Descent 2ed. - pytania i wątpliwości
-
- Posty: 2510
- Rejestracja: 22 sie 2015, 13:48
- Has thanked: 1012 times
- Been thanked: 492 times
Re: Descent 2ed.
3xTAK
A w zasadzie w przypadku PD kierujesz się tym co mówi Księga Przygód.
A w zasadzie w przypadku PD kierujesz się tym co mówi Księga Przygód.
planszomania.pl - 10%
(rabat nie działa na pozycje już zrabatowane!)
(rabat nie działa na pozycje już zrabatowane!)
-
- Posty: 317
- Rejestracja: 27 wrz 2015, 23:27
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 26 times
- Kontakt:
Re: Descent 2ed.
Ten jeden "startowy" PD też jest jawnie wypisany na koniec każdego scenariusza więc nie musisz sobie zaprzątać głowy pamiętaniem o nim. Wszystkie nagrody są wypisane na końcu scenariusza.
- piotrest
- Posty: 160
- Rejestracja: 01 lut 2010, 14:03
- Lokalizacja: Włocławek
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 6 times
Re: Descent 2ed.
Grając kooperacyjnie z aplikacją: Czy należy aktywować kolejny raz efekt wzmocnienia przy ataku potworów, jeśli tych wzmocnień jest więcej? U bohaterów można tylko "odpalić" jeden efekt wzmocnienia. Byłoby to lekkie przegięcie ze strony potworków
-
- Posty: 317
- Rejestracja: 27 wrz 2015, 23:27
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 26 times
- Kontakt:
Re: Descent 2ed.
To pytanie nie jest związane z aplikacją.
Nieprawda. Każdy efekt można odpalić jeden raz na atak, ale nie tylko jeden efekt na atak.
Jak wyżej. Każdy efekt wzmocnienia odpalasz najwyżej raz na atak. Ale możesz odpalić kilka różnych jeśli masz wystarczająco dużo wzmocnień.
- piotrest
- Posty: 160
- Rejestracja: 01 lut 2010, 14:03
- Lokalizacja: Włocławek
- Has thanked: 21 times
- Been thanked: 6 times
Re: Descent 2ed.
Może niejasno to wyraziłem: Pytanie dotyczy gry w kooperacji/solo z udziałem aplikacji Droga Do Legendy (czyli bez Mrocznego Władcy)i jak najbardziej ma sens. Wiem, że dane wzmocnienie może bohater wydać 1 raz na atak (chyba, że jest ono z kilku źródeł i ma wystarczającą liczbę "piorunów" na kostkach - to więcej). Nie jestem pewny czy ma to zastosowanie również w przypadku atakowania bohaterów przez potwory. Nie mogę tego znaleźć a wydaje mi się, że ktoś pisał iż wzmocnienia u potworów są wykorzystywane aż do wyczerpania (oczywiście przestrzegając reguł kolejności, ważności i sensu ich wydawania), czyli od góry w dół okienka i znowu z góry w dół (jeśli jest więcej wzmocnień niż efektów w panelu stwora - to może powodować zdublowanie efektu np. zadanie 2 razy pod rząd tego samego "+1 obrażenia", co u bohaterów jest zakazane). Proszę rozwiać moje wątpliwościEremita pisze: ↑14 sty 2019, 12:20To pytanie nie jest związane z aplikacją.Nieprawda. Każdy efekt można odpalić jeden raz na atak, ale nie tylko jeden efekt na atak.Jak wyżej. Każdy efekt wzmocnienia odpalasz najwyżej raz na atak. Ale możesz odpalić kilka różnych jeśli masz wystarczająco dużo wzmocnień.
- Bartoszeg02
- Posty: 564
- Rejestracja: 25 mar 2009, 21:35
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 172 times
- Been thanked: 43 times
Re: Descent 2ed.
Cześć
Chciałem się podpytać o zasady:
1) Czy na początku scenariusza zawsze rozkłada się całą mapę ? Czy są w grze jakieś zasady które przeoczyłem że obszar za drzwiami jest ukryty czy coś w tym stylu?
