Kilka nowych pytań:
1. Instrukcja, str. 14, "Faza 3: Wyprawa", akapit 1:
Ta faza dzieli się na 3 kroki (...). Na początku i pod koniec każdego kroku gracze mają okazję wykonać akcję i zagrać karty wydarzeń
Jak to się ma do "Skrótu przebiegu rundy" na str. 30, gdzie akcje graczy są przedstawione tylko dla 2 i 3 kroku, a 1-szy krok tego nie ma?
To samo dotyczy: "Fazy 6: Walka" (str. 18, Rozpatrywanie ataków wroga, akapit 1), gdzie też jest inormacja, że po każdym kroku (jest ich 4) można zagrywać karty wydarzeń lub wykonywać akcje, a na str. 31 też nie ma tych pól akcji, bo są tylko po rozdaniu karty cienia wrogom i na koniec ataków graczy. Czyli kiedy są dozwolone, bo już sam nie wiem?
2. Sfera "Duch" ma kilka kart, które umożliwiają położenie żetonu/ów postępu na obszarach (jako Odpowiedź).
Te karty to:
a) Sprzymierzeniec - Przewodnik z Lorien (aktywny obszar)
b) Sprzymierzeniec - Zwiadowca z Północy (obszar w Strefie przeciwności)
c) Wydarzenie - Siła woli (aktywny obszar)
Co jest przydzieleniem do wyprawy: sam moment przydzielenia do wyprawy (deklaracja poparta wyczerpaniem postaci sprzymierzeńca / zagranie wydarzenia)?
A może trzeba poczekać do kroku "Rozpatrzenie wyprawy" i sprawdzić (postęp / zagrożenie), i DOPIERO TERAZ jest ta ODPOWIEDŹ z tych 3 kart (punkty: a, b, c)?
Jeżeli od razu w momencie deklaracji, to właśnie położone tam żeton(y) mogą spowodować, że obszar spadnie z Strefy przeciwności (Dzięki karcie z punktu b), a to zmniejszy sumę zagrożenia.
Czy dobrze myślę, czy to nie tak działa?
3. Sfera "Duch" - Sprzymierzeniec - Tuk Włóczykij
Użycie jego zdolności (akcja na karcie), to wyczerpanie go, a następnie przekazanie tej karty do drugiego gracza.
Ten gracz otrzymuję ją w stanie: wyczerpana czy przygotowana?
4. Sfera "Duch" - Dodatek - Nieoczekiwana odwaga
Nie ma przeciwwskazań żeby jeden bohater miał 3 takie karty i co chwila się przygotowywał?
5. Sfera "Duch" - Wydarzenie - Wola Zachodu
Czy wtasowanie stosu kart odrzuconych, w którym jest zabity bohater, przywraca do życia tego bohatera?
Gdzieś chyba była informacja, że bohater nie może być cofnięty na rękę ze stosu kart odrzuconych, ale czy to dotyczy też tej karty?
W sumie nie cofam nic na rękę ze stosu kart odrzuconych, bo karta bohatera trafia do mnie ze stosu kart do dobierania, a to już inny stos
Jak to jest?
6. Sfera "Taktyka" karty:
a) Sprzymierzeniec - Włócznik Gondoru
b) Wydarzenie - Cios z rozmachem
Czy obrażenia idą na wroga już w momencie deklaracji obrońcy?
Czy przy dobrych wiatrach może nie dojść do ataku wroga, bo te obrażenia z tych kart będą szybsze?
7. Sfera "Taktyka" - Wydarzenie - Szybkie uderzenie
Czy dzięki tej karcie wróg będący w zwarciu z graczem od poprzedniej tury, może zostać zaatakowany (a być może i zabity) jeszcze przed fazą ataku wrogów?
8. Bohater - Dunhern
Co oznacza: "Gdy atakuje w pojedynkę"? Podczas fazy ataku żaden inny bohater ani sprzymierzeniec nie może atakować (w sensie niezależnie na innego wroga)?
9. Bohater - Eowina
Rozumiem, że albo nie korzystam z jej akcji i wtedy mam 4 punkty woli, albo bawimy się w odrzucanie kart w ilości więcej niż 4 żeby jej akcja miała sens?
Dziwna umiejętność. Chyba, że źle to rozumiem.
10. Bohater - Thalin
Te punkty obrażenia to tylko dla nowo odkrywanych kart, czy dla tych co już leżą w Strefie przeciwności również?
11. Sprzymierzeniec - Gandalf
"Kiedy Gandalf wchodzi do gry wybierz (...)"
Wybieram gdy wchodzi, ale mogę tę wybraną rzecz zastosować później (zanim zejdzie na stos)?