Władca Pierścieni - gra karciana

Masz pytanie o zasady jakiejś gry - zamiast pisać na forum ogólnym, napisz osobnego posta na tym podforum. Uwaga! W tytule wątku podaj nazwę gry (i krótko czego dotyczy pytanie)!
Sarseth
Użytkownik wspierający
Posty: 733
Rejestracja: 22 kwie 2016, 10:31
Has thanked: 32 times
Been thanked: 30 times

Re: Władca Pierścieni - gra karciana

Post autor: Sarseth » 17 lis 2017, 09:08

MartusMarcin pisze:W trakcie ostatnich rozgrywek, pojawiło się u nas trochę wątpliwości.

1. Karta "Khazad, Khazad" czy ją odrzucamy po uruchomieniu czy zostaje i co fazę można ją aktywować?
2. Karta "Finta" - czy rozdaje się kartę cienia wrogowi w zwarciu (czy jeździec wilków, który wyjdzie jako karta cienia zadziała w takim wypadku?
3. Gandalf - mamy 3 Gandalfów z podstawki i 3 z Hobbita (z inną grafiką), czy możemy używać wszystkich 6 w naszych dwóch taliach?
1. Event, po zagraniu kartę wyrzucacie.Tak jak każdy inny event, czemu przypuszczenia że można ją sobie zostawić?
2. Tak, zawsze dajesz kartę cienia zaangażowanym wrogom, chyba że by pisało inaczej na karcie wroga lub byś użył czegoś co by anulowało rozdawanie kart cieni !przed! walką, nawet jakbyś miał wroga w http://www.cardgamedb.com/index.php/lot ... snare-core dodajesz, po prostu karta cieniu nie ma efektu, bo wróg nie atakuje. Czyli jeździec nie zadziała
3. Jak najbardziej, pamiętajcie tylko, że tylko jeden Gandalf na stole może być.
Rebel 6% (trójmiasto)

Awatar użytkownika
donmakaron
Użytkownik wspierający
Posty: 2456
Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
Has thanked: 24 times
Been thanked: 55 times

Re: Władca Pierścieni - gra karciana

Post autor: donmakaron » 17 lis 2017, 10:06

Dosłownie post powyżej odpowiadałem na wcześniejsze pytanie o wydarzenia - zagrywasz je, rozpatrujesz efekt raz i odrzucasz.
Odnośnie Gandalfa to jeszcze dorzucę, że nie limituje nas tylko jego unikatowość (ta kropka przy nazwie mówiąca o tym, że tylko jedna karta o danej nazwie może się znajdować na stole w danym momencie), ale również zasady budowania talii - w każdej mogą się znajdować maksymalnie trzy kopie karty o danej nazwie. Nawet jeśli mają różne obrazki.

Awatar użytkownika
krokodiler
Użytkownik wspierający
Posty: 471
Rejestracja: 30 kwie 2008, 11:04
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 2 times

Re: Władca Pierścieni - gra karciana

Post autor: krokodiler » 17 lis 2017, 10:06

Sarseth pisze:
MartusMarcin pisze:W trakcie ostatnich rozgrywek, pojawiło się u nas trochę wątpliwości.
(...)3. Gandalf - mamy 3 Gandalfów z podstawki i 3 z Hobbita (z inną grafiką), czy możemy używać wszystkich 6 w naszych dwóch taliach?
(...)
3. Jak najbardziej, pamiętajcie tylko, że tylko jeden Gandalf na stole może być.
W uzupełnieniu: i pamiętajcie też, że w każdej talii może znaleźć się maksymalnie 3 Gandalfów (mogą być różni).
instrukcja pisze:W talii Gracza nie mogą się znaleźć więcej niż 3
kopie dowolnej karty sprzymierzeńca, dodatku czy
wydarzenia o tej samej nazwie.
Mam | Mam mieć
Oh, what sad times are these when passing ruffians can say ni at will to old ladies... There is a pestilence upon this land, nothing is sacred.

Awatar użytkownika
MartusMarcin
Użytkownik wspierający
Posty: 117
Rejestracja: 31 sie 2013, 17:30
Lokalizacja: Warszawa

Re: Władca Pierścieni - gra karciana

Post autor: MartusMarcin » 17 lis 2017, 20:02

Dzięki za odpowiedzi :)
Jesteśmy w trakcie kolejnej rozgrywki, więc kolejne wątpliwości.

