Cyklady - pytania

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
London-Derry
Posty: 27
Rejestracja: 16 lip 2007, 19:46
Lokalizacja: Poznań-Szamotuły

Cyklady - pytania

Post autor: London-Derry »

1. Polifemus - oddala statki od bronionej przez niego wyspy o jedno pole i nie pozwala żadnym na te pola wpłynąć tak? Aha, no i czy oddala wszystkie statki czy tylko wrogie? I czy jak już się to dokonało to floty mogą przepływać przez te "zabronione" pola nie zatrzymując się tam? No i czy nasza flota też może tam potem wpływać gdy on nadal stoi?

2. Jeżeli np. mam minotaura który broni mojej wyspy tak długo aż nie zginie (czyli nie będzie jedynym broniącym i przegra potyczkę) to czy jeżeli po przetasowaniu kart minotaur znów pojawi się na torze kart stworów i wybierze go ktoś inny to rozumiem że ja go tracę wtedy na rzecz tego gracza?

3. Jeżeli mój statek stoi na polu morskim z rogiem obfitości (Tzw. wymiana handlowa) to czy za każdy statek który tam postawię dostaję jeden róg czy za obojętnie jaką ilość okrętów po prostu jeden?

4. Czy po skasowaniu świątyni, uniwersytetu, fortecy i portu w celu budowy metropolii - czy ona przejmuje cechy wszystkich tych usuniętych budynków czy po prostu jest tylko metropolią przybliżającą nas do zwycięstwa?

dzięki z góry odpowiedzi, niektóre pytania może błahe, ale polska instrukcja jak zwykle okrojona, a angielska też nie wszystkie wątpliwości rozwiewa.

pozdro!
Kobieta podróżująca z fotografem miewa lekką przysłonę...
Awatar użytkownika
farmer
Posty: 1768
Rejestracja: 08 gru 2007, 10:27
Lokalizacja: Oleśnica
Has thanked: 373 times
Been thanked: 94 times

Re: Cyklady - pytania

Post autor: farmer »

1. Cyklop oddala wszystkei statki, wrogie i sojusznicze. Dopóki znajduje się na wyspie, żaden okręt nie moze wpłynąć na pole sąsiadujące z wyspą Cyklopa.*

2. Tak - jeśli kto inny zagra tą kartę, kiedy Minotaur (lub dowolny inny stwór figurkowy) jest zagrany, to tracisz go.*

3. Zawsze dostajesz 1 róg za kontrolowanie szlaku handlowego - ilość okrętów nie ma znaczenia.

4. Metropolia ma cechy każdego z tych budynków - nawet jest tak narysowana: miasto otoczone fortecą, z portem, z akademią i świątynią wewnątrz murów. Tak więc pozytywne działanie budynków nie jest tracone wraz ze zmianą w metropolię.

* - Pamietaj, że figurkowe stwory "działają" tylko do poczatku następnej tury gracza, który je zagrał. Tak więc, nawet jeśli nikt Ci Minotaura nie zabierze, to w następnym Twoim ruchu on i tak "spada" z planszy.

pozdr,
farm
W czasie wojny, milczą prawa.
Pierwszą ofiarą wojny jest prawda.


W to gram...
Awatar użytkownika
yosz
Posty: 6357
Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 192 times
Been thanked: 488 times
Kontakt:

Re: Cyklady - pytania

Post autor: yosz »

