The Lord of the Rings / Władca Pierścieni LCG - zasady, pytania, wątpliwości

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Vincent
Posty: 397
Rejestracja: 27 lip 2011, 13:23
Been thanked: 1 time

Re: Lord of the Rings - LCG

Post autor: Vincent »

zephyr pisze:"
Z cytatem chodzi o to że w tej grze miejsca akcyjne są precyzyjnie wydzielone. W szczególności akcje można grać tylko przed i po walce. Co sprawia że karta "Ponura determinacja" (wszyscy wstają) jest dużo mniej fajna niż wygląda na pierwszy rzut oka, bo de fakto pozwala tylko na wstanie po wyprawie, byłaby fajniejsza jeśli można ją rzucić jak kilka osób przytankuje, a kilka innych zaatakuje, żeby zaatakować nimi jeszcze raz.

Można zagrywać akcję pomiędzy etapami walk.

Na stronie 18. wyraźnie jest napisane
Aby rozpatrzyć ataki wrogów, gracze powinni wykonać kolejno 4 poniższe kroki. Pod koniec każdego kroku gracze mogą zagrywać karty wydarzeń lub wykonywać akcje:
1. Wybrać wroga...
2. Zadeklarować obrońcę...
3. Rozpatrzyć efekt cienia...
4. Ustalić obrażenia z walki...
Tak samo ma się sytuacja z atakowaniem.
Awatar użytkownika
Fruczak Gołąbek
Posty: 918
Rejestracja: 29 wrz 2009, 00:56
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
Has thanked: 72 times
Been thanked: 39 times

Re: Lord of the Rings - LCG

Post autor: Fruczak Gołąbek »

Można zagrywać dodatki na nie swoich bohaterów?
bartosh
Posty: 30
Rejestracja: 07 wrz 2011, 23:54
Been thanked: 9 times

Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: bartosh »

Witam
Mam pytanie odnośnie zasad.
Czy prawidłowe jest następujące zagranie: Karta "Stawić czoła" -> biorę Gandalfa ze stosu kart odrzuconych -> wprowadzam go do gry -> natychmiast wykorzystuję zdolność specjalną Gandalfa (4 obrażenia, zmniejszenie zagrożenia albo 3 karty) i Gandalf towarzyszy mi do końca rundy?

Pytam, bo to zagranie wydaje mi się bardzo potężne, choć nie widzę sprzeczności z zasadami.
Awatar użytkownika
zephyr
Posty: 2373
Rejestracja: 27 paź 2007, 00:12
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: zephyr »

Tak, bardziej masakryczny jest atak z zaskoczenia gandalfem (gandalf za 1 zasób przywództwa)
Science is a way of trying not to fool yourself. The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
R.Feynman
bartosh
Posty: 30
Rejestracja: 07 wrz 2011, 23:54
Been thanked: 9 times

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: bartosh »

Czy istnieje jakiś sposób pozbycia się stanu "Schwytany w sieć" grając talią ducha z podstawki? Można nie dopuścić do zaistnienia efektu (m.in. wyczerpanie Eleonory), ale co zrobić jeśli już ktoś zostanie złapany? Wydaje mi się, że partia pozamiatana. No chyba żeby dopuścić celowo do uśmiercenia bohatera i przywrócić ją do życia np. krasnoludzkim grobowcem, czy "stawić czoła"? Czy jest jakaś inna możliwość?
bartosh
Posty: 30
Rejestracja: 07 wrz 2011, 23:54
Been thanked: 9 times

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: bartosh »

Przeszukałem talię ducha i znalazłem "Nieoczekiwaną odwagę". Teraz mam zagwozdkę. Bohater jest złapany w sieć i nie można go przygotować o ile nie zapłaci się w fazie odpoczynku 2 punktów zasobów z jego puli. Czy nieoczekiwana odwaga neutralizuje ten efekt? To znaczy czy można jej użyć do przygotowania bohatera w którymś z okienek akcji, nawet jeśli jest złapany w sieć? W ten sposób można co turę neutralizować stan "złapany w sieć", wyczerpując nieoczekiwaną odwagę"
Awatar użytkownika
zephyr
Posty: 2373
Rejestracja: 27 paź 2007, 00:12
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: zephyr »

viewtopic.php?f=42&t=15477

Raczej nie widzę opcji zdjęcia pajęczyny, chyba tylko zielona może wprowadzając któregoś z sojuszników. Nieoczekiwana odwaga powinna działać, pajęczyna dotyczy tylko ostatniej fazy.