1. Co w sytuacji, gdy jako obrońcę deklarujemy sprzymierzeńca, a odkryta karta cienia atakującego wroga to "Ścigani przez cień", która nakazuje cofnąć sprzymierzeńca na rękę (jedynego na stole)? Czy atak jest niebroniony, czy mogę wybrać obrońcę spośród bohaterów?
2. Czy można płacić za karty dodatków, sprzymierzeńców "na spółkę" tj. dwóch graczy, ta sama sfera?

krzysztof1986
Posty: 33
Rejestracja: 07 lis 2016, 22:58

Re: Władca Pierścieni - gra karciana

Post autor: krzysztof1986 » 17 lis 2017, 20:51

1. Niestety ale atak jest w tym przypadku niebroniony :/ ( wiedząc że może się trafić taki cień trzeba dobrze zapalanować kto będzie bronił )
2. Za karty jakiekolwiek płacić może tylko i wyłącznie gracz który ma je na ręku. (ew gracz który je kontroluje np Glorfindel )

Awatar użytkownika
MartusMarcin
Użytkownik wspierający
Posty: 117
Rejestracja: 31 sie 2013, 17:30
Lokalizacja: Warszawa

Re: Władca Pierścieni - gra karciana

Post autor: MartusMarcin » 17 lis 2017, 21:29

ok, czyli graliśmy intuicyjnie prawidłowo, co nie zmienia faktu, że za nami około 10 prób scenariusza "Podróż w dół Anduiny", wszystkie zakończone porażką.

krzysztof1986
Posty: 33
Rejestracja: 07 lis 2016, 22:58

Re: Władca Pierścieni - gra karciana

Post autor: krzysztof1986 » 17 lis 2017, 23:11

podstawa w tym scenariuszu to zagrozenie startowe na poziomie 26/27 . zeby mozna sie bylo na trolla przygotowac te 2-3 rundy

Baloosh
Posty: 58
Rejestracja: 22 lut 2018, 13:35
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time

Re: Władca Pierścieni - gra karciana

Post autor: Baloosh » 23 maja 2018, 10:38

Wczoraj grałem w pierwszy scenariusz z dodatku Hobbit: Górą i Dołem.

I pojawiły się pewne wątpliwości:

1. Karty Wrogich Trolli mają pewne opisy/teksty, np.: Wrogi Troll może być atakowany tylko przez jedną postać, albo na innym: Nie można zagrywać dodatków na Trolle. Pytania:
1.1 Czy to są obowiązujące modyfikacje reguł?
1.2 Kiedy one obowiązują? Czy wtedy gdy dany troll jest w grze (bez względu na to czy jest w strefie przeciwności, czy w zwarciu)? Czy przestają obowiązywać gdy dany troll zostanie pokonany?

2. Czy efekt "Po odkryciu" jest atomowy, czy może być przerwany/wyprzedzony akcją gracza? Mieliśmy taką sytuację, że Bilbo nie był wyczerpany, miał zasoby i miał dostępną akcję usuwania karty worka z postaci. Podczas fazy wyprawy odkryliśmy kartę podstępu z efektem "Po odkryciu: Odrzuć wszystkie żetony zasobów Bilba". Czy w takiej sytuacji można jeszcze odpalić akcję usuwania worka, a dopiero potem usunąć żetony zasobów z Bilba?

3. Podczas pierwszego etapu scenariusza odkryliśmy kartę celu Trollowa Sakiewka. I znowu wątpliwości:
3.1 Ten cel jest niestrzeżony - więc nie dokładaliśmy do niego karty przeciwności - czy dobrze?
3.2 Nie można było zrealizować efektu "Po odkryciu: dołącz do Wrogiego Trolla" bo jeszcze żadnego nie było w grze - co w takiej sytuacji? Sakiewkę odrzucamy? Czy może być zdobyta przez graczy?
3.3 Co gdyby zdarzyła się analogiczna sytuacja z Trollowym Kluczem? Wtedy nie da się go zdobyć bez Wrogiego Trolla - aby zdobyć klucz należy zadać obrażenia Wrogiemu Trollowi, do którego dołączono Klucz.

