Moje wszystkie pozostałe jednostki znajdują się na lewej flance
Memoir 44 - pytania i wątpliwości
- rastula
- Posty: 10021
- Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 1277 times
- Been thanked: 1307 times
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 21 gru 2016, 16:54
Re: Memoir 44
Dodatkowo mozesz zagrac karte "Recon" - nie ruszasz zadna jednostka (bo jej nie masz), ciagniesz dwie karty i zostawiasz sobie jedna.
- Smoku
- Posty: 464
- Rejestracja: 17 lut 2006, 17:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 2 times
Re: Memoir 44
Dokup dodatek "Winter Wars" .
Oprócz dodatkowej tali kart zimowych są w nim poprawione wersje kart z podstawki (cała talia do wymiany).
- maciejo
- Posty: 3356
- Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
- Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
- Has thanked: 104 times
- Been thanked: 129 times
Re: Memoir 44
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
- rastula
- Posty: 10021
- Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 1277 times
- Been thanked: 1307 times
Re: Memoir 44
ale dlaczego ma być nowa zasada, przecież wyjaśniłem wyżej,. zagrywasz kartę, nie ruszasz nic, dobierasz kartę, do skutku...
jak na wojnie...gońca ci zabili czy generał się upił...
nie widzę błędu w tej sytuacji...
jak na wojnie...gońca ci zabili czy generał się upił...
nie widzę błędu w tej sytuacji...
- maciejo
- Posty: 3356
- Rejestracja: 01 lut 2009, 14:20
- Lokalizacja: Gliwice-Bielefeld
- Has thanked: 104 times
- Been thanked: 129 times
Re: Memoir 44
No kol.Smoku napisał że są nowe poprawione karty do podstawki.
Byłem pewny,że jest jakaś nowa zasada inaczej jego odpowiedź na mój problem nie miałaby sensu ponieważ te karty nic nie zmieniają
Nie jestem do końca pewny ale wydaje mi się,że w pierwszym wydaniu Battlelore była taka zasada,że jak nie możesz zagrać żadnej karty to możesz poruszyć jedną dowolną jednostkę ale tak jak piszę nie jestem pewien,jutro sprawdzę.
Planszówkowym skrytożercom mówię stanowcze NIE !!!
- Smoku
- Posty: 464
- Rejestracja: 17 lut 2006, 17:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 2 times
Re: Memoir 44
Kolega Wirusman chyba nie ma tego dodatku.
załączam fragment z instrukcji ze strony REBEL:
"Następujące karty sekcji zostały zmodyfikowane. W dodatku do liczby jednostek, którym wydaje się rozkaz ruchu i/lub walki co jest pokazane na karcie sekcji, karty te również dają rozkaz liczbie jednostek w ruchu. Jednostkom które są w ruchu mogą być wydane rozkazy w DOWOLNEJ sekcji pola walki. Mogą poruszać się jak zwykle ale nie mogą walczyć w tej turze".
Czyli w większości "nowych" kart sekcji jeżeli nie możesz wykonać ataku lub ruchu w dostępnej sekcji, możesz wykonać ruch w dowolnej sekcji (bez ataku).Zawsze to jakaś akcja
Dołączyłem w poprzednim poście skany kart z dodatku.
W Winter Wars dostajemy do wymiany wszystkie karty nie tylko sekcji, ale również taktyki (jest inne tło i grafika). Na kartach taktyki jest więcej ikon uwzględniających dodatki. Dodatkowo są jeszcze karty walki zimowej, dające fajne efekty podczas gry.
P.S. Mam większość dodatków nawet Torbę Kampanijną do spakowania gry i uważam że Winter Wars daje najwięcej zmian na plus .
załączam fragment z instrukcji ze strony REBEL:
"Następujące karty sekcji zostały zmodyfikowane. W dodatku do liczby jednostek, którym wydaje się rozkaz ruchu i/lub walki co jest pokazane na karcie sekcji, karty te również dają rozkaz liczbie jednostek w ruchu. Jednostkom które są w ruchu mogą być wydane rozkazy w DOWOLNEJ sekcji pola walki. Mogą poruszać się jak zwykle ale nie mogą walczyć w tej turze".