London-Derry pisze:2. Jeżeli np. mam minotaura który broni mojej wyspy tak długo aż nie zginie (czyli nie będzie jedynym broniącym i przegra potyczkę) to czy jeżeli po przetasowaniu kart minotaur znów pojawi się na torze kart stworów i wybierze go ktoś inny to rozumiem że ja go tracę wtedy na rzecz tego gracza?
farmer pisze:2. Tak - jeśli kto inny zagra tą kartę, kiedy Minotaur (lub dowolny inny stwór figurkowy) jest zagrany, to tracisz go.*
Taka sytuacja jest niemożliwa. Dopóki jakikolwiek figurkowy stwór jest pod naszą kontrolą (czyli do początku naszej kolejnej tury albo dopóki ktoś nie położy innego figurkowego stwora na wyspie - wtedy oba giną) trzymamy kartę przed sobą. Nie może być więc przetasowana a tym samym nikt nam go nie zabierze.
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Awatar użytkownika
farmer
Posty: 1768
Rejestracja: 08 gru 2007, 10:27
Lokalizacja: Oleśnica
Has thanked: 373 times
Been thanked: 94 times

Re: Cyklady - pytania

Post autor: farmer »

Hmm, jak widać pozostały mi jeszcze resztki sposobu myślania wywodzącego się z gry, kiedy stwór siedział na wyspie dłużej (bez ograniczenia do przyszłej rundy - które to jakoś omineliśmy) :oops: :wink:

pozdrm
farm
W czasie wojny, milczą prawa.
Pierwszą ofiarą wojny jest prawda.


W to gram...
Awatar użytkownika
London-Derry
Posty: 27
Rejestracja: 16 lip 2007, 19:46
Lokalizacja: Poznań-Szamotuły

Re: Cyklady - pytania

Post autor: London-Derry »

dzięki za odpowiedzi.

ale jednego nie rozumiem, jest dla mnie dziwne. My gramy tak że ja wybiorę minotaura to stawiam go na wyspie, kartę oddaje na stos kart zużytych a biorę sobie żeton (taki okrągły) że go posiadam. Z krakenem robimy tak że po wykorzystanej zdolności on zostaje na morzu i kartę się odkłada, a następny który ją weźmie może zawładnąć nim na turę (co by miało sens ponieważ jest jedna taka postać która daje możliwość wybrania Stwora z kart już odrzuconych i zagrania go ponownie - czyli można wtedy komuś zabrać minotaura, czy cokolowiek innego).

Nie wiem jak wy to widzicie, ale zagrywanie ich na jedną turę trochę takie słabe jest.
Kobieta podróżująca z fotografem miewa lekką przysłonę...
Awatar użytkownika
yosz
Posty: 6357
Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 192 times
Been thanked: 488 times
Kontakt:

Re: Cyklady - pytania

Post autor: yosz »

Żetony są jeszcze z wersji essenowej jak nie wyrobili się z plastikowymi figurkami.
Gdyby potwory zostawały na dłużej byłyby za mocne (np taka Hydra) - tylko Kraken po wykorzystaniu zostaje na planszy, ale nie można już go kontrolować - po prostu stoi i blokuje miejsce
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Awatar użytkownika
farmer
Posty: 1768
Rejestracja: 08 gru 2007, 10:27
Lokalizacja: Oleśnica
Has thanked: 373 times
Been thanked: 94 times

Re: Cyklady - pytania

Post autor: farmer »

London-Derry pisze:Nie wiem jak wy to widzicie, ale zagrywanie ich na jedną turę trochę takie słabe jest.
Na skutek przeoczenia, też graliśmy w ten sposób na początku - i muszę powiedzieć, że gra się ładnie sprawowała.
Teraz gram już zgodnie z zasadami (stwory są na jedną turę) i gra też się broni. Po prostu inaczej się rozkładają ciężary. Wtedy stwory były trochę za mocne, teraz są trochę za słabe.

Kwestia wyboru graczy - warto spróbować i tak i tak i samemu zdecydować, co Wam bardziej odpowiada :).

pozdr,
farm
W czasie wojny, milczą prawa.
Pierwszą ofiarą wojny jest prawda.


