Władca Pierścieni - gra karciana

Masz pytanie o zasady jakiejś gry - zamiast pisać na forum ogólnym, napisz osobnego posta na tym podforum. Uwaga! W tytule wątku podaj nazwę gry (i krótko czego dotyczy pytanie)!
Abaddon
Posty: 7
Rejestracja: 19 cze 2011, 17:55

Lord of the Rings - LCG

Post autor: Abaddon » 25 lip 2011, 20:54

Witam

W sumie jedno pytanko apropo tej karcianki kooperacyjnej. Nie mogłem nic na ten temat znaleźć w instrukcji, choć być moze niedokladnie szukałem.

Chodzi mi o kwestie żetonów postępu i czy przechodzą one na kolejne etapy scenariusza. Czyli powiedzmy, ze w fazie wyprawy zdobyłem 5 żetonów postępu. Do przejscia z etap 1b do 2a brakowalo mi 3 żetonów. Czy pozostałe dwa mogę od razu umiescic na karcie 2b, czy one przepadaja?

Awatar użytkownika
melee
Moderator
Posty: 4777
Rejestracja: 28 cze 2007, 20:20
Lokalizacja: Warszawa / CK

Re: Lord of the Rings - LCG

Post autor: melee » 25 lip 2011, 20:59

przepadają

Awatar użytkownika
zephyr
Użytkownik wspierający
Posty: 2398
Rejestracja: 27 paź 2007, 00:12
Lokalizacja: Warszawa

Re: Lord of the Rings - LCG

Post autor: zephyr » 26 lip 2011, 00:25

Faza wyprawy
Czy gracze przydzielają wszystkich "na raz" czy "po kolei". Jak odpalane są odpowiedzi na przydzielenie do wyprawy.
Chodzi mi głównie o Aragorna i Theodreda.

Czy Aragorn może się przydzielić do wyprawy kilak razy?
Obstawiam, że nie, bo to jest idiotyczne, ale kto wie... IMO z instrukcji to nie wynika.

Czy Theodred może dać zasób drugiemu graczowi kiedy jest kontorlowany przez starting playera?
Zapis
Spoiler:
Nie wiele wyjaśnia...
Zwłaszcza że nie ma też precyzyjnego timingu dla odpowiedzi na zdarzenia.
Teoretycznie mogłoby być np. tak że pierw idą wszystkie przydzielenia, potem odpowiedzi na nie w dowolnej kolejności.
[a ta semantyka mi się najbardziej podoba]

Czy jeśli przydzielam Aragorna i Theodreda, a Aragorn nie ma zasobów mogę skorzystać z jego zdolności?
Jeśli przydzielam po kolei to nie
Jeśli wysyłam na raz a potem wybieram kolejność to tak

Czy Theodred może dać zasób samemu sobie?
Tekst na karcie sugeruje że nie.

[edit] hmm jednak nie uważałem przy czytaniu FAQ, nieaktualne [/edit]


Efekt cienia Karty wiedziony przez cień (C92)
"odrzuć 1 dodatek dołączony do broniącej się postaci"
Przy tym wordingu można odrzucić kartę "schwytany w sieć"(C80), czy to jest literówka albo "kontrlowany przez gracza" się nie zmieściło (karta ma bardzo dużo tekstu i mało miejsca) czy to ma tak działać...

Sloty na akcje VS przykład z FAQ
w instrukcji schamat tury pokazuje ze akcje można grać tylko na sam początek i koniec fazy walki. FAQ zdaje się sugerować że można je też grać w środku:
Spoiler:
czy nie coś jest nie tak ze schematem czy z rozumowaniem z przykładu (późniejsze kombo z dograniem atakujacej akcji jest ok, ale nie ma slotu akcyjnego umożliwiającego ponowny atak z Ponurej determinacji)
Science is a way of trying not to fool yourself. The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
R.Feynman

Awatar użytkownika
melee
Moderator
Posty: 4777
Rejestracja: 28 cze 2007, 20:20
Lokalizacja: Warszawa / CK

Re: Lord of the Rings - LCG

Post autor: melee » 26 lip 2011, 09:04

nie mam czasu niestety teraz, tylko jedno słowo - przydzielanie to jest jedna chwila, wszystko jednocześnie, nie ma więc mowy o wielokrotnym, po kolei itd. To rozwieje większość wątpliwości. Wybieracie postaci i jednocześnie są dodawane do historii.