Czyli w większości "nowych" kart sekcji jeżeli nie możesz wykonać ataku lub ruchu w dostępnej sekcji, możesz wykonać ruch w dowolnej sekcji (bez ataku).Zawsze to jakaś akcja
Dołączyłem w poprzednim poście skany kart z dodatku.
W Winter Wars dostajemy do wymiany wszystkie karty nie tylko sekcji, ale również taktyki (jest inne tło i grafika). Na kartach taktyki jest więcej ikon uwzględniających dodatki. Dodatkowo są jeszcze karty walki zimowej, dające fajne efekty podczas gry.
P.S. Mam większość dodatków nawet Torbę Kampanijną do spakowania gry i uważam że Winter Wars daje najwięcej zmian na plus .
-
- Posty: 1972
- Rejestracja: 08 sty 2014, 19:18
- Lokalizacja: Jaworzno
- Has thanked: 83 times
- Been thanked: 28 times
Re: Memoir 44
Bardzo ładna grafika która pokazuję że to są karty do map breahthrough . Tak samo jak jest to opisane na 6 stronie instrukcji w języku angielskim. Natomiast jedni grają tymi kartami na wszystkich mapach, a inni tylko na rozszerzonych.
https://boardgamegeek.com/thread/128 ... ught-deck
https://boardgamegeek.com/thread/128 ... ught-deck
- Smoku
- Posty: 464
- Rejestracja: 17 lut 2006, 17:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 2 times
Re: Memoir 44
I tu się z kolegą zgadzam. Po pierwszym poście myślałem, że uważasz że można wykorzystać je tylko w mapach Breakthrough.
Dobrze opisuje to komentarz usera z załączonego linka:
I think the normal way to play is just with the breakthrough deck. That's what we have been doing and I can't think of a good reason to also add the normal cards.
Breakthrough cards have a few effects:
1. Speed the game up by adding 'On the Move' to Recon, Probe and Attack section cards.
2. Balance the section cards a bit better - Recon, Probe and Attack are now of similar overall strength, because Recon and Prob get +2 on the move, Attack gets +1. This brings their power up a bit, so they are not necessarily worse than the old 'power cards' like assault, general advance etc. They are just different, and might even be better sometimes because of their improved flexibility.
3. A couple of tactics cards are also improved - Barrage hits on a star, M&M can reinforce and order multiple units, Air Power is the same for both sides, Dig In works on Artillery. So the tactics cards are a bit more balanced also.
I think adding the old cards would slow things down if you played them as written. If you instead played by the Breakthrough versions, then there just isn't much point. We have never exhausted the Breakthrough Deck, especially since there are 2 Finest Hour cards triggering the reshuffle.
Nic dodać nic ująć w sytuacji gdy przeszkadza brak możliwości ruchu, a o to pytał Maciejo. Gra przy ich zastosowaniu zdecydowanie przyspiesza, co też trzeba wziąć po uwagę przy zmianie talii.
Dobrze opisuje to komentarz usera z załączonego linka:
I think the normal way to play is just with the breakthrough deck. That's what we have been doing and I can't think of a good reason to also add the normal cards.
Breakthrough cards have a few effects:
1. Speed the game up by adding 'On the Move' to Recon, Probe and Attack section cards.
2. Balance the section cards a bit better - Recon, Probe and Attack are now of similar overall strength, because Recon and Prob get +2 on the move, Attack gets +1. This brings their power up a bit, so they are not necessarily worse than the old 'power cards' like assault, general advance etc. They are just different, and might even be better sometimes because of their improved flexibility.
3. A couple of tactics cards are also improved - Barrage hits on a star, M&M can reinforce and order multiple units, Air Power is the same for both sides, Dig In works on Artillery. So the tactics cards are a bit more balanced also.