W to gram...
Awatar użytkownika
MichalStajszczak
Posty: 9430
Rejestracja: 31 sty 2005, 19:42
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 506 times
Been thanked: 1442 times
Kontakt:

Re: Cyklady - pytania

Post autor: MichalStajszczak »

farmer pisze:Wtedy stwory były trochę za mocne, teraz są trochę za słabe.
Nie sądzę, żeby przy prawidłowych zasadach stwory były za słabe. Ja mam co do stworów inne zastrzeżenie. Na poczatku gry są za drogie, a pod koniec, gdy gracz ma np. dwie świątynie, stwory robią się relatywnie za tanie.
Awatar użytkownika
farmer
Posty: 1768
Rejestracja: 08 gru 2007, 10:27
Lokalizacja: Oleśnica
Has thanked: 373 times
Been thanked: 94 times

Re: Cyklady - pytania

Post autor: farmer »

Moze to kwestia tego, że miałem okazję grać inaczej (niż w zasadach) i mam porównanie - słowem, znam grę, w której wzięcie Centaura miało dużo sensu.
W grze, gdzie figurka stwora stoi tylko 1 rundę, wynajmowanie Centaura zazwyczaj nie ma sensu (chyba, że w szczególnych okolicznościach). Więcej, często nawet wynajęcie Minotaura czy Meduzy jest nieopłacalne.

Najbardziej odpowiadałoby mi, gdyby figurka stała na wyspie 2 lub ewentualnie 3 rundy. I właśnie wpadłem na pomysł, jak to zrobić :> (wykorzystując żetony stworów, które do tej pory w grze były niepotrzebne :) ).

pozdr,
farm
W czasie wojny, milczą prawa.
Pierwszą ofiarą wojny jest prawda.


W to gram...
Awatar użytkownika
MichalStajszczak
Posty: 9430
Rejestracja: 31 sty 2005, 19:42
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 506 times
Been thanked: 1442 times
Kontakt:

Re: Cyklady - pytania

Post autor: MichalStajszczak »

farmer pisze:W grze, gdzie figurka stwora stoi tylko 1 rundę, wynajmowanie Centaura zazwyczaj nie ma sensu (chyba, że w szczególnych okolicznościach). Więcej, często nawet wynajęcie Minotaura czy Meduzy jest nieopłacalne.
Oczywiście zgadzam się z tym, że wynajmowanie potworów jest uzasadnione tylko "w szczególnych okolicznościach" (Minotaur chyba tylko wtedy, gdy ktoś w tej kolejce ewidentnie szykuje inwazję na moją wyspę).
Warto rzeczywiście pomyśleć o wariancie, w którym można "przechowywać" potwora dłużej, np. płacąc za każdą następną kolejkę dodatkową monetę.
Awatar użytkownika
farmer
Posty: 1768
Rejestracja: 08 gru 2007, 10:27
Lokalizacja: Oleśnica
Has thanked: 373 times
Been thanked: 94 times

Re: Cyklady - pytania

Post autor: farmer »

No więc tak, propozycja modyfikacji zasady dotyczącej stworów figurkowych:
- wynajmując Cyklopa, Meduzę, Minotaura lub Centaura, zabieramy kartę oraz żeton (patrzmy na ten żeton, jak na kontrakt między nami a stworem - póki go posiadamy, póty mamy prawo do korzystania z jego usług) reprezentujący danego stwora.
- w następnej swojej kolejce (czyli minęła jedna tura "posiadania" stwora), zamiast oddać stwora, zwracamy kartę stwora do talii zużytych (od tej pory, ktoś może nam stwora zabrać),
- podczas kolejnych kolejek, mamy do wyboru:
* zwrócić stwora wraz z żetonem który go reprezentuje (rozwiązać nasz kontrakt),
* dopóki mamy żeton stwora, możemy zapłacić 2 złota, jakbyśmy stwora znów zatrudniali, zaś żeton zatrzymać (opłata ta moze zostać pomniejszona dzięki świątyniom)

Czyli co rundę, z racji "posiadania" stwora, coś musimy oddać:
- najpierw jest to karta stwora,
- potem, tak długo jak chcemy, albo jak długo nas stać, jest to koszt 2 złota (ale musimy posiadać żeton)
- kiedy nie chcemy/ nie możemy oddać złota, oddajemy żeton i stwora,

-> chyba, ze wcześniej, ktoś nam tego stwora zabierze :).

