Cywilizacja Sid Meier's - pytania i wątpliwości

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
romeck
Posty: 2875
Rejestracja: 20 sie 2009, 22:22
Lokalizacja: Warszawa / Łódź
Has thanked: 8 times
Been thanked: 5 times

Re: Sid Meier's Civilization

Post autor: romeck »

Sława i Bogactwo to coś, co trzeba mieć ze względu na karty wielkich ludzi. Wiedza i Wojna - tylko i ewentualnie dla dodatkowych nacji, kafli terenu czy kart technologii. Ja musiałem kupić, bo taki mam charakter. Ale jeśli nie jesteś z tych, co muszą mieć każdy dodatek, to raczej odradzam. No chyba, że solidnie stanieje.
Właśnie czytasz kompletnie bezużyteczne zdanie.
Szaweł
Posty: 1897
Rejestracja: 25 cze 2013, 12:45
Lokalizacja: Gdynia/Warszawa
Been thanked: 5 times

Re: Sid Meier's Civilization

Post autor: Szaweł »

romeck pisze:Sława i Bogactwo to coś, co trzeba mieć ze względu na karty wielkich ludzi. Wiedza i Wojna - tylko i ewentualnie dla dodatkowych nacji, kafli terenu czy kart technologii. Ja musiałem kupić, bo taki mam charakter. Ale jeśli nie jesteś z tych, co muszą mieć każdy dodatek, to raczej odradzam. No chyba, że solidnie stanieje.
Dla mnie, dodatkowe nacje są już wystarczającym wyznacznikiem. Szczególnie, że jest ich aż 6 (czyli tyle ile w podstawce i o 2 więcej niż w Sławie i Bogactwie) i mocno wpływają na różnorodność partii - my zawsze losujemy nacje a jeśli ktoś po raz 2 czy 3 z rzędu wylosował tę samą losuje jeszcze raz.

Państwa miasta i stocznia też są fajne :D

A charakter też mam taki, że muszę mieć wszystkie dodatki :D
Moja kolekcja
Moje rabaty, których chętnie użyczę: Planszostrefa 11%, Huble 5%, Rebel 4%, AlePlanszówki 3%
Awatar użytkownika
romeck
Posty: 2875
Rejestracja: 20 sie 2009, 22:22
Lokalizacja: Warszawa / Łódź
Has thanked: 8 times
Been thanked: 5 times

Re: Sid Meier's Civilization

Post autor: romeck »

Co człowiek to opinia. Niestety mnie ten dodatek mocno rozczarował. Ale skoro wyszedł, to kupić musiałem. Wszystko by było OK, gdyby nie cena.
Właśnie czytasz kompletnie bezużyteczne zdanie.
Awatar użytkownika
kastration
Posty: 1218
Rejestracja: 08 kwie 2015, 21:37
Lokalizacja: Kalisz
Has thanked: 108 times
Been thanked: 430 times

Re: Sid Meier's Civilization

Post autor: kastration »

Szaweł pisze:
romeck pisze:Sława i Bogactwo to coś, co trzeba mieć ze względu na karty wielkich ludzi. Wiedza i Wojna - tylko i ewentualnie dla dodatkowych nacji, kafli terenu czy kart technologii. Ja musiałem kupić, bo taki mam charakter. Ale jeśli nie jesteś z tych, co muszą mieć każdy dodatek, to raczej odradzam. No chyba, że solidnie stanieje.
Dla mnie, dodatkowe nacje są już wystarczającym wyznacznikiem. Szczególnie, że jest ich aż 6 (czyli tyle ile w podstawce i o 2 więcej niż w Sławie i Bogactwie) i mocno wpływają na różnorodność partii - my zawsze losujemy nacje a jeśli ktoś po raz 2 czy 3 z rzędu wylosował tę samą losuje jeszcze raz.