I think adding the old cards would slow things down if you played them as written. If you instead played by the Breakthrough versions, then there just isn't much point. We have never exhausted the Breakthrough Deck, especially since there are 2 Finest Hour cards triggering the reshuffle.
Nic dodać nic ująć w sytuacji gdy przeszkadza brak możliwości ruchu, a o to pytał Maciejo. Gra przy ich zastosowaniu zdecydowanie przyspiesza, co też trzeba wziąć po uwagę przy zmianie talii.
Memoir 44, karty combat, kiedy dociągać?
Witam!
Jak w temacie, chodzi o te dodatkowe karty z dodatku zimowego, dociągam je razem z innymi w swojej turze czy w jakimś konkretnym momencie?
Jak w temacie, chodzi o te dodatkowe karty z dodatku zimowego, dociągam je razem z innymi w swojej turze czy w jakimś konkretnym momencie?
-
- Posty: 340
- Rejestracja: 13 lip 2015, 10:07
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 96 times
- Been thanked: 97 times
Re: Memoir 44, karty combat, kiedy dociągać?
Grę zaczynasz z dwiema kartami combat na ręce.
Dobierasz je po zagraniu karty Recon, ale tylko takiej dotyczącej jednej strefy. Łatwo zapamiętać, bo wtedy też odbierasz dwie karty dowodzenia i zachowujesz jedną z nich.
Dobierasz je po zagraniu karty Recon, ale tylko takiej dotyczącej jednej strefy. Łatwo zapamiętać, bo wtedy też odbierasz dwie karty dowodzenia i zachowujesz jedną z nich.
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 03 wrz 2020, 21:09
Re: Memoir 44
Pytanie do grających w D-Day Lądowanie. Plaża Utah. US wbija na plażę usytuowaną prostopadle do linii bazowej. Są ostrzelani, wyrzucona flaga i muszą się wycofać - i tu moje pytanie: wycofują się do linii brzegowej czyli w bok czy wzdłuż plazy najkrótszą drogą do linii bazowej?
- Coval
- Posty: 72
- Rejestracja: 20 maja 2009, 19:41
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 21 times
Re: Memoir 44
Witam.
Tyle co zakupiłem podstawkę i po pierwszej grze mam 2 pytania.
Jak się dokładnie robi atak kilkoma jednostkami? W przypadku ruchu jest jasno w instrukcji napisane, że trzeba ruszyć wszystkie zaordynowane oddziały i dopiero przejść do fazy ataku. Natomiast przy ataku nie ma już tej reguły? albo ją przegapiłem.
1) chciałem ostrzelać 3 jednostkami 1 jednostkę, po pierwszym ataku jednostka wycofał się o 2 pola i wyszła z zasięgu 2 pozostałych?
-gdybym musiał na początku walki pokazać wszystkie zaordynowane jednostki, co będą atakować rozumiem że, 1a straciłbym atak tych 2 pozostałych? 1b czy może zamiast 3 kośćmi z jednej jednostki, rzucałby, od razu 7 ze wszystkich 3 jednostek?
2) No i co w przypadku jeżeli mogę pokazywać jednostki po kolei, rozpatrywać wynik walki i dopiero pokazać następną jednostkę. Jednostka która wyszła z zasięgu uciekła, ale inne wrogie są w zasięgu mogę je wybrrać jako cel?
Tyle co zakupiłem podstawkę i po pierwszej grze mam 2 pytania.
Jak się dokładnie robi atak kilkoma jednostkami? W przypadku ruchu jest jasno w instrukcji napisane, że trzeba ruszyć wszystkie zaordynowane oddziały i dopiero przejść do fazy ataku. Natomiast przy ataku nie ma już tej reguły? albo ją przegapiłem.
1) chciałem ostrzelać 3 jednostkami 1 jednostkę, po pierwszym ataku jednostka wycofał się o 2 pola i wyszła z zasięgu 2 pozostałych?
