Tide of Iron

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
Ryach
Posty: 54
Rejestracja: 17 cze 2004, 01:08

Tide of Iron

Post autor: Ryach »

Od niedawna mam Tide of Iron, nie znalazłem odpowiedniego tematu wiec założyłem nowy, możliwe też że nie doczytałem odpowiedzi w instrukcji za co przepraszam:
1) Jak to jest z modyfikatorami, często w grze dzieli się siłę jednostki, oprócz tego posiada ona specjalny bonus np czołg atakujący budynek, miotacz ognia, karty dodająca 3pkt do siły w wypadku atakowania czołgów,
czy najpierw się dodaje wszystkie modyfikatory, potem się dzieli,
czy najpierw dzieli się podstawową siłę oddziału potem dodaje modyfikatory,
czy dodaje się podstawowe modyfikatory, dzieli siłę, i dodaje modyfikator z karty.
2) Jak wygląda poruszanie po polach na których znajduje się maksymalna ilość jednostek, co dzieje się gdy poruszający oddział zostanie zatrzymany np na skutek ognia zaporowego.
3) Czy jednostki o tej samej specjalizacji mogą wymieniać się figurkami?
Dziękuję za pomoc w wyjaśnieniu tych kwestii.
Awatar użytkownika
Sir-lothar
Posty: 366
Rejestracja: 25 cze 2008, 01:00
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Tide of Iron

Post autor: Sir-lothar »

Witam
1) Najpierw wszystko się dodaje a następnie dzieli zaokrąglając w górę. W przypadku podwójnego dzielenia jednostka nie może brać udziału w ataku. (str. 35)
2)Oddziały mogą przemieszczać się przez pełnie hexy. Gdy zostaną zmuszone do zatrzymania się na pełnym hexie to wracają na ostatni nie pełny hex. (str. 9)
3)Nie, żaden oddział ze specjalizacją nie może przyjąć ani oddać jednostek. (str. 16)
Awatar użytkownika
szutek
Posty: 430
Rejestracja: 17 wrz 2011, 17:42
Has thanked: 15 times
Been thanked: 32 times

Re: Tide of Iron

Post autor: szutek »

Mam pytanko co do działania karty "Go to Ground". Zgodnie z treścią erraty zawartej na końcu instrukcji pozwala ona wybrać dwie przyjacielskie jednostki stojące na tym samym heksie i wyposażyć je w żetony ukrycia (Conceal). Mam wątpliwość co do tego czy mogę użyć tej karty do ukrycia tylko jednej jednostki samotnie stojącej na heksie ? Zawsze graliśmy, że jest to dozwolone, bowiem skoro można ukryć dwie jednostki na jednym heksie, to tym bardziej można zrobić to z jedną jednostką. Jednak ostatnio naszła mnie myśl, że może ma być to utrudnienie ograniczające możliwości tej karty. Jak uważacie ? Ja skłaniam się do rozwiązania z jedną jednostką, jednak 100% pewien to nie jestem.
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 8735
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 2643 times
Been thanked: 2331 times

Re: Tide of Iron

Post autor: Curiosity »

Banalne (dla weteranów) pytanie:

Jeli mam oddział złożony z dwoch żołnierzy regularnej piechoty i jednego CKM-a i wprowadzam ich w tryb Odpowiedz Ogniem, to:

CKM może walić kilka razy do różnych celów, o ile w OO nie weźmie udziału reszta oddziału (ci dwaj piechurzy), bo wówczas oddział jest wyczerpany. Ale czy mogą oni atakować niezależnie, tzn. najpierw piechota, a później już tylko CKM-y? A moźe każde OO piechoty powoduje wyczerpanie całego oddziału, łącznie z CKM-ami?
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Muttah
Posty: 1197
Rejestracja: 11 wrz 2005, 15:36
Lokalizacja: Katowice
Been thanked: 2 times

Re: Tide of Iron

Post autor: Muttah »

FFG sprzedało licencję na Tide of Iron firmie Dana Lombardy 8) Sądzę że może to grze wyjść tylko na dobre - szykuje się reprint i kolejne dodatki! Po pierwsze gra będzie się dalej rozwijać, a po drugie - gość najprawdopodobniej wykorzeni problemy ze scenaiurszami w podstawce, co sprawi że wiele osób (tak jak ja teraz) będzie rozważało ponowne wejście w temat przy drugiej edycji. Ciekawa opcja, nie powiem...

@ Curiosity:

Zgadza się, aktywujesz każdy oddział w całości, tak więc jeśli zwykła piechota lub cały oddział wystrzeli, to oznacza to koniec aktywacji. KM-y natomiast mogą same walić ile chcą.
Awatar użytkownika
Migdał
Posty: 223
Rejestracja: 21 wrz 2012, 20:29
Lokalizacja: Warszawa

Re: Tide of Iron

Post autor: Migdał »

Witam
W sumie to ciekawi mnie czy nowy wydawca pokusić się na nowe pudło, póki co zamieścili info o podręczniku który scali zasady z wszystkich dodatków i zapowiedzieli wydanie szybkich scenariuszy "szkoleniowych". Moim zdaniem nie powinni wydawać nowego pudła, bo i po co? A powinni skoncentrować się na dodatkach scenariuszach i lataniu dziur w dotychczasowych zasadach. W każdym razie bardzo się cieszę że ffg puściło licencję sami już nic nie wydawali a tytuł aż się prosi o rozwój:-) będę bacznie obserwował imoże wreszcie się słudze na zakup tej kobyly:-P
SPRZEDAM: Sword&Sorcery z dodatkami, Drakula, Zatoka Kupców z dodatkami.
Awatar użytkownika
rastula
Posty: 10021
Rejestracja: 04 sty 2012, 01:02
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 1277 times
Been thanked: 1307 times

Re: Tide of Iron

Post autor: rastula »

a ja bym chętnie jakąś nową edycje przytulił :)
Zorak
Posty: 613
Rejestracja: 02 lip 2008, 01:22
Has thanked: 42 times
Been thanked: 49 times

Re: Tide of Iron

Post autor: Zorak »

Gra ma ogromny potencjał a jedyna rzecz która odstrasza to "nierówny" poziom scenariuszy tak więc wydawanie nowego pudła nic nie wniesie, zwykły podręcznik z nowymi zasadami, poprawionymi scenariuszami i ew. nowymi statystykami pojazdów itp starczy.
Horror w Arkham LCG na FB https://www.facebook.com/groups/1656455741348152/
Horror w Arkham LCG na Discord https://discord.gg/AEbARQx
herbaliser
Posty: 6
Rejestracja: 21 gru 2016, 16:54

Re: Tide of Iron.

Post autor: herbaliser »

Witam


Chcialem zapytac o OO fire:
Powiedzmy ze ja atakuje kolega sie broni. On ma CKMa w OO fire. Ja robie ruch i pojawiam sie w polu jego widzenia. Czy on musi strzelac jak ma OO fire dokladnie na ten hex? Czy tez moze np. poczekac az podejde blizej (w tej samej akcji) i dopiero wtedy zadeklarowac ze uzywa OO?
Nero
Posty: 50
Rejestracja: 26 gru 2016, 17:52
Has thanked: 5 times
Been thanked: 4 times

Re: Tide of Iron

Post autor: Nero »

Możesz czekać. Kolega powinien się posuwać kolejno o 1 hex a Ty możesz zaatakować w dowolnym momencie.
ODPOWIEDZ