Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
tomb
Posty: 4129
Rejestracja: 22 lut 2012, 10:31
Has thanked: 311 times
Been thanked: 343 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: tomb »

NeuroshimaHex415 pisze:Czytałem w wątku, że był pomysł na zebranie wszystkich kłopotliwych pytań w całość i wydanie takiej wspólnej "instrukcji", czy takowa instrukcja gdzieś kiedyś powstała?

I pytanko: W Doooms`day promień gausa też jest rozdzielany na wszystkie kierunki dzięki tym chłopkom? :P
Instrukcja zbiorcza nie powstała.
Roztrajacz zachowuje wszystkie cechy strzału, czyli Gauss się powiela. (Jest to w instrukcji do tego dodatku).
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
NeuroshimaHex415
Posty: 15
Rejestracja: 16 wrz 2016, 12:54
Been thanked: 1 time

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: NeuroshimaHex415 »

Dzięki za odpowiedź.
I kolejne: był wątek o likwidowaniu korzeni NEO przez ładunek z sharrasha, na stronce neuroshimahex.pl jest napisane dla frakcji sharash:
"Dziura umieszczona blisko Sztabu Neodżungli będzie nie tylko utrudniała jej tworzenie Macierzy, ale również będzie mogła ją przerywać lub psuć. Ale uważaj na Korzenie – nie masz żadnego żetonu, którym mógłbyś się ich pozbyć" Czyli sprawa z wysadzeniem korzeni chyba jest jasna:)
NeuroshimaHex415
Posty: 15
Rejestracja: 16 wrz 2016, 12:54
Been thanked: 1 time

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: NeuroshimaHex415 »

Witam, czy zeton podloza zaatakowany natychmiastowym atakiem granat, snajper itd uratuje medyk?:)
Awatar użytkownika
warlock
Posty: 4630
Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1024 times
Been thanked: 1939 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: warlock »

A wyobrażasz sobie resuscytacje krążeniowo-oddechową trawnika ;)?

Żetony podłoża nie są Jednostkami. Medyk działa tylko na Jednostki (czyli Sztaby, Wojowników i Moduły).
NeuroshimaHex415
Posty: 15
Rejestracja: 16 wrz 2016, 12:54
Been thanked: 1 time

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: NeuroshimaHex415 »

To postapokaliptyczny trawnik:P
NeuroshimaHex415
Posty: 15
Rejestracja: 16 wrz 2016, 12:54
Been thanked: 1 time

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: NeuroshimaHex415 »

Witam,
Pytanko z dzisiaj: Jeśli mamy sparaliżowany sztab Vegas jednostką która zatakowała go w 3ini, to przejęta kontrola nad inna jednostką np. z ini. 1 jest w tym momencie z powrotem przeciwnika?:)
Awatar użytkownika
dicer
Posty: 755
Rejestracja: 11 sty 2014, 00:57
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: dicer »

Paraliż powoduje tylko to, że sparaliżowana jednostka nie może wykonać ataku. Wszystkie inne funkcjonalności zachowuje, więc sparaliżowany Sztab Vegas dalej kontroluje przejętą jednostkę.
Jedyne co traci, to możliwość odpowiedzenia atakiem w swojej inicjatywie.
Matti_C
Posty: 346
Rejestracja: 03 cze 2013, 10:24
Lokalizacja: Włocławek
Has thanked: 1 time
Been thanked: 11 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: Matti_C »

Nie, paraliż powoduje tylko, że sparaliżowany nie atakuje. Zdolności działają normalnie.

EDIT : dicer sekundę był szybszy ;)
NeuroshimaHex415
Posty: 15
Rejestracja: 16 wrz 2016, 12:54
Been thanked: 1 time

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: NeuroshimaHex415 »

Kolejne Pytanko: czy toksyczna bomba moze leżeć na brzegu planszy czy musi wybuchać jak bomba molocha?:)
Awatar użytkownika
dicer
Posty: 755
Rejestracja: 11 sty 2014, 00:57
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: dicer »

Może leżeć na dowolnym polu planszy.
Awatar użytkownika
antros
Posty: 27
Rejestracja: 29 wrz 2014, 09:03
Lokalizacja: Grudziądz
Has thanked: 11 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: antros »

Ma ktoś może instrukcje do nowego Dancera lub wie skąd ją ściągnąć (na stronie Portalu jest wersja do 2.5). Czy zaznaczone jest w niej, że Dancer jest wyłączony z zasady pechowego dociągu (gdyby tak nie było to wygrywałby z automatu więc zakładam, że jest)?