2) Jak rozumiem łezki do ruszenia się o 1 pole mogę używać zawsze ? czyli na początku misji bohater z 4 ruchu i limitem 4 łezek może wykonać bieg o 12 pól?
3) podniesienie leżącego obok bohatera zabiera 1 akcje a podniesienie się samemu całą kolejkę?
4) Czy bohater pokonany w następnej kolejce musi się podnieść czy mogę pominąć jego kolejkę żeby dalej sobie leżał?
5) Czy jeżeli figurka wykonując ruch zatrzyma się na czeluści żeby zaatakować a potem wyjdzie resztą punktów ruchu z tego pola to czy otrzymuje obrażenia?
Chciałem się podpytać o zasady:
1) Czy na początku scenariusza zawsze rozkłada się całą mapę ? Czy są w grze jakieś zasady które przeoczyłem że obszar za drzwiami jest ukryty czy coś w tym stylu?
2) Jak rozumiem łezki do ruszenia się o 1 pole mogę używać zawsze ? czyli na początku misji bohater z 4 ruchu i limitem 4 łezek może wykonać bieg o 12 pól?
3) podniesienie leżącego obok bohatera zabiera 1 akcje a podniesienie się samemu całą kolejkę?
4) Czy bohater pokonany w następnej kolejce musi się podnieść czy mogę pominąć jego kolejkę żeby dalej sobie leżał?
5) Czy jeżeli figurka wykonując ruch zatrzyma się na czeluści żeby zaatakować a potem wyjdzie resztą punktów ruchu z tego pola to czy otrzymuje obrażenia?
Ostatnio zmieniony 13 lip 2019, 15:17 przez Bartoszeg02, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 1307
- Rejestracja: 25 mar 2007, 18:06
- Lokalizacja: Częstochowa
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 36 times
Re: Descent 2ed.
ad 1. Tak rozkłada się całą mapę, nie ma tu nic ukrytego, oczywiście mam tu na myśli normalną rozgrywkę, a nie z aplikacją.
ad 2. Tak.
ad 3. Tak.
ad 4. Może sobie leżeć , nie musi wstawać
ad 2. Tak.
ad 3. Tak.
ad 4. Może sobie leżeć , nie musi wstawać
- Bartoszeg02
- Posty: 564
- Rejestracja: 25 mar 2009, 21:35
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 172 times
- Been thanked: 43 times
Re: Descent 2ed.
Dzięki za odpowiedź !
Jeszcze takie pytanka się nasunęły:
1) jeżeli karta działa na potwora to czy celem mogą być poplecznicy złego gracza? Innymi czy poplecznik odnosi się do wszystkich postaci czy to są tylko plastki władcy podziemia czy jak mu tam na imię ?
2) Czy gracze wybierając misję mogą najpierw się im przyjrzeć w książeczce scenariuszy? Czy w książce scenariuszy są jakieś informacje tajne czy rozkładając misje jeden gracz może przeczytać opis i warunki na głos?
3) I ostatnie pytanie (ale chyba najważniejsze). Czy w każdej misji bohaterowie mogą przegrać przez ubicie X razy swoich postaci? Czy np. w scenariuszu wprowadzającym gracz zła dostaje punkt tylko jak wyprowadzi goblina czy jak ginie bohater to też zdobywa 1 punkcik?
Bo aż nie chce mi się wierzyć że mroczny władca jedyne co ze śmierci bohatera ma to 1 karta :p ...
Jeszcze takie pytanka się nasunęły:
1) jeżeli karta działa na potwora to czy celem mogą być poplecznicy złego gracza? Innymi czy poplecznik odnosi się do wszystkich postaci czy to są tylko plastki władcy podziemia czy jak mu tam na imię ?
2) Czy gracze wybierając misję mogą najpierw się im przyjrzeć w książeczce scenariuszy? Czy w książce scenariuszy są jakieś informacje tajne czy rozkładając misje jeden gracz może przeczytać opis i warunki na głos?
3) I ostatnie pytanie (ale chyba najważniejsze). Czy w każdej misji bohaterowie mogą przegrać przez ubicie X razy swoich postaci? Czy np. w scenariuszu wprowadzającym gracz zła dostaje punkt tylko jak wyprowadzi goblina czy jak ginie bohater to też zdobywa 1 punkcik?