Pomóżcie :)

Sarseth
Użytkownik wspierający
Posty: 733
Rejestracja: 22 kwie 2016, 10:31
Has thanked: 32 times
Been thanked: 30 times

Re: Władca Pierścieni - gra karciana

Post autor: Sarseth » 23 maja 2018, 10:55

Baloosh pisze:
23 maja 2018, 10:38
Wczoraj grałem w pierwszy scenariusz z dodatku Hobbit: Górą i Dołem.

I pojawiły się pewne wątpliwości:

1. Karty Wrogich Trolli mają pewne opisy/teksty, np.: Wrogi Troll może być atakowany tylko przez jedną postać, albo na innym: Nie można zagrywać dodatków na Trolle. Pytania:
1.1 Czy to są obowiązujące modyfikacje reguł?
1.2 Kiedy one obowiązują? Czy wtedy gdy dany troll jest w grze (bez względu na to czy jest w strefie przeciwności, czy w zwarciu)? Czy przestają obowiązywać gdy dany troll zostanie pokonany?

2. Czy efekt "Po odkryciu" jest atomowy, czy może być przerwany/wyprzedzony akcją gracza? Mieliśmy taką sytuację, że Bilbo nie był wyczerpany, miał zasoby i miał dostępną akcję usuwania karty worka z postaci. Podczas fazy wyprawy odkryliśmy kartę podstępu z efektem "Po odkryciu: Odrzuć wszystkie żetony zasobów Bilba". Czy w takiej sytuacji można jeszcze odpalić akcję usuwania worka, a dopiero potem usunąć żetony zasobów z Bilba?

3. Podczas pierwszego etapu scenariusza odkryliśmy kartę celu Trollowa Sakiewka. I znowu wątpliwości:
3.1 Ten cel jest niestrzeżony - więc nie dokładaliśmy do niego karty przeciwności - czy dobrze?
3.2 Nie można było zrealizować efektu "Po odkryciu: dołącz do Wrogiego Trolla" bo jeszcze żadnego nie było w grze - co w takiej sytuacji? Sakiewkę odrzucamy? Czy może być zdobyta przez graczy?
3.3 Co gdyby zdarzyła się analogiczna sytuacja z Trollowym Kluczem? Wtedy nie da się go zdobyć bez Wrogiego Trolla - aby zdobyć klucz należy zadać obrażenia Wrogiemu Trollowi, do którego dołączono Klucz.

Pomóżcie :)
1.1 Karty zawsze nadpisują standardowe zasady. Tak, obowiązujące modyfikacje ;)
1.2 Zawsze kiedy są w grze. Chyba że by było wyraźnie napisane kiedy. Czyli obojętnei czy w zwarciu czy w stefie zagrożenia. Musi być w discardize lub w encounter decku lub też w miejscu punktów zwycięstwa by przestało się liczyć. Efekt będzie też aktywny nawet jak rzucisz na nie Forest Snare (o ile pozbyłeś się trolla co blokuje attachmenty)

2. Jest atomowy. Jedyne co można zrobić po okdryciu to Responsy, odpowiedz na ten efekt. Jak Test of Will "Response: when revelead". Nie ma okna na akcje przy odkrywaniu kart. Jeśli byłoby okno to by było dość łatwo ;) A karty które pozwalają na scrying byłyby bezużyteczne

3.1 Tak. Tylko wtedy kiedy ma te słowo i jest 'revealed'. Czasem jak np w pierwszym dodatku mini jest scenarisuz który każe dodawać karty z talii przeciwności, wtedy nawet strzeżone słowo olewamy, bo strzeżone odpala się tylko przy "odkrywaniu". A jak nie ma strzeżonego to już w ogóle Cię to słowo nie interesuje ;)
3.2 W angielskiej wersji jest jasno dośc napisane: https://s3.amazonaws.com/hallofbeorn-re ... -Purse.jpg stoi w stagingu i przykładasz wtedy jak Troll się pojawi. Nie wiem jak jest w polskiej, bo nie zbieram. Ale staram się pomóc ;)
3.3 Przy kluczu ta sama sytuacja: https://s3.amazonaws.com/hallofbeorn-re ... ll-Key.jpg Nie ma trolla, klucz czeka aż troll się pojawi.

Wybacz za mieszanie angielskich terminów z polskimi, ale nie są mi jasne do końca po polsku i czy dobrze je tłumaczę ;)
Rebel 6% (trójmiasto)

Baloosh
Posty: 58
Rejestracja: 22 lut 2018, 13:35
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time

Re: Władca Pierścieni - gra karciana

Post autor: Baloosh » 23 maja 2018, 11:25

Dzięki za odpowiedzi.