(i Grobowcem z tego co rozumiem nie da się wskrzesić postaci - nie można mieć bohatera na ręku, a nawet jakby jakoś tam trafił to nie da się go zagrać z ręki)
Science is a way of trying not to fool yourself. The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
R.Feynman
bartosh
Posty: 30
Rejestracja: 07 wrz 2011, 23:54
Been thanked: 9 times

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: bartosh »

Dziękuję za pomoc, zephyr.
Kapitalna gra, ale w każdej rozgrywce wyłażą mi jakieś wątpliwości co do zasad.

Jeszcze pytanie odnośnie łączenia talii. Obecnie gram jednolitymi z podstawki, żeby je poznać i ocenić w działaniu, ale za jakiś czas spróbuję połączeń.

Czy sensowne jest użycie Przywództwa jako "siły głównej" z dwoma bohaterami oraz ducha jako siły pomocniczej z Eowiną? Aragorn mógłby otrzymać symbol ducha kamieniem Celebriany, co ułatwiłoby zarządzanie zasobami. Duch pchałby wyprawę naprzód i zarządzał zagrożeniem, a przywództwo brało na siebie walki. Tak to sobie w teorii wyobrażam. Działa to w praktyce?
bartosh
Posty: 30
Rejestracja: 07 wrz 2011, 23:54
Been thanked: 9 times

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: bartosh »

Jeszcze kilka pytań odnośnie liczby ataków:

1. Czy dozwolone jest kilka deklarowanych ataków tą samą postacią w czasie jednej rundy? Rozumiem, że nie można deklarować więcej niż jednego ataku przeciwko temu samemu wrogowi, ale co z kilkoma wrogami? Czy dozwolony jest atak przeciwko wrogowi A w zwarciu + akcja przygotowująca postać + atak przeciwko wrogowi B w zwarciu (albo atak dystansowy przeciwko wrogowi C znajdującemu się w zwarciu z innym graczem?)

2. Czy następujący zapis z FAQ:
Przykład: Tomek wyczerpuje Aragorna, aby
zaatakować Górskiego Trolla, a Krzysiek wyczerpuje
Legolasa, aby także wziąć udział w tym ataku.
Górski Troll otrzymuje 3 obrażenia, jednak
udaje mu się przeżyć atak. Wszyscy bohaterowie
zostają przygotowani w wyniku działania Ponurej
Determinacji (ZP 25). W związku z tym, że Górski
Troll już został raz zaatakowany przez Tomka, nie
wolno mu zaatakować ponownie tego wroga poprzez
deklarowanie ataku. Wolno mu to zrobić tylko poprzez
efekt karty. Tak więc Tomek wyczerpuje Aragorna, aby
zagrać Szybkie Uderzenie (ZP 35), którego treść brzmi:
„Akcja: Wyczerp kontrolowaną przez siebie postać,
aby natychmiast zadeklarować ją jako atakującego ...”
Dzięki temu zarówno Aragorn jak i Legolas mogliby w
wyniku tego zaatakować ponownie Górskiego Trolla.

ma zastosowanie "odwrotne"? To znaczy czy można użyć najpierw Akcji z karty (np. chcąc uprzedzić atak wroga) a potem przygotować postać i zadeklarować drugi atak przeciwko temu samemu wrogowi, o ile nie został zabity? Czy atak dystansowy drugiego gracza też może być zadeklarowany w związku z użyciem Szybkiego uderzenia przez pierwszego gracza, czy też ten efekt akcji (deklaracja ataku) dotyczy wyłącznie pierwszego gracza (używającego karty)?
Awatar użytkownika
pan_satyros
Posty: 6125
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Siemianowice
Has thanked: 640 times
Been thanked: 507 times
Kontakt:

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: pan_satyros »

bartosh pisze:Dziękuję za pomoc, zephyr.
Kapitalna gra, ale w każdej rozgrywce wyłażą mi jakieś wątpliwości co do zasad.

Jeszcze pytanie odnośnie łączenia talii. Obecnie gram jednolitymi z podstawki, żeby je poznać i ocenić w działaniu, ale za jakiś czas spróbuję połączeń.