Czy w wypadku Mephisto pole na które skierowany jest kolec także jest zasieciowane jeśli sieć jest aktywowana w Inkubatorze? Skoro sieć działa na każdy aktywny kierunek ataku, a kolec sprawia, że oddalone pole jest w zasięgu ataku to jak najbardziej kolec też IMO sieciuje, ale niestety nie ma tego napisanego wprost. (edit: no tak jest sam już znalazłem ;/)
Ostatnio zmieniony 21 wrz 2016, 18:05 przez antros, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
dicer
Posty: 755
Rejestracja: 11 sty 2014, 00:57
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: dicer »

Instrukcje:

Dancer
Mephisto
antros pisze:Czy w wypadku Mephisto pole na które skierowany jest kolec także jest zasieciowane jeśli sieć jest aktywowana w Inkubatorze? Skoro sieć działa na każdy aktywny kierunek ataku, a kolec sprawia, że oddalone pole jest w zasięgu ataku to jak najbardziej kolec też IMO sieciuje, ale niestety nie ma tego napisanego wprost.
Cytat z instrukcji Mephista dotyczący sieci na Inkubatorze:

"Sieć – dodaje sieć do wszystkich aktywnych kierunków ataku Sztabu (bazowo 3, a 6 gdy na planszy leży Moduł Paszcza).
Kolec również otrzymuje dzięki niemu właściwość sieci".
NeuroshimaHex415
Posty: 15
Rejestracja: 16 wrz 2016, 12:54
Been thanked: 1 time

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: NeuroshimaHex415 »

Witam, pytanie do Dancera, a w sumie do sztabów zasieciowanych przez żółty obiekt. Podobno obrót uwalnia sztab od sieci dancera, ale w jaki sposób i na ile skoro sztab obrócony ciągle jest pod wpływem sieci?:) To samo pytanie, jeśli zasieciowany jest Dancer i robi taniec to i tak ktoryś znów wchodzi pod sieć. Jak to rozumieć?
Awatar użytkownika
GrzeL
Administrator
Posty: 1140
Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
Lokalizacja: okolica Warszawy
Has thanked: 9 times
Been thanked: 56 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: GrzeL »

NeuroshimaHex415 pisze:Witam, pytanie do Dancera, a w sumie do sztabów zasieciowanych przez żółty obiekt. Podobno obrót uwalnia sztab od sieci dancera, ale w jaki sposób i na ile skoro sztab obrócony ciągle jest pod wpływem sieci?:)
Sztab przeciwnika może się uwolnić spod sieci Dancer, używając np. żetonu Ruchu, Roszady lub Obrotu (Vegas może użyć żetonu Obrotu), otrzymując przy tym 1 ranę.
Przejęcie Kontroli jest silniejsze od Sieci, tzn. jeśli Sieciarz i Agitator (lub Sztab Vegas) skierują na siebie nawzajem swoje działania, wtedy to Sieciarz zostaje przejęty, a Agitator nie zostaje zasieciowany.
NeuroshimaHex415 pisze:To samo pytanie, jeśli zasieciowany jest Dancer i robi taniec to i tak ktoryś znów wchodzi pod sieć. Jak to rozumieć?
Jeśli dwóch Sieciarzy z wrogich sobie armii skieruje na siebie nawzajem Sieci, żaden z nich nie będzie w stanie zasieciować drugiego. Dwie Sieci skierowane na siebie anulują się i w tej sytuacji żaden Sieciarz nie sieciuje drugiego Sieciarza (można ich np. w normalny sposób poruszyć za pomocą Ruchu).
Awatar użytkownika
GrzeL
Administrator
Posty: 1140
Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
Lokalizacja: okolica Warszawy
Has thanked: 9 times
Been thanked: 56 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: GrzeL »

antros pisze:Ma ktoś może instrukcje do nowego Dancera lub wie skąd ją ściągnąć (na stronie Portalu jest wersja do 2.5). Czy zaznaczone jest w niej, że Dancer jest wyłączony z zasady pechowego dociągu (gdyby tak nie było to wygrywałby z automatu więc zakładam, że jest)?
Nie ma. W podstawowej instrukcji jest informacja, że jest wyłączony z zasady pechowego dociągu.
Awatar użytkownika
dicer
Posty: 755
Rejestracja: 11 sty 2014, 00:57
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: dicer »