Jak widać, bez dodatkowego kosztu w złocie, stwór pozostaje z nami 2 rundy (po pierwszej oddajemy kartę, dopiero po drugiej żeton i samą figurkę stwora).


PS
Jako to zwykle bywa, zasada spisana wygląda na skomplikowaną, ale kiedy juz ogranie głową, to jest naprawdę prosta i, mam nadzieję, intuicyjna :).

pozdr,
farm
W czasie wojny, milczą prawa.
Pierwszą ofiarą wojny jest prawda.


W to gram...
Awatar użytkownika
London-Derry
Posty: 27
Rejestracja: 16 lip 2007, 19:46
Lokalizacja: Poznań-Szamotuły

Re: Cyklady - pytania

Post autor: London-Derry »

no my właśnie tak gramy że żeton przejmuje gracz który posiada stwora jako symbol że on jest jego. myślę że propozycja płacenia za niego "daniny" na zatrzymanie przez tury jest dobrą kwestią, sami ją sprawdziliśmy też:)
Kobieta podróżująca z fotografem miewa lekką przysłonę...
rafalgorzow
Posty: 29
Rejestracja: 12 maja 2010, 12:51

Cyklady - użycie akcji związanej z ZEUSEM

Post autor: rafalgorzow »

Mam wątpliwość odnośnie korzystania z usług Zeusa, a mianowicie akcji związanej z wymianą karty stworów za 1GP. Czy wymieniać można wszystkie trzy dostępne na torze stworów w danym momencie karty (czyli karty za 2GP, 3GP i 4GP), czy tylko jedną wybraną. I czy wymieniając przykładowo stwora który kosztuje 2GP można wymieniać kolejno stwora, który w to miejsc wchodzi. I tak w kółko za 1GP aż do natrafienia na tego stwora który nas w danej chwili interesuje.
Bo jeśli można w jednej rundzie wymieniać przy użyciu Zeusa i oczywiście złotych monet (1 GP jedna wymiana + koszt zakupu stwora) aż 3 stwory, zmieniając je dopóty nam wystarczy funduszy, to sądzę iż to jest bezsensu. Gdy ma się dużo monet można w 1 rundzie zbyt wiele zdziałać (a czesto skonczyc gre) znajdując sobie stwory (nie pameitam dokładnie ich nazw jedynie co dają) które: zabieraja połowe kasy rywalowi, niszczą wszystkie oddziały na wyspie, przenoszą wojsko na dowolną wyspę. Wtedy w jednym ruchu zdobędzie i monety i przejmiemy nową wyspę na które stoi już metropolia a dodatkowo osłabimy rywala.
W moim odczuciu powinny być jakieś ograniczenia dotyczące możliwości zmian na torze mitologicznych stworów, albo określona liczba wymian, albo możliwość wykrozystania tylko jednego ze zmienionych stworów.
Awatar użytkownika
Veridiana
Administrator
Posty: 3237
Rejestracja: 12 wrz 2008, 17:21
Lokalizacja: Czyżowice
Has thanked: 15 times
Been thanked: 60 times
Kontakt:

Re: Cyklady - użycie akcji związanej z ZEUSEM

Post autor: Veridiana »

Cytat z instrukcji:
"Niektórzy Bogowie umożliwiają przeprowadzenie akcji specjalnych.
Podczas swojej tury gracz może przeprowadzić tyle akcji, na ile go stać."