Przy okazji zrobiłem coś, na co wczoraj zabrakło czasu: przekopałem się przez FAQ i Erratę - i znalazłem potwierdzenie Twoich odpowiedzi. Rzeczywiście mieliśmy tendencję do ułatwiania sobie życia :) A ponieważ i tak nie udało się zdobyć skarbów, to będziemy próbować ponownie.

helloween85
Posty: 52
Rejestracja: 14 maja 2018, 14:39
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 10 times
Been thanked: 2 times

Re: Władca Pierścieni - gra karciana

Post autor: helloween85 » 04 cze 2018, 07:06

Witam.

Podczas wczorajszej gry syn zadał mi pytanie na które nie potrafiłem odpowiedzieć:
jeżeli w trakcie gry bohater utraci sferę wpływów, a miał na sobie dodatek który w momencie zagrania jej wymagał, to co się stanie z tym dodatkiem? Należy go odrzucić?

Z góry dziękuję za odpowiedź:)

Sarseth
Użytkownik wspierający
Posty: 733
Rejestracja: 22 kwie 2016, 10:31
Has thanked: 32 times
Been thanked: 30 times

Re: Władca Pierścieni - gra karciana

Post autor: Sarseth » 04 cze 2018, 08:36

helloween85 pisze:
04 cze 2018, 07:06
jeżeli w trakcie gry bohater utraci sferę wpływów, a miał na sobie dodatek który w momencie zagrania jej wymagał, to co się stanie z tym dodatkiem? Należy go odrzucić?
Nie trzeba ;) Jak sam napisałeś "w momencie zagrania jej wymagał" i tylko to, i tak też jest napisane w wymaganiach na karcie.
Rebel 6% (trójmiasto)

Awatar użytkownika
RUNner
Użytkownik wspierający
Posty: 2594
Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
Lokalizacja: Gniezno
Has thanked: 32 times
Been thanked: 55 times

Re: Władca Pierścieni - gra karciana

Post autor: RUNner » 04 cze 2018, 08:40

Moim zdaniem dodatek zostaje, bo kluczowy jest warunek zagrania dodatku, a ten kiedyś już został spełniony i nie jest później sprawdzany.

Awatar użytkownika
krokodiler
Użytkownik wspierający
Posty: 471
Rejestracja: 30 kwie 2008, 11:04
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 2 times

Re: Władca Pierścieni - gra karciana

Post autor: krokodiler » 04 cze 2018, 11:39

helloween85 pisze:
04 cze 2018, 07:06
Witam.

Podczas wczorajszej gry syn zadał mi pytanie na które nie potrafiłem odpowiedzieć:
jeżeli w trakcie gry bohater utraci sferę wpływów, a miał na sobie dodatek który w momencie zagrania jej wymagał, to co się stanie z tym dodatkiem? Należy go odrzucić?

Z góry dziękuję za odpowiedź:)
Generalnie jest tak jak piszą przedmówcy (przedpiszcy? :wink: ).
A o jaki konkretnie zestaw bohater+dodatek pytasz?

helloween85
Posty: 52
Rejestracja: 14 maja 2018, 14:39
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 10 times
Been thanked: 2 times

Re: Władca Pierścieni - gra karciana

Post autor: helloween85 » 04 cze 2018, 12:47

krokodiler pisze:
04 cze 2018, 11:39
helloween85 pisze:
04 cze 2018, 07:06
Witam.

Podczas wczorajszej gry syn zadał mi pytanie na które nie potrafiłem odpowiedzieć:
jeżeli w trakcie gry bohater utraci sferę wpływów, a miał na sobie dodatek który w momencie zagrania jej wymagał, to co się stanie z tym dodatkiem? Należy go odrzucić?