Bo aż nie chce mi się wierzyć że mroczny władca jedyne co ze śmierci bohatera ma to 1 karta :p ...
-
- Posty: 40
- Rejestracja: 18 mar 2015, 16:06
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 11 times
Re: Descent 2ed.
1. Tak, mogą
2. Tak, mogą
3. Nie, chyba, że zasady scenariusza mówią co innego. Dobranie karty to bardzo duża nagroda za zabicie bohatera.
2. Tak, mogą
3. Nie, chyba, że zasady scenariusza mówią co innego. Dobranie karty to bardzo duża nagroda za zabicie bohatera.
- Bartoszeg02
- Posty: 564
- Rejestracja: 25 mar 2009, 21:35
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 172 times
- Been thanked: 43 times
Re: Descent 2ed.
Dzisiaj rozegraliśmy nocną sesję descenta i pojawiło się kilka pytań. Może przez późną godzinę (lub parę % ) nie mogliśmy doszukać się kilku rzeczy:
1) Czy po zakończonym spotkaniu 1 bohaterowie przechodzą do spotkania 2 zachowując stan obrażeń ze spotkania 1? Na pewno odnawia się bohaterski wyczyn graczy ale czy np. te przedmioty znajdowane w ramach zielonych krążków ulegają odnowieniu?
2) Czy jest jakiś limit przedmiotów dodatkowych jakie posiadać może każdy bohater?
3) Czy można walczyć 2 broniami jednoręcznymi?
4) Czy mogę mieć w jednej ręce miecz a w drugiej procę?
To chyba wszystko
1) Czy po zakończonym spotkaniu 1 bohaterowie przechodzą do spotkania 2 zachowując stan obrażeń ze spotkania 1? Na pewno odnawia się bohaterski wyczyn graczy ale czy np. te przedmioty znajdowane w ramach zielonych krążków ulegają odnowieniu?
2) Czy jest jakiś limit przedmiotów dodatkowych jakie posiadać może każdy bohater?
3) Czy można walczyć 2 broniami jednoręcznymi?
4) Czy mogę mieć w jednej ręce miecz a w drugiej procę?
To chyba wszystko
-
- Posty: 2510
- Rejestracja: 22 sie 2015, 13:48
- Has thanked: 1012 times
- Been thanked: 492 times
Re: Descent 2ed.
1. Tak, ale kasuje się zmęczenie. Przedmioty się nie odnawiają. Postać pokonana może wykonać darmową akcję podniesienia się.
2. Nie, ale pamiętaj o miejscach na nie, zajmują ręce, zbroję itp.
3. Możesz je mieć w rękach ale atakując wybierasz, którą atakujesz. Dwoma naraz nie możesz (ale możesz jeden atak jedną, jeden drugą).
4. Jeśli są jednoręczne to tak.
2. Nie, ale pamiętaj o miejscach na nie, zajmują ręce, zbroję itp.
3. Możesz je mieć w rękach ale atakując wybierasz, którą atakujesz. Dwoma naraz nie możesz (ale możesz jeden atak jedną, jeden drugą).
4. Jeśli są jednoręczne to tak.
planszomania.pl - 10%
(rabat nie działa na pozycje już zrabatowane!)
(rabat nie działa na pozycje już zrabatowane!)
-
- Posty: 15
- Rejestracja: 16 wrz 2016, 12:54
- Been thanked: 1 time
Re: Descent 2ed.
Cześć, mam jedno pytanie o wydawanie wzmocnień:) Kolega grający mistrzem runów ma dwie karty (darmowe, bez kosztu zmęczenia) dające po jednym wzmocnieniu. Rzuca kostkami ataku, ma dwa wzmocnienia. I w jednym ruchu może wydać aż 4wzmocnienia? Bo to robi cholernie duży dmg
-
- Posty: 2510
- Rejestracja: 22 sie 2015, 13:48
- Has thanked: 1012 times
- Been thanked: 492 times
Re: Descent 2ed.
A jakie to karty?