Czy grający Mephisto może odpalić bitwę z wszczepu po tym, jak przeciwnik dociągnął swoje ostatnie żetony?
zac
Posty: 7
Rejestracja: 03 paź 2016, 14:31

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: zac »

Witam wszystkich!

Armia Smarta. Jak działają dwa moduły Matki podłączone do tej samej jednostki?
Np. dwa moduły Matki podłączone do jednostki z inicjatywą 3.
Czy jednostka uderzy w inicjatywie 3 i 2?
A może jednostka uderzy w inicjatywie 3, 2 i 1?

Dziękuję za odp i pozdrawiam
Awatar użytkownika
tomb
Posty: 4129
Rejestracja: 22 lut 2012, 10:31
Has thanked: 311 times
Been thanked: 343 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: tomb »

Moim zdaniem - w 3 (normalny) i 2 (matka). Matki nie działają "po kolei", lecz działają równocześnie na żeton w jego normalnym stanie.
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
Awatar użytkownika
dicer
Posty: 755
Rejestracja: 11 sty 2014, 00:57
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: dicer »

tomb pisze:Matki nie działają "po kolei", lecz działają równocześnie na żeton w jego normalnym stanie.
Jesteś tego pewien? Wprawdzie nigdy nie miałem do czynienia z taką sytuacją, ale do tej pory byłem przekonany, że te moduły działają
"po kolei". :?
Awatar użytkownika
tomb
Posty: 4129
Rejestracja: 22 lut 2012, 10:31
Has thanked: 311 times
Been thanked: 343 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: tomb »

Głowy nie dam. Inne moduły działają po kolei np. dwóch Zwiadowców podnosi inicjatywę o 2. Ale Matka ma opis:
Połączona z Matką jednostka może wykonać jeszcze raz swój atak w segmencie inicjatywy o 1 niższym. Jeśli jednostka sama z siebie wykonuje dwa ataki, wtedy dodatkowy trzeci atak nastąpi w trzecim, kolejnym segmencie.
Stąd wywnioskowałem, że Matka "kopiuje" jedynie wydrukowany atak, ale już nie powiela ataku z pierwszej Matki, bo ten drugi atak nie jest "swoim" (własnym) atakiem żetonu.

Ale nie upieram się.

Edycja:
dicer pisze:Czy grający Mephisto może odpalić bitwę z wszczepu po tym, jak przeciwnik dociągnął swoje ostatnie żetony?
Może. Zabronione jest użycie żetonu Bitwa, a nie wywołanie bitwy.
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
Awatar użytkownika
dicer
Posty: 755
Rejestracja: 11 sty 2014, 00:57
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: dicer »

tomb pisze:Stąd wywnioskowałem, że Matka "kopiuje" jedynie wydrukowany atak, ale już nie powiela ataku z pierwszej Matki, bo ten drugi atak nie jest "swoim" (własnym) atakiem żetonu.
To jak w tym kontekście rozumieć zapis z instrukcji:
"Jeśli kilka Modułów działa jednocześnie na jedną jednostkę, wszystkie te działania kumulują się"?
Awatar użytkownika
tomb
Posty: 4129
Rejestracja: 22 lut 2012, 10:31
Has thanked: 311 times
Been thanked: 343 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: tomb »

Jak mówiłem - nie upieram się. Wydawało mi się jednak, że Matka (albo Sierżant ze Stalowej Policji) dają możliwość "powtórzenia swojego ataku", czyli jeśli atak odbywa się w inicjatywie 3, to można go powtórzyć tylko w inicjatywie 2. Ale możliwe, że czepiam się słówek i rzecz jest tak oczywista, jak narastanie inicjatywy przy Zwiadowcach.