Z góry dziękuję za odpowiedź:)
Generalnie jest tak jak piszą przedmówcy (przedpiszcy? :wink: ).
A o jaki konkretnie zestaw bohater+dodatek pytasz?
Akurat w tym przypadku chodziło o zagranie jakiegoś konia z Rohanu (który wymagał sfery taktyki) na Gloina, który miał pas Narwiego. Przepraszam ale jestem w pracy i nie mam jak dokładnie sprawdzić nazw tych kart:)

kosmos
Użytkownik wspierający
Posty: 116
Rejestracja: 08 paź 2014, 09:31

Re: Władca Pierścieni - gra karciana

Post autor: kosmos » 01 sie 2018, 13:42

Mam kilka pytań:
1. Odkrywam wroga który ma 1 punkt wytrzymałości i mroczną falę, zgubę lub jakiś efekt po odkryciu. Czy w momencie odkrycia go, zanim odpalą się jego efekty, mogę aktywować kartę ze zdolnością Odpowiedź: kiedy zostanie odkryty wróg zadaj mu 1 obrażenie... (np. Anborn ze sfery przywództwa) i w ten sposób zapobiec efektom z karty wroga? Wiem że Talin z podstawki tak działa, ale to jest zdolność pasywna, a tu trzeba aktywować odpowiedź.

2. Przepuszczam niebroniony atak. Karta cienia ma efekt działający na broniącą się postać np. zadaj obrażenie broniącej się postaci. Czy ten efekt działa na bohatera który przyjmuje obrażenia z niebronionego ataku, czy skoro nie ma broniącej się postaci ten efekt nie wywiera żadnego wpływu.

3. Pierwszy gracz broni się przed atakiem, wróg otrzymuje kartę cienia z efektem: po rozpatrzeniu tego ataku wróg wchodzi w zwarcie z następnym graczem. Czy ten wróg bedzie atakował drugiego gracza?

Sarseth
Użytkownik wspierający
Posty: 733
Rejestracja: 22 kwie 2016, 10:31
Has thanked: 32 times
Been thanked: 30 times

Re: Władca Pierścieni - gra karciana

Post autor: Sarseth » 01 sie 2018, 14:08

kosmos pisze:
01 sie 2018, 13:42
Mam kilka pytań:
1. Odkrywam wroga który ma 1 punkt wytrzymałości i mroczną falę, zgubę lub jakiś efekt po odkryciu. Czy w momencie odkrycia go, zanim odpalą się jego efekty, mogę aktywować kartę ze zdolnością Odpowiedź: kiedy zostanie odkryty wróg zadaj mu 1 obrażenie... (np. Anborn ze sfery przywództwa) i w ten sposób zapobiec efektom z karty wroga? Wiem że Talin z podstawki tak działa, ale to jest zdolność pasywna, a tu trzeba aktywować odpowiedź.

2. Przepuszczam niebroniony atak. Karta cienia ma efekt działający na broniącą się postać np. zadaj obrażenie broniącej się postaci. Czy ten efekt działa na bohatera który przyjmuje obrażenia z niebronionego ataku, czy skoro nie ma broniącej się postaci ten efekt nie wywiera żadnego wpływu.

3. Pierwszy gracz broni się przed atakiem, wróg otrzymuje kartę cienia z efektem: po rozpatrzeniu tego ataku wróg wchodzi w zwarcie z następnym graczem. Czy ten wróg bedzie atakował drugiego gracza?
Ad. 1. Zależy ;) Thalin działa. Bo jest "as is revelead". - Tutaj fajny dokument mówiący wszystko co i kiedy ;) https://docs.google.com/document/d/18Z- ... wwM4_W978Y jeśli podałbyś nazwę karty, to może byłbym w stanie to zidentyfikować. Anborn akurat nie anuluje żadnego z tych efektów
Ad. 2. Nie. Obrońca to obrońca, to że dmg idzie w bohatera bo nie broniłeś, nie robi z niego obrońcy.
Ad. 3. A która to karta? http://hallofbeorn.com/LotR?Query=next%20player bo szukam użytych słów i nie mogę znaleźć. Np Rob and Bob mają to jasno napisane, że atakują znowu, ale patrząc na tę kartę, zakładam że nie, bo raz już zaatkował (ten co dostał shadow, a przy Rob and Bob musiał być dopisek "additional attack"
Rebel 6% (trójmiasto)

Awatar użytkownika
RUNner
Użytkownik wspierający
Posty: 2594
Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
Lokalizacja: Gniezno
Has thanked: 32 times
Been thanked: 55 times

Re: Władca Pierścieni - gra karciana

Post autor: RUNner » 01 sie 2018, 14:21

kosmos pisze:
01 sie 2018, 13:42
Mam kilka pytań:
3. Pierwszy gracz broni się przed atakiem, wróg otrzymuje kartę cienia z efektem: po rozpatrzeniu tego ataku wróg wchodzi w zwarcie z następnym graczem. Czy ten wróg bedzie atakował drugiego gracza?
Tak, wróg zaatakuje też kolejnego gracza, ale nie będzie miał karty cienia. Dzieje się tak dlatego, że swoje ataki najpierw rozpatruje pierwszy gracz, a po nim kolejny. Skoro gracz posiada wroga w zwarciu, musi ten atak rozpatrzyć.

