udanej inwazji w prowincji.
Si vis pacem, para bellum.
Gratislavia - wrocławski festiwal gier planszowych
Awatar użytkownika
macike
Posty: 2308
Rejestracja: 07 cze 2007, 18:24
Lokalizacja: Wrocław
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Mare Nostrum - pytania co do zasad...

Post autor: macike »

westwood pisze:
cfalek pisze: 2) co do budowania jest napisane ze moge budowac tam gdzie mam znacznik, ale tez a podsumowaniu najwazniejszych zasad jest napisane ze przy przeksztalcaniu "tylko gracz przeksztalcajacy moze stawiac budowle". a co w sytuacji ze zolty legion stoi na zielonym znaczniku. Zielony moze budowac wczesniej niz zolty, stawia sobie w tej prowincji armie i moze postawic budynek czy nie?
i do tej samej sytuacji : zielony wybudowal sobie armie, to i tak nie moze to powstrzymac zoltego przed przeksztalceniem?
Skoro żółty legion stoi na zielonym znaczniku, to prowincja jest w stanie wojny, czyli zielony nie może tam nic budować. Chyba, ze jest to jego prowincja domowa - w takim wypadku może budować tam co chce. Jeżeli w takim wypadku wybuduje armie, to z kolei zielony nie może przekształacać prowincji - bo najpierw musi pokonać wojska żółtego.
Przesadziłeś westwood - nie można przejmować kontroli w prowincjach domowych.

EDIT: co do reszty byłeś szybszy ;)
Si vis pacem, para bellum.
Gratislavia - wrocławski festiwal gier planszowych
cfalek
Posty: 33
Rejestracja: 26 gru 2006, 14:34
Lokalizacja: Poznań
Been thanked: 1 time

Re: Mare Nostrum - pytania co do zasad...

Post autor: cfalek »

przeczytalem zasady jeszcze i cos mi nadal nie pasuje. za prwincje "w stanie wojny" uznawana jest ta gdzie sa rozne wojska. w przykladzie jaki podalem jest tylko jedno wojsko zolte, a pomimo to jest ona Waszym zdaniem w "stanie wojny" ?
Królik
Posty: 376
Rejestracja: 17 sie 2008, 13:16
Lokalizacja: Bemowo
Been thanked: 1 time

Re: Mare Nostrum - pytania co do zasad...

Post autor: Królik »

Bo należy do innego gracza.
Awatar użytkownika
macike
Posty: 2308
Rejestracja: 07 cze 2007, 18:24
Lokalizacja: Wrocław
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Mare Nostrum - pytania co do zasad...

Post autor: macike »

W pewnym sensie jest to skrót myślowy. Reguły mówią:
Players may not build in a province “at war” or under military occupation (see below). Exception: a player may always construct in their own Capital Province.
Dla uproszczenia zatem obecność obcych wojsk traktuję jako stan wojny.
Si vis pacem, para bellum.
Gratislavia - wrocławski festiwal gier planszowych
cfalek
Posty: 33
Rejestracja: 26 gru 2006, 14:34
Lokalizacja: Poznań
Been thanked: 1 time

Re: Mare Nostrum - pytania co do zasad...

Post autor: cfalek »

ok, dzieki za wypowiedzi. jeszcze raz przeczytalem instrukcje i jednak inaczej rozumiem instrukcje.
w moim przekonaniu za okupowana prowincje mozna uznac ta gdzie legion stoi na jednym z 4 dostepnych budynkow, a nie na zetonie wplywu. Argumentem za tym jest zapisanie w nawiasie" see bellow". gdzie pozniej nastepuje wyjasnienie co nalezy, konkretnie w tej grze rozumiec jako "okupowanie prowincji".

moze po paru grach przekonam sie ze Wasza interpretacja jest bardziej zgodna z "duchem gry".
tak czy siak mysle ze gra jest przednia, laczy w sobie wiele elementow i moze przez to zainteresowac wiele osob.
Awatar użytkownika
westwood
Posty: 432
Rejestracja: 04 gru 2007, 02:45
Lokalizacja: Kraków

Re: Mare Nostrum - pytania co do zasad...