Należałoby spytać, czy ktoś kto ma wiele rozgrywek za sobą zauważył, że jest to dobra strategia tak jak piszesz, a przede wszystkim czy możliwa. bo o ile pamiętam swoją rozgrywkę to długo nikt groszem nie śmierdział ;)
Awatar użytkownika
MichalStajszczak
Posty: 9430
Rejestracja: 31 sty 2005, 19:42
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 506 times
Been thanked: 1442 times
Kontakt:

Re: Cyklady - użycie akcji związanej z ZEUSEM

Post autor: MichalStajszczak »

Jeżeli to jest taka dobra strategia, to gracze będą ostro licytować, aby wybrać Zeusa, a skoro będą ostro licytować, to temu, który licytację wygra, zabraknie zapewne pieniędzy, by tak dużo akcji specjalnych Zeusa wykonać.
Na tym polega zbalansowanie gry :wink:
wc
Posty: 625
Rejestracja: 07 mar 2005, 12:42
Lokalizacja: dolny śląsk
Been thanked: 1 time

Re: Cyklady - użycie akcji związanej z ZEUSEM

Post autor: wc »

poza tym 1 nowy stwór pojawia się na początku nowej rundy - to nie jest tak, że wykorzystaną kartę natychmiast zastępuje inna wyciągnięta z talii.
więc w szczegónym przypadku jak ktoś (luib kilka osób) "zużyje" wszystkie 3 dostępne (lub podmieniane zeusem) stwory, to w następnej rundzie pojawi się tylko jeden nowy, za 4 monety
to chyba skutecznie blokuje strategię "na zeusa"
są ludzie którzy nie chcą połknąć bakcyla planszówek
takim trzeba wpychać go do gardła
Awatar użytkownika
sowacz
Posty: 772
Rejestracja: 04 lut 2008, 11:08
Lokalizacja: Rumia
Been thanked: 26 times

Re: Cyklady - użycie akcji związanej z ZEUSEM

Post autor: sowacz »

wc pisze:poza tym 1 nowy stwór pojawia się na początku nowej rundy - to nie jest tak, że wykorzystaną kartę natychmiast zastępuje inna wyciągnięta z talii.
więc w szczegónym przypadku jak ktoś (luib kilka osób) "zużyje" wszystkie 3 dostępne (lub podmieniane zeusem) stwory, to w następnej rundzie pojawi się tylko jeden nowy, za 4 monety
to chyba skutecznie blokuje strategię "na zeusa"
Tak jest tylko przez pierwsze dwie tury, potem zapełnia się tor stworów po każdej turze na maksa, czyli jak 3 stwory zeszły, to 3 wejdą.
rafalgorzow pisze: ...niszczą wszystkie oddziały na wyspie...
Lekkie sprostowanie, nie wiem czy to napisałeś przez przypadek, czy tak gracie, ale ten stwór zabija tylko jedną figurkę na wyspie, a nie wszystkie.
rafalgorzow
Posty: 29
Rejestracja: 12 maja 2010, 12:51

Re: Cyklady - użycie akcji związanej z ZEUSEM

Post autor: rafalgorzow »

MichalStajszczak pisze:Jeżeli to jest taka dobra strategia, to gracze będą ostro licytować, aby wybrać Zeusa, a skoro będą ostro licytować, to temu, który licytację wygra, zabraknie zapewne pieniędzy, by tak dużo akcji specjalnych Zeusa wykonać.
Na tym polega zbalansowanie gry :wink:

Zle rozumujesz, zgoda ostra licytacja pozbędzie gracza monet, ale załóżmy że zostanie mu z 10 monet jeszcze, wtedy szuka sobie stwora który pozwala zabrać połowę kasy rywalowi, czyli znów masz monet sporo. A potem może jeszcze 2 stwory wyszukać i zastosować, bo już będzie mieć wystarczającą ilość monet. Czyli żadne podbijanie licytacji nic nie da, tylko twój rywal ujawni się że jest bogaty a Ty go ograbisz.
Awatar użytkownika
MichalStajszczak
Posty: 9430
Rejestracja: 31 sty 2005, 19:42
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 506 times
Been thanked: 1442 times
Kontakt:

Re: Cyklady - użycie akcji związanej z ZEUSEM

Post autor: MichalStajszczak »

Nie wiem, w ile osób grałeś. Przy grze w 5 osób zazwyczaj gracze mają małe rezerwy finansowe i rzadko się zdarza, żeby komuś po licytacji zostało jeszcze 10 monet (Veridiana miała chyba podobne wrażenia z gry). Natomiast przy grze w 3 osoby taka sytuacja jest możliwa. Pamietam partię, w której o mało nie zabrakło monet - w użyciu była chyba około 90, a ja sam miałem w pewnej chwili ponad 70.
W przepisach gry nie ma bezpośredniego ograniczenia dla wielokrotnej wymiany stworów poprzez akcję specjalną Zeusa, ale są dwa utrudnienia. Po pierwsze do gry wchdzi zawsze wierzchnia karta z talii, więc dotarcie do karty poszukiwanej może trochę potrwać. A karty, które już zeszły wchodzą ponownie dopiero wtedy, gdy talia się wyczerpie i może się zdarzyć, że taka pożądana karta trafi na sam spód talii. Po drugie, Zeus pozwala na wymianę dostępnego do zakupu stwora na inną kartę. Jeżeli Zeus nie jest pierwszym bogiem, to inni gracze mogą wszystkie dostępne stwory wcześniej wykupić i klient Zeusa nic w tej rundzie nie zrobi.
W dyskusjach o Cykladach na tym forum były już przedstawiane koncepcje wygrania przez Atenę (farmowanie filozofów) i Aresa. Ale żadna z nich nie okazała sie niezawodną receptą na sukces. Myślę, że podobnie jest w przypadku strategii "na Zeusa". Może w konkretnej partii da graczowi zwycięstwo, ale w innym układzie (np. przy innej liczbie graczy) nie da się jej skutecznie zastosować.
Awatar użytkownika
farmer
Posty: 1768
Rejestracja: 08 gru 2007, 10:27
Lokalizacja: Oleśnica
Has thanked: 373 times
Been thanked: 94 times

Re: Cyklady - użycie akcji związanej z ZEUSEM

Post autor: farmer »

rafalgorzow pisze:Mam wątpliwość odnośnie korzystania z usług Zeusa, a mianowicie akcji związanej z wymianą karty stworów za 1GP. Czy wymieniać można wszystkie trzy dostępne na torze stworów w danym momencie karty (czyli karty za 2GP, 3GP i 4GP), czy tylko jedną wybraną. I czy wymieniając przykładowo stwora który kosztuje 2GP można wymieniać kolejno stwora, który w to miejsc wchodzi. I tak w kółko za 1GP aż do natrafienia na tego stwora który nas w danej chwili interesuje.
Bo jeśli można w jednej rundzie wymieniać przy użyciu Zeusa i oczywiście złotych monet (1 GP jedna wymiana + koszt zakupu stwora) aż 3 stwory, zmieniając je dopóty nam wystarczy funduszy, to sądzę iż to jest bezsensu. Gdy ma się dużo monet można w 1 rundzie zbyt wiele zdziałać (a czesto skonczyc gre) znajdując sobie stwory (nie pameitam dokładnie ich nazw jedynie co dają) które: zabieraja połowe kasy rywalowi, niszczą wszystkie oddziały na wyspie, przenoszą wojsko na dowolną wyspę. Wtedy w jednym ruchu zdobędzie i monety i przejmiemy nową wyspę na które stoi już metropolia a dodatkowo osłabimy rywala.
W moim odczuciu powinny być jakieś ograniczenia dotyczące możliwości zmian na torze mitologicznych stworów, albo określona liczba wymian, albo możliwość wykrozystania tylko jednego ze zmienionych stworów.
Tak, Zeus działa dokładnie w opisany przez Ciebie sposób.
Tak, Zeus potrafi być super przydatny.
Tak, współgracze pozwalający Ci wylicytować Zeusa za pół-darmo proszą się o kłopoty. Kiedy nauczą się grać, nie będziesz już w stanie tego zrobić.