Awatar użytkownika
Mustafa
Użytkownik wspierający
Posty: 564
Rejestracja: 31 gru 2007, 12:21
Lokalizacja: Szkocja

Re: Lord of the Rings - LCG

Post autor: Mustafa » 26 lip 2011, 09:55

zephyr pisze:Faza wyprawy
Czy gracze przydzielają wszystkich "na raz" czy "po kolei". Jak odpalane są odpowiedzi na przydzielenie do wyprawy.
Chodzi mi głównie o Aragorna i Theodreda.

Czy Aragorn może się przydzielić do wyprawy kilak razy?
Obstawiam, że nie, bo to jest idiotyczne, ale kto wie... IMO z instrukcji to nie wynika.

Czy Theodred może dać zasób drugiemu graczowi kiedy jest kontorlowany przez starting playera?
Zapis
Spoiler:
Nie wiele wyjaśnia...
Zwłaszcza że nie ma też precyzyjnego timingu dla odpowiedzi na zdarzenia.
Teoretycznie mogłoby być np. tak że pierw idą wszystkie przydzielenia, potem odpowiedzi na nie w dowolnej kolejności.
[a ta semantyka mi się najbardziej podoba]

Czy jeśli przydzielam Aragorna i Theodreda, a Aragorn nie ma zasobów mogę skorzystać z jego zdolności?
Jeśli przydzielam po kolei to nie
Jeśli wysyłam na raz a potem wybieram kolejność to tak

Czy Theodred może dać zasób samemu sobie?
Tekst na karcie sugeruje że nie.

[edit] hmm jednak nie uważałem przy czytaniu FAQ, nieaktualne [/edit]


Efekt cienia Karty wiedziony przez cień (C92)
"odrzuć 1 dodatek dołączony do broniącej się postaci"
Przy tym wordingu można odrzucić kartę "schwytany w sieć"(C80), czy to jest literówka albo "kontrlowany przez gracza" się nie zmieściło (karta ma bardzo dużo tekstu i mało miejsca) czy to ma tak działać...

Sloty na akcje VS przykład z FAQ
w instrukcji schamat tury pokazuje ze akcje można grać tylko na sam początek i koniec fazy walki. FAQ zdaje się sugerować że można je też grać w środku:
Spoiler:
czy nie coś jest nie tak ze schematem czy z rozumowaniem z przykładu (późniejsze kombo z dograniem atakujacej akcji jest ok, ale nie ma slotu akcyjnego umożliwiającego ponowny atak z Ponurej determinacji)
Aragorn nie może się przydzielić kilka razy.
Theodred może dać dowolnej postaci na stole.
Może odpalić Aragorna jeżeli wspólnie się przydzielą chodzi o wykluczenie odpalenia Aragorna jeżeli kontroluje go inny gracz.
Theodred może dać zasób sobie.
Karta schwytany w sieć nie należy do gracza lecz do Saurona ( tak mi się wydaje ) :twisted:
NIe rozumiem o co chodzi z Arek+Golas
Monsoon Group Rulez

A.J.Mustafa

Awatar użytkownika
zephyr
Użytkownik wspierający
Posty: 2398
Rejestracja: 27 paź 2007, 00:12
Lokalizacja: Warszawa

Re: Lord of the Rings - LCG

Post autor: zephyr » 26 lip 2011, 17:11

"Theodred może dać dowolnej postaci na stole."
chodziło mi o to czy kolejność graczy ma znaczenie, po przejrzeniu FAQ wydaje mi się że ma

"Theodred może dać zasób sobie."
jakiś argument/cytacik bo ja mógłbym się kłócić w obie strony :P

"Karta schwytany w sieć nie należy do gracza lecz do Saurona"
zgadza się, ale na przytoczonej przeze mnie karcie nie ma nic o kontroli przez gracza :) akurat w jednej partii trafiło na zasieciowanego gracza i byłem ciekaw czy może ktoś wie czy to błąd na karcie czy miała mieć taki bonusik (patrzyłem wersję EN i też nic nie ma o kontroli, ale już niebroniony jest wyraźnie mniej fajny)