Ale na pierwszy rzut oka, to faktycznie 4 wzmocnienia miałby.
Ale na pierwszy rzut oka, to faktycznie 4 wzmocnienia miałby.
planszomania.pl - 10%
(rabat nie działa na pozycje już zrabatowane!)
(rabat nie działa na pozycje już zrabatowane!)
-
- Posty: 2510
- Rejestracja: 22 sie 2015, 13:48
- Has thanked: 1012 times
- Been thanked: 492 times
Re: Descent 2ed.
Errata: dla rzutów KAŻDEGO bohatera, w promieniu 3 pól..
Each hero within 3 spaces of you (including yourself) gains " Surge.png: Recover 1 Heart.png" on all attack rolls
planszomania.pl - 10%
(rabat nie działa na pozycje już zrabatowane!)
(rabat nie działa na pozycje już zrabatowane!)
-
- Posty: 15
- Rejestracja: 16 wrz 2016, 12:54
- Been thanked: 1 time
Re: Descent 2ed.
Karty: Mistrz runów i tkanina z many. W akcie drugim rzuca 3ema kośćmi, i czasem może mieć 5 wzmocnień! i wtedy za jednym rzutem z obszarowka zabija praktycznie wszystkie grupy OL, czyli w tej grze mnie
- miszczu666
- Posty: 264
- Rejestracja: 24 kwie 2018, 15:13
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
- Has thanked: 48 times
- Been thanked: 157 times
- Kontakt:
Re: Descent 2ed.
Trzeba jeszcze pamiętać o tym, że każdą zdolność uruchamianą wzmocnieniem w jednym ataku można użyć tylko 1 raz. Nie można wydać 4 wzmocnień na jednego skilla.NeuroshimaHex415 pisze: ↑26 wrz 2019, 12:18Karty: Mistrz runów i tkanina z many. W akcie drugim rzuca 3ema kośćmi, i czasem może mieć 5 wzmocnień! i wtedy za jednym rzutem z obszarowka zabija praktycznie wszystkie grupy OL, czyli w tej grze mnie
Moje tłumaczenia plików pomocy, skrótów zasad: ***LISTA***
Lista zawiera pliki pomocne przy Scythe (z dodatkami), Nemesis, Wojna o Pierścień (z dodatkami), Star Wars Rebelia (z dodatkiem)
Lista zawiera pliki pomocne przy Scythe (z dodatkami), Nemesis, Wojna o Pierścień (z dodatkami), Star Wars Rebelia (z dodatkiem)
-
- Posty: 2510
- Rejestracja: 22 sie 2015, 13:48
- Has thanked: 1012 times
- Been thanked: 492 times
Re: Descent 2ed.
Zgadza się, może być taka sytuacja, że masz za dużo wzmocnień, aby mieć je na co wydać, bo np broń ma tylko 1-2.
Ale zawsze te "przepadnięte" można wtedy użyć na "odmęczenie się" .
Ale zawsze te "przepadnięte" można wtedy użyć na "odmęczenie się" .
planszomania.pl - 10%
(rabat nie działa na pozycje już zrabatowane!)
(rabat nie działa na pozycje już zrabatowane!)
-
- Posty: 40
- Rejestracja: 18 mar 2015, 16:06
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 11 times
-
- Posty: 2510
- Rejestracja: 22 sie 2015, 13:48
- Has thanked: 1012 times
- Been thanked: 492 times
Re: Descent 2ed.
Tak, nie doprecyzowałem. Ale mając w składzie Avricka można jeszcze się podleczyc będąc blisko niego.
planszomania.pl - 10%
(rabat nie działa na pozycje już zrabatowane!)
(rabat nie działa na pozycje już zrabatowane!)
Re: Descent 2ed.