Post autor: westwood »

macike pisze:Przesadziłeś westwood - nie można przejmować kontroli w prowincjach domowych.
Fakt, dawno w MN nie grałem i trochę namieszałem :oops:
cfalek
Posty: 33
Rejestracja: 26 gru 2006, 14:34
Lokalizacja: Poznań
Been thanked: 1 time

Re: Mare Nostrum - pytania co do zasad...

Post autor: cfalek »

wrocilem by tu tez podyskutowac. Macike zapytalem sie na bgg, bo przekonywanie mnie tekstem angielskim, ktory brzmi tak samo jak polski sie nie uda. Po przeczytaniu argumentacji na bb bylem juz przekonany i zmienilem swoje zdanie, az tu trafilem na:


http://jeuxstrategie.free.fr/Mare_nostrum_complet.php
6. Il ne peut rien construire dans une province en guerre ou occupée militairement. Exception faite pour la capitale, sur laquelle le propriétaire légitime peut toujours construire.

http://jeuxstrategie.free.fr/Mare_nostr ... on_complet....
Il ne peut rien construire dans une province en guerre ou envahie militairement, à l’exception de la capitale sur laquelle son propriétaire peut toujours construire

rozumiem ze w dodatku zmieniono zasade i dopiero w dodatku w opisywanej sytuacji nie moge budowac?
Poniewaz rozegralem tylko partie probna, to chcialbym uslyszec jakies argumenty od tych ktorzy grali juz w gre pare razy, dlaczego lepiej jest zrobic by w opisywanej sytuacji nie mozna bylo budowac - bo z tych dociekan interpretaci instrukcji w 3 jezykach chyba nic nie wyjdzie, bez odpowiedzi wprost od autora.

chcialbym jeszcze sie dowiedziec czy jezeli, jedna moja prowincja zostala odcieta, to nastepne znaczniki moge dokladac tylko do wiekszego skupiska, musze starac sie polaczyc, czy tez moge sobie swobodnie budowac 2 imperium?
Awatar użytkownika
macike
Posty: 2308
Rejestracja: 07 cze 2007, 18:24
Lokalizacja: Wrocław
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Mare Nostrum - pytania co do zasad...

Post autor: macike »

cfalek pisze:rozumiem ze w dodatku zmieniono zasade i dopiero w dodatku w opisywanej sytuacji nie moge budowac?
Poniewaz rozegralem tylko partie probna, to chcialbym uslyszec jakies argumenty od tych ktorzy grali juz w gre pare razy, dlaczego lepiej jest zrobic by w opisywanej sytuacji nie mozna bylo budowac - bo z tych dociekan interpretaci instrukcji w 3 jezykach chyba nic nie wyjdzie, bez odpowiedzi wprost od autora.
No widzisz, a ja wyciągam wniosek, że w instrukcji do dodatku zmieniono zapis, bo wprowadzał on niejednoznaczności.

Na przytoczonej przez Ciebie stronce dotyczącej podstawki konkretnie polecam zapoznanie się z zapisami tabelki Le recto des fiches comporte un résumé des paramètres du jeu w kolumnie Effet sur la construction sekcji Résultat des combats. Dla wszystkich trzech sposobów militarnego opanowania prowincji stoi tam napisane: Construction impossible.
Si vis pacem, para bellum.
Gratislavia - wrocławski festiwal gier planszowych
Awatar użytkownika
westwood
Posty: 432
Rejestracja: 04 gru 2007, 02:45
Lokalizacja: Kraków

Re: Mare Nostrum - pytania co do zasad...

