Talisman Magia i Miecz - pytania, zasady

Masz pytanie o zasady jakiejś gry - zamiast pisać na forum ogólnym, napisz osobnego posta na tym podforum. Uwaga! W tytule wątku podaj nazwę gry (i krótko czego dotyczy pytanie)!
Lewap
Posty: 2
Rejestracja: 10 lip 2012, 13:01

Magia i Miecz: Podziemia - Płaszcz Piór

Post autor: Lewap »

W dodatku Podziemia do Magii i Miecza występuje magiczny przedmiot o nazwie Płaszcz Piór. Część jego opisu mówi tak:

"Zamiast normalnego ruchu możesz odrzucić Płaszcz Piór, aby przesunąć się na dowolny obszar w tej samej Krainie."

Czy Waszym zdaniem dotyczy to też Krainy Wewnętrznej? Czyli w następnej turze po przekroczeniu Tajemnych Wrót jest możliwość teleportu prosto do Korony Władzy? Fakt, że nie jest aż tak łatwo zdobyć ten przedmiot nie zmienia wrażenia, że jego działanie jest jakby zbyt potężne.
Awatar użytkownika
Pierzasty
Posty: 2719
Rejestracja: 25 wrz 2011, 11:58
Lokalizacja: Otwock
Has thanked: 3 times
Been thanked: 20 times

Re: Magia i Miecz: Podziemia - Płaszcz Piór

Post autor: Pierzasty »

Ja bym czytał to tak, że w Wewnętrznej Krainie nie ma "normalnego ruchu", tylko ruszasz się wg specjalnych zasad tej krainy, o jedno pole. Czyli Płaszcz tak nie działa.
Lewap
Posty: 2
Rejestracja: 10 lip 2012, 13:01

Re: Magia i Miecz: Podziemia - Płaszcz Piór

Post autor: Lewap »

No tak, ale jednak "normalność" ruchu może być interpretowana jako "lokalna" i dla Krainy Wewnętrznej normalnym ruchem jest właśnie ten o jedno pole. Chyba najlepiej jednak umówić się z graczami co do tego przedmiotu ;)
Dzięki za wsparcie, zawsze będę mógł od teraz powołać się na konsultacje z doświadczonymi zawodnikami :)
gotji
Posty: 63
Rejestracja: 03 gru 2012, 15:03
Has thanked: 9 times
Been thanked: 1 time

Talisman - Kolejność określania siły podczas ataku

Post autor: gotji »

Wczoraj mieliśmy następującą sytuację:
- Atakujący posiadał Eliksir Siły(jednorazowo +2 do siły)
- Broniący się posiadał najemnika(+3 do siły jak zapłaci się 1sz)

Kto powinien pierwszy określić z czego korzysta? Obaj muszą ponieść stratę jak użyją przedmiotu lub przyjaciela. Obrońca nie chciał używać najemnika jeżeli atakujący nie używał Eliksiru siły i na odwrót :)
Picek
Posty: 181
Rejestracja: 14 maja 2013, 10:46

Re: Talisman - Kolejność określania siły podczas ataku

Post autor: Picek »

Zgodnie z logiką to atakujący musi się określić, czym atakuje. Bo trochę dziwne byłoby podejście (wchodząc w postać) np. żołnierza atakującego:
- Idę z atakiem i wezmę miecz! - dochodzi do pojedynku i stwierdza - a, muszę jeszcze po najemnika wrócić...

Stąd wg mnie to atakujący określa, czym atakuje i podczas ataku nie może tego zmodyfikować, chyba, że np. czary mu pozwalają.
7% zniżki w 3trolle - chętnie się podzielę, jak ktoś chce :)
gotji
Posty: 63
Rejestracja: 03 gru 2012, 15:03
Has thanked: 9 times
Been thanked: 1 time

Re: Talisman - Kolejność określania siły podczas ataku

Post autor: gotji »

I tak też tłumaczyłem to wczoraj mojej żonie, ale dla niej logiczniej(ona atakowała :)) było żeby to obrońca określał bo atakujący wtedy widzi na co się porywa. Myślałem, że może ktoś napotkał oficjalne(napisane małym druczkiem w instrukcji, odpowiedź od FFG na forum) stanowisko FFG w tej sprawie(zabrzmiało poważnie). Sprawdzałem FAQ i nie znalazłem odpowiedzi.
Picek
Posty: 181
Rejestracja: 14 maja 2013, 10:46

Re: Talisman - Kolejność określania siły podczas ataku

Post autor: Picek »

W sumie Talisman to gra w otwarte karty (nie licząc zaklęć) - atakujący wie, czym obrona dysponuje. Stąd to od niego zależy, co bierze na atak. Najpierw jest określenie "czym atakuje" a później obrońcy - czym się broni.
Chyba ciężko będzie znaleźć jakąś wykładnię do tego, bo to jest norma praktycznie w każdej grze. To obrońca ma wiedzieć, czym jest atakowany i podejmować decyzję czy używa tej czy tamtej karty.
7% zniżki w 3trolle - chętnie się podzielę, jak ktoś chce :)
Awatar użytkownika
Jan Madejski
Posty: 736
Rejestracja: 15 wrz 2011, 13:08
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 14 times
Been thanked: 61 times

Re: Talisman - Kolejność określania siły podczas ataku

Post autor: Jan Madejski »

W "Talisman revised 4th edition" (tam, gdzie są żetony przeznaczenia pozwalające przerzucać kości) jest informacja, że atakujący najpierw decyduje, czy używa żetonu aby przerzucić kość, a następnie taką decyzję podejmuje gracz zaatakowany. Po decyzji obrońcy, atakujący gracz już nie może zmienić swojego wyboru. Sądzę, że analogicznie należy rozpatrywać przypadek z eliksirem i najemnikiem.
xand
Posty: 1
Rejestracja: 17 maja 2014, 12:08

Talisman:Magia i Miecz - Smoki [pytanie o zasady]

Post autor: xand »

Witam

Czytając ostatnio instrukcję Talisman:Magia i Miecz - Smoki trafiłem na mały problem i nie wiem jak zinterpretować treść.

W instrukcji jest napisane, że kiedy poszukiwacz spotyka smoczą łuskę to musi losować kartę nawet jeśli już jakaś się tam znajduje.

Teraz taka sytuacja:
Gracz1: spotyka zieloną łuskę i losuje kartę z odpowiadającej talii, na karcie jest smok który pokonuje gracza więc zostawia na obszarze i karte smoka, i łuskę.
Gracz2: wchodzi na ten sam obszar i spotyka łuskę, i teraz:
a) dociąga KOLEJNĄ kartę z odpowiadającej talii i rozpatruje wszystkie karty na tym obszarze (przez co moze dojść do sytuacji że na jednym obszarze będą się mnożyć smoki)
czy...
b) NIE DOCIĄGA karty ponieważ jest już tam nierozpatrzona karta spotkania łuski i rozpatruje wszystkie karty na tym obszarze.

Napewno w instrukcji chodzi o karty przygód i ekwipunku ale czy także chodzi o nierozpatrzone karty poprzedniego spotkania łuski?

Z góry dziekuję za odpowiedź.
Awatar użytkownika
8janek8
Blokada konta
Posty: 900
Rejestracja: 08 mar 2010, 21:08
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 14 times
Been thanked: 28 times

Re: Talisman:Magia i Miecz - Smoki [pytanie o zasady]

Post autor: 8janek8 »

Jeżeli Poszukiwacz spotyka smoczą łuskę, musi wylosować
jedną kartę z talii odpowiadającej tej łusce, nawet, jeśli
na danym obszarze znajduje się już jedna lub więcej kart.
Specjalne zdolności i efekty, które wpływają na karty
Przygód, wpływają również na karty Smoków, jednak tylko
po tym, jak zostaną wylosowane i umieszczone na planszy.
Odp.A.

Nadmienię, że Poszukiwacz jest zmuszony do spotkania smoczej łuski tylko, jeśli należy ona do obecnego Króla Smoków.
Collection
Sprzedam
Kupię dodatki do: Runewars (Banners of War), Warhammer: Inwazja (Ukryte Królestwa), Battle Star Galactica (Świt), Revolution! (The Palace), Fresco, Scoville
miczoreno
Posty: 3
Rejestracja: 16 kwie 2015, 18:04

TALISMAN: MAGIA I MIECZ PODSTAWA

Post autor: miczoreno »

Witam,
jestem początkującym graczem i mam zapewne banalne pytanie, no ale mam nadzieję, że ktoś mi pomoże.
Gdzie jeszcze można kupować karty ekwipunku oprócz wioski gdzie jest kowal z hełmem, tarczą, toporem i mieczem?
Gdzie mogę kupić muła lub butelkę z wodą?? Gdzieś w internecie widziałem, że pole Jaskinia Czarownika oferuje taką możliwość, ale u mnie na planszy nie ma takiej informacji. Właściwie to nigdzie u mnie nie ma informacji, że jest możliwość kupna muła czy butelki. Ktoś jest mi w stanie pomóc?
Awatar użytkownika
romeck
Posty: 2879
Rejestracja: 20 sie 2009, 22:22
Lokalizacja: Warszawa / Łódź
Has thanked: 8 times
Been thanked: 5 times

Re: TALISMAN: MAGIA I MIECZ PODSTAWA

Post autor: romeck »

Przejrzyj karty przygód.
Właśnie czytasz kompletnie bezużyteczne zdanie.
miczoreno
Posty: 3
Rejestracja: 16 kwie 2015, 18:04