Z cytatem chodzi o to że w tej grze miejsca akcyjne są precyzyjnie wydzielone. W szczególności akcje można grać tylko przed i po walce. Co sprawia że karta "Ponura determinacja" (wszyscy wstają) jest dużo mniej fajna niż wygląda na pierwszy rzut oka, bo de fakto pozwala tylko na wstanie po wyprawie, byłaby fajniejsza jeśli można ją rzucić jak kilka osób przytankuje, a kilka innych zaatakuje, żeby zaatakować nimi jeszcze raz.
Rozważania sugerują że można ją tak rzucić, zastanawiam się czy coś źle zrozumiałem z akcjami podczas fazy walki czy rozważania z FAQ są niepoprawne.

Miejsca na akcje bywają ważne w różnych dziwnych miejscach, np Gandalf z ataku z zaskoczenia nie pójdzie na wyprawę, bo nie można grać akcji w fazie wyprawy przed przydzieleniem.

Nie można też np wystawić Mistrela, dobrać karty z jego zdolności i wystawić tej karty, bo akcje gra się po wystawieniu postaci/dodatków

itp.

[edit]
chyba jednak przekombinowałem i można grac akcje dużo częściej, ten schemat na końcu ma za dużo ramek z samymi akcjami w dziwnych miejscach koło zielonych ramek.
Ostatnio zmieniony 26 lip 2011, 17:19 przez zephyr, łącznie zmieniany 1 raz.
Science is a way of trying not to fool yourself. The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
R.Feynman

Awatar użytkownika
Mustafa
Użytkownik wspierający
Posty: 564
Rejestracja: 31 gru 2007, 12:21
Lokalizacja: Szkocja

Re: Lord of the Rings - LCG

Post autor: Mustafa » 26 lip 2011, 17:16

zephyr pisze:...
"Theodred może dać zasób sobie."
jakiś argument/cytacik bo ja mógłbym się kłócić w obie strony :P
...
We Faqu coś jest na ten temat, przynajmniej u mnie tak jest :)
Monsoon Group Rulez

A.J.Mustafa

Awatar użytkownika
zephyr
Użytkownik wspierający
Posty: 2398
Rejestracja: 27 paź 2007, 00:12
Lokalizacja: Warszawa

Re: Lord of the Rings - LCG

Post autor: zephyr » 26 lip 2011, 17:26

Kurde, 3 raz czytam to FAQ i nie widzę.

Ok, polskie tłumaczenie jest takie sobie, angielskie wersja jest dużo jaśniejsza w tym temacie.
"Wybierz bohatera który został już przydzielony do tej samej wyprawy" (już przydzielony? tej samej? ...)
"Response: After Théodred commits to a quest, choose a hero committed to that quest. Add 1 resource to that hero's resource pool"

swoją droga IMO czytelniej by było
"Response (After Théodred commits to a quest): Choose a hero committed to that quest. Add 1 resource to that hero's resource pool"
Science is a way of trying not to fool yourself. The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
R.Feynman

mazints
Posty: 8
Rejestracja: 13 sie 2011, 22:54

Re: Lord of the Rings - LCG

Post autor: mazints » 13 sie 2011, 23:00

Dziś grałem pierwszy raz w LotR i jest to moja pierwsza gra karciana.

Pytanie brzmi czy grając talia taktyki i mając bohatera np.: Gimli - to czy można "dopakować" go dwoma (lub trzema) panczerzami i toporami ? O ile się nie mylę instrukcja nie zabrania tego. Ale doładowanie Gimliego 2 panczerzami czyni go prawie niezniszczalnym, czy w takim razie nie jest to dziwne ?
Pozdrawia początkujący fan LotR

Awatar użytkownika
Moniczka.s
Użytkownik wspierający
Posty: 566
Rejestracja: 18 lut 2010, 20:06
Lokalizacja: Ostrowiec Św.\Warszawa
Has thanked: 2 times