Państwa miasta i stocznia też są fajne :D

A charakter też mam taki, że muszę mieć wszystkie dodatki :D
Ja myślę - odnosząc się do opinii innego dyskutanta - że dodatki nie stanieją, więc nie ma co się łudzić i czekać. Albo się chce i kupuje albo nie - proste. Jaki popyt, taka podaż, jakie wykonanie i pomysł (niekiedy), taka cena. Moje zarobki pozwalają kupować sobie gry, więc aspekt finansowy nie jest tu dominujący. Ja po prostu nie lubię czuć się oszukiwany, skoro jedna osoba mówi, że po rozpakowaniu nieco się rozczarowała, a cena 120 zł to np. nie to samo co 70 zł, to ja mam wahania, czy twórcy poważnie traktują fanów. Oczywiście wykonanie podstawki jest w pełni wartościowe i ja za to płacę i jestem zadowolony, że tyle płacę za coś, co jest tak wykonane. Sława i Bogactwo też kupię na pewno, ale moje wątpliwości na temat Wiedzy i Wojny właśnie wynikają z opinii innych oraz wahania, czy aby ów sam fakt dorzucenia sześciu nowych cywilizacji jest aż tyle wart i nie jest czaem próbą zamydlenia oczu co do słabości reszty dodatków (abstrahując od tego zupełnie, że te cywilizacje i tak pewnie są znacznie silniejsze od podstawowych, co już może irytować, jeśli losujemy spośród 16 i akurat komuś np. przypadną Chiny czy nawet Rosja na tle tych z dodatków) - pomijam modyfikację zasad, których pewnie niektórzy stosują nawet wobec bonusów początkowych cywilizacji (skoro ja stosuję inne usprawnienia, to pewnie niektórzy i modyfikują siłę początkową nacji).

Poczytałem nieco - a jako, że w grach cywilizacyjnych nie jestem znawcą w praktyce - chciałem dopytać (często jest tak, że gracze lubują się w danych typach i są ograni), jakie inne tytuły, skoro Cywilizacja mi się tak podoba, by mnie tu zadowoliły?

Moje typy to:
- Cywilizacja: poprzez wieki - ale podobno jest dużo bardziej skomplikowana od Sida Meiera, a wykonanie elementów nieporównywalnie słabsze - są jakieś mocne argumenty, które są przeciwwagą dla tego? (plus trudno dostępny tytuł)
- Wojna narodów - podobno uproszczona wobec Cywilizacji poprzez wieki, ale równie przeciętne wykonanie (tu w porównaniu z Sidem Meierem), a cena stosunkowo wysoka w porównaniu z resztą, więc warto?

Może spodobałyby mi się też ekonomiczno-historyczne, ale nie typu Szogun, ale bardziej osadzone w realiach historycznych, gdzie czuje się ducha gry. Moje strzały, to Sigmuntus Augustus, Kupcy i korsarze, Zimna wojna, Imperium: Droga ku dominacji. Jakieś komentarze znawców cywilizacyjno-historycznych gier o tych powyższych?

Pomijam Olympos, który jest dla mnie porażką i mam na pozbycie się.
"Człowiek bez religii, jest jak ryba bez roweru"
Mia San Mia!
Condic
Posty: 14
Rejestracja: 01 lut 2015, 15:55

Re: Sid Meier's Civilization

Post autor: Condic »

1. Ja mam inne pytanie, dotyczące zamku Himeji. Wszystkie jednostki dostają +1 siły. Rozumiem, że również do ich "wytrzymałości"? Ponadto pod koniec bitwy, kiedy podliczane są wszystkie punkty siły przeżytych jednostek (no i premia bitewna), to te +1 siły również jest brane pod uwagę?

2. Hodowla zwierząt(lub biologia), zdolność. Dokładam swoją jednostkę na front wroga i wygrywam, otrzymując przy tym trzy rany. Czy zanim oddam turę przeciwnikowi na dokładanie swojej jednostki, mogę jeszcze wyleczyć tę swoją?

3. Metalurgia, zdolność surowca. Trochę nie do końca rozumiem. Zagrywam jednostkę która ma 3 więcej siły tylko podczas tego ataku, czyli ta siła nie trwa do końca bitwy. A więc skoro ma plus 3 siły, to ma chyba również +3 do wytrzymałości. Przykład: mam łucznika z 1 siły, przeciwnik ma na froncie łucznika z 2 siły. Używam zdolności i dokładam na front swojego łucznika. Mój łucznik zabija jego, a jego zadaje mojemu 2 rany... Mój łucznik ma póki co 4 wytrzymałości, czyli przetrwał, ale już po ataku ten bonus do siły przepada, nie? Czyli mój łucznik i tak zginie? Czy jednak trwa do końca bitwy, ale w takim przypadku - czy te +3 siły jest sumowane pod koniec bitwy żeby wyłonić zwycięzcę bitwy?