Swoją drogą dziwne, że nie ma nigdzie jasnego wyłuszczenia tak prostej sprawy.
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
zac
Posty: 7
Rejestracja: 03 paź 2016, 14:31

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: zac »

Dziękuję za odpowiedzi. Skłoniło mnie to do refleksji ;)

Po namyśle również przychylałbym się do wersji, że moduły Matki działają równocześnie i ataki nastąpią tylko w jednej dodatkowej inicjatywie.
Połączona z Matką jednostka może wykonać dodatkowo jeszcze raz swoją akcję w segmencie Inicjatywy mniejszej o 1. Jeśli jednostka sama z siebie wykonuje dwie akcje, wtedy dodatkowa trzecia akcja nastąpi w trzecim kolejnym segmencie. Jeśli jednostka wykonała swoją normalną akcję w segmencie Inicjatywy 0, w tym wypadku nie może już wykonać dodatkowej akcji.
Gdyby traktować działanie modułów Matki po kolei, to w trakcie bitwy mógłby powstać problem, jak jeden z tych modułów zostałby zniszczony.

np.
jednostka z inicjatywą 3 ma podczepione dwa moduły Matki. Zakładamy, że atak nastąpi w ini 3, 2 i 1.
W fazie 2 jeden z modułów Matki zostanie zniszczony. Czy atak nastąpi w fazie 1? Trzeba by rozstrzygać, który moduł Matki działał jako pierwszy, a który nie zdążył zadziałać, bo został zniszczony. Chyba niepotrzebna komplikacja.

A gdyby uznać, że dwa moduły Matki działają równocześnie i atak nastąpi w ini 3 i 2, to pozostałoby bez znaczenia, który moduł Matki zostałby zniszczony.

Tak mi się wydaje i tej wersji będę się trzymał póki co.

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
tomb
Posty: 4129
Rejestracja: 22 lut 2012, 10:31
Has thanked: 311 times
Been thanked: 343 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: tomb »

@zac - dobra myśl. Rzeczywiście inne moduły, których działania się kumulują, można zniszczyć i będziemy wiedzieć, jaki jest aktualny stan żetonu wspomaganego.


Ja też mam pytanie:
Jak cecha Szpieg ma się do modułów o działaniu negatywnym (np.Paraliż, Dywersant). Czy jednostka-szpieg poddaje się działaniu takiego modułu, czy nie?
"Jak kto ma swój rozum, ten głupi nie jest [...] Głupie są te, co cudzy rozum mają."
Awatar użytkownika
GrzeL
Administrator
Posty: 1140
Rejestracja: 24 paź 2011, 15:13
Lokalizacja: okolica Warszawy
Has thanked: 9 times
Been thanked: 56 times

Re: Neuroshima Hex - pytanie o zasady

Post autor: GrzeL »

zac pisze:Gdyby traktować działanie modułów Matki po kolei, to w trakcie bitwy mógłby powstać problem, jak jeden z tych modułów zostałby zniszczony.
np.
jednostka z inicjatywą 3 ma podczepione dwa moduły Matki. Zakładamy, że atak nastąpi w ini 3, 2 i 1.
W fazie 2 jeden z modułów Matki zostanie zniszczony. Czy atak nastąpi w fazie 1? Trzeba by rozstrzygać, który moduł Matki działał jako pierwszy, a który nie zdążył zadziałać, bo został zniszczony. Chyba niepotrzebna komplikacja.
Nie ma takiego problemu, inicjatywę (oraz inne zdolności) jednostek przelicza się każdorazowo co segment Bitwy, z zastrzeżeniem, że jednostka, na skutek zmienności inicjatywy, może stracić atak, ale nie może go zyskać.
tomb pisze:Ja też mam pytanie:
Jak cecha Szpieg ma się do modułów o działaniu negatywnym (np.Paraliż, Dywersant). Czy jednostka-szpieg poddaje się działaniu takiego modułu, czy nie?
Tak, Moduły negatywne działają normalnie.*

* Na podstawie nieoficjalnych odpowiedzi udzielonych przez Michała Oracza.
ODPOWIEDZ