Czy sensowne jest użycie Przywództwa jako "siły głównej" z dwoma bohaterami oraz ducha jako siły pomocniczej z Eowiną? Aragorn mógłby otrzymać symbol ducha kamieniem Celebriany, co ułatwiłoby zarządzanie zasobami. Duch pchałby wyprawę naprzód i zarządzał zagrożeniem, a przywództwo brało na siebie walki. Tak to sobie w teorii wyobrażam. Działa to w praktyce?
Spójrz na moją talię na poprzedniej stronie, a znajdziesz odpowiedź na swoje pytanie ;) taką talią na podstawie 2 zestawów można spokojnie pokonać 2 scenariusz solo z wynikiem 5-10 pkt.
Awatar użytkownika
Olgierdd
Posty: 1836
Rejestracja: 23 lut 2010, 15:25
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 80 times
Been thanked: 92 times

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: Olgierdd »

bartosh pisze:Jeszcze kilka pytań odnośnie liczby ataków:

1. Czy dozwolone jest kilka deklarowanych ataków tą samą postacią w czasie jednej rundy? Rozumiem, że nie można deklarować więcej niż jednego ataku przeciwko temu samemu wrogowi, ale co z kilkoma wrogami? Czy dozwolony jest atak przeciwko wrogowi A w zwarciu + akcja przygotowująca postać + atak przeciwko wrogowi B w zwarciu (albo atak dystansowy przeciwko wrogowi C znajdującemu się w zwarciu z innym graczem?)
Można atakować jednego wroga kilkoma postaciami, ale wszystkich atakujących trzeba zadeklarować i wyczerpać przed zadaniem obrażeń.
Oznacza to, że samo przygotowanie postaci po zaatakowaniu nie umożliwia ponownego ataku, chyba, że zagrywana karta wyrażnie na to pozwala. (patrz: cytat z FAQ, który sam podałeś :))
2. Czy następujący zapis z FAQ:
Przykład: Tomek wyczerpuje Aragorna, aby
zaatakować Górskiego Trolla, a Krzysiek wyczerpuje
Legolasa, aby także wziąć udział w tym ataku.
Górski Troll otrzymuje 3 obrażenia, jednak
udaje mu się przeżyć atak. Wszyscy bohaterowie
zostają przygotowani w wyniku działania Ponurej
Determinacji (ZP 25). W związku z tym, że Górski
Troll już został raz zaatakowany przez Tomka, nie
wolno mu zaatakować ponownie tego wroga poprzez
deklarowanie ataku. Wolno mu to zrobić tylko poprzez
efekt karty. Tak więc Tomek wyczerpuje Aragorna, aby
zagrać Szybkie Uderzenie (ZP 35), którego treść brzmi:
„Akcja: Wyczerp kontrolowaną przez siebie postać,
aby natychmiast zadeklarować ją jako atakującego ...”
Dzięki temu zarówno Aragorn jak i Legolas mogliby w
wyniku tego zaatakować ponownie Górskiego Trolla.

ma zastosowanie "odwrotne"? To znaczy czy można użyć najpierw Akcji z karty (np. chcąc uprzedzić atak wroga) a potem przygotować postać i zadeklarować drugi atak przeciwko temu samemu wrogowi, o ile nie został zabity? Czy atak dystansowy drugiego gracza też może być zadeklarowany w związku z użyciem Szybkiego uderzenia przez pierwszego gracza, czy też ten efekt akcji (deklaracja ataku) dotyczy wyłącznie pierwszego gracza (używającego karty)?
Tak, można zagrać tę kartę przed fazą ataku i jeśli jakoś uda Ci się przygotować daną postać, to będzie ona móga ponownie (już na normalnych zasadach) zaatakować.
Działa to również na karty z cechą dystans.
Ostatnie zdanie w podanym przykładzie wg. mnie nie jest prawidłowe, bo Szybkie uderzenie może być zagrane tylko na postać przez siebie kontrolowaną. Tomek nie kontroluje Legolasa, więc Szybkie uderzenie nie ma na niego zastosowania.
Vincent
Posty: 397
Rejestracja: 27 lip 2011, 13:23
Been thanked: 1 time

Re: Władca Pierścieni LCG - Gra Karciana

Post autor: Vincent »

Ale w sumie na karcie jest, że swoją postać deklarujesz jako atakującego, a pozostali gracze z cechą "dystans" mogą się do atakujących dołączać. Według mnie Legolas w podanym przykładzie może ponownie dołączyć się do ataku.