4. Kiedy zniszczę miasto przeciwnika armią, to niszczę je wraz z peryferiami, czy tylko samo centrum miasta, pozostawiając peryferyjne budynki i wielkich ludzi samym sobie? :P

5. Wydarzenie kulturalne "dzielenie się wiedzą" - czy ucząc się nowej technologii drugiego poziomu mogę oszukać piramidę i nauczyć się nowej technologii nawet, jeśli nie mam wystarczająco technologii pierwszego poziomu? Według "Złotej zasady" pierwszeństwo ma zdolność lub karta, więc nie mam pewności...


Jak Wy to rozumiecie?
Awatar użytkownika
romeck
Posty: 2875
Rejestracja: 20 sie 2009, 22:22
Lokalizacja: Warszawa / Łódź
Has thanked: 8 times
Been thanked: 5 times

Re: Sid Meier's Civilization

Post autor: romeck »

Condic pisze:1. Ja mam inne pytanie, dotyczące zamku Himeji. Wszystkie jednostki dostają +1 siły. Rozumiem, że również do ich "wytrzymałości"? Ponadto pod koniec bitwy, kiedy podliczane są wszystkie punkty siły przeżytych jednostek (no i premia bitewna), to te +1 siły również jest brane pod uwagę?
Wg mnie, na wszystkie te pytania odpowiedź brzmi "tak", dla rozgrywki w wariancie podstawowym jak i z dodatkiem Sława i Bogactwo. Z dodatkiem Wiedza i Wojna będzie inaczej, bo on wprowadza nowe karty jednostek rozróżniające siłę i wytrzymałość.
Condic pisze:2. Hodowla zwierząt(lub biologia), zdolność. Dokładam swoją jednostkę na front wroga i wygrywam, otrzymując przy tym trzy rany. Czy zanim oddam turę przeciwnikowi na dokładanie swojej jednostki, mogę jeszcze wyleczyć tę swoją?
Tak, na tym to polega. Możesz to też zrobić przed dołożeniem swojej jednostki.
Condic pisze:3. Metalurgia, zdolność surowca. Trochę nie do końca rozumiem. Zagrywam jednostkę która ma 3 więcej siły tylko podczas tego ataku, czyli ta siła nie trwa do końca bitwy. A więc skoro ma plus 3 siły, to ma chyba również +3 do wytrzymałości. Przykład: mam łucznika z 1 siły, przeciwnik ma na froncie łucznika z 2 siły. Używam zdolności i dokładam na front swojego łucznika. Mój łucznik zabija jego, a jego zadaje mojemu 2 rany... Mój łucznik ma póki co 4 wytrzymałości, czyli przetrwał, ale już po ataku ten bonus do siły przepada, nie? Czyli mój łucznik i tak zginie? Czy jednak trwa do końca bitwy, ale w takim przypadku - czy te +3 siły jest sumowane pod koniec bitwy żeby wyłonić zwycięzcę bitwy?
+3 do siły działa na tej jednostce do końca bitwy, czyli także liczy się na koniec bitwy przy lizaniu... liczeniu ran. Z dodatkiem Wiedza i Wojna będzie inaczej.
Condic pisze:4. Kiedy zniszczę miasto przeciwnika armią, to niszczę je wraz z peryferiami, czy tylko samo centrum miasta, pozostawiając peryferyjne budynki i wielkich ludzi samym sobie? :P
Całość. Miasto + peryferia wraz z budynkami, wielkimi ludźmi, cudami, a także pionkami stojącymi na tych peryferiach.
Condic pisze:5. Wydarzenie kulturalne "dzielenie się wiedzą" - czy ucząc się nowej technologii drugiego poziomu mogę oszukać piramidę i nauczyć się nowej technologii nawet, jeśli nie mam wystarczająco technologii pierwszego poziomu? Według "Złotej zasady" pierwszeństwo ma zdolność lub karta, więc nie mam pewności...
To pytanie jest niezrozumiałe. Brakuje jakiegoś słowa. Przy dzieleniu się wiedzą możesz dołożyć technologię do piramidy na takiej samej zasadzie jak w przypadku normalnego jej wynajdywania w piątej fazie. Nie inaczej. Jeśli będziesz się z kimś dzielił wiedzą na temat technologii drugiego poziomu, to musisz mieć na nią miejsce na drugim poziomie swojej piramidy. Niczego oszukać nie możesz. Technologią pierwszego poziomu możesz wymienić się zawsze, bo tu nie ma problemu z miejscem w piramidzie.
Właśnie czytasz kompletnie bezużyteczne zdanie.
Condic
Posty: 14
Rejestracja: 01 lut 2015, 15:55

