D&D: Castle Ravenloft

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
awek
Posty: 67
Rejestracja: 13 cze 2009, 18:25
Lokalizacja: Swarzędz/Poznań

D&D: Castle Ravenloft

Post autor: awek »

Mam pytanie odnośnie D&D:CR. Czy to, że w niektórych scenariuszach niektóre ze startowych rzetonów zamku mają czarne strzałki coś znaczy? Trzeba tam umieścic potwory już na starcie?
"The only way to get smarter is by playing a smarter opponent"
Kolekcja
Awatar użytkownika
Klos
Posty: 1065
Rejestracja: 29 wrz 2007, 22:28
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: D&D: Castle Ravenloft

Post autor: Klos »

Czarna strzalka na kaflu oznacza, ze losujesz karte zdarzenia po dolozeniu / odkryciu danego kafla. Jesli startujesz z kaflem z czarna strzalka i nie ma nic w zasadach na ten temat to znaczy, ze nie masz niczego robic z tym.
bleble630
Posty: 43
Rejestracja: 16 lis 2010, 15:06
Been thanked: 11 times

Re: D&D: Castle Ravenloft

Post autor: bleble630 »

Witam
Na startowym kaflu jest biała linia i strzałka, czy po przekroczeniu tej linii losuje się od razu potwora i stawia się go na kościach? Czy to samo działa w odwrotną stronę jak idziemy do wyjścia, gdzie jest kupka kości?
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Sandking
Posty: 265
Rejestracja: 12 maja 2010, 11:14
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: D&D: Castle Ravenloft

Post autor: Sandking »

Podłączam się pod temat.

Czy jeśli zatłukę monstera kontrolowanego przez innego gracza, to mój bohater dostaje kartę potwora? Na zdrowy rozum tak,ale zasady są trochę zakręcone. W przypadku kontrolowanego przez siebie potwora jest napisane "discards into experience pile", a w przypadku potwora innego gracza jest po prostu "discards".

p.s.
Gargoyle porusza się "to the closest hero's tile". To znaczy, że musi wejśc na tile czy może po prostu być przy krawędzi,ale już na innym? Co jeśli przejście blokują bohaterowie? Gargoyle stoi i się patrzy? ;]

p.p.s.

"WIthitn 1 tile of a hero" to jest tile, na którym stoi bohater, czy również ten obok? Wg. mnie również ten obok, ale wolę się spytać.
Awatar użytkownika
TuReK
Posty: 1480
Rejestracja: 07 cze 2004, 13:57
Lokalizacja: Opole (d. Mecatol Rex)
Has thanked: 50 times
Been thanked: 74 times

Re: D&D: Castle Ravenloft

Post autor: TuReK »

1. Dlaczego niby miała by być różnica kogo była karta potwora? Poza tym nie rozróżnia się czyj był konkretny potwór, liczy się jego rodzaj - jeśli kilku graczy ma taką samą kartę to najlepiej odrzucić kartę gracza który jest najszybciej w kolejności.

2. Jak potwór ma w ruchu napisane 'adjacent', to może być postawiony na innym kaflu, jak 'moves to tile' to w dowolnym polu ale na tym samym kaflu (najczęściej dlatego, że ma atak obszarowy).

3. 'within' czyli to samo lub sąsiednie (ale nie po skosie) - pola sąsiadują po skosie, ale kafle nie.
Z pustego i Saruman nie naleje
Xth
Posty: 115
Rejestracja: 04 gru 2009, 18:41
Lokalizacja: Warszawa

Re: D&D: Castle Ravenloft

Post autor: Xth »

To i ja sie podlacze. Dwa pytanka.

1. Ile tutaj mamy "atakow"?
Tzn. jesli mam dwie karty At-Will Powers to moge podczas ataku w swojej turze uzyc obu czy wybieram jedna z nich ?

2. Kiedy dokladnie ciagnie sie karty encounter ? Zawsze jesli nie dokladalismy nowego kafla lub dolozylismy kafel z czarna strzalka ?
Nie ma wplywu na to ze konczymy ture walczac np. z przeciwnikami czy pulapkami ?

Z gory dziekuje.
Awatar użytkownika
TuReK
Posty: 1480
Rejestracja: 07 cze 2004, 13:57
Lokalizacja: Opole (d. Mecatol Rex)
Has thanked: 50 times
Been thanked: 74 times

Re: D&D: Castle Ravenloft

Post autor: TuReK »

1.
W swojej turze możesz zrobić:
atak + ruch, ruch + atak, 2 x ruch
atak to użycie karty, która jest atakiem.
Masz kilka różnych at-will i daily po to żebyś mógł wybrać odpowiedni do sytuacji.

2. Warunki dociągania kart encounter są takie jak napisałeś: brak eksploracji albo czarna strzałka. Żadne dodatkowe okoliczności się nie liczą, chyba, że są specjalne zasady w scenariuszu.
Z pustego i Saruman nie naleje
Xth
Posty: 115
Rejestracja: 04 gru 2009, 18:41
Lokalizacja: Warszawa

Re: D&D: Castle Ravenloft

Post autor: Xth »

Dziekuje.
Tak wlasnie mi sie wydawalo, ale wolalem sie upewnic gdyz grajac 2 scenariusz w 2 osoby dostalismy srogi lomot ;]
Awatar użytkownika
Pisarka
Posty: 509
Rejestracja: 24 kwie 2018, 08:49
Has thanked: 12 times
Been thanked: 31 times

Re: D&D: Castle Ravenloft

Post autor: Pisarka »

gram właśnie scenariusz 7 (impossible) i jako ostatni boss wyskoczył mi wilkołak. Tyle, że mój ostatni żywy bohater to cleric (ze zużytym na poprzednim bossie Flame Strike).

czy cleric może w ogóle coś zrobić wilkołakowi? :?
„Władca Pierścieni” jest zasadniczo dziełem religijnym i katolickim; początkowo niezamierzenie, lecz w poprawkach świadomie.” — J.R.R. Tolkien
Awatar użytkownika
Pisarka
Posty: 509
Rejestracja: 24 kwie 2018, 08:49
Has thanked: 12 times
Been thanked: 31 times

Re: D&D: Castle Ravenloft

Post autor: Pisarka »

Jeśli kogoś to interesuje, to miotałam się bez nadziei po kompletnym dungeonie (skończyły się kafelki), nacierając na pozostałe potwory, których dotąd unikałam - jeden skarb pozwolił mi uaktywnić Flame Strike, potem wyrzuciłam 20 i awansowałam, co pozwoliło mi dobrać z talii Hallowed Advance.

Potrzeba było jeszcze przetrwać encountery i 2 razy DOBRZE rzucić kostką (ale nerwy!), ale jakimś cudem przetrwałam, zachowując 3 hp.

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
„Władca Pierścieni” jest zasadniczo dziełem religijnym i katolickim; początkowo niezamierzenie, lecz w poprawkach świadomie.” — J.R.R. Tolkien
ODPOWIEDZ