Sarseth
Użytkownik wspierający
Posty: 733
Rejestracja: 22 kwie 2016, 10:31
Has thanked: 32 times
Been thanked: 30 times

Re: Władca Pierścieni - gra karciana

Post autor: Sarseth » 01 sie 2018, 14:38

RUNner pisze:
01 sie 2018, 14:21
kosmos pisze:
01 sie 2018, 13:42
Mam kilka pytań:
3. Pierwszy gracz broni się przed atakiem, wróg otrzymuje kartę cienia z efektem: po rozpatrzeniu tego ataku wróg wchodzi w zwarcie z następnym graczem. Czy ten wróg bedzie atakował drugiego gracza?
Tak, wróg zaatakuje też kolejnego gracza, ale nie będzie miał karty cienia. Dzieje się tak dlatego, że swoje ataki najpierw rozpatruje pierwszy gracz, a po nim kolejny. Skoro gracz posiada wroga w zwarciu, musi ten atak rozpatrzyć.
W sumie racja.
Ale czy na pewo nie będzie miał kart cienia, czy zostaje mu poprzednia? Bo karty cienia zdejmujemy dopiero pod koniec combatu. (zakładając że akurat tutaj było przeniesienie to ok, ale.. jakby miał dwa shadowy? Jeden przenieś a drugi +1 do ataku?)
http://www.kaybee.org/kirk/LoTR_LCG_QuickRef.pdf shadow dawany jest w 6.1, przed atakami. A potem ataki są per gracz. Tylko wtedy jak traktować tego gościa: https://s3.amazonaws.com/hallofbeorn-re ... nd-Bob.jpg
Ma dwa ataki na nastepnego gracza?
Który to shadow effect przenosi atakujaćego, o którym mowa tutaj? Bo chcę zapytać o to na discordzie =)
Rebel 6% (trójmiasto)

Awatar użytkownika
RUNner
Użytkownik wspierający
Posty: 2594
Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
Lokalizacja: Gniezno
Has thanked: 32 times
Been thanked: 55 times

Re: Władca Pierścieni - gra karciana

Post autor: RUNner » 01 sie 2018, 14:49

Sarseth pisze:
01 sie 2018, 14:38
RUNner pisze:
01 sie 2018, 14:21
kosmos pisze:
01 sie 2018, 13:42
Mam kilka pytań:
3. Pierwszy gracz broni się przed atakiem, wróg otrzymuje kartę cienia z efektem: po rozpatrzeniu tego ataku wróg wchodzi w zwarcie z następnym graczem. Czy ten wróg bedzie atakował drugiego gracza?
Tak, wróg zaatakuje też kolejnego gracza, ale nie będzie miał karty cienia. Dzieje się tak dlatego, że swoje ataki najpierw rozpatruje pierwszy gracz, a po nim kolejny. Skoro gracz posiada wroga w zwarciu, musi ten atak rozpatrzyć.
W sumie racja.
Ale czy na pewo nie będzie miał kart cienia, czy zostaje mu poprzednia? Bo karty cienia zdejmujemy dopiero pod koniec combatu. (zakładając że akurat tutaj było przeniesienie to ok, ale.. jakby miał dwa shadowy? Jeden przenieś a drugi +1 do ataku?)
http://www.kaybee.org/kirk/LoTR_LCG_QuickRef.pdf shadow dawany jest w 6.1, przed atakami. A potem ataki są per gracz. Tylko wtedy jak traktować tego gościa: https://s3.amazonaws.com/hallofbeorn-re ... nd-Bob.jpg
Ma dwa ataki na nastepnego gracza?
Który to shadow effect przenosi atakujaćego, o którym mowa tutaj? Bo chcę zapytać o to na discordzie =)
Poruszyłeś ciekawą kwestię. Skoro karta cienia pozostaje na wrogu do końca walki, to wróg korzysta z wszelkich premii także do kolejnego ataku.