Re: Sid Meier's Civilization

Post autor: Condic »

+3 do siły działa na tej jednostce do końca bitwy, czyli także liczy się na koniec bitwy przy lizaniu... liczeniu ran. Z dodatkiem Wiedza i Wojna będzie inaczej.
Masz oczywiście na myśli liczenie punktów siły jednostek przy życiu, by potem podsumować bitwę :P
To pytanie jest niezrozumiałe. Brakuje jakiegoś słowa. Przy dzieleniu się wiedzą możesz dołożyć technologię do piramidy na takiej samej zasadzie jak w przypadku jej wynajdywania. Nie inaczej. Jeśli będziesz się z kimś dzielił wiedzą na temat technologii drugiego poziomu, to musisz mieć na nią miejsce na drugim poziomie swojej piramidy. Niczego oszukać nie możesz. Technologią pierwszego poziomu możesz wymienić się zawsze, bo tu nie ma problemu z miejscem w piramidzie.
Nie jest to takie proste według mnie. Zasady nakazują iść według piramidy, tak? Tak. "Złota zasada" każe najpierw sugerować się kartą, potem zasadami, tak? Tak. Więc na tym podłożu zrozumiałem, że przy zagraniu karty wydarzenia kulturalnego mogę nagiąć zasady gry i dołożyć technologię drugiego poziomu nawet, jeśli nie mam dwóch technologii pierwszego poziomu pod spodem. Gdzie źle kombinuję?


Co do pozostałych pytań serdecznie dziękuję ;) Planuję kupić dodatek Sławy i bogactwa, ponieważ podobno ma fajne rozwiązania, ale do wiedzy i wojny na pewno jeszcze mi daleko :P
Awatar użytkownika
romeck
Posty: 2875
Rejestracja: 20 sie 2009, 22:22
Lokalizacja: Warszawa / Łódź
Has thanked: 8 times
Been thanked: 5 times

Re: Sid Meier's Civilization

Post autor: romeck »

Condic pisze: Masz oczywiście na myśli liczenie punktów siły jednostek przy życiu, by potem podsumować bitwę :P
Si.
Condic pisze: Nie jest to takie proste według mnie. Zasady nakazują iść według piramidy, tak? Tak. "Złota zasada" każe najpierw sugerować się kartą, potem zasadami, tak? Tak. Więc na tym podłożu zrozumiałem, że przy zagraniu karty wydarzenia kulturalnego mogę nagiąć zasady gry i dołożyć technologię drugiego poziomu nawet, jeśli nie mam dwóch technologii pierwszego poziomu pod spodem. Gdzie źle kombinuję?
To nadinterpretacja z Twojej strony. Karta miałaby pierwszeństwo nad zasadami ogólnymi, gdyby było na niej napisane np. "możesz w tym momencie zignorować zasadę budowania piramidy technologicznej". Ale żadnego takiego tekstu na niej nie ma, więc nie ma powodu zmieniać zasady ogólnej. A zatem zasady ogólne obowiązują w niezmienionej formie również podczas "wymiany myśli".
Właśnie czytasz kompletnie bezużyteczne zdanie.
Condic
Posty: 14
Rejestracja: 01 lut 2015, 15:55

Re: Sid Meier's Civilization

Post autor: Condic »

Ołki dołki ;)
Awatar użytkownika
kastration
Posty: 1218
Rejestracja: 08 kwie 2015, 21:37
Lokalizacja: Kalisz
Has thanked: 108 times
Been thanked: 430 times

Re: Sid Meier's Civilization

Post autor: kastration »

W dodatku Sława i Bogactwo są karty wielkich ludzi, ale mam wątpliwość względem nich. Na większości jest wyraźnie napisane "możesz odrzucić tę kartę za coś...", ale na niektórych nie jest. Mam rozumieć, że bonusy z nich do końca gry są co turę czerpane? Nieco przegięcie i nielogiczne ze strony twórców, że wielcy ludzie odchodzą wykorzystani, ale nie wszyscy - no chyba, że zawsze trzeba ich odrzucić w zamian za jakąś korzyść?
"Człowiek bez religii, jest jak ryba bez roweru"
Mia San Mia!
Awatar użytkownika
romeck
Posty: 2875
Rejestracja: 20 sie 2009, 22:22
Lokalizacja: Warszawa / Łódź
Has thanked: 8 times
Been thanked: 5 times