Nie, branie Zeusa nie jest strategią wygrywającą - ale oczywiście możesz nie wierzyć i próbować :P
(np: jeśli Zeus będzie drugi w kolejności, zwyczajnie może Ci nie wystarczyć stworów - bo ktoś Ci je podkupi.
Jeśli nie masz wojska, to czym chcesz zrobić desant przy pomocy pegaza?
Jeśli przeciwnicy mają mało kasy, to jaki zrobisz interes wydając 10 złota na szukanie gryfa, by potem zabrać komuś przykładowe 2 złota dzięki niemu?)
Jasne, że czasem Zeus potrafi znacząco przyczynić się do wygrania gry.
Dokładnie tak samo, jak potrafi to zrobić każdy z pozostałych bogów.

Polecam zaufać twórcy i testerom i zagrać kilka jeszcze razy, zanim się będzie szukało dziury w całym.

~edit~
No, jak widzę Pan Michał już to ładnie wypunktował :P

pozdr,
farm
W czasie wojny, milczą prawa.
Pierwszą ofiarą wojny jest prawda.


W to gram...
Awatar użytkownika
asiok
Posty: 1423
Rejestracja: 09 paź 2008, 17:29
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 327 times
Been thanked: 76 times

Cyklady - brak kasy na ofiarę dla jednego z bogów

Post autor: asiok »

Co zrobić, jeżeli gracz, który wylicytował pierwszego z góry boga użył stwora "Gryf" i zabrał mi kasę tak, że zabrakło mi jej na ofiarę dla wybranego przeze mnie boga? Widzę 3 możliwości:
1. Oddaję tyle ile mi zostało i używam jego mocy
2. Nie mogę z niego skorzystać i nie wydaję kasy
3. Wydaję kasę jaką mam i.. nie mam możliwości skorzystania z jego mocy.
Nie widzę wskazówek w instrukcji a jestem właśnie podczas partii (prezent pod-choinkowy ;) )
Awatar użytkownika
MichalStajszczak
Posty: 9430
Rejestracja: 31 sty 2005, 19:42
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 506 times
Been thanked: 1442 times
Kontakt:

Re: Cyklady - brak kasy na ofiarę dla jednego z bogów

Post autor: MichalStajszczak »

W instrukcji jest wyraźnie powiedziane, że najpierw (bezpośrednio po zakończeniu licytacji) składa się ofiary, a dopiero później gracze wykonują akcje, związane z bogami i stworami. Gryf może zabrać więc tylko to, co zostało po wpłacie,
Awatar użytkownika
asiok
Posty: 1423
Rejestracja: 09 paź 2008, 17:29
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 327 times
Been thanked: 76 times

Re: Cyklady - brak kasy na ofiarę dla jednego z bogów

Post autor: asiok »

Dziękuję - jakoś przemknąłem nad tym zapisem ;)
Awatar użytkownika
Wookie
Posty: 935
Rejestracja: 19 gru 2008, 12:23
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Cyklady - użycie akcji związanej z ZEUSEM

Post autor: Wookie »

wc pisze:poza tym 1 nowy stwór pojawia się na początku nowej rundy - to nie jest tak, że wykorzystaną kartę "
na początku tury wszystkie trzy pola są uzupełnione, dlatego jest trochę racji w tym, że Zeus może być przegięty
Awatar użytkownika
MichalStajszczak
Posty: 9430
Rejestracja: 31 sty 2005, 19:42
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 506 times
Been thanked: 1442 times
Kontakt:

Re: Cyklady - użycie akcji związanej z ZEUSEM

Post autor: MichalStajszczak »

Wookie pisze:dlatego jest trochę racji w tym, że Zeus może być przegięty
Może być, ale nie musi. To zależy m.in. od tego, który jest w kolejności.
ODPOWIEDZ