Deklaracja ataku dotyczy tylko pierwszego gracza (tzn aktywnego), bo to on pojedynczo wybiera przeciwników, a gdy skończy to deklarowanie przeciwników przechodzi na gracza kolejnego.
Awatar użytkownika
Olgierdd
Posty: 1836
Rejestracja: 23 lut 2010, 15:25
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 80 times
Been thanked: 92 times

Re: Lord of the Rings - LCG

Post autor: Olgierdd »

edit: Cofam to co napisałem, bo faktycznie wg. FAQ można do postaci na którą zagrano Szybkie uderzenie dołączyć postacie z cechą Dystans, o nie są wyczerpane i należą do innych graczy. Ekstra :D

Cecha Dystans polega na tym, że dana postać może atakować potwory będące w zwarciu również z innymi graczami - i to wszystko. To samo tyczy się cechy Wartownik: postać może bronić przed potworami będącymi w zwarciu z innymi graczami.

"Dołączenie się" nie jest to dodatkowym, darmowym atakiem. Legolas w fazie ataku wykonał już swój atak, a Szybkie uderzenie pozwala zaatakować poza fazą ataku, ale tylko postacią, na którą zagrano tę kartę.
Ostatnio zmieniony 08 wrz 2011, 12:49 przez Olgierdd, łącznie zmieniany 1 raz.
Vincent
Posty: 397
Rejestracja: 27 lip 2011, 13:23
Been thanked: 1 time

Re: Lord of the Rings - LCG

Post autor: Vincent »

A jest gdzieś napisano że tylko postacią bohatera który zagrywa tę kartę?

Skoro Legolas jest gotowy do walki (nie jest wyczerpany) to nie widzę powodu dla którego nie można nim ponownie dołączyć do ataku.

W opisie "dystansu" jest napisane, że postać może zostać dołączona do ataku innego gracza który deklaruje swój atak, o ile nasza postać z dystansem jest gotowa i spełnia wszystkie warunki.
bartosh
Posty: 30
Rejestracja: 07 wrz 2011, 23:54
Been thanked: 9 times

Re: Lord of the Rings - LCG

Post autor: bartosh »

Spróbuję podsumować i wyjaśnić o co mi chodzi:

Olgierdd: rozumiem, że nie można zadeklarować ataku przeciwko temu samemu wrogowi dwa razu w rundzie, ale czy nie można zadeklarować atak przeciwko wrogowi A, przygotować postać i następnie zadeklarować atak przeciwko wrogowi B?

Przykład 1.: Legolas atakuje wroga w zwarciu, przygotowujemy go akcją, następnie atakuje wroga innego gracza używając umiejętności dystans (przyłączając się do cudzego ataku). Czy to jest prawidłowe? Mnie się wydaje, że tak.

Przykład 2: Legolas atakuje wroga A w zwarciu, przygotowujemy go i atakujemy wroga B w zwarciu. Czy to jest prawidłowe? Zasady mówią, że nie można deklarować więcej niż raz ataku przeciw temu samemu wrogowi, ale nie mówią, że nie można deklarować np. dwóch ataków przeciw różnym wrogom. (Instrukcja: "Gracz może zadeklarować po jednym ataku przeciwko każdemu wrogowi, z którym znajduje się w zwarciu (...) Kiedy gracz rozpatrzy swój pierwszy atak, może zadeklarować kolejny atak przeciwko innemu
dozwolonemu wrogowi, który nie był jeszcze atakowany podczas tej rundy
. Każdy gracz może zadeklarować
po jednym ataku (dowolną liczbą dozwolonych, kontrolowanych przez siebie postaci) przeciwko każdemu wrogowi, z którym znajduje się w zwarciu
". FAQ: "zasady gry zapewniają mu (graczowi) możliwość zadeklarowania 1 ataku przeciwko każdemu wrogowi, z którym jest w zwarciu".). Czy w takim razie można po przygotowaniu postaci w czasie walki zaatakować po raz drugi innego wroga niż poprzednio (we własnym starciu, lub w cudzym poprzez umiejętność dystans? Nie łamie to zasad, bo deklarujemy jeden atak przeciwko każdemu wrogowi, z którym jesteśmy w zwarciu.