Re: Sid Meier's Civilization

Post autor: romeck »

kastration pisze:W dodatku Sława i Bogactwo są karty wielkich ludzi, ale mam wątpliwość względem nich. Na większości jest wyraźnie napisane "możesz odrzucić tę kartę za coś...", ale na niektórych nie jest. Mam rozumieć, że bonusy z nich do końca gry są co turę czerpane?
Część kart wielkich ludzi działa permanentnie, dopóki nie stracisz danego ludzia. Czasem jednak właściwość karty wymaga od Ciebie odrzucenia jej, aby coś cennego zyskać, ale...
kastration pisze: Nieco przegięcie i nielogiczne ze strony twórców, że wielcy ludzie odchodzą wykorzystani, ale nie wszyscy - no chyba, że zawsze trzeba ich odrzucić w zamian za jakąś korzyść?
...to nie oznacza, że odrzucasz wielkiego człowieka! Odrzucasz tylko jego kartę, która była do jednorazowego użytku. Wielki człowiek zostaje tam, gdzie go umiejscowiłeś (na peryferiach któregoś z Twoich miast) dając Ci dobra, które ma narysowane w narożnikach kafelka ze swoim wizerunkiem.
Właśnie czytasz kompletnie bezużyteczne zdanie.
Awatar użytkownika
kastration
Posty: 1218
Rejestracja: 08 kwie 2015, 21:37
Lokalizacja: Kalisz
Has thanked: 108 times
Been thanked: 430 times

Re: Sid Meier's Civilization

Post autor: kastration »

romeck pisze:
kastration pisze:W dodatku Sława i Bogactwo są karty wielkich ludzi, ale mam wątpliwość względem nich. Na większości jest wyraźnie napisane "możesz odrzucić tę kartę za coś...", ale na niektórych nie jest. Mam rozumieć, że bonusy z nich do końca gry są co turę czerpane?
Część kart wielkich ludzi działa permanentnie, dopóki nie stracisz danego ludzia. Czasem jednak właściwość karty wymaga od Ciebie odrzucenia jej, aby coś cennego zyskać, ale...
kastration pisze: Nieco przegięcie i nielogiczne ze strony twórców, że wielcy ludzie odchodzą wykorzystani, ale nie wszyscy - no chyba, że zawsze trzeba ich odrzucić w zamian za jakąś korzyść?
...to nie oznacza, że odrzucasz wielkiego człowieka! Odrzucasz tylko jego kartę, która była do jednorazowego użytku. Wielki człowiek zostaje tam, gdzie go umiejscowiłeś (na peryferiach któregoś z Twoich miast) dając Ci dobra, które ma narysowane w narożnikach kafelka ze swoim wizerunkiem.
Tak, tak, co do tego drugiego, to oczywiste, może niejasno to wyraziłem, chodziło mi o odrzucenie karty faktycznie jedynie. Ale de facto o mechanizm wpływu permanentnego, który mnie zdziwił i zobaczymy, czy nie wpłynie na obniżenie równowagi. Jakkolwiek, większość kart należy odrzucić, to akurat dobrze, bo bonusy są znaczne niekiedy. Dopiero będę czytał, jak te karty się zdobywa w ogóle. Teraz pytałem tylko o ten powyższy mechanizm.
"Człowiek bez religii, jest jak ryba bez roweru"
Mia San Mia!
Awatar użytkownika
romeck
Posty: 2875
Rejestracja: 20 sie 2009, 22:22
Lokalizacja: Warszawa / Łódź
Has thanked: 8 times
Been thanked: 5 times

Re: Sid Meier's Civilization

Post autor: romeck »

Spokojnie, najpierw zagraj. Zobaczysz, że to działa całkiem fajnie. Oczywiście to mega losowy czynnik, który czasem może frustrować, ale to najlepszy element ze wszystkich dodatków.
Właśnie czytasz kompletnie bezużyteczne zdanie.
Awatar użytkownika
kastration
Posty: 1218
Rejestracja: 08 kwie 2015, 21:37
Lokalizacja: Kalisz
Has thanked: 108 times
Been thanked: 430 times

Re: Sid Meier's Civilization

Post autor: kastration »

Mi dodatki losowe w grach strategicznych nie przeszkadzają, jeśli są zbalansowane. Tym lepiej.
"Człowiek bez religii, jest jak ryba bez roweru"
Mia San Mia!
Condic
Posty: 14
Rejestracja: 01 lut 2015, 15:55