Poprosze o wytlumaczenie łopatologiczne jak grając z apką rozpatrywać takie rozkazy dla impa : https://ibb.co/j3g9thz
z tego co zrozumiałem robimy dwie pierwsze akcje patrząc od góry :
1 ) wypatrujemy bohatera , czyli zmierzamy w kierunku bohatera ktory nie jest podpalony i jest to pierwsza akcja
chyba ze juz takiego bohatera widzimy ( i jestesmy od niego o 3 pola lub mniej ) to wtedy nr 1 sie nie liczy jako akcja i pomijamy ten punkt
2 ) atakujemy bohatera jesli jest jakis obok i nie jest podpalony , jesli jest podpalony omijamy ten punkt
i wtedy
3 )atakujemy bohatera ktoremu zostało najwiecej zycia i jest w zasiegu 3 pol jesli takiego nie ma
4 ) robimy kolejna akcje ruchu
Dodatkowo powiedzcie jak np robicie rzut Ettinem i przesuwacie bohatera o 3 pola to przesuwacie go tak "zeby pasowało bohaterom" czy tak "zeby wygrała gra" czy tez zeby bohaterowie mieli najgorzej , i to samo pytanie dotyczy ataku potworów , czy jak potwor atakuje bohatera w zasiegu 4 pól to atakuje ktorego jesli jest ich kilku ? Nie umiałem znaleźć odpowiedzi na to pytanie . Wali tego ktorego sobie sam wybiore bo bedzie łatwiej ( np Tumble kopacz ktory stoi obok wojownika z kolczugą i ma 3 srebrne kosci ) czy wali tego ktoremu ma potencjalnie szanse zadac najwiecej ran ( a tez spełnia warunek aktywacji moba czyli znajduje sie w odległosci 4 pól ) ?
z tego co zrozumiałem robimy dwie pierwsze akcje patrząc od góry :
1 ) wypatrujemy bohatera , czyli zmierzamy w kierunku bohatera ktory nie jest podpalony i jest to pierwsza akcja
chyba ze juz takiego bohatera widzimy ( i jestesmy od niego o 3 pola lub mniej ) to wtedy nr 1 sie nie liczy jako akcja i pomijamy ten punkt
2 ) atakujemy bohatera jesli jest jakis obok i nie jest podpalony , jesli jest podpalony omijamy ten punkt
i wtedy
3 )atakujemy bohatera ktoremu zostało najwiecej zycia i jest w zasiegu 3 pol jesli takiego nie ma
4 ) robimy kolejna akcje ruchu
Dodatkowo powiedzcie jak np robicie rzut Ettinem i przesuwacie bohatera o 3 pola to przesuwacie go tak "zeby pasowało bohaterom" czy tak "zeby wygrała gra" czy tez zeby bohaterowie mieli najgorzej , i to samo pytanie dotyczy ataku potworów , czy jak potwor atakuje bohatera w zasiegu 4 pól to atakuje ktorego jesli jest ich kilku ? Nie umiałem znaleźć odpowiedzi na to pytanie . Wali tego ktorego sobie sam wybiore bo bedzie łatwiej ( np Tumble kopacz ktory stoi obok wojownika z kolczugą i ma 3 srebrne kosci ) czy wali tego ktoremu ma potencjalnie szanse zadac najwiecej ran ( a tez spełnia warunek aktywacji moba czyli znajduje sie w odległosci 4 pól ) ?
-
- Posty: 2510
- Rejestracja: 22 sie 2015, 13:48
- Has thanked: 1012 times
- Been thanked: 492 times
Re: Descent 2ed.
Co do ostatniego akapitu - to zależy od was. Czy chcecie utrudnić, czy ułatwić sobie grę.
planszomania.pl - 10%
(rabat nie działa na pozycje już zrabatowane!)
(rabat nie działa na pozycje już zrabatowane!)
-
- Posty: 1307
- Rejestracja: 25 mar 2007, 18:06
- Lokalizacja: Częstochowa
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 36 times
Re: Descent 2ed.
Dwa pytania (i pewnie nie ostatnie) odnośnie scenariusza "Spoczynek Rellegara" z kampanii "Spadkobiercy Krwi". W przygotowaniu do gry jest napisane : "Należy wziąć 4 niebieskie i 1 czerwony znacznik celu. Następnie zakryte znaczniki należy umieścić na 5 polach wody, wybranych przez mrocznego władcę ..." i dalej w specjalnych zasadach : "Następnie bohaterowie wybierają 1 zakryty znacznik celu na brzegu rzeki. Mroczny władca odkrywa ten żeton i umieszcza go zakrytego na polu wody w stawie."