-gdybym musiał na początku walki pokazać wszystkie zaordynowane jednostki, co będą atakować rozumiem że, 1a straciłbym atak tych 2 pozostałych? 1b czy może zamiast 3 kośćmi z jednej jednostki, rzucałby, od razu 7 ze wszystkich 3 jednostek?
2) No i co w przypadku jeżeli mogę pokazywać jednostki po kolei, rozpatrywać wynik walki i dopiero pokazać następną jednostkę. Jednostka która wyszła z zasięgu uciekła, ale inne wrogie są w zasięgu mogę je wybrrać jako cel?
I've had worst!
- doczek
- Posty: 211
- Rejestracja: 26 sie 2018, 19:02
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 39 times
- Been thanked: 35 times
Re: Memoir 44
Deklarujesz, która w kogo, rzut kości, rozpatrujesz wynik rzutu. I tak po kolei z każdą którą masz aktywną. Deklaracja musi być klarowna bo przeciwnik może mieć kartę Ambush. Rzut większą ilością kości max 8 masz np. przy nalocie.
Re: Memoir 44 - pytania i wątpliwości
Jest napisane w pierwszym zdaniu w punkcie walka. Na stronie 8. Ze wybierasz wg dowolnej kolejnosci. Czyli po wykonaniu wszystkich ruchów. Wszystkie jednostki które są aktywne i maja możliwość ataku mogą zaatakować wg wybranej przez Ciebie kolejnosci. Ponieważ przeciwnik widział podczas fazy ruchu które jednostki aktywowałeś, może uciec jednostka w przypadku konieczności wycofania się z zasięgu pozostałych jednostek którymi chciałeś zaatakować.
Re: Memoir 44 - pytania i wątpliwości
Cześć.
Poprosze o pomoc w takiej kwestii:
1. Atak pancerny w zwarciu: hit i flaga.
2. Jednostka przeciwnika traci jedna figurkę (zostają jej 3 figurki) i wycofuję sie w kierunku swojego brzegu planszy.
3. Zajmuję teren, na ktorym była atakowana jednostka.
4 wykonuję ponownie (11 strona instrukcji) atak w zwarciu z tą samą jednostką i z takim samym wynikiem na kościach.
Pytanie:
Czy mogę tak dalej się z tą jednostką "gonić" i wykonywać, atak za atakiem?
Poprosze o pomoc w takiej kwestii:
1. Atak pancerny w zwarciu: hit i flaga.
2. Jednostka przeciwnika traci jedna figurkę (zostają jej 3 figurki) i wycofuję sie w kierunku swojego brzegu planszy.
3. Zajmuję teren, na ktorym była atakowana jednostka.
4 wykonuję ponownie (11 strona instrukcji) atak w zwarciu z tą samą jednostką i z takim samym wynikiem na kościach.
Pytanie:
Czy mogę tak dalej się z tą jednostką "gonić" i wykonywać, atak za atakiem?
Re: Memoir 44 - pytania i wątpliwości
Nie, możesz to wykonać tylko jeden raz podczas swojego ataku. Za drugim razem możesz tylko zająć pole z którego wycofała się atakowana jednostka ale już bez oddawania ataku.jajkos pisze: ↑22 sie 2021, 08:46 Cześć.
Poprosze o pomoc w takiej kwestii:
1. Atak pancerny w zwarciu: hit i flaga.
2. Jednostka przeciwnika traci jedna figurkę (zostają jej 3 figurki) i wycofuję sie w kierunku swojego brzegu planszy.
3. Zajmuję teren, na ktorym była atakowana jednostka.
4 wykonuję ponownie (11 strona instrukcji) atak w zwarciu z tą samą jednostką i z takim samym wynikiem na kościach.
Pytanie:
Czy mogę tak dalej się z tą jednostką "gonić" i wykonywać, atak za atakiem?