Re: Sid Meier's Civilization

Post autor: Condic »

Jakby co mam tylko podstawkę:

1. Efekty kosztujące łup/dwa łupy:
- Zmuszanie przegranego do odrzucenia żetonu monety/Kradzież żetonu monety

Jakie dokładnie monety można zabrać? Z tego co grałem to rozumiem, że żetonów monet używa się jedynie kładąc je na technologie (ew. na cudzie świata)? Żetonów chyba nie używa się przy wielkich ludziach, bankach etc, bo po co w sumie. Więc z tego rozumiem, że łupisz żeton z jednej z technologii gracza?
Ale z drugiej strony w instrukcji napisane jest (o żetonach na technologiach): "Otrzymane żetony monet przesuwają do przodu wskaźnik ekonomii i nie mogą być utracone."

Najważniejsze pytanie: które monety mogą być celem monetarnego łupu?

2. Wóz blokujący cud świata nie może wysyłać (i używać) specjalnej zdolności cudu świata do swojej cywilizacji? :P
Awatar użytkownika
romeck
Posty: 2875
Rejestracja: 20 sie 2009, 22:22
Lokalizacja: Warszawa / Łódź
Has thanked: 8 times
Been thanked: 5 times

Re: Sid Meier's Civilization

Post autor: romeck »

Condic pisze:Jakby co mam tylko podstawkę:

1. Efekty kosztujące łup/dwa łupy:
- Zmuszanie przegranego do odrzucenia żetonu monety/Kradzież żetonu monety

Jakie dokładnie monety można zabrać? Z tego co grałem to rozumiem, że żetonów monet używa się jedynie kładąc je na technologie (ew. na cudzie świata)? Żetonów chyba nie używa się przy wielkich ludziach, bankach etc, bo po co w sumie. Więc z tego rozumiem, że łupisz żeton z jednej z technologii gracza?
Ale z drugiej strony w instrukcji napisane jest (o żetonach na technologiach): "Otrzymane żetony monet przesuwają do przodu wskaźnik ekonomii i nie mogą być utracone."

Najważniejsze pytanie: które monety mogą być celem monetarnego łupu?
Dobrze kombinujesz. Łupy-monety - czy to odebranie czy przejęcie, dotyczy wyłącznie monet w postaci żetonów, czyli tych leżących "luzem" na technologiach lub na arkuszu cywilizacji. Ten przytoczony przez Ciebie zapis z instrukcji raczej dotyczy monet nadrukowanych na niektórych kartach technologii (nie pamiętam jakich, bo nie mam przed sobą gry) - takich, co przychodzą "na stałe" wraz z technologią.
Condic pisze:2. Wóz blokujący cud świata nie może wysyłać (i używać) specjalnej zdolności cudu świata do swojej cywilizacji? :P
Nie może.
Właśnie czytasz kompletnie bezużyteczne zdanie.
Condic
Posty: 14
Rejestracja: 01 lut 2015, 15:55

Re: Sid Meier's Civilization

Post autor: Condic »

A moneta na cudzie świata? Też można ją zabrać?

I właściwie w jaki sposób można mieć monetę na arkuszu cywilizacji? Tylko właśnie poprzez łupy?
Awatar użytkownika
romeck
Posty: 2875
Rejestracja: 20 sie 2009, 22:22
Lokalizacja: Warszawa / Łódź
Has thanked: 8 times
Been thanked: 5 times

Re: Sid Meier's Civilization

Post autor: romeck »

Na jakim cudzie świata, bo nie pamiętam takiej sytuacji?

Na arkuszu cywilizacji można mieć monety głównie dzięki wygranym bitwom, ale nie tylko. Nie jestem pewien, ale chyba jakieś wydarzenia kulturalne albo karty wielkich ludzi też pozwalają je zdobyć. Z bodaj pierwszym dodatkiem monetę można znaleźć także we wiosce. Nie wszystko już pamiętam niestety.
Właśnie czytasz kompletnie bezużyteczne zdanie.
Awatar użytkownika
galthran
Posty: 301
Rejestracja: 05 cze 2014, 12:45
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 3 times

Re: Sid Meier's Civilization

Post autor: galthran »

Potwierdzam, na wiosce można znaleźć monetę.
Condic
Posty: 14
Rejestracja: 01 lut 2015, 15:55

Re: Sid Meier's Civilization

Post autor: Condic »