Post autor: westwood »

cfalek pisze:chcialbym jeszcze sie dowiedziec czy jezeli, jedna moja prowincja zostala odcieta, to nastepne znaczniki moge dokladac tylko do wiekszego skupiska, musze starac sie polaczyc, czy tez moge sobie swobodnie budowac 2 imperium?
Możesz dokładać znaczniki do prowincji sąsiadujących z obydwoma częściami twojego imperium.
Awatar użytkownika
macike
Posty: 2308
Rejestracja: 07 cze 2007, 18:24
Lokalizacja: Wrocław
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Mare Nostrum - pytania co do zasad...

Post autor: macike »

westwood pisze:
cfalek pisze:chcialbym jeszcze sie dowiedziec czy jezeli, jedna moja prowincja zostala odcieta, to nastepne znaczniki moge dokladac tylko do wiekszego skupiska, musze starac sie polaczyc, czy tez moge sobie swobodnie budowac 2 imperium?
Możesz dokładać znaczniki do prowincji sąsiadujących z obydwoma częściami twojego imperium.
I nadal będzie to tylko jedno imperium. :wink:
Si vis pacem, para bellum.
Gratislavia - wrocławski festiwal gier planszowych
cfalek
Posty: 33
Rejestracja: 26 gru 2006, 14:34
Lokalizacja: Poznań
Been thanked: 1 time

Re: Mare Nostrum - pytania co do zasad...

Post autor: cfalek »

macike pisze:
cfalek pisze:rozumiem ze w dodatku zmieniono zasade i dopiero w dodatku w opisywanej sytuacji nie moge budowac?
No widzisz, a ja wyciągam wniosek, że w instrukcji do dodatku zmieniono zapis, bo wprowadzał on niejednoznaczności.
przyznaje racje (co do imperium z reszta tez:) ) zacheciles mnie do przypomnienia sobie francuskiego, z ktorym nie mialem kontaktu przed dobre 10 lat, przez co nie dotarlem do dalszej czesci intrukcji z tabelka, a jedynie porownalem ze tlumaczysz na przykladzie envahie, a ja znow zobaczylem gdzies nieszczesne occupée... i nie wpadlem na to ze moze byc to klaryfikacja. dzieki.
Awatar użytkownika
macike
Posty: 2308
Rejestracja: 07 cze 2007, 18:24
Lokalizacja: Wrocław
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Mare Nostrum - pytania co do zasad...

Post autor: macike »

No to teraz pozostaje mi życzyć, abyś jak najczęściej miał okazję praktycznie stosować blokadę możliwości budowy w prowincji. 8)
Si vis pacem, para bellum.
Gratislavia - wrocławski festiwal gier planszowych
cfalek
Posty: 33
Rejestracja: 26 gru 2006, 14:34
Lokalizacja: Poznań
Been thanked: 1 time

Re: Mare Nostrum - pytania co do zasad...

Post autor: cfalek »

kolejna gra po dlugiej przerwie od tej gry i po przegladniecu tego watku nie znalazlem (albo przeczylem):

1)czy podliczanie odbywa sie na koniec tury dla wszystkic kart rol, czy tez przed kazda faza.
w instrukcji PL do podstawki mam ze "na poczatku kazdej fazy", ale w angielskiej istrukcji do dodatku mam "at the start of each new turn"
2) czy po zakupie cudu dziala on natychmiast? (kupuje mauzoleum i od razu moge miasto-1, czy dopiero w nastepnej fazie)
3)chcialem sie upewnic ze jezdeli najade prowincje z 2 wojskami, pokonam jedne to gdy kolejne uciekna nie moge pladrowac, okupowac,przeksztalcac bo moja kolejka juz przepadla?
Awatar użytkownika
macike
Posty: 2308
Rejestracja: 07 cze 2007, 18:24
Lokalizacja: Wrocław
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Mare Nostrum - pytania co do zasad...