Re: Lord of the Rings - LCG

Post autor: Moniczka.s » 14 sie 2011, 10:07

mazints pisze:Pytanie brzmi czy grając talia taktyki i mając bohatera np.: Gimli - to czy można "dopakować" go dwoma (lub trzema) panczerzami i toporami ? O ile się nie mylę instrukcja nie zabrania tego. Ale doładowanie Gimliego 2 panczerzami czyni go prawie niezniszczalnym, czy w takim razie nie jest to dziwne ?
Pozdrawia początkujący fan LotR
Nie można mieć "na" jednym bohaterze więcej niż dwóch kart z napisem Ograniczenie.
Mam rabat 10% w Planszomanii i chętnie pomogę w zakupach.

mazints
Posty: 8
Rejestracja: 13 sie 2011, 22:54

Re: Lord of the Rings - LCG

Post autor: mazints » 14 sie 2011, 20:37

Mam jeszcze wątpliwości co do fazy podróży. Np.: grając talią Ducha na wyprawę daję Eowinę(Sila Woli 4) i Eleanorę(SW 1 ) - zostają wyczerpani. Gram pierwszy scenariusz więc w fazie wyprawy rozpatruję zagrożenie Leśnego Pająka - 2 i Starej Leśnej Drogi - 1. Dolosowalem karte ktora nie generuje zadnego dodatkowego zagrozenia wiec klade 2 zetony postepu na wyprawie.
I w tym momencie faza podróży - wyczerpuje Dunherna tylko po to aby przeniesc karte Stara lesna droga obok karty wyprawy - usuwajac ja tym samym z obszaru przeciwnosci. - Dobrze to rozumiem ? I dzięki temu w następnej rundzie w fazie wyprawy nie wliczam juz zagrożenia z karty Stara lesna droga, zdobyte ewentualne punkty postepu klade najpierw na tej karcie a ewentualna nadwyzke na karcie wyprawy tak?

Tworzac talie do wariantu solo - wg. zasady ze strony 27 mogę w swojej tali umieścić 3 kopie Gandalfa?
Z góry dziekuje za odpowiedz

Awatar użytkownika
Mustafa
Użytkownik wspierający
Posty: 564
Rejestracja: 31 gru 2007, 12:21
Lokalizacja: Szkocja

Re: Lord of the Rings - LCG

Post autor: Mustafa » 14 sie 2011, 22:23

tak.
tak.
Monsoon Group Rulez

A.J.Mustafa

mazints
Posty: 8
Rejestracja: 13 sie 2011, 22:54

Re: Lord of the Rings - LCG

Post autor: mazints » 14 sie 2011, 23:20

Obejrzalem kilka filmow w internecie i nie jestem pewien czy jednak konieczne jest wyczerpanie postaci tylko po to aby przeniesc karte obszaru ze strefy przeciwnosci i zamienić ją w ten tzw. bufor. Wydaje sie ze po prostu decydujemy sie ja przeniesc i tyle.

Awatar użytkownika
Atamán
Użytkownik wspierający
Posty: 1151
Rejestracja: 13 kwie 2010, 12:42
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 91 times
Been thanked: 60 times

Re: Lord of the Rings - LCG

Post autor: Atamán » 15 sie 2011, 20:11

mazints: masz rację: wyczerpanie postaci nie jest konieczne, aby podróżować - obszar wypada ze strefy przeciwności i staje się aktywnym obszarem (buforem).

Oczywiście trzeba pamiętać o wyjątkach - np. Wielka Leśna Pajęczyna wymaga właśnie wyczerpania bohatera, by mogła stać się aktywnym obszarem.

kgrzesiek
Posty: 23
Rejestracja: 16 lut 2011, 19:24

Re: Lord of the Rings - LCG

Post autor: kgrzesiek » 21 sie 2011, 21:16

Mam pytanie do karty Goblinskiego Strzelca
ma napisane jest ze jesli w strefie przeciwnosci znajduja sie inni wrogowie gracze nie moga dobrowolnie wejsc w zwarcie podczas fazy spotkan.

Rozumiem ze jesli sa dwie takie same sztuki na stole to nie moge zaatakowac ?

kgrzesiek
Posty: 23
Rejestracja: 16 lut 2011, 19:24

Re: Lord of the Rings - LCG

Post autor: kgrzesiek » 22 sie 2011, 16:52

mam jeszcze jedno pytanie jesli na karcie wyprawy przygotowan jest wyciagnij dwie karty i polo je w obszarze przeciwnosci i wylosowan karta nie bedzie ania wrogiem ani obszarem to rozpatruje jej tekst czy ja odkladam czy dobieram dopoki nie wybiora wroga lub obszaru ?