Mam nadzieję, że napisałem to zrozumiale.
bartosh
Posty: 30
Rejestracja: 07 wrz 2011, 23:54
Been thanked: 9 times

Re: Lord of the Rings - LCG

Post autor: bartosh »

Pytanie odnośnie konstruowania talii "mieszanych". Czy dobrze podejrzewam, że jeśli w danej grze jest tylko jeden bohater danej sfery, rozsądne jest dołączanie do talii raczej "tanich" talii tej sfery (1-2 punty, góra 3), bo w przeciwnym razie możemy zbyt długo czekać na zasoby, aby wykorzystać droższe karty (4, 5 tur)? Czy warto jednak ryzykować i dołączyć potężniejsze karty? Jak to wygląda z Waszych doświadczeń?

Czy są obecnie inne sposoby wykorzystania zasobów innych sfer niż własna przez bohaterów poza tym z kamieniem Celebriany i Aragornem ?
Awatar użytkownika
Olgierdd
Posty: 1836
Rejestracja: 23 lut 2010, 15:25
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 80 times
Been thanked: 92 times

Re: Lord of the Rings - LCG

Post autor: Olgierdd »

bartosh pisze:Olgierdd: rozumiem, że nie można zadeklarować ataku przeciwko temu samemu wrogowi dwa razu w rundzie, ale czy nie można zadeklarować atak przeciwko wrogowi A, przygotować postać i następnie zadeklarować atak przeciwko wrogowi B?
Tak, to jest dozwolone. Wcześniej źle zrozumiałem pytanie, wybacz :)
bartosh
Posty: 30
Rejestracja: 07 wrz 2011, 23:54
Been thanked: 9 times

Re: Lord of the Rings - LCG

Post autor: bartosh »

Dzięki za pomoc, widocznie niejasno się wyraziłem :)
Awatar użytkownika
zephyr
Posty: 2373
Rejestracja: 27 paź 2007, 00:12
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Lord of the Rings - LCG

Post autor: zephyr »

Wording na "Szybkie Uderzenie" (Quick Strike) jest IMO koszmarny, wyraźnie sugeruje że atak wykonuje jedna postać. A wg faq można się dołączyć do tego ataku.... Chyba że tylko zdolność dystans tak może, co usprawiedliwiałoby tekst na karcie, ale brzmi strasznie naciąganie mechanicznie (i z instrukcji to mi nijak nie wynika); albo FAQ się myli (co też jest smutne).

Co do pytania o zagrywanie dodatków na innych. Instrukcja mówi że bochaterowie i dodatki zagrywa się na swój obszar gry, co sugeruje że nie można komuś podarować toporka. Oczywiście może autorom nie o to chodziło bo przecież nie mogli napisać "dodatki można zagrywać tylko na postacie pod swoją kontrolą" (chyba że tekst karty mówi inaczej).

Jest jakaś fajna stronka z listą kart i FAQ (najlepiej potwierdzonym przez FFG)?

ja kojarzę tylko http://www.cardgamedb.com/index.php/lot ... rd-spoiler
ale tam nie widziałem objaśnień co do zasad
Science is a way of trying not to fool yourself. The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
R.Feynman
bartosh
Posty: 30
Rejestracja: 07 wrz 2011, 23:54
Been thanked: 9 times

Re: Lord of the Rings - LCG

Post autor: bartosh »

Awatar użytkownika
zephyr
Posty: 2373
Rejestracja: 27 paź 2007, 00:12
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Lord of the Rings - LCG

Post autor: zephyr »

Dzięki, o coś takiego mi chodziło.
Lepszy byłby html z linkami niż pdf ale jest naprawdę super (FFG powinno przejrzeć i przybić pieczątkę oficjalne)
Science is a way of trying not to fool yourself. The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
R.Feynman
bartosh
Posty: 30
Rejestracja: 07 wrz 2011, 23:54
Been thanked: 9 times

Re: Lord of the Rings - LCG

Post autor: bartosh »