Post autor: macike »

cfalek pisze:1)czy podliczanie odbywa sie na koniec tury dla wszystkic kart rol, czy tez przed kazda faza.
w instrukcji PL do podstawki mam ze "na poczatku kazdej fazy", ale w angielskiej istrukcji do dodatku mam "at the start of each new turn"
2) czy po zakupie cudu dziala on natychmiast? (kupuje mauzoleum i od razu moge miasto-1, czy dopiero w nastepnej fazie)
3)chcialem sie upewnic ze jezdeli najade prowincje z 2 wojskami, pokonam jedne to gdy kolejne uciekna nie moge pladrowac, okupowac,przeksztalcac bo moja kolejka juz przepadla?
Ad 1) Najlepiej przyjmij, że pomiędzy końcem jednej rundy a początkiem następnej. ;)

Ad 2) Działa natychmiast.

Ad 3) Nie możesz, prowincja pozostaje w stanie wojny. Najeźdźca musi zostać sam w prowincji, aby móc się zająć... czymś innym niż manewry wojskowe.
Si vis pacem, para bellum.
Gratislavia - wrocławski festiwal gier planszowych
Awatar użytkownika
Veridiana
Administrator
Posty: 3236
Rejestracja: 12 wrz 2008, 17:21
Lokalizacja: Czyżowice
Has thanked: 15 times
Been thanked: 60 times
Kontakt:

Re: Mare Nostrum - pytania co do zasad...

Post autor: Veridiana »

Jak działają Tytani? Za chiny nie rozumiem, co w nich takiego specjalnego (oprócz atakowania pól morza).
Awatar użytkownika
macike
Posty: 2308
Rejestracja: 07 cze 2007, 18:24
Lokalizacja: Wrocław
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Mare Nostrum - pytania co do zasad...

Post autor: macike »

Veridiana pisze:Jak działają Tytani? Za chiny nie rozumiem, co w nich takiego specjalnego (oprócz atakowania pól morza).
Zamiast maszerować i brać udział w walce wręcz mogą siedzieć w domu i oddawać salwy artyleryjskie.

Rzymskie legiony zasadniczo są mobilne - wyruszają na podbój, by ginąć za słuszną sprawę (i można je było ponownie wybudować). Tytani mają szansę zmiękczyć przeciwnika nie ryzykując [kosztownych, bo Tytan = 3 legiony] strat własnych i nadal bronić swojej prowincji. Mogą stanowić wystarczającą siłę, by przeciwnik po konfrontacji z legionami nie był w stanie przejąć prowincji.
Si vis pacem, para bellum.
Gratislavia - wrocławski festiwal gier planszowych
Awatar użytkownika
Veridiana
Administrator
Posty: 3236
Rejestracja: 12 wrz 2008, 17:21
Lokalizacja: Czyżowice
Has thanked: 15 times
Been thanked: 60 times
Kontakt:

Re: Mare Nostrum - pytania co do zasad...

Post autor: Veridiana »

Innymi słowy, nie ruszają się z prowincji ale są wliczani do ataku na prowincje sąsiednie? i wtedy kulamy za nie kostakmi. a jeśli wyruszają razem z legionami (ewentualnie same) to mają szóstkę?
Awatar użytkownika
macike
Posty: 2308
Rejestracja: 07 cze 2007, 18:24
Lokalizacja: Wrocław
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Mare Nostrum - pytania co do zasad...

Post autor: macike »

Veridiana pisze:Innymi słowy, nie ruszają się z prowincji ale są wliczani do ataku na prowincje sąsiednie? i wtedy kulamy za nie kostakmi. a jeśli wyruszają razem z legionami (ewentualnie same) to mają szóstkę?
Nie jestem pewien, czy dobrze zrozumiałem pytanie...

Każda jednostka może atakować tylko raz, więc albo Tytan pójdzie i ma szóstkę albo się nie ruszy i rzuci kamieniem. Rzut kamieniem jest atakiem Tytana, a nie bonusem do walk toczonych w sąsiednich prowincjach.
Si vis pacem, para bellum.
Gratislavia - wrocławski festiwal gier planszowych
ODPOWIEDZ