Awatar użytkownika
melee
Moderator
Posty: 4777
Rejestracja: 28 cze 2007, 20:20
Lokalizacja: Warszawa / CK

Re: Lord of the Rings - LCG

Post autor: melee » 22 sie 2011, 16:57

Dwie takie same jednostki to wciąż dwie jednostki nie jedna. Gdy wyjdzie karta wydarzenia, to rozpatrujesz je i liczy się w tym wypadku jako jedna z dwóch dobieranych kart.

Awatar użytkownika
skoti
Użytkownik wspierający
Posty: 519
Rejestracja: 14 wrz 2009, 11:21
Lokalizacja: oleśnica

Re: Lord of the Rings - LCG

Post autor: skoti » 01 wrz 2011, 23:01

Ok., mam kilka pytań dotyczących pomijania faz rundy i kroków poszczególnych faz.
Jest kilka sytuacji w których wydaje mi się, że kroki, a nawet całe fazy rundy mogą być pomijane.

1. w FAQ jest wyraźnie zaznaczone, że w trakcie fazy 3 (wyprawy) nigdy nie pomijamy kroku 3 (rozpatrywania wypraw), czyli nawet jak w kroku 1 (przydzielanie postaci) nikogo do wyprawy nie przydzielimy, to wszystkie karty ze strefy przeciwności walą nas zagrożeniem.
Pytanie, czy w takim wypadku krok 2 (odkrywanie przeciwności) też nie jest pomijany? Czyli, jeżeli nie przydzieliłem żadnej postaci do wyprawy, to czy mimo wszystko muszę odkryć jedną kartę (na każdego gracza) i umieścić ją w strefie przeciwności? Czy może jedynie gracze którzy przydzielili postaci odkrywają karty? A jeśli nikt z graczy żadnej postaci nie przydzielił do wyprawy to żadna karta nie jest odkrywana i przydzielana do strefy przeciwności?

2. faza 4 (podróży) jest całkowicie pomijana, jeśli nie mam żadnej karty obszaru w strefie przeciwności?
A jeśli w fazie podróży eksplorujemy dany obszar, to żadna postać nie musi być wyczerpywana? (tu jestem prawie pewien, że nie, ale chcę się upewnić)

3. czy jeśli w fazie 5 (spotkanie) nie wywiąże się żadne spotkanie, to jest żaden z graczy dobrowolnie nie wejdzie w zwarcie z żadnym wrogiem, ani nikt nie zda testu zwarcie, to faza 6 (walki) jest całkowicie pomijana?

4. oczywiście potwory nie pokonane, pozostające w zwarciu w następnej rundzie nie dodają w wyprawie swojego zagrożenia?
"Jesteśmy okrążeni! -Świetnie! Możemy atakować we wszystkich kierunkach!"


moje, moje, moje !! :P

Awatar użytkownika
zephyr
Użytkownik wspierający
Posty: 2398
Rejestracja: 27 paź 2007, 00:12
Lokalizacja: Warszawa

Re: Lord of the Rings - LCG

Post autor: zephyr » 02 wrz 2011, 14:01

Czy jest jakakolwiek różnica w rozegraniu fazy tak że nic się nie dzieje a pominięciem jej?
IMO nie pomija się faz tylko dlatego że być może nic siE w nich nie dzieje.
To byłoby bardzo nieeleganckie zwłaszcza że mogą się pojawić np karty do zagrania tylko w fazie walki itp. które mogą być przydatne nawet bez przeciwników.

AD1 nie sądzę, grałem tak że zawsze każdy odkrywa kartę

AD2 nic nie widziałem o wyczerpaniu postaci; na logikę też - ustalasz obszar jako cel podróży, idziesz tam dopiero jak dostaniesz jakieś "stópki"

AD4 tak grałem
Science is a way of trying not to fool yourself. The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
R.Feynman

Awatar użytkownika
skoti
Użytkownik wspierający
Posty: 519
Rejestracja: 14 wrz 2009, 11:21
Lokalizacja: oleśnica

Re: Lord of the Rings - LCG

Post autor: skoti » 02 wrz 2011, 14:11

Dzięki bardzo :) . W sumie to mniej więcej tak to rozumiałem (po za tym pomijaniem), ale upewnić się chciałem.