Zagrałem właśnie pierwszy scenariusz talią wiedzy i zostałem zmasakrowany :) Owszem, leczenie jest potężne, ale gorzej z walką (chociaż Denethor budzi szacunek w obronie) - sprzymierzeńcy delikatni i nieskorzy do siekania wrogów. Nie udało mi się przejść ani jednego obszaru.
Mam wrażenie, że to najtrudniejsza talia do gry solo. Z drugiej strony może jej karty dobrze współgrają ze wszystkimi innymi sferami? Używacie kart ze sfery wiedzy w swoich taliach?
Vincent
Posty: 397
Rejestracja: 27 lip 2011, 13:23
Been thanked: 1 time

Re: Lord of the Rings - LCG

Post autor: Vincent »

Ja na razie grałem tylko gotowymi taliami, swojej jeszcze nie robiłem. Zagrałem każdą co najmniej 2 razy pierwszy scenariusz i moje spostrzeżenia:

Nie pamiętam nazw talii, więc będę mówił kolorami:

Talia czerwona: Żaden potwór nie groźny, jednak bardzo słabo odkrywają obszary. Z tego co rozumiem to Legolas kładzie tylko żetony postępu na karcie wyprawy a nie na karcie obszarów przy pokonaniu potworów, co sprawia że po pojawieniu się 2-3 obszarów po chwili mój poziom zagrożenia leci do 50 i koniec gry.

Talia zielona: Tak jak poprzednik powiedział, kilka fajnych kart, skuteczny w obronie, ale gorzej z atakiem, przy kilku przeciwnikach robi się bardzo niebezpiecznie.

Talia fioletowa: Nimi próbowałem najwięcej, jednak bezskutecznie. Choć kilka razy było blisko, ostatniemu potworowi zostało 2hp i mnie zabił, gdybym wtedy wyciągnał drugą kartę wyprawy, gdzie nie trzeba walczyc, to bym przeszedł.

Talia niebieska: Udało mi się przejść scenariusz przy pierwszym podejściu, grało mi się nimi najlżej i najłatwiej.

Czy macie podobne wrażenia?
Choć wiem, że tu dużo od wylosowanych kart zależy. Raz miałem tak, że wszyscy moi trzej bohaterowie zginęli w 2 turze gry i nie mogłem nic z tym zrobić :D
bartosh
Posty: 30
Rejestracja: 07 wrz 2011, 23:54
Been thanked: 9 times

Re: Lord of the Rings - LCG

Post autor: bartosh »

Vincent:
Wg FAQ Legolas (gdy bierze udział w ataku zabijającym wroga) umieszcza żetony na aktywnym obszarze zamiast na wyprawie. Czyli kasuje zarówno aktywny obszar, na jaki podróżujemy, jak i wyprawę. Z mojej praktyki wynika, że to potężna zdolność. Generalnie w przeciwieństwie do wielu osób wypowiadających się na forach mnie bardzo dobrze gra się taktyką. Co prawda podróż jest dość wolna, ale z taką potęgą militarną nie ma pośpiechu, a Legolas jednak swoje robi. Wczoraj grałem z żoną w kombinacji taktyka (ja), przywództwo (ona) i pierwszy scenariusz padł błyskawicznie. Z kolei przy teoretycznie dobrym połączeniu taktyki z wiedzą dostaliśmy bęcki.

Jak dotąd u mnie ("czyste" talie, pierwszy scenariusz):

1. Taktyka - zdecydowanie najłatwiejsza, potężne efekty walki, Legolas pcha przez wyprawę.
2. Przywództwo - dobra walka, elastyczny Aragorn (w połączeniu z Theodredem to jakbyśmy mieli 4 bohaterów) i ogromne ilości zasobów generowane przez namestnika Gondoru.
3. Duch - w walce słabi, ale za to błyskawiczna wyprawa dzięki zwiadowcom, można się przemknąć zanim zrobi się gorąco.
4. Wiedza - najtrudniejsza solo. Wczoraj udało mi się co prawda wygrać, ale była to rozpaczliwa walka. Gandalfa musiałem użyć do obniżenia zagrożenia na poziomie 49. Sprzymierzeńcy bardzo słabi w walce i delikatni (wzrok nekromanty potrafi nieźle przerzedzić szeregi). Zauważyłem, że nie można lekceważyć dodatków - szczególnie przydatna okazała się mroczna wiedza (możliwość podejrzenia karty cienia jest bardzo przydatna), opiekun Lorien (na Glorfindelu ułatwia wyprawę) i instynkt samozachowawczy (z Denethora powstaje prawdziwy tytan, nie do pokonania - gdy atakuje więcej wrogów mroczna wiedza pozwala ustalić kto powinien bronić się przed kim, a potężne leczenie ratuje sytuację, zwłaszcza w połączeniu ze zdolnościami podglądania kart.
Przykład: mam dwóch rannych górników, wyczerpuję Henemartha, w spotkaniach leży wzrok nekromanty. Używam gościnności Beorna i ratuję się przed utratą dwóch sprzymierzeńców.
Vincent
Posty: 397
Rejestracja: 27 lip 2011, 13:23
Been thanked: 1 time

