Witam
Mam taki problem którego moim zdaniem instrukcja w prost nie wyjaśnia.
Chodzi o odwracanie żetonów postaci. Pod koniec każdej tury odwraca się żetony postaci na szarą stronę i uznaje się je za niewinne jeśli są w innej widoczności niż Jack. I w pierwszej turze jest wszystko jasne, problem następuje w turach kolejnych. Czy jeśli w kolejnej turze postać odwrócona poprzednio na niewinny jest w tej samej widoczności co Jack odwracam ją na stronę kolorową czy "gra zapamiętuje" że ona jest niewinna i już jej nie odwracam do końca gry z szarej, niewinnej strony?
Mr. Jack NY
- yosz
- Posty: 6357
- Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 192 times
- Been thanked: 488 times
- Kontakt:
Re: Mr. Jack NY
Tak samo jak w normalnym Mr. Jacku - raz uniewinniona postać, pozostaje niewinna do końca gry (odwrócona na szarą stronę). Na tym właśnie polega gra, aby detektyw sukcesywnie odwracał kolejne postaci na szarą stronę, aż zostanie tylko jedna
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
- FortArt
- Posty: 2334
- Rejestracja: 28 lis 2010, 21:20
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 45 times
- Been thanked: 23 times
- Kontakt:
Re: Mr. Jack NY
Czy można tak zablokować czerwoną (Cloud Rider)? Jak w tej sytuacji wykonać ruch nią?
Tak, to prawda, że w planszówkach najważniejszy jest klimat - klimat planszy, pionków, żetonów, kart i kostek.
- mat_eyo
- Posty: 5599
- Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
- Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
- Has thanked: 782 times
- Been thanked: 1225 times
- Kontakt:
Re: Mr. Jack NY
W instrukcji w sekcji FAQ jest napisane, że trzeba ruszać się postacią, chyba że jest zablokowana przez żeton(y) śledztwa. Wtedy tylko używa się jej zdolności, jeśli jest obowiązkowa. W tym przykładzie musisz gdzieś wybudować budynek i tyle, nie możesz przesunąć samej postaci.
Ja natomiast mam trzy pytania po pierwszej rozgrwce:
1) czy po pierwszej turze Jack musi powiedzieć czy jest widoczny? Z ikonek na planszy wynika, że ma taki obowiązek dopiero po drugiej turze, natomiast z tekstu instrukcji można wywnioskować, że już po pierwszej turze. Niestety nigdzie nie ma tego zapisanego wprost.
2) jak dokładnie działa specjalna umiejętność Francisa J. Tumblety'ego? Zaczynając lub kończąc ruch koło dowolnej postaci mogę ją zamienić miejscami z dowolną inną postacią?
3) czy korzystanie z Informatora przerywa mój ruch?
Ja natomiast mam trzy pytania po pierwszej rozgrwce:
1) czy po pierwszej turze Jack musi powiedzieć czy jest widoczny? Z ikonek na planszy wynika, że ma taki obowiązek dopiero po drugiej turze, natomiast z tekstu instrukcji można wywnioskować, że już po pierwszej turze. Niestety nigdzie nie ma tego zapisanego wprost.
2) jak dokładnie działa specjalna umiejętność Francisa J. Tumblety'ego? Zaczynając lub kończąc ruch koło dowolnej postaci mogę ją zamienić miejscami z dowolną inną postacią?
3) czy korzystanie z Informatora przerywa mój ruch?
- FortArt
- Posty: 2334
- Rejestracja: 28 lis 2010, 21:20
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 45 times
- Been thanked: 23 times
- Kontakt:
Re: Mr. Jack NY
Czytasz te ikonki do góry nogami, pierwsza jest ta od strony detektywa, czyli ikonki brak przed ostatnią.mat_eyo pisze: 1) czy po pierwszej turze Jack musi powiedzieć czy jest widoczny? Z ikonek na planszy wynika, że ma taki obowiązek dopiero po drugiej turze, natomiast z tekstu instrukcji można wywnioskować, że już po pierwszej turze. Niestety nigdzie nie ma tego zapisanego wprost.
Dla mnie to jest błąd grafika bo instrukcja mówi jasno:
Each round proceeds as follows:
(...)
II. Appeal for Witnesses
The four characters have been played. Jack must now announce whether he is visible or invisible.
Skoro każda to każda.
Dokładnie tak.mat_eyo pisze:2) jak dokładnie działa specjalna umiejętność Francisa J. Tumblety'ego? Zaczynając lub kończąc ruch koło dowolnej postaci mogę ją zamienić miejscami z dowolną inną postacią?
To nie jest jakoś wprost powiedziane, ale skoro ktoś przychodzi pogadać do informatora to przychodzi, a nie przechodzi obok.mat_eyo pisze: 3) czy korzystanie z Informatora przerywa mój ruch?
Tak, to prawda, że w planszówkach najważniejszy jest klimat - klimat planszy, pionków, żetonów, kart i kostek.