Assur
Posty: 72
Rejestracja: 19 kwie 2013, 16:37
Been thanked: 1 time

Re: Władca Pierścieni - gra karciana

Post autor: Assur » 01 sie 2018, 15:52

Poczytajcie może faq ze strony galakty. Nie bardzo mam czas tego teraz szukać, ale było tam bodajże uściślenie, że dla każdego ataku rozdaje się nową kartę cienia.

Awatar użytkownika
RUNner
Użytkownik wspierający
Posty: 2594
Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
Lokalizacja: Gniezno
Has thanked: 32 times
Been thanked: 55 times

Re: Władca Pierścieni - gra karciana

Post autor: RUNner » 01 sie 2018, 16:33

Sarseth pisze:
01 sie 2018, 14:38
http://www.kaybee.org/kirk/LoTR_LCG_QuickRef.pdf shadow dawany jest w 6.1, przed atakami. A potem ataki są per gracz. Tylko wtedy jak traktować tego gościa: https://s3.amazonaws.com/hallofbeorn-re ... nd-Bob.jpg
Ma dwa ataki na nastepnego gracza?
Który to shadow effect przenosi atakujaćego, o którym mowa tutaj? Bo chcę zapytać o to na discordzie =)
Po dłuższym namyśle, wygląda na to, troll atakuje dwukrotnie tego drugiego gracza. Raz ze swojego efektu, a drugi raz z mechaniki, bo jest w zwarciu z tym graczem. W drugim przypadku nie dostanie nowej karty cienia, bo jesteśmy w fazie walki, ale po przydzielaniu kart cienia. FAQ precyzuje ataki wrogów poza fazą walki.

Assur
Posty: 72
Rejestracja: 19 kwie 2013, 16:37
Been thanked: 1 time

Re: Władca Pierścieni - gra karciana

Post autor: Assur » 01 sie 2018, 16:48

(1.42) Dodatkowy atak wroga
Kiedy wróg wykonuje dodatkowy atak, odrzuć
wszystkie wcześniejsze przydzielone karty cienia przed
przydzieleniem nowych kart cienia.

Awatar użytkownika
RUNner
Użytkownik wspierający
Posty: 2594
Rejestracja: 02 lip 2013, 12:25
Lokalizacja: Gniezno
Has thanked: 32 times
Been thanked: 55 times

Re: Władca Pierścieni - gra karciana

Post autor: RUNner » 01 sie 2018, 17:11

Assur pisze:
01 sie 2018, 16:48
(1.42) Dodatkowy atak wroga
Kiedy wróg wykonuje dodatkowy atak, odrzuć
wszystkie wcześniejsze przydzielone karty cienia przed
przydzieleniem nowych kart cienia.
Jeśli jest to dodatkowy atak, to pełna zgoda z tym punktem, ale przypadek o którym tutaj piszemy, nie podpada pod ten paragraf. Punkt ten dotyczy sytuacji, gdy efekt jakiejś karty nakazuje rozpatrzyć dodatkowy atak, a tutaj Troll sobie stoi w zwarciu, nie załapawszy się na kartę cienia. Więc drugi atak, nie jest żadnym dodatkowym, tylko zwyczajnym atakiem, wynikającym z mechaniki fazy walki.
Reasumujac.
Troll atakuje pierwszego gracza - atak standardowy. Karta cienia na początku fazy walki.
Karta cienia nakazuje mu atak na drugiego gracza - atak dodatkowy, nowa karta cienia. Stara jest odrzucana.
Efekt wymuszony Trolla - kolejny atak i nowa karta cienia. Stara jest odrzucana.
Atak standardowy - brak karty cienia, bo już jedną dostał, w ataku na pierwszego gracza. Teraz stoi w zwarciu z drugim, ale nowej karty nie posiada.

Assur
Posty: 72
Rejestracja: 19 kwie 2013, 16:37
Been thanked: 1 time

Re: Władca Pierścieni - gra karciana

Post autor: Assur » 01 sie 2018, 19:54

Tak, masz rację. Nomenklatura WP LCg stara się być precyzyjna, jak nie ma wprost mowy o dodatkowym czy kolejnym ataku, to kolejnej karty cienia nie będzie.

ODPOWIEDZ