Co do „pomijania” to fakt, nie pomyślałem o kartach, że od nich i sytuacji w jakich można daną kartę zagrać, będzie kształtowała się każda faza rundy. Nie popatrzyłem, że dane karty można będzie zagrywać w danej fazie, nawet jeśli teoretycznie nic by się w niej nie działo.
"Jesteśmy okrążeni! -Świetnie! Możemy atakować we wszystkich kierunkach!"


moje, moje, moje !! :P

Awatar użytkownika
Fruczak Gołąbek
Użytkownik wspierający
Posty: 884
Rejestracja: 29 wrz 2009, 00:56
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie

Re: Lord of the Rings - LCG

Post autor: Fruczak Gołąbek » 02 wrz 2011, 23:24

Jeśli do bohatera mam dołączony róg Gondoru i grę opuszcza naraz 5 postaci to dostaję 5 zasobów czy 1?

Awatar użytkownika
zephyr
Użytkownik wspierający
Posty: 2398
Rejestracja: 27 paź 2007, 00:12
Lokalizacja: Warszawa

Re: Lord of the Rings - LCG

Post autor: zephyr » 03 wrz 2011, 22:17

IMO 5 - a character leaves play wyraźnie mówi o liczbie pojedynczej

można by się kłócić że postaci spadają na raz i może być tylko jeden response, ale dla mnie to naciągane i raczej obstawiam interpretację że śmierć każdej z nich oddzielnie uaktywnia swoją odpowiedź na zdarzenie
Science is a way of trying not to fool yourself. The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
R.Feynman

Awatar użytkownika
Fruczak Gołąbek
Użytkownik wspierający
Posty: 884
Rejestracja: 29 wrz 2009, 00:56
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie

Re: Lord of the Rings - LCG

Post autor: Fruczak Gołąbek » 04 wrz 2011, 00:53

Mam pytanie odnośnie zasobów. Zagrywając kartę wszystkie zasoby muszą się zgadzać czy wystarczy jeden?

Awatar użytkownika
zephyr
Użytkownik wspierający
Posty: 2398
Rejestracja: 27 paź 2007, 00:12
Lokalizacja: Warszawa

Re: Lord of the Rings - LCG

Post autor: zephyr » 04 wrz 2011, 21:47

Za czerwoną kartę można płacić tylko z bohaterów z czerwonym symbolem.
(jeśli dobrze zrozumiałem pytanie)
Science is a way of trying not to fool yourself. The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
R.Feynman

Awatar użytkownika
skoti
Użytkownik wspierający
Posty: 519
Rejestracja: 14 wrz 2009, 11:21
Lokalizacja: oleśnica

Re: Lord of the Rings - LCG

Post autor: skoti » 04 wrz 2011, 21:51

Fruczak Gołąbek pisze:Jeśli do bohatera mam dołączony róg Gondoru i grę opuszcza naraz 5 postaci to dostaję 5 zasobów czy 1?
Na karcie jest napisane: "Kiedy jakaś postać opuści grę…" mi się wydaje dość jasne, że za każdą postać która nieważne w jakich okolicznościach opuszcza grę dostajesz jeden zasób. Jeśli np. zostanie zagrana karta spotkań, która w jakiś sposób powoduje śmierć 3 bohaterów, to Twój bohater dostaje 3 zasoby.

Fruczak Gołąbek pisze:Mam pytanie odnośnie zasobów. Zagrywając kartę wszystkie zasoby muszą się zgadzać czy wystarczy jeden?
Gdy zagrywasz kartę czerwona posiadającą koszt 3 (np. Konny Łucznik), wszystkie trzy zasoby muszą być wydane z puli czerwonych bohaterów – nie ważne przy tym, czy z jednego, czy z trzech bohaterów, Ważna jest ich przynależność do danej sfery.



PS
Hehe…. :)
@Zephyr, równocześnie podaliśmy podobny przykład. A już myślałem, że nikt mnie nie ubiegnie.
"Jesteśmy okrążeni! -Świetnie! Możemy atakować we wszystkich kierunkach!"


moje, moje, moje !! :P

ODPOWIEDZ