Re: Lord of the Rings - LCG

Post autor: Vincent »

bartosh pisze:Vincent:
Wg FAQ Legolas (gdy bierze udział w ataku zabijającym wroga) umieszcza żetony na aktywnym obszarze zamiast na wyprawie. Czyli kasuje zarówno aktywny obszar, na jaki podróżujemy, jak i wyprawę. Z mojej praktyki wynika, że to potężna zdolność. Generalnie w przeciwieństwie do wielu osób wypowiadających się na forach mnie bardzo dobrze gra się taktyką. Co prawda podróż jest dość wolna, ale z taką potęgą militarną nie ma pośpiechu, a Legolas jednak swoje robi. Wczoraj grałem z żoną w kombinacji taktyka (ja), przywództwo (ona) i pierwszy scenariusz padł błyskawicznie. Z kolei przy teoretycznie dobrym połączeniu taktyki z wiedzą dostaliśmy bęcki.
Pff, to nie powinno być w faqu a w erracie. Bo to nie wyjaśnia tekstu karty, a ją zmienia.
Tego nie lubie w grach karcianych, wiele kart niedokładnie opisanych.
Ja to nie wiem ogólnie czy wiele gier jest słabo testowanych, czy są testowane przez osoby biorące od początku udział w ich tworzeniu. Nie mówie tu o testowaniu balansu a przejrzystości i jednoznaczności zasad. Przecież tutaj jedna rozgrywka wystarczyła by wyłapać nieścisłość.

EDIT:
Znając zasadę dotyczącą Legolasa zagrałem sobie pierwszy scenariusz i oczywiście było dużo lepiej. Problemem jest tylko gdy przez 3-4 tury z rzędu pojawiają się nowe obszary, wtedy gra się komplikuje i poziom zagrożenia szybko rośnie.
Ale.. wydaję mi się że przeszedłem pierwszy scenariusz, z tym że nie mam pewności.
Na początku tury, poziom zagrożenia wynosił 46. Byłem na drugiej karcie wyprawy, w strefie przeciwności leżały dwa obszary, plus jeden był obszarem aktywowanym. Więc była to moja ostatnia tura siłą rzeczy. Na wyprawę posłałem dwóch bohaterów, do strefy przeciwności doszedł jakiś pająk. Efekt taki że poziom zagrożenia wskoczył na 49. Legolas nie był wyczerpany, więc w mojej fazie ataku to on zaczął działać. Jeden atak wystarczył by tego pająka zabić. Dzięki jego zdolności (oraz ekwipunkowi) dobrałem 4 żetony postępu. 2 poszły na aktywny obszar, kolejne 2 na kartę wyprawy, a więc ją przeszedłem.
Jako kolejną kartę wyprawy wylosowałem tą, która ma 0 jako wymóg punktów postępu, ale trzeba wylosować pająka i ubić pomiot. Pomiot zabiłem we wcześniejszej fazie gry. Czy to oznacza że automatycznie wygrywam? Czy muszę doprowadzić turę do końca, przez co poziom zagrożenia wskoczy na 50 i się nie uda?

Drugie pytanie, jest przedmiot, dzięki któremu bohater w niego wyposażony przy zabiciu wroga zyskuje jeden punkt wyprawy (nie pamiętam teraz nazwy, jak będzie trzeba to sprawdzę). Jeśli dwóch moich bohaterów jest w niego wyposażonych, obydwaj (łączą się) atakują tego samego przeciwnika, to te zdolności się kumulują? Czy tylko jeden z przedmiotów (bohatera, który deklaruje atak, a nie do niego dołącza) działa?
ODPOWIEDZ