1. Czy w opisie przygotowania jest błąd i powinno być napisane "na 5 polach wody na brzegu rzeki" czy też mroczny władca może umieścić żetony na innych polach z wodą ?
2. Mroczny władca odkrywa znacznik ale czy pokazuje je graczom zanim położy go zakrytego na polu wody w stawie ?
Biorąc to na logikę myślę, że Tak x2, bo scenariusz byłby nie do przejścia dla bohaterów, ale czasami logika w takich sprawach zawodzi więc wolałbym się upewnić
1. Czy w opisie przygotowania jest błąd i powinno być napisane "na 5 polach wody na brzegu rzeki" czy też mroczny władca może umieścić żetony na innych polach z wodą ?
2. Mroczny władca odkrywa znacznik ale czy pokazuje je graczom zanim położy go zakrytego na polu wody w stawie ?
Biorąc to na logikę myślę, że Tak x2, bo scenariusz byłby nie do przejścia dla bohaterów, ale czasami logika w takich sprawach zawodzi więc wolałbym się upewnić
-
- Posty: 40
- Rejestracja: 18 mar 2015, 16:06
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 11 times
-
- Posty: 1981
- Rejestracja: 10 wrz 2018, 21:47
- Lokalizacja: Będzin
- Has thanked: 228 times
- Been thanked: 311 times
Re: Descent 2ed.
Twoje rozumienie tych poleceń jest zgodne z moim - ja też tak gram.Lopezzo pisze: ↑05 paź 2019, 12:20 Poprosze o wytlumaczenie łopatologiczne jak grając z apką rozpatrywać takie rozkazy dla impa : https://ibb.co/j3g9thz
z tego co zrozumiałem robimy dwie pierwsze akcje patrząc od góry :
1 ) wypatrujemy bohatera , czyli zmierzamy w kierunku bohatera ktory nie jest podpalony i jest to pierwsza akcja
chyba ze juz takiego bohatera widzimy ( i jestesmy od niego o 3 pola lub mniej ) to wtedy nr 1 sie nie liczy jako akcja i pomijamy ten punkt
2 ) atakujemy bohatera jesli jest jakis obok i nie jest podpalony , jesli jest podpalony omijamy ten punkt
i wtedy
3 )atakujemy bohatera ktoremu zostało najwiecej zycia i jest w zasiegu 3 pol jesli takiego nie ma
4 ) robimy kolejna akcje ruchu
Dodatkowo powiedzcie jak np robicie rzut Ettinem i przesuwacie bohatera o 3 pola to przesuwacie go tak "zeby pasowało bohaterom" czy tak "zeby wygrała gra" czy tez zeby bohaterowie mieli najgorzej , i to samo pytanie dotyczy ataku potworów , czy jak potwor atakuje bohatera w zasiegu 4 pól to atakuje ktorego jesli jest ich kilku ? Nie umiałem znaleźć odpowiedzi na to pytanie . Wali tego ktorego sobie sam wybiore bo bedzie łatwiej ( np Tumble kopacz ktory stoi obok wojownika z kolczugą i ma 3 srebrne kosci ) czy wali tego ktoremu ma potencjalnie szanse zadac najwiecej ran ( a tez spełnia warunek aktywacji moba czyli znajduje sie w odległosci 4 pól ) ?
Natomiast jeśli chodzi o rozważanie przeciwności - czyli używanie umiejętności przez potwory, czy też wybór specjalnych zdolności za wydane BŁYSKAWICE z kostek - zawsze staram się wybierać najgorsza opcję dla siebie - czyli utrudniam sobie. Chociaż z drugiej strony, gdy potwór stoi przy dwóch moich bohaterach - i ma polecenie zaatakuj najbliższego bohatera - nie mam oporu aby zaatakował lepiej uzbrojonego - czyli tutaj sobie ułatwiam trochę. Zagrałem z apką dopiero 5 scenariuszy ... więc nie za wiele.
----------------
10% flamberg.com.pl
10% flamberg.com.pl