Na jakim cudzie świata, bo nie pamiętam takiej sytuacji?
Kanał Panamski ;)
Awatar użytkownika
kastration
Posty: 1218
Rejestracja: 08 kwie 2015, 21:37
Lokalizacja: Kalisz
Has thanked: 108 times
Been thanked: 430 times

Re: Sid Meier's Civilization

Post autor: kastration »

A jak to z tymi inwestycajmi? Jak dostane znacznik inwestycji to przynosi mi on korzyści co rundę czy jednorazowo? Np. za 2 monety 2 mlotki moje miasta produkuja, albo +4 premia bitewna to wszystko raz i odrzucam znacznik czy co turę? Tu byloby ok, ale inwestycje, co pozwalaja technologie sobie za darmo wynaleźć. Co turę nowa technologia+ normalnie kasowanie wymiany handlowej za technologię? To wydaje się przegięte i za łatwo budować piramidę. No chyba, że trzeba odrzucić znacznik po wykorzystaniu? Ale pewnie nie, czyż?
"Człowiek bez religii, jest jak ryba bez roweru"
Mia San Mia!
Awatar użytkownika
romeck
Posty: 2875
Rejestracja: 20 sie 2009, 22:22
Lokalizacja: Warszawa / Łódź
Has thanked: 8 times
Been thanked: 5 times

Re: Sid Meier's Civilization

Post autor: romeck »

Źle.

Inwestycje działają na stałe. Znaczników inwestycji się nie odrzuca.

Ale akurat Publiczne Szkolnictwo działa inaczej - przeczytaj treść karty. Za każdym razem po osiągnięciu iluś tam zainwestowanych monet można za darmo wynaleźć jedną technologię. Czyli Publiczne Szkolnictwo może zadziałać maksymalnie trzy razy (dać maksymalnie trzy technologie za darmo): po zainwestowaniu 3 monet, potem następnych 3 (łącznie 6), i następnych 3 (łącznie 9).
Właśnie czytasz kompletnie bezużyteczne zdanie.
Awatar użytkownika
kastration
Posty: 1218
Rejestracja: 08 kwie 2015, 21:37
Lokalizacja: Kalisz
Has thanked: 108 times
Been thanked: 430 times

Re: Sid Meier's Civilization

Post autor: kastration »

Czyli dobrze graloiśmy, tylko się wahałem. Inwestycje działają na stałe, jak czułem, co ma duże znaczenie kulturalne choćby. Albo wielcy ludzie, chyba Żukow, jak zabiją ci jednostkę, zadaj jedną ranę rywalowi, to irytujące nieco, jak walka trwa 6 na 6 kart i taki Żukow ci zadaje rany co chwilę "za nic", no ale taki urok nowych kart :)

Ale co do tych inwestycji, rozumiem, że dokłada się tak, że jak cie proszą o 2 monety to je bierzesz i dajesz znaczniki inwestycji. POtem chcesz przejść na wyższy poziom, gdzie wymagają np. 4 monet. To czy wystarczy dorzucić jeszcze 2 monety i zamienić na znaczniki przesuwając czy tamte się nie bierze pod uwagę i należy nowe 4 monety zamienić, by wejśc na poziom 4? Pewnie pierwsza opcja?
"Człowiek bez religii, jest jak ryba bez roweru"
Mia San Mia!
Awatar użytkownika
romeck
Posty: 2875
Rejestracja: 20 sie 2009, 22:22
Lokalizacja: Warszawa / Łódź
Has thanked: 8 times
Been thanked: 5 times

Re: Sid Meier's Civilization

Post autor: romeck »

Wszyściuśko jest ładnie wytłumaczone na stronie 13 instrukcji dodatku "Sława i Bogactwo", włącznie z przykładem.
Właśnie czytasz kompletnie bezużyteczne zdanie.
Awatar użytkownika
kastration
Posty: 1218
Rejestracja: 08 kwie 2015, 21:37
Lokalizacja: Kalisz
Has thanked: 108 times
Been thanked: 430 times

Re: Sid Meier's Civilization

Post autor: kastration »

Mam pytanie, na 3 kafelkach jest w gornym rogu części umieszczony znacznik malutki wagi, co to oznacza? Nigdzie nie ma wyjaśnione. Taki malutki znaczek wagi namalowany.
"Człowiek bez religii, jest jak ryba bez roweru"
Mia San Mia!
ODPOWIEDZ