Re: TALISMAN: MAGIA I MIECZ PODSTAWA

Post autor: miczoreno »

Są chyba 2 karty targowe, które pozwalają kupić muła i wodę. Czy w takim razie to wszystkie opcje na ich zakup?
Awatar użytkownika
romeck
Posty: 2879
Rejestracja: 20 sie 2009, 22:22
Lokalizacja: Warszawa / Łódź
Has thanked: 8 times
Been thanked: 5 times

Re: TALISMAN: MAGIA I MIECZ PODSTAWA

Post autor: romeck »

Nie pamiętam już, bo grę z toną dodatków sprzedałem lata temu, ale jeśli chodzi samą podstawkę, to chyba więcej możliwości kupowania ekwipunku nie ma.
Właśnie czytasz kompletnie bezużyteczne zdanie.
miczoreno
Posty: 3
Rejestracja: 16 kwie 2015, 18:04

Re: TALISMAN: MAGIA I MIECZ PODSTAWA

Post autor: miczoreno »

OK. Dzięki za informację :)
Awatar użytkownika
romeck
Posty: 2879
Rejestracja: 20 sie 2009, 22:22
Lokalizacja: Warszawa / Łódź
Has thanked: 8 times
Been thanked: 5 times

Re: TALISMAN: MAGIA I MIECZ PODSTAWA

Post autor: romeck »

Nie ma za co.

Znów pozwolę sobie podać link do forum Galakty, gdyż polscy entuzjaści Talismana skupieni są właśnie tam:
http://www.forum.galakta.pl/viewforum.p ... 34a36c824f

Tutaj już mało kogo emocjonuje turlanie kością w celu wylosowania potwora do turlania kością. :)
Właśnie czytasz kompletnie bezużyteczne zdanie.
AkuaMarek
Posty: 47
Rejestracja: 20 kwie 2014, 23:22

Talisman Magia i Miecz

Post autor: AkuaMarek »

Witam! Poszukuje odpowiedzi na kilka pytania dotyczących gry TMiM

1) Jak interpretować eliksir życia: czy po utracie życia (np za zaklęcie rozkazu) wyrzucając 2 tracimy życie czy tracimy życie za zaklęcie + życie za eliksir? A opcja nic się nie dzieje = tracimy HP? Dalsze natomiast powodują ignorowanie + odzyskiwanie 1/2 HP?

2) Czy jeżeli mamy nakazane podnieść początkową wartość siły/mocy to czy wówczas dodajemy żeton siły/mocy. Przykład: bazowa siła 3, aktualna siła postaci 5 i mamy dodać 1 do początkowej. Jak będą wyglądać statystyki takiej postaci? Siła 6 czy siła 5 ale początkowa wartość to 4?

3) Mamy dwie karty: smoka który nakazuje po przegranej nie stracić pkt życia w zamian za stratę innej rzeczy. Czy w połączeniu z innym potworem po przegranej walce:
a) tracimy HP i daną rzecz
b) nie tracimy HP, tracimy rzecz
c) tracimy HP, nie tracimy rzeczy
Awatar użytkownika
Bludgeon
Posty: 605
Rejestracja: 05 kwie 2013, 10:29
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 67 times
Been thanked: 88 times

Re: Talisman Magia i Miecz

Post autor: Bludgeon »

AkuaMarek pisze:Witam! Poszukuje odpowiedzi na kilka pytania dotyczących gry TMiM

1) Jak interpretować eliksir życia: czy po utracie życia (np za zaklęcie rozkazu) wyrzucając 2 tracimy życie czy tracimy życie za zaklęcie + życie za eliksir? A opcja nic się nie dzieje = tracimy HP? Dalsze natomiast powodują ignorowanie + odzyskiwanie 1/2 HP?
Wklej treść karty bo nie pamiętam co to jest.
AkuaMarek pisze:2) Czy jeżeli mamy nakazane podnieść początkową wartość siły/mocy to czy wówczas dodajemy żeton siły/mocy.
Nie.
AkuaMarek pisze:Przykład: bazowa siła 3, aktualna siła postaci 5 i mamy dodać 1 do początkowej. Jak będą wyglądać statystyki takiej postaci? Siła 6 czy siła 5 ale początkowa wartość to 4?
Wtedy masz bazową siłę 4 i aktualną 6.
AkuaMarek pisze:3) Mamy dwie karty: smoka który nakazuje po przegranej nie stracić pkt życia w zamian za stratę innej rzeczy. Czy w połączeniu z innym potworem po przegranej walce:
a) tracimy HP i daną rzecz
b) nie tracimy HP, tracimy rzecz
c) tracimy HP, nie tracimy rzeczy
chyba B.
Everything you do, think, or say
is in the pill you took today
AkuaMarek
Posty: 47
Rejestracja: 20 kwie 2014, 23:22

Re: Talisman Magia i Miecz

Post autor: AkuaMarek »

Niestety nie mam dostępu do gry. Po prostu gdyby działał ianczej wydawał się nam zbyt słaby :)
http://www.talismanwiki.com/Elixir_of_Life => angielska wiki
Awatar użytkownika
Bludgeon
Posty: 605
Rejestracja: 05 kwie 2013, 10:29
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 67 times
Been thanked: 88 times

Re: Talisman Magia i Miecz

Post autor: Bludgeon »

Okej, co do eliksiru to napisałeś poprawnie. Przy wyniku 2 tracimy łącznie 2 życia, przy 3 tylko jedno, przy 4 nic, przy 5-6 bilans dodatni.

Wyprzedzając Twoje następne pytanie - tak, ten przedmiot jest ultrabeznadziejny jak na kartę Skarbu :)
Everything you do, think, or say
is in the pill you took today
mierniczek
Posty: 23
Rejestracja: 25 kwie 2017, 10:54
Lokalizacja: pruszków, Mazowieckie

Talisman Magia i Miecz - dodatek Zwiastun

Post autor: mierniczek »

Bardzo proszę o podpowiedź, bo dodatek Zwiastun ciągle siedzi mi w głowie, a po przeczytaniu instrukcji mam więcej pytań niz odpowiedzi.
Próbowałem znaleźć jakiś gameplay ze Zwiastunem, ale jakoś bez rezultatu.

W instrukcji jest napisane:

Prorok jest powiernikiem starożytnej przepowiedni, której treść głosi, że nadchodzi koniec świata.
Na początku gry umieść figurkę Proroka na jego arkuszu. Kiedy Poszukiwacz (znajdujący się poza Wewnętrzną Krainą)
wylosuje Zdarzenie, figurkę Proroka należy umieścić na obszarze tego Poszukiwacza.

Czy figurkę Proroka umieszczamy na polu na którym stoi figurka Poszukiwacza?
Czy rozpatrujemy wtedy spotkanie Proroka z Poszukiwaczem?
Co w momencie gdy następny gracz wyciągnie następne zdarzenie - czy Proroka przesuwamy na jego pole?

Za każdym razem, gdy polecenie obszaru nakazuje Poszukiwaczowi, znajdującemu się w tej samej Krainie co
Prorok, wylosować karty, musi wylosować karty Proroka.

Jeśli obszar nakazuje wyciągnąć np 2 karty to losujemy tylko z tali kart Proroka?
Awatar użytkownika
Bludgeon
Posty: 605
Rejestracja: 05 kwie 2013, 10:29
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 67 times
Been thanked: 88 times

Re: Talisman Magia i Miecz - dodatek Zwiastun

Post autor: Bludgeon »

Czy figurkę Proroka umieszczamy na polu na którym stoi figurka Poszukiwacza?
Tak.

Czy rozpatrujemy wtedy spotkanie Proroka z Poszukiwaczem?
Nie.

Co w momencie gdy następny gracz wyciągnie następne zdarzenie - czy Proroka przesuwamy na jego pole?
Tak.

Jeśli obszar nakazuje wyciągnąć np 2 karty to losujemy tylko z tali kart Proroka?
Tak.
Everything you do, think, or say
is in the pill you took today
mierniczek
Posty: 23
Rejestracja: 25 kwie 2017, 10:54
Lokalizacja: pruszków, Mazowieckie

Re: Talisman Magia i Miecz - dodatek Zwiastun

Post autor: mierniczek »

Bardzo dziękuję za odpowiedź.
Czas zatem wrócić do talismana (z tym dodatkiem), bo już dawno go nie ściagalem z półki.
Awatar użytkownika
Bludgeon
Posty: 605
Rejestracja: 05 kwie 2013, 10:29
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 67 times
Been thanked: 88 times

Re: Talisman Magia i Miecz - dodatek Zwiastun

Post autor: Bludgeon »

Wracaj, Talisman jest super :)
Everything you do, think, or say
is in the pill you took today
mierniczek
Posty: 23
Rejestracja: 25 kwie 2017, 10:54
Lokalizacja: pruszków, Mazowieckie

Re: Talisman Magia i Miecz - dodatek Zwiastun

Post autor: mierniczek »

Kolejne pytanie

Tym razem o przeklete przedmioty.
W instrukcji jest napisane ze po znalezieniu przekletego przedmiotu nie mozna go porzucic (co jest logiczne - znalezlismy to musimy z nim byc).
Chwile pozniej jest napisane ze przeklete przedmioty i przekletych przyjaciol mozna normalnie odrzucic, ukrasc lub sprzedac.
O co chodzi z tym odrzuceniem?